Dimensiuni cauciucuri
Last Updated: Dec 15 2009 11:18, Started by
Courage
, Sep 19 2006 07:53
·
0
#73
Posted 13 April 2009 - 14:29
ET inseamna distanta de la centrul jantel ( din interior ) , catre exterior .
Adica cu cat ET-ul este mai mic , cu atat janta este mai in afara masinii . |
#74
Posted 21 August 2009 - 18:24
Doua aspecte de lamurit:
1. Masinile care patineaza mai rau pe zapada, sunt cele care au tractiune pe spate Cu tractiune pe fata sau integrala, se comporta mult mai bine. Anvelopele sunt mai bune cat mai late pt. aderenta. Cauciucurile subtiri ca sa ajunga la asfalt - o aberatie, daca asfalul are polei/gheata pe el.... Pt. curse de viteza pe gheata, este altceva, acolo aderenta este data de crampoane/cuie, si ansamblul cu o densitate optima de cuie, ar avea aderenta exagerat de mare pt. a mai putea lua curbe in derapaj, daca ar fi si late cauciucurile, pe deasupra utilizarii cuielor. 2. Cauciucurile asa zise cu talie exagerat de joasa, care pastreaza diametrul exterior dar pt o janta mai mare, sunt iar o aberatie, cel putin pt. o utilizare narmala, nu pe circuit. Atunci cand vrei sa pui jenti de 19 sau 21, in loc de 15-16 stock, poate sa fie f. OK, dar pt a pastra talia mare trebuie sa tunezi corespunzator si reductorul sau rapoartele cutiei de viteze , iar daca tunezi si motorul, trebuie iar tinut cont, deoarece un cuplu mai mare cere o modificare mai mica la reductor, dar o turatie mai mare pune mai multe probleme... |
#75
Posted 14 December 2009 - 10:20
AM o nelamurire dupa ce am vazut asta: Este un Crysler c 300 cu jante de 24 inch. Dupa ce m-am uitat lung la masina, mi-am dat seama ca diametrul exterior al anvelopei, este atat de mare incat nu s-ar potrivi roata la multe masini .....
Eu credeam ca indiferent de dimensiunea jantei, diametrul exterior al rotii , la suprafata de contact cauciuc /asfalt va fi aprox constanta, pentru a nu altera cuplul la care este supus motorul+cutia de viteze. Si in general asa este, pentru ca in cartea masinii mele sunt prevazute jante de 14", 15" 16" si 17''. Dar la cauciucurile cu jante de 24'' pur si simplu diametrul rotii este mult mai mare decat ar putea incapea sub aripa la masina mea. Este vorba de roti din alta categorie, cea a SUV urilor cumva?, pentru ca nici o roata cu janta de 17" de tuareg sau X5 nu s-ar potrivi la o masina mica gen Opel astra. Edited by tfmercedez, 14 December 2009 - 10:44. |
#76
Posted 14 December 2009 - 12:30
gandeste-te ca sunt masini gen Hummer care au si ele nevoie de jante si cineva le produce deci, poti pune pe masina orice janta vrei atata timp cat nu bate in aripa roata la hartoape si rotile pot fi virate corect fara sa atinga aripa... Am prietenic are schimband amortizoarele si suspensia au reusit sa puna jante mai mari, desigur, sacrificand confortul pentru ca acum masina e foarte rigida... totusi, ce ai dori tu sa faci sau sa stii vis-a-vis de aceste roti?
|
#77
Posted 14 December 2009 - 18:47
tfmercedez, on 14th December 2009, 10:20, said: Eu credeam ca indiferent de dimensiunea jantei, diametrul exterior al rotii , la suprafata de contact cauciuc /asfalt va fi aprox constanta, pentru a nu altera cuplul la care este supus motorul+cutia de viteze. Edited by andrei_0, 14 December 2009 - 18:49. |
#78
Posted 15 December 2009 - 11:06
Atentie pe ce dati banii: anvelopele adevarate de iarna sunt marcate M+S si in plus au o pictograma stilizata ca un fulg de zapada sau ca un munte mic.
|
#79
Posted 15 December 2009 - 11:18
Topicul general despre anvelope este aici: http://forum.softped...howtopic=313848
Aici discutam DOAR despre dimensiuni. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users