Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...
 

Taxa de inmatriculare/poluare

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
1832 replies to this topic

#1
nikagenu21

nikagenu21

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 8
  • Înscris: 07.08.2006
Guvernul Romaniei nu va renunta la taxa de prima inmatriculare, desi Comisia Europeana a amenintat ca ne va da in judecata. Doi ministri din Cabinetul Tariceanu spun ca aceasta nu contravine regulilor UE.

O veste proasta pentru cei care vor sa importe masini second-hand: autoritatile nu dau semne ca ar renunta la taxa de prima inmatriculare. `Parintii` taxei, ministrii Sebastian Vladescu si Sulfina Barbu, se tin tare pe pozitie in controversa cu Comisia Europeana se anunta pe www.bursaasigurarilor.ro. Argumentul lor este urmatorul: taxa romaneasca de inmatriculare se aplica tuturor automobilelor cu masa de pina la 3,5 tone. Astfel, Comisia Europeana nu are cum sa dispuna desfiintarea taxei romanesti pe motiv ca e anticoncurentiala. Legislatia UE prevede ca sint ilegale doar acele taxe care trateaza diferit produsele comunitare de cele interne. Situatia din Romania este diferita de cea din Ungaria sau Polonia, tari care au introdus si ele taxa de prima inmatriculare. Cu o singura diferenta, esentiala insa pentru legislatia europeana: taxa din Ungaria si Polonia era dedicata doar autoturismelor second-hand din import.

`Sustinem taxa de prima inmatriculare`, a declarat Sulfina Barbu, ministrul Mediului. Ea a precizat ca Ministerul Mediului (MMGA) a sustinut, timp de doi ani, Programul de Innoire a Parcului Auto din Romania, pentru imbunatatirea calitatii aerului. `Cit timp nu am fost membri UE am sustinut financiar eliminarea autovehiculelor puternic poluante. Acum, mai ales ca sintem stat membru, nu ne putem permite sa devenim cimitir de masini vechi pentru UE. Si, in plus, fiecare tara membra isi face propria politica fiscala, fara sa contrazica normele comunitare in domeniu`, a spus Sulfina Barbu.

Potrivit acesteia, Ministerul Mediului, Ministerul Finantelor si Registrul Auto Roman au elaborat procedura de aplicare a acestei taxe, insa valorile rezultate erau mai mici decit ceea ce a aprobat Parlamentul. `Cea mai mare taxa era de 3.500 de euro. Parlamentul este cel care a modificat valorile`, a explicat Sulfina Barbu. Miine va avea loc o intilnire intre ministrii Finantelor si Mediului pentru a exprima pozitia comuna cu privire la taxa. Surse din Ministerul Finantelor au confirmat ca cei doi vor sustine explicit aceasta taxa in fata autoritatilor de la Bruxelles.

UE: Masini vechi, taxe mici

`Nu exista o legislatie unica a impozitelor in UE. Totusi, tarile care nu se folosesc de logica pietei interne unice si percep diferite taxe vor fi obligate sa isi retraga aceste decizii`, a declarat, pentru cotidianul `Uj Magyar Szo`, comisarul european pentru Taxe si Impozite, Laszlo Kovacs. Cotidianul ungar prezinta situatia Romaniei considerind ca `secretul este sprijinirea comerciantilor si a fabricantilor interni`.
Comisarul european a amintit ca, in momentul in care Ungaria a instituit ilegal taxe pentru inmatricularea masinilor din afara tarii, a fost obligata de Comisie sa returneze cetatenilor sumele aferente acestor taxe.

Ce nu stie comisarul care se ocupa de taxele din Uniunea Europeana este tocmai ca taxa de inmatriculare difera de cele care au fost in Ungaria prin faptul ca priveste atit masinile de productie comunitara, cit si pe cele romanesti.

Invazia rablelor

`Divergenta intre noi este urmatoarea: Comisia vrea ca taxele sa fie cu atit mai mici cu cit masina este mai veche, iar noi (Ministerul Finantelor - n.r.) nu vrem sa patim ca Polonia, care intr-un an de la aderare a inmatriculat un milion de masini vechi fara catalizator, si atunci aplicam invers taxa: la masini vechi, taxe mari`, au declarat pentru NewsIn surse din Ministerul Finantelor. Potrivit purtatorului de cuvint al comisarului pentru Taxe si Impozite, Maria Assimakopoulou, o decizie a UE privind controversata taxa ar putea veni peste un an si jumatate, in urma unor proceduri europene indelungate, daca Romania nu o va elimina din legislatie.

Edited by nikagenu21, 12 January 2007 - 15:30.


#2
spe

spe

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,504
  • Înscris: 13.02.2006
Continuam aici un subiect popular si departe de a fi incheiat: taxa de prima inmatriculare, muma pentru unii, ciuma pentru altii.

Nu ascund faptul ca pentru mine taxa asta este "ciuma", pentru ca, din punctul meu de vedere. imi ingradeste mult optiunile de luat in calcul la achizitia unei masini. Nu sunt singurul si nici primul care considera ca aceasta taxa este de fapt una de protejare a industriei auto de la noi, mai exact a Dacia. Marturie stau si declaratiile domnului Fourmint de la Dacia, care atragea atentia ca o injumatatire a cuantumului acestei taxe ar duce la scaderea productiei de Logan.

Trecand peste faptul ca mi se pare grav ca un producator sa isi faca planul de afaceri pe baza unor presupuneri ale existentei sau marimii taxei, nu mi se pare normal ca eu sa fiu obligat sa iau un Logan nou, cand in aceiasi bani pot gasi in celelalte tari membre UE masini sh de cativa ani, cu euro 3 sau euro 4, cu dotari pe care eu le consider necesare. Pana la urma nu e vorba doar de dotari, e vorba de libertatea de alegere. De ce sa nu fiu lasat sa imi cumpar o masina sh, daca eu pe aceea o consider a fi cea mai buna alegere pentru mine?

...voi continua subiectul, trebuie sa fug undeva. Pana atunci, va las sa va delectati cu acest articol:

Sulfina Barbu nu are ce face cu prima inmatriculare     B)

Va rog sa postati pareri despre acest mare si tulbure subiect. Insa va rog sa va abtineti de la offtopic. Scopul acestui topic este de informare si de discutii despre..., nu este versus si nici loc de laudat vreo masina, indiferent care e ea. Pentru asa ceva exista arii si topicuri dedicate.

Edited by romaximusro, 08 February 2008 - 22:57.


#3
spe

spe

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,504
  • Înscris: 13.02.2006
"Dupa ce i-au trimis in pragul falimentului pe cei care aduceau masini la mana a doua, parcurile second-hand renumite devenind din ce in ce mai goale, acum a venit randul importatorilor si dealerilor de masini noi sa fluiere a paguba. Potrivit ultimelor statistici ale APIA, o serie de marci au suferit scaderi serioase la volumele de vanzari, indeosebi pentru modelele ieftine. Cel mai mare perdant este insa Dacia, Logan fiind si cel mai ieftin autoturism nou de pe piata. Masina romaneasca a cunoscut un recul zdravan, de vreme ce a vandut doar 4.500 de unitati, cu aproximativ 25% mai putin decat in ianuarie anul trecut si aproape jumatate din ceea ce reusea sa vanda in decembrie. In acest fel, cota de piata a marcii Dacia a scazut alarmant, ajungand sub 30%."


Citit articolul complet dand clic pe citatul de mai sus.

Mi-ar place sa cred ca scaderea vanzarilor la Dacia se datoreaza boicotului potentialilor clienti. Totusi nu cred ca asta e explicatia, vanzarile de masini noi in general fiind afectate. Ma intreb ce discurs ar putea tine sefii Dacia referitor la scadere, si mai ales cum o pot lega de taxa de prima inmatriculare, in conditiile in care aceasta traieste si respira ( cam greu, dar inca sufla ).

Tot din articol vad ca si Renault si Peugeot au vandut mai putin decat in urma cu un an, fiind singurele din top 10 care au vandut mai putin decat in ianuarie 2006.

#4
Clau06

Clau06

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 10
  • Înscris: 24.01.2007
Auzisem ca in prima saptamina din martie autoritatile romane trebuiau sa trimita comisiei Europene pt. taxe si impozite un proiect cu o noua formula de calculare a taxei de prima inmatriculare. Stie cineva ceva despre acest lucru?

#5
spe

spe

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,504
  • Înscris: 13.02.2006
Nu am citit pe nicaieri sa fi trimis Vlady & Sulfi asa ceva. Daca au trimis, au facut-o pe ascuns. Dar parca tin minte ca termenul folosit era "martie" nu "prima saptamana din martie". Caut, sa vad daca gasesc ceva.

#6
Clau06

Clau06

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 10
  • Înscris: 24.01.2007
N-ar fi fost mai nimerit ca cei care isi aduc o masina cu cel putin Euro 2 sa nu fie pusi sa plateasca taxa asta aberanta ci sa fie incurajati (eventual obligati) sa-si duca rablele de Dacii de prin anii 80 la Remat??
Oare ce ar spune cei de Mediu de ideea asta? Eu mi-as duce Dacia din 97 fara nici o pretentie daca n-as mai plati taxa de inmatriculere pt. orice tip de masina cu cel putin Euro 2 (sau Euro 3 sa spunem). Oare cite mii de Dacii super-poluante ar disparea de pe soselele Romaniei in decurs de un an? Va dati seama cita materie prima ar avea cei din siderurgie?

#7
daniel21

daniel21

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,092
  • Înscris: 03.04.2006
Clau06 - Cand este vorba ca statul sa i-a bani de la noi nu mai exista moralitate sau bun simt, oricum din cate se vede ei incearca ca prin taxe si impozite sa reduca cat mai mult nr masinilor pe soselele Romaniei (parerea mea).

#8
Clau06

Clau06

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 10
  • Înscris: 24.01.2007
Totusi, inafara de discutiile purtate pe la "colturile" tuturor forumurilor, exista vreun politician care sa se opuna acestei aberatii? Sau macar un ONG sau vreun reprezentant al societatii civile care sa faca cunoscute aceste "dureri" ale oamenilor atat pe plan intern cit si pe plan extern? Ma gindesc ca toti nenorocitii astia care ne conduc, la citi bani au , poate nu-si dau seama cit de timpit au gindit taxa asta (macar d.p.d.v al cuantumului)

#9
Mig VWFan

Mig VWFan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,336
  • Înscris: 01.12.2005

View PostClau06, on Mar 11 2007, 10:43, said:

exista vreun politician care sa se opuna acestei aberatii?

Nu, politicienii isi cumpara masini 0 km, de cele mai multe ori din bani publici. De la A6 in sus, si Touareguri la prefecturi ca sa poata ajuta mai bine sinistratii. :cursing:

#10
Clau06

Clau06

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 10
  • Înscris: 24.01.2007
De cind mama lor au devenit astia atit de batosi si nu mai pleaca urechea la Recomandarile UE? Ca la negocierile pt aderare au inghitit tot rahatul pe care ni l-au bagat aia pe git. Sau acu le fac in ciuda ceva de genul: daca voi astia de la UE ne-ati trintit agricultura, industria, turismul, etc. sa stiti ca nici noi n-o sa va mai cumparam "rablele" second-hand! Sic, sic . Suntem tari. Ne luam de piept cu ei. Bravos natiune. Luati-va Logan!! Nu i-ar mai rabda pamintul. Dar vin ele si alegerile alea (anticipate sau cum or fi).

#11
daniel21

daniel21

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,092
  • Înscris: 03.04.2006
Eu unul mi-am promis ca la viitoarele alegeri stau acasa...nici un politician nu merita efortul de a ma deplasa sa le dau un vot. Tot ce fac si gandesc parca o fac in ciuda celor cu venituri mici si medii (vezi taxa de prima inmatriculare, normele BNR pentru acordarea creditelor, etc)

#12
Clau06

Clau06

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 10
  • Înscris: 24.01.2007
mai bine votez cu un nebun decit sa stau acasa dar nici pe astia nu-i mai vad prin zona

#13
WildChild

WildChild

    Moderator

  • Grup: Members
  • Posts: 1,972
  • Înscris: 11.05.2006
Am unit cele doua topicuri despre taxa de inmatriculare. Prioritate la titlu a avut cel mai vechi.  :D

#14
spe

spe

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,504
  • Înscris: 13.02.2006

View Postdaniel21, on Mar 11 2007, 11:34, said:

Eu unul mi-am promis ca la viitoarele alegeri stau acasa...nici un politician nu merita efortul de a ma deplasa sa le dau un vot. Tot ce fac si gandesc parca o fac in ciuda celor cu venituri mici si medii (vezi taxa de prima inmatriculare, normele BNR pentru acordarea creditelor, etc)


Gandeste-te ca daca tu nu votezi, vor vota altii si pentru tine.

Cat despre taxa, numai de bine... guvernantii nostri nu se lasa, fiind constienti ca, daca Romania va fi data in judecata de CE si va pierde, nu ministrul de finante, cel de mediu sau prim-ministrul vor plati amenda. Noi, cei care am contribuit la alegerea lor, o vom plati. Ei vor continua sa primeasca daruri de la partile interesate* ca aceasta taxa sa ramana in forma ei actuala.

* Dacia + toti importatorii de masini noi, adica apia

Inchei cu un citat luat de pe autovit.ro, unde mai arunc cate-un ochi sa vad cum evolueaza preturile la sh noastre:

TRAIM IN ROMANIA !!! Taxa de prima inmatriculare nu se modifica, vom plati cu totii ambitiile ministrilor guvernului... Guvern care exista pe baza voturilor noastre... TRIST !


#15
sanddy1964

sanddy1964

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,862
  • Înscris: 13.10.2006

View Postspe, on Mar 12 2007, 00:58, said:

TRAIM IN ROMANIA !!! Taxa de prima inmatriculare nu se modifica, vom plati cu totii ambitiile ministrilor guvernului... Guvern care exista pe baza voturilor noastre... TRIST ![/color]
Vin alegerile pt Parlamentul European. Eu zic ca va fi un avertisment serios dat celor care o aburesc cu taxa.Eu daca aud pe unu ca vrea sa dea taxa jos, IL VOTEZ.Indiferent daca e comunist sau ecologist sau oier sau ce-o fi!

#16
black_shadow

black_shadow

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,145
  • Înscris: 30.07.2006

View Postsanddy1964, on Mar 12 2007, 00:08, said:

Vin alegerile pt Parlamentul European. Eu zic ca va fi un avertisment serios dat celor care o aburesc cu taxa.Eu daca aud pe unu ca vrea sa dea taxa jos, IL VOTEZ.Indiferent daca e comunist sau ecologist sau oier sau ce-o fi!

facem ce facem si tot pe cei care-si bat mai tare joc de noi ii alegem sau ajung "unde trebuie" :blink:

#17
spe

spe

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,504
  • Înscris: 13.02.2006

Quote

Două asociații nonguvernamentale din Constanța au demarat, joi, campania "Jos taxa de primă înmatriculare". Reprezentanții Solidarității Civice și ai Organizației de Investigații Jurnalistice au denunțat public caracterul abuziv al introducerii și menținerii acestei taxe și au spus că este de natură politică, menită să slujească unor grupuri de interese din jurul marilor dealeri auto.

Campania se va desfășura în următoarele două săptămâni și va consta în strângerea de semnături și interpelări parlamentare, acționarea deciziei de introducere a taxei în instațele românești șŸi la Curtea Europeanăƒ de Justiție.

Stirea poate fi citita AICI

Am dat o cautare pe google dupa numele celor doua organizatii si am gasit www.dezvaluiri.ro , site pe care nu pot sa il accesez din pacate. Daca sunteti din Constanta sau puteti afla numar de telefon, email de la cele doua asociatii, postati-le aici, sa ii intrebam cum putem semna noi, cei din alte localitati.

#18
SHTIRLITZ

SHTIRLITZ

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 353
  • Înscris: 23.11.2006
S-a epuizat stocul de masini SH din germania si italia. Le-au cumparat bulgarii. Daca se scoate la noi taxa n-o sa mai avem ce imatricula decat noi. http://www.masini.ro...rarea-la-UE.htm

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate