Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Eroare 0xc000000e Windows 11

Problema Placa de Baza Asus Z490-...

Plata facturi energie cu acel tal...

Mers cu foarte putin ulei 5 km.
 Intrebare vaccin si deparazitare

racirea sociala

Trecere DN3 catre DN3 150 ron ( ...

[Unde] Vad si eu live precipitati...
 Intrebare / calificare exploatare...

O perspectiva a vechimii pamantului

Probleme apelare vocala auto

E posibil in excel?
 Orange vs Orange Romania Communic...

Vanzare imobil scoatere din evide...

Hub MAI

Spiru Haret, invatamant la distan...
 

Iordania

- - - - -
  • Please log in to reply
672 replies to this topic

#541
something00

something00

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,448
  • Înscris: 14.11.2005
Probabil ca s-a mai scris sau nu) dar o sa pun impresiile dupa prima noastra experienta cu inchirierea unei masini. Care s-a intamplat sa fie in Iordania.
Desi calatorim extrem de mult cu masina nu avem experienta mai deloc cu inchiriatul unei masini. Locuim intr-o tara cat o nuca pozitionata perfect pentru explorarea vestului europei deci calatorim cu masina proprie.
Cand am decis ca vacanta in Iordania va fi un tur facut pe cont propiu cu o masina inchiriata, ideea inchirierii a fost singurul lucru care m-a ingrijorat in timp ce organizam calatoria.
Am auzit atat de multe povesti de cosmar legate de pacalirea clientului de catre firmele de inchirieri incat am citit si rascitit o gramada de contracte de inchiriere si am cerut sfaturi peste sfaturi ca sa fiu sigura ca nu am parte de surprize neplacute.
Evident insa ca nu a fost deloc o experienta fara surprize neplacute si probabil ca am facut cel putin jumatate din greselile pe care le poate face cineva la inchirierea unei masini. Asa ca o sa spun aici ce am gresit noi in speranta ca poate altii vor invata si nu le vor repeta.
Pentru inchirierea masinii ne-am folosit de serviciile celor de la Atlas Choice. Este acelasi sistem ca pentru inchirierea camerelor de hotel la Booking sau Agoda dar de data asta pentru inchirierea masinilor. Avantajul este ca iti cauta automat in ofertele multor companii de inchirieri si iti gaseste solutia cea mai profitabila. In plus aveam si un cod de reducere deci am iesit destul de ok la pret (sau cel putin asa credeam). Dezavantajul este ca ai parte de un intermediar ceea ce nu inrotdeauna este cea mai buna idee.
Primul lucru pe care l-am facut a fost sa verific care este cea mai completa asigurare pe care o pot lua de la ei. In nici un caz nu aveam chef sa verific fiecare zgarietura de la masina si sa ma bag pe sub ea ca sa verific scutul sau mai stiu eu ce. Vroiam o asigurare completa care sa acopere orice si sa nu conteze daca ii aduc doar o roata la sfarsitul perioadei de inchiriere.
Cred ca am citit de vreo cinci ori ce contine asigurarea respectiva si convinsa fiind ca este ceea ce ne trebuie (de altfel nici nu exista ceva mai complet de atat) am cumparat-o si am conchis ca sunt cu sufletul impacat. Aveam deci rezervata o masinuta mica mica Hyundai i10 cu cea mai completa asigurare. Nici nu ne trebuia mai mult. Si eram super incantati de pretul de 167 de euro pentru 8 zile.
Atlas Choice s-a miscat destul de repede si in mai putin de o ora de la rezervarea online, am primit si voucherul pentru masina care ne spunea ca firma partenera care ne inchiriaza de fapt masina este Omaish.
Noi ajungeam in Amman undeva in jur de 4 dimineata (adica in afara programului) asa ca inainte de plecare le-am mai trimis inca o data mail celor de la Omaish si le-am cerut sa reconfirme ca vin sa ne ia de la aeroport la ora corecta. Ei mi-au raspuns promt ca totul e ok asa ca eram pe drumul cel bun. Si chiar asa a si fost. Ne-au asteptat la aeroport si apoi am mers impreuna la biroul lor unde am facut toate actele si am primit masina.
Pe drum au inteput insa suprizele. La un moment dat ne intreaba nenea de la firma de ce nu ne-am luat masina cu aer conditionat ca in Iordania e cald. Eu eram sigura ca ce am inchiriat avea aer conditionat. Se pare insa ca nu. Si dupa ce am raspolit prin acte chiar scria ca nu avem aer conditionat spre marea mea supriza. Deci evident ca am luat un "upgrade" pentru masina ca sa avem aer conditionat ceea ce a adaugat 4 euro pe zi in plus.
Sfat: verificati foarte bine toate dotarile masinii pentru ca altfel puteti avea suprize sa inchiriati in desert o masina fara aer conditionat.
Odata ajunsi la birou suntem anuntati si ca asigurarea luata de noi in plus de la Atlas choice nu e buna de nimic. Ca nu scapam in nici un caz de chinul inspectiei atente, numaratul zgarieturilor si altele de genul. Pentru ca asigurarea respectiva presupune ca noi platim posibilele daune si asigurarea ne plateste noua inapoi. Adica fix ce nu aveam eu chef sa fac exact aia trebuia sa fac. Eu vroiam un proces linistit si lipsit de discutii. Si nenea respectiv era pregatit fix de contrariul. Intr-un final am decis ca prefer procesul lipsit de tavalit pe sub masina sa caut posibile daune asa ca am mai luat inca o asigurare de la ei: 10 euro in plus pe zi.
Sfat: Nu luati nici o asigurare in plus atunci cand faceti inchirierea on line. Asteptati pana ajungeti la birou si atunci luati o asigurare completa (echivalentul unui full casco romanesc) care sa va scape de tooata nebunia verificarii zgarieturilor Care intre noi fie vorba erau cu duiumul pe toate masinile lor de inchiriat. Deci la un moment dat satul sa tot faci insemne cu daune o sa vrei doar sa pleci la drum si cand ajungi inapoi sa returnezi masinia dai de surprize surprize.
Si ca sa fim siguri ca nu ne ratacim prin Iordania am zis sa inchiriem si un gps. Ne uitasem inainte daca sa cumparam doar harta Iordaniei si sa folosim gps-ul nostru insa o simpla harta costa in jur de 80 de euro ceea ce e ridicol pentru un gps care cu toate hartile Europei a costat 140 de euro. Dar ca sa fim siguri ca nu este complet inutil l-am intrebat pe nenea de la firma daca hartile sunt corecte. Nici nu stiu de ce ne-am asteptat la un raspuns sincer din partea lui. El evident ca a zis ca sunt bune hartile iar noi am platit 5 euro pe zi pentru inchiriere (negociat de la 8 euro). Gps-ul ne-a fost insa complet inutil. Eram la 20 de km de Wadi Rum Village si gps-ul nostru spunea ca mai avem 120 de km parca. Sau la doar 40 de km de Aqaba el ne spunea ca mai avem 140 de km. Probabil ca ne ducea mai pe ocolite prin Arabia Saudita. In partea de nord a tarii a fost mai corect insa in nici un caz nu ne-a fost suficient de util pentru a-si justifica pretul.
Sfat: nu luati un gps pentru Iordania. Noi am folosit o aplicatie de pe telefon numita CityMaps2Go care functioneaza offline deci nu este nevoie de acces la internet si care stia toate drumurile iordaniene, multe hoteluri si multe atractii turistice. Adica exact ceea ce gps-ul ar fi trebuit sa stie dar nu stia.  Dezavantajul aplicatiei este ca nu iti calculeaza un traseu. Insa este suficient de complet incat sa te ajute sa ajungi la destinatia pe care o vrei.
Si iaca asa am platit pentru masina inca 152 de euro pentru chestii extra desi pretul initial era de 167 de euro. Dar banuiesc ca trebuie sa castige si firmele de inchiriat masini banii din ceva. Si probabil ca ii castiga din lucrurile extra.
Sfat: Nu va faceti iluzii desarte vazand pretul initial al masinii. Ca regula de aur daca vreti sa vedeti pretul final inmultiti pretul initial cu doi.
In concluzie as vrea sa mentionez ca pe cei de la Atlas Choice ii recomandam in continuare. Insa pe cei de la Omaish in nici un caz. Nenea care ne-a inchiriat masina era de o aroganta si condescendenta care pana si pe mine ma face sa ma simt mic copil. Nu mi-a facut efectiv nici o placere sa interactionez cu el si m-as fi lipsit cu entuziasm de purtarea lui de doi bani. Iar la sfarsit cand i-am predat masina si i-am zis ca gps-ul recomandat de el nu ne-a fost deloc folositor in partea de sud a tarii si el ne-a raspuns ca nu stim noi sa il folosim, l-as fi luat efectiv la palme. L-am sfatuit ca caute pe gps adresa de la firma lui sa vada daca gps-ul o stie insa nu a parut incantat de idee. Probabil ca nici el nu stia sa il foloseasca. Daca e sa folosim aceeasi logica.
Si inca ceva sfaturi mai putin importante la o prima vedere dar care devin importante cand te lovesti de ele:
Verificati daca contractul este completat corect si sunt trecute extra-urile pe care le-ati luat.
Daca nu fi se da, cereti o copie dupa contract pentru ca in caz ca aveti de-a face cu politia o sa aveti nevoie de el.
Daca nu fi se da, ceriti un numar de telefon care sa fie disponibil 24 de ore din 24, sapte zile pe saptamana. In caz de probleme cu masina aveti nevoie de asa ceva.
Verificati cat combustibil aveti in rezervor si in cazul in care nu este plin cereti sa fie trecut in contract cat este. Masina se returneaza cu tot atata combustibil cat a avut cand ati inchiriat-o altfel platiti niste suprataxe semnificative. Deci ideal ar fi plinul facut.
Daca stiti ca sunteti intr-o zona mai deloroasa/muntoasa si mai aveti si ceva bagaje nu luati masina cu cel mai mic motor. S-ar putea sa mergeti la deal in viteza intai si tot sa nu fie suficient ca sa ajungeti pana in varf.
Probabil ca sfaturi mai sunt o gramada dar doar atat mi-a venit in minte pe moment. O experienta fara peripetii va urez la inchirierea unei masini.

#542
mircea2020

mircea2020

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 26
  • Înscris: 27.06.2013
Este foarte probabil sa fiti pacaliti de jnapanii din Iordania pentru un motiv foarte simplu:
Ati platit inainte si ei stiu ca nu aveti cum sa mai renuntati la ei.
Am mai scris aici despre inchirieri si am dat si cateva firme si nume (unul dintre ei vorbeste romana, fiind casatorit cu o romanca).
Ideea e foarte simpla.
1. Contactati o firma care este recomandata pe acest forum (sau altul)
2. NU PLATITI IN AVANS. Spuneti ce masina vreti, pe ce perioada si cand sa va astepte la aeroport.
Daca nu e o firma gen AVIVA sau FIRST nu folosesc plata cu cardul, deci nu au cum sa ceara avans.
3. Cand ajungeti, verificati sa primiti ceea ce ati comandat. Abia pe urma platiti

De cate ori am fost in Iordania (aprox. 20) am inchiriat masina si nu am platit niciodata in avans.
Cea mai ieftina masina pe care am luat-o a fost un Hyundai Accent sau Elantra la 17 JD/zi (avea vreo 4 ani vechime, si cam murdara)
In general iau Nissan Sunny sau Mitsubishi Lancer la 20 JD/zi, cu limita de 300 KM!. Foarte important daca vreti sa bateti tara in lung si lat.
ATENTIE! MASINILE DIN IORDANIA NU AU ABS in general. Aveti grija cum franati, sau verificati sa aiba ABS masina pe care o inchiriati.

Navigatia de pe Nokia functioneaza perfect.
Ma gandesc ca si similarele de pe Iphone si Android.

#543
something00

something00

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,448
  • Înscris: 14.11.2005
Mircea preturile pe care le spui banuiesc ca sunt numai pentru masina. fara asigurare full covarage, fara gps si fara alte extra.
Ceea ce este extrem de comparabil cu ceea ce am platit si noi pentru masina: 17 euro pe zi. Si am primit o masina noua (adica cu kilometri putini) , foarte curata, fara limita de kilometri, fara defectiuni etc etc etc.
Poate nu s-a inteles prea bine din postul meu insa nu i-am acuzat ca m-au jecmanit sau m-au pacalit. Eu am ales sa platesc niste lucruri in plus pentru linistea mea sufleteasca. Si nici pe astea nu le regret si nici nu cred ca am fost pacalita. Ci am spus care au fost greselile melefacute din nestiinta sau neatentie: sa iau o asigurare de la fima intermediara (trebuia sa iau numai de la firma de inchiriat), sa nu citesc cu atentie descrierea masini si ca am inchiriat un gos inutil in Iordania.
Ultima greseala nici nu stiu daca e greseala insa este un sfat pentru altii care mai merg: sa nu ia gps ci sa foloseasca aplicatia recomandata de mine care este gratuita si functioneaza offline (fara conectare la internet).


PS: cred ca singurul motiv pentru care Nokia a mai vandut o mana de telefoane in ultimii ani este pt programul de navigatie gratuit. ceea ce nu e cazul pt iphone de exemplu.

#544
something00

something00

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,448
  • Înscris: 14.11.2005
Cate ceva despre condusul in Iordania:

Vacanta noastra in Iordania nu ar fi fost probabil nici pe jumatate la fel de frumoasa si bogata in experiente pe cat a fost, daca nu am fi avut o masina inchiriata cu care sa urmam traseul pe care l-am avut in minte.
Pentru a prinde insa curaj sa iei o masina fara sofer sa te plimbi prin Iordania, trebuie sa treci peste doua temeri pe care le vezi destul de des vehiculate pr forumuri si bloguri: inchirierea unei masini si traficul nebun.
Am scris o leaca despre greselile facute de noi la inchirierea masinii insa recunosc ca nu a fost nicidecum pe cat de rau ne asteptam. Iar despre traficul nebun avem chiar vesti si mai bune decat despre temererile neintemeiate de la inchirierea masinii.
Acum ca am experimentat condusul in Amman si Iordania (de fapt sotul meu a experimentat condusul) sunt de parere ca am citit mult prea multe pareri vest europene si de aia am fost speriati. Pentru cineva obisnuit sa conduca in Romania, Iordania sunt sigura ca nu va reprezenta nici o provocare. Iar Ammanul poate doar in partea veche a orasului se apropie de ceea ce experimentezi in Bucuresti.
Dar sa incepem metodic:
Amman-Wadi Rum
Sediul firmei de la care am inchiriat masina se afla la nici 5 minute de condus de aeroport si fix pe marginea autostrazii desertului (Desert Highway). De  fapt si aeroportul este tot cu acces la autostrada deci instructuinile sunt la fel. Dupa ce am inchiriat masina am pornit gps-ul inutil si am pornit la drum pe desert Highway spre Wadi Rum.
Asa zisa autostrada nu este o autostrada in acceptiunea vest-europeana a cuvantului dar este un drum cu de multe ori doua benzi pe sens si pe care poti merge la orele devreme de dimineata cand nu e deloc aglomerat cu 100-110 km/h. Nu este intr-o strare impecabila ci are destule gropi insa nu iti lasi jumatate de masina prin ele. Este un drum mai bun decat multe din Romania in concluzie.
Ce este deranjant sunt masinile care merg cu mult prea incet pe banda a doua ca si cum prima banda nu ar exista. Au insa motive: prima banda are un asfalt aproape inexistent de la cate gropi are si nu de putine ori dai de masini stationate fix in drum.
Si am auzit de la alti oameni ca este de evitat sa mergi noaptea pe autostrada pentru ca sunt multe autovehicule fara lumini, multe autovehicule stationate aiurea in drum evident fara lumini si altele de genul asta.
Pe timpul zilei insa nu exista pericole majore daca esti un pic atent. Iar in cazul nostru a fost extrem de liber pe drum deci chiar nu am avut nici o probleme. Era 5 dimineata si avea soseaua aproape numai pentru noi.
Si poti ajunge usor fara gps pana in Wadi Rum pentru ca mare lucru nu trebuie sa faci. Urmezi doar autostrada in directia Aqaba pentru vreo 2.5 ore. Nu faci stanga. Nu faci dreapta. Nimic. Mergi si tot mergi si dupa ce treci peste un deal serios o sa vezi un semn spre Wadi Rum si faci stanga. Mergi jumatate de ora si ai ajuns in sat. Poate ca parea ciudat ca am dat un deal drept reper dar il veti observa cu siguranta si veti intelege daca treceti pe acolo de ce este reper. Pe sunsul opus sensului tau de mers (care este la vale) o sa vezi multe tirurui si chiar si masini cu motoare mai slabe ce abia urca la deal cu viteza melcului turbat. Unele sunt chiar oprite pe margine de drum asteptand sa se raceasca motorul.
In total cred ca sunt cam 3 ore de condus din Amman pana in Wadi Rum daca nu este trafic si daca nu aveti parte de vreo surpriza neplacuta.
Wadi Rum - Wadi Musa (Petra)
Drumul a durat in jur de 1.5 h cyu oprire pentru cumparat pepeni si alimentat. Din Wadi Rum am urmat drumul inapoi catre Amman pana cand am trecut de dealurile de care vorbeam mai sus. Si pentru ca de data asta le-am avut de urcat nu de coborat ca la venire, am inteles si de ce toate masinile merg atat de incet. Buburuza nostra puturoasa scosese limba de un cot pana in varf de deal. Imediat dupa dealuri (este un pod suspendat deasupra intersectiei) am facut stanga  si am urmat drumul principal pana in Wadi Musa. Evident ca gps-ul nostru nu stia adresa hotelului asa ca ne-am folosit de aplicatia de pe mobil de care am mai vorbit CityMaps2Go pentru a ne orienta. Aplocatia cu pricina stia hotelul unde urma sa stam si stia si toate strazile corect.
Wadi Musa - Shobak
Shobak este foarte aproape de Petra. Probabil 15-30 de minute si ai ajuns. Trebuie doar sa fii atent sa nu ratezi indicatorul de dupa satul Shobak care te scoate de pe drumul principal si te duce la castel. Din Wadi Musa si pana dupa Karak am urmat King's Highway. de data asta autostrada are doar o banda pe sens insa este mai putin circulata decat Desert Highway (in nici un caz nu mai vezi atat de multe tiruri) si asfaltul este si el mai putin ciuruit de gropi.
Shobak - Karak
Din Shobak am urmat semnele catre Al Tafile iar dupa Al Tafile incepeau deja semnele pentru Al Karak. Al Tafile este un oras extrem de aglomerat si a durat ceva pana am reusit sa il traversam. Insa am uitat repede aglomeratia orasului pentru ca drumul pana in Al Karak a fost extraordinar de frumos.

Karak - Dead Sea
Dupa ce am plecat din Karak ne-am indepartat de la King's Highway si am urmat semnele catre Dead Sea (plus ca ne-am folosit serios de aplicatia de pe telefon). Am ajuns pe Dead Se Higway care este un drum ce merge in paralel cu Marea Moarta si care arata extraordinar de bine. Si drumul si vederile. Noi am plecat din Petra in jur de 8 dimineata si cu tot cu opririle din Shobak si din Karak am ajuns in statiunea de la Marea Moarta undeva in jur de 14.00.
Dead Sea- Amman
Drumul de la Dead Sea catre Amman este un drum complet lipsit de probleme. Doua bezi pe sens cu delimitare la mijloc, foarte bun asfaltul si cu indicatoare cu duimul. Nu ai cum sa te ratacesti. pana la intrarea in amman cred ca faci maxim jumatate de ora. Apoi in oras este deja cu totul alta problema.
Prin Amman
Ammanul se imparte in doua: orasul vechi cu stradutele lui inguste si extrem de aglometare (un chin pentru condus) si orasul nou foarte aerisit, cu bulevarde mari, de multe ori cu doua benzi pe sens si in care este foarte usor de condus. Evident ca noi aveam hotelul in orasul vechi si mai si soseam intr-o vineri seara adica pe week-end. O aglomeratie ingrozitoare, claxoane, masini, lipsa oricarei idei de prioritate. Un cosmar. Daca as fi fost eu la volan as fi tras pe dreapta (daca as fi avut unde) si as fi asteptat pana in miez de noapte sa se elibereze drumul. Cipri insa este mult mai bun sofer decat sunt eu si in plus se vede ca si-a luat carnetul in Romania nu in Belgia ca mine. Asa ca a ajuns cu succes pana foarte aproape de hotel unde ne-am blocat. Practic intalneam numai strazi cu sens unic si nu puteam ajunge la hotel desi pe harta parea ca suntem foarte aproape. Asa ca dupa ce am dat vreo trei ture de stradute am cedat si am parcat masina si sotul meu a plecat pe jos la hotel. Care hotel am descoperit ca era la nici 200 de metri de locul unde parcasem noi dar pe o strada cu sens unic pe care nu puteam intra. Un tip de la hotel a venit cu Cipri si a condus el inapoi pe strazile pe care fusesem si noi pana atunci pana a gasit o strada care nu era cu sens unic si a iesit pe unde trebuie. Loc pentru parcare am gasit fix in fata hotelului deci totul a decurs ca uns :) Evident ca locul de parcare liber fix in fata hotelului intr-o seara de vineri in care tot Ammanul se mutase in zona de langa afiteatrul roman , nu a fost intamplatoare. De fapt locul de parcare era ocupat de motocicleta patronului care a mutat-o nitel mai la deal si am incaput si noi cu masina noastra minuscula. In zilele urmatoare pentru ca stiam deja zona veche a orasului si cum sa ajungem la hotel, totul a decurs ca uns. Aplicatia de pe telefon si-a facut datoria cu varf si indesat si chiar si gps-ul functiona aproape corect in Amman si in partea de nord a tarii.

#545
George2210

George2210

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 385
  • Înscris: 02.04.2010
Atentie la autobuzul special pentru turisti Wadi Musa- Wadi Rum.  Nu va lasati bagajele nesupravegheate. Are sofer si inca un om care da bilete si care pare foarte de treaba. Noua ne-a zis sa lasam rucsacurile in spate, iar la hotel am constatat ca aparatul foto al prietenului cu care eram disparuse. In microbuz mai erau doar doi turisti si singurul care s-a plimbat prin spate a fost cel cu microbuzul.

Edited by George2210, 26 August 2014 - 10:57.


#546
brixie

brixie

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 189
  • Înscris: 09.07.2011
Salutare! Stiti daca mai merge luata viza ASEZA (cea gratis) de pe aeroportul Queen Alia din Amman?
O sa ajung in Aqaba de-abia dupa 4 zile si am citit ca, daca nu ma prezint in 48 h pentru stampilare in Aqaba, platesc la iesirea din tara (tot prin Amman) costul vizelor + inca 1,5 dinari/zi neinregistrata.

#547
eXelero13

eXelero13

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 43
  • Înscris: 16.03.2008
Salutare.

Avand in vedere ca au aparut ofertele de la Tarom cu 99 EUR ne gandeam sa alegem Iordania pentru inceputul lunii octombrie, suntem un grup de 7 persoane.
Ideea este ca din 7 zile, noi am dori 4 sa le lenevim la plaja (piscina + mare + snorkeling/scuba) si 3 sa le rezervam pentru vizite (Marea Moarta, Petra, Wadi Rum, +/- altele).

Avand in vedere aceste aspecte, consider ca Aqaba ar fi locul ideal pentru cazare.

Ce ziceti ... Merita un concediu in acest format ?

Am citit aprox. 10 pagini din acest topic si am gasit 99% informatii despre desert, sate, Marea Moarta, Wadi si mai nimic legat de Marea Rosie.

Din ce stiu, Mare Rosie este foarte spectaculoasa dar am tot cautat pe net si nu am gasit ceva "wow" in zona Aqaba legat de mare...

Mai este cineva pe aici care a preferat in Iordania o vacanta mai chill, la mare?

Multumesc

#548
coco$u

coco$u

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 479
  • Înscris: 05.03.2007
Eu am stat 2 nopti in Aqaba si am facut si scuba. Mi-a placut mult.
Vezi ca e bine sa nu zburati la mai putin de 24 ore dupa scuba.
Hotelurile care au si oferte de scuba sunt in zona de sud a Aqaba, spre granita cu Arabia Saudita. E bine sa cautati unul care are si certificare PADI

Edited by coco$u, 03 February 2015 - 13:58.


#549
zugry

zugry

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,439
  • Înscris: 27.04.2007
care e cea mai buna perioada a anului pentru vizitat Iordania?

#550
coco$u

coco$u

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 479
  • Înscris: 05.03.2007
Vremea variaza foarte mult in Iordania.
Vara e foarte cald in zona Aqaba-Wadi Rum iar iarna poate fi destul de rece in zona Amman si cea muntoasa. Eu am fost in februarie, la marea moarta a fost ok, la aqaba destul de bine dar cam vanticel, insa la Madaba si Amman  am prins racoare
Martie-aprilie sau octombrie-noiembrie zic eu ca e un compromis bun. Merge si baie in Marea Rosie sau Moarta si nici nu dardai de frig la munte. Asta daca intentionezi sa ajungi in cat mai multe locuri.
http://www.lonelypla.../jordan/weather

Edited by coco$u, 04 February 2015 - 00:16.


#551
RazvanBogdan

RazvanBogdan

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 70
  • Înscris: 14.08.2008
Poate sa-mi sugereze cineva niste firme de inchiriat masini din Amman? M-ar interesa pentru 4-5 zile, dar ideea este ca nu am credit card (si nici nu-mi fac), doar de debit si as prefera o varianta cash cu depozit... am patit ca mi-au blocat 1000 de euro pe debit card de la firme mai serioase, dar prefer ceva local... am trimis un mail la montecar (aia erau primii pe google) si mi-au zis ca accepta cash si ca trebuie sa le las un depozit de 100 JOD pe care, zic ei, mi-l trimit inapoi dupa 30 de zile dupa ce le returnez masina daca nu am amenzi etc. (asa ca am putine indoieli cum recuperez depozitul)... cine a fost prin Iordania si a avut experiente cu inchiriat masina poate sa-mi recomande niste firme locale? Prefer sa o iau direct din Amman decat de la aeroport.

#552
coco$u

coco$u

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 479
  • Înscris: 05.03.2007
Experienta mea cu Montecar a fost foarte ok, dar am folosit cardul de credit.
Mie mi-au adus masina la hotel in Amman, fara cost suplimentar

#553
MENTOR_SQUAD

MENTOR_SQUAD

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 432
  • Înscris: 23.04.2008

 coco$u, on 12 octombrie 2013 - 11:26, said:

Dezavantajul (posibil) al vizei ASEZ este ca poate fi obtinuta si terestru la intrarea in Iordania prin Aqaba dinspre Israel, ceea ce poate fi un obstacol la obtinerea vizei pentru alte tari arabe (unele site-uri ale ambasadelor tarilor arabe precizeaza clar ca ti se poate refuza viza daca ai chiar si semne indirecte de trecere prin Israel)

Am vizitat Israel in 2014, dar am schimbat Pasaportul in ianuarie 2015.
Sunt probleme la intrarea in Iordania ?
Multumesc.

#554
MENTOR_SQUAD

MENTOR_SQUAD

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 432
  • Înscris: 23.04.2008

 streliss, on 04 noiembrie 2013 - 21:54, said:

Gábor Zsuzsa
www.jordandesert.com

Site-ul este de vanzare - poate ca D-na Zsuzsanna nu mai lucreaza ?...

#555
coco$u

coco$u

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 479
  • Înscris: 05.03.2007

 MENTOR_SQUAD, on 18 februarie 2015 - 01:17, said:


Am vizitat Israel in 2014, dar am schimbat Pasaportul in ianuarie 2015.
Sunt probleme la intrarea in Iordania ?
Multumesc.

Nici un fel de probleme.
De altfel poti trece usor granita dintre Israel si Iordania, exista 3 puncte de trecere, cel mai simplu fiind pe la Aqaba. In celelalte doua nu poti obtine viza Iordaniana la frontiera.

#556
MENTOR_SQUAD

MENTOR_SQUAD

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 432
  • Înscris: 23.04.2008
Multumesc...de aceasta data intentionez sa aterizez direct in Amman...fara sa mai ajung in Israel.

Revin cu intrebari, sunt in faza in care acumulez...multumesc anticipat.

#557
carmenik

carmenik

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 13
  • Înscris: 25.11.2005
Am sa va povestesc si eu cum a decurs mini-vacanta mea in Iordania, avand in vedere ca am folosit multe din informatiile de aici in pregatirea calatoriei. Am stat de duminica dimineata pana miercuri dimineata in Iordania, am zburat cu Taromul, am aterizat la 2.30 am in Amman. Prima surpriza a fost legata de viza - am cerut viza de tranzit catre Aqaba, dar ni s-a spus ca aceasta se acorda numai pasagerilor cu boarding pass de la Royal Jordanian Airlines catre Aqaba. Asa ca am scos bani de la ATM si am platit cei 40 JOD de persoana. Apoi ne-am intalnit cu persoana de la rentareliablecar, care insa nu a venit si cu masina, asa cum ne asteptam si cum ne-ar fi convenit, avand in vedere ca prima noastra destinatie era Wadi Rum. Am mers cu el pana la biroul din Amman, am cerut Mitsubishi Lancer, dar am primit Nissan Sunny, 130 JOD pt 3 zile, cu asigurare excess 0 si nr nelimitat de km. Tipul de la inchirieri, auzind unde vrem sa mergem, ne-a sfatuit sa nu plecam imediat, sa mai pierdem vremea prin Amman pana pe la 10, si abia apoi sa pornim spre Wadi Rum, spunandu-ne ca din cauza ninsorilor erau multe drumuri inchise care urmau sa se redeschida mai tarziu in cursul zilei. Noua nu ne-a venit sa credem (desi in Amman era cumplit de frig cand am ajuns noi si un polei de nu ne puteam tine pe picioare) si am plecat imediat la drum pe Desert Highway. Am ajuns la Ma'an si nu am mai putut inainta, drumul era inchis, nu am reusit sa ne intelegem cu politia care era acolo sa aflam daca se asteptau sa redeschida drumul curand, asa ca am decis sa modificam traseul, ne-am intors si am virat stanga spre Petra. Drumul era unul de tara, cu o singura banda pe sens in mod normal, acum, din cauza nametilor, era o singura banda si destul de greu de inaintat. La un moment dat, intr-un satuc, nu am putut trece peste o portiune cu zapada mare si ne-au ajutat niste localnici cu lopeti si cu impins sa putem merge mai departe. Am fost foarte placut impresionata de cat de saritori si amabili au fost.
In jur de 10 dimineata am ajuns la Petra, unde, ca prin minune, nu era pic de zapada, desi cu vreo 2 km inainte de semnul de intrare in oras erau nameti cat masina. Ne-am dus direct la sit, am cumparat bilete, am mancat ceva la unul din fast foodurile de la Visitor Center (nimic spectaculos, dar f scump) si am pornit sa exploram. Petra nu ne-a dezamagit deloc, am avut noroc si de o zi cu vreme placuta, insorita, dar nu era cald, numai bine de plimbat. Fiind foarte obositi de pe drum, nu am rezistat decat pana la 4 pm, si nu am ajuns la Monastery, dar tot ce am vazut ne-a impresionat teribil, Destul de agasanti localnicii care incercau sa ne vanda calatorii cu calul/camila/sareta sau diverse suveniruri, desi noi suntem obisnuiti cu tiganii nostri, la un moment dat chiar au reusit sa ma enerveze. Am avut noroc sa nu fie prea multi turisti, in Siq am fost singuri mai mereu.
Seara ne-am cazat in Wadi Musa la Tetra Tree Hotel, gasit pe booking.com, 36 JOD cu toate taxele, BF si wifi. Am avut ghinionul sa fie ceva avarie la reteaua electrica in partea aceea de oras, din cauza zapezii, si a fost pana de curent cateva ore bune. Wifiul nu prea mergea in camera, dar mergea bine in lobby si in sala de mese. Camera era mare, moderna, patul f bun, incalzirea prin AC, cam zgomotos, dar oricum eram super obositi, asa ca am dormit neintorsi. Breakfastul cam slabut, desi ne-au facut omlete pe loc, erau destul de multe optiuni, dar unele pareau vechi, altele f nenaturale, in sfarsit, una peste alta, pentru o noapte hotelul a fost f ok.
A doua zi am plecat spre Amman pe King's HIghway, cu gand sa ne oprim la Dana Reserve (dar nu am mai mers, drumul lateral era acoperit de zapada si am zis ca nu merita sa ne riscam sa ramanem blocati), Karak Castle (care nu ne-a impresionat prea tare) si la Madaba (dar am ajuns cand deja se insera si am decis sa nu ne mai oprim si sa continuam spre Amman). Drumul in sine a fost super, peisaje unice, de alta lume, orasele prin care am trecut, ne-au lasat cu gura cascata.
Am intrat in Amman pe la 6 si de-abia la 8 am gasit hotelul - Khuttar Apartments, ghidati fiind pana la urma de o masina de politie langa care am oprit sa cerem indicatii, in disperare de cauza, ca ne invarteam de juma de ora pe langa straduta unde stiam ca trebuie sa fie hotelul, dar nu reuseam deloc sa il gasim. Pana la urma am inteles si de ce - nu era un hotel propriu-zis, ci o intrare de scara cu apartamente de inchiriat, cu o firma f mica, care se pierdea f usor in nebunia strazii. Hotelul nimic spectaculos, dar OK pt o noapte, mai ales ca era peste drum de un mall si aproape de iesirea spre Dead Sea si aeroport.
A treia zi am plecat din Amman spre Dead Sea - soseaua din nou spectaculoasa, f buna ca si conditii de drum; vremea incredibil de frumoasa, f cald, spre deosebire de Amman unde erau 7 grade dimineata cand plecasem. Am vrut sa intram la Amman Beach, dar ne-au cerut 20 de JOD de persoana, ori noi nu voiam sa stam la piscina sau sa facem baie in mare, voiam doar sa facem cateva poze. Asa ca am mers un pic mai inainte, am coboratH o panta abrupta si am ajuns pe mal. Din nou, experienta unica. De acolo am plecat spre Baptism Site, unde ne-au cerut 12 JOD de persoana dar nu au reusit sa ne explice ce primeam de banii aia, asa ca doar ne-am plimbat un pic pe acolo si am plecat spre Mount Nebo, alt drum frumos, de vazut, as zice eu, mai mult decat Baptism Site
Ne-am intors in Amman, am vazut Amfiteatrul Roman si CItadela (f draguta privelistea de sus), am mancat la restaurantul Hashem, in centru, un restaurant f popular printre localnici, conditii precare, ca sa nu spun altfel, fara meniu, fara tacamuri, fara servetele, pur si simplu la 1 minut dupa ce te asezi la o masa, te trezesti cu 3 feluri de hummus in fata, falafel, cartofi prajiti, legume si lipii si incepi sa mananci fara sa te mai poti opri. Am platit 9 JOD pt 4 persoane
Apoi am mai bantuit printr-un mall, sa mai treaca timpul pana la 11.30 cand trebuia sa predam masina la aeroport.
Una peste alta, mi s-a parut o super aventura, am vazut locuri incredibile, oamenii foarte draguti si amabili, era plin de politie peste tot, plin de checkpointuri militare pe sosele, dar toti cand isi dadeau seama ca suntem turisti, ne Zambezi, ne ziceau Welcome to Jordan si ne lasau sa trecem. Nu am avut GPS, doar o harta de la firma de inchiriat masini si harti offline salvate din Google Maps. In afara de Amman, ne-am descurcat usor, drumurile bine semnalizate. Nu am putut plati cu cardul decat la hotel si la Carrefour, oriunde altundeva nu am putut, desi intrebam mereu si mereu ni se spunea ca da, cand terminam de mancat aparea o problema si nu mai mergea cardul. In sfarsit, sa zicem ca asta nu e neaparat o mare problema, scoti bani cash de la bancomat la sosire si aia e.
Zborul Taromului e ucigator, te ingenuncheaza orele alea in aeroport asteptand sa se faca 3 dimineata sa pleci spre casa. Pacat, ca avionul, cel putin la intoarcere, era full, deci cred ca pasageri au.
Mi-a placut tare mult mini-vacanta asta, o tara speciala, cu multe locuri frumoase, un contrast incredibil intre nord si sud si multi oameni de treaba. Daca aveti intrebari punctuale, nu ezitati

#558
RazvanBogdan

RazvanBogdan

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 70
  • Înscris: 14.08.2008
Imi poate spune cineva care ii treaba cu viza? Cat costa daca o iei pe aeroport in Amman si, citeam mai sus, ca Aqaba are un regim special!? Vrem sa ajungem cu masina inchiriata si la Aqaba. :)

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate