Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
A cincea functie
#55
Posted 31 October 2006 - 20:45
Vrajeala. Vrajeala pura. Dar una care merita ascultata. Decat sa beau un vin de tara proaspat facut, mai bine beau un Tokai autentic din 1800.
|
#56
Posted 31 October 2006 - 22:55
om_de_jad
Ca sa pui mesaje la alt topic trebuie sa cauti topicul respectiv in sectiunea editoriale, dai click pe el, apoi dai pe butonul de reply. Sunt doua tipuri de reply-uri - la fiecare mesaj in parte (care "citeaza" si mesajul respectiv) si unul la sfarsitul topicului. Dar asta cred ca stii deja. Daca NU vezi topicul respectiv listat in sectiunea editoriale (sau orice alta sectiune in care cauti) vezi ca sectiunea are mai multe pagini. Topicurile mai vechi sunt "ingropate" acolo. ------------ Functia intelectuala poate constitui un impediment? Ma refer de exemplu la compulsia de a gandi (de fapt ai ilustrat-o chiar tu in povestea cu nenea plecat la piata). Am auzit de la altcineva ca normal ar fi sa ne oprim lantul gandurilor cand nu avem nevoie de el. Adica e important ca pana la urma functia intelectuala sa renunte la a incerca mereu a fi "la comanda". E corect sau am inteles gresit? --------- Alta intrebare: Foamea de atentie ce rol are in aceasta poveste (daca are desigur) si ce e de facut in acest sens? Edited by blimpyway, 31 October 2006 - 23:33. |
#57
Posted 01 November 2006 - 02:13
om_de_jad, on Oct 31 2006, 15:22, said: Ti-am raspuns deja la intrebare: partea intelectuala a functiei de miscare este o proiectie a functiei intelectuale in cadrul functiei de miscare. Quote In concluzie, partea intelectuala a functiei de miscare este separata de functia intelectuala. Spun ca este "o proiectie" a functiei intelectuale pentru ca este asemanatoare cu functia intelectuala (adica partile din care este alcatuita sunt asemanatoare cu cele ale functiei intelectuale) si pentru ca este partea functiei de miscare care poate fi controlata cu ajutorul functiei intelectuale. Sa inteleg ca exista: 1. functia de miscare; 1.1. partea de miscare a functiei de miscare; 1.2. partea instinctiva a functiei de miscare; 1.3. partea emotionala a functiei de miscare; 1.4. partea intelectuala a functiei de miscare; ... 2. functia instinctiva; 2.1. partea de miscare a functiei instinctive; 2.2. partea instinctiva a functiei instinctive; 2.3. partea emotionala a functiei instinctive; 2.4. partea intelectuala a functiei instinctive; ... 3. functia emotionala; 3.1. partea de miscare a functiei emotionale; 3.2. partea instinctiva a functiei emotionale; 3.3. partea emotionala a functiei emotionale; 3.4. partea intelectuala a functiei emotionale; ... 4. functia intelectuala; 4.1. partea de miscare a functiei intelectuale; 4.2. partea instinctiva a functiei intelectuale; 4.3. partea emotionala a functiei intelectuale; 4.4. partea intelectuala a functiei intelectuale; ... Am I right? Intrebare: partea intelectuala a functiei de miscare, devreme ce "este asemanatoare cu functia intelectuala (adica partile din care este alcatuita sunt asemanatoare cu cele ale functiei intelectuale)", detine si ea ca subparte o memorie? Dar o subparte emotionala = partea emotionala a partii intelectuale a functiei de miscare? Ceata este din ce in ce mai mare. Quote In aceasta idee, miscarile invatate - mersul pe bicicleta, de exemplu - se obtin folosind partea intelectuala a functiei de miscare. Poti spune ca nu folosesti atunci functia intelectuala clasica? Nu poti spune, pentru ca si atunci functia intelectuala este folosita din plin. Functia intelectuala va comunica cu proiectia sa in functia de miscare, respectiv partea intelectuala a functiei de miscare. Ulterior, cand miscarile sunt invatate, partea mecanica a functiei de miscare va prelua controlul miscarilor, pentru eficienta. Dar retine, acest proces nu este preluat definitiv de functia de miscare. Daca apare un pericol (sa presupunem ca esti un biciclist priceput si iti apare in fata un pericol), functia intelectuala va comunica cu partea intelectuala a functiei de miscare pentru a-l evita. Miscarea "mecanica" nu poate face fata situatiei singura. Quote Tu NU AI CUM sa nu lasi memoria si imaginatia sa se suprapuna peste realitate. Pentru a putea face asta este nevoie de a cincea functie, pe care in acest moment nu o avem. Rationamentele nu pot exista decat in prezenta memoriei si imaginatiei. Quote Scopul nostru este trezirea celei de-a cincea functii pentru a putea "percepe" realitatea prin ea Quote "Rationament" inseamna imaginatie si memorie. Rationamentul nu este a cincea functie. El poate fi folosit doar pentru a face celelalte functii sa lucreze corect. |
#58
Posted 01 November 2006 - 11:17
bonobo, ideea cu suspendarea la dorinta a functiei intelectuale a fost o presupunere a mea, nu o afirmatie a lui om_de_jad. Incerci sa-i atribui afirmatii pe care nu le-a facut.
Si nu ma refeream la renuntarea la gandire/rationalizare in schimbul increderii oarbe intr-o iluzie ci la cu totul altceva. Sa fac o paralela. Alergarea e o (sub)functie importanta a oamenilor. E necesara cand avem nevoie sa ne miscam rapid - cand vrem sa scapam de pericole ori sa prindem o "mancare rapida" sau autobuzul. Faptul ca aceasta functie are un rol esential in supravietuirea noastra nu inseamna ca trebuie sa alergam tot timpul, doar asa, ca sa ne simtim mai in siguranta sau sa fim siguri ca vreun iepure sau autobuz care l-am putea prinde nu o sa ne scape. Daca am alerga tot timpul nu am avea cum sa ne dezvoltam alte capacitati, e nevoie sa ne oprim si sa ne tragem sufletul. ------------- Anumite traditii spirituale pretind ca este ceva de perceput/inteles cand reusim sa devenim "stapani" ai functiilor noastre - iar asta implica si autoritatea de a spune "Taci!" furtunii gandurilor. Caci doar atunci lumina atentiei/constiintei se poate indrepta in alta parte, fara ea nu "creste" acel lucru. Si repet, astea-s presupunerile mele, om_de_jad nu le-a confirmat nici infirmat. Edited by blimpyway, 01 November 2006 - 11:23. |
#59
Posted 01 November 2006 - 22:22
blimpyway, on Nov 1 2006, 11:17, said: bonobo, ideea cu suspendarea la dorinta a functiei intelectuale a fost o presupunere a mea, nu o afirmatie a lui om_de_jad. Incerci sa-i atribui afirmatii pe care nu le-a facut. 1. om_de_jad: "jocul realitatii inseamna sa “vezi” ceea ce exista. Regulile sunt foarte simple, tot ce trebuie sa faci este sa nu lasi memoria si imaginatia sa se suprapuna peste realitate." 2. bonobo: "Daca nu las memoria si imaginatia sa se suprapuna peste realitate, imi ramane doar logica, ratiunea pentru a analiza realitatea." 3. om_de_jad: "Tu NU AI CUM sa nu lasi memoria si imaginatia sa se suprapuna peste realitate. Rationamentele nu pot exista decat in prezenta memoriei si imaginatiei." Din asta, eu inteleg ca, pentru a juca jocul realitatii, trebuie sa renunti la ratiune. Ca bonus, contradictia dintre (1)"trebuie sa nu lasi..." si (2)"nu ai cum sa nu lasi...". |
#60
Posted 01 November 2006 - 23:07
Intre "a nu lasa sa se suprapuna peste" si "a renunta la" mi se pare ca este o diferenta.
Cand se spune "nu lasa sentimentele sa-ti intunece ratiunea" nu inseamna ca trebuie sa renunti la ele. Edited by blimpyway, 01 November 2006 - 23:11. |
#61
Posted 02 November 2006 - 11:02
bonobo, on Nov 1 2006, 22:22, said: 1. om_de_jad: "jocul realitatii inseamna sa “vezi” ceea ce exista. Regulile sunt foarte simple, tot ce trebuie sa faci este sa nu lasi memoria si imaginatia sa se suprapuna peste realitate." 2. bonobo: "Daca nu las memoria si imaginatia sa se suprapuna peste realitate, imi ramane doar logica, ratiunea pentru a analiza realitatea." 3. om_de_jad: "Tu NU AI CUM sa nu lasi memoria si imaginatia sa se suprapuna peste realitate. Rationamentele nu pot exista decat in prezenta memoriei si imaginatiei." Din asta, eu inteleg ca, pentru a juca jocul realitatii, trebuie sa renunti la ratiune. Ca bonus, contradictia dintre (1)"trebuie sa nu lasi..." si (2)"nu ai cum sa nu lasi...". |
#62
Posted 02 November 2006 - 14:26
zoriana, on Nov 2 2006, 11:02, said: Mi se pare un pardox" Realitatea pt. a se juca are nevoie de imaginatie..Jocul pt a fi real ..tre sa fie constient ca nu ..este real..zero la zero,,Imagine in oglinda. Si asta este o joaca. Sa vad .prin toate functiile dincolo de vazutul aparent real. O schimbare de viziune. cu focalizare -nefocalizata..aici si peste tot . |
#63
Posted 02 November 2006 - 14:46
zoriana, on Nov 2 2006, 11:02, said: Mi se pare un pardox" Realitatea pt. a se juca are nevoie de imaginatie..Jocul pt a fi real ..tre sa fie constient ca nu ..este real..zero la zero,,Imagine in oglinda. Si asta este o joaca. Quote Sa vad .prin toate functiile dincolo de vazutul aparent real. |
#64
Posted 02 November 2006 - 15:09
|
#65
Posted 13 December 2006 - 17:32
blimpyway, on Oct 31 2006, 22:55, said: om_de_jad Ca sa pui mesaje la alt topic trebuie sa cauti topicul respectiv in sectiunea editoriale, dai click pe el, apoi dai pe butonul de reply. Sunt doua tipuri de reply-uri - la fiecare mesaj in parte (care "citeaza" si mesajul respectiv) si unul la sfarsitul topicului. Dar asta cred ca stii deja. Daca NU vezi topicul respectiv listat in sectiunea editoriale (sau orice alta sectiune in care cauti) vezi ca sectiunea are mai multe pagini. Topicurile mai vechi sunt "ingropate" acolo. ------------ Functia intelectuala poate constitui un impediment? Ma refer de exemplu la compulsia de a gandi (de fapt ai ilustrat-o chiar tu in povestea cu nenea plecat la piata). Am auzit de la altcineva ca normal ar fi sa ne oprim lantul gandurilor cand nu avem nevoie de el. Adica e important ca pana la urma functia intelectuala sa renunte la a incerca mereu a fi "la comanda". E corect sau am inteles gresit? --------- -----> Functia intelectuala constituie un impediment atunci cand isi desfasoara activitatea mecanic. Daca vom reusi sa o reeducam astfel incat sa foloseasca energia pentru care a fost conceputa, atunci vom obtine o functie care isi va desfasura corect activitatea. O functie care isi desfasoara activitatea corect poate fi oprita daca este necesar. Si acest lucru este posibil. De exemplu, functia intelectuala isi inceteaza activitatea in timpul somnului profund fara vise. Deci se poate. Putem opri functia intelectuala daca dorim sa odihnim mintea pentru o anumita perioada. Ia in calcul ca mintea noastra se opreste doar cateva minute pe noapte, iar asta e obositor. Alta intrebare: Foamea de atentie ce rol are in aceasta poveste (daca are desigur) si ce e de facut in acest sens? Sa stabilim cateva lucruri. Foamea de atentie apare in momentul in care iti dai seama ca traiesti in neatentie. Cand realizezi asta, brusc apare foamea de atentie. Iti dai seama ca functionezi prin inconstienta si vei dori sa faci ceva ca sa iesi din aceasta stare. Din neatentie se iese cu atentie, desigur, numai ca atentia pe care noi o cunoastem necesita un efort urias, iar rezultatul incercarilor repetate de a ne pastra atentia este totdeauna frustrarea. Nu putem fi atenti prea mult timp, in felul in care suntem educati sa fim atenti. Iar jocul realitatii ajuta la educarea atentiei corecte. Din acest motiv am descris modul in care functiile isi fac treaba, tocmai pentru a intelege de ce nu putem satisface "foamea de atentie" in situatia in care ne aflam. bonobo, on Nov 1 2006, 22:22, said: 1. om_de_jad: "jocul realitatii inseamna sa “vezi” ceea ce exista. Regulile sunt foarte simple, tot ce trebuie sa faci este sa nu lasi memoria si imaginatia sa se suprapuna peste realitate." 2. bonobo: "Daca nu las memoria si imaginatia sa se suprapuna peste realitate, imi ramane doar logica, ratiunea pentru a analiza realitatea." 3. om_de_jad: "Tu NU AI CUM sa nu lasi memoria si imaginatia sa se suprapuna peste realitate. Rationamentele nu pot exista decat in prezenta memoriei si imaginatiei." Din asta, eu inteleg ca, pentru a juca jocul realitatii, trebuie sa renunti la ratiune. Ca bonus, contradictia dintre (1)"trebuie sa nu lasi..." si (2)"nu ai cum sa nu lasi...". Cand spun "tu nu ai cum", ma refer la faptul ca "TU" nu ai cum, nu ca asa ceva e imposibil. TU, asa cum functionezi, nu ai posibilitatea sa renunti la imaginatie si memorie. Daca prin absurd reusesti sa faci asta prin metode neconventionale, ajungi in spitalul de nebuni. Pentru a juca jocul realitatii nu trebuie sa renunti la ratiune, ci sa-ti intelegi ratiunea. Daca o intelegi, poti renunta temporar - sau nu - la ea. Eu afirm doar ca ratiunea nu-ti poate furniza date corecte despre realitate, dar ratiunea e ceva util si nu trebuie sa renuntam la ea. Trebuie doar sa-i intelegem mecanismul de functionare. bonobo, on Nov 2 2006, 14:46, said: Realitatea iluziei? Functiile sunt reale? Sunt cat se poate de reale si utile. Doar ca trebuie echilibrate pentru a trezi cea de-a cincea functie. E ca si cum ai sterge un geam de praf. Curatat, poti vedea mai bine prin el. Prin a cincea functie poti vedea un mic coltisor din realitate, dar acesta este abia inceputul calatoriei, in nici un caz finalul. |
#66
Posted 14 December 2006 - 01:39
turmalina_neagra, on Dec 13 2006, 18:32, said: Sa stabilim cateva lucruri. Foamea de atentie apare in momentul in care iti dai seama ca traiesti in neatentie. Cand realizezi asta, brusc apare foamea de atentie. Iti dai seama ca functionezi prin inconstienta si vei dori sa faci ceva ca sa iesi din aceasta stare. Din neatentie se iese cu atentie, desigur, numai ca atentia pe care noi o cunoastem necesita un efort urias, iar rezultatul incercarilor repetate de a ne pastra atentia este totdeauna frustrarea. Nu putem fi atenti prea mult timp, in felul in care suntem educati sa fim atenti. Iar jocul realitatii ajuta la educarea atentiei corecte. Din acest motiv am descris modul in care functiile isi fac treaba, tocmai pentru a intelege de ce nu putem satisface "foamea de atentie" in situatia in care ne aflam. ... Bine ai revenit, vezi ca o parte din subiectele initiate de tine au fost mutate in sub-sectiunea Religie-Spiritualitate/Generalitati (cred) http://forum.softped...p?showforum=346 Moderatorii s-au saturat sa mai auda de chestii d-astea pe aici, au facut o varza separata cu multe subsectii, pe gusturile fiecaruia - cult Catolic, Mozaic, Islamic s.a.m.d. si "Generalitati" pentru orice nu se incadreaza intr-o religie confirmata de Softpedia. cezar P.S. Poti da doua exemple scurte si edificatoare - unul care sa ilustreze cum functia intelectuala se manifesta mecanic si mai ales un exemplu in care functia functioneaza (sic) si altfel? Edited by blimpyway, 14 December 2006 - 01:49. |
#67
Posted 14 December 2006 - 03:53
Cred ca ar fi mult mai bine sa fie spus direct ce anume contine ceea de a cincea functie... cei care nu au trezit-o inca nu o sa inteleaga, dar cei care au trezit-o, isi vor da seama despre asta.
Nu mi se pare un lucru rau o descriere a acestei functii, chiar daca ea va parea scalambaiata si idoata; este normal ca ea sa aiba un nume ( daca nu exista un cuvant pentru aceasta ar trebui inventat ) si folosita. De exemplu, se vorbeste de "vedere" chiar daca exista si orbi. Orbii din nastere nu vor stii cum e sa vezi, dar totusi daca lumea n-ar vorbii despre conceptul "vederii" orbii din nastere nu ar stii ca exista ceva care le lipseste. La fel cu orice functie, ea trebuie sa aiba un nume, si o descriere, chiar daca cei ce nu o au nu o sa poata intelege cum e sa o ai. Daca e vorba de o functie ce poate fi dobandita, asa cum este aceasta cea de-a 5-a functie, atunci cei care o cauta pot sa se ghideze mai usor in cautarea lor, si sa stie cand au gasit-o, daca au cat de cat o descriere. Altfel, risca sa gaseasca altceva, ceva fals, care nu este de fapt a 5-a functie, iar ei sa creada ca au gasit a 5-a functie ( asta se intampla daca nu exista descriere pt cea de-a 5-a functia, fie ea si idioata ) Edited by Alex M., 14 December 2006 - 03:57. |
#68
Posted 14 December 2006 - 10:30
blimpyway, on Dec 14 2006, 01:39, said: Nu la astfel de "foame de atentie" m-am referit, ci la dorinta unei persoane de a i se acorda atentie - cred ca are legatura cu prafu' de pe geam de care zici. Bine ai revenit, vezi ca o parte din subiectele initiate de tine au fost mutate in sub-sectiunea Religie-Spiritualitate/Generalitati (cred) http://forum.softped...p?showforum=346 Moderatorii s-au saturat sa mai auda de chestii d-astea pe aici, au facut o varza separata cu multe subsectii, pe gusturile fiecaruia - cult Catolic, Mozaic, Islamic s.a.m.d. si "Generalitati" pentru orice nu se incadreaza intr-o religie confirmata de Softpedia. cezar P.S. Poti da doua exemple scurte si edificatoare - unul care sa ilustreze cum functia intelectuala se manifesta mecanic si mai ales un exemplu in care functia functioneaza (sic) si altfel? Iata trei exemple de mecanicitate a functiei intelectuale: - cand "ne uitam" la televizor la o emisiune care nu ne starneste nici un interes; - cand mancam cu privirea in gol, nestiind de fapt ce inghitim; - cand vorbim doar de dragul de a scoate sunete pe gura. Partea a doua este ceva mai greu de explicat in cateva cuvinte, pentru ca noi nu avem exemple de zi cu zi in care functia intelectuala sa isi faca treaba corect. O functionare corecta a centrului intelectual presupune cunoasterea principiului atentiei bidirectionale, principiu despre care nu stim mai nimic, sau daca citim din carti de religie despre el, avem senzatia ca am inteles despre ce este vorba. Cu toate acestea, exista exemple usor de identificat in care functia intelectuala isi face cat de cat treaba. Iata cateva dintre ele: - cand cautam sa dezlegam o problema complicata de matematica; - cand ne straduim sa intelegem un anumit concept sau cand dorim sa cream noi unul; - cand inventam sau cand suntem creativi; - cand suntem atenti. Daca esti interesat cu adevarat de jocul realitatii, iata id-ul meu de messenger: [email protected] Oricum voi tine o conferinta pe messenger despre jocul realitatii, la care sunt invitati toti cei care doresc sa participe. |
#69
Posted 14 December 2006 - 10:50
Alex M., on Dec 14 2006, 03:53, said: Cred ca ar fi mult mai bine sa fie spus direct ce anume contine ceea de a cincea functie... cei care nu au trezit-o inca nu o sa inteleaga, dar cei care au trezit-o, isi vor da seama despre asta. Nu mi se pare un lucru rau o descriere a acestei functii, chiar daca ea va parea scalambaiata si idoata; este normal ca ea sa aiba un nume ( daca nu exista un cuvant pentru aceasta ar trebui inventat ) si folosita. De exemplu, se vorbeste de "vedere" chiar daca exista si orbi. Orbii din nastere nu vor stii cum e sa vezi, dar totusi daca lumea n-ar vorbii despre conceptul "vederii" orbii din nastere nu ar stii ca exista ceva care le lipseste. La fel cu orice functie, ea trebuie sa aiba un nume, si o descriere, chiar daca cei ce nu o au nu o sa poata intelege cum e sa o ai. Daca e vorba de o functie ce poate fi dobandita, asa cum este aceasta cea de-a 5-a functie, atunci cei care o cauta pot sa se ghideze mai usor in cautarea lor, si sa stie cand au gasit-o, daca au cat de cat o descriere. Altfel, risca sa gaseasca altceva, ceva fals, care nu este de fapt a 5-a functie, iar ei sa creada ca au gasit a 5-a functie ( asta se intampla daca nu exista descriere pt cea de-a 5-a functia, fie ea si idioata ) Este o intrebare foarte semnificativa, iar tu ai perfecta dreptate cand spui ca o definire a celei de-a cincea functii este folositoare. Voi cauta sa nu ma departez prea tare de descrierea facuta de jocul realitatii, desi observatiile mele referitoare la a cincea functie sunt putin diferite. Jocul realitatii descrie a cincea functie ca fiind "vointa". Dupa parerea mea, acest termen nu este decat intr-o mica masura unul potrivit, pentru ca te poate induce usor in eroare. Oamenii dispun si ei de un tip de vointa, dar nu in sensul in care jocul realitatii ni-l descrie. Eu i-as spune celei de-a cincea functii mai degraba dehipnotizare+vointa corecta+constientizare+prezenta+atentie bidirectionala+intuitie, dar din nou, acestea sunt doar niste cuvinte care schioapata, pentru ca in realitate toate aceste calitati se aduna intr-o noua functie la care vei avea atunci acces. Ii poti spune celei de-a cincia functii "clarviziune", dar iar este gresit, o poti numi "stravedere", asa cum o denumesc sfintii crestini, dar iar este gresit, ii poti spune "intelegere corecta"... lista poate continua. In orice caz, poti avea acces la a cincea functie doar in momentul in care celelalte functii sunt echilibrate. As vrea sa retii ca a cincea functie NU este creata de celelalte patru ci doar ca devii constient de ea si o poti folosi in momentul in care cele patru functii isi fac treaba corect. In prezent nu trebuie sa te preocupe cea de-a cincea functie, ci doar modul in care poti echilibra celelalte patru functii de care dispui. Cu a cincea functie nu poti lucra pentru moment, dar poti lucra cu celelalte patru pentru a o trezi pe a cincea. Foloseste-te de acest privilegiu oferit de natura. Edited by turmalina_neagra, 14 December 2006 - 10:53. |
|
#71
Posted 14 September 2008 - 21:56
konami, on Sep 12 2008, 18:47, said: s-a terminat cerneala la topicul asta ? P.S. om_de_jad cateva zile a folosit nick turmalina_neagra, probabil pierduse parola.. Edited by blimpyway, 14 September 2008 - 21:58. |
#72
Posted 18 September 2008 - 09:10
Acest topic se inchide. Ceea ce era de spus si se putea spune pe un forum public, s-a spus deja. Poate vom reveni la acest subiect cu alta ocazie.
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users