Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Succesiune notar versus instanta ...

Montaj aer conditionat in balcon ...

joc idem Half Life gratis

PC game stream catre Nvidia Shiel...
 Pompa de apa HEPU ?!

Vreau o masina electrica de tocat...

Cum ajunge remorca de tir inapoi ...

Alt "Utilizator nou" pe T...
 ULBS INFORMATICA

Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata

Am nevoie de poze cu un curcubeu
 Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3
 

Fiabilitate VW Golf vs Mercedes Cobra

- - - - -
  • Please log in to reply
34 replies to this topic

#1
Meridius

Meridius

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 219
  • Înscris: 07.07.2005
Pana acum am avut fel de fel de experiente cel putin "contradictorii" cu legendele fiabilitatii germane din anii '80 asa ca poate reusim sa ne edificam asupra fiabilitatii acestor masini. Ar fi interesant sa vedem de la "veterani" cam cati Km poti face cu o astfel de masina pana la o reparatie capitala, cat tin diverse piese esentiale (motor, transmisie, directie, suspensii) si cat este "rentabil" sa tii un Golf II/Cobran pe langa casa.

O sa incep eu cu Golf-urile pe care le-am avut pana acum: primul un Golf II CL din '91, convertit la Diesel (motor 1.6 TD) extrem de "voinicel" la 140.000Km. L-am vandut pe la 160.000Km dupa ce, practic, l-am folosit de 2 ori ca sa ma mut - 1 data de la casa (doar mobila am carat-o cu camionul pentru restul am facut vreo 30 drumuri cu Golf-ul) si 1 data la Bucuresti. La Bucuresti am carat si toate materialele pentru zugravit noul apartament - galeti de lavabil, saci de ghips, scule, samd.

Dupa 16 drumuri Arad-Bucuresti l-am dat cu un injector "gone south", usoare probleme de pornire si un consum de 1l ulei/600Km. La faza cu consumul de ulei cred ca a contribuit si ambitia mea de a sui un deal abrupt prin pietris ca sa vad ce-i poate capul masinutei. A reusit sa urce pe o panta la care si un tractor s-ar fi rasturnat si a mai facut vreo 16.000Km dupa aceea inainte sa inceapa sa consume ulei cu nemiluita.

La povestea de mai sus pot adauga si cea a Golf-ului unui prieten pe care il cunosc la fel de bine ca si pe al meu. Are un Golf II TD din '92 cu vreo 470.000Km la bord (din care 350.000 i se datoreaza). Dupa 9 ani de frecusuri zi de zi singura interventie la mecanica a fost schimbarea injectoarelor si a suspensiilor.

Cobrane am avut vreo doua pana acum: un Estate din '79 cu motor de 3000 Diesel pe care l-am dat dupa 384.000Km la fel cum l-am luat, fara nici o defectiune majora si un Mercedes 500 Sel cu motor Diesel de 3000 (OM 617.912) cu care am avut doar probleme clasice cauzate de uzura (bucse, curele, garnituri) - motorul toarce ca unul din 2000 dupa ce a fost refacut recent cu pompa de injectie tip nou.

Stiu ca se duce vorba ca Mercedes-urile Cobra Diesel ar fi cele mai fiabile masini dar, dupa ce am avut si una si alta, se pare ca Golf-ul II Diesel ar merita cel putin locul 2 daca nu 1 la fiabilitate.

Voi cati Km ati facut cu masinile voastre?

#2
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005
:scratchchin:   grea intrebare
Prin 98 mi-am pus si eu intrebarea asta si le-am refuzat pe amindoua, Golful 2 din cauza pretului de achizitie si Cobra din cauza motorului de 3 litri ( prea mare, consum mare si caluti putini )
Acum citva ani vorbeam cu un prieten care avea o Cobra pe taxi si a zis ca capetele de bara sint de 20 ani  :o .
Acum am un golf, dar de cele doua nu stiu ce sa zic, adevarul ca au facut istorie ca fiabilitate.

#3
AlexIP

AlexIP

    marele licurici

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,763
  • Înscris: 25.09.2004
Avem prin Deva o Cobra fantoma care se apropie de un milion de km, e folosita ca taxi, are tapiteria originala (!) si lasa impresia pe dinauntru de clasa a doua CFR, daca mai stiti, cu banchetele alea moi, comode si jegoase. :D

#4
Meridius

Meridius

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 219
  • Înscris: 07.07.2005
Daca vrei sa stii cat de fiabila este o masina cel mai bine pare a fi sa intrebi un taximetrist. Cat despre masini soioase... asta tine si de clienti. :console:

Eu abia astept sa imi las masina in parcare si sa mai sar in cate un Taxi Cobra sau S Class ca sa mai invat ceva despre ele (istoric, intretinere, mecanici, piese).

Ciudat este ca nu prea vezi nici un VW Golf Taxi... oare de ce?

#5
mircea_tdo

mircea_tdo

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 357
  • Înscris: 20.08.2007

 Meridius, on Sep 11 2006, 11:22, said:

Daca vrei sa stii cat de fiabila este o masina cel mai bine pare a fi sa intrebi un taximetrist. Cat despre masini soioase... asta tine si de clienti. :console:

Eu abia astept sa imi las masina in parcare si sa mai sar in cate un Taxi Cobra sau S Class ca sa mai invat ceva despre ele (istoric, intretinere, mecanici, piese).

Ciudat este ca nu prea vezi nici un VW Golf Taxi... oare de ce?
iti zic 100% la fiabilitate e cea mai tare cobra.am un verisor care are o cobra si merge ceas.si e din 1976.in schimb golfu e mai performant

#6
Vlad_int1

Vlad_int1

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,847
  • Înscris: 26.04.2007
Am un coleg care are un Mercedes 2.0 D din 79 cu vreo 700 000 de km si masina arata si merge absolut impresionant plus ca inca ii mai functioneaza geamurile electrice , servo si ABS ; din cate stiu eu nu a suferit reparatii majore. Oricum , rar mai vezi la vreo alta masina asa ceva .

#7
mircea_tdo

mircea_tdo

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 357
  • Înscris: 20.08.2007

 Vlad_int1, on Aug 27 2007, 19:44, said:

Am un coleg care are un Mercedes 2.0 D din 79 cu vreo 700 000 de km si masina arata si merge absolut impresionant plus ca inca ii mai functioneaza geamurile electrice , servo si ABS ; din cate stiu eu nu a suferit reparatii majore. Oricum , rar mai vezi la vreo alta masina asa ceva .
asa e vlad.nu cred ca mai exista o alta masina mai fiabila ca un  mercedes cobra.au fost masini simple dar extrem de bune
:coolspeak:

#8
wiseguy76

wiseguy76

    just don't

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,210
  • Înscris: 24.05.2006
Stiu un mos din Kogalniceanu de Constanta, are o Cobra din '78, a luat-o in '90 cu 500.000 la bord si a mai facut el vreo 500.000, si masina arata supeeeer. A mea era din '80, si in doi ani de zile am facut vreo 80.000, fara sa schimb decat bucsile si un injector, i-am vandut-o lu' socru-miu, si cred ca va mai merge cel putin inca 15 ani.
   Am citit undeva, pe net, ca recordul mondial la kilometri il detine o cobra, cu 4,5 milioane:With the reputation to go to distance, the Mercedes Benz 230 D has proven its worth to costumers for over three decades. It is true to the owner of a 1976 Mercedes Benz 240 D which he bought in 1981 with a 220,000 kilometer reading. Since then, the 240 D was on service 24 hours a day as a taxi in Thessalonica up to July of 2004. The “Stroke Eight” have covered 4.6 million kilometer during its life time, the highest record mileage of a Mercedes-Benz vehicle known to date.

#9
AndreiRN

AndreiRN

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,338
  • Înscris: 30.04.2007
Cobra fara discutie.
La capitolul fiabilitate nici macar MBZ nu au mai produs o generatie asemanatoare.
Golful ajunge la reciclat dupa 200000km in general sau trebuie reconditionat complect.

#10
WildChild

WildChild

    Moderator

  • Grup: Members
  • Posts: 1,972
  • Înscris: 11.05.2006

 wiseguy76, on Aug 27 2007, 22:58, said:

Am citit undeva, pe net, ca recordul mondial la kilometri il detine o cobra, cu 4,5 milioane
De fapt e un "W115", nu "Cobra". ^_^
Si Golf-urile I si II au fost fiabile, dar nu cred ca vor exista vreodata alte masini care sa detroneze Mercedes-urile construite pana la W126/123.

#11
wiseguy76

wiseguy76

    just don't

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,210
  • Înscris: 24.05.2006

 WildChild, on Aug 29 2007, 18:37, said:

De fapt e un "W115", nu "Cobra". ^_^
Si Golf-urile I si II au fost fiabile, dar nu cred ca vor exista vreodata alte masini care sa detroneze Mercedes-urile construite pana la W126/123.


Daaa, alta masina celebra. "bot de cal". Stiu un tip, si-a luat una in '87, inainte de revolutie, masina era de prin '74, a dat 150.000 de lei pe ea. O caruta de bani. Zicea ca a gasit o Cobra, din '84, cerea omu' 400 de mii pe ea. Cu banii astia creca iti luai vreo 4 apartamente la vremea respectiva. :D

#12
AndreiRN

AndreiRN

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,338
  • Înscris: 30.04.2007

 MAK, on Sep 6 2006, 16:20, said:

Cobra din cauza motorului de 3 litri ( prea mare, consum mare si caluti putini )
Motoarele mari lucreaza la turati mici si nu au o sarcina exagerata ceea ce duce la o uzura redusa si implicit fiabilitate.
La 145cp pe turbo din 3000cmc mi se pare super ideal.
Un motor simplu care merge si cu bateria scoasa si la care mai oricine poate lucra.
Un motor care accepta aproape orice combustibil uleios.
Am adaugat la motorina uleiul ars si a mers fara probleme.
La 6 luni speli interiorul pistoanelor si supapele si merge ca nou.
Cu motorul mergand torni apa in admisie si accelerezi si calamina se elimina prin evacuare lasand pistonul si supapele ca noi.
Merge motorul cu amestec motorina/ulei vegetal uzat mai bine decat cu motorina datorita ungeri mai bune.
Am vazut la cineva, si vreu sa-mi fac si eu, cum mergea acest motor cu motorina/metan si apa si consuma 40% mai putin si super curat.

#13
Materium

Materium

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,148
  • Înscris: 23.02.2005
Cobra fara indoiala, desi nici cu Golful nu te faci de rusine. Stiu un Cobra care a fost folosit la legat vapoare (tragea paramele de sarma la mal, pe post de vinci). Reglat cum trebuia al naibii pornea si iarna la sub 0 grade din prima cheie.

#14
vipunderground

vipunderground

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 54
  • Înscris: 31.07.2007
de Mercedes w124 ce parere aveti referitor la fiabilitate , m-ar interesa un E 250d din 93-94.

#15
wiseguy76

wiseguy76

    just don't

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,210
  • Înscris: 24.05.2006

 vipunderground, on Aug 31 2007, 23:06, said:

de Mercedes w124 ce parere aveti referitor la fiabilitate , m-ar interesa un E 250d din 93-94.


Se strica multe kkturi la ele. Motoru' n-ai treaba, da' te omoara d-astea marunte: ba nu mai merge un geam, ba nu mai merge aeru' conditionat, mai cade un injector, se buleste vasco-cuplajul de la ventilator, etc.

#16
mircea_tdo

mircea_tdo

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 357
  • Înscris: 20.08.2007

 vipunderground, on Aug 31 2007, 23:06, said:

de Mercedes w124 ce parere aveti referitor la fiabilitate , m-ar interesa un E 250d din 93-94.
salutare!sunt posesor de mercedes e class (w124) 300d din 91.ti-o recomand cu incredere acest tip stiind ca este o masina care nu te ''lasa''.si aprpo nu ai sa vezi niciodata un mercedes caruia nu-i merg geamurile electrice si alte chesti. :coolspeak: si in plus piesele de schimb sunt ieftine.parerea mea e ca este o masina care merita intretinuta.

#17
vipunderground

vipunderground

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 54
  • Înscris: 31.07.2007

 mircea_tdo, on Sep 2 2007, 09:24, said:

salutare!sunt posesor de Mercedes e class (w124) 300d din 91.ti-o recomand cu incredere acest tip stiind ca este o masina care nu te ''lasa''.si aprpo nu ai sa vezi niciodata un mercedes caruia nu-i merg geamurile electrice si alte chesti. :coolspeak: si in plus piesele de schimb sunt ieftine.parerea mea e ca este o masina care merita intretinuta.
Mircea_tdo asa te vreau frate  :D , deci spui ca se merita sa iau si eu unul , piesele de schimb unde se gasesc , adica de unde le iei tu , si in caz de vreo probleme majora unde te duci cu ea ?

#18
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005

 AndreiRN, on Aug 31 2007, 00:37, said:

Cu motorul mergand torni apa in admisie si accelerezi si calamina se elimina prin evacuare lasand pistonul si supapele ca noi.
:huh:  Asa ceva nu am auzit ( sa cureti motorul punind apa in admisie ), dar pot sa spun ce s-a intimplat in unele cazuri, cazuri reale.
Eram pustan ( vreo 20 ani ) si am zis sa spal si eu un motor de motostivuitor ( balkancar ) si m-am apucat sa-l spal, motorul fiind pornit.
A intrat apa pe admisie si s-a oprit motorul.
Nu l-am putut reporni decit dupa ce am slabit suruburile la chiulasa, am dat la cheie, a iesit apa din capul pistoanelor pe urma strins suruburile de la chiulasa si pornit.
Mentionez ca motorul nu se mai invirtea.
Cineva a vrut sa faca pe grozavul si a intrat cu o Octavia in apa foarte mare ( strinsa de la ploaie, cum mai arata pe la TV )
si si-a spart blocul motor, a intrat apa pe admisie, pistonul cind a urcat a rupt biela care la rindul ei cind a urcat iar, a iesit prin blocul motor.
Deci aveti grija la astfel de spalaturi interne.

PS. imi cer scuze, s-a intimplat acum 20 ani si am uitat ce am facut.
Initial am vrut sa desfac chiulasa, dar au venit meseriasii si mi-au spus sa dau injectoarele jos, sa dau la cheie si pe urma sa le pun la loc, ce a ce am si facut.

Edited by MAK, 02 September 2007 - 12:27.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate