Soferi de camion ( tir )
Last Updated: Jun 05 2020 00:22, Started by
Award
, Jan 06 2007 03:08
·
0
#307
Posted 18 October 2008 - 18:25
milan_fan, on Oct 18 2008, 16:33, said: daca am 70 000 euro merita sa imi iau un cap tractor si o semiremorca si sa ma apuc de aceasta meserie ???? uitate un pic pe bursa transport la categoria anunturi....si iti dai seama singur cum merge.... doar daca ai nevoie de transport pt firma ta..sau cu contracte...daca nu ii ff greu de descurcat treaba |
#308
Posted 20 October 2008 - 12:53
peste o sapt am si eu examenul pt cat C.vreau sa intreb ca pt o basculanta din asta mai nou sau o betoniera am nevoie de atestat?daca poate cineva sa imi raspunda as fi tare recunoscator. va multumesc precizez ca am 19 ani si pe 30 fac un an de permis cat B
|
#309
Posted 20 October 2008 - 16:24
Salut
E mai greu de facut manevre cu un cap tractora+semiremorca decit cu un autocamion+remorca ? Ce presupune verificarea (inspectarea tehnica) inainte de drum ? N-am gasit pe nicaieri informatii referitoare la lucrul asta. Am avut o cunostinta care a picat la un interviu in Montreal din cauza ca patronului nu i-a placut cum omul a facut inspectia masinii. Multumesc |
#310
Posted 20 October 2008 - 17:03
covex_robu, on Oct 20 2008, 13:53, said: peste o sapt am si eu examenul pt cat C.vreau sa intreb ca pt o basculanta din asta mai nou sau o betoniera am nevoie de atestat?daca poate cineva sa imi raspunda as fi tare recunoscator. va multumesc precizez ca am 19 ani si pe 30 fac un an de permis cat B catalin gramada, on Oct 20 2008, 17:24, said: Salut E mai greu de facut manevre cu un cap tractora+semiremorca decit cu un autocamion+remorca ? Ce presupune verificarea (inspectarea tehnica) inainte de drum ? N-am gasit pe nicaieri informatii referitoare la lucrul asta. Am avut o cunostinta care a picat la un interviu in Montreal din cauza ca patronului nu i-a placut cum omul a facut inspectia masinii. Multumesc Este mai greu cu remorca decat cu semiremorca deoarece remorca are o articulatie in plus.Sa vezi ce garari fac soferii din tarile scandinave cu camioaanele lor interminabile... In ceea ce priveste partea a doua a intrebarii,ai mai jos un fragment din ORDIN nr. 1.497 din 9 noiembrie 2006 privind procedura de examinare pentru obþinerea permisului de conducer Quote B. Aptitudini ºi mod de comportare supuse testarii, specifice pentru categoriile C, CE, D ºi DE, respectiv pentru subcategoriile C1, C1E, D1 ºi D1E a) Pregãtirea ºi controlul tehnic al vehiculului din punctul de vedere al siguranþei traficului. Candidaþii trebuie sa facã dovada capacitãþii de a se pregati pentru conducerea în siguranta, prin respectarea urmãtoarelor cerinþe: 1. sa regleze scaunul pentru a obþine o poziþie corecta; 2. sa regleze oglinzile retrovizoare, centurile de siguranta ºi, eventual, rezematoarele pentru cap; 3. sa efectueze o verificare sumarã a franelor, direcþiei, farurilor, dispozitivelor reflectorizante, semnalizatoarelor ºi claxonului; 4. sa controleze servofrana, servodirectia, starea pneurilor, a piulitelor de fixare a rotilor, a aripilor, a parbrizului, a ferestrelor ºi a stergatoarelor de parbriz, a fluidelor, în special uleiul de motor, lichidul de rãcire, lichidul pentru spalatorul de parbriz; sa urmãreascã indicaþiile tabloului de bord, inclusiv ale dispozitivului de înregistrare a vitezei; 5. sa controleze presiunea aerului, rezervoarele de aer ºi suspensia; 6. sa controleze elementele de securitate legate de încãrcarea vehiculului: caroseria remorcii, obloanele de încãrcare, mecanismul de încãrcare, dacã este cazul, sistemul de închidere a cabinei, modul de încãrcare, fixarea încãrcãturii, numai pentru categoriile C ºi CE, respectiv pentru subcategoriile C1 ºi C1E; 7. sa controleze mecanismul de cuplare ºi conexiunile sistemului de franare ºi ale circuitului electric, numai pentru categoriile CE ºi DE, respectiv pentru subcategoriile C1E ºi D1E; 8. sa fie capabili sa ia mãsurile speciale pentru securitatea vehiculului, sa controleze caroseria remorcii, uºile de serviciu, ieºirile de urgenta, instrumentarul de acordare a primului ajutor, stingatoarele ºi alte echipamente de siguranta, numai pentru categoriile D ºi DE, respectiv pentru subcategoriile D1 ºi D1E; |
#311
Posted 20 October 2008 - 17:55
Multumesc tuturor pt. raspunsuri
Bolo e f. intersant documentul la care ai facut referire, Ms mult. |
#312
Posted 21 October 2008 - 11:28
multumesc mult bolo . dar mai am o intrebare daca stie cineva care ar fii pretul aproximativ al atestatului ?
Edited by covex_robu, 21 October 2008 - 11:28. |
#313
Posted 21 October 2008 - 13:06
Pentru marfa,scolarizarea + examinarea costa 300 lei iar eliberarea cartonasului de la ARR costa 40 lei.
|
#314
Posted 21 October 2008 - 15:28
si eu care ma gandeam ca e 4-500 de euro ) ms mult inca odata
|
#315
Posted 28 October 2008 - 18:18
#316
Posted 28 October 2008 - 19:48
Stiu asta de la o cunostinta care lucreaza pe tir in tara, si este platit la km si stiu ca baga km la greu .Am fost de cateva ori cu el si intradevar este foarte obositor.
Deocamdata am doar B-ul , pe tourism cum se spune intre soferi |
|
#317
Posted 28 October 2008 - 21:27
datace, on Feb 5 2007, 22:11, said: O sa vezi cand o sa ti iei amenda de la ARR! Nu o sa ti convina nici tie nici patronului sa va jucati cu diagramele. Taranii de la ARR va executa! Ca soferi platesti o amenda de cel putin 10 bulioane si lu nea patronu poate sa i ridice LICENTA DE TRANSPORT. |
#318
Posted 30 October 2008 - 13:14
care e treaba cu vizita medicala? Se face la o data la un an sau cum? si in ce consta? (adica sunt sanse sa pici?)
Si pentru ce categorie de soferi se face? (de ex daca lucrezi pe basculanta mai faci medicalu' anual?) |
#319
Posted 30 October 2008 - 13:47
Salut Andy. Sunt multi adolescenti care viseaza la ce vrei tu dar parerea mea este sa te orientezi la alte job-uri. Cunosc toate avantajele si dezavantajele acestei meserii. La varsta ta am patit acelasi lucru iar acum dupa 17 ani de tir si peste 1.000.000 de km constat ca am pierdut 17 ani din viata prin parcarile din tara si europa. Fetita mea are acum 10 ani si daca adun zi cu zi cat am stat langa ea nu stiu daca adun cateva luni. Daca ai sa alegi aceasta meserie nu poti sa mai scapi de ea este ca un virus. Sfatul meu este un NU hotarat acestei meserii. Cu ce te va incalzi peste ani ca vei sti toate parcarile din europa,curvele si cainii. Daca vrei sa vizitezi locuri o poti face si in concediu ptr ca in cursa nu vezi decat sosele , campuri si peisaje. Acum soferia de tir nu mai este o sursa de venit cum era cu multi ani in urma iar daca vrei sa te angajezi doar sa te plimbi nu o sa mai ai viata privata. Atat timp cat esti sanatos esti "sclavul" patronului si al banilor iar daca te imbolnavesti esti renumita piesa de schimb. Mai va astept cu intrebari dar sfatul meu este ca nu suntem platiti la munca pe care o facem.
|
#320
Posted 30 October 2008 - 22:35
floryn73, on Oct 30 2008, 13:47, said: Salut Andy. Sunt multi adolescenti care viseaza la ce vrei tu dar parerea mea este sa te orientezi la alte job-uri. Cunosc toate avantajele si dezavantajele acestei meserii. La varsta ta am patit acelasi lucru iar acum dupa 17 ani de tir si peste 1.000.000 de km constat ca am pierdut 17 ani din viata prin parcarile din tara si europa. Fetita mea are acum 10 ani si daca adun zi cu zi cat am stat langa ea nu stiu daca adun cateva luni. Daca ai sa alegi aceasta meserie nu poti sa mai scapi de ea este ca un virus. Sfatul meu este un NU hotarat acestei meserii. Cu ce te va incalzi peste ani ca vei sti toate parcarile din europa,curvele si cainii. Daca vrei sa vizitezi locuri o poti face si in concediu ptr ca in cursa nu vezi decat sosele , campuri si peisaje. Acum soferia de tir nu mai este o sursa de venit cum era cu multi ani in urma iar daca vrei sa te angajezi doar sa te plimbi nu o sa mai ai viata privata. Atat timp cat esti sanatos esti "sclavul" patronului si al banilor iar daca te imbolnavesti esti renumita piesa de schimb. Mai va astept cu intrebari dar sfatul meu este ca nu suntem platiti la munca pe care o facem. |
#321
Posted 31 October 2008 - 18:10
blaster_bh, on Oct 30 2008, 22:35, said: Si eu ca sofer ii dau dreptate lui Florin. Eu am o fetita ce sa nascut acum o saptamana si sunt in concediu inca dar ma gandesc cand incep lucrul cum o sa fie. Eu acum nu pot sta mai mult de 10 min sa nu o vad. E pacat de familie ca sunt departe de ea zile intregi. Dar nu stiu ce as putea face aici sa castig macar jumate din cat fac pe camion. |
|
#322
Posted 01 November 2008 - 15:48
floryn73, on Oct 31 2008, 18:10, said: Blaster sa stii ca asa am zis si eu ce am sa fac ca sa castig bani si sa renunt la TIR. totul este sa cauti si vei gasi posturi bune de sofer { eu asta stiu sa fac cel mai bine} care nu trebuie sa mai fii plecat cu anii. Eu am gasit un post in care lucrez 2 saptamani pe luna si acum recuperez timpul pe care nu l-am petrecut alaturi de fetita Esti un fericit,am un baietel de 8 luni si il vad in weekenduri si inca e bine ca am weekend-urile libere! |
#323
Posted 01 November 2008 - 16:35
#324
Posted 02 November 2008 - 18:36
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users