Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Amenintat cu moartea de un numar ...

La multi ani @AndReW99!

Alegere masina £15000 uk

TVR vrea sa lanseze o platforma d...
 Strategie investie pe termen lung...

Modulator FM ptr auto alimentat p...

orange cablu f.o. - internet fara...

Robinet care comuta traseul
 A fost lansata Fedora 40

Samsung S24 plus

Imi iau un Dell? (Vostro vs others)

Abonati Qobuz?
 transport -tren

Platforma electronica de eviden&#...

Cot cu talpa montat stramb in per...

Sfat achizitie sistem audio pentr...
 

Masini de cusut - reglaje, performante si multe altele

- - - - -
  • Please log in to reply
218 replies to this topic

#181
cineva80

cineva80

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 239
  • Înscris: 11.03.2016
Am desfacut surubelul, am mai batut cu surubelnita si am putut debloca rotita. Multumesc mult de tot.

Insa desi rotita mica se invarte acum acul nu se blocheaza cun stiam eu - din ce tin eu minte aceasta rotita mica bloca masina ca sa poti pedala din picioare numai pt bobinarea mosorelului -ata de jos. Sper ca mai stiu eu bine.

Acum degeaba rotesc rotita asta mica can un sfert de cerc acul continua sa mearga si el.
S-a stricat ceva? Gresesc eu?

#182
omuspan

omuspan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,986
  • Înscris: 17.07.2016
Momentan am putina treabă, voi reveni cu explicații.

#183
bobon

bobon

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,290
  • Înscris: 15.08.2009

 cineva80, on 23 aprilie 2019 - 18:00, said:

Am desfacut surubelul, am mai batut cu surubelnita si am putut debloca rotita. Multumesc mult de tot.

Insa desi rotita mica se invarte acum acul nu se blocheaza cun stiam eu - din ce tin eu minte aceasta rotita mica bloca masina ca sa poti pedala din picioare numai pt bobinarea mosorelului -ata de jos. Sper ca mai stiu eu bine.

Acum degeaba rotesc rotita asta mica can un sfert de cerc acul continua sa mearga si el.
S-a stricat ceva? Gresesc eu?
Sa blocat ,lipit ,volanta de axul principal. Trebuie fortat ,bagi ceva intre blatul masinii=  lantete= sau tii cu mina= si stanga in care este acul si invirti de volanta,eventual desfaci  flansa si vei vede ca  volanta este ruginita pe ax.Trebuie unsa.Asa ca atunci cind invirti de volantachiar daca nu este aceasta presata,volanta actioneaza axul.

#184
omuspan

omuspan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,986
  • Înscris: 17.07.2016

 cineva80, on 23 aprilie 2019 - 18:00, said:

Am desfacut surubelul, am mai batut cu surubelnita si am putut debloca rotita. Multumesc mult de tot.

Insa desi rotita mica se invarte acum acul nu se blocheaza cun stiam eu - din ce tin eu minte aceasta rotita mica bloca masina ca sa poti pedala din picioare numai pt bobinarea mosorelului -ata de jos. Sper ca mai stiu eu bine.

Acum degeaba rotesc rotita asta mica can un sfert de cerc acul continua sa mearga si el.
S-a stricat ceva? Gresesc eu?
Rotita are rol de a cupla roata de mana cu arborele masinii prin frictiune, exista deci frictiune nedorita intre roata de mana si arbore, Arborele nu se blocheaza cand slabesti rotita ci pur si simplu nu mai este actionat si nu se mai roteste. Intre roata de mana si rotita exista o piesa intermediara, seamana cu o saiba, pe exterior are trei colturi si pe interior are doua gheare, ghearele intra in doua canale de pana de pe arbore. Aceasta piulita are o singura pozitie de montaj corecta, din patru posibile. Trebuie sa desfaci complet rotita si ai grija sa memorezi pozitia de montaj a acelei saibe, sa desfaci usurel rotita sa nu cada saiba pana apuci tu sa vezi cum este montata. Ca sa demontezi rotita trebuie sa desfaci complet surubul rotitei. Indepartezi si saiba si tragi de roata de mana axial sa o scoti de pe arbore, e posibil sa fie ruginita si sa iasa mai greu. Trebuie sa scoti si cureaua de pe roata de jos sa nu te incurce, deasemeni indepartezi si capacul superior (de fapt asata trebuie sa faci prima data) ca sa scoti cureaua din canalul rotii de mana. Cureti de rugina, daca exista si dai cu putin ulei pe arbore in locul unde vine roata de mana, sa nu-ti fie frica nu o sa patineze cuplajul dintre roata de mana si arbore. Daca ai tinut minte ordinea demontarii, montarea se face in ordine inversa si verifici daca functioneaza cum trebuie, adica sa decupleze roata de mana cand slabesti rotita si sa o cupleze cand strangi rotita. Inainte de a monta capacul superior unge masina, pune ulei unde sunt piese in miscare, unde sunt bucsi, etc.

Ca sa pliezi masina e suficient sa scoti cureaua de pe roata de jos.

Edited by omuspan, 23 April 2019 - 21:28.


#185
bobon

bobon

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,290
  • Înscris: 15.08.2009

 omuspan, on 23 aprilie 2019 - 21:24, said:

Rotita are rol de a cupla roata de mana cu arborele masinii prin frictiune, exista deci frictiune nedorita intre roata de mana si arbore, Arborele nu se blocheaza cand slabesti rotita ci pur si simplu nu mai este actionat si nu se mai roteste. Intre roata de mana si rotita exista o piesa intermediara, seamana cu o saiba, pe exterior are trei colturi si pe interior are doua gheare, ghearele intra in doua canale de pana de pe arbore. Aceasta piulita are o singura pozitie de montaj corecta, din patru posibile. Trebuie sa desfaci complet rotita si ai grija sa memorezi pozitia de montaj a acelei saibe, sa desfaci usurel rotita sa nu cada saiba pana apuci tu sa vezi cum este montata. Ca sa demontezi rotita trebuie sa desfaci complet surubul rotitei. Indepartezi si saiba si tragi de roata de mana axial sa o scoti de pe arbore, e posibil sa fie ruginita si sa iasa mai greu. Trebuie sa scoti si cureaua de pe roata de jos sa nu te incurce, deasemeni indepartezi si capacul superior (de fapt asata trebuie sa faci prima data) ca sa scoti cureaua din canalul rotii de mana. Cureti de rugina, daca exista si dai cu putin ulei pe arbore in locul unde vine roata de mana, sa nu-ti fie frica nu o sa patineze cuplajul dintre roata de mana si arbore. Daca ai tinut minte ordinea demontarii, montarea se face in ordine inversa si verifici daca functioneaza cum trebuie, adica sa decupleze roata de mana cand slabesti rotita si sa o cupleze cand strangi rotita. Inainte de a monta capacul superior unge masina, pune ulei unde sunt piese in miscare, unde sunt bucsi, etc.

Ca sa pliezi masina e suficient sa scoti cureaua de pe roata de jos.


    Salut   omuspin,

Acum daca ne=am intilnit prin acest sistem,am si eu o problema daca se poate. In dese situatii cind am mai reparat cite o masina a fost o problema  pasiturile la articole elastice,un remediu fiind o banda  de hirtie  subtie pe deasupra articolului cusut.Am mai constatat ca se  manifesta mai mult la masinile ce au uzura in diametrul nuciiDe reparat m-amapucat singur  ca de altfel si croitoria  hobii  si mi-acazut inmina cartea tehnica din 68  croitorie unde prezinta si parametrii de reglare.De lao masinala alta sunt  mici diferente la mecanisme, dar in general pentru legare sint ceeasi parametri. La cele circulare  au altfel, dar studiind cum functioneaza principiul ii dai de  cap.Amreparat mai mult casnice,industriale  citeva. Pasiturile la treninguri in special  sunt periculoase.multumesc.

#186
omuspan

omuspan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,986
  • Înscris: 17.07.2016
Nu stiu la ce zici tu nuca. Nuca e o articulatie ce permite miscarea in toate directiile.

Cauzele ce produc pasiturile sunt multiple in general, la textilele elastice cauza este chiar elasticitatea materialului, cum ti-ai dat seama si singur. Una din caracteristicile textilelor e rezistenta la penetrare, e hazliu, dar asa se numeste. E, si aceasta rezistenta la penetrare combinata cu elasticitatea materialui reduc bucla de intoarcere. Bucla de intoarcere e bucla pe care o face ata datorita cursei acului de la punctul mort inferior la intalnire cu varful apucatorului, sau graifar, cum preferi. Materialul este impins in gaura acului si la bucla de intoarcere iese din gaura acului si trage de ata nepermitindui sa faca bucla si apucatorul nu are ce sa apuce si iese pasitura. Pentru textile elastice trebuie ace subtiri pentru a diminua rezistenta la penetrare, cu varful rotunjit, sunt cinci varfuri in functie de grosimea firului materialului, ideea e ca acul nu trebuie sa intre in fir, ci intre fire, datorita rotunjimii varfului. Nu stiu cum sunt codificate acele pentru textile elastice, in special tricoturi si oricum nu cred ca gasesti in Romania asa ace pentru masinile casnice. Gaura acului din placa de ac trebuie sa fie maxim de 1,5 ori grosimea acului si aici exista un dar, placile au de obicei gauroaie si placi de ac de schimb canci. Crestatura piciorusului pe unde trece acul trebuie sa fie la fel de mica ca gaura din placa de ac si bine inteles ca nu e si nici alte picioruse nu gasesti. Masinile vechi sunt facute pe vremea cand nu existau materiale elastice, poate doar la chiloti era elastic sa nu cada de pe om. Ce poti sa faci e sa reglezi cat mai bine apucatorul, unde e posibil, sau sa maresti bucla de intoarcere. La masinile uzate trebuie sa reglezi in asa fel incat sa anulezi jocurile aparute datorita uzurii. Ca sa maresti bucla de intoarcere lasi tija acului mai jos si intarzii apucatorul sa vina cum trebuie deasupra gaurii acului. Cursa buclei de intoarcere e intre 1,2 mm si 3,2 mm in functie de masina. Cand bucla de intoarcere e mai mare ata de la ac e posibil sa trebuiasca sa fie mai tensionata. Daca tija acului are joc axial, la punctul mort nu se inverseaza miscarea cand trebuie si acul ramane in urma fata de apucator si nu face bucla, in acest caz intarzii apucatorul ca sa vine bine la ac. Daca are joc radial tragi cu mana de tija acului cat permite jocul sa indepartezi acul de varful graifarului si aduci graifarul aproape de ac in acesta pozitie. La unele masini purtatorul, acea piesa ce antreneaza apucatorul oscilant, poate fi si garda de ac si in acest caz acul la punctul mort inferior trebuie sa atinga purtatorul fara sa se indoaie acul. Varful grafarului trebuie sa fie ascutit, in caz ca bucla este prea mica si nu poti regla nimic ca asa e facuta masina, trebuie sa tii seama si de jocurile apucatorului si sa le elimini unde e posibil sau sa-l reglezi in asa fel incat sa anulezi jocul. Primul lucru ce trebuie sa faci la o masina e sa-i pui ulei pa peste tot, asta e o mare suferinta, s-ar putea sa nu fie nevoie de reglaje, o picatura de ulei face cat zece mecanici. La ce suruburi sa umbli ca sa reglezi nu am cum sa-ti spun, ca e in functie de varianta constructiva a masinii. Unde e posibil incearca sa folosesti ace industriale, sunt de o calitate cum nu intalnesti la acele pentru casnice si ai la dispozitie orice grosime si orice varfuri, de la tricot pana la material plastic.

Edited by omuspan, 25 April 2019 - 01:45.


#187
bobon

bobon

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,290
  • Înscris: 15.08.2009
Nuca spun la piesa in care se invirte graifarul semiluna ,la masinile vechi si romanesti .Cele cu miscare circularau rap 2/1  au altfel graifarul, stiti mult mai bine decit mine.
Finetea materialului detemina  finetea firului de ata, care determina grosimea acului,mai departe orificiul din placuta si taietura din piciorus. Este greu sa gasesc toate aceste conditii, la care sa  adaug scoaterea uzurii la piese,stangacu ac,graifar,axial si longitudinal, avansul si coborirea acului pentru formarea buclei de prindere. Apoi mai sunt masini fara posibilitate de reglare.
Am folosit ce industriale sunt foarte bune doar daca se nimeresc altfel trebuie modificata distanta ac graifar
Nu inteleg despre ce fel de ulei  pa    este vorba eu folosesc ulei de mecanisme fine,sau este greseala de scris.?!

#188
Elena86

Elena86

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 07.05.2019
Buna ziua
Am un Singer 7422 si atunci cand cos rupe ata in partea de jos si are un ,,tacanit,,😁.

#189
cocomarla

cocomarla

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 8
  • Înscris: 04.12.2008
Am o masina de cusut VICTORIA 2016.In lateralul ei (cand deschizi usa din stanga, cu becul) are un arculet care este desfacut si nu stiu ce rol are !!!

#190
cocomarla

cocomarla

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 8
  • Înscris: 04.12.2008
Am o masina de cusut VICTORIA 2016.In lateralul ei (cand deschizi usa din stanga, cu becul) are un arculet care este desfacut si nu stiu ce rol are si nici cum se instaleaza !!!

Attached Files


Edited by cocomarla, 15 July 2019 - 17:59.


#191
omuspan

omuspan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,986
  • Înscris: 17.07.2016
Arculetul se numeste arc recuperator si pare ca are rupta o parte din el. Arcul recuperator are rolul de a da elasticitate atei si asigura o cusatura corecta. Masina coase si fara el dar cu ata mai tensionata. Vezi ce forma are arcul la o masina asemanatoare si ii dai forma cu patentul, bineinteles ca mai intai il demontezi si dupa ce ii refaci forma il remontezi.

Edited by omuspan, 16 July 2019 - 18:47.


#192
Vasia86

Vasia86

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 25.07.2019

 So_ma, on 17 ianuarie 2007 - 11:25, said:

Ma ocup de 2 ani cu masinile de cusut. De la cea mai simpla pana la cea computerizata, toate marcile existente; nu sunt secrete care sa nu le cunosc. Testati-ma!

 So_ma, on 17 ianuarie 2007 - 11:25, said:

Ma ocup de 2 ani cu masinile de cusut. De la cea mai simpla pana la cea computerizata, toate marcile existente; nu sunt secrete care sa nu le cunosc. Testati-ma!
Buna seara! Am o mare problema cu o masina de brodat casnica Brother Inovis 750 E care imi scoate ata de la suveiaca deasupra pe boderie si imi strica tot aspectul boderiei! Ce ar trebui de facut in acest caz...va rog mult daca ma puteti ajuta cu un sfat!?

#193
23dori

23dori

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 8
  • Înscris: 31.07.2019
Mașina mea de cusut (Singer 5430c), după câteva minute de când încep să cos își încetinește viteza de coasere și miroase a cauciuc încins. Am desfăcut carcasa iar în interior sunt urme negre, parcă uleioase, nu știu dacă de fum sau altceva. Aveți ceva păreri ce ar putea fi?

#194
omuspan

omuspan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,986
  • Înscris: 17.07.2016
Unge masina cu ulei de mecanisme fine, e un ulei subtire ca apa, il gasesti la dedeman, am vazut si la auchan. Pe urma intinde cureaua si observa in ce stare e, s-ar putea sa fie uzata, urmele uleioasa sunt de la curea pentru ca patineaza.

#195
23dori

23dori

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 8
  • Înscris: 31.07.2019
I-am înlocuit cureaua dintata, chiar și pe cea de la motor(de transmisie), am uns tot ce era de uns, problema nu s-a rezolvat.

Edited by 23dori, 31 July 2019 - 19:54.


#196
omuspan

omuspan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,986
  • Înscris: 17.07.2016
Patineaza cureaua. Tine blocata masina de roata de mana si apasa pedala, motorul nu trebuie sa se invarta, daca se invarte atunci patineaza cureaua si ori nu e bine intinsa ori nu e potrivita cu fuliile. Sa nu tii prea mult pedala apasata cand masina e blocata.

#197
23dori

23dori

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 8
  • Înscris: 31.07.2019
Voi încerca și asta. Mulțumesc.

#198
23dori

23dori

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 8
  • Înscris: 31.07.2019
Am încercat, nu patinează cureaua. Mașina o am din 2005,la vreo 4 ani de când am cumpărat-o i-am schimbat motorul într-un service autorizat Singer(motivul schimbării a fost cărbunii uzați), iar de atunci nu am mai avut probleme. În primii ani de când am cumpărat-o am lucrat cu ea chiar și 10 ore pe zi, zilnic, după am cumpărat o liniară, iar Singerul l-am folosit mai mult la tivuri, nasturi, butoniera, etc. Cineva îmi spunea că s-ar putea să fie vreun rulment sau pinion sau de ce nu chiar cărbunii. Când am desfăcut-o am observat că la apăsarea pedalei se văd mici scântei la motor. Am fost foarte mulțumită de această mașină și parcă nu aș vrea să renunț la ea. TREBUIE SĂ O REPAR CUMVA.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate