Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata
 Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...
 teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN
 Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.
 

Trenulete

* * * - - 4 votes
  • Please log in to reply
1684 replies to this topic

#361
djl

djl

    Smrt fašizmu, sloboda narodu!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,230
  • Înscris: 13.06.2004
Hai că îmi trecu prin minte altă chestie: o locomotivă de obicei e alimentată în ambele capete. Aşa că am şanse s-o bag pe secţiunea nealimentată măcar parţial, apoi să opresc alimentarea de la linia principală, după care să pornesc alimentarea de la linia de garare.

#362
bonygy

bonygy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,790
  • Înscris: 08.02.2007
Da, dar inainte de a incerca asta, te poti uita cu atentie sa vezi unde sunt lamelele colectoare. LA cele mai multe locomotive cu doua boghiuri, alimentarea se face exclusiv pe un boghiu, iar celalalt este de tractiune. Mai sunt locomotive care au tractiunea prin cardan pe toate osiile, dar alimentarea tot printr-un singur boghiu se realizeaza.
Alt tip de alimentare (asa, la capete, cum spui tu), este: un capat colecteaza curentul de pe o sina, iar celalalt de pe cealalta sina.

#363
djl

djl

    Smrt fašizmu, sloboda narodu!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,230
  • Înscris: 13.06.2004
M-am uitat la 2 electrice de TT şi alimentarea se realizează prin ambele boghiuri. Am să mă mai uit şi la altele. La H0 (HO) nu ştiu cum e, că deocamdată nu am locomotive din alea. Am să păstrez ce am pe TT, dar mă bate gândul ca treptat să trect mai mult pe H0 pt. că găsesc mai ieftin la second-hand căi de rulare: şi pentru că au fost mai multe, şi pentru că încă mai sunt în stare bune căi de rulare profil U din tablă produse acum 30-40 de ani; în cazul TT-ului căile de rulare cu şine profil U sunt condmanate la corodare (nu am văzut totuşi ceva produs în fosta RFG ca să văd cum arată), deci eşti limitat la cele profil I şi sunt scumpe şi rare la second-hand (mâna a 2-a)   :(

#364
djl

djl

    Smrt fašizmu, sloboda narodu!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,230
  • Înscris: 13.06.2004
Semafore. Cel aprins este un "PIKO" ME 050 (la fel şi cel din dreapta lui, nefuncţional, nu ştiu de ce) de prin anii '60-'70 (nu are şinele zgrunduite) iar celălalt, aplecat (s-ar rupt unul dintre suporţii de plastic) un "PIKO" 6866. Din păcate antichitatea mea de aparat foto digital nu face poze super, aşa că nu se pot observa diferenţele de calitate în ceea ce priveşte materialele folosite... din păcate şi alea vechi au plasticul cam subţire (a căzut de pe masă şi triunghiul - nu ştiu de ce nu o fi pus o suprafaţă mai mare) de la cel funcţional s-a rupt... i-am pus un pic de izolir band - fiind negru, nu se vede urât. Însă faţă de 6866, semaforul nu se prinde între 2 cleme de plastic, ci tot cu un şurub, aşa că stă fixat mai bine (şi cum baza stâpului e de metal  ;)   ).

Attached File  PICT0290 Semafoare H0 PIKO.jpg   339.24K   35 downloads

Poate iau şi ceva macaze din astea.
Oare voi găsi un taster de comandă precum cel din link?  (nu ştiu cum aş putea folosi un taster BTTB 8211 în loc  :(   ). Şi ce scrie în Germană unde indică săgeţiile, că nu-mi dau seama...

Attached File  149166821_1_644x461_prereche-de-macaze-electrice-piko-scara-ho-reghin_rev004.jpg   33.61K   36 downloads

Attached File  B274654-20040520102322.jpg   368.14K   27 downloads


O revistă de modelism din 1962 în Limba Cehă: http://www.modulari-...znicar_1962.pdf

#365
djl

djl

    Smrt fašizmu, sloboda narodu!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,230
  • Înscris: 13.06.2004
Dacă ştie cineva o persoană care să vândă şine "PIKO" profil U cu traverse din carton (sau unele din plastic care să arate precum alea cu traverse de carton - adică traverse şlefuite, nu zgruţuroase şi cleme de legare în formă de vârf de sabie, nu cu 2 lamele în formă de S) rog să-mi dea mesaj privat.

#366
djl

djl

    Smrt fašizmu, sloboda narodu!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,230
  • Înscris: 13.06.2004
Uite ceva interesant: ftp://82.103.112.145/KNIGI/PIKO.%201964%20Gleisplanbuch%20H0-Katalog.pdf?fref=gc
Cam ce şine curbe trebuie să pun la Planul 13?    :huh:

#367
djl

djl

    Smrt fašizmu, sloboda narodu!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,230
  • Înscris: 13.06.2004
Din Frankreich (ce aş vrea unele chestii de acolo): http://trainsdefranc...free.fr/vbe.php

#368
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,880
  • Înscris: 14.11.2004
Incerc sa caut imagini clare cu "monorail-ul" romanesc, un trenulet electric ce functiona pe o sina de plastic/metal, tin minte ca am avut asa ceva cand eram mic si in afara de poza asta de slaba nu am alta dovada despre existenta sa.

Attached File  IMG_1806.PNG   1.93MB   33 downloads

#369
djl

djl

    Smrt fašizmu, sloboda narodu!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,230
  • Înscris: 13.06.2004
Sigur nu era "PIKO"?   :huh:

#370
djl

djl

    Smrt fašizmu, sloboda narodu!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,230
  • Înscris: 13.06.2004
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/QzKsE4oaCp0?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#371
djl

djl

    Smrt fašizmu, sloboda narodu!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,230
  • Înscris: 13.06.2004
http://www.pennula.d...cheisenbahn.htm

#372
djl

djl

    Smrt fašizmu, sloboda narodu!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,230
  • Înscris: 13.06.2004
De la dreapta la stânga:
1) un "PIKO" vechi (anii '60, începutul anilor '70);
2) un "PIKO" Expres (cred că mai vechi de 1962). Nu prea are detalii, dar cisterna e din lemn şi şasiul e din meta (la fel şi scara şi podeaua), iar cabina frânarului e din plastic!      [ https://www.facebook.com/images/emoji.php/v9/fa5/1.5/16/1f642.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]   ) Piesă rară pe la noi!;
3) Un "Flesichmann" incomplet (lipsă scară şi podeaua de pe cisternă, ţevi scurgere din cinsternă), dar e un vagon drăguţ.
Deşi "PIKO" cisternă e mai vechi comparativ cu cel gondolă, roţile se învârt mult mai bine!

Scuze de calitatea slabă a imaginii, dar nu am telefon cu cameră foto şi aparatul foto digital nu e cine ştie ce (are vreo 14 ani).

Attached File  VagonaseH0.jpg   164.42K   17 downloads


2 vagoane T.T. "Zeuke" sau "B.T.T.B." de începuturi. Că au lagăre de metal, treptele la fel şi toţi saboţii. Din păcate cel restaurant nu are perdeluţele alea reprezentate (trebuie să iau de la unul care are carcasă de restaurant, dar interior de compartimentat).
E interesant că cu cuplele stil vechi vagoanele stau mai aproape unul de altul... cu cuplele tip "Berliner TT Bahnen" distanţa între vagoane e cu vreo 3 m.m. mai mare!

Attached File  Vagonase TT (rest. Mitropa + AB CSD) p1.jpg   152.44K   20 downloadsAttached File  Vagonase TT ((rest. Mitropa + AB CSD) p2.jpg   108.12K   17 downloads

Edited by djl, 15 September 2017 - 15:54.


#373
djl

djl

    Smrt fašizmu, sloboda narodu!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,230
  • Înscris: 13.06.2004
Cea verde este din anii '50 şi e din metal, cea maro e din anii '90

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/LujO_uFd9?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]


Nu numai în Germania de Est (R.D.G.) a existat un producător de T.T., ci şi în Germania de Vest (R.F.G.). Din păcate a dispărut
în 1974  :(    Că deh, H0 o luase în sus, până să treacă la modele mai evoluate pierduseră din cota de piaţă...
Păcat, că faţă de şinele "Zeuke/B.T.T.B." ale lor nu rugineau aşa de uşor. Ba chiar făcuseră pe profil I! (şi am impresia că erau din alea cu Nichel)... ce mi-aş dori aşa ceva   :(  (fie şi din alea de tablă).

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/xEad1tki4SI?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/D1SO_1PKhHI?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/iN9X9fLHJBM?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/eJruJsVnsU0?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]


Ce forţoasă e cea din ultimul clip! Dar e din... metal! Şi "Fleischmann" a făcut aburoase (şi numai) cu carcasă metalică. Idem "Trix".
Dânsa este doamna din ultimul clip: http://alte-modellba...te-Version.html
Găsisem una pe ebay.de , da la 100 şi ceva de Euro şi nici nu avea cele 4 roţi purtătoare din faţă   :(
Numai să găseşti la cineva care nu ştie ce are sau vrea să scape ieftin ori să facă o bucurie... atunci ai şanse.

Mai povestesc?

#374
chris_dvb

chris_dvb

    ...::: c :::...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,354
  • Înscris: 19.04.2008
Posted Image  da-i bataie.... citim, privim... mai in tacere asa...

Frumos, frumos. Insa slabe sansele sa dai de unu care nu stie ce are...Posted Image adica sa ai asemenea comori in casa si sa nu stii ca, trenuletele au o valoare permanenta, care nu se pierde ca la o masina sau un telefon. Nu le scade pretul decat foarte putin, daca scade. Mai degraba urca... Bine, asta in cazul in care sunt intretinute, vorbim de colectii nu de jucarii. E o investite buna asemenea imobilelor  Posted Image  Deci tre sa ai un noroc orb, sa gasesti o babuta care vinde asemenea comori la un pret de cadou... Asta se intampla probabil doar atunci cand un colectionar batran trece in lumea celor drepti Posted Image  Am vazut asemenea vanzari, dar de obicei, urmasii, fie sotie sau copii, cam au habar ce valoare are o locomotiva sau chiar si o diorama.
Poate ca un motiv este si faptul ca, aici in Germania, acest Hobby este mult mai raspandit si se cam pricepe lumea la preturi. Acesta este exemplul meu, in cazul de fata. Dar ma indoiesc ca, in alte tari sa nu fie asemanator...  Intradevar, este un Hobby scump, foarte frumos si un Hobby care cere bani mereu, pentru ca niciodata nu termini ceva, ca sa zici: gata, am tot ce-mi doresc.  Nu, mereu mai vrei o schimbare, fie mai lucri la diorama, fie apare o locomotiva noua care-ti trage cu ochiul...etc. Vorba aia, rabdare si tutun, sau mai bine zis .. bani Posted Image

Edited by chris_dvb, 18 September 2017 - 08:38.


#375
djl

djl

    Smrt fašizmu, sloboda narodu!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,230
  • Înscris: 13.06.2004
No, uite "crocodil" German (E94) de la "Trix" Express - <<Express>> e gama aceea care avea 3 şine (cea din centru fiind pentru alimentare) iar roţile erau ceva mai late comparativ cu restul tipurilor de H0 (incusiv "Märklin") aşa că nu se pupau cu restul materialului rulant H0 şi am impresia că nici cu şinele H0 standard. H0 normal (nu ştiu dacă şi cele de la "Märklin") putea însă rula pe şinele lor din câte ştiu (că faţă de "Märklin" şinele dreapta - stânga sunt izolate).
Ceva teoretic la fel de scump: http://www.sammlertr...chmann/1360.htm
Zic teoretic pentru că una catalogată acolo ca fiind foarte scumpă s-a dat cu 67 Euro, ceea ce pentru o locomotivă aşa
de veche e un preţ chiar bunicel (păcat că nu am avut bani   :(  ). Uite link-ul. Chiar şi stricată ar fi meritat banii.

Attached File  2721_5.JPG   98.93K   16 downloadsAttached File  2721_0.JPG   103.5K   15 downloadsAttached File  2721_1.JPG   74.91K   13 downloadsAttached File  2721_2.JPG   67.03K   12 downloadsAttached File  2721_3.JPG   90.16K   14 downloadsAttached File  2721_4.JPG   52.86K   11 downloads


Avantajul acelui sistem cu 3 şine e că pe acelaşi sistem de cale de rulare poţi să ai 2 circuite de alimentare, adică să-ţi circule 2 trenuri, care însă să fie comandate diferit... scapi de şine întrerupte şi alte chestii dacă doreşti să ai doar 2 trenuri. Dacă mai pui şi catenară merge şi cu al 3-lea. La restul nu merge decât 1 tren (al 2-lea cu catenară), asta dacă nu pui mai multe circuite de alimentare, cu şine întrerupte şi altele...
Cineva a dat acum 2-3 ani multe şine "Trix" Express la preţ bun... 115 căi rulare (inclusiv intersecţie) + 10 macaze (din care 6 acţionate electric) la 200 Lei; dacă să zicem un macaz era vreo 5 Lei, tot ieşeai la 1,3 Lei per bucată la restul şi asta e un preţ chiar bun. Acum nici măcar nu mai găsesc la 2 Lei "PIKO" cu traverse de carton.
Ah, la început "Trix" Express era pe c.a. (precum "Märklin"), însă de prin 1953 au trecut la c.c. Ah, şi din anii '30 până la începutul anilor '50 au avut şine cu terasament din bachelită! - terasament, nu traverse; în fine, şinele erau din tablă, dar nu luai scame.
Îmi pare rău că nu am necogiat la un s.h. pt. nişte "Märklin" ... deh, numai la T.T. mă gândeam atunci. Acum doresc să strâng în câţiva ani şi TT şi toate cele tipuri de H0 (standard, "Märklin" şi "Trix" Express - "Trix" International e H0 standard).

Vagoane am găsit ieftin (de exemplu pe dormitorul "Mitropa" am doar 30 Lei - bine, nu are cuite, dar la 30 Lei, idem, cel care are cel puţin 55 de ani, dar la 35 Lei a fost destul de chilipir), însă locomotivele sunt cele care te omoară la preţ. Ieftin găseşti "Lima"... pe mine nu mă deranjează aşa de mult lipsa detalilor, ci faptul că stau prost cu tracţiunea, iar eu vreau ceva care să poată trage multe vagoane...   Posted Image

Mă gândesc că poate aşa cum am avut noroc să iau nişte reviste vechi Româneşti de modă cu 2 Lei/Bucata (şi astea-s reviste rare), poate aşa voi avea noroc şi cu o locomotivă veche. Sau cumva să lucrez câteva luni în Germania şi să-mi iau de acolo câteva chestii (numai că în Germania să nu nimereşti cu unul din ăla care cheamă Polizei că de ce faci duş la 2 noaptea).

Edited by djl, 18 September 2017 - 09:14.


#376
chris_dvb

chris_dvb

    ...::: c :::...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,354
  • Înscris: 19.04.2008
Asa este. Rotile difera. De obicei trebuie schimbate rotile daca vrei sa rulezi material rulant Märklin pe sine DCC. Bine, la Märklin oricum trebuie schimbate pt ca se produce "scurt circuit". La Trix-urile vechi asa era, rotile erau mai late si faceau probleme mai ales in curbe. Acuma la astea noi, nu stiu. Nu sunt fan märklin/Trix.
Nu zic ca nu gasesti ieftin anumite modele..bineinteles ca exista prin piete, talciocuri.. daca ai noroc. Decat asa, sa dai de cineva care nu pune pret prea mare pe ele. Dar probabil ca va fi vorba de ceva "vechi".
Acuma depinde si de pretentiile fiecaruia... Unii isi regleaza decodorul ca locomotiva sa plece de pe loc cat mai realist..in trepte foarte fine, pe cand altul nu pune pret si aduna tot ce gaseste. Dupa cum am spus, depinde...sunt fel si fel.

Edited by chris_dvb, 18 September 2017 - 09:15.


#377
djl

djl

    Smrt fašizmu, sloboda narodu!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,230
  • Înscris: 13.06.2004
Eu sunt din ăla "rău". Îmi plac chestiile vechi. Şi când zic vechi mă refer de obicei de la începuturi sau din perioade mul trecute. Mi-aş dori LaserDiscuri din perioada 1979-1984 şi un player din ăla "Pioneer" cu încărcare pe deasupra, walk-man de prin 1981-1985 (aici ai ceva şanse) iar în materie de trenuleţe îmi plac chestiile care sunt în general mai vechi de anii 1965-1971. Că sunt din anumite vremuri, că au un anume stil şi cine ştie ce motive sentimentale, dar şi unele pentru că erau mai bine făcute (unele loco "PIKO" aveau spre exemplu motor din ăla cu tole şi şasiu de metal). Nu mă omor cu digitalul, îmi place cât mai clasic. Singura chestie (mai) nouă pe care mi-o doresc este un vagon (sau poate mai multe) WLABmh 174, pentru că îmi place forate mult modelul la mărime naturală (deh, ce WLABmh 174 şi 175 o fi 71-31-urile C.F.R.-ului   :rollyes)  şi vreau ceva care să fie cât mai real. No, vagoanele alea sunt super, mult peste cele noi (e cam ruşinos ca din anumite puncte de vedere ca un vagon nou să fie bătut la fund de ceva din perioada 1960-1973).
No, mulţi îşi doresc chestii C.F.R., dar sunt f. scumpe (cineva a avut baftă şi a luat vreo 2 vagoane Y cam cu 117 Lei bucata de la un magazin din Budapesta).
Ştiu cum e cu "Märklin". Nasol e că locomotivele vechi cu greu pot fi adaptate, dar poţi să găseşti şine ieftine şi locomotive la preţ bun (are cineva o "NOHAB" la 180 Lei... deşi cred că se poate negocia un pic - 10-20 Lei) merită să iei. Pentru alimentare poţi folosi partea de 16 Volţi de la un traf "PIKO" FZ1 şi pui un reostat, deşi văd că alimentatoare pentru ele găseşti destul de ieftin. Vagoane poţi folosi şi H0 standard, atât timp nu ai nevoie de iluminare (oare se găsesc separat boghiuri?)... mai ales că în cazul unor vagoane de călători reproducerea nu a fost tocmai corectă (de exemplu WLABmh 174 are 10 geamuri pe partea cu baia, pe când în realitate are 12).
De la firma asta îmi plac alea vechi, de metal. Caută locomotiva SK800 şi ai să vezi una din aia de metal   Posted Image Bine, în realitate locomotiva avea 8 osii motoare, dar ei i-au pus 6 ca să intre mai uşor în curbe. Şi mai e o chestie ST 800 (asta e din plastic), care cred că încearcă să imite o locomotivă din S.U.A., deşi nu am văzut nici una din aia cu bot care să aibă boghiu Jacobs şi cu atât mai puţin să fie electrică (oricum, au fost doar vreo 5 companii care au avut electrice înainte de "Amtrack").

Ziceam de şinele alea cu terasament de bachelită. Uite aşa ceva. Unele sunt în stare mai bună. Cineva vinde multe la preţul de pornire de 5 Euro... dacă nu sare licitaţia de 20 Euro, chiar se merită să le iei!
Au fost produse şi în Marea Britanie unele (vezi primele 2 poze).
În poze par mult mai mari, de parcă ar fi fost făcute pentru Spur Nul (adică scara 0 (O) ).

Attached File  3819.jpg   89.87K   11 downloadsAttached File  s-l1600u.jpg   190.39K   12 downloads
Attached File  bahnshop5509.jpg   333.26K   11 downloadsAttached File  s-l1600a.jpg   52.94K   2 downloadsAttached File  s-l1600b.jpg   59.54K   9 downloadsAttached File  s-l1600c.jpg   64.55K   8 downloadsAttached File  s-l1600d.jpg   40.4K   8 downloadsAttached File  s-l1600e.jpg   26.05K   8 downloadsAttached File  s-l1600f.jpg   17.59K   8 downloadsAttached File  s-l1600g.jpg   44.73K   8 downloadsAttached File  s-l1600h.jpg   25.23K   8 downloadsAttached File  s-l1600i.jpg   508.64K   8 downloadsAttached File  s-l1600k.jpg   507.73K   7 downloadsAttached File  s-l1600l.jpg   340.17K   5 downloadsAttached File  s-l1600a.jpg   52.94K   2 downloadsAttached File  s-l1600m.jpg   328.67K   2 downloadsAttached File  s-l1600m.jpg   328.67K   2 downloadsAttached File  s-l1600n.jpg   393.36K   5 downloadsAttached File  s-l1600o.jpg   365.96K   5 downloadsAttached File  s-l1600p.jpg   396.21K   6 downloadsAttached File  s-l1600r.jpg   370.71K   7 downloadsAttached File  s-l1600s.jpg   340.17K   7 downloadsAttached File  s-l1600t.jpg   372.91K   6 downloads


În România hobby-ul e cam mort. Dar mulţi se aruncă la preţuri mamă-mamă. Probabil aşteaptă ca cineva să le pice în plasă. Dacă nu ar fi fost aşa de mort, poate aş fi căutat un partener de afaceri şi aş fi intrat pe piaţa trenuleţelor. Dar degeaba ai încerca să vinzi ceva mai ieftin decât alţii (bine, astea te-ar limita la produse s.h. că trebuie să cauţi chestii mai ieftine ca să faci un mic profit şi în acelaşi timp să dai cu 5-15% mai ieftin decât restul pieţei) că şi cu preţuri bune nu prea ai avea cumpărători   Posted Image   Deh, hai să-i iau copilului meu smartăfun sau tabletă...

Edited by djl, 18 September 2017 - 10:04.


#378
andyned

andyned

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 289
  • Înscris: 13.06.2008
Vagon seria 26-26 / Piko Expert, seria noua / detalii

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate