Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Rename SQL column

Achiziționare tuner TV !

Din ce este facuta terasa asta?

Cum accesez site-ul CNAS ?
 Algoritm simplu de calculare al u...

Bitdefender Total Security ș...

casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...
 Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...
 probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National
 

A cincea functie

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
71 replies to this topic

#37
blimpyway

blimpyway

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,954
  • Înscris: 03.11.2005

View Postom_de_jad, on Oct 26 2006, 10:39, said:

- topicul nu s-a incheiat. Tineti minte exemplul meu cu nenea ala care mergea la piata sa cumpere rosii?
Acolo cautam sa arat cum functioneaza gandirea prin asociere. Urmariti cu atentie comentariile voastre in legatura cu tema propusa.
Intrebare cu premiu de 10 stelute: gasiti vreo legatura intre comentariile voastre si exemplu?

....

Scuze, trebuia sa migram discutia cu formarea intelectului pe alt subiect. Totusi tind sa cred ca nu este atat de irelevant intr-un context in care e vorba de modul de functionare al animalului numit om.
Tu ai venit si ne-ai prezentat o anumita vedere sau clasificare a functionarii noastre, e dreptul nostru pe aceasta arie publica s-o contestam si sa propunem variante la o invatatura care tu ne-o prezinti intr-o forma destul de definitiva si preambalata, omitand a mentiona originile/autorii acestei ...invataturi.

In plus firul gandurilor nu m-a lasat in fata nici unui sofer idiot, ba dimpotriva, nesomnul ce a urmat mi-a daruit o revelatie... dramatica.

Bonobo, daca nu te superi as suspenda discutia cu evolutia intelectului pana voi fi capabil sa deschid un thread separat, sau deschide-l tu daca vrei da vezi sa aibe miros de editorial - altfel vine lupu si-l face harcea-parcea.

Edited by blimpyway, 26 October 2006 - 14:00.


#38
OrezarShef

OrezarShef

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 537
  • Înscris: 24.08.2006
Da un curs discutiei, om_de_jad...
Puncteaza ceva, contureaza un cadru. Ca discutam si de mere si de sfecla.

#39
blimpyway

blimpyway

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,954
  • Înscris: 03.11.2005
OrezarSef, cred ca se asteapta sa-i dai si tu curs.

-------------
Ca sa incerc o legare a ipotezei pierderii sufletului de nevoia excesiva de rationalizare care mi s-a reprosat pe drept, iata un citat din nuvela Ishmael a lui Daniel Quinn:

Quote

In such places where animals are simple penned up, they are almost always more thoughtful than their cousins in the wild. This is because even the dimmest of them cannot help but sense  that something is very wrong with this style of living. When I say that they are more thoughtful, I dont mean to imply that they acquire powers of raciocination. But the tiger you see madly pacing its cage is nevertheless preocupied with something that a human would certainly recognize as a thought. And this thought is a question: Why?. "Why, why, why, why, why, why?" the tiger asks itself hour after hour, day after day, year after year as it threads its endless path behind the bars of its cage. It cannot analyze the question or elaborate on it. If you were somehow able to ask the creature, "Why what?" it would be unable to answer you. Nevertheless, this question burns like an unquenchable flame in its mind, inflicting a searing pain that does not diminish until the creature lapses into a final lethargy that zookeepers recognize as an irreversible rejection of life. And of course this questioning is something that no tiger does in its normal habitat.


#40
om_de_jad

om_de_jad

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 535
  • Înscris: 06.10.2006

View PostOrezarShef, on Oct 26 2006, 15:09, said:

Da un curs discutiei, om_de_jad...
Puncteaza ceva, contureaza un cadru. Ca discutam si de mere si de sfecla.

Pentru inceput, scopul jucatorului este sa-si trezeasca cea de-a cincea functie. Bazandu-ma pe propria experienta ca jucator, declar din start ca a cincea functie chiar exista. Nu trebuie neaparat sa credeti ce spun, vreau doar sa luati in calcul afirmatia mea. A cincea functie nu este o gluma, nu este o speculatie. Cand ea se va activa, va veti da seama imediat. Nu va fi vorba de presupuneri, nu va fi "ca si cand". Va fi un lucru cat se poate de clar. De exemplu, se indoieste vreunul dintre voi de faptul ca dispune de o functie emotionala? Dar, daca cineva va va pune sa demonstrati ca dispuneti de o functie emotionala, desi voi stiti foarte clar ca o aveti, va va fi foarte greu sa demonstrati. Si, chiar daca ati incerca sa demonstrati, va iesi doar o scalambaiala idioata.

Am sa mai punctez cateva lucruri (din pacate, nu am foarte mult timp la dispozitie pentru a lamuri toate aspectele problemei. Stiu ca e enervant ca nu raspund mereu, dar asta e situatia):

- cele 4 functii de baza trebuie "trezite". Asta nu e un lucru simplu si ia, in unele cazuri, ani de zile. Trebuie sa intelegeti ca cele 4 functii, asa cum sunt ele acum, nu ruleaza nici macar la capacitatea normala, asa cum am fi indemnati sa credem la prima vedere.

N-as vrea sa ne pierdem in explicatii complicate. Ceea ce eu incerc sa prezint are aplicabilitate practica, nu este o teorie emisa de dragul de a spune vorbe frumoase. Functiile noastre por rula la parametri superiori, dar fiecare trebuie sa munceasca in patratica lui. Fac o paranteza: se vorbeste foarte des despre grupuri spirituale. Problema este pusa gresit, pentru ca oamenii nu au aceleasi probleme. Chiar insist pe ideea ca fiecare trebuie sa lucreze pentru el. Spiritualitatea nu are nici o legatura cu grupul, cel putin asa vede jocul realitatii situatia. Fiecare trebuie sa-si identifice problemele si sa si le rezolve singur, folosindu-se de ceea ce jocul realitatii ofera.

Jocul realitatii nu este o religie. Chiar nu are nici o legatura cu vreo religie. Daca esti crestin si jucator, poti deveni un bun crestin. Daca esti buddhist, la fel, practicand jocul realitatii devii buddhist autentic. Ateii pot deveni atei adevarati. Intelegeti voi unde bat, nu va legati de aceste fraze. Putem pierde timp pretios.

Mai fac o observatie: inconstient sau nu, fiecare religie se straduieste sa dezvolte una dintre aceste patru functii. De exemplu, religia crestina "trezeste" functia emotionala. Raja Yoga trezeste functia intelectuala.
Hatha Yoga, yoga corpului fizic, educa functia de miscare si functia instinctiva. Dar nu e vorba doar despre yoga aici: fakirii, de exemplu, au ca scop trezirea functiei de miscare si a functiei emotionale. Ma refer la fakirii autentici, pe cale de disparitie in zilele noastre.
Jocul realitatii cauta sa "trezeasca" aceste functii concomitent. De aceea, acesta mai este numit si "calea omului smecher".

Scopul in cadrul jocului realitatii nu este cunoasterea lui Dumnezeu, ci descoperirea realitatii, a ceea ce exista, in noi si in jurul nostru. Este foarte clar, presupun, ca asa cum suntem in momentul de fata, avand o functionare eronata, nu putem "vedea" mare lucru. Putem discuta pe diverse teme, dar realitatea ne va scapa printre degete.

Revin maine cu informatii suplimentare. Acum am trasat o linie de baza: optimizarea celor patru funcii, cu scopul de a trezi cea de-a cincea functie. Doar a cincea functie poate sa ne ofere o directie clara. Si a cincea functie nu are legatura cu gandirea prin asociere :)

#41
blimpyway

blimpyway

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,954
  • Înscris: 03.11.2005
hmm. o pasarica asociativa imi sopteste ca vrei sa ajungi la intuitie.

#42
om_de_jad

om_de_jad

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 535
  • Înscris: 06.10.2006

View Postblimpyway, on Oct 27 2006, 01:01, said:

hmm. o pasarica asociativa imi sopteste ca vrei sa ajungi la intuitie.

Intuitia reprezinta numai o mica parte a celei de-a cincea functii, asa cum memoria si imaginatia, de exemplu, reprezinta parti componente ale functiei intelectuale. Iar cand vorbesc despre intuitia care apare prin a cincea functie, ma refer la intuitia adevarata. Din nefericire, multe persoane considera ca au intuitie. Oamenii cred ca intuitia e ceva cu care se nasc, dar intuitia lor se bazeaza mai mult pe presupuneri. Este indicat sa ne ferim de presupuneri, fiindca ele tin de partea de miscare a functiei intelectuale si nu fac altceva decat sa ne devieze de la scopul propus.

As dori sa mai adaug cateva elemente noi:

- fiecare dintre functii contine imaginea celorlalte functii (un fel de proiectie a lor in functia respectiva). Aceste proiectii au rol de echilibru in om. Putem vorbi despre o memorie emotionala, despre o emotie instinctuala s.a.m.d. Gandirea prin asociere (fiindca tot a fost adusa in discutie zilele astea), de exemplu, este modul in care functia de miscare activeaza in cadrul functiei intelectuale. Cand "dam drumul la ganduri necontrolate", nu se intampla altceva decat sa declansam gandirea mecanica. Functia de miscare preia controlul functiei intelectuale. Mai exact, gandim cu partea de miscare a functiei intelectuale.

Gandirea bine directionata, [prin gandire directionata inteleg folosirea gandirii pentru scopuri bine definite: in creatie, in rezolvarea unor probleme complicate de ex.] tine de folosirea partii emotionale a partii intelectuale (in primul caz), sau de folosirea partii intelectuale autentice (cazul al doilea).
Am explicat acum de ce gandirea prin asociere nu este de preferat. Ea nu este altceva decat o functionare mecanica la nivel intelectual.

De ce tot insist eu asupra identificarii si clasificarii actiunilor noastre dupa functiile de care dispunem... pentru ca problemele cu care ne confruntam de obicei apar din cauza ca noi confundam functiile intre ele. De aceea, este foarte util sa observam cu atentie procesele care se desfasoara inauntrul nostru si sa le clasificam corespunzator.

Voi introduce o noua definitie a centrului magnetic la om (el a mai fost definit si de alti jucatori, dar cu alt inteles). Omul graviteaza in jurul unei anumite functii. Daca este bun prieten cu functia intelectuala, punctul lui de atractie va fi aceasta functie. Exista oameni care graviteaza in jurul functiei emotionale, in jurul functiei instinctive, in jurul functiei de miscare. Voi denumi acest fenomen "centru magnetic", sau "centru de atractie".

Sa ne gandim putin: daca centrul magnetic al unui om este functia emotionala, de exemplu, omul respectiv isi va dezvolta celelalte functii ca un fel de ramura a functiei emotionale.

Iata o schema care explica asta:

o- centru magnetic in functia emotionala
|
|----- functie de miscare de tip emotional
|----- functie instinctiva de tip emotional
|----- functie intelectuala de tip emotional
xxxxxx|
xxxxxx|-------- memorie de tip emotional
xxxxxx|-------- gandire de tip emotional
xxxxxx|-------- imaginatie de tip emotional

Din acest motiv spun ca oamenii sunt diferiti, pentru ca fiecare are centrul sau magnetic. Un om cu centrul magnetic de tip intelectual, va fi complet diferit fata de un om cu centrul magnetic de tip emotional. Lucrurile nu sunt foarte simple, pentru ca anumite functii pot sa activeze intr-un om atat de "lent", incat actiunea acelor functii va fi aproape imposibil de perceput.

O sa dau acum un exemplu legat de memorie, ca sa vedeti cum sunt percepute evenimentele in functie de centrul magnetic. Sa presupunem ca trei copii, unul centrat in functia de miscare, celalalt in functia emotionala si altul in functia intelectuala trec print-o experienta identica. Acesti copii vor fi pedepsiti pentru o greseala facuta, de aceeasi persoana si in acelasi mod. Sa vedem cum vor percepe acesti copii pedeapsa si cum se va manifesta aceasta mai tarziu, in functie de modul in care vor fi pastrate in memorie evenimentele:

- copilul centrat in functia de miscare va retine faptele. Intrebat mai tarziu despre eveniment, el va povesti ce s-a intamplat. Va spune: am facut o prostie si am fost pedepsit. Fara informatii suplimentare. Va retine "istoria evenimentului".

- copilul centrat in functia emotionala, va retine mai putin faptele si mai mult elementele de natura emotionala. Va retine cum se simtea in ziua aceea, ce-a simtit cand a fost pedepsit, cum il priveau ceilalti dupa ce a fost pedepsit etc. Pus mai tarziu sa descrie evenimentele, el va spune ca nu mai stie exact contextul in care s-a intamplat totul, dar iti va putea descrie o gramada de lucruri de natura emotionala. Acest copil va fi predispus catre crearea fobiilor. Vedeti voi, fobia este chiar acest lucru: omul nu stie exact din ce motiv, un anumit obiect sau ansamblu de evenimente ii genereaza in fiinta o serie de reactii de natura emotionala. Ati vazut acum de ce.

- copilul centrat in functia intelectuala, va retine un fel de lege. Va nota in memorie ceva de genul urmator: Legea nr 1: daca faci o prostie, esti pedepsit.
Pe baza acestei "legi", el isi va crea ulterior sisteme de gandire, concepte etc.
Pus sa descrie ce i s-a intamplat in copilarie, el nu isi va aminti evenimentele prea bine, nu va sti exact ce-a simtit atunci, tot ce iti va putea spune este ca a inteles ca "daca faci o prostie, esti pedepsit".

Acumularea de informatii in acest mod sta la baza constituirii "aparatului formator". Despre el vom discuta candva, pentru ca este principalul adversar al jucatorului.

Edited by om_de_jad, 27 October 2006 - 09:41.


#43
bonobo

bonobo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,465
  • Înscris: 23.09.2004

View Postblimpyway, on Oct 26 2006, 01:28, said:

Pai redundanta pe motiv de siguranta este din belsug satisfacuta prin simpla divizare a celulei - fiecare din ele contine o copie a originalului.
Mai degraba asigura functionalitatea unei celule rezultata in urma unei replicari imperfecte. E vorba de redundanta in cadrul aceleeasi molecule de ADN.


Quote

Deci, ca sa fiu mai clar: tocmai din cauza ca lantul ADN creste foarte mult din cauza zonelor comentate si a duplicarilor inevitabile nu poate sa mai fie lungit prea mult cu cablarea unor comportamente prea complexe.
Exista, daca nu ma insel, plante care au mai mult ADN decat omul. Nu cred ca poti sa postulezi, pur si simplu, o limita.


Quote

E mult mai sigur sa inveti care-i tigrul de la parinti decat sa-ti spuna genele, caci si tigrul are un motor evolutiv care eventual poate sa-i stearga dungile si apoi sa pape toate maimutele bipede care nu pot sa priceapa (din cauza cablarii, shit!) ca un tigru fara dungi e la fel de periculos.
Tigrul nu ramane dintr-o data fara dungi, ci evolueaza incet. La fel si prada, poate evolua incet, odata cu tigrul, fara a fi nevoie sa hraneasca un organ costisitor cum e un creier mare.

Ca sa fiu mai clar :): ceea ce combat eu la tine este afirmatia ca, odata dobandit un creier capabil sa invete, evolutia tinde in mod necesar catre marirea creierului si eliminarea comportamentelor cablate genetic. Nu cred ca este asa; natura este oarba fata de viitor si alege orice solutie este eficienta si intamplator incercata la momentul respectiv. Uite un contraexemplu in randul primatelor: http://www.physorg.com/news80839327.html.


Quote

Pentru noi cred ca e valabil.
Probabil, pe scurta perioada de timp in care am evoluat. Intoarcerea la un mod simplu de viata s-ar putea sa inverseze procesul, sau nu. ;)


Quote

Mintea s-a extins in exterior precum zici, dar nu neaparat pentru a inventa noi gadget-uri tehnologice.
N-am spus ca s-a extins pentru a inventa tehnologie, ci am spus ca tehnologia insasi este o extensie a mintii. 'Nodul la batista' este si o inventie dar si o extensie a mintii. :D

Quote

Tehnologia e produsul intelectului nostru (nu invers cum s-a crezut o pana de curand).
Gandeste-te la creion si hartie; fara ele tu ai fi acelasi? Ai avea aceeasi inteligenta, aceeasi capacitate de calcul si aceeasi personalitate?



View Postblimpyway, on Oct 26 2006, 13:54, said:

Bonobo, daca nu te superi as suspenda discutia cu evolutia intelectului pana voi fi capabil sa deschid un thread separat, sau deschide-l tu daca vrei da vezi sa aibe miros de editorial - altfel vine lupu si-l face harcea-parcea.
Mi-e lene. :lol: In plus, aici, poate ne mai lamureste si omul_de_jad cum se potriveste jocul-genelor cu jocul-realitatii. ;)

Edited by bonobo, 30 October 2006 - 19:51.


#44
bonobo

bonobo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,465
  • Înscris: 23.09.2004

View Postom_de_jad, on Oct 25 2006, 10:04, said:

Fiecare functie detine o imagine a celorlalte functii, un fel de proiectie a acestora. Putem vorbi despre o parte intelectuala a functiei de miscare, o parte emotionala a functiei intelectuale etc.
Miscarile constiente, de exemplu, se obtin folosind partea intelectuala a functiei de miscare.
Cu asta m-ai bagat de tot in ceata; ce-i aia 'un fel de proiectie'? :huh: Partea intelectuala a functiei de miscare este si parte a functiei intelectuale? Sau este separata?


View Postom_de_jad, on Oct 27 2006, 09:40, said:

Este indicat sa ne ferim de presupuneri, fiindca ele tin de partea de miscare a functiei intelectuale si nu fac altceva decat sa ne devieze de la scopul propus.
OK, dar 'scopul propus' nu este, la randul lui, o simpla presupunere? De ce sa nu ne ferim si de el?

Edited by bonobo, 30 October 2006 - 19:52.


#45
om_de_jad

om_de_jad

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 535
  • Înscris: 06.10.2006

View Postbonobo, on Oct 30 2006, 19:51, said:

Cu asta m-ai bagat de tot in ceata; ce-i aia 'un fel de proiectie'? :huh: Partea intelectuala a functiei de miscare este si parte a functiei intelectuale? Sau este separata?

Partea intelectuala a functiei de miscare este o proiectie a functiei intelectuale in cadrul functiei de miscare. Nu vad ceata despre care vorbesti...

OK, dar 'scopul propus' nu este, la randul lui, o simpla presupunere? De ce sa nu ne ferim si de el?

... hehe, acum se vede ceata cu ochiul liber. Te poti feri (si chiar ar fi indicat sa te feresti) de orice crezi tu ca te incurca. "Scopul propus" este scopul jocului realitatii. Am spus inca de la inceput care este acesta, n-are sens sa repet.

#46
bonobo

bonobo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,465
  • Înscris: 23.09.2004

View Postom_de_jad, on Oct 31 2006, 10:59, said:

... hehe, acum se vede ceata cu ochiul liber. Te poti feri (si chiar ar fi indicat sa te feresti) de orice crezi tu ca te incurca. "Scopul propus" este scopul jocului realitatii. Am spus inca de la inceput care este acesta, n-are sens sa repet.
Ai spus de la inceput, intr-adevar: "jocul realitatii inseamna sa “vezi” ceea ce exista. Regulile sunt foarte simple, tot ce trebuie sa faci este sa nu lasi memoria si imaginatia sa se suprapuna peste realitate.".Daca nu las memoria si imaginatia sa se suprapuna peste realitate, imi ramane doar logica, ratiunea pentru a analiza realitatea si eu tocmai asta fac: incerc sa pun intr-un sistem logic ceea ce spui tu despre realitate. Vad insa ca eviti sa-mi raspunzi clar la intrebari. Nu uita ca tot tu ai spus ca "Jocul realitatii nu este pentru lasi.". :nonobad:

#47
OrezarShef

OrezarShef

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 537
  • Înscris: 24.08.2006
Om_de_jad, vad ca te pricepi la facut "copii"; esti potent.
Insa la capitolul "crestere si educatie" stai foarte jalnic.
Ti-ai varsat pe forum cam 5 "copii" si i-ai lasat de izbelsite.
Vezi ca inseamna sa te joci cu realitatea?
Lasa-ti memoria sa se suprapuna peste realitate si adu-ti aminte ca si tu ai fost crescut. :)

#48
om_de_jad

om_de_jad

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 535
  • Înscris: 06.10.2006

View PostOrezarShef, on Oct 31 2006, 13:59, said:

Om_de_jad, vad ca te pricepi la facut "copii"; esti potent.
Insa la capitolul "crestere si educatie" stai foarte jalnic.
Ti-ai varsat pe forum cam 5 "copii" si i-ai lasat de izbelsite.
Vezi ca inseamna sa te joci cu realitatea?
Lasa-ti memoria sa se suprapuna peste realitate si adu-ti aminte ca si tu ai fost crescut. :)

Presupun ca e simplu sa arati cu degetul  :)
Daca as spune ca nu prea stiu sa ma folosesc de interfata cu utilizatorul a acestui forum, probabil ca nu m-ai crede. Chiar asta este realitatea: nu sunt un forumist. Ai vazut si tu, unii s-au grabit sa ma acuze ca pornesc prea multe topicuri.
De exemplu, pagini pe care nu le pot deschide pe acest forum. Apar niste mesaje de eroare pe un fond de culoare roz.
Te rog sa nu acuzi un om care habar n-are sa cum sa foloseasca forumul softpedia. Exista un manual de utilizare in acest sens? Chiar daca ai unul, nu promit ca il voi citi.

Dincolo de toate astea, sa nu crezi ca sunt dator cu un raspuns fata de cineva. Primesc raspuns doar cei care intreaba ceva legat de tema (si doar eu sunt cel care hotaraste daca respectivul se afla in tema sau nu). Poate ca intrebarea cuiva suna bine si pare in tema, dar eu iau in calcul mai multe lucruri atunci cand raspund. De exemplu, intrebarile formulate doar de dragul de a fi formulate nu vor primi raspuns.

#49
om_de_jad

om_de_jad

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 535
  • Înscris: 06.10.2006

View Postbonobo, on Oct 31 2006, 12:57, said:

Ai spus de la inceput, intr-adevar: "jocul realitatii inseamna sa “vezi” ceea ce exista. Regulile sunt foarte simple, tot ce trebuie sa faci este sa nu lasi memoria si imaginatia sa se suprapuna peste realitate.".Daca nu las memoria si imaginatia sa se suprapuna peste realitate, imi ramane doar logica, ratiunea pentru a analiza realitatea si eu tocmai asta fac: incerc sa pun intr-un sistem logic ceea ce spui tu despre realitate. Vad insa ca eviti sa-mi raspunzi clar la intrebari. Nu uita ca tot tu ai spus ca "Jocul realitatii nu este pentru lasi.". :nonobad:

Doua lucruri:

1. Eu sunt un las. Sunt singurul las care joaca "jocul realitatii", din cate stiu eu. S-ar putea sa fie si alti jucatori lasi, dar mi s-a spus ca sunt singurul si am inceput si eu sa cred in treaba asta. Dar e adevarat ce am spus, "jocul realitatii" nu este pentru lasi.


2. Ti-am raspuns deja la intrebare: partea intelectuala a functiei de miscare este o proiectie a functiei intelectuale in cadrul functiei de miscare. In concluzie, partea intelectuala a functiei de miscare este separata de functia intelectuala. Spun ca este "o proiectie" a functiei intelectuale pentru ca este asemanatoare cu functia intelectuala (adica partile din care este alcatuita sunt asemanatoare cu cele ale functiei intelectuale) si pentru ca este partea functiei de miscare care poate fi controlata cu ajutorul functiei intelectuale. In aceasta idee, miscarile invatate - mersul pe bicicleta, de exemplu - se obtin folosind partea intelectuala a functiei de miscare. Poti spune ca nu folosesti atunci functia intelectuala clasica? Nu poti spune, pentru ca si atunci functia intelectuala este folosita din plin. Functia intelectuala va comunica cu proiectia sa in functia de miscare, respectiv partea intelectuala a functiei de miscare.

Ulterior, cand miscarile sunt invatate, partea mecanica a functiei de miscare va prelua controlul miscarilor, pentru eficienta. Dar retine, acest proces nu este preluat definitiv de functia de miscare. Daca apare un pericol (sa presupunem ca esti un biciclist priceput si iti apare in fata un pericol), functia intelectuala va comunica cu partea intelectuala a functiei de miscare pentru a-l evita. Miscarea "mecanica" nu poate face fata situatiei singura.


3. Spui asa: >>>>Daca nu las memoria si imaginatia sa se suprapuna peste realitate, imi ramane doar logica, ratiunea pentru a analiza realitatea si eu tocmai asta fac: incerc sa pun intr-un sistem logic ceea ce spui tu despre realitate.

Ratiunea se supune unei legi mecanice. Stiu ca multa lume se va simti ofensata de afirmatia mea. Ratiunea este folosirea partii intelectuale pure. Ii spun asa, dar nu e chiar atat de "pura". Corect ar fi sa spunem ca folosim partea intelectuala a functiei intelectuale atunci cand rationam.
Tu NU AI CUM sa nu lasi memoria si imaginatia sa se suprapuna peste realitate. Pentru a putea face asta este nevoie de a cincea functie, pe care in acest moment nu o avem. Rationamentele nu pot exista decat in prezenta memoriei si imaginatiei.

Chiar vorbele tale confirma afirmatiile mele. Uite, spui asa: imi ramane doar logica, ratiunea pentru a analiza realitatea si eu tocmai asta fac. Analiza se face pe baza informatiilor pe care le ai in memorie, iar noile concepte pe care ti le vei forma vor fi proiectate in imaginatie mai intai. Nu poti crea un nou concept fara sa folosesti imaginatia.

Scopul nostru este trezirea celei de-a cincea functii pentru a putea "percepe" realitatea prin ea. "Rationament" inseamna imaginatie si memorie. Rationamentul nu este a cincea functie. El poate fi folosit doar pentru a face celelalte functii sa lucreze corect.

Edited by om_de_jad, 31 October 2006 - 15:33.


#50
OrezarShef

OrezarShef

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 537
  • Înscris: 24.08.2006

View Postom_de_jad, on Oct 31 2006, 14:53, said:

Presupun ca e simplu sa arati cu degetul  :)
Daca as spune ca nu prea stiu sa ma folosesc de interfata cu utilizatorul a acestui forum, probabil ca nu m-ai crede. Chiar asta este realitatea: nu sunt un forumist. Ai vazut si tu, unii s-au grabit sa ma acuze ca pornesc prea multe topicuri.
De exemplu, pagini pe care nu le pot deschide pe acest forum. Apar niste mesaje de eroare pe un fond de culoare roz.
Te rog sa nu acuzi un om care habar n-are sa cum sa foloseasca forumul softpedia. Exista un manual de utilizare in acest sens? Chiar daca ai unul, nu promit ca il voi citi.

Dincolo de toate astea, sa nu crezi ca sunt dator cu un raspuns fata de cineva. Primesc raspuns doar cei care intreaba ceva legat de tema (si doar eu sunt cel care hotaraste daca respectivul se afla in tema sau nu). Poate ca intrebarea cuiva suna bine si pare in tema, dar eu iau in calcul mai multe lucruri atunci cand raspund. De exemplu, intrebarile formulate doar de dragul de a fi formulate nu vor primi raspuns.
Ciudat....Parca citisem la un moment dat ca postezi pe mai multe forumuri. Deci: esti forumist. Cat priveste interfata...la fel cum aici ai stiut sa-mi dai reply, probabil ca si cu alte ocazii ai putea face la fel, cu un simplu click pe reply. Dar dam reply la ce vrem, se pare...Ca doar interfata asta nu presupune sa construiesti tu tot codul HTML form scratch....
Ideea era urmatoarea: spuneai ca ai venit aici sa ne inveti jocul realitatii. Avand statut de profesor, te astepti ca elevii sa-ti dezvolte materia? Te astepti ca ei sa-ti faca materia mai atragatorare si sa fie de la sine dornici de a invata, daca tu nu o faci interactiva?
Iti pusesem mai demult cateva intrebari. Iti reamintesc locatia:
http://forum.softped...m...t&p=2022262
Nu-mi place sa stau "in coada de peste". Daca nu poti dezvolta, nu-i problema: nu mai particip...ca oricum n-as avea la ce, daca nimic nu se dezvolta....

#51
om_de_jad

om_de_jad

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 535
  • Înscris: 06.10.2006

View PostOrezarShef, on Oct 31 2006, 15:26, said:

Ciudat....Parca citisem la un moment dat ca postezi pe mai multe forumuri. Deci: esti forumist. Cat priveste interfata...la fel cum aici ai stiut sa-mi dai reply, probabil ca si cu alte ocazii ai putea face la fel, cu un simplu click pe reply. Dar dam reply la ce vrem, se pare...Ca doar interfata asta nu presupune sa construiesti tu tot codul HTML form scratch....
Ideea era urmatoarea: spuneai ca ai venit aici sa ne inveti jocul realitatii. Avand statut de profesor, te astepti ca elevii sa-ti dezvolte materia? Te astepti ca ei sa-ti faca materia mai atragatorare si sa fie de la sine dornici de a invata, daca tu nu o faci interactiva?
Iti pusesem mai demult cateva intrebari. Iti reamintesc locatia:
http://forum.softped...m...t&p=2022262
Nu-mi place sa stau "in coada de peste". Daca nu poti dezvolta, nu-i problema: nu mai particip...ca oricum n-as avea la ce, daca nimic nu se dezvolta....

Partea cu faptul ca postez pe mai multe forumuri era o gluma. Abia daca reusesc sa postez pe forumul asta...

>>> Dar dam reply la ce vrem, se pare...
Nu la ce vrem. Doar la ce consideram ca este necesar sa dam reply.

>>> Nu-mi place sa stau "in coada de peste". Daca nu poti dezvolta, nu-i problema: nu mai particip...ca oricum n-as avea la ce, daca nimic nu se dezvolta....

Am mai spus cuiva asta: daca tu consideri ca informatiile primite de la mine te incurca, fugi cat te tin picioarele, nu mai sta pe ganduri!

Presupun ca la aceste intrebari te-ai referit:
-----------------------------------------------------------

Om de jad, las la o parte toate inadvertentele teoriei "sufletului". Sa presupunem ca acceptam contradictiile (aparente ale) teoriei tale. As mai avea nelamuriri:

1. Ce se intampla cu un om care nu si-a "castigat" sufletul pana la ceasul mortii?
------> Vei afla in ziua in care vei muri. Orice as spune despre asta, nu poti verifica. Nu sunt Mironov, nu ma ocup cu povesti SF.

2. Cine ofera acest suflet de care vorbesti.
------> Sufletul exista, dar tu nu-l constientizezi. Cand spun ca "nu ai suflet", spun ca nu-l percepi. Nu-l ai pentru ca nu-l simti. La ce bun sa ti se spuna ca ai un suflet nemuritor sau muritor daca tu n-ai habar ca el exista sau nu?

3. E sufletul asta identic cu spiritul?
------> Spune-mi mai intai ce intelegi tu prin spirit.

4. Un nou nascut n-ar fi mai degraba "in plenitudinea spiritului"? Adica, el neavand inca ganduri cristalizate, oare nu traieste in el insusi (realitatea inconjuratoare e luata pur si simplu, fara a o judeca) si echilibrul functiilor de care vorbeai nu e cel ideal? Iar daca e asa...oare nu cumva noi ne pierdem sufletul si trebuie recastigat? Si prin pierdere nu trebuie inteles ceva legat de posesie ci legat de "legatura cu sufletul". Stii cum e: copiii sunt cei mai "curati".

-------> Da, despre "legatura cu sufletul" vorbesc. Copiii sunt "curati", dar "curatenia" lor este generata de un echilibru natural, bazat in principal pe dezvoltarea rudimentara a functiei intelectuale. Pentru ca functia intelectuala sa isi poata face aparitia, echilibrul natural este tulburat.

Iti mai spun un secret: din cele patru functii, doua sunt naturale si doua sunt educate: functia de miscare si functia instinctiva sunt naturale, dar functia emotionala si cea intelectuala sunt educate. Si partea frumoasa e ca aceste doua functii pot fi chiar in acest moment reeducate, redirectate.

OrezarShef, esti un om inteligent. Te rog, renunta la ideea copilaroasa conform careia as fi obligat sa fac ceva, aici, pe forum, sau in alta parte.

#52
om_de_jad

om_de_jad

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 535
  • Înscris: 06.10.2006

View PostOrezarShef, on Oct 31 2006, 15:26, said:

Ciudat....Parca citisem la un moment dat ca postezi pe mai multe forumuri. Deci: esti forumist. Cat priveste interfata...la fel cum aici ai stiut sa-mi dai reply, probabil ca si cu alte ocazii ai putea face la fel, cu un simplu click pe reply. Dar dam reply la ce vrem, se pare...Ca doar interfata asta nu presupune sa construiesti tu tot codul HTML form scratch....
Ideea era urmatoarea: spuneai ca ai venit aici sa ne inveti jocul realitatii. Avand statut de profesor, te astepti ca elevii sa-ti dezvolte materia? Te astepti ca ei sa-ti faca materia mai atragatorare si sa fie de la sine dornici de a invata, daca tu nu o faci interactiva?
Iti pusesem mai demult cateva intrebari. Iti reamintesc locatia:
http://forum.softped...m...t&p=2022262
Nu-mi place sa stau "in coada de peste". Daca nu poti dezvolta, nu-i problema: nu mai particip...ca oricum n-as avea la ce, daca nimic nu se dezvolta....

Tocmai am dat un reply. A ajuns? Sincer sa fiu, pe forum nu vad nimic.

#53
OrezarShef

OrezarShef

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 537
  • Înscris: 24.08.2006

View Postom_de_jad, on Oct 31 2006, 15:56, said:

1. Ce se intampla cu un om care nu si-a "castigat" sufletul pana la ceasul mortii?
------> Vei afla in ziua in care vei muri. Orice as spune despre asta, nu poti verifica. Nu sunt Mironov, nu ma ocup cu povesti SF.

2. Cine ofera acest suflet de care vorbesti.
------> Sufletul exista, dar tu nu-l constientizezi. Cand spun ca "nu ai suflet", spun ca nu-l percepi. Nu-l ai pentru ca nu-l simti. La ce bun sa ti se spuna ca ai un suflet nemuritor sau muritor daca tu n-ai habar ca el exista sau nu?

3. E sufletul asta identic cu spiritul?
------> Spune-mi mai intai ce intelegi tu prin spirit.

4. Un nou nascut n-ar fi mai degraba "in plenitudinea spiritului"? Adica, el neavand inca ganduri cristalizate, oare nu traieste in el insusi (realitatea inconjuratoare e luata pur si simplu, fara a o judeca) si echilibrul functiilor de care vorbeai nu e cel ideal? Iar daca e asa...oare nu cumva noi ne pierdem sufletul si trebuie recastigat? Si prin pierdere nu trebuie inteles ceva legat de posesie ci legat de "legatura cu sufletul". Stii cum e: copiii sunt cei mai "curati".

-------> Da, despre "legatura cu sufletul" vorbesc. Copiii sunt "curati", dar "curatenia" lor este generata de un echilibru natural, bazat in principal pe dezvoltarea rudimentara a functiei intelectuale. Pentru ca functia intelectuala sa isi poata face aparitia, echilibrul natural este tulburat.

Iti mai spun un secret: din cele patru functii, doua sunt naturale si doua sunt educate: functia de miscare si functia instinctiva sunt naturale, dar functia emotionala si cea intelectuala sunt educate. Si partea frumoasa e ca aceste doua functii pot fi chiar in acest moment reeducate, redirectate.

OrezarShef, esti un om inteligent. Te rog, renunta la ideea copilaroasa conform careia as fi obligat sa fac ceva, aici, pe forum, sau in alta parte.
Se pare ca ce mi-ai raspuns la 2, deja sugerasem eu la 4. Insa ceea ce sugerasem eu nu a fost bagat in seama si ca atare nu stiam daca e corect sau nu (din pctul tau de vedere).
Acum constat ca toata problema se suceste brusc. Mai exact, acum iti contrazici postul cu care ai deschis threadul "Despre suflet". Post cu care am fost si eu indus (se pare) in eroare, drept pentru care am postat si m-am chinuit sa-mi folosesc foarte mult "functia intelectuala" (care din cate spui nu ar fi asa benefica). Ca sa intelegi despre ce vorbesc, o sa-ti dau niste citate din posturile tale:

1."Minciuni sunt multe si de toate felurile, insa una dintre minciunile generale este ca omul detine un suflet."
2."- omul nu are un suflet, dar poate obtine unul;

- sufletul se obtine numai prin efort corect (ce este acela un efort corect, va voi spune pe parcurs, in masura in care exista interes pentru asa ceva);

- sufletul este totdeauna primit si nu creat de persoana care practica efortul corect;"

Vad ca azi spui ca omul are totusi suflet (ceea ce am dedus si eu, folosindu-mi "ingrata" functie intelectuala), dar in 23 Oct. spuneai total inversul....

O sa ma folosesc de propriile-mi posturi ca iti arat ce gandesc in acest moment:

View PostOrezarShef, on Oct 26 2006, 14:09, said:

Da un curs discutiei, om_de_jad...
Puncteaza ceva, contureaza un cadru. Ca discutam si de mere si de sfecla.

View PostOrezarShef, on Oct 23 2006, 11:43, said:

Zici jocul realitatii....dar am impresia ca tu chiar te joci cu realitatea...

View PostOrezarShef, on Oct 23 2006, 15:21, said:

Observ ca asta e un joc de-a ghicitelea. Mai observ sa unele chestii sunt subrede (contradictorii).

View PostOrezarShef, on Oct 23 2006, 17:59, said:

Om de jad, las la o parte toate inadvertentele teoriei "sufletului". Sa presupunem ca acceptam contradictiile (aparente ale) teoriei tale.

View PostOrezarShef, on Oct 25 2006, 10:48, said:

Bun, acum ca lumea a inteles ce e cu functiile astea, nu mergi mai departe cu tema?Sau o lasi asa...in coada de peste?

View PostOrezarShef, on Oct 23 2006, 14:07, said:

Deci...om_de_jad, ce este sufletul (dincolo de ideea daca ne nastem cu el sau il capatam)?

Si apropos: de ce consideri ca ar fi o obligatie? :)
Eventual e doar morala...si ti-ai atras-o singur cand ai postat ca esti aici sa "ne inveti".....Dar tine doar de cadrul tau moral....

#54
genuine_dna

genuine_dna

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 23.09.2006
...

Edited by genuine_dna, 31 October 2006 - 19:48.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate