Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

Recomandare TV

Prostamin forte - bun la ceva?

eroare in Windows Server
 Creștere testestoron natural

Camere ip aditionale HGNVK48902

Canon 1300D probleme de focalizare

limitatoare de viteza
 Camera auto DVR interior-exterior

Astrologul Minerva angajata la BNR

Problema electronica Mercedes C22...

Plinta parchet lata
 Pareri produse vetter.ro

Honor 8x blocat la pin

Laptop Asus nu recunoaste SSD si ...

cumparare 2/3
 

infiintare SRL 2

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
877 replies to this topic

#19
raduandrei

raduandrei

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 71
  • Înscris: 13.05.2003
care sunt formalitatile ce trebuie urmate dupa inregistrarea firmei, astfel incat ea sa functioneze ca microintrepindere?
parca era ceva cu "in termen de 15 zile..." si poate mai multe!
va rog!(sunt in criza de timp)
multumiri anticipate! :OK:

#20
arty

arty

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 8,563
  • Înscris: 09.12.2001
am aici un comentariu...

de doua ori ai facut referire la treaba asta... ma pune un pic pe ganduri...

prima oara: "M-a costat 2.080.000 (80k sunt taxele de infiintare a contului). cei 2mil se recupereaza, ulterior infiintarii firmei"

a doua oara: "total: 6.112.000 lei, din care 2mil (capital social) ti-i iei inapoi"

acei 2 milioane reprezinta capitalul social. practic, acei bani sunt banii firmei... nicidecum ai tai ! ca potzi sa dispui de ei, asta e altceva, insa va trebuii sa ii inregistrezi in contabilitate...ce ai facut. nu sunt ai tai, personal.. tu, nu eshti firma. firma e o persoana SEPARATA de tine.

#21
Azzido

Azzido

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 660
  • Înscris: 24.02.2003
Probabil era o exprimare proasta. Cred ca vroia sa spuna ca cei 2 mil nu fac parte din taxele date la Biroul Unic si se intorc la tine (adica la firma ta) sub forma capitalului social. Deci nu pune statul mana pe ei...

#22
arty

arty

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 8,563
  • Înscris: 09.12.2001
probabil

#23
as xxl

as xxl

    Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 734
  • Înscris: 13.02.2003
intrebare:
se da:
o firma deja existenta, cu activitate in executie, in al carei statut este trecuta si activitatea de comert (fara sa fi practicat).
se doreste diversificarea activitatii prin deschiderea unui magazin.

ce este necesar ?

multumesc.

#24
PanterA

PanterA

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 103
  • Înscris: 25.05.2002

Quote

Originally posted by arty
prima oara: "M-a costat 2.080.000 (80k sunt taxele de infiintare a contului). cei 2mil se recupereaza, ulterior infiintarii firmei"

a doua oara: "total: 6.112.000 lei, din care 2mil (capital social) ti-i iei inapoi"

acei 2 milioane reprezinta capitalul social. practic, acei bani sunt banii firmei... nicidecum ai tai ! ca potzi sa dispui de ei, asta e altceva, insa va trebuii sa ii inregistrezi in contabilitate...ce ai facut. nu sunt ai tai, personal.. tu, nu eshti firma. firma e o persoana SEPARATA de tine.


corect, era subinteles

#25
EmiPop

EmiPop

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 238
  • Înscris: 28.11.2002
Si da ca studentul are restante fata de facultte??? Ma gandesc ca asta se declara pe proprie raspunder pt ca in adeverinta aia de la faculta nu zice nimic  e restante. Te intreaba la biroul unic sau iti cer o adeverinta pe chestia asta??
Inca ceva: daca in firma vor fi 2 asociati, si doar unul dintre ei (cel care depune cererea la B.U.I. ) este stundent se poate infiinta firma???

#26
bob

bob

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 42
  • Înscris: 11.12.2001
- mi-am luat certificatul de inregistrare, 14nov - la autorizatii scrie ca nu e cazul in acest stadiu !?
- mi-am facut stampila
- am facut cont bancar pe firma
- l-am declarat la adminstratia financiara
- am luat si inregistrat registrul unic de control
- am luat si am inregistrat registrul jurnal si inventar
- am luat registrul de angajati
- am luat un monetar

Ce urmeaza?

#27
morogan

morogan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,234
  • Înscris: 14.04.2002
Sa produci si altceva decat paguba, mai exact SPOR LA PROFIT!!
Cu tva? Atunci cerere la Financiar sa fii platitor. Daca angajezi, sa depi dosarele de angajare la ITM si de asemenea sa depui declaratiile lunare

#28
robertzica

robertzica

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 13
  • Înscris: 05.11.2003
Am si eu o problema si 2 intrebari probabil nu tocmai inteligente dar este important sa stiu: 1. pentru infiintarea unei firme ca si student este neaparat necesar sa fii asociat unic? 2. o persoana care a terminat facultatea si nu a dat licenta mai poate uza de calitatea de student? La a doua intrebare banuiesc ca raspunsul este "NU" da' nu se stie niciodata asa ca... just asking.

Roberta

#29
Insurer

Insurer

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,229
  • Înscris: 21.02.2002
Sal
Am o intrebare care sper sa nu vi se para oftopic.

Doresc sa imi fac firma de contabili. Adica sa aiba 1 angajat care sa faca contabilitatea la diferite firme.

Avet iidee cum se procedeaza.

#30
madman2711

madman2711

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,134
  • Înscris: 18.12.2003
se face la fel ca orice srl o sa ma interesez totusi la cumnata-miu care lucreaza la o firma de contabilitate

#31
Insurer

Insurer

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,229
  • Înscris: 21.02.2002
madman2711 10x man a venit raspunsul cand nu credeam ca mai citeste cineva acest post.

   Idee este simpla vreau sa fac firma ca sa am vreo 2 angajati care sa faca contabilitatea la firme mici sau ma rog de care or fi si nu vreau sa calc pe bec cu vreo tampenie care sa ma afecteze atat pe mine cat si pe viitorii mei angajati.

  Inca o data multumesc

#32
PanterA

PanterA

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 103
  • Înscris: 25.05.2002
Ei bine, pentru cei interesati, la un an si ceva de la infiintarea firmei cu care incepe threadul: informatii noi obtinute in urma experientei.

1. Ce-ti trebuie ca sa fie microintreprindere:
    - minim un angajat (minim 2 ore/zi) si maxim 9 in anul anterior
    - maxim 100K euro incasari totale in anul anterior.

2. Taxele si impozitele ce le-am platit in acest prim an:
    - 1.5% impozit pe venit, din veniturile brute, indiferent de cheltuieli (asta inseamna microintreprindere) (din 2005 sunt semne ca s-ar transforma in 10%)
    - 5% impozit pe dividende (banii ce intra in buzunarul propriu al actionarului (actionarilor))
    - taxele lunare (sanatate, CAS, somaj, pensii, comision carte de munca, etc.) calculate la salariul brut al unicului angajat

3. A trebuit sa cumpar:
    - registrul unic de control (de la Directia Generala a Finantelor Publice) - este folosit de organele de control financiar (doamne fereste sa te prinda nasol!)
    - registrul de evidenta a angajatilor (de la Inspectoratul Teritorial de Munca)
    - carte de munca pentru unic angajat (nu avea deja) + inregistrarea contractului de munca la Inspectoratul Teritorial de Munca
    - facturi, etc. (initial normale si, ulterior, inca un rand de facturi + chitantiere personalizate, ce sunt obligatorii de la 2004.01.01)
    - diverse tipizate
    - etc. (nu le mai stiu chiar pe toate)

4. Lunar se depun declaratiile pentru:
    - somaj
    - pensii
    - administratia financiara (include mai multe taxe)

5. Semestrial se depune bilantul firmei la Directia Generala a Finantelor Publice

6. Anual se depune bilantul (contra unei sume de ~100K. ABERANT!!!!!) la Oficiul Registrului Comertului.

7. Nu mi-am facut punct de lucru deoarece nu am activitate cu publicul (activitatea firmei este productie de sw). Chiar si asa, am impresia ca e obligatoriu si sa declari (ceea ce necesita si avizele de rigoare) punctul de lucru.

8. Daca nu ai activitati de comert, e bine sa te gandesti (la infiintarea firmei) daca vrei sa fii platitor de TVA. La comert e bine sa fii platitor de TVA caci tu platesti TVA la randul tau furnizorilor. La productie (software, de exemplu) e bine sa nu fii platitor de TVA caci tu nu prea ai TVA inclus in produsul final si, astfel, nu vei cere clientului tau un plus de 19%. Firma mea nu e platitoare de TVA (din acest motiv, contabilitatea e mai simplu de tinut, nu trebuie sa mai versi TVA incasat catre stat, ai formulare de facturi speciale pentru ne-platitorii de TVA). Daca ai optat sa nu fii platitor de TVA, vei deveni automat platitor in momentul in care ai incasari totale mai mari de 1 miliard (parca).


Cand imi mai aduc aminte alte informatii, o sa mai scriu.

Edited by PanterA, 03 December 2004 - 20:29.


#33
Insurer

Insurer

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,229
  • Înscris: 21.02.2002
PanterA# Sal, pt o firma de servicii nu ai idee ce difera (mai exact de contabilitate cu toate ca am mai mentionat). Eu la inceput am cautat legi care sa stipuleze tot despre in fiintarea unui SRL, SC samd dar din pacate nu am gasit nimic de genul asta sau macar o institutie publica pe net care sa-ti acorde consultanta.
   De mentionat ca nu sunt in tara momentan si vroiam sa aflu toate cele necesare ca in momentul revenirii sa ma apuc de treaba. Si inc aceva de mentionat sunt inca student si parca am auzit eu candva ceva legat de niste facilitati pt noi studentii.
   Mii de multumiri pt raspunsuri.

#34
PanterA

PanterA

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 103
  • Înscris: 25.05.2002
Pai, ori ca faci comert, productie sau servicii, cam tot aia e.

La productie e contabilitatea cea mai nasoala (mi-a spus contabilul meu).

La servicii e cam cea mai usoara contabilitate, caci nu trebuie sa tii NIR-uri (nota de intrare-receptie - pentru marfuri) si alte prostii d-astea.

In principiu, contabilitatea e la fel pentru orice firma, dar, usurinta de a o opera depinde de tipul si numarul operatiunilor comerciale facute

Nu cunosc nici o lege clara in care se stipuleaza infiintarea unui srl, etc. Cauta cu google si, poate, gasesti.

In principiu, primul post din acest thread reprezinta 95% din ce trebuie sa faci ca sa-ti infiintezi o firma.

Studentii, din cunostintele mele, beneficiazaza de (o anumita) scutire a taxelor de infiintare a firmei. Cam asta e toata facilitatea. Poti opta pentru infiintarea firmei intr-o zona defavorizata unde ai niste avantaje certe cum ar fi scutirea de impozit pe profit in primii X ani or something. Bineinteles ca trebuie sa indeplinesti si anumite conditii.

#35
Insurer

Insurer

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,229
  • Înscris: 21.02.2002
Imi pare rau dar nu cred ca am fost foarte explicit. Eu vreau sa-mi fac firma de contabili.
   O sa mai caut intre timp si o sa studiez mai exact cele spuse.
   Multumesc foarte mult

#36
vasyvasy

vasyvasy

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 235
  • Înscris: 24.02.2004

dannastase, on Dec 8 2004, 23:59, said:

Imi pare rau dar nu cred ca am fost foarte explicit. Eu vreau sa-mi fac firma de contabili.

Pentru a deschide o firma de contabilitate, este necesar ca cel putin un asociat sa fie expert contabil (mi se pare ca se poate si cu auditor, nu stiu daca termenul de auditor include si pe cel de expert contabil)

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate