Facultatea de arhitectura

#55
Posted 19 August 2007 - 15:33

Nu cred ca in 3 ani n-o sa mai fie nevoie de arhitecti.E o aberatie,atunci ce-o sa se mai intample?O lume intreaga va locui in blocuri identice ,vor merge al facultati/scoli/banci identice? Si cum ramane cu designul interior?Vom avea toti mobila la fel? ![]() Fiecare zona va tine cont de specificul ei,pentru ca acum se pune accentul pe pastrarea traditiilor autohtone,si sunt absolut convinsa ca aspetcul asta se va reflecta si in arhitectura. Cat despre "e plina tara de arhitecti" dublu ![]() Eu sunt clasa a 10a acum,la mate-info, si ma pregatesc sa dau la arhitectura. Arhitectura ofera o groaza de posibilitati,iar cel putin in privinta obiectelor de mobilier, au intrat deja in "moda" si invers,se vor schimba de la sezon la sezon precum hainele si este o ramura care incepe sa se dezvolte si e tocmai buna de exploatat. Asa ca succes celor care vor sa dea la arhitectura,parerea mea este ca merita pe deplin. Buna! si eu sunt tot clasa a 10-a(trec a 11-a si vreau sa dau la arhitectura.tu cu cine te pregatesti?! de Bercan ai auzit ceva?! eu is din calarasi,dar vreau sa fac pregatire in Bucuresti si habar nu am la cine sa apelez. help please. merci ![]() |
#56
Posted 19 August 2007 - 15:38

helou! vad ca esti in tema
![]() please help! |
#57
Posted 21 August 2007 - 22:39

Salutare !
Cineva pe aici din Galați ? Și eu vreau să dau la arhitectura, mă încântă ideea .. devin din ce în ce mai interesat ! Night mi-a dat mai mult enuziasm decât aveam si ii multumesc si pentru info ! Eu de fapt vroiam la medicina, pentru ca imi place biologia .. mi se pare interesant sa studiezi corpul uman, dar e foarte foarte mult de invatat .. si eu nu am cine stie ce memorie ! Sunt genul de persoana care lua 4 la algebra si 9 la geometrie si care era cel mai bun la desen inca din gradinita colegilor ! Nu mi-e frica de arhitectura, sunt eu un pic cam lenes dar am d`abia 18 ani, am trecut a 12-a si incep sa ma maturizez si sa las distractiile la o parte ! Acum mie imi va fi mult mai usor sa dau la Iasi ( http://www.tuiasi.ro/ ) Sunt mai aproape de casa si in plus am auzit ca sunt profesori foarte buni ! Mi-as dori la Bucuresti, dar e viata cam scumpa pe acolo .. si nu prea imi permit ! Mai astept raspunsuri, pareri si poate cineva imi da Add : ma_cristian, si vrea sa`l am in lista ca sa`l mai intreb cate ceva, sa ne ajutam reciproc .. vedem noi ![]() |
#58
Posted 24 August 2007 - 11:20

Salutare ! Cineva pe aici din Galați ? Și eu vreau să dau la arhitectura, mă încântă ideea .. devin din ce în ce mai interesat ! Night mi-a dat mai mult enuziasm decât aveam si ii multumesc si pentru info ! Eu de fapt vroiam la medicina, pentru ca imi place biologia .. mi se pare interesant sa studiezi corpul uman, dar e foarte foarte mult de invatat .. si eu nu am cine stie ce memorie ! Sunt genul de persoana care lua 4 la algebra si 9 la geometrie si care era cel mai bun la desen inca din gradinita colegilor ! Nu mi-e frica de arhitectura, sunt eu un pic cam lenes dar am d`abia 18 ani, am trecut a 12-a si incep sa ma maturizez si sa las distractiile la o parte ! Acum mie imi va fi mult mai usor sa dau la Iasi ( http://www.tuiasi.ro/ ) Sunt mai aproape de casa si in plus am auzit ca sunt profesori foarte buni ! Mi-as dori la Bucuresti, dar e viata cam scumpa pe acolo .. si nu prea imi permit ! Mai astept raspunsuri, pareri si poate cineva imi da Add : ma_cristian, si vrea sa`l am in lista ca sa`l mai intreb cate ceva, sa ne ajutam reciproc .. vedem noi ![]() |
#59
Posted 09 September 2007 - 14:48

Am să continui eu șirul ”nedumeririlor”.
Mă gândesc să dau și eu la Arhitectură (și la altă facultate, în caz că nu merge prima ![]() Într-adevăr, la Cluj au fost 125 locuri anul acesta. 60 buget, 65 taxă. M-aș apuca de învățat/desenat cartea recomandată de Night și să mă uit și pe cele recomandate de ei pe site-ul lor. Aș căuta un profesor să fac pregătire (sunt din Botoșani, probabil aș merge la Iași pt. pregătirea asta). Cu matematica nu am probleme, analiză, geometrie, algebră, orice, le ador pe toate ![]() M-a descurajat faptul că am auzit de cineva care se pregătește de 2 ani pt admitere (într-adevăr, în București) și încă se teme că nu intră... Mă descurajează și faptul că sunt puține locuri la Cluj și probabil cei care fac pregătire acolo cu profesorii respectivi vor avea înaintare... |
#60
Posted 09 September 2007 - 22:29

la Cluj au fost 125 locuri anul acesta. 60 buget, 65 taxă. ![]()
M-aș apuca de învățat/desenat cartea recomandată de Night și să mă uit și pe cele recomandate de ei pe site-ul lor. Aș căuta un profesor să fac pregătire (sunt din Botoșani, probabil aș merge la Iași pt. pregătirea asta). ![]() Desenul liber: Cam asta ilustreaza cel mai bine ce se urmareste la candidati. [ http://img522.imageshack.us/img522/2744/escherascendingaq2.th.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ http://img50.imageshack.us/img50/1176/escher720smallwo8.th.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Simtul proportiilor, convergenta liniilor in perpectiva, redarea spatialitatii compozitiei, si tehnica valorarii (hasurile ce redau luminile / umbrele / texturile). Una dintre cele mai grele probleme este sa scapi de contururi. In realitate corpurile nu au contur "de sarma". Pe retina ele sunt practic doar niste pete de culori. Liniile hasurilor (valorarii) trebuie sa se vada, deci nu trebuie manjite cu degetele. Umbrele proprii sau cele purtate nu au aceeasi intensitate peste tot. Si acum cireasa de pe tort; trebuie sa stii redai culorile obiectelor prin tehnica de valorare alb-negru. Adica sa se "simta" pe un obiect ca este din hartie, si nu din fonta. ... intelegi la ce ma refer. E mult de povestit si de explicat despre cunostintele teoretice de desen liber. Cel mai bine e ca cineva sa-ti explice pe viu, si desigur TU trebuie sa-ti pierzi vremea cu partea practica. Ahh, foarte important: mainile trebuie menajate. Nu se poate desena cu maini umflate sau pline de bataturi. (nu spala rufe, nu taia lemne, nu sapa prin gradina, etc.) Nu glumesc! ![]() Edited by NightShift, 09 September 2007 - 22:32. |
#61
Posted 09 September 2007 - 23:32

Pe vremea mea au fost 25 de locuri pe scaun, si zero in picioare. ![]() Eu sunt de parere ca pregatirea inseamna multe ore pierdute cu foaia lipita pe masa, cu teul si echerul in maini si cu cartea de GD deschisa pe genunchi. Multe probleme sunt explicate confuz si de oricate ori recitesti un anume pasaj, tot intr-o singura propozitie te impiedici. Si o citesti ... si o recitesti ... si abia peste 2-3 zile intelegi ce a vrut nenea ala sa explice acolo. Desi in domeniul geometriei descriptive nu se mai fac noi descoperiri, consider totusi ca pregatirea trebuie neaparat coordonata de un arhitect (preferabil cat mai tanar pentru ca in ultimii ani s-au schimbat multe in invatamant). Dar atentie, exista foarte multi care habar n-au GD. Am vazut cum sufereau unii colegi la examene. ![]() Desenul liber: Cam asta ilustreaza cel mai bine ce se urmareste la candidati. [ http://img522.imageshack.us/img522/2744/escherascendingaq2.th.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ http://img50.imageshack.us/img50/1176/escher720smallwo8.th.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Simtul proportiilor, convergenta liniilor in perpectiva, redarea spatialitatii compozitiei, si tehnica valorarii (hasurile ce redau luminile / umbrele / texturile). Una dintre cele mai grele probleme este sa scapi de contururi. In realitate corpurile nu au contur "de sarma". Pe retina ele sunt practic doar niste pete de culori. Liniile hasurilor (valorarii) trebuie sa se vada, deci nu trebuie manjite cu degetele. Umbrele proprii sau cele purtate nu au aceeasi intensitate peste tot. Si acum cireasa de pe tort; trebuie sa stii redai culorile obiectelor prin tehnica de valorare alb-negru. Adica sa se "simta" pe un obiect ca este din hartie, si nu din fonta. ... intelegi la ce ma refer. E mult de povestit si de explicat despre cunostintele teoretice de desen liber. Cel mai bine e ca cineva sa-ti explice pe viu, si desigur TU trebuie sa-ti pierzi vremea cu partea practica. Ahh, foarte important: mainile trebuie menajate. Nu se poate desena cu maini umflate sau pline de bataturi. (nu spala rufe, nu taia lemne, nu sapa prin gradina, etc.) Nu glumesc! ![]() Eu sunt a 11-a la matematica-informatica si vreau sa incep de anul asta pregatirea pentru arhitectura.Imi place foarte mult geometria,zic eu ca stau f bine la capitolul imaginatie,culori etc....dar am ceva probleme cu "talentul" la desen.Nu sunt chiar cea mai buna desenatoare a tuturor timpurilor ,totusi o sa muncesc astia doi ani pana imi sar capacele ca sa intru la Mincu(imi doresc f tare),evident ca la fara taxa ![]() ce zici? multa,multa munca poate sa acopere din golul lasat de o mana nu foarte buna? |
#62
Posted 10 September 2007 - 00:08

ce zici? multa,multa munca poate sa acopere din golul lasat de o mana nu foarte buna? Da. Absolut. Mana buna nici nu iese la iveala fara munca. Iar munca multa e degeaba daca nu te invata cineva despre TEORIA si TEHNICA desenului. Oricat de ciudat suna, un desen bine proportionat in pagina, bine executat si prezentat - NU poate face decat cineva cine A INVATAT sa deseneze. Referitor la desenele de mai sus .... Nu va speriati, ele sunt executate de adevarat profesionist in domeniu. ( google search = ESCHER ) ![]() |
#63
Posted 10 September 2007 - 01:39

Pe vremea mea au fost 25 de locuri pe scaun, si zero in picioare. ![]() Eu sunt de parere ca pregatirea inseamna multe ore pierdute cu foaia lipita pe masa, cu teul si echerul in maini si cu cartea de GD deschisa pe genunchi. Multe probleme sunt explicate confuz si de oricate ori recitesti un anume pasaj, tot intr-o singura propozitie te impiedici. Si o citesti ... si o recitesti ... si abia peste 2-3 zile intelegi ce a vrut nenea ala sa explice acolo. Desi in domeniul geometriei descriptive nu se mai fac noi descoperiri, consider totusi ca pregatirea trebuie neaparat coordonata de un arhitect (preferabil cat mai tanar pentru ca in ultimii ani s-au schimbat multe in invatamant). Dar atentie, exista foarte multi care habar n-au GD. Am vazut cum sufereau unii colegi la examene. ![]() Desenul liber: Cam asta ilustreaza cel mai bine ce se urmareste la candidati. [ http://img522.imageshack.us/img522/2744/escherascendingaq2.th.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ http://img50.imageshack.us/img50/1176/escher720smallwo8.th.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Simtul proportiilor, convergenta liniilor in perpectiva, redarea spatialitatii compozitiei, si tehnica valorarii (hasurile ce redau luminile / umbrele / texturile). Una dintre cele mai grele probleme este sa scapi de contururi. In realitate corpurile nu au contur "de sarma". Pe retina ele sunt practic doar niste pete de culori. Liniile hasurilor (valorarii) trebuie sa se vada, deci nu trebuie manjite cu degetele. Umbrele proprii sau cele purtate nu au aceeasi intensitate peste tot. Si acum cireasa de pe tort; trebuie sa stii redai culorile obiectelor prin tehnica de valorare alb-negru. Adica sa se "simta" pe un obiect ca este din hartie, si nu din fonta. ... intelegi la ce ma refer. E mult de povestit si de explicat despre cunostintele teoretice de desen liber. Cel mai bine e ca cineva sa-ti explice pe viu, si desigur TU trebuie sa-ti pierzi vremea cu partea practica. Ahh, foarte important: mainile trebuie menajate. Nu se poate desena cu maini umflate sau pline de bataturi. (nu spala rufe, nu taia lemne, nu sapa prin gradina, etc.) Nu glumesc! ![]() Înțeleg. Am mâinile foarte menajate, nu-i problemă ![]() Ai zis de umbre, că nu trebuie mânjite cu degetele. Asta intenționat? Sau te refereai la mâna sprijinită de foaie? Sper să nu fie târziu să mă apuc de pregătire ![]() ![]() M-am uitat și pe alt forum care conține multe despre arhitectură și pe măsură ce citeam mai multe mă descurajam mai tare. Vedeam și desene de la elevi ce se pregăteau de admitere, desenau clădiri, biserici, piețe, catedrale, superb... Am văzut și subiectele de anul trecut și anul acesta de la București și lucrările lor notate. Edited by Dida, 10 September 2007 - 01:43. |
#64
Posted 10 September 2007 - 15:37

Ai zis de umbre, că nu trebuie mânjite cu degetele. Asta intenționat? Sau te refereai la mâna sprijinită de foaie? Dar pana la valorare, intai trebuie inveti abecedarul: - Trebuie sa poti sa tragi linii drepte de vreo 30 de cm; cercurile sa fie cat de cat OK din 3-4 rotiri ale creionului; incepi cu cercuri de diametru mai mic, si ajungi la cercuri de pana la 20-25 cm. - De exemplu o cratita e suficient de complexa pentru inceput: Intai intelegi forma geometrica, ti-o inchipui si o incadrezi in foaie, trasezi axele, muchiile, etc. Nu le trasezi gros pentru ca la sfarsit trebuie sa dispara conturul de sarma. ![]() 1. Stii ca are o axa veritcala iar planul fundului + planul muchiei de sus sunt perpendiculare pe ea. Oricate inele are, toate sunt in planuri paralele intre ele. Manerul e intr-un plan vertical ce trece prin axul cratitei. ... Poate te umfla rasul cand citesti, dar daca nu tii cont de la bun inceput de regulile astea, o vei valora perfect .... dar obiectul va fi diform, deci lucrezi degeaba. 2. Compozitia trebuie incadrata in foaie: Daca cratita are maner lung, trebuie sa tii cont de el, deci nu amplasezi cilindrul principal pe mijlocul foii de hartie. 3. Poti sa incadrezi cilindrul intr-un paralelipiped, manerul intr-un plan vertical, etc ... trasezi axele, muchiile, si incepi schitezi volumetria in detaliu. 4. Forma si volumul trebuie sa rezulte in final din valorare. Valorarea se face totdeauna cu rabdare, in strat subtire, in unghi cat mai comod mainii (de aproximativ 45°). Nu valorezi in toate directiile, nu te apuci sa innegresti din prima o umbra, pentru ca dupa aceea nu mai poti sterge in conditii bune o suprafata de o palma. Nu innegresti suprafete mici, pentru ca pare gaurita foaia. Daca vrei sa obtii o suprafta mai inchisa la culoare, treci de mai multe ori pe-acolo. Astfel obtii si o hasura uniforma. Un pont: Chiar si valorarea de tonalitate deschisa se face din 2 straturi de hasura, dar cu inclinatii foarte putin diferite (maxim 2-3°), astfel devine uniforma ![]() Umbrele proprii si cele purtate au intensitati diferite. Daca strangi putin din ochi in timp ce te uiti la un obiect, distingi mai bine diferentele subtile de tonalitate. ETC, ETC. Ce mai ... iti trebuie un profesor care sa fie cu ochii pe tine. Mana buna e binevenita, dar nimic nu suplineste cunostintele teoretice si munca multa. Quote Vedeam și desene de la elevi ce se pregăteau de admitere, desenau clădiri, biserici, piețe, catedrale, superb... Spor la lucru. Edited by NightShift, 10 September 2007 - 15:43. |
|
#65
Posted 11 September 2007 - 00:04

Da, înțeleg. Știu că trebuie să am un profesor să mă învețe, asta caut acum... Am două nr. de la 2 profesori universitari din Iași, unul pt. desen tehnic și celălalt pt. liber dar e cam complicat și obositor să merg acolo în fiecare săptămână (cu drumul). Poate totuși găsesc aici un arhitect cu timp și răbdare și pentru mine
![]() Uite un desen făcut azi, poate-mi spui ceva greșeli (că-s convinsă că are). E a4 foaia (deși scanneru nu știu de ce a tăiat și a lăsat fix desenul, în sus și în jos mai erau ceva axe.) ![]() Încă o întrebare.. Poți să-mi spui cam la ce se folosesc creioanele diferite, la tăria mă refer... Care e pt hașurat, etc.. PS: la desen știu că n-am făcut ok obiectul cu fructele. Trebuia mai "lăsat", e prea înalt. Dar n-am mai vrut să dau cu guma când mi-am dat seama ![]() Edited by Dida, 11 September 2007 - 00:18. |
#66
Posted 11 September 2007 - 01:44

Poți să-mi spui cam la ce se folosesc creioanele diferite, la tăria mă refer... Care e pt hașurat, etc.. Pentru inceput iti recomand HB, B , 2B, si o ascutitoare. ![]() Eu dintotdeauna m-am descurcat mai bine cu creioanele 2B de 0.5, dar nu te lua dupa asta. Fiecare cu ... preferintele lui. ![]() -------------------------------------------------------------------------------- Din Thumbnail desenul pare foarte bun. Are contrast bun si "traieste", dar este un desen de 5 minute. Nu ma pacalesti tu asa usor ... HEY! .... CONSTRUCTIA SI VALORAREA TREBUIE FACUTE CU RABDARE!!!! ![]() - Axele verticale ale obiectelor sunt inclinate, dar asta s-ar putea sa fie din cauza potionarii pe scanner, deci trec peste asta. - Un factor ESENTIAL in perspectiva este "inaltimea ochiului". REGULA: Indiferent la ce altitudine te aflii, intotdeauna linia orizontului este la inaltimea ochilor. (poti sa incerci daca nu crezi ![]() - Cu cat un plan orizontal este mai aproape de inaltimea ochiului, unghiul de incidenta al privitorului este mai mic, iar cu cat este mai departe (mai sus sau mai jos), cu atat "mai mult vezi din el". Ti-am facut un desen destul de concludent acolo pe margine. Planul de sus e mai "ingust", pentru ca e mai sus, deci mai aproape de linia orizontului. ![]() - Poate pentru inceput ar fi mai simplu sa desenezi "cutii", dar hai ca explic mai departe pe obiect: - Planurile capacelor butoaielor trebuie sa respecte regula de mai sus. - Cercul de jos e mai "lat", iar cel de sus e mai "ingust". - Construiest deci schema butoiului. Elipsele traseaza-le complet chiar daca partea din spate nu se va vedea. - Trasarea completa a elipselor foloseste la racordarea liniilor la marginea vizibila, si eviti ca talpa si inelele sa aiba "colturi". Ele vor merge frumos roata-roata. - Traseaza si axa orizontala a elipselor, astfel eviti ca ele sa fie descentrate din plan orizontal. Marginile stanga-dreapta ale elipsei trebuie sa fie la aceeasi inaltime pe desen, si totul e OK. Nu am nici scanner si nici creion moale la indemana, deci m-am apucat sa valorez cu un creion de 0.5. ![]() Cand m-am uitat la fundalul din desenul tau, la prima vedere am avut impresia ca esti stangace. ![]() Nu ca ar fi vreo problema, dar ... nu valora in toate directiile, ci NUMAI INTR-UNA SINGURA. Preferabil undeva in jur de 45°. Cum ti-e comod, dupa cum am spus si mai sus. Ahh ... de altfel, te poti astepta ca folosirea fundalului sa fie interzis la admitere. ![]() Quote Dar n-am mai vrut să dau cu guma când mi-am dat seama ![]() Edited by NightShift, 11 September 2007 - 01:52. |
#67
Posted 11 September 2007 - 02:34

Am înțeles partea cu orizontul
![]() ![]() Știi care e problema cu construcția și valoarea de care vorbeai? (E posibil să fi fost mai puțin verticale axele ![]() ![]() O să mai fac elipse până înnebunesc ![]() Ah, și desenul mi-a luat destul de mult ![]() ![]() Edited by Dida, 11 September 2007 - 02:35. |
#68
Posted 11 September 2007 - 03:13

Stii ce inseamna sagetile alea laterale la stanga si dreapta desenului ala de langa butoaie? .... PUNCTE DE FUGA.
Toate liniile geometric-paralele se unesc intr-un singur punct de fuga IN PERSPECTIVA . ![]() Uite un exemplu cules de pe net. Chiar daca e pueril, e foarte instructiv desenul. Stiind ca linia orizontului este la inaltimea ochiului, poti numara etajele de pe blocul din stanga pentru a afla la ce etaj te aflii tu. ![]() [ http://jhh.blogs.com/anthos/images/perspective_1.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] REGULA 2: Punctele de fuga INTOTDEAUNA se afla pe linia orizontului. Observa te rog unde se intalnesc liniile bordurii.... acolo e punctul de fuga a tuturor liniilor din desen. Daca nu crezi, pune liniarul si te vei convinge. (tipul asta de perspectiva este cel mai simplu se numeste "perspectiva la un singur punct de fuga" exista si la 2, si la 3 puncte de fuga ... ![]() Daca ai inteles partea cu linia orizontului, incidenta asupra planurilor, si punctele de fuga, deseneaza un interior de camera. (simplu: tavan, pereti, eventual o mobila -doua -trei.) Edited by NightShift, 11 September 2007 - 03:19. |
#69
Posted 11 September 2007 - 18:14

Am făcut...Am impresia că nu a ieșit bine colțarul. Partea mai lungă a lui trebuia mai înspre stânga?
![]() |
|
#70
Posted 11 September 2007 - 19:36

Pf, l-am corectat un pic. Mai greșisem la un colț.
![]() Edited by Dida, 11 September 2007 - 19:37. |
#71
Posted 12 September 2007 - 01:33

Dida, nu esti atenta.
![]() Uite care e problema in desenul tau: Nu e buna perspectiva. Am trasat cu albastru CUM TREBUIAU SA FIE liniile tale pe desen. ![]() Repet - Liniile care in realitate sunt paralele, in perspectiva se intalnesc intr-un punct de fuga (PF). In realitate, muchiile tavanului, muchiile pardoselii, plinta, fereastra ... toate sunt paralele. Pe desenul de mai jos insa (in perspectiva) ele se intalnesc intr-un SINGUR PF. (marcat cu 1) ![]() (tot nu am scanner, iar fotografiile ies cam aiurea. Mar rog ... ceea ce e esential, se vede) Un obiect cu muchii neparalele cu liniile amintite mai sus va avea alte PF.. Masa este rotita fata de muchiile camerei, deci are alte puncte de fuga ... doua de data asta; din care numai unul singur poate intra in desen (marcat cu 2). De altfel, ZOOM-ul ochiului uman e de aproximativ 35mm, (deschidere angulara orizontal = ~37°, verticala = ~28°) deci nu poate vedea in aceeasi imagine doua PF ale unui obiect cu muchii perpendiculare intre ele. Edited by NightShift, 12 September 2007 - 01:39. |
#72
Posted 12 September 2007 - 01:53

Aaa.. Începe să devină tot mai logic desenul ăsta
![]() ![]() |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users