![]() |
Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Crestere artificiala preturi Boom si Arbomedia
Last Updated: Mar 13 2008 10:04, Started by
Bold
, Jan 12 2007 16:14
·
0

#19
Posted 16 January 2007 - 16:38

Fata de primul raspuns, pot spune ca pe acesta il apreciez.
Spui ca pe unii clienti ii intereseaza mai mult reducerile decat pretul in sine. Probabil pentru ca asa au cu ce se mandrii in fata sefilor, ca nu iau salariul degeaba. Totusi chiar tu ai spus ca acelasi client a cumparat de la toate agentiile amintite, desi nu a obtinut reduceri de la toate, sau nu in aceeasi masura. Asta poate indica faptul ca pe clienti ii intereseaza sa nu fie luati de prosti, si nu reducerea in sine. Iar politica reducerilor astronomice nu este pecifica pietei de online, ci a fost introdusa chiar de Boom si Aromedia, la inceputul lui 2006, insa se poate vedea ca nu este esentiala pe aceasta piata. Ai mai spus ca preturile sunt justificate ca pe unele site-uri, putine de altfel, reclama este vanduta in totalitate, in timp ce pe altele reclama nu se vinde aproape deloc. Motivul pentru care reclama nu se vinde nu este "calitatea" site-ului, a continutului sau. Ei bine aici se vede adevarata problema, si situatia de monopol de care vorbeam. Este de la sine inteles ca o agentie care se respecta, mai ales pe piata de bannere, nu accepta chiar toate scursurile internetului. Deci nu putem spune ca unui advertiser i-ar fi rusine sa-si puna bannerul pe aceste site-uri. Si atunci care este problema? Pentru a intelege fenomenul, hai sa vedem ce s-a intamplat pe piata de tigari. Acum cativa ani tigarile ieftine, romanesti (nu fumez asa ca nu stiu exact ce marci se vindeau cel mai bine, dar stiu ca se vindea bine Record si Snagov) se vindeau foarte bine. Dar apoi a venit statul si a introdus accize nu la valoare, ci la numarul de tigari. Si accize foarte mari. Asta a facut ca pretul de vanzare al tigarilor sa se apropie, indiferent de calitate. Rezultatul a fost de asteptat, oamenii au renuntat la tigarile ieftine, si au trecut pe Kent, malboro, etc. Nu pentru ca oamenii ar avea un nivel de trai extraordinar si se respecta, ci pentru ca nu pot renunta la tigari, asa ca prefera sa dea o suma foarte mica in plus si sa fumeze tigari de "calitate" buna, in loc sa dea practic aceeasi suma pentru tigari de >calitate" proasta. Pe piata de online este la fel. Deoarece site-urile, indiferent de nisa, au preturi aproape la fel, advertiserii prefera se dea 1-2 euro in plus si sa fie prezenti pe cele cateva site-uri adresate unui public care li se par lor de calitate, sau unde clientii lor stau in mod traditional, iar celelalte site-uri nu pot sa vanda reclama, pentru ca nu se justifica economic. Spre deosebire de tigari, care creaza dependenta si, vrei-nu vrei trebuie sa dai banu, publicitatea online nu creaza dependeta, si se poate renunta foarte usor sa faci publicitate online. Daca pe piata de tigari s-a ajuns la aceasta situatie datorita interventiei brutale a statului, care a introdus acele accize, pe piata de online cum a fost posibil? Tot datorita unei interventii brutale, insa nu din partea statului, ci a monopolului celor doua regii, care folosesc contracte de exclusivitate pe termen indelungat. Hai sa vedem si in cifre. Piata de publicitate in Romania este de circa 400.000.000 euro. Publicitatea online s-a situat la 5.5 mil, si se estimeaza undeva la 8 mil. in 2007. Asta inseamna ca in 2006 publicitatea online a avut o cota de piata de 1,5%, iar in 2007 se asteapta o cota undeva la 2%. In acelasi timp, pe plan international, piata de online a beneficiat de o cota undeva in jur de 7%, un pic mai mare sau mai mica, in functie de tara, si se asteapta ca in 2008 sa ajunga pe la 10%. La un potential de 28. mil euro, cu cei 5,5 sau 8 mil. Euro pe care aceste regii au reusit sa-i stranga, pot afirma ca Arbomedia si Boom au izgonit de pe piata de online 20 mil Euro, si nu ca au atras 5,5 mil. Diferenta este prea mare ca sa vorbim de jumatatea plina si cea goala a paharului. Nu exista jumatatea plina. Paharul este gol din pacate. |
#20
Posted 16 January 2007 - 20:49

Contractele de exclusivitate practicate de cele doua regii sunt de notorietate si cata vreme au fost doar 2 actori pe piata da, se poate vorbi de monopol. Din pacate, daca nimeni nu s-a sesizat atunci cu o reclamatie la OPC e greu de crezut ca se mai poate face ceva acum. Anul trecut s-au intamplat oarece miscari de trupe care, orice s-ar spune, au diversificat peisajul.
Deci daca introducem, deus ex machina, problema monopolului in aceasta discutie - da, a fost o realitate. Acum insa preturile sunt acolo unde trebuie sa fie. Problema e ca in internetul romanesc nu avem prea multe site-uri de valoare si e normal ca pe site-urile cele mai bune sa fie bataie. Si revin la argumentul meu, cu client service-ul / bataia de cap: de ce sa vinzi cu 3 euro cand poti sa vinzi cu 10?... doar ca sa vinzi, cantitativ, mai mult? Daca vinzi cu 10 euro, nu ai nevoie decat de un om de vanzari; daca vinzi cu 3 euro o sa te trezesti cu 100 de clienti care dau buluc pe capul tau si pentru managementul carora trebuie sa angajezi 10 oameni de vanzari. Iar la sfarsitul anului, cand tragi linie, s-ar putea sa observi ca desi vanzarile au fost mai mari, profitul (care intereseaza cu adevarat) a fost substantial redus pentru ca ai avut si cheltuieli pe masura. Fiti linistiti, ca nimeni (inclusiv Boom si Arbo) nu-i nebun sa nu vrea sa vanda mai mult si mai profitabil. |
#21
Posted 16 January 2007 - 23:18

Eu am o parere un pic diferita.
Consider ca momentan, piata publicitatii web este un balon de sapun. A crescut mult dar acum cea mai mica problema poate sparge acest balon. Daca sunteti atenti, din ceea ce ati scris mai sus reiese ca piata este alcatuita din agentiile de publicitate si companiile mari (principali beneficiari). Tendinta incepe sa treaca mai mult pe consolidarea brandurilor decat pe aducerea de clienti reali. Oricat de mare ar fi o firma si oricat de mare ar fi inertia dintre departamente, in cativa ani financiarul va observa ca se cheltuie sume nejustificat de mari pe advertising neeficient. Vor revizui calitatea si cantitatea campaniilor si bineinteles bugetul. Aceste ajustari ale clientilor vor fi direct resimtite de agentii. Tot ce am scris mai sus a fost considerat in conditiile pietei din Romania, piata care pune accent pe colosi si nu pe clientii medii. Kevinro, tu din ce categorie ai clientii ? Doar corporatii ? |
#22
Posted 17 January 2007 - 00:42

@Kenviro
Desi nu avem aceeasi opinie, ti-am respectat parerea. Dar vezi ca o iei pe aratura. OPC nu are nimic in comun cu contractele de publicitate online. Aici intervine o autoritate mult mai puternica - Consiliul Concurentei, care chiar are putere. Poate aplica amenzi de zeci de miliarde celor doua regii daca se dovedeste ca au manipulat piata. "Acum insa preturile sunt acolo unde trebuie sa fie. Problema e ca in internetul romanesc nu avem prea multe site-uri de valoare si e normal ca pe site-urile cele mai bune sa fie bataie." Si cum ai dedus tu ca preturile sunt acolo unde trebuie? Ai facut calcule de rentabilitate, conversie, ai masurat precis cererea si oferta si ti-a dat indubitabil aceasta cifra? Si care este aceasta cifra? Cat castiga un proprietar de site la mia de afisari? Iar faci o confuzie intre "valoarea unui site" si ineteresul advertiserilor, capacitatea de conversie, si de ce nu perceptia deformata a acestora datorata lipsei de informare. Daca e sa ne luam dupa zvonuri, ar trebui sa avem numai site-uri de masini, gsm stiri si cam atat. Un site sa spunem adresat speologilor este o insulta adresata pietei online din Romania, pentru ca astia sunt niste sarantoci care traiesc in pesteri si le cade calcarul in cap? Orice site care este vizitat are valoare, atata vreme cat nu promoveaza activitati ilegale, imorale sau traieste din spam. Advertiserul nu plateste ca sa apara pe site, ci sa fie vazut de vizitatori. Iar daca vizitatorii acelui site sunt in general interesati de produse ce genereaza un adaos comercial mic ca cifra absoluta, atunci si pretul pentru reclama trebuie sa urmeze acelasi trend. "de ce sa vinzi cu 3 euro cand poti sa vinzi cu 10?." Aici dai inca o data dovada ca esti pe langa subiect. Vorbesti de euro ca si cand ar creste pe gard. Vinzi cu 10 Euro, daca ai cui, daca nu vinzi cu pretul care ti se da. Afisarile nu le poti stoca undeva si le vinzi mai tarziu, cand vine fraieru cu banu gros. Softpedia da petrecere cand ii vine afisari platite cu 3$ CPM. Media este undeva la 1-2$ CPM. Si asta pe site-ul de limba engleza. Aia 3 Euro CPM sunt bani in lumea reala, pe care nu multi proprietari de site-uri au sansa sa-i castige. @ terratec Stii tu ce stii. |
#23
Posted 17 January 2007 - 09:20

@Kenviro Desi nu avem aceeasi opinie, ti-am respectat parerea. Dar vezi ca o iei pe aratura. OPC nu are nimic in comun cu contractele de publicitate online. Aici intervine o autoritate mult mai puternica - Consiliul Concurentei, care chiar are putere. Poate aplica amenzi de zeci de miliarde celor doua regii daca se dovedeste ca au manipulat piata. Hai sa nu ne certam. Nu stiu cum se numeste institutia aceea, stiu doar ca a actionat in domeniul cimentului si al imobiliarelor, deci ceva-ceva functioneaza si in Romania. Dar pana la urma, tu ce speri: ca astia mari sa scada preturile? Asa cum a zis cineva, preturile pot fi negociate desi am avut prilejul sa discut la un moment dat direct cu un proprietar de site care imi dadea tot 10E / 1000 in reteaua lui (evident ca l-am tratat cu refuz). Voi chiar credeti ca aia care fac bugete barosane de advertising se uita la rata de conversii, numarul de clickuri etc.? Aia au un buget de x milioane de cheltuit anul asta, din care 5% pe online, ia pixu, da cu semnatura, la revedere. Deci hai pana la urma sa exprimam ce vrea sau ce spera fiecare. Tu vrei sa scada preturile la astia marii? Eu unul as vrea sa apara o alternativa a independentilor, pentru ca sunt destule site-uri care incearca sa-si vanda singure spatiul publicitar si tocmai fiindca nu sunt sindicalizate si nici afiliate la vreo retea mare, nu reusesc nimic, nici cu 1E/1000. De la astia marii nu sper nimic, fiindca nu ma pot bate cu bugetele stupide pe care le arunca pe masa clientii lor. |
#24
Posted 17 January 2007 - 11:21

@Bold: Legat de comparatia cu tigarile. In cazul publicitatii online nu exista inca un studiu demografic al vizitatorilor. Acesta este cel mai mare dezavantaj. Daca ar exista, poate am descoperi ca oamenii pe care doresc eu sa-i ating cu o campanie ii pot gasi si pe site-uri mai mici, eventual mai ieftine. De asemenea, lipsa acestui studiu duce la imposibilitatea cuantificarii rezultatelor. La finalul campaniei nu poti sa-i dai clientului decat raportul cu afisarile. Nu reach, nu GRP, nu TRP, nu afinitate, nu nimic. Incep insa sa se miste putin lucrurile insa nu destul de repede. Aici ma refer la initiativa BRAT de a lansa un studiu privind internetul in Romania. In prima faza se va pune la punct o metoda de masurare a traficului, masuratoare ce va fi facuta independent nu ca acum de catre Trafic.ro care apartine NetBridge. Ulterior se va face si acest studiu demografic care va ajuta foarte mult toate partile implicate. Publisherii vor avea mai multe atuuri decat continutul pentru vanzari, agentiile vor putea planifica mai bine si vor putea oferi justificari clientului pentru alegerile facute.
@Terratec: zici ca financiarul va ajunge sa observe ca se cheltuie multi bani pe publicitate neeficienta. Financiarul nu are nici o treaba cu publicitatea. Nu are cum sa stie daca se cheltuie mult sau putin pentru ca niste cifre acolo nu sunt suficiente sa tragi aceasta concluzie. De asemenea nu au cun sa concluzioneze daca este eficient sau nu. Pana acum, pe online, nimeni nu poate concluziona acest lucru. Poate face cel mult niste speculatii. Se poate consulta cu clientul si trage niste concluzii dar ceva concret, nu prea. @Kevinro: Daca va aparea acel studiu demografic vor ajunge si siteurile mai mici sa vanda spatiu. Zic eu. Vor avea argumente. Acum nu au. Este greu pentru un site mic sa se vanda singur, sa se promoveze. Regiile de publicitate, zic eu, reprezinta solutia. La fiecare campanie care am avut-o mi-au sugerat , m-au rugat, chiar au incercat sa imi conditioneze intrarea pe un site mare de intrarea pe alt site mai mic. |
#25
Posted 18 January 2007 - 17:01

@johnny bravo
Nu mai poate Arbomedia de studiile BRAT ![]() Insa nu stiu cati din proprietarii de site-uri din retea stiu ce la rezerva viitorul. Care sunt planurile Arbomedia de dezvoltare. De ce cumpara Arbomedia ziare si radiouri locale. Cati isi dau seama ca aceste ziare si radiouri isi vor dezvolta mai repede sau mai incet site-uri, care le vor concura pe piata de publicitate online. Arbomedia va integra publicitatea pe radio si in ziarele detinute de ea cu publicitatea pe internet, in acelasi mediaplan. Deci aceste site-uri vor fi concurate nu numai de ziarele si posturile de radio detinute de Arbomedia, dar si de site-urile detinute de Arbomedia. ![]() De cealalta parte, Boom nu poate decat sa ne incante. Are aceeasi atitudine ca si Romtelecom, inaite de incetarea monolpolului legal pe piata transmisiilor de date. S-o tina tot asa! ![]() |
#26
Posted 19 January 2007 - 00:35

johnny bravo, vinzi sau cumperi spatiu publicitar ?
kevin, spuneai la un moment dat despre independentii care doresc sa isi vanda spatiul cu 1e/k. daca ai vreo lista cu independenti da-mi-o si mie, te rog. Edited by terratec, 19 January 2007 - 00:48. |
#27
Posted 25 January 2007 - 18:10

#28
Posted 25 January 2007 - 21:15

Quote kevin, spuneai la un moment dat despre independentii care doresc sa isi vanda spatiul cu 1e/k.daca ai vreo lista cu independenti da-mi-o si mie, te rog. Iti raspund eu. Toti cei care au neogen. Ei oricum atat primesc de la neogen pentru mia de afisari. Cum nu sunt sunt reclame CPM tot timpul cred ca oricare ar vinde direct. In afara de asta tu ca sa cumperi prin neogen la ei pe site platesti 2 euro CPM + TVA. Problema cu multi este ca nu iti pot oferi factura fiscala. Asa ca alegeti siteurile pe care vrei reclama in functie de profilul siteului, trimite un mail si s-ar putea sa primesti si un bonus. Asa dar ai sute de siteuri pe care sa iti pui reclama cu 1 euro CPM. |
|
#29
Posted 05 February 2007 - 10:47

50.000.000 afisari/zi anunta Trafic. Asta inseamna 18.250.000.000 afisari/an, cel putin. Sau 18,25 milioane mii afisari.
Daca bugetul de publicitate online pe 2007 este de 8,5 mil euro, rezulta un pret real mediu de circa 0,5 euro eCPM. Tinand cont ca majoritatea site-urilor au cel putin 2 pozitii de reclama, pretul mediu CPM ar trebui sa fie undeva pe la 0.25 Euro. Cu tot cu comisionul agentiilor. |
#30
Posted 05 February 2007 - 13:34

Nu chiar. Nu toate acele afisari au si reclame atasate. Sunt o gramada site-uri fara reclame bagate in Trafic. Imi vine in minte emag . ro care are o pozitie foarte buna in trafic dar nu are bannere.
|
#31
Posted 05 February 2007 - 16:01

Nu chiar. Nu toate acele afisari au si reclame atasate. Sunt o gramada site-uri fara reclame bagate in Trafic. Imi vine in minte emag . ro care are o pozitie foarte buna in trafic dar nu are bannere. Ai dreptate. Este un calcul grosier. Dar sa nu uitam ca nu sunt scazute nici cheltuielile cu site-urile din afara. Site-uri care nu sunt contorizate de Trafic.ro. Si de asemenea sunt bagate la gramada toate site-urile. Dar ceea ce vroiam sa arat este ca diferenta este prea mare, intre 5 Euro, care este pretul minim la majoritatea regiilor, chiar dupa negocieri si reduceri,, si 0,25, care ar fi pretul mediu rezultat. Exceptand unele site-uri de nisa, unde raportul cost/beneficii justifica pretul, in rest nu prea se justifica. Iar in ultima perioada am vazut o migrare a publicitatii din Romania pe site-uri internationale, trend care cred ca se va accentua pe masura ce vor apare jucatori specializati in astfel de tranzactii. |
#32
Posted 28 February 2007 - 13:39

Inteleg ce spune Bold si cred ca are dreptate, dar nu inteleg de ce atata frustrare?
![]() Unii proprietari si-au dat seama si s-au indreptat catre alte variante (putini, ce-i drept), altii incearca sa faca parte din cei putini vanduti cu 100%, altii n-au gasit alternative viabile, altii striga pe forumuri in gura mare ![]() ![]() |
#33
Posted 01 March 2007 - 17:55

dar nu inteleg de ce atata frustrare? Nu e vorba de frustrare. Asta e un forum unde ne spunem parerile. Iar ceea ce se intampla pe piata nu se intampla cu acordul proprietarilor de site-uri, care vor maximizarea profiturilor, ci prin decizia agentiilor de publicitate care incheie contracte de exclusivitate. Dupa parerea mea asta este o practica monopolista si anticoncurentiala. |
|
#34
Posted 04 March 2007 - 11:05

Reiau. Da, este monopolista si anticoncurentiala. E normal sa fie asa. 3 sunt cauzele pentru care nu se intampla altfel: e un domeniu la inceput (n-ai sa vezi din prima 100 de optiuni, decat daca e vorba de caritasuri); nu sunt destui clienti, care sa provoace si alti jucatori sa intre in piata; firmele astea nu sunt ong-uri, ele lucreaza pe profit si isi vad propriul interes (s-a explicat pe pagina anterioara de ce prefera ca 3 angajati sa aiba in grija x clienti, in loc sa aiba x*x clienti si 15 angajati, profitul fiind sensibil acelasi). Ce e bine sa-ti fie clar, e ca nu poti sa schimbi asta si ca cel mai bine e sa lasi timpul sa treaca, daca esti destul de tanar incat sa prinzi schimbarea
![]() Edited by Sopra Tutt1, 04 March 2007 - 11:05. |
#35
Posted 04 March 2007 - 22:55

Reiau. Da, este monopolista si anticoncurentiala. E normal sa fie asa. Vezi ca te contrazici in logica gandirii. Monopolist si anticoncurential inseamna ilegal. Deci nu e normal sa fie asa. Orice monopol are o ratiune istorica pentru care exista, dar legea impune ca piata sa fie libera, sa nu se puna obstacole intrarii pe piata a unor concurenti. Daca as avea un interes imediat pe piata de publicitate online de la noi, sper ca realizezi ca nu as fi apelat la un forum sa-mi rezolv problema... ![]() Dar am ramas indignat de acesti oameni care nu se sfiau sa injure in toate partile poporul roman ca fiind niste oameni inapoiati si inculti, interesati doar de tepe si manele, care nu au habar de comert online, etc, iar acum ca s-au vazut un pic bagati in seama, isi iau nasul la purtare fara nici un pic de rusine ca niste tepari adevarati. Si aici nu vorbesc doar de agentiile de publicitate , ci si de multi proprietari de site-uri. |
#36
Posted 05 March 2007 - 16:35

Vezi ca te contrazici in logica gandirii. Monopolist si anticoncurential inseamna ilegal. Deci nu e normal sa fie asa. Oricum, nu am capacitatea, vointa sau cunostintele necesare pentru a intelege daca strategia pusa in aplicare de ei e sanatoasa pentru cel putin una din parti si daca viitorul va fi luminat au ba. Dar din datele in domeniu, pe care mi le updatez la fiecare sfarsit de luna, cand vad cati se bat unii cu caramida in piept si cat se permuta cei 9.5 oameni care se ocupa de online in Romania, tind sa cred ca nu-i nimic roz in biznisul asta si nici n-o sa fie. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users