Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
RPL2021: Instructiuni auto-recenzare

Info Coronavirus/Vaccin vs. Fake News

Ajutor pentru refugiatii ucraineni

[UNDE] Gasesc de inchiriat lumini...
 Henry Kissinger: Ucraina trebuie ...

La multi ani @BlueKing-69!

La multi ani @CostyNn96!

The importance of being an archit...
 City break de 3-4 zile ce locatie...

Mission: Impossible – Dead ...

Amenajare parcare interioara

Trotineta electrica noua cu 0,7 k...
 Netflix despagubeste statul itali...

Unde depun declaratia 230 redirec...

Reset la Windows 10 si reinstalar...

Redline T30 DVB T2/C
 

Baptistii

* * * * * 1 votes
  • This topic is locked This topic is locked
682 replies to this topic

#19
***MIHAI***

***MIHAI***

    Pot totul în Hristos care mă întărește

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,790
  • Înscris: 24.02.2007

View Postzexelica, on Feb 25 2007, 14:53, said:

Romani9
16Așa dar, nu atîrnă nici de cine vrea, nici de cine aleargă, ci de Dumnezeu care are milă.
Intr-adevar EL e Creatorul

si crezi ca EL nu le-a dat dreptul la toti sa gaseasca adevarul ?
Crezi ca daca nu IL rogi nu o sa-ti dea raspuns ?
Fiindca atat de mult a iubit Dumnezeu lumea incat a trimis pe singurul Sau fiu pentru ca oricine crede in EL sa nu piara ci sa aiba viata vesnica (ioan 3:16)

pentru toata lumea a murit EL
nu face deosebire Dumnezeu intre oameni ... daca vrei Cere-i sa iti arate Adevarul
si daca are grija de pasari si animale cu cat mai presus de ele sunteti voi, ca v-a dat dreptul sa va numiti FII ai luminii
si daca insisti la un frate de-al tau el iti va da (aici era painea) cu cat mai presus de oameni si mai milostiv e Dumnezeu
deci daca II ceri iti va raspunde si vei afla adevarul

#20
zexelica

zexelica

    Nebisericos relaxat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 34,617
  • Înscris: 30.01.2007
Ioan 3:16
ουτως γαρ ηγαπησεν ο θεος τον κοσμον ωστε τον υιον αυτου τον μονογενη εδωκεν ινα πας ο πιστευων εις αυτον μη αποληται αλλ εχη ζωην αιωνιον

scrie in greaca, iar dragii nostrii traducatori, au bagat putin de la ei, ca deh, au si ei o doctrina de sustinut....

Fiindca atat de mult a iubit Dumnezeu lumea incat a trimis pe singurul Sau fiu pentru ca oricine crede in EL sa nu piara ci sa aiba viata vesnica (ioan 3:16)

Daca studiezi cuvintul grecesc "ουτως " care este STRONG's 3779, cum este folosit in alte versuri, si lasi Biblia sa explice Biblia, vei vedea ca are sensul de "in acest fel".
Si face sens, pt ca Dumnezeu daca iubea lumea, nu o mai blestema.

Dar, doctrina liberului arbitru face ravagii in toate bisericile.

#21
***MIHAI***

***MIHAI***

    Pot totul în Hristos care mă întărește

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,790
  • Înscris: 24.02.2007

View Postzexelica, on Feb 26 2007, 01:44, said:

Ioan 3:16 Daca studiezi cuvintul grecesc "ουτως " care este STRONG's 3779, cum este folosit in alte versuri, si lasi Biblia sa explice Biblia, vei vedea ca are sensul de "in acest fel".

OK deci e : atat de mult = in acest fel

Fiindca in acest fel a iubit Dumnezeu lumea incat a trimis pe singurul Sau fiu pentru ca oricine crede in EL sa nu piara ci sa aiba viata vesnica (ioan 3:16)

Care e faza ? ce mult se schimba ... hmmm

#22
zexelica

zexelica

    Nebisericos relaxat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 34,617
  • Înscris: 30.01.2007

View Post***MIHAI***, on Feb 26 2007, 03:19, said:

OK deci e : atat de mult = in acest fel

Fiindca in acest fel a iubit Dumnezeu lumea incat a trimis pe singurul Sau fiu pentru ca oricine crede in EL sa nu piara ci sa aiba viata vesnica (ioan 3:16)

Care e faza ? ce mult se schimba ... hmmm
Cei alesi inainte de salvare fac parte din lume.
Efeseni2
Voi erați morți în greșelile și în păcatele voastre,
    2în cari trăiați odinioară, după mersul lumii acesteia, după domnul puterii văzduhului, a duhului care lucrează acum în fiii neascultării.

    3Între ei eram și noi toți odinioară, cînd trăiam în poftele firii noastre pămîntești, cînd făceam voile firii pămîntești și ale gîndurilor noastre, și eram din fire copii ai mîniei, ca și ceilalți.

Coloseni1
13El ne -a izbăvit de supt puterea întunerecului, și ne -a strămutat în Împărăția Fiului dragostei Lui,

Desi pe drept meritam sa fim aruncati in iad, El a trimis pe Fiul Sau ca sa ne scape. In acest fel a iubit El lumea. Ca daca era vorba de alta iubire, atunci lumea nu mai era blestemata de catre Dumnezeu.

#23
flaviux

flaviux

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 234
  • Înscris: 19.05.2007
Nu va grabiti sa trageti concluzii despre un cult pe care nu-l cunoasteti. Baza pe care sta credinta baptistilor, penticostalilor, carizmaticilor si s.a este Biblia!
Daca te intereseaza intradevar despre baptisti, penticostali si altii dute intr-o duminica la ei la Biserica si facetiva singuri o parere. Intradevar modul de manifestare este diferit de la o religie la alta, dar, asculta invatatura si mesajul ce-l transmit. Uita-te la ei si vei veda ca sunt sinceri cand il lauda pe Dumnezeu.

#24
Megara

Megara

    Age, si quid agis!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,434
  • Înscris: 26.09.2006
Patriarhul“ baptistilor romani, informator la Secu

Pastorul baptist Iosif Ton, cunoscut pentru predicile difuzate la Europa Libera inainte de ’89, recunoaste acum colaborarea cu Securitatea. El marturiseste ca si-a turnat inclusiv fratii intru credinta.

"Atunci cind se vor publica numele tuturor celor care au colaborat cu Securitatea ca informatori, intre ele va aparea si numele meu si lucrul acesta ii va soca pe multi credinciosi." Astfel motiveaza Iosif Ton, cel mai cunoscut pastor baptist roman, faptul ca, dupa patru decenii de la semnarea pactului cu Securitatea, a decis sa vorbeasca despre experienta pe care a avut-o in tinerete. El si-a pus marturia pe mai multe site-uri de Internet.

Cunoscut pentru opozitia sa fata de politica opresiva a regimului comunist la adresa cultelor neoprotestante, Iosif Ton a fost fortat de Securitate sa plece din tara in 1981. S-a stabilit in Statele Unite, unde traieste si astazi, devenind o portavoce a anticomunismului prin colaborarea cu Europa Libera si Vocea Americii. La cel dintii post transmitea o predica, in fiecare duminica, de la 14.00 la 15.00, in cadrul unui program religios. Dupa 1990 a pus bazele Institutului Biblic Est-European, Institutului Biblic din Oradea, ale postului de radio Vocea Evangheliei si ale Editurii Cartea Crestina. De asemenea, el este cel care a avut ideea infiintarii Aliantei Evanghelice din Romania, ce regrupeaza cultele neoprotestante in Romania.

Colaborarea sa cu Securitatea a inceput in 1963 si a fost determinata, sustine el, de evolutia sa spirituala. Mai exact, in timp ce era student la Seminarul de teologie baptista, in urma unor lecturi, Iosif Ton isi schimba convingerile religioase si devine ateu, renuntind la studiile teologice. Pe acest fond se produce inrolarea sa ca informator, vazind in asta un mijloc de a fi acceptat de societatea socialista. Intr-un text foarte amplu, publicat recent pe mai multe site-uri, Iosif Ton relateaza in amanunt despre relatia sa cu securistii. "In anul 1963 am fost chemat la Securitate in Cluj si am fost intrebat daca vreau sa devin colaborator al lor ca informator. Eu am vazut in aceasta invitatie o noua oportunitate sa fiu pe deplin acceptat si de aceea am acceptat sa devin informator si am semnat angajamentul pentru aceasta." Drept rasplata, Ton a fost angajat ca ghid pentru turistii straini care mergeau pe litoral. "Sarcina mea era sa raportez orice lucru suspect as observa la turistii cu care lucram." Turnatoriile sale se refereau insa si la cunoscutii sai baptisti din Cluj. "Doi dintre ei au avut de suferit din cauza aceasta. La citiva ani dupa caderea comunismului, am stat de vorba cu fiecare dintre ei, le-am marturisit uritenia pe care am facut-o fata de ei si am cerut iertare. Amindoi m-au iertat si de atunci am intreprins mai multe actiuni impreuna", sustine pastorul.

In 1964, dupa iesirea din inchisoare a pastorului Richard Wurmbrandt, Ton il intilneste si, in urma discutiilor cu acesta, incepe o reapropiere de crestinism, consfintita prin reprimirea sa in Biserica Baptista. Aceasta plus studiile pe care le facuse intre timp in strainatate, la Viena si Oxford, l-au adus insa din nou in vizorul securistilor. Astfel, in 1973 i se propune reluarea colaborarii, la o intilnire cu doi securisti, in Cismigiu. "Domnule colonel, omul care a colaborat cu dumneavoastra nu mai exista. Acela a murit. Acesta care sta de vorba cu dumneavoastra este cu totul alt om si acesta nu va mai colabora cu dumneavoastra", sustine Iosif Ton ca i-ar fi spus securistului Ioan Banciu. Relatia tensionata cu Securitatea nu s-a incheiat insa, spune el, prin plecarea in America, in 1981, aceasta incercind sa-l compromita printr-un text contrafacut.

"Dosarul meu de la Securitate a trecut de la ofiterul care fusese «umbra» mea la un ofiter de la Externe. Acesta a adunat citiva experti grafologi care au luat fragmente si cuvinte disparate din multele mele declaratii scrise la anchete, le-au pus laolalta si au alcatuit doua declaratii ca si cind ar fi fost ale mele prin care promit Securitatii ca dupa plecarea mea in strainatate ii voi sluji si mai bine decit cind am fost in tara, pe care le-au raspindit in Statele Unite. Le-am vazut si eu: erau scrisul meu si semnatura mea, dar eu nu am scris niciodata acele declaratii", spune Ton, care dezvaluie si cum a aflat aceste informatii. A fost contactat dupa 1990 de "umbra" sa. "Intilnirea a avut loc in Biserica Baptista din Str. Iuliu Valaori. Cu mine au mai venit la intilnire inca doi pastori baptisti, care pot depune marturie despre exactitatea a ceea ce relatez aici." Intrebat intr-un interviu BBC daca nu a fost suspectat in America de faptul ca a fost "infiltrat" acolo, Ton a raspuns: "Dupa ce-am venit in America a fost un grup de romani aici care sustinea sus si tare ca de fapt am fost trimis de Securitate. Dar de fapt eu nu am mai colaborat in nici un fel cu Securitatea. Sigur, a fost grupul acesta care m-a contestat, dar lumea poate sa vada ce-am facut eu de 40 de ani incoace".

Colegii nu sint surprinsi

Jurnalistul Emil Hurezeanu, angajat al Europei Libere in perioada in care lui Ton i se difuzau pe post predicile din America, sustine si el judecarea in context a unor cazuri precum acesta. "Problema celor care au colaborat trebuie pusa in contextul lumii de atunci. Este vorba de oameni care se confruntasera cu aceleasi probleme pe care le aveau toti romanii. Europa Libera nu era o rezervatie de ingeri, insa asa cum a spus Vlad Georgescu, inainte de a muri foarte suspect, Securitatea stia ca noi, ca persoane, puteam disparea, dar nu si microfoanele de la care vorbeam", spune acesta. Nici Otniel Bunaciu, presedintele Uniunii Bisericilor Baptiste din Romania, nu se arata surprins de colaborarea cunoscutului sau coreligionar. "Eu am intrat in lucrarea de pastoratie dupa Revolutie, insa stiu ca inainte au fost vremuri foarte tulburi si cred ca putini sint de fapt cei care nu au avut un contact direct cu Securitatea", isi expune acesta punctul de vedere.

Sursa: Cotidianul
Iosif Ton spune ca si-a marturisit aceasta greseala a trecutului cu multa vreme in urma, iar acum a decis sa o faca si public pentru a preintimpina surpriza pe care ar putea s-o aiba credinciosii o data cu publicarea numelor colaboratorilor Securitatii. In textul sau, pe care refuza sa-l numeasca marturisire, acesta arata ca nu este nicidecum singurul pastor care a cazut in ispita, oferind citeva exemple. „Un pastor a fost acostat intr-o seara pe strada de citiva barbati, a fost impins intr-o duba si a fost dus intr-o padure. Acolo l-au scos afara si l-au batut crunt. Apoi, unul dintre ei i-a spus: «Asculta, am putea sa te omorim si sa te lasam aici intre tufe si aici vei putrezi. Daca semnezi declaratia ca lucrezi cu noi, te lasam in viata». I-au pus in fata declaratia si… el a semnat-o. Apoi l-au dus si i-au dat drumul in fata casei“, relateaza Ton. „Un altul a fost dus la Securitate si acolo i s-a spus ca fratele lui a fost descoperit ca fiind agent al unei tari capitaliste si el, ca frate, va fi implicat in acest caz extrem de grav. Nu era adevarat nimic din toate acestea, dar el nu avea de unde sa stie aceasta. S-a ingrozit si a semnat angajamentul“, mai exemplifica el.

In final, Ton pledeaza pentru toti cei care au colaborat santajati de Securitate, numindu-i „victime“. „Cea mai strigatoare la cer nedreptate care se face astazi este ca toti acei securisti nu sint trasi la raspundere. Ei au devenit cei mai mari capitalisti de astazi. Se deschid dosare, dar numai cele ale victimelor, nu si dosarele calailor“, isi justifica el demersul.

#25
Megara

Megara

    Age, si quid agis!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,434
  • Înscris: 26.09.2006
Biserica Baptista este una din bisericile care se bate cu pumnul in piept ca nu are tangente cu statul si ca nu ia bani de la acesta. Se pare ca una zice si alta face. Afacerile dubioase cu terenuri, schimburi sau concesionari de terenuri de la stat, donand in schimb terenuri inutilizabile, nu sunt o necunoscuta pentru Biserica Baptista. Iar cand e prinsa cu ilegalitati... trece la santaj.
Spicuri din presa:

În anul 1994, printr-o hotărâre a Consiliului Local Timișoara, un teren de 2,5 hectare, proprietate a statului român, era atribuit de municipalitate în folosință gratuită Fundației "Rudolf Steiner", pentru construirea unui centru pedagogic Waldorf. Dar ce e o hotărâre de consiliu local în România? După ce, conform proiectului, fundația a ridicat o parte a construcțiilor, în luna mai a anului 2000 (înainte de alegerile locale), următorul consiliu local - cu o altă configurație politică - a decis ca 3.500 mp din respectivul teren să fie dat în folosință gratuită Bisericii Creștine Baptiste "Maranata", acceptând, la schimb, o ofertă de donație a unui teren de 1.810 mp făcută de Ion Chiforeanu, reprezentant al bisericii.

Un teren inutilizabil
Biserica baptistă cumpărase, cu un an înainte, terenul de 1.810 mp de la Ionel Tuțac, consilier județean PD și credincios al bisericii baptiste, care pare să fi avut tot interesul să se descotorosească de el. O parte din respectivul teren se află sub blocurile 1, 3, 5 și 7 de pe Aleea Cristalului, pe restul aflându-se aleea de acces din fața blocurilor și locurile de parcare de parcare ale locatarilor, așa că terenul propus ca donație este aproape inutilizabil. Văzând că nu are ce face cu terenul, biserica a propus să-l doneze primăriei, în schimbul unei locații mai avantajoase. În oferta de donație, terenul a fost evaluat la suma de 78 de milioane de lei.

La judecată
Noua hotărâre de consiliu local a fost comunicată Fundației "Rudolf Steiner" abia în data de 3 iulie 2000, după expirarea termenului legal de 30 de zile. Fundația a formulat o reclamație administrativă la care nu a primit răspuns, așa încât a acționat în instanță atât Consiliul Local Timișoara, cât și biserica "Maranata", solicitând anularea respectivei hotărâri.

Șantajul "Maranata"
În timpul procesului, biserica "Maranata" a decis să forțeze lucrurile și a împrejmuit terenul din fața blocurilor de pe Aleea Cristalului pe care-l cumpărase de la credinciosul său Ionel Tuțac (consilier județean PD), blocând accesul locatarilor din zonă, ceea ce a provocat un mare scandal. "În 2001, timp de jumătate de an, aici a existat un gard de sârmă cu stâlpi de beton! Nu mai puteam face aprovizionare, salvarea nu mai avea cum să intre, iar locatarii blocurilor de pe această stradă nu au mai avut unde parca", ne-a declarat patronul unei firme de la parterul blocului aflat parțial pe terenul cu pricina. Administratorul blocurilor, Trifu Lațcu, confirmă cele spuse de locatari: "Eu eram plecat când au ridicat acest gard. A fost scandal mare atunci. A venit și ProTV-ul, mi-a luat interviu... Am fost și în audiență la primar, iar a doua oară a participat și Radoslav, arhitectul-șef, care ne-a promis că va găsi o soluție la această problemă. Și iată că s-a rezolvat, dar cum, nu știu nici eu".

Hotărâre abuzivă
"Nu cred că prin îngrădirea acelui spațiu a fost forțată mâna primăriei. Noi atunci am încercat să le dăm teren în altă parte, pentru că ei oricând puteau să închidă apa la bloc, dar nu a fost nici o grabă, pentru că tot acest proces (de acordare a terenului - n. red.) a durat foarte mult timp, din 2001 până în 2004" spune, în schimb, arhitectul-șef Radu Radoslav. După mai bine de doi ani de procese, instanțele de judecată au apreciat că, prin hotărârea de consiliu din mai 2000, a fost nesocotit și încălcat abuziv dreptul de folosință al Fundației "Rudolf Steiner" (care a respectat protocolul încheiat cu municipalitatea în 1994) și, în consecință, au anulat hotărârea abuzivă.

Teren în pădurice
Nici municipalitatea, nici biserica "Maranata" nu au renunțat însă la proiectul eșuat în urma hotărârilor judecătorești. Pe baza referatului semnat de primarul Gheorghe Ciuhandu, s-a inițiat un nou proiect de hotărâre, în februarie 2004 (tot în an electoral), prin care se propunea "atribuirea în folosință gratuită, pe o perioadă de 49 de ani, Bisericii Creștine Baptiste Maranata", a unui alt teren, în suprafață de 2.500 mp, situat tot în Zona Soarelui, lângă Fundația "Rudolf Steiner", într-un colț al păduricii dintre Calea Girocului și Zona Soarelui. Consilierii au votat proiectul, în care se precizează că terenul cu pricina rămâne în proprietatea statului român. De asemenea, proiectul prevedea, din nou, acceptarea ofertei de donație din mai 2000 pentru terenul de 1.810 mp din partea Bisericii Maranata.

Interese
În prealabil, consilierii tocmai votaseră un alt proiect, inițiat tot de primar, prin care se aproba planul urbanistic de detaliu pentru Biserica Creștină Baptistă Maranata (pentru terenul a cărui atribuire urma să fie supusă votului!). Planul urbanistic (pe un teren studiat de 8.000 mp, proprietate a statului român (aflat în administrarea Primăriei Timișoara) a fost realizat conform proiectului întocmit de SC MG Building Design SRL. Coincidență sau nu, unul dintre acționari și unul dintre administratorii SC MG Building Design SRL este nimeni altul decât George Ciuhandu, fiul primarului! În aceste condiții, ar fi de înțeles susținerea pe care proiectul l-a avut din partea lui Gheorghe Ciuhandu, dar acesta s-a eschivat de la o declarație clară: "Vă stau la dispoziție miercuri, când vin în oraș, cu toate actele. Actele sunt publice și se găsesc la primărie. Despre firma MG Building Design nu mă întrebați, este treaba lor ce fac, eu nu sunt purtătorul lor de cuvânt".

Susținere PD
Viceprimarul Dorel Borza recunoaște că proiectul a avut susținerea PD. El spune însă că motivația a fost de ordin religios: "Consilierii PD au votat acest proiect, pentru că este vorba de o biserică. Noi suntem un partid în programul căruia există deschidere către biserici. În cadrul PD avem mulți membri care sunt adepții acestei religii". Unul dintre ei ar fi și Ionel Tuțac, care a vândut terenul bisericii, lăsând-o pe aceasta să negocieze un schimb avantajos cu primăria. Un amănunt interesant ar fi însă că, deși până acum hotărârea de consiliu nu a fost contestată, în cartea funciară municipalitatea nu s-a intabulat pe terenul donat de biserică, aceasta figurând ca ultim proprietar.

"Avem toate avizele"
Din această afacere, firma MG Building Design a câștigat câteva mii de euro. Fiul primarului (unul dintre acționari și unul dintre administratorii firmei) ocolește însă un răspuns tranșant: "Mie mi se pare că, prin mine, se încearcă atacarea tatălui meu. În legătură cu acest subiect pot să vă spun că avem toate avizele. Onorariul nu pot să vi-l spun fără acordul celeilalte părți implicate. Nu văd absolut nici un conflict de interese. Noi avem contracte în 30 de orașe din țară, cred că doar 10% din proiecte sunt în Timișoara".
Alți arhitecți din oraș spun că un plan urbanistic de detaliu costă între 2.000 și 6.000 de euro, în funcție de complexitatea acestuia, de firmă și de zona în care se află terenul. Acum, în păduricea dintre Calea Girocului și Zona Soarelui se construiește cu sârg, deși timișorenii care locuiesc în blocurile din preajmă - și nu numai ei - sunt nemulțumiți că parcul este ciuntit. La sfârșitul săptămânii trecute, ei au organizat o întrunire pentru a protesta față de decizia primăriei de distruge un spațiu verde pentru construirea lăcașului de cult.

Dezbatere publică
De asemenea, schimbul de terenuri a intrat în atenția Corpului de control al prefectului, care verifică acum legalitatea acestuia. Laviniu Bedrosian, șeful corpului de control al prefectului, susține că, atunci când sunt afecate interesele cetățenilor, o hotărâre poate fi luată doar după organizarea unei dezbateri publice: "Corpul de control al prefectului verifică acum legalitatea schimbului de teren, deoarece, conform Legii administrației publice locale, acesta trebuie să fie în favoarea municipalității, este permis cu condiția ca terenul primit să fie cel puțin egal ca valoare cu cel care s-a dat. Atunci când sunt afectate interesele locatarilor din zonă, o hotărâre poate fi dată după organizarea, în prealabil, a unei dezbateri publice".
Sursa: banateanul.ro

Edited by Megara, 01 February 2008 - 22:28.


#26
davidboy

davidboy

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,029
  • Înscris: 07.10.2006
Aria asta e pagina de stiri? Nu stiu ce ai tu cu baptistii de te iei asa de ei. Articole de genul asta gasesti despre orice cult.
Eu am o parere buna despre baptisti, am fost in biserici baptiste, am prieteni baptisti, toti oameni de treaba.
Pacat ca trebuie sa vad ca ai ajuns si tu sa te bagi in jocuri din astea "politice", in care cine arunca mai tare cu noroi castiga.

#27
Megara

Megara

    Age, si quid agis!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,434
  • Înscris: 26.09.2006

View Postdavidboy, on Feb 1 2008, 23:31, said:

Aria asta e pagina de stiri? Nu stiu ce ai tu cu baptistii de te iei asa de ei. Articole de genul asta gasesti despre orice cult.
Eu am o parere buna despre baptisti, am fost in biserici baptiste, am prieteni baptisti, toti oameni de treaba.
Pacat ca trebuie sa vad ca ai ajuns si tu sa te bagi in jocuri din astea "politice", in care cine arunca mai tare cu noroi castiga.
E treaba ta ce parere ai despre baptisti... pe mine chiar nu ma intereseaza ca nu dau doua cepe degerate pe ea, dar asta nu inseamna ca iti interzic sa ti-o exprimi. Si ce te face sa crezi ca stirile nu au ce cauta pe aceasta arie? Biserica e pe alta planeta sau ce? Ar fi bine sa-ti vezi de aria ta ca e campioana la stiri publicate.

Edited by Megara, 02 February 2008 - 00:17.


#28
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 34,509
  • Înscris: 09.01.2007
Formal sunt baptist, botezat si inregistrat intr-una din bisericile apartinand Cultului Baptist din Romania, membru al Aliantei Evanghelice. Personal, gandesc si studiez Scriptura, practic rugaciunea si ma conduc dupa ceea ce constituie convingerea mea personala. Pe aceasta baza, va dau cateva informatii la prima mana despre biserica baptista din Romania. NU sunt adevaruri absolute, este ceea cea am vazut eu. Nu cred ca ar trebui sa existe secrete despre ceea ce se intampla in orice biserica in Romania. Secretomania este caracteristica sectelor. Dar nici nu veti gasi aici chestii senzationale. Nu ma intereseaza sa recrutez pe nimeni pentru baptisti. In cele ce urmeaza, va rog sa discerneti intre pozitia oficiala a bisericii, ce practica majoritatea si care este pozitia mea personala. Consider normal sa puteti afla ce inseamna viata de baptist in Romania. Iar daca vreun (pastor) baptist se supara pe mine, este bine sa stie ca ce face sau zice in biserica, maine ar putea aparea pe acest site. Sa se conduca dupa acest principiu.

Cultul este organizat pe comunitati regionale, cu un presedinte de comunitate. Apoi, exista un presedinte al cultului pe tara. Bisericile locale au autonomie proprie, in principiu, conform statutului. Totusi, exista cazuri in care 'centrul' are un cuvant greu de spus, mai ales in chestiuni administrative. In alte cazuri, comitetul local este foarte puternic. Pastorii sunt angajati de biserici sau de catre comunitate. Uneori pastorul este 'numit' de la centru, iar biserica il accepta, alteori el provine din randlul membrilor locali. Unele biserici au o viata mai democratica, in altele exista grupuri de influenta care 'fac legea'. Pana aici, nu cred ca e nimic neobisnuit fata de alte organizatii similare.

Se prefera ca pastorii sa aiba studii teologice la institutul baptist din Bucuresti. In cazul in care necesitatea face sa fie pastori fara studii, ei sunt incurajati fie sa urmeze institutul, fie sa urmeze o forma prin corespondenta. In general, se acorda atentie calificarilor si diplomelor teologice. Unele biserici din orase mari chiar infiinteaza seminarii pentru uzul membrilor obisnuiti. Femeile nu primesc roluri de conducere majore. Ele pot conduce studii pentru femei sau activitati pentru copii.

Nu exista obligativitatea unei contributii banesti. Dar exista practica de a face colecta duminica la serviciul religios. La aceste colecte lumea pune in general intre 1-10 RON. Unele biserici incurajeaza donatii mai consistente lunare/ trimestriale, dar fara a pune un barem. Aceste donatii se fac pe baza de chitanta de obicei. Unii pastori au o atitudine mai agresiva fata de donatii si chiar predica despre 'zeciuiala', dar aceasta nu este o doctrina oficiala. Multi membri mai conservatori insa incearca sa se conduca dupa zeciuiala, deci sa dea 10% din venit. Exista colecte speciale pentru bolnavi, saraci, biserici sarace din sate etc. Exista contabil si anual se prezinta bilant etc.

Pe langa biserici, exista organizatii parabisericesti, studentesti, misionare etc. Le consider benefice. De multe ori, liderii acestor organizatii cer ajutorul bisericilor. Personal, mi s-a cerut de un membru al bisericii mele sa ma inscriu ca donator lunar pentru organizatia unde el era angajat full time. L-am trimis la plimbare. El a fost politicos, la fel si eu.

Totusi, exista unele probleme create de pastori hrapareti care deturneaza donatii/ ajutoare primite de la biserici baptiste straine. Au fost cazuri, unele au putut fi dovedite, altele nu. Unii pastori au fost destituiti, altii au ramas in functie. Ca reactie la asemenea scandaluri, unii membri s-au mutat in alta biserica baptista, in timp ce altor membri nu prea le-a pasat. Aceste probleme nu se discuta in general in vazul lumii, ci se analizeaza in intalnirile comitetului bisericii. Aceste comitete sunt destul de mari (10-20 de oameni), deci informatia circula.

Doctrina baptista este destul de specifica. Dar nu exista undeva un mare catalog de dogme sau o enciclopedie care sa poata fi consultata sau care sa ne reglementeze. Fundamentele teologice sunt protestante si evanghelice (Sf. Treime, jertfa lui Isus, sola scriptura, sola gratia, sola fide etc.). Pastorii si membrii au pareri diverse in probleme secundare (escatologia, rolul rugaciunii, creatia, pozitia fata de stiinta etc). De ex. unul din fostii lideri ai Cultului Baptist (Bunaciu, batranul) a predicat sub ochii mei ca Biserica Baptista e cea mai tare, cea mai mare, cea mai super .... Spun acest fapt cu onestitate si respect fata de Bunaciu, care intre timp a trecut la cele vesnice. In opozitie, pastorul bisericii mele predica mereu ca: nu conteaza daca esti baptist, conteaza ce relatie ai cu Dumnezeu etc. Unii cred in Mileniu (domnia de 1000 de ani a lui Isus pe pamant), altii nu. Niciodata nu am vazut controverse publice intre doi pastori care exprimau pareri diferite intr-un subiect, dar interesant este ca ei pot sa-si expuna parerile in predica. Unii pastori au o atitudine mai 'corporatista', incearca sa te inregimenteze in viata comuna a bisericii, altii pun accentul pe trairea si initiativa personala. Per total, tendinta este de a acorda foarte mare importanta exercitarii organizate a religiei. Mai nou, unii pastori influenti au introdus practicarea intalnirilor in grupuri mici, unde se poate studia mai bine si se pot impartasi probleme si necazuri. De ex. duminica dimineata toata lumea vine la biserica la serviciul principal, iar dupa amiaza se intalnesc grupuri pe cartiere, acasa la cineva.

Formal Biblia este in centru si cel mai mult conteaza interpretarea corecta a Bibliei. Spun 'formal' pentru ca nu stiu ca gandesc toti membrii, dar asta se promoveaza oficial. Pastorii nu au autoritate suprema, ei predica iar noi ii credem sau nu. In general, se predica cu textul in fata si se aduc argumente cu versete. Unii pastori sunt mai bine pregatiti altii mai putin. Niciodata nu se produc controverse publice intre pastori si membri vizavi de doctrina sau predica. In mediul rural mai ales, membrii tind sa acorde mai multa importanta pastorului. In mediul urban, pastorul are o pozitie care variaza intre 'manager', 'profesor in Biblie' si 'administrator' al bisericii. Am ascultat predici pe care le consider corecte si minunate, altele au fost plictisitoare, repetitive si infantile. Unii predica ce mai citesc printr-o carte de teologie, altii studiaza pe cont propriu si simti ca vorbesc din convingere. Cand un predicator renumit vine in oras la o biserica anume, de multe ori se duc acolo membri din celelalte biserici baptiste sa-l asculte. Nu se cere membrilor sa-si exprime adeziunea la o doctrina sau alta, la un predicator sau altul.

Dintre membri, unii studiaza activ Biblia, pun intrebari si se implica in diverse activitati, altii participa doar duminica si nu par sa aiba opinii personale. Totusi, biserica recomanda formal totdeauna studiul biblic individual si cere devotament personal fata de Dumnezeu. Nu exista o politica generala de manipulare sau brainwashing. Fiecare pastor sau biserica face cum crede de cuviinta ca abordare; unele biserici incearca sa controleze mai mult indivizii si sa-i directioneze catre activitati comune; in alte biserici nu se sesizeaza nimeni nici daca lipsesti 6 luni. Se leaga prietenii intre unii membri si legaturi mai stranse. Formal toata lumea se numeste 'frate' si 'sora', dar de multe ori nu exista nici o implicare dincolo de un salut de politete. Pastorii sunt deschisi in a primi membrii pentru discutarea problemelor personale si fac vizite la domiciliu. La mine nu au fost nicodata.

As spune ca exista doua curente de practica in probleme de forma (nu de fond): conservatorii si influenta americana. Conservatorii sunt garda veche ce a crezut si a suferit pe vremea comunistilor; promoveaza o atitudine mai 'low profile', studiul biblic intens, adunarea cat mai extinsa, fara bijuterii, sa fie cat mai liniste si pace, modelul ideal este ca pastorul vorbeste si biserica asculta. Asta poate fi OK daca pastorul vorbeste corect. Influenta moderna vrea mai multa expunere publica, muzica mai antrenanta, mai multa participare de la membri, grupuri mici, actiuni de evanghelizare in public, vrea rezultate tangibile ACUM. In domeniul doctrinei, din fericire, as spune ca fondul teologic este comun, difera accentul pus. Am fost in biserici unde nu acceptau verigheta pe deget (bijuterie), in altele fetele erau imbracate aproape ca la discoteca. Tineti cont ca fetele respective puteau fi vizitatori. Pe de alta parte, in unele biserici nu se prea accepta vizitatori imbracati provocator.

Baptistii se aseamana foarte mult cu Crestinii dupa Evanghelie si (doar) mult cu Cultul Penticostal. Pastori sau membri din aceste 3 biserici sunt invitati sa predice in oricare din ele. Pe de alta parte, am fost in biserici unde pastorii baptisti nu invita penticostali la amvon, din cauza diferentelor de doctrina. Aceasta este si pozitia mea, din cauza exagerarilor privind vorbirea in limbi, vindecari si profetii. Am prieteni baptisti care s-au mutat la Crestini dupa Evanghelie si unii penticostali care s-au mutat la baptisti. Botezul in oricare din aceste biserici este considerat OK in celelalte doua.

Voi continua.

#29
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 34,509
  • Înscris: 09.01.2007
Chestia cu racolarea prozelitilor pentru avantaje materiale. Nu am vazut asa ceva nicaieri. Am vazut in schimb oameni care au abordat biserica incercand sa obtina ajutoare, mai ales in mediul rural. Acest zvon se bazeaza pe perioada 1990-1995, imediat dupa revolutie, cand romanii erau saraci lipiti, iar baptistii americani/ englezi/ olandezi au dat navala cu buna credinta sa ne predice/ imbrace etc. fiind impresionati de trecutul nostru comunist si jalnic. Va dati seama ce se intampla intr-un sat amarat cand veneau 2 camioane cu haine, televizoare si dulciuri straine ! Veneau si baptisti, si nebaptisti, luau care cum putea... Au mai fost cazuri clare cand oamenii au venit la biserica sperand ca vor putea primi viza pt USA. In prezent, vizele sunt mai la liber, ajutoarele au incetat, asa ca aceste cazuri dubioase nu mai exista. Mai exista o perspectiva. Unele organizatii misionare straine, pentru a obtine rapid rezultate pe care sa le raporteze la intoarcere, au venit sa faca evanghelizare special echipati cu alimente/ conserve/ pachete de ajutoare, stiind ca altfel lumea nu le va acorda atentie. Astfel, ei adunau lumea pentru a distribui ajutoare, dar scopul real era sa predice evanghelia si sa bifeze indeplinirea unei activitati. Am fost totdeauna pe fata contra acestor practici. Am vazut si misionari care se duceau expres cu mana goala in vizita la oameni saraci, pt ca acestia sa nu fie tentati de vreo bomboana, ci sa-i primeasca numai daca erau interesati de Biblie. De asemenea stiu de ajutoare distribuite de-discriminatoriu la baptisti si ne-baptisti, fara nici un fel de predica sau evanghelizare. Depinde de strategia fiecarui misionar/ biserici. Familiile sarace primesc in general ajutoare periodic din partea bisericii, adica din contributia membrilor.

Din ce am 'dezvaluit' mai sus, se vede ca in unele cazuri au fost oferite ceva avantaje. OK. Ce vreau sa subliniez este ca acele cazuri tineau de intalniri publice, iar dupa plecarea echipei de misionari oamenii respectivi si-au dus conservele acasa si i-a durut in cot de biserica. Iar misionarii au ramas cu pozele. Dar nu am vazut cazuri in care membrii bisericii sa aiba strategia de a face constant cadouri/ ajutoare unor necredinciosi si astfel sa-i convinga sa se alature baptistilor.

Serviciul religios se tine duminica (dimineata si seara) plus o seara in timpul saptamanii. Mai exista o intalnire a surorilor, una a tinerilor si, din cand in cand o intalnire a comitetului bisericii. La surori si la tineri se intampla cam aceleasi lucruri: rugaciune, se impartasesc intamplari de peste saptaman, se studiaza Biblia (carti integrale sau teme - gen 'despre casatorie' , 'despre milostenie' etc.), se fac rugaciuni, se canta imnuri religioase. Aceste intalniri sunt conduse fie de pastori, fie de membri ai comitetului, chiar de o sora mai veche (la intalnirea surorilor) sau de un tanar (la tineri).

Duminica dimineata este evenimentul principal al saptamanii. In mod tipic, la ora 9 incepe ora de rugaciune. Intai un frate citeste un text din Biblie, apoi are un scurt comentariu si da cateva motive pentru rugaciune (pentru sanatatea membrului x, pentru tinerii care incep anul scolar, pentru intelepciune, pentru mantuirea romanilor etc.). Biserica se ridica in picioare, se roaga pe rand intai fratii, apoi surorile, sa zicem ca se roaga pe rand cca 20 de oameni in 45 min. Din cand in cand, se fac pauze pentru imnuri religioase. Trebuie sa spun ca in general se cam 'chiuleste' la aceasta activitate. La ora 10 vine grosul membrilor. Urmeaza 45 min - 1 ora studiul biblic. Exista un calendar anual care planifica 3-4 carti din Biblie pe saptamani si se studiaza la rand. Un frate-invatator conduce studiul, citeste textul si da o interpretare verset cu verset. Cei care conduc studiul se mai schimba de la o saptamana la alta. Exista o participare limitata din partea membrilor bisericii. Teoretic oricine poate sa ia cuvantul pentru a face remarci, dar nu se ingramadesc prea multi.
Urmeaza anunturi (despre studii biblice, evenimente din viata bisericii), cantece ale corului, vizitatori din alte biserici care spun cateva cuvinte, se face colecta, se canta si impreuna cu biserica, din nou rugaciuni etc. In jur de 11,30 incepe predica, de obicei tinuta de pastorul bisericii respective, de un pastor vizitator sau de un membru al comitetului bisericii. Predica se bazeaza pe un text din Biblie si are o tema clara (de ex. 'cum sa raspundem dusmanilor', 'ce a realizat Isus pentru noi', 'cum sa facem rugaciuni eficiente' etc.). Unii predica mai emotional, altii mai sec, unii citeaza din greaca si ebraica, altii dau ilustratii foarte simple. Unii sunt neutri, altii iti cer sa raspunzi cu o mana ridicata apelului lor la devotament pentru Dumnezeu. Unii se exprima mai greu, altora nu le ajunge o ora jumate.  Unii te trec prin jumate de Biblie, altii predica din 2 versete. In sala, parte din audienta isi noteaza ideile interesante pe carnetele si urmaresc in Biblie, parte doar urmareste predica, parte pare neinteresata.
Predica se termina cu o rugaciune si o cantare astfel se incheie serviciul religios. Lumea se saluta si pleaca. O parte ramane in cladire sau in curte si mai discuta de ale vietii. Sunt prieteniile care s-au format in timp. Pastorii sunt la iesirea principala si incearca sa dea mana cu cat mai multa lume.

#30
european_highlander

european_highlander

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 175
  • Înscris: 14.05.2006
Originea cultului baptist

Ca biserica, baptismul a aparut in secolul al XVII-lea, insa teologii si istoricii baptisti afirma ca originea cultului se afla in epoca crestinismului primar. Atat izvoarele baptiste, cat si ne-baptiste desemneaza ca "stramosi" ai cultului pe anabaptistii secolului al XVI-lea. Astfel putem spune ca deriva din secta anabaptistilor, infiintata de Nicolas Storch si influentata puternic de Thomas Münzer, fost adept al lui Luther, care, in 1517 se desparte de el, pentru ca nu a promovat Reforma si in sfera sociala.
Cel care a reinviat anabaptismul a fost Simion Menon, un preot catolic rebotezat in 1531, de un anabaptist.
Aparitia baptistilor in forma actuala e legata de numele lui John Smith - pastor puritan care, in 1608, emigreaza din Anglia in Olanda.
Un adept al sau, Thomas Holwys, revine in Anglia si va infiinta prima Biserica Baptista la Londra.
Se vor diviza in doua grupuri: Baptistii generali (ai lui Holwys, promovau conceptul de mantuire universala) si Baptistii particulari (ai lui Henry Jakob, credeau in mantuirea prin predestinatie). Se unesc in 1791, dar vor cunoaste multe alte divizari.
Dupa unii istorici, baptistii nu au un Crez oficial, confesiunile de credinta au fost stabilite in diverse locuri si date. Se pare ca prima confesiune de credinta baptista a fost adoptata in 1689, cand au capatat libertate deplina in Anglia.

Punctele doctrinare importante din marturisirea de credinta a cultului baptist

1. Scriptura este inspirata de Duhul Sfant, este cuvantul lui Dumnezeu scris.

2. Dumnezeu este creatorul, sustinatorul tuturor lucrurilor, intreit in persoane, Tatal, Fiul si Sfantul Duh.

3. Omul este creat de Dumnezeu, trupul sau este facut din tarana, iar natura spirituala e din Dumnezeu.

4. Pacatul este lipsa de conformitate fata de legea morala a lui Dumnezeu, fie in actiune, fie in dispozitie sau atitudine.
Pacatul este universal, iar consecinta acestuia este moartea spirituala.

5. Biserica cuprinde totalitatea credinciosilor din toate timpurile. Nu e o organizatie pamanteasca "vizibila", ci organismul viu, spiritual, al celor salvati, adica al celor care au crezut in Hristos si au fost "nascuti din nou".

8. Slujitorii,cultului sunt de doua categorii: pastorii si diaconii. "Ordinarea" acestora se face prin punerea mainilor. Pastorul se ingrijeste de supravegherea, pastorirea si carmuirea spirituala. Diaconii ajuta pe pastori in a administra bunurile materiale ale bisericii si initiaza actiunile filantropice. "Preotia" nu formeaza o clasa speciala, ci o calitate pe care o are fiecare credincios. Fiecare credincios este "un preot" si are dreptul de a se apropia de Dumnezeu prin Iisus Hristos, fara alt
mijlocitor.

9. Simbolurile Noului Testament- Biserica noutestamentara are doua simboluri: a.)Botezul si b.) Cina Domnului. Acestea nu sunt taine.

a) Botezul se savarseste prin afundarea in numele Treimii. Nu are calitatea de a curati pacatele, aceasta o face numai sangele lui Hristos. Pentru ca cineva sa poata fi botezat, el trebuie mai intai sa primeasca mantuirea - sa se pocaiasca si sa creada.
Botezul se savarseste numai la majorat.

B) Cina Domnului - simbolul mortii lui Hristos, pentru om, se compune din paine si vin, neamestecate. Nu are calitatea iertarii pacatelor, este doar comemorarea iertarii pacatelor prin jertfa lui Hristos. Cina se poate lua de catre toti aceia ce si-au marturisit credinta in Hristos si au fost botezati.

10. Ziua Domnului - Duminica este ziua de adunare; are caracter comemorativ. Nu exista sarbatori inchinate sfintilor.

11. Viata de apoi - Pana la venirea lui Hristos exista o stare intermediara.

12. Disciplina in biserica se asigura prin masuri ca: mustrare, ridicarea drepturilor si excluderea din biserica a celor care s-au abatut de la conceptia baptista prin atitudine sau fapte.

13. Rugaciunea este starea de legatura intima a omului cu Dumnezeu. Ea este exprimarea directa, de aceea nu  este nevoie de carti de rugaciuni.

14. "Sfintenia" se obtine prin lucrarea progresiva pe care o face Dumnezeu prin Duhul Sfant, in viata celui salvat.

15. Casatoria este randuita de Dumnezeu. Crestinii trebuie sa incheie o casatorie numai in Domnul, adica numai cu credinciosii (baptisti). Divortul este admis numai in caz de adulter.

16. Raportul cultului cu societatea - Cuvantul lui Dumnezeu indeamna la supunere fata de legile statului.

Organizare

Alianta Baptista Mondiala, cu sediul la Washington, din 1905;

Federatia Baptista Europeana - 1948;
Cei mai numerosi - in S.U.A.: Conventia de Nord si cea de Sud;

Ramuri dizidente:

1. Biserica menonita (continuatorii anabaptistilor, au patruns si la noi)

1. Baptistii de sambata (proveniti din mozaici si adventisti)

2. Baptistii unitarieni (neaga Sf. Treime)

3. Baptistii vechi (au predestinatia rigida)

4. Baptistii fratietatii (de culoare)

5. Baptistii femeilor mironosite - au botezul pruncilor si ierarhie feminina

6. Baptistii cufundatori

7. Baptistii "celor 6 porunci" (un cod V.T.+N.T.)

Patrunderea si dezvoltarea in Romania

Situatia cultului baptist pana la 1948. Biserica baptista germana din Bucuresti este cea dintai biserica baptista din tara noastra. Infiintarea acesteia este legata de numele lui Scharschmit, care emigreaza in Romania in anul 1856. In 1865 vine la Bucuresti un predicator german, Augustin Leibig, si boteaza in apele Dambovitei mai multe persoane.
Cultul, in dorinta de a-si sustine vechimea in Romania, socoteste insa anul venirii familiei Scharschmit in Romania (1856) ca anul "infiintarii" primei biserici baptiste la noi.
In Transilvania - prima biserica baptista a fost organizata in anul 1875; acest fapt se datoreaza unui croitor ungur, Antal Novak, care a reusit sa converteasca un grup de credinciosi reformati maghiari din Salonta (Bihor). Printre cei botezati se afla si Mihaly Kornay, care mai tarziu a fost numit pastor pentru biserica din Salonta Mare. Datorita activitatii sale s-au organizat pentru maghiari mai multe biserici baptiste in judetele Bihor, Arad si Timis.
Dupa primul razboi mondial, in 1921, bisericile baptiste din Transilvania se unesc si ia fiinta Uniunea Comunitatilor Crestine Baptiste. In 1921 s-a infiintat si Seminarul baptist.
In baza legii cultelor din 1928, baptistii au fost recunoscuti de stat ca "Asociatie" religioasa.
Scoaterea in afara legii a baptistilor s-a facut prin Decretul national nr. 927/1942 emis de Maresalul Ion Antonescu.
Prin Decretul nr. 553 publicat in M.O. nr. 253 din noiembrie 1944, Statul comunist recunoaste primul cult religios: Cultul baptist.
In 1948, cultul baptist a depus la Ministerul Cultelor noul Statut de organizare si functionare cu nr. 41360/1948. Doi ani mai tarziu, in 1950, s-a publicat "Statutul de organizare si functionare a Cultului crestin baptist", care a fost in vigoare pana in Decembrie '89.

Structura organizatorica a bisericilor baptiste din Romania

Organizatia locala a cultului este biserica, constituita prin unirea voluntara a unui grup de adepti care accepta din propria lor convingere marturisirea credintei baptiste.
Bisericile sunt organizate in comunitati. Comunitatile alcatuiesc Uniunea Comunitatilor Crestine Baptiste din Romania. Sediul uniunii este in Bucuresti.
Uniunea este organul central reprezentativ si administrativ al cultului.
Toate organizatiile cultului sunt incadrate in Uniunea Cultului Baptist. Uniunea este condusa de un Comitet ales pe termen de trei ani, compus din cel mult 15 membri selectati din delegatii comunitatilor. Comitetul Uniunii face recomandari Congresului pentru alegerea presedintelui si a secretarului general, care reprezinta Uniunea in fata organelor de stat.
Organul suprem al Cultului baptist este Congresul, compus din delegatii comunitatilor.

#31
jesfreak

jesfreak

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 13
  • Înscris: 08.07.2008

View PostFidelio, on Dec 10 2006, 17:50, said:

Spune parintele Cleopa, marele calugar de la Sihastria ca baptistii au 13 ramificatii.
2 le stiu si eu : unii care au cruce si altii care nu au in localul de asezamant.
Dar ceilalti 11 oare cum se deriva de ceilalti !?


Ca taaare potrivit mai e parintele Cleopa sa vorbeasca de curtea altuia... :lol: Cu alte cuvinte... go to the source dak vrei sa afli ceva.

#32
zexelica

zexelica

    Nebisericos relaxat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 34,617
  • Înscris: 30.01.2007
Am văzut declarația doctrinară. Are cel puțin două puncte greșite.

#33
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 34,509
  • Înscris: 09.01.2007

View Postzexelica, on Jul 9 2008, 18:05, said:

Am văzut declarația doctrinară. Are cel puțin două puncte greșite.

Da-le mesaj.

#34
zexelica

zexelica

    Nebisericos relaxat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 34,617
  • Înscris: 30.01.2007

View Postoverseas, on Jul 10 2008, 12:12, said:

Da-le mesaj.
Le-a dat Hristos........ :lol:

#35
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 34,509
  • Înscris: 09.01.2007
Baga si tu un link la declaratia corecta

#36
zexelica

zexelica

    Nebisericos relaxat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 34,617
  • Înscris: 30.01.2007

View Postoverseas, on Jul 10 2008, 13:10, said:

Baga si tu un link la declaratia corecta
N-am întâlnit pt că nu caut așa ceva. Din greșeală am dat peste Cannons of Dort și ... parcă, parcă nu prea am găsit multe greșeli.

Însă, lumea teologică până la noi, este menționată în Matei 13 ca "dormind", nefiind conștientă de amplitudinea infiltrării lui satan în biserică, nici de doctrina calendarului biblic. Li se și spune în Fapte 1:7 că nu este pt ei să știe timpurile. Pot și demonstra imediat cu orice teolog din lume că nu știe calendarul din Geneza 5 și 11.
Pt că au o hermenutică "man-made", gramatical-literal-istorică ce NU ARE SUPORT BIBLIC. Toate seminariile teologice folosesc aceeași hermenutică falsă. Scriptura se compară numai cu Scriptura. Pt ei, trebuie privită prin prisma timpului în care trăia Pavel și ce a însemnat pt acel timp acea declarație.... :lol:   :lol:  Te doare capu'...

Nu e de mirare că sunt peste 150 de doctrine și o singură Biblie.

Însă, astăzi, Dumnezeu a deschis înțelegerea unor versuri și este posibilă înțelegerea unor pasaje care în trecut erau închise sau greșit înțelese.

Nu mai vb despre înțelegerea escatologică a teologilor din trecut, care înțeleseseră principiile salvării.

Teologii ignoră Daniel 12:4,9 care spune că Scriptura este o revelație progresivă.

Edited by zexelica, 10 July 2008 - 12:32.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate