Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Vreau o masina electrica de tocat...

Cum ajunge remorca de tir inapoi ...

Alt "Utilizator nou" pe T...

ULBS INFORMATICA
 Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata

Am nevoie de poze cu un curcubeu

Whisky for Mac
 Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...
 BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...

De ce sunt oamenii nostalgici

Cum vand casa fara factura Hidroe...

Scor FICO minim
 

Dimensiuni cauciucuri

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
78 replies to this topic

#73
Gyno

Gyno

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 440
  • Înscris: 03.07.2005
ET inseamna distanta de la centrul jantel ( din interior ) , catre exterior .

Adica cu cat ET-ul este mai mic , cu atat janta este mai in afara masinii .

#74
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,655
  • Înscris: 29.03.2006
Doua aspecte de lamurit:

1. Masinile care patineaza mai rau pe zapada, sunt cele care au tractiune pe spate ;)
Cu tractiune pe fata sau integrala, se comporta mult mai bine.
Anvelopele sunt mai bune cat mai late pt. aderenta.
Cauciucurile subtiri ca sa ajunga la asfalt - o aberatie, daca asfalul are polei/gheata pe el....

Pt. curse de viteza pe gheata, este altceva, acolo aderenta este data de crampoane/cuie, si ansamblul cu o densitate optima de cuie, ar avea aderenta exagerat de mare pt. a mai putea lua curbe in derapaj, daca ar fi si late cauciucurile, pe deasupra utilizarii cuielor.

2. Cauciucurile asa zise cu talie exagerat de joasa, care pastreaza diametrul exterior dar pt o janta mai mare, sunt iar o aberatie, cel putin pt. o utilizare narmala, nu pe circuit.
Atunci cand vrei sa pui jenti de 19 sau 21, in loc de 15-16 stock, poate sa fie  f. OK, dar pt a pastra talia mare trebuie sa tunezi corespunzator si reductorul sau rapoartele cutiei de viteze ;), iar daca tunezi si motorul, trebuie iar tinut cont, deoarece un cuplu mai mare cere o modificare mai mica la reductor, dar o turatie mai mare pune mai multe probleme...

#75
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,454
  • Înscris: 15.06.2007
AM o nelamurire dupa ce am vazut asta: Este un Crysler c 300 cu jante de 24 inch. Dupa ce m-am uitat lung la masina, mi-am dat seama ca diametrul exterior al anvelopei, este atat de mare incat nu s-ar potrivi roata la multe masini .....

Eu credeam ca indiferent de dimensiunea jantei, diametrul exterior al rotii , la suprafata de contact cauciuc /asfalt va fi aprox constanta, pentru a nu altera cuplul la care este supus motorul+cutia de viteze.
Si in general asa este, pentru ca in cartea masinii mele sunt prevazute jante de 14", 15" 16" si 17''. Dar la cauciucurile cu jante de 24'' pur si simplu diametrul rotii este mult mai mare decat ar putea incapea sub aripa la masina mea.
Este vorba de roti din alta categorie, cea a SUV urilor cumva?, pentru ca nici o roata cu janta de 17" de tuareg sau X5 nu s-ar potrivi la o masina mica gen Opel astra.

Edited by tfmercedez, 14 December 2009 - 10:44.


#76
akajohn

akajohn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,814
  • Înscris: 15.07.2004
gandeste-te ca sunt masini gen Hummer care au si ele nevoie de jante si cineva le produce ;) deci, poti pune pe masina orice janta vrei atata timp cat nu bate in aripa roata la hartoape si rotile pot fi virate corect fara sa atinga aripa... Am prietenic are schimband amortizoarele si suspensia au reusit sa puna jante mai mari, desigur, sacrificand confortul pentru ca acum masina e foarte rigida... totusi, ce ai dori tu sa faci sau sa stii vis-a-vis de aceste roti?

#77
andrei_0

andrei_0

    fishy

  • Grup: Moderators
  • Posts: 3,990
  • Înscris: 15.02.2006

 tfmercedez, on 14th December 2009, 10:20, said:

Eu credeam ca indiferent de dimensiunea jantei, diametrul exterior al rotii , la suprafata de contact cauciuc /asfalt va fi aprox constanta, pentru a nu altera cuplul la care este supus motorul+cutia de viteze.
E constanta pentru un anume model de masina. Daca caroseria, directia, suspensia, motorul, cutia de viteze, kilometrajul, etc. au fost proiectate sa mearga cu roti de 24", va merge. Dar probabil nu vei putea pune roti de 13" "de dacie"

Edited by andrei_0, 14 December 2009 - 18:49.


#78
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,086
  • Înscris: 09.01.2007
Atentie pe ce dati banii: anvelopele adevarate de iarna sunt marcate M+S si in plus au o pictograma stilizata ca un fulg de zapada sau ca un munte mic.

#79
Marius3k

Marius3k

    Rechin de stepă, "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,677
  • Înscris: 14.03.2006
Topicul general despre anvelope este aici: http://forum.softped...howtopic=313848
Aici discutam DOAR despre dimensiuni.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate