Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Succesiune notar versus instanta ...

Montaj aer conditionat in balcon ...

joc idem Half Life gratis

PC game stream catre Nvidia Shiel...
 Pompa de apa HEPU ?!

Vreau o masina electrica de tocat...

Cum ajunge remorca de tir inapoi ...

Alt "Utilizator nou" pe T...
 ULBS INFORMATICA

Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata

Am nevoie de poze cu un curcubeu
 Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3
 

Noua taxa de inmatriculare auto - un dezastru

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
2207 replies to this topic

#1
citizenx

citizenx

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 660
  • Înscris: 28.11.2001

Quote

Directorul ACR Dolj, Eugenia Nita, a declarat duminica, intr-o conferinta de presa, ca impunerea noii taxe pe inmatricularea masinilor vechi este un "bir greu de suportat, care afecteaza numeroasa clasa de mijloc a romanilor." "Noua taxa pe imatriculare, care va intra in vigoare la 1 ianuarie 2007, va descuraja patura de mijloc, adica pe cei care cumpara masini second-hand si in leasing. Odata cu intrarea in Uniunea Europeana speram sa scapam de aceasta taxa de tot pentru masinile mai batrane de opt ani, dar prin noile prevederi legislative, platim o taxa mai mare cu cat masina este mai veche", a spus Eugenia Nita.

Directorul ACR Dolj a declarat ca taxa de inmatriculare va putea atinge si 10 mii de euro pentru o masina: "In calcularea taxei se tine cont de vechimea masinii, capacitatea cilindrica si normele euro pe care le respecta. In urma acestui algoritm se poate ajunge la o taxa de peste 10 mii de euro." Nita considera ca, daca un roman cumpara o masina la mana a doua din tarile vecine, la intoarcerea in tara va achita o taxa de inmatriculare care va depasi valoarea masinii.

Persoanele care au achizitionat o masina noua, dar in leasing, o sa plateasca, de asemenea, taxa de inmatriculare. Eugenia Nita a explicat ca un cumparator in leasing devine proprietarul masinii dupa ce a achitat ultima rata, adica dupa o perioada de trei sau cinci ani in care societatatea-vanzatoare detine masina. "Astfel, in momentul in care cumparatorul devine proprietar, masina se considera a fi veche, el trebuind sa plateasca taxa de inmatriculare. Aceasta taxa nu va face decat sa ne inaspreasca traiul tuturor, pentru ca masina nu mai este de mult un lux pentru romani, ci o necesitate. Iar cei mai multi romani nu isi permit sa achizitioneze o masina noua cu banii jos. Nimeni nu va simti prin aceasta masura ca, dupa ce intram in Uniunea Europeana, vom scapa de accize. Aceasta noua taxa poate ajunge la o valoare mai mare decat cea a accizelor", considera Nita.

Declaratia doamnei Nita readuce in actualitate problema taxei de inmatriculare pentru masinile in leasing cu inmatriculare temporara, semnalata de Bloombiz acum cateva saptamani. Ceea ce este mai grav, unele societati de profil isi linistesc clientii cu formulari de genul "legea nu se aplica masinilor in leasing", fara insa sa isi sustina afirmatiile cu o argumentatie legislativa solida. Functionari ai Ministerului de Finante, contactati pentru a clarifica aceasta situatie, au dat la randul lor raspunsuri evazive, evitand exprimarile clare, transante.

Sursa: Bloombiz

#2
WildChild

WildChild

    Moderator

  • Grup: Members
  • Posts: 1,972
  • Înscris: 11.05.2006
Nu cred ca o sa se ajunga atat de rau (treaba cu inmatricularea de la sfarsitul perioadei de leasing), mai ales ca UE a inceput deja sa "latre". Sau sunt prea optimist?

#3
olteanul

olteanul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,285
  • Înscris: 05.12.2005
Nu stiu care va fi valoare taxei de inmatriculare, dar ceva ma face sa nu prea cred orice baliverne spuse de politicieni.
E drept ca autoarea acestei luari de pozitie este o persoana care se da tot timpul drept foarte apropiata de fenomenul automobilistic, dar ceva ma face sa cred ca nu e vorba decat de un bun prilej pt PSD de a mai iesi in fata cu o critica la adresa guvernului.

#4
turbo trabannt

turbo trabannt

    gogule, probleme mah? no, stai sa termin berea asta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,519
  • Înscris: 18.05.2006
ma scuzati pt misoginism dar: de cand o femeie este sefa la acr, ce stie asta despre masini , despre cluburi de masini? la dolj, adica la unul din 40 si ceva judete ale tarii? aia a pus mana pe lege? acolo scrie clar "la prima inmatriculare in romania"! nu in dolj, in romania!
cum zicea si olteanul, tanti asta nu a vrut decat sa fie citata ca deh este vedeta!
la leasing nu e cazul de taxa asta daca deja s-a inmatriculat masina inainte de 2007.
Jesus, toate toapele ( aici includ si pe alea 2 gaste de la aris) cand se trezesc cu microfonu in fata parca innebunesc!

si cum a zis wildchild sa asteptam cuminti ue. sau daca nu, ne vom lua toti citroenuri noi de la papa tariceanu! :naughty:

#5
AlexIP

AlexIP

    marele licurici

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,763
  • Înscris: 25.09.2004
Da mai, la prima inmatriculare non-temporara in Romania, adica la sfarsitul perioadei. Doamna asta stie bine.

#6
turbo trabannt

turbo trabannt

    gogule, probleme mah? no, stai sa termin berea asta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,519
  • Înscris: 18.05.2006

View PostAlexIP, on Aug 22 2006, 00:19, said:

Da mai, la prima inmatriculare non-temporara in Romania, adica la sfarsitul perioadei. Doamna asta stie bine.
sa nu facem confuzia intre leasing extern si leasing intern. La leasing intern nu este inmatriculare temporara.

#7
radup

radup

    Active Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 1,248
  • Înscris: 02.04.2003

View Postturbo trabannt, on Aug 21 2006, 11:46, said:

ma scuzati pt misoginism dar: de cand o femeie este sefa la acr, ce stie asta despre masini , despre cluburi de masini? la dolj, adica la unul din 40 si ceva judete ale tarii? aia a pus mana pe lege? acolo scrie clar "la prima inmatriculare in romania"! nu in dolj, in romania!
cum zicea si olteanul, tanti asta nu a vrut decat sa fie citata ca deh este vedeta!
la leasing nu e cazul de taxa asta daca deja s-a inmatriculat masina inainte de 2007.
Jesus, toate toapele ( aici includ si pe alea 2 gaste de la aris) cand se trezesc cu microfonu in fata parca innebunesc!

si cum a zis wildchild sa asteptam cuminti ue. sau daca nu, ne vom lua toti citroenuri noi de la papa tariceanu! :naughty:

Inseamna ca nu ai vazut scandalul de la Aris!   :w00t:

#8
turbo trabannt

turbo trabannt

    gogule, probleme mah? no, stai sa termin berea asta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,519
  • Înscris: 18.05.2006
citez din codul fiscal : art 214: Taxele speciale se platesc cu ocazia primei inmatriculari in Romania.
art 221: Prin derogare de la prevederile art 214, pentru autoturismele si alte obiecte supuse accizelor introduse in Romania pe baza unor contracte de leasing, initiate inainte de data intrarii in vigoare a prevederilor prezentului titlu, si a caror incheiere se va realiza dupa aceasta data, se vor datora bugetului de stat sumele calculate in functie de nivelul accizelor in vigoare la momentul initierii contractului de leasing.

deci e clar: cine a semnat pana la 1 ian 2007 contract de leasing sta linistit.

dupa 2007 se vor plati la prima inmatriculare , nici vorba de aia temporara. chiar daca o inmatriculezi pe numere rosii te vor arde! iti iau banii la numerele rosii.

pt o masina noua cu cilindree pana in 1600 cm3 se vor plati pana la 1200 euro. cine vrea sa ia masina acuma ar face bine sa ia. se vor scumpi toate inclusiv mandria nationala: loganu.

atentie: taxa se plateste si pt o masina noua! nici o inmatriculare nu scapa netaxata,atat ca pt masinile second-hand aduse de afara taxa creste ametitor. la non-euro poti plati pana la 2 euro/cmc *1.35. adica la 2000 cm vei plati 5400 euro.

cucoana aia de la acr ( nici nu mai stiam ca exista chestia asta!) a vorbit ca sa se dea mare :cursing:  :death:

Edited by turbo trabannt, 21 August 2006 - 13:48.


#9
RedMan_BZ

RedMan_BZ

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 849
  • Înscris: 10.04.2005
Baieti nu va mai ambalati degeaba, decizia asta e total cretina si idioata, mi se pare mai degraba o tentativa de kakat de a minti poporul cu televizorul :cursing: Acest avorton de lege este importiva constitutiei europene care subliniaza in mod clar LIBERA CIRCULATIE A MARFURILOR IN CADRUL UE. Ori baga taxa si o belim rau tare cu amenzi de la UE si ne facem si intrare meseriasa, ori revin cu picioarele pe pamant. Pur si simplu ce zic ei e ilegal in cadrul UE.
Parc-o vad pe fosila aia de presedinte ACR la tembelizor cum zambeste schizofrenic si zice ca taxele la masinile SH vor fi si de 10.000 de euro :death: ca sa-i mai creasca si lui burta putin sa cumparam numai lesinaturi de dacii si DEUU (de fapt in sinea lor le tremura chilotii pe ei de frica, le fuge ciolanu de sub nas, impreuna cu carnatul-sef APIA). Manca-v-ar paranoia de debili mintali, la azil bah, ati gresit cladirea!!! :deadtongue:

Uitati aici articolul: http://www.autoevolu...stiri-auto.html (sursa e Saptamana Financiara).

P.S.: Scuze dar chiar imi ies din fire cand ii vad pe avortonii astia cum isi fac spectacolele cretinoide. :puke:

#10
djclocky

djclocky

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,245
  • Înscris: 23.11.2003
ba nu mai Redman, ca va lasa sa cumparati gunoaiele ce nu le mai folosesc nemtii sau altii.
Nu vedeti ca aduceti numai rahaturi ce arunca altii?

Foarte bine fac!

Romanii sa invete sa sa respecte insa nu luand ce arunca altii ci investind in propria lor industrie ( in cazul nostru Dacia )
Tu cum crezi ca au reusit marile concerne ? Au adus pe piata direct adevarati bolizi? Nu! Au pornit treptat ...;
Industria romaneasca de autovehicule are nevoie de acest "treptat" si dupa cum vedeti scoate masini din ce in ce mai bune.

Cine are bani de masini straine NOI , tot respectul. Cine nu , sa isi cunoasca lungul nasului si sa isi ia masina pe bugetul sau.
Ce suntem ?Niste gunoieri ai Europei? Nu dau doi bani pe o masina SECOND ori cat de buna se crede ca e...

Sa terminam naibii odata cu mentalitatile astea de balcanici. Nu vrem gunoaiele altora in materie de autovehicule si foarte bine ca baga taxe mari pentru autovehiculele second.

Din partea mea ar trebui sa interzica TOTAL importul de masini second.
Cand francezii si nemtii se bat pentru Logan, noi ne batem pentru ce arunca ei.

Si cred ca schiloada aia de la TV e mai inteligenta decat multi deasupra mea.. in materie de economie. Stie ea foarte bine ce face si pentru asta respect

#11
AlexIP

AlexIP

    marele licurici

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,763
  • Înscris: 25.09.2004
Stiti ce imi place mie cel mai mult? :lol: Ca apare cate unu care crede ca ACR e pe felie cu astia de pun taxe... :roflmao: Se vede acum cine e membru ACR si cine nu. In (destul de slaba, e adevarat) revista Autoturism de cateva luni se bate obrazul guvernului la faza cu taxele (later edit: hai sa explic asa... o masina de 1800 de euro acolo se vinde cu vreo 4500-5000 aici pentru ca nu se mai poate inmatricula, fiind Euro 2, la fel, o masina de 1000 de euro acolo se vinde cu vreo 2500-3000 aici, pentru ca e Euro 1, etc., si din cauza taxelor imense preturile vor ramane tot pe acolo... ca sa iti vezi lungul nasului si sa cumperi mai scump), si se arata ca lumea vrea sa cumpere masini la second, pentru ca sunt mai pe buzunarul nostru decat masina poporului de 5000 de euro initial + 3000 adaos pur ce merge la Renault... dar no, ACR e fosile, cine le mai citeste si lor gazeta? :death: Mai bine sa comentam aiurea. :death: :death: :death:

Edited by AlexIP, 21 August 2006 - 22:18.


#12
olteanul

olteanul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,285
  • Înscris: 05.12.2005

View Postdjclocky, on Aug 21 2006, 20:06, said:

Sa terminam naibii odata cu mentalitatile astea de balcanici. Nu vrem gunoaiele altora in materie de autovehicule si foarte bine ca baga taxe mari pentru autovehiculele second.

Din partea mea ar trebui sa interzica TOTAL importul de masini second.
Cand francezii si nemtii se bat pentru Logan, noi ne batem pentru ce arunca ei.

Să înțeleg că mentalități de balcanici au și nemții. suedezii și toți nordicii ș.a. care vând și cumpără mașini second hand?!
Ce orgoliu nerod! Cum poți să spui că o mașină SH înseamnă gunoi?
SH este și o mașină de doi ani cu 40k km dar și una de 20 de ani.
Chiar nu poți face o diferență.
Dacă dumneata vrei să se interzică total importul de SH te-aș întreba ce te faci în cazul în care îți cumperi mașină (că bănuiesc că nu ai..) nouă, iar după cățiva ani vrei să îți iei alta nouă?
Cui i-o vinzi? Cine ți-o ia?

Dar cred că te-am băgat prea mult în seamă, iar la faza cu francezii și nemții se bat pe logan m-ai făcut să râd și să îmi dau seama că nu pricepi nimic din ceea ce înseamnă mașini...
Cred că BMW va da faliment de frica invaziei loganului..

#13
turbo trabannt

turbo trabannt

    gogule, probleme mah? no, stai sa termin berea asta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,519
  • Înscris: 18.05.2006

View Postolteanul, on Aug 22 2006, 09:59, said:

Dar cred că te-am băgat prea mult în seamă, iar la faza cu francezii și nemții se bat pe Logan m-ai făcut să râd și să îmi dau seama că nu pricepi nimic din ceea ce înseamnă mașini...
Cred că BMW va da faliment de frica invaziei loganului..
:w00t:  :D olteanule, citatul lunii cu bmw care moare de frica loganului.
bai djclokcy cand o scoate rino loganul macar la fel de bun ca skoda atunci o sa fiu patriot si o sa imi iau una. pana atunci patriot/nepatriot prefer un second de vreo 6 ani bine intretinuta cu drumuri germane si benzina germana. nu de alta dar daca a mers 100.000 km cred ca ma tine inca 40.000 de km.
la logan e bun doar pretul calitatea in ansamblu este sub ce se face afara.
dar poate ca tu lucrezi la nenea tariceanu ( care hai sa iti spun un secret: este prim-ministru si firma lui vinde CITROENURI NOI!).  :lol:

ma scuzati ca m-am ambalat dar mai e putin si ni se spune sa cumparam totul romanesc, sa fim patrioti ( de ce nu si Dacia 1310 si oltcit sa cumparam fata de un gunoi de VW golf 2 cu ce e mai buna?). cand om fi noi in stare sa facem lucruri de calitate atunci mai vorbim. cand mi-oi cumpara un lucru mai prost dar numai fiindca este fabricat in romania ma inscriu in PRM.

#14
boom87

boom87

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 464
  • Înscris: 28.06.2004
djclocky, fa-ne un mare bine si culca-te... vreo 10 ani macar, poate pana atunci dispare Softpedia si nu vom mai vedea ideile tale total COMUNISTE.
Cum sa spui asa ceva ? Cum mai ?
Cu tot respectul pe care il am pentru Dacia (nu zic, pt banii ei e o masina bunicica) NU POTI sa compari Dacia cu multe firme.
Ceea ce zici tu ne baga direct in comunism. Numai ce se face la noi e bun, restul sunt gunoaie. Ti se pare corect ca badita ION din varfu satului care are o Dacie 1300 cu grad de poluare minus euro 10 sa circule ca rahatul ala de masina, si u sa nu iti poti aduce in tare un Mercedes E Klasse din 1998 ? Hai sa fim seriosi...

Mai gandeste-te putin in loc sa spui porcariile astea, sau te-a platit cineva sa le spui ?

#15
djclocky

djclocky

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,245
  • Înscris: 23.11.2003
olteanul > Ei nu sunt incurajati sa isi cumpere masini second si nu au invazie de masini SH cum avem noi. Am masina, multumesc, si stai linistit eu gandesc inainte sa dau banii pe ceva si in mod sigur nu o s-o vand in urmatorii 10 ani.
Daca ai vedea ca se asteapta dupa un Logan in Germania si Franta cat si dupa un Ferrari ( vreo 3-4 luni) asta cu toata opozitia marilor firme de acolo care isi vedeau segmentul low-cost amenintat (vezi testul patetic al elanului -platit de cineva cu intentii "bune") De ce se temeau aia ma , de Logan? Ca era prea varza nu ? :)).Asa ca daca habar nu ai ce se petrece pe alte piete nu mai comenta... expertule.
Unii is doresc o masina fara fite, fara scaune din piele si sigle BMW cu care impresioneaza panaramele. Ete na..consumatorul voteaza intotdeauna cu picioarele.


boom> fiule , badea ion are posibilitatea sa mearga cu rahatul ala de masina la Dacia (ii da ceva bani pe ea) si sa-si cumpere un Logan nou. Nou ba! Daca ii cade turbina are garantie! Daca ii cade roata are garantie. Tu ce ai pe rahatul ala second? Ce zici ca nu te aud? :)
Ce idei comuniste ma? Adica daca iti ajuti industria  (la fel cum MULTE tari au recomandat sa investeasca in produsule proprii) esti comunist?

Dupa voi ar trebui ca dupa aderaraea in UE toata lumea sa-si aduca masini dincolo second asta rezultand Dacia sa dea faliment. Si uite cum a mai crapat inca o industrie romaneasca din cauza ca romanii merg in ideea ca lucrul ce vine folosit de afara e mai bun ca lucrul nou aici.
Un lucru nou e un lucru nou.

Ahh si sa-mi spuna expertii de mai sus cat ii costa un service daca s-a stricat ceva la motor la o masina second straina (ex. bmw , Mercedes ca tot vb de ele) si cat costa aceeasi reparatie la o dacia Logan.

Bai daca aveti bani de asa ceva... luati si niste taxe ca vorba aia "Ce masini luxoase sunt la noi ... nu sunt la nimeni"

#16
turbo trabannt

turbo trabannt

    gogule, probleme mah? no, stai sa termin berea asta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,519
  • Înscris: 18.05.2006
taxele astea nu fac altceva decat sa elimine competitia. cu cat e mai putina competitie cu atat astia din tara vor fi mai lenesi in a imbunatati modelele , ba chiar deloc.
ar fi frumos o taxa si in europa anti-logan : sa nu se mai inregistreze masini decat masini euro 4. cine produce in europa singurele masini euro 3. raspuns: logan+cielo!
sincer inca nu m-am hotarat la ce masina sa astept 3 luni : la Dacia sau la Ferrari. neah , domne nu iau ferrari piese scumpe daca imi cade motorul sau turbina cand ma duc la badea ion in varf de munte sa ii vad loganu  :cursing:
si ar trebui sa prind un loc si la ferrari la coada sa ajung in fatza vitrinei cu ferrari si sa incep sa tip: scump, domne, scump! dincolo la Logan era mai ieftin , luam 20 de logan cu banii de un ferrari  :death:  :death:  :death:

daca calculez eu bine , loganu de 1.6 se va scumpi cam cu vreo 800 de euro in 2007 numai din cauza taxei.  :naughty: fiti patrioti si cumparati mai scump! :photo:

Edited by turbo trabannt, 22 August 2006 - 10:52.


#17
olteanul

olteanul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,285
  • Înscris: 05.12.2005

View Postdjclocky, on Aug 22 2006, 11:13, said:

Ei nu sunt incurajati sa isi cumpere masini second si nu au invazie de masini SH cum avem noi.

Dupa voi ar trebui ca dupa aderaraea in UE toata lumea sa-si aduca masini dincolo second asta rezultand Dacia sa dea faliment. Si uite cum a mai crapat inca o industrie romaneasca din cauza ca romanii merg in ideea ca lucrul ce vine folosit de afara e mai bun ca lucrul nou aici.

Cine sunt cei care nu sunt incurajati sa cumpere masini SH?
Orice om are dreptul sa aleaga ce masina cumpara. SI e treaba lui daca ia o masina veche de 3, 5 sau chiar 15 ani. Unde e problema ta?
Trebuie cumva sa cumparam doar dacii?
De ce?!
Poate ai uitat, dar regimul comunist a cazut.
Daca vor cei de la dacia reno sa le luam tractorasele, sa se zbata sa faca ceva competitiv.
Conform principiului tau in germania nu ar trebui sa fie decat masini germane, in suedia nu ar avea ce cauta masinile nemtesti s.a.m.d..
Delirezi!
Nimeni nu imi poate impune ce sa fac cu banii mei.

#18
El_Cid

El_Cid

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,524
  • Înscris: 29.03.2004
ce mentalitate are ala... pai daca ar fi asa cum zice el Dacia ar fi ramas la 1300... de ce sa se chinuie sa imbunatateasca ceva daca romanii oricum cumpara doar dacii...

Daca o masina NOUA din 2006 nu e preferata in locul unui SH de 6-7 ani inseamna ca masina aia NOUA e de KKT... Dar nu te-ai gandit la asta nu?

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate