![]() |
Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Soferi de camion ( tir )
Last Updated: Jun 05 2020 00:22, Started by
Award
, Jan 06 2007 03:08
·
0

#19
Posted 31 January 2007 - 22:35

poti sa conduci maxim 9 ore pe zi cu pauze... ii cam nasoala faza cu tahografu ....si majoritatea platesc cu 0,2 RON/km ... asta pt curse interne, in afara nu stiu
|
#20
Posted 01 February 2007 - 08:39

poti sa conduci maxim 9 ore pe zi cu pauze... ii cam nasoala faza cu tahografu ....si majoritatea platesc cu 0,2 RON/km ... asta pt curse interne, in afara nu stiu |
#21
Posted 01 February 2007 - 22:15

Se numeste AETR si reglementeaza timpii de conducere si odihna a soferilor.Regula de baza este ca intr-o zi (24ore!) un sofer poate conduce 9ore si tre sa se odihneasca 11ore.In alea 9 ore la fiecare max4,5 ore se tine o pauza de 45 minute.Restul timpului se considera timp de lucru(incarcari, descarcari etc).Si acum urmeaza exceptiile(portitele): de trei ori pe saptamina pauza zilnica poate fi redusa la 9ore iar de doua ori pe saptamina se poate conduce 10ore.In fiecare saptamina trebuie sa existe o pauza saptaminala de 24ore(de preferat duminica).Reguli destul de stricte cu amenzi pe masura ajungind la citeva mii de euro in cazul abaterilor grave(politistii cei mai severi fiind francezii).La firmele romanesti se plateste intre 8 si 10eurocenti pe km(si atit), iar la cele din vest depinde de tara si de curse, de obicei se platesc bine cursele transeuropene.In Germania si Franta se ajunge la cca 3000 de euro, dar mai bine se plateste in tarile scandinave. |
#22
Posted 02 February 2007 - 08:31

ale 45 minute le poti imparti in cate 3 pauze de 15 minute. ¨de prefereat duminca¨asta pt ca sunt e unde e inchis accesul camioanelor ca de ex. si multumim pt stirea ta. ![]() |
#23
Posted 03 February 2007 - 22:20

[quote name='anzo' date='Feb 2 2007, 06:31' post='2391389']
Bine , eu am spus regula generala dar mai sunt reglementari in acest domeniu.De ex. in doua saptamini nu se poate depasi limita de 90 de ore de conducere etc plus ca in fiecare tara politistii au citeva idei fixe pe care e bine sa le stii.In Franta timpii de odihna, in Germania starea tehnica si actele, in Olanda viteza(max 80km/h!) si depasirile interzise, in Cehia ciubucul(traditia le zic ei ![]() [/quoacester informatii sunt proprii ? stii ceva de amenzile care le pun politistii atunci cand depasesti timpul de conducere. ex: daca faci 5 ore in loc de cele 4 si jumatate pe zi si s-o faci in fiecare zi de conducere , ce s-ar intampla? cata amenda (aprox.) aici unde locuiasc eu nu e obligatoriu sa pui tacograful adica vreau sa spun ca nu-l pune nimeni, fiind intr-un teritoriu masi mic de 100 km patrati (sau cam asa zice legea) .. amenzile care le pun melitienii sunt pt depasirea tonelajelor si chestii marunte. deci soferii pot sa vada ¨cat duce camionul¨. :peacefingers: e ¨fain¨ sa vezi cum autobuze pline cu turisti merg la 100- 120 km/h pe drumuri unde ar trebui sa mearga cu cel mult 90. radarele sunt foarte rare 1- 2 pe an si cam toata lumea stie cam pe unde le-am putea pune. deocamdata nu e niciunul fix(asa cred eu, si nici nu am auzit de careva sa se plingade el). Edited by freightliner, 03 February 2007 - 22:28. |
#24
Posted 04 February 2007 - 11:59

![]() Bafta si drumuri bune la toata lumea ![]() ![]() Attached Files |
#25
Posted 04 February 2007 - 18:20

sunt si eu sofer de tir incepator, adica am sub 6 luni experienta, ce pot sa va spun:
cu siguranta e mai bine ca pe santier unde plecam luni si veneam acasa sambata seara la noi nu prea se respecta si nu se verifica diagramele cu timpii de conducere am mers pe rute diferite (conteaza sa itzi planifice exact drumul de la inceput dus- intors) vb ptr distantele mai lungi grija mare la tonaj sunt cantare + pol peste tot pe unde se stie ca se incalca regula si ies la ciuguleala ex spre constanta ptr masinile care trag fier, cereale etc se castiga bine in ro daca mergi in afara diagramei ptr ca parcurgi mult mai multi kilometri aici te plateste la tone/km si bagam pe ea de o cocosam, aveam 56t brut cu vagon de cereale basculabil, floarea soarelui ptr export consumul 32l > 35l pe semiautomat masina Mercedes actros 1843 megaspace 2001 mergeam noaptea ca era mai liber din toate punctele de vedere politie, cantare, trafic, turisme nu mai imi vin in minte chiar toate acum dar pe masura ce inaintam in discutie va mai descopar cate ceva momentan imi caut in alta parte, mai bine platit, ceva la prelata, deviza, "fara cereale" ![]() |
#26
Posted 04 February 2007 - 18:34

aici te plateste la tone/km si bagam pe ea de o cocosam, aveam 56t brut cu vagon de cereale basculabil, floarea soarelui ptr export consumul 32l > 35l pe semiautomat masina Mercedes actros 1843 megaspace 2001 OT: deci voi distrugeti drumurile patriei... ![]() |
#27
Posted 04 February 2007 - 19:01

stiu despre ce vb dar politia e de vina ca nu verifica diagramele + ca si patronul te obliga intr-un fel, iar ptr tine ca sofer e bine la salariu
|
#28
Posted 05 February 2007 - 22:11

O sa vezi cand o sa ti iei amenda de la ARR! Nu o sa ti convina nici tie nici patronului sa va jucati cu diagramele. Taranii de la ARR va executa! Ca soferi platesti o amenda de cel putin 10 bulioane si lu nea patronu poate sa i ridice LICENTA DE TRANSPORT.
|
|
#29
Posted 05 February 2007 - 22:21

amenda e intre 3500 si 4000 de ron, dar patronul a zis ca o suporta asa ca .... oricum plec, am mai zis, imi caut in alta parte mai regulamentar si pe mai multi bani
|
#30
Posted 22 March 2007 - 09:34

salutare.
am lucrat pana luna trecuta in italia, ca sofer pe tir international, am 4 ani, sincer nu cred ca a-ti fi lucrat in conditiile in care am lucrat eu sau alti romani, nu va doresc asa ceva... italieni sunt niste criminali, mafioti sau nu mai am cuvinte sa spun... 4 ani de rabdari dar nu am mai putut, vineam-plecam, somn cat mai putin, ca sa dorm noaptea 3-4 ore trebuie sa depasesc viteza de 90/kmh sa merg cu 130-140/kmh si duminica era zi libera dar numai pana la ora 11 noaptea,,, nu am mai rezistat oboseala ma ajuns foarte tare, daca stie cineva pentru germania vreun loc de munca ca sofer, un program mai linistit pentru 2000-2500 E.... in italia am luat si 4170E ala a fost cel mai mare salariu, adevarul este ca in italia cei mai bine platiti sunt soferi de tir...dar nu po-ti fi robot, ai lor lucrau 8-9 ore pe zi si gata... |
#32
Posted 31 March 2007 - 18:48

Sa nu confundam termenii TIR se traduce: transport international de marfuri.
Nu toti care sofeaza camioane sunt tiristi. Desi este impamantenita catalogarea. Am lucrat o perioada pe extern, cand chiar era o meserie banoasa, iar eu solo. Amintirile sunt inca proaspete si serile cand sunt cu copiii in loc de povestea cu capra improvizezuna cu roti si pene si cate si mai cate. N-as mai face-o. Poate si varsta, poate si multumirea actualului job. Recomand doritorilor sa invete bine engleza sau germana. Cand mai ma duceam pe la liceu, in anii 80, fugeam de limbile straine ca de dracu, cine se gandea macar ca fara ele o sa fiu nevoit sa ma exprim in limba gimnastica. Una peste alta, acum stiu sa improvizez in engleza, greca, turca si franceza. Si n-a fost greu deloc. Si inca o subliniere: soferul,in general, este ca si un ambasador al firmei. Manierele, felul de a fi, limbajul, prezenta fizica conteaza enorm. |
#33
Posted 01 April 2007 - 00:22

cred ca as fi foarte bucuros, sau mai bine spus a-m fi bucurosi sa ne descrii mai detaliat aventura vietii tale in legatura cu ¨TIR ¨, daca nu e nici un deranj. si atunci cand zici ¨iar eu solo.¨ inseamna ca ia fost si prin spania?
Edited by MAK, 10 June 2007 - 10:45. |
|
#34
Posted 01 April 2007 - 09:49

Da, inteleg ironia. Nu era cazul sa citezi tot postul.
Se pare ca locuiesti in SUA de ceva timp si nu intelegi tipologia. Solo am fost pana m-am insurat, nicidecum prin lipsa aproapelui plecat in tari mai calde. Nu mai fac extern din 99, datorita primului copil care a avut ceva complicatii la nastere si am fost nevoit sa stau aproape de familie. Despre experientele traite, sa incep cu inceputul. RABA 93-95 exclusiv GRECIA si TURCIA. Caram dupa mine aroape toate reperele predispuse a ceda, de la compresor pana la ventile si capacele. O faza haioasa am avut-o in sudul Greciei cand, dupa multe tratative, am scapat niste anvelope unui rudar grec cu radacini in Romania. Toate bune vreo cateva luni, pana la revederea cu Lambru. M-a anuntat solemn ca au bubuit toate. Fara resentimente.Chestionandul ce si cum omul mi-a zis ca el folosea camionul la capacitate maxima si dupa 100 km. ,Victoria de la mine, cedau. L-am compatimit, va dati seama, dar am ramas prieteni si soarta a facut sa ne intalnim de multe ori prin pelerinarile mele. In fine, 95-99 F12, aproape toata Europa. Cel mai departat loc unde am ajuns: IRAPETRA sud- estul CRETEI Dupa cum am scris mai sus imi este greu acum sa mai fac asa ceva si prin prisma faptului ca lucrez la o mare societate, pe un mare camion si sunt multumit. E, acum Freghtliner zi si tu ceva. |
#35
Posted 01 April 2007 - 23:27

Se pare ca locuiesti in SUA de ceva timp si nu intelegi tipologia. Solo am fost pana m-am insurat, nicidecum prin lipsa aproapelui plecat in tari mai calde. In fine, 95-99 F12, aproape toata Europa. a si acum ceva despre mine: im plac mult tot ce e legat de ¨motoare¨ in genral , de la motoare de produs curent pana la motoare de vapoare. chiar daca sunt doar un principiant. am cateva luni de cand am intrat pe acest topic si am inceput sa ¨invat ¨ ceva. si cel mai important din tot e ca am C si D fara sa l-e pun in functiune. asta ca sa ma laud putin ![]() Edited by freightliner, 01 April 2007 - 23:28. |
#36
Posted 01 April 2007 - 23:45

Ba fratilor, dar cum se poate sa ocoliti aspectul cel mai important ?
![]() De bagaboantele luate in cabina va e rusine sa povestiti ? ![]() ![]() ![]() Povestiti si dati sfaturi pentru anumite boli ...stiti voi ![]() ![]() |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users