Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Ateism
Last Updated: Jan 08 2017 20:05, Started by
maradona13
, Jan 15 2007 19:55
·
0
#109
Posted 08 January 2017 - 11:25
I-a dat minte românului, dar e mult prea leneș ca să și-o pună la contribuție în chestiile care contează cu adevărat.
Și nu e vina Divinității pentru că românul e prea prost (iar prostia e dată de lene) și nu-și folosește mintea așa cum trebuie, deși se vaită ca o vită „vai ce viață grea am”. Buddha spune că lenea e rădăcina tuturor relelor și are foarte mare dreptate. Ți-am dat exemplu filmul „The Book of Eli” și ai înțeles exact ceea ce rezonează cu tine: ai văzut un nebun cu Biblia-n mână care împușcă-n stânga și-n dreapta. Cam ăsta e nivelul tău de înțelegere. Dar n-ai înțeles deloc mesajul filmului. Vrei să discutăm strict pe text? Bun. Hai să discutăm asta atunci: Matei 22: 37. El i-a răspuns: Să iubeşti pe Domnul Dumnezeul tău, cu toată inima ta, cu tot sufletul tău şi cu tot cugetul tău. 38. Aceasta este marea şi întâia poruncă. 39. Iar a doua, la fel ca aceasta: Să iubeşti pe aproapele tău ca pe tine însuţi. |
#110
Posted 08 January 2017 - 14:56
In primul rand definește ce este Dumnezeu. Apoi poate mai discutam.
|
#111
Posted 08 January 2017 - 15:01
Mda...ești incapabil să analizezi și să discuți un text, dar ai pretenții „docte”. Ahem!
|
#112
Posted 08 January 2017 - 16:20
#113
Posted 08 January 2017 - 16:23
SOCRATE_MMXII, on 08 ianuarie 2017 - 15:01, said:
Mda...ești incapabil să analizezi și să discuți un text, dar ai pretenții âdocteâ. Ahem! Se pare că nu știi care sunt regulile fundamentale ale unui debate. Trebuie să stabilim că avem ca baza aceeași înțelegere a termenilor principali, altfel vorbim de pe planuri diferite. Ce este Dumnezeu pentru tine? Eu pot sa spun că Dumnezeu a creat lumea, condițiile și regulile ce o guvernează, apoi tu te plângi că românii sunt proști. De asemenea de ce dumnezeu în sfințenia și perfecțiunea lui are nevoie de iubirea omului? Nu era de ajuns ca omul sa fie bun și atât? Dacă nu definești ce este Dumnezeu, eu pot sa spun că toate imperfecțiunile și ororile creației sale îi aparțin. |
#114
Posted 08 January 2017 - 16:53
Tovarășe, dacă citeai textul...așa-ntr-o doară ai fi dat peste următoarele 3 cuvinte „Domnul Dumnezeul tău”. Pe mine,unul, nu mă interesează câtuși de puțin care este acesta, poate fi ce vrei tu, așa că trecem mai departe.
E greu, foarte greu cu d-ăștia ca tine care se poticnesc la fiecare pas, dar, vai, au pretenții... |
#115
Posted 08 January 2017 - 17:14
SOCRATE_MMXII, on 08 ianuarie 2017 - 16:53, said:
Tovarășe, dacă citeai textul...așa-ntr-o doară ai fi dat peste următoarele 3 cuvinte âDomnul Dumnezeul tăuâ. Pe mine,unul, nu mă interesează cĂątuși de puțin care este acesta, poate fi ce vrei tu, așa că trecem mai departe. E greu, foarte greu cu d-ăștia ca tine care se poticnesc la fiecare pas, dar, vai, au pretenții... Mi-e clar că habar n-ai ce este Dumnezeu și cu atât mai puțin ce înseamnă să nu vorbești doar de dragul de a vorbi. Ai dat un citat din biblie și gata, te-ai oprit. Tu ești cel care l-ai ales și nici măcar nu ți-a trecut prin cap că ar fi trebuit să spui și câteva cuvinte pe marginea lui. Adică eu ce ar trebui sa fac, să ghicesc care este rostul acelui citat printre meandrele încurcate ale gândurilor tale? De fapt nu aveam așteptări prea mari de la tine, dar chiar sa nu stăpânești nici măcar regulile de bază ale unei conversații, a fost o mică surpriză. Edited by Inspiron, 08 January 2017 - 17:15. |
#116
Posted 08 January 2017 - 17:30
Tovarășe, re-citește ce-ai scris.
Ți-am arătat că habar n-ai ceea ce spui când vine vorba de text biblic, făcând un ghiveci între VT și NT, iar când vrei să discutăm strict pe text...te-mpiedici ca fata mare la măritat. |
#117
Posted 08 January 2017 - 19:31
mario_bril, on 08 ianuarie 2017 - 16:20, said: Știu eu, știu eu... Sunt sigur că știi și chiar m-ar interesa definiția ta, chiar și parțială, nu trebuie sa fie perfectă. Și dacă tot o să spui ce este Dumnezeu, aș vrea să știu din ce perspectivă. A cărei confesiuni creștine. Presupun că ortodoxismul. |
#118
Posted 08 January 2017 - 19:49
Inspiron, on 08 ianuarie 2017 - 19:31, said:
Sunt sigur că știi și chiar m-ar interesa definiția ta, chiar și parțială, nu trebuie sa fie perfectă. Și dacă tot o să spui ce este Dumnezeu, aș vrea să știu din ce perspectivă. A cărei confesiuni creștine. Presupun că ortodoxismul. Din perspectiva ortodoxă, definiția este extrem de complexă, ortodoxismul subliniind chiar și așa că este o definiție incompletă, dumnezeirea fiind ceva ce nu poate fi înțeleasă de mintea umană. Definiția însă parțială o găsim în Dogmatica Sfântului Damaschin: Noi cunoastem si marturisim ca Dumnezeu este fara de inceput, fara de sfarsit, vesnic, pururea dainuitor, nezidit, neschimbat, neprefacut, simplu, necompus, necorporal, nevazut, impalpabil, necircumscris, infinit, incomprehensibil, indefinit, insesizabil, bun, drept, creatorul tuturor fapturilor, atotputernic, atotstapanitor, atoatevazator, atoatepurtator de grija, stapanitor si judecator. Cunoastem si marturisim ca este un singur Dumnezeu, adica o singura fiinta; ca este cunoscut si este in trei ipostase, adica Tatal si Fiul si Sfantul Duh; ca Tatal si Fiul si Sfantul Duh sunt unul in toate, afara de ne-nastere, nastere si purcedere; ca Fiul, Unul-Nascut si Cuvantul lui Dumnezeu si Dumnezeu, din pricina indurarii milei Sale pentru mantuirea noastra, a fost zamislit, fara de samanta, prin bunavointa Tatalui si prin conlucrarea prea Sfantului Duh, si s-a nascut prin Sfantul Duh, fara stricaciune, din Sfanta Fecioara si Nascatoarea de Dumnezeu Maria si s-a facut din ea om desavarsit; ca acelasi este, in acelasi timp, si Dumnezeu desavarsit si om desavarsit, din doua firi, din Dumnezeire si omenire, si in doua firi, care au facultatea de a intelege, de a voi, de a lucra si de a actiona liber, si ca sa spunem intr-un cuvant, fiind desavarsite, potrivit definitiei si ratiunii fiecareia din firi, adica a Dumnezeirii si a omenirii, dar intr-o singura ipostasa compusa; ca a flamanzit, a insetat, a obosit, a fost rastignit, a primit incercarea mortii si a ingroparii de trei zile, s-a inaltat la ceruri, de unde a si venit la noi, si iarasi va veni in vremea de apoi. Si martora a acestora este dumnezeiasca Scriptura si toata ceata sfintilor. Ce este insa fiinta lui Dumnezeu, sau cum este intru toate, sau cum Fiul, Unul-Nascut si Dumnezeu, golindu-se pe El insusi, s-a facut om din sangiuri feciorelnice, fiind plasmuit dupa o alta lege decat cea fireasca, sau cum a umblat pe ape, fara sa-si ude picioarele, nu cunoastem si nici nu putem spune. Asadar, nu este cu putinta sa spunem ceva despre Dumnezeu si, in general, sa intelegem altceva decat cele care, in chip dumnezeiesc, ni s-au vestit sau ni s-au spus si revelat prin cuvintele dumnezeiesti ale Vechiului si Noului Testament. |
|
#119
Posted 08 January 2017 - 20:05
Îmi place foarte mult definiția de început:
"Noi cunoastem si marturisim ca Dumnezeu este fara de inceput, fara de sfarsit, vesnic, pururea dainuitor, nezidit, neschimbat, neprefacut, simplu, necompus, necorporal, nevazut, impalpabil, necircumscris, infinit, incomprehensibil, indefinit, insesizabil..." Nu am timp sa dezvolt discuția acum, dar ma bucur că ai răspuns. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users