Dimensiuni cauciucuri
Last Updated: Dec 15 2009 11:18, Started by
Courage
, Sep 19 2006 07:53
·
0
#1
Posted 19 September 2006 - 07:53
De multe ori am auzit pareri aiuritoare si contrare despre ceea ce semnifica nr de pe cauciucuri exact. Sigur eram doar de diamentrul jentii in inch ...
Pe scurt: [ https://www.tirerack.com/images/tires/tiretech/tire_dimen.gif - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Sa intelegem mai bine vom folosi un exemplu: 185/60R14 1. 185 = 185 mm, care reprezinta latimea cauciucului 2. 60 = este un factor de multiplicare, care va va ajuta sa calculati inaltimea talonului astfel in fct de latimea cauciucului. Talonul (mm) = 185 * 0.6 = 111 mm 3. R14 = diametrul jentii in inch (14 inch) Sursa: Tiretrack.com Attached Files |
#2
Posted 19 September 2006 - 08:03
#3
Posted 24 September 2006 - 12:05
Thanks Courage, chiar nu stiam ce reprezinta al doilea numar (factorul de multiplicare) pentru ca pe celalalte doua le stiam. |
#4
Posted 06 October 2006 - 10:36
Salutare.
Am si eu o intrebare pentru cunoscatori. Am cauciucuri 195/65 R 15 si ma gandesc sa imi cumpar altele pentru iarna. Intrebarea mea este daca o dimensiune mai mare a cauciucului (latimea) este mai buna, are o aderenta superioara? Am vazut ca 215/60 R 15 este aproximativ echivalenta cu dimensiunea pe care o am eu, dar mai lata cu 20mm. Jantele dintr-o anumita categorie® au aceeasi latime? Adica daca trec de la 195 la 215 nu imi trebuie si alte jante? Va multumesc! |
#5
Posted 06 October 2006 - 11:00
Pentru iarna iti trebuie cauciucuri mai inguste, dar cu talonul mai mare; merge si sa treci la jante cu diametrul mai mic (de la 16 la 15 sau de la 15 la 14). In plus fata de asta e bine sa schimbi jantele de aliaj (daca ai) cu niste jante de otel, aparent mai rezistente la substantele folosite iarna de catre "drumari". In plus, eu zic ca 195/65/R15 e o dimensiune buna inclusiv pentru iarna.
|
#6
Posted 09 October 2006 - 23:14
#7
Posted 09 October 2006 - 23:21
nu sunt nici eu un expert in ale cauciucului dar stiu sigur ca roata trebuie sa fie mai mica si pe cat mai subtire posibil sa mearga bien iarna, asta am vazut-o intr-o iarna cand cei cu tico-uri calareau nametii si taia troianu foarte bine roata subtire iar cei cu jante si roti late se chinuiau si patinau de mama focului
de talon nu cred ca are vre-o importanta, poate doar la confort |
#8
Posted 10 October 2006 - 01:43
Un cauciuc mai subtire intra prin zapada si ajunge la asfalt, aceasta este explicatia babeasca...
Masinile de curse pe gheata au rotiile caraghios de subtiri, parca sint de 2cv... [ http://www.canoe.ca/GregMooreImages/moore12.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#9
Posted 10 October 2006 - 10:25
H725, on Oct 10 2006, 02:43, said: Un cauciuc mai subtire intra prin zapada si ajunge la asfalt, aceasta este explicatia babeasca... Masinile de curse pe gheata au rotiile caraghios de subtiri, parca sint de 2cv... Depinde si de suprafata pe care se merge. Daca e zapada tasata sau gheata, rotile subtiri cu crampoane sau cuie si umflate bine sunt cele mai bune. Daca suprafata e din zapada moale sunt mai bune rotile cu talon mare, foarte late si umflate la o presiune scazuta: 4x4offroads_2_1024.jpg 104.07K 558 downloads |
#10
Posted 11 October 2006 - 09:05
Nu m-am lamurit cu jantele.
De ex. toate jantele de 15 au aceeasi latime? Poti folosi cauciucuri de 195 si de 215 sau 225? |
|
#11
Posted 11 October 2006 - 10:01
Nu, jante cu acelasi diametru (in cazul tau 15") pot avea latimi diferite: 5.5J, 6J, 7J etc.
Pe fiecare latime de janta se pot pune mai multe latimi de cauciucuri. In general e bine sa le pui p-alea scrise in talonul masinii, ca sa nu ai probleme cu garcea. Dar daca ignori aceasta chestie, atunci iti alegi un cauciuc care iti place (dimensiune) si cauti la producator pe ce latimi de janta merge (dau si eu un ex din burta, dar am vazut pe undeva ceva similar: anvelopa noastra 185/65R15 merge puse pe jante cu latimi intre 4.5J si 7J)! |
#12
Posted 11 October 2006 - 10:05
NU!
De exemplu pentru roti de 15inch, J-ul poate fi 6,6.5,7...In functie de acest J poti sa pui sau nu cauciuri mai late/inguste. Nu stiu sa iti zic exact corespondenta intre J si latimea cauciucului... Sper sa nu ma insel, la faza cu J si latimea cauciucului, dar stiu ca daca vreau roata pe 17, si cauciucuri de 225, trebuie sa am J de 7.5. Uite un tabel destul de util zic eu, inca care sunt trecute niste recomandari PS:@nbogdani, lasa rotile asa cum le ai, ca nu o sa ai probleme iarna cu ele..roti pe 15 cu dimensiunile care le-ai zis tu sunt mai mult decat ok... Nici nu vreau sa ma gandesc cum ar arata masina aia incaltata cu roti pe 14 Attached FilesEdited by MATRIXU, 11 October 2006 - 10:13. |
#13
Posted 11 October 2006 - 11:09
Multumesc pentru sfaturi. Am facut o iarna cu aceste cauciucuri si cu atentie am iesit foarte bine. Nu vreau sa le schimb pentru iarna. Ma interesam pentru viitor. Mi se par cam inguste pentru cat de mare e masina. Imi cam place sa o calc, nu am de ce ma plange in privinta stailitatii dar cred ca astea mai late au aderenta mai mare. Am avut exeriente infricosatoare asta vara cand imi cam scartaiau cauciucurile la plecarile de pe loc moderate. Probabil din cauza temperaturii.
Oricum totdeauna am avut o slabiciune pentru masinile cu cauciucuri late. In talonul meu scrie 195/65R15 sau 205/55R16 si la observatii 205/50R17. Mie imi convine janta de 15 pt ca am talon mare la cauciuc si imi permit sa urc bordurile lejer la parcari. Latimea as fi preferat-o mai mare. J-ul asta de care spuneti se poate citi pe undeva pe janta? Multumesc inca o data. |
#14
Posted 11 October 2006 - 13:02
Ar trebui sa gasesti (fie pe fata si pe spatele jantei) stantzat un cod sau mai multe, printre care ar treubui sa se regaseasca si J-ul, diametrul gaurii centrale si offset-ul (ET)
|
#15
Posted 11 October 2006 - 14:00
Ca tot ai adus vorba de offset chiar daca suntem putin offtopic..e poate la fel de important ca si distanta intre prezoane...
Nu putine au fost cazurile cand acest ET nu s-a luat in considerare si proprietarii se intrebau de ce nu se potriveste janta pe masina ca doar "gaurile se potrivesc" Poza ar trebui sa explice cat de cat ce vrea sa insemne acest ET. Attached Files |
|
#16
Posted 30 October 2006 - 14:55
Off Off Off uite asa ma bag eu in seama si incerc sa aduc niste completari exemplificand putin pentru urmatorul cod:
165 / 70 R 13 80 T - 165 este latimea cauciucului in milimetri - 70 inaltimea cauciucului exprimata in procente - R arata ca este o anvelopa radiala si se refera la tipul tesaturii interioare - 80 reprezinta indicele de incarcatura nominala ( vezi tabelul ) - T reprezinta indicele de viteza maxima admisa ( vezi tabelul ) P.S. La tabelul atasat in post trebuie schimbata extensia .rar cu extensia .xls ( nu a vrut sa se incarce altfel ) P.S.2 Am reusit sa incarc si o poza cu tabelul respectiv Attached FilesEdited by Acidutzu2005, 30 October 2006 - 15:01. |
#17
Posted 03 November 2006 - 13:09
Foarte util tabelul.
Masina mea, C4, a venit cu anvelope 205/55R16 91V insa in talon am - 195/65R15 91H si - 205/55R16 90V As putea avea probleme cu politia datorita acelui 91V care nu se regaseste in talon?! Matrixule, tu ce ai in talon si pe masina? |
#18
Posted 17 November 2006 - 09:50
Cam tarziu am vazut postul..
Pai in talon am la fel ca si tine, iar pe masina am acum rotile standard, care vor fi schimbate cu roti pe 17 cu 225/45 care bineinteles ca nu sunt trecute in talon. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users