Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
de ce trebuie apasat ambreiajul la pornire?
Last Updated: Sep 02 2006 12:14, Started by
tudormara
, Aug 08 2006 13:15
·
0
#19
Posted 09 August 2006 - 11:18
tudormara, on Aug 9 2006, 12:01, said: Asta am vazut la tata si socru, care au folosit si inca folosesc Dacii clasice...se stie ca astea sunt fara frana de parcare si de acolo necesitatea folosirii franei de motor in parcare. Eu am avut pana acum numai asiatice, germane si acum un Focus 2003. Nu am lasat-o niciodatra in viteza ca am grija sa am masian in cea mai buna stare cu putinta. Nu sunt genul care sa dea plicuri la RAR sau IPT... Normal se face pe invers, bagata in a 1-a si fara frina de mina, sau si cu frina de mina daca este teren in panta, rampa. Dupa ce mergi iarna pe lapovita, trage frina de mina si in noaptea ce urmeaza sa fie -25 C, si atunci sa te vad cum dai plicuri sa-ti deblocheze frina. |
#21
Posted 09 August 2006 - 12:24
e perfect ok si sa lasi doar frana de mana trasa si masina la liber. altfel, cand se va urca barbosa in masina ta si va vrea sa porneasca va da un zvac spre masina din fata, iar tie iti va sta inima in loc vreo secunda pana se opreste [eventual in ceva]
|
#22
Posted 10 August 2006 - 10:47
MAK, on Aug 9 2006, 12:18, said: Vrei sa spui ca in parcare lasi masina pe liber si cu frina de mina trasa ? Normal se face pe invers, bagata in a 1-a si fara frina de mina, sau si cu frina de mina daca este teren in panta, rampa. Dupa ce mergi iarna pe lapovita, trage frina de mina si in noaptea ce urmeaza sa fie -25 C, si atunci sa te vad cum dai plicuri sa-ti deblocheze frina. Repet, la masinile proprietate persona (straine) NICIODATA nu s-a blocat frana iarna, chiar si al -25gradeC, treaba e verificata...stiu insa ca soferul firmei la care lucrez si care lucrez si care conduce Dacie papuc a patit de multe ori sa inghete frana spate. |
#23
Posted 10 August 2006 - 15:08
la daciile vechi se bloca cablul de frana de mana ...in schimb un prieten a patit cu un Audi din 2003 ....
la el s-au lipit efectiv placutele de disc ...era iarna , ger ...si cica a inghetat ceva acolo ...mecanicul care a venit la interventie a zis ca s-au lipit placutele de disc de la frig |
#24
Posted 10 August 2006 - 15:48
iarna nu e recomandat sa tragi frana de mana.....ca se lipesc la toate auto dk ai discuri spate.
|
#25
Posted 10 August 2006 - 15:51
cosmin_miu, on Aug 10 2006, 16:48, said: iarna nu e recomandat sa tragi frana de mana.....ca se lipesc la toate auto dk ai discuri spate. mergi cu masina ...cand actionezi frana se incalzezc si discurile de pe spate... opresti masina si primul lucru care il faci este sa tragi frana de mana ...dar intre timp discurile fiind calde au facut condens ...tragand frana de mana ai lipit placutele de disc...condensul de pe discuri si placute ingheata si uite asa te-ai trezit cu masina blocata Edited by freshness, 10 August 2006 - 15:51. |
#26
Posted 10 August 2006 - 18:03
sebulbus, on Aug 9 2006, 13:24, said: cand se va urca barbosa in masina ta si va vrea sa porneasca va da un zvac spre masina din fata, iar tie iti va sta inima in loc vreo secunda pana se opreste [eventual in ceva] crezi ca nu am patit si asta. s-a urcat un prieten in masina sa se uite pe acolo si mi-a bagat-o in viteza. eu obisnuit sa o las pe liberam nu am mai calcat ambreiajul, asa ca a facut instantaneu un pas in fata...norocul meu e ca nu a facut 2 pasi ca acolo era lacul(eram in tabacariei). nu mai spun ca in momentul in care am iesit din masina eram mai ud decat daca as fi iesit din lac...asta nu inseamna ca acum nu o las tot pe liber si cu frana de mana trasa. si nu mi-a inghetat niciodata nimic. nici asta iarna cand erau -25 de grade.si cred ca banuiti ce inseamna -25 de grade si viscol la malul marii + aerul sarat care agraveaza situatia. |
#27
Posted 29 August 2006 - 18:57
Nu știu dacă e la toate așa, dar am avut ocazia să conduc câteva zile un Nissan micra din 2002 cred.
Mașinuța aia avea o cheie inteligentă pe care nu trebuia decât să o porți în buzunar. Nu mai era nevoie să o pui în contact. Mașina însă are în schimb un buton clasic de care învârți pentru a porni mașina. Ciudățenia apare că dacă nu faci manevrele care trebuie, butonul ăla nu se învărte. Și la manevrele obligatorii intră în primul rând călcarea ambreiajului. Nu mai țin minte, dar parcă trebuia și frâna călcată și scoasă din viteză. Am încercat să o pornesc doar cu frâna călcată și scoasă din viteză, dar nu a vrut. Deci condiția de bază era ca ambreiajul să fie călcat. |
#28
Posted 30 August 2006 - 10:45
Si la Chrysler PT Cruiser (al firmei) nu porneste motorul daca nu e calcat ambreiajul. Motivul cred ca il stiu aia de la GMC.
|
|
#29
Posted 30 August 2006 - 11:35
Ambreiajul se apasa din doua motive: chiar daca tu esti 100% ca ai scos din viteza, totusi poate nu ai scos , al doilea e sa reduci efortul pe care il face electromotorul, sa nu mai fie nevoit sa invarta si cutia de viteze pe langa motor.
|
#30
Posted 30 August 2006 - 11:49
Se apasa ambreiajul la pornirea masinii, in primul rand consuma mai putin electromotorul, in special iarna pe temperaturi scazute cand uleiul din cutie este f vascos.
|
#31
Posted 30 August 2006 - 17:15
Daca tot suntem la myth busting, poate ma lamuriti si pe mine de ce instructorul de la scoala de soferi m-a invatat [acum mai bine de 10 ani] sa intru in curba cu ambreajul pe jumatate calcat? Imi cam intrase in reflex, acum m-am dezvatat. Dar niciodata n-am inteles de ce...
|
#32
Posted 30 August 2006 - 18:01
pentru ca stia si el prost la randul lui? cum sa apesi pe ambreiaj in curba, pe ghetus te poti duce foarte usor pe copca cu un asemenea obicei eu ambreiaj folosesc (inafara de schimbat viteze) doar la parcari si cand las masina sa curga la semafor. In rest.. pauza
|
#33
Posted 30 August 2006 - 20:41
tot instructorii de școală au obiceiul prost să te învețe să apeși mai întâi ambreiajul și apoi frâna când vrei să oprești.
ce-i mai grav ,să ți se oprească motoru său să intri în mai știu eu ce,bag de samă că gigeii de mai sus de frână de motor n-au auzit. |
|
#34
Posted 01 September 2006 - 14:31
cod_ferrow, on Aug 8 2006, 20:36, said: MAK, tocmai vin de la un service unde imi e masina pusa pe elevator. S-a pornit motorul si nu s-a invartit nici o roata. Si crede-ma ca masina nu are probleme nici cu axul cutiei de viteze nici cu mai nimic inafara de un rulment la alternator. Iar mecanicul de acolo (om chiar autorizat care are serviciul ala de o viata) mi-a zis ca nu este chiar asa.... Nu e neaparat sa se invarta rotile. Cum vine treaba asta? Nu se invart rotile masinii, ci cele din cutia de viteze! Pedala de ambreiaj nefiind calcata, placa de presiune preseaza discul pe volant, deci acesta se invarte cu turatia de relanti a volantului. Odata cu el se mai invart: arborele primar, pinioanele de pe arborele primar care sunt solidare cu acesta precum si pinioanele de pe arborele secundar care sunt totdeauna angrenate cu omologele lor. Stau de pomana la punctul mort: sincroanele, arborele secundar, diferentialul cu tot ce e in el, planetarele si rotile (alea de mers pe drum). Deci, cu motorul pornit, toate pinioanele se invart, indiferent pe unde e schimbatorul. Ungerea cutiei (ca si o parte de racire, de altfel) se face ca la orice reductor clasic, prin barbotare. Asta inseamna ca pe fundul cutiei e un strat de ulei cam atat de mare cat sa intre pinioanele in el vreo cativa cm. Rotile se invart in uleiul asta cam ca zbaturile unui vapor, iau uleiul, il arunca pe pereti si prin toate alea, apoi uleiul se scurge din nou in fundul cutiei, etc. Temperatura de functionare este undeva la vreo 70 grade, de-aia daca pui mana pe tunel sub frana de mana simti cald, mai ales daca n-ai bucata aia de material izolant pusa acolo. Ei, si acum inchipuiti-va ca dai cu o lingurita prin apa si apoi prin miere. Cam asta incearca pinioanele sa faca la pornirea pe timp de iarna. La masinuta mea, cel putin, daca dau drumul la ambreiaj imediat, pe langa zvacul ala initial, pur si simplu mi se opreste motorul, chiar si cu socul tras la maxim. Edited by akeem, 01 September 2006 - 14:33. |
#36
Posted 01 September 2006 - 14:58
La masinile vechi, cu carburator, pe langa clapeta de acceleratie exista si inca o clapeta de soc, care putea obtura partial sau total intrarea aerului in difuzor, astfel incat sa se realizeze imbogatirea amestecului carburant, necesara functionarii si mai ales pornirii la rece. Actionarea se facea din habitaclu, cu ajutorul unui cablu cu un buton la capat. Tu trageai sau impingeai de buton astfel incat sa obtii un mers rotund, functie de cat era motorul de rece, adica sa nu mearga nici inecat, nici sa tremure si sa se opreasca.
Socurile automate erau pe acelasi principiu, dar in loc de mana omului erau actionate de un bimetal sau de un mic rezervor cu o parafina speciala, care se dilatau sau contractau dupa cum lichidul de racire e mai rece sau mai cald. La masinile noi, PC-ul de sub capota imbogateste amestecul si mareste turatia motorului functie de temeperatura. Edited by akeem, 01 September 2006 - 15:00. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users