Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii
 Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...
 Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor
 Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android
 

Soferi de camion ( tir )

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
1755 replies to this topic

#1657
MariusMihai92

MariusMihai92

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 110
  • Înscris: 27.11.2012
Salut in primul rand,tahograful digital iti arata cand trebuie luate pauzele si cand ti se termina programul ? Sau stai si iti calculezi programul ca la diagrama?Iti comuta automat cand opresti camionul pe pauza? Programul de condus til faci in programul de 15 ore maxim/zi? De exemplu conduci 5 ore incarci 3 ore conduci 1 ora  descarci 5 ore si conduci restul de 1 ora programul este corect?

#1658
bolo

bolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,005
  • Înscris: 01.11.2005
1.La 4:15 conduse clipeste,exista si posibilitatea sa te induca in eroare si sa conduci 6 ore fara sa clipeasca daca iei pauza intrerupta 30+15 min
2.Unele tahografe comuta automat pe pat,altele nu
3.Da,15 ore max pe zi este exceptie de 3 ori pe sapt.Totusi daca ai o pauza de 3 ore in ziua respectiva se considera pauza normala de 11 ore facand 3+9ore,normal este programul de lucru de 13 ore
4.Nu este corect,nu poti conduce 5 ore fara o pauza de 45 min.Descarcarea si incarcarea nu e pauza,se face cu taho pe ciocanele.

#1659
MariusMihai92

MariusMihai92

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 110
  • Înscris: 27.11.2012

 bolo, on 21 octombrie 2014 - 15:52, said:

1.La 4:15 conduse clipeste,exista si posibilitatea sa te induca in eroare si sa conduci 6 ore fara sa clipeasca daca iei pauza intrerupta 30+15 min
2.Unele tahografe comuta automat pe pat,altele nu
3.Da,15 ore max pe zi este exceptie de 3 ori pe sapt.Totusi daca ai o pauza de 3 ore in ziua respectiva se considera pauza normala de 11 ore facand 3+9ore,normal este programul de lucru de 13 ore
4.Nu este corect,nu poti conduce 5 ore fara o pauza de 45 min.Descarcarea si incarcarea nu e pauza,se face cu taho pe ciocanele.

Bine nu am pus pauzele,stiu de ele dar nu le-am pus.Si ciocanelele se aduna la cele 13 ore sau 15 dupa caz.Pauzele+timpii de condus+ciocanelele=13 (15) ore?

#1660
bolo

bolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,005
  • Înscris: 01.11.2005
13 sau 15 ore de cand ai msicat prima oara roata in ziua respectiva,nu trebuie sa faci adunari decat pentru a nu depasi 4:30 condus fara pauza 45 min si nici 9(10) ore fara o pauza de 11(9) ore.

#1661
MariusMihai92

MariusMihai92

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 110
  • Înscris: 27.11.2012

 bolo, on 22 octombrie 2014 - 06:26, said:

13 sau 15 ore de cand ai msicat prima oara roata in ziua respectiva,nu trebuie sa faci adunari decat pentru a nu depasi 4:30 condus fara pauza 45 min si nici 9(10) ore fara o pauza de 11(9) ore.

Multumesc

#1662
vipfigo

vipfigo

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 29
  • Înscris: 28.06.2013
La multi ani, dragi colegi! sunt sofer profesionist de 7 ani dar din pacate nu am avut tangenta cu tirurile, profesia mea pana acum a fost pe dube. Luna trecuta hotarandu-ma sa plec in anglia pe tir, mi-am scos atest marfa si cardul tahograf. Problema este ca amicul meu care ma cheama in anglia a zis ca trebuie sa fac putina practica pana sa ajung acolo(avand perfecta dreptate)...nemultumirea mea este ca in iasi nici o scoala de soferi nu are tir(articulat) sa pot face niste parcari, sa agat-dezgat. intrebarea mea este daca cunoasteti pe cineva care ar putea sa ma ia cu el intr-o cursa, nu neaparat sa conduc,,,pot invata si din dreapta :)
multani!

#1663
dizzydan92

dizzydan92

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 3
  • Înscris: 08.01.2015
Salutare, Sunt nou pe aici. Am putin timp liber la job si am sa scriu o povestioara mai detaliata, dar la final postez un tldr; (too long didn't read (o varianta pe scurt)) pentru cei ce nu au motive sa citeasca tot.

Fac 23 de ani in martie, am citit aproape tot topicul ca mi-au placut discutiile, vreau sa ma apuc si eu de soferit, pe articulate.

Nu vreau sa inceapa iara discutii despre cat e de greu si ce viata duci ca sofer, pentru ca, desi lumea ma considera istet, si am incercat sa intru in domeniul IT datorita unei mici pasiuni,
Am dat peste oameni mult mai destepti in domeniul acesta si... oricat am incercat sa fac programare nu ma descurc, noroc ca nu m-am inscris la facultate ca aveam ce plati degeaba.

Asa ca de pe la 19 ani am lucrat in cel mai simplu domeniu la care m-am putut angaja fara experienta. La un Copy Center (xerox) unde faceam si design, printuri si altele. Am avut timp testul pe net incat sa tooot stau si sa ma lamuresc cu programarea,
dar nu inteleg nimic si nu se leaga de mine.

Eh acusica am reusit sa ma angajez la o universitate de aici din CJ, Eu le administrez reteaua la o directie (care se ocupa de actie in principiu). Practic is peste 100 de oameni cu computere si cand nu le merge ceva ma suna.
Bineinteles, ma descurc, si multi is uimiti de viteza mea de a rezolva problemele, dar... sa fim sinceri, la urma urmei doar caut pe net rezolvarile si le aplic. In caz ca nu ma descurc le trimit la service

La fel am timp berechet sa stau pe net si aici, si deja devine deprimant, ochii nu-mi mai stau bine in cap, din cauza ca stau doar in lumina artificiala. la birou la mine nu am decat un geam mic de aierisire, in rest numa neoane si monitoare.

Si de sarbatori, am stat pe ganduri, (in chirie unde stau cu fosta prietena, ne-am separat emotional de vre-o 2 luni, deci tre sa o tulesc,) Mi-am dat seama ca visul meu din copilarie a fost sa fiu sofer, nu informatician.

In fine, m-am batut eu de mai multe chestii, intre joburi mi-am deschis o firma cu un fost coleg, am deschis o cafenea dar chiria a fost mare, si cand a venit vara si au plecat studentii am cam intrat in faliment. Si am lasat totul suspendat. Tre sa le rezolv si pe astea candva... sigh.. :-<.

Acum ca am terminat cu partea introductiva, sa trecem la chestii mai serioase.

Nu vreau sa ma luati cu soferitu e greu si e nasol ca esti plecat de acasa, din cauza ca, eu, am crescut la o matusa, taica-meu fiind plecat in canada de cand aveam 1 an, maica-mea nu prea se putea tine de servici, nici departe de relatii prostesti, pana la urma, de la 7 ani  am venit de la dej, la CJ, la o matusa (sora lui tata). In ideea ca toata lumea a considerat ca asa e mai bine, ca sa fac o scoala calumea si altele. All in all, acuma ca ma uit in spate, abea acuma imi dau seama cum a fost totul, cand eram copil nu cred ca realizam nici eu ce e in jurul meu, sau prin ce trec. OOOricum, Ideea e ca, am ajuns sa fiu mai retras ( mai singuratic ), am reusit sa plec de la matusa (ca ma simteam prost pe siparea ei)  si am stat in 3 relatii serioase, una de 4 ani, una de 1 an si acuma una de 2 ani si ceva. Nu ma inteleg cu femeile. Nu le suport rabufnirile si nervii si dramele si toate alea. Dupa muult timp de gandire mi-am dat seama ca vreau sa fiu singur. Si ar merge de minune visul meu din copilarie cu ideea asta.

Daca o sa iasa ce imi propun nici nu cred ca o sa imi doresc sa am o casa, decat o cabina si moteluri.

Ahah.. tot din cauza circumstatelor din care am crescut, si alte probleme, pe la 19 ani dupa ce aveam peste un an vechime in condus (aveam un fiesta, rosu, mark IV, cadou fortat de mine, bani trasi de pe parinti din cauza ca nu au fost alaturi de mine, era second in jur de 1700 euro, nu mare lucru.  va zic astea ca sa nu credeti ca pur si simplu is un tembel care a crescut in puf si o avut tot ce a vrut... am avut doar catva. dar eu zic ca ... macar atat. in fine. nici nu ma plang, sant si la care le-a fost mai greu. mie mi-a fost foarte greu pe plan emotional mai mult. nu prea vroiam sa povestesc cu nimeni... traiam mult in lumea mea) ... deci am dat chix cu bacu-l, m-am despartit de prima iubire, si, am baut pana nu am mai putut si m-am urcat ca un fraier la volan. deprimat, nervos, am intrat "din greseala" intr-un stalp. Eram destul de praf, si imi amintesc ca vroiam sa mor. Eh, realitatea nu e ca in filme, asa ca ... avand numa vro 50 la ora, sau cat era,  nu am patit nimic. Si ma bucur, oarecum.

Dupaia am fost iar cam prost, ca am asteptat linistit juma de ora sa vina politia (ca era noapte)... sa le spun ca Recunosc si regret fapta. mai bine chemam pe cineva treaz sa zica ca ma ducea pe mine acasa. In fine, am vandut mormanul de fier pe 500 de euro, si 2 ani de zile am stat cu dosar penal deschis, ca domnii de la procuratura nu s-au sinchisit sa se grabeasca, asa ca abea anul trecut mi s-a tinut procesul. si acum dupa un an de zile de la proces... pot sa imi redobandesc dreptul la circulatie.

E totul cam aiurea, dar ma tin de speranta ca o sa reusesc sa soferesc, e cel mai frumos vis, cel mai linistit. (si nu imi pasa de bani atata timp cat imi permit sa mananc)

In fine, poate o sa fiu luat la misto sau ceva cu toata povestea asta, dar... cui ii pasa, oricum totul o sa dispara la un moment dat.... haha

Pe sosea nu eram genul tinerilor, destrabalat sau vitezoman, ce e drept mai fugeam cate-odata pe drumuri laturalnice care nu erau aglomerate si mai dadeam cate o talpa, dar, asta asa pentru mine, fara spectatori. Si cel mai mult mi-a placut cand intr-o zi m-am hotarat sa fac CJ - CT. bagat motorina, si dai la drum, 12 ore de liniste, si pace, cu opriri de tigara si cafea, pe autostrada mergeam la pas cu camioanele, nu mai repede, nu mai incet, ca nu ma grebeam nicaieri. am stat o noapte acolo si m-am intors :)...  Singur singurel si a fost cel mai misto. si harta am luat-o degeaba dupa mine, ca m-am uitat pe ea acasa si stiam ordinea oraselor si satelor prin care trebuie sa trec. Acolo pe la techirghiol spre costinesti a fost mai greu... dar m-am descurcat.

In conditiile astea banuiesc ca mi s-ar potrivi meseria, asa ca... o sa incerc totusi.

TLDR; Daca am dosar penal (fara executare), din cauza sofatului sub influenta alcoolului, (desi pe cazier apare doar numarul legii si articolului incalcat), am ceva sanse sa imi gasesc de lucru pe autotren ?

Sper sa nu trebuiasca sa astept pana se curata cazieru ca nu stiu daca rezist atata prin joburi de astea cu oameni multi... :-<

#1664
sandu222

sandu222

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,843
  • Înscris: 06.10.2008
Nu stiu ce sa iti zic, ca nu asta e marea problema ci faptul ca vei fi sofer incepator si nu te va baga nimeni in seama in Romania. Adica mai exact nu te va angaja aproape nimeni fara experienta, doar daca cine stie vei avea un mare noroc sau ai vreun cunoscut care sa te ia cu el, sa garanteze pt. tine, si sa te invete.
Eu zic sa te gandesti la asta inainte de a plati ~1000E cat te va costa in final toata treaba.

#1665
sandusumanaru

sandusumanaru

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 27.12.2014
Salutare! Cel mai bine este sa pui mana pe telefon si sa suni la firmele care angajeaza incepatori (Hartl,Waberer`s) si sa le pui lor o intrebare despre problema ta.Daca raspunsul este negativ poti incerca o angajare la o firma straina si sa speri ca nu iti va cere cazierul auto.

#1666
dizzydan92

dizzydan92

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 3
  • Înscris: 08.01.2015
@sandu222

nu m-am gandit ca ies asa scump, ma gandeam ca ies la jumate, poate fac numa C si cu timpul restu...

@sandusumanaru
se pare nu ca is asa istet cum credeam Posted Image), solutia ta e ce-a mai simpla, nu stiu de ce nu m-am gandit. Mersi.

Edited by dizzydan92, 09 January 2015 - 10:33.


#1667
sandu222

sandu222

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,843
  • Înscris: 06.10.2008
Asa credeam si eu ca ies la jumatate din bani dar se pare ca nu. Degeaba ai "C" daca nu ai si "E". Degeaba ai carnet daca nu ai si atestate, card care costa bani atat la eliberare cat si cursurile in sine. Apoi pt. angajare iti mai trebuie alti bani: alta fisa medicala, caziere, adeverinte de la doctori, card european de sanatate, bani de drumuri+noroc. Eu zic sa le iei pe toate in considerare.

#1668
tiopedi

tiopedi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,287
  • Înscris: 21.11.2014
C, C+E ,  cpi marfa si cardul digital , nu costa 1.000 euro.
Te incadrezi cu 2.500 ron .
In plus nu poti esalona aceasca plata in ~ 5 rate .
Oricum, toata " trebusoara " va necesita minim 80 de zile .
1.700 ( scoala )
   400 ( cpi marfa )
  200 ( cardul taho )
  200 ( fisa  medicala si cazierul judiciar )

Edited by tiopedi, 15 January 2015 - 22:18.


#1669
dizzydan92

dizzydan92

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 3
  • Înscris: 08.01.2015
^^

Mersi, o sa ma mai interesez oricum, momentan imi pregatesc dosarul de redobandire si vad eu dupa.

#1670
RUN_SLOWLY

RUN_SLOWLY

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,136
  • Înscris: 29.11.2014
Majoritate firmelor cer cazier auto. Cei de la waberers angajează începători, dar daca îți apăre la cazier ca ai condus sub influenta alcoolului, nu te angajează. Sunt stricți in privința asta.

#1671
NexT20

NexT20

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 762
  • Înscris: 24.09.2012
Daca sunt incepator  ( fara experienta ) si am categoria C+ E si atestatele, nu am sanse pe ceva mic, 7.5 tone sau o duba 3.5 tone ?

#1672
RUN_SLOWLY

RUN_SLOWLY

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,136
  • Înscris: 29.11.2014

 NexT20, on 17 ianuarie 2015 - 12:22, said:

Daca sunt incepator  ( fara experienta ) si am categoria C+ E si atestatele, nu am sanse pe ceva mic, 7.5 tone sau o duba 3.5 tone ?
Daca ești începător fara experienta trebuie sa ai si tupeu. Trebuie sa minți la angajare ca ai mai condus, altfel nu se risca nimeni sa dea mașina de zeci de mii de euro pe mana unuia fara experienta. Deci nu trebuie sa spui niciodată ca nu ai experienta.

#1673
sandu222

sandu222

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,843
  • Înscris: 06.10.2008

 tiopedi, on 15 ianuarie 2015 - 22:09, said:

C, C+E ,  cpi marfa si cardul digital , nu costa 1.000 euro.
Te incadrezi cu 2.500 ron .
In plus nu poti esalona aceasca plata in ~ 5 rate .
Oricum, toata " trebusoara " va necesita minim 80 de zile .
1.700 ( scoala )
   400 ( cpi marfa )
  200 ( cardul taho )
  200 ( fisa  medicala si cazierul judiciar )

Unde ai gasit tu oferta asta?
Cam peste tot scoala e 2300-2700RON. In localitatile mici unde exista monopol e si 3000ROn.
Fisa medicala o faci singur, psihologic si cazier separat, taxe de examinare(30+30ron) separat, carte chestionare 50-60ron(nu e musai da e alta treaba decat pe net), taxa de eliberare permis 60-70RON.
Apoi la atestate 400-450 CPi, dar daca vrei sa faci o "treaba" dai 1000-1100 si pe ADR.
La atestate CPi il dai si practic nu doar teoretic, tre' sa inchiriezi masina pt. ora respectiva. In functie de lacomia patronului de scoala te mai poti usura de minim 50RON, dar am auzit si de 200.
Cardul era vreo 240RON dar nu iti zice nimeni si ca iti ia la posta romana taxa de trimis acei bani spre trezorerie adica in final vreo 260
Atestatul pt. eliberare taxa e vreo 60-70RON+bani pe poze+ceva drumuri la ARR(benzina, autobuz etc daca nu esti in localitatea de resedinta), pt. card la fel ca au prostul obicei sa nu le trimita odata.

Apoi la angajare: alta fisa medicala mai serioasa uneori la spitale CFR, caziere, poze, adeverinte de la doctori ca esti apt, card european de sanatate, pt. care daca nu ai muncit in ultima vreme tre' sa "decontezi ceva bani" la asigurarile de sanatate, pasaport e bine sa ai(obligatoriu chiar) pt. spatiul extracomunitar, drumuri pt. interviuri etc
Fa socoteala inca o data si zi-mi cat iti da.

#1674
sandusumanaru

sandusumanaru

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 27.12.2014
Din pacate scolile de soferi sunt prea ieftine si degeaba in Romania. Ar trebui sa coste o mica avere sa devii sofer profesionist dar sa inveti tot ce trebuie in scoala de soferi. Dupa ce termini o scoala de soferi esti doar un simplu detinator de permis,nimic mai mult. Incepi sa bati pe la portile firmelor de transport si te lovesti de mult ceruta experienta,si au dreptate sa o ceara pentru ca in afara de mers inainte cu un camion nu stii mai nimic. Alt aspect foarte important pe care multi dintre noii soferi il neglijeaza,inclusiv eu l-am neglijat,este pregatirea pentru atestat. Acest atestat este mai important decat permisul dupa parerea mea. Fara sa stapanesti reg 561\2006 nu are rost sa te apuci de meserie,odata intrat in aceasta hora nepregatit vei fi victima perfecta pentru dispeceri,patroni si autoritatile de control. Amenzile sunt extrem de mari,de ordinul miilor de ron si euro si daca in afara tarii mai gasesti intelegere si agenti amabili pentru greselile minore in Romania isctr-ul te arde grav la cea mai mica greseala.Soferia s-a schimbat o data cu trecerea anilor,a evoluat,a devenit mai grea,un sofer trebuie sa faca multe alte activitati pe langa condusul propriu zis. Eu visam in adolescenta sa devin sofer, sa ma plimb prin lume. Credeam ca doar voi conduce,altii ma vor incarca,descarca,acum vad cat de mult s-a schimbat aceasta meserie de atunci si pana in prezent.Trebuie sa fiu mereu la curent cu noile legi din transporturi,de multe ori incarc,descarc singur,nu-mi vad copilul si nevasta,lipsesc de la multe evenimente importante ale familiei,etc,etc. Nu zic nimanui sa nu se apuce de aceasta meserie,chiar va incurajez sa o faceti,dar va rog sa fiti buni profesionisti si sa realizati care sunt riscurile si dezavantajele inainte sa incepeti. Multi se apuca si dupa cateva luni incep sa se planga ca nu este ceea ce se asteptau. Eu personal am inceput de jos meseria asta,m-am chinuit mult si am ajuns sa conduc cap tractor+semiremorca abia dupa sapte ani de muncit pe alte masini. In ziua de azi se pot sari toti pasii pe care eu i-am urmat si se poate incepe direct,exista deja faimoasele firme care angajeaza numai incepatori,desigur pe bani de mizerie. Multa bafta tuturor incepatorilor,sa ajungeti ceea ce doriti si drumuri bune tuturor colegilor de pe drumurile Europei!

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate