Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Fotografia Macro
Last Updated: Jun 09 2020 21:01, Started by
FLv123
, Nov 02 2006 18:02
·
0
#398
Posted 21 June 2019 - 00:11
#399
Posted 21 June 2019 - 00:40
Imaginea atasata ar fi fost interesanta cu focus stacking. E facuta tot cu GH4 in urma cu cativa ani. Intre timp am trecut pe Sony a6300 care scoate imagini incomparabil mai clare in special la macro.
Pentru imagini de genul asta cu focus stacking, o sa construiesc un dispozitiv special cu beamsplitter pe 4 cai, deci pentru 4 aparate care sa lucreze simultan in video 4-6k, cu focusul atent pozitionat in 4 planuri diferite. Asa ca si curiozitate tehnica, daca intereseaza pe cineva, instalatiile de genul asta recomanda utilizarea de aparate APS-C (sunt mai usoare, permit acces la focale echivalente mai lungi, raportat la FF), obiective macro de 200mm (plus accesorii), pentru ca o parte semnificativa din distanta dintre partea frontala a obiectivului si subiect se pierde in beamsplitter, si trepied solid. O sedinta de genul asta incepe prin a identifica subiectii interesanti, dupa care se monteaza instalatia in apropiere (proces care poate tine mai mult de jumatate de ora pana se finalizeaza reglajele). E nevoie si de accesorii cu cleme de prindere pentru elementele de vegetatie care trebuie indepartate pentru a face loc instalatiei intr-o pozitie accesibila pentru o incadrare cat mai buna, treaba foarte dificila care trebuie facuta incet si atent ca sa nu se sperie subiectii. Totul fiind prestabilit in ceea ce priveste raportul de marire si distanta de lucru, intregul dispozitiv de 10-15Kg trebuie plasat uneori in conditii de vegetatie inalta sau deasa, cu o precizie de cativa cm fata de subiect. Reglajul final se face pe unul dintre ecrane, fiind de preferat ca imaginea sa fie trimisa la un ecran exterior mai mare (eu prefer smartphone cu ecran cu rezolutie mare), prin deplasarea instalatiei spre subiect sau invers, pe o sina macro dedicata, cu posibilitate de reglaj fin (foarte fin). La prima sedinta de genul asta (doar 3D cu 2 aparate), dupa cateva ore am vrut sa abandonez, pentru ca nu apucam sa prind nici un subiect in timp util. Dupa care dintr-o data au inceput sa-mi iasa.. In final, daca pot fi prinse 2-3 subiecte bune (eventual unul foarte interesant si bine realizat dpdv tehnic) intr-o zi de "lucru", se poate considera ca lucrurile au mers bine. Presupun ca fiind pe threadul de "scoala", se pot detalia aspecte de genul asta. In atasament e o musculita mica (doar cativa mm), care se zbate lipita pe doua fire de panza de paianjen. f:11-16 nu ajunge ca sa fie toate elementele interesante in zona de claritate, pentru asta ar fi nevoie de FS. Attached Files |
#400
Posted 21 June 2019 - 00:51
Vorbim de 3D sau focus stacking? Asta cu focus stacking am inteles-o, dar partea cu 3D nu prea.
Edited by crokodilu, 21 June 2019 - 00:52. |
#401
Posted 21 June 2019 - 02:44
Explicam despre aparatura si tehnica necesara pentru focus stacking cu 4 aparate pentru subiecte in miscare, aparatura si tehnica asemanatoare cu cea pentru 3D cu beamsplitter. Doar ca instalatia pentru 4 aparate e de aprox. de 2x mai grea.
Aparatura pentru 3D cu beamsplitter poate fi folosita de ex. si pentru focus stacking din doua imagini (pentru un usor plus de DOF), iar cea cu 4 aparate pentru focus stacking merge si pentru 3D cu 2x2 focus stacking, in functie de solutia constructiva. Pentru close-up se pot obtine rezultate foarte bune si fara probleme cu beamsplitter (atat FS cat si 3D). Pentru macro cu raport de marire mai mare, trebuie studiat in ce masura oglinzile 50/50 introduc distorsiuni acceptabile, chiar daca suprafata lor e finisata la nivel "military grade" (cele "normale" nu sunt suficiente). Pentru distractie nu conteaza, dar conteaza pentru aplicatiile comerciale. Referitor strict la 3D, imaginile macro 3D sunt absolut impresionante pe ecrane mari, daca ai cu ce sa le vezi. Diferenta e enorma intre o imagine macro vazuta normal, in 2D, vs varianta in 3D. Iar cele 3D cu FS sunt bestiale daca sunt bine realizate dpdv tehnic si pot fi vazute la rezolutie mare si pe ecrane mari. Nu are rost sa postez exemple cu 3D pentru ca lumea nu prea e interesata de 3D, si chiar daca ar fi interesata de obicei nu are cu ce sa le vada la calitate buna. Daca nu sunt vazute mari si la calitate buna, nu sunt impresionante. Edited by Ramuran, 21 June 2019 - 02:46. |
#402
Posted 21 June 2019 - 08:10
Ce inseamna FS? De unde ai tras concluzia ca lumea nu e interesata de 3D? Care e schema la 3D?
Edited by crokodilu, 21 June 2019 - 08:10. |
#403
Posted 21 June 2019 - 09:30
Fucking shit... sau poate focus stacking.
Edited by ursamajor, 21 June 2019 - 09:30. |
#404
Posted 21 June 2019 - 10:19
crokodilu, on 21 iunie 2019 - 08:10, said:
Ce inseamna FS? De unde ai tras concluzia ca lumea nu e interesata de 3D? Care e schema la 3D? Uite un exemplu de imagine 3D cu FS (focus stacking). E montata pentru privire incrucisata (ca sa poata fi vazuta "la liber" la o dimensiune rezonabila). "Floarea" centrala din cuart are cam 8mm, deci pe senzor APS-C apare cam 1,3:1. Daca ai un telefon cu ecran cu rezolutie mare (cel putin 1440p, preferabil un Sony cu ecran 2160p) si un viewer HMD, pot sa ti-o dau in format palalel si la rezolutia ecranului. Sau in format TAB (Top and Bottom/Sus-Jos) pentru TV 3D/proiector 3D. Attached Files |
#406
Posted 06 July 2019 - 13:06
Eu gasesc a fi fascinant ceea ce poate fi observat la nivel macro si micro, respectiv detaliile pe care ochiul nu le poate observa liber fara dispozitive auxiliare.
De ex. in imaginea atasata, "subiectii" albi au constituit initial partea de interes, pentru ca sunt atat de mici incat cu ochiul liber nu se poate vedea despre ce e vorba, aparand ca niste puncte mici albe pe ceva frunze, probabil ceva acarieni/paraziti. Subiectul a devenit si mai interesant dupa ce a fost urmarit cu dispozitive optice de marire. E de remarcat faptul ca membrele sunt atat de subtiri incat strabat usor frunza dintr-o parte intr-alta. Al doilea aspect e faptul ca sub observatie normala, in pozele 2D, nu se vede imediat ce e cu "subiectii" albi. Doar sub observatie 3D sare in ochi faptul ca e vorba doar despre niste "carcase goale", ca niste "salopete" din care au iesit "subiectii" verzi, pe care initial nici nu i-am observat (precum cel din dreapta sus infipt in frunza). Un biolog ar putea da mai multe detalii daca intereseaza pe cineva. A fost nevoie de un stack de vreo 12 imagini, pentru ca intr-o singura imagine la f:11-16 nu se vede aproape nimic clar (la raportul asta de marire DOF-ul pe o singura imagine e mult prea redus). Attached Files |
|
#407
Posted 09 May 2020 - 18:54
In continuarea postului de aici, am facut un experiment cu un obiectiv de microscop 40x finit. Prima poza este o lama gilette, luminata direct de soare, cam aspra lumina, la celelalte am pus o "cupola" dintr-un bel led defect, tot lumina solara. Procesarea (stackingul) l-am facut in Helicon, desi inca neinregistrat.
2020-05-09 19-27-28 (B,Radius2,Smoothing3).jpg 400.56K 36 downloads Un surub de 2mm, filetul, din vreo 140 de poze fiecare: 2020-05-09 19-19-20 (B,Radius2,Smoothing3).jpg 551.84K 36 downloads 2020-05-09 19-26-10 (B,Radius5,Smoothing3).jpg 477.12K 35 downloads Ecranul unui telefon: IMGP3168.jpg 639.39K 34 downloads Macroaparatus-ul: 00000IMG_00000_BURST20200509174804494_COVER.jpg 595.97K 33 downloads Edited by crokodilu, 09 May 2020 - 18:56. |
#409
Posted 09 May 2020 - 22:47
Deci, nu chiar. Ca e greu sa faci arta. DOF-ul e minuscul si daca nu ai contraste nici nu il vezi, iar daca nu il vezi nu poti incadra subiectul. Dar mai perseveram.
Cam asa arata cadrul complet, senzor crop 1.5, si un crop 100%: IMGP3145.jpg 396.39K 23 downloads IMGP3145-2.jpg 461.2K 23 downloads |
#410
Posted 09 May 2020 - 22:56
Deci, fotografia poate fi si ne-arta. Undeva dincolo de arta.
Poate fi documentara. Explicativa. S.a.m.d. Nu stiu exact ce vrei tu sa faci acolo, dar faci ce nu stiu multi sa fi facut. Ginganii si floricele sunt la indemina tuturor, doar. Tu ma faci sa ma intreb ce-s perisorii aia de pe muchia lamei de ras. Si ma faci sa "vad" cit de violenta poate o filetare in masa unui viitor surub. Pai ... merci. Si la mai multe. Edited by Taxon, 09 May 2020 - 22:58. |
#411
Posted 09 May 2020 - 23:01
Cred ca sunt de la lumina, aberatii cromatice, sau poate chiar lungimea de unda luminii (rosul are 600nm, un pixel cred ca acopera o fractiune din dimensiunea asta). Lama era luminata de la soare direct, nu e o idee buna. Pozele ulterioare sunt cu difuzer, mai bine dar tot nu e perfect, se recomanda blitz ca sa inghete eventualele trepidatii dar si pentru o liminare relativ constanta.
Quote Nu stiu excat ce vrei tu sa faci acolo, dar faci ce nu stiu multi sa fi facut. Edited by crokodilu, 09 May 2020 - 23:02. |
|
#412
Posted 10 May 2020 - 10:09
#413
Posted 10 May 2020 - 10:47
Cred ca se referea la factorul de marire, ca altfel ai dreptate, mai curand gasesti un surub M2 dar gandaci mai rar, desi cat timp pozam au aterizat langa mine o groaza de ganganii, imi faceau pofta.
|
#414
Posted 10 May 2020 - 11:00
Whuuuaaaaah. Mănânci gângănii?
Și la flori sau gângănii poți face foto microscopice Chiar ar fi interesant de văzut un ochi de muscă, libelulă, etc. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users