Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Se poate recupera numar de telefo...

Upgrade de la MacBook Pro M1 cu 8...

Ce tip de monitor am nevoie pt of...

Resoftare camera supraveghere
 Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Exista vreun plan de terorizare p...

Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...
 Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric

CIV auto import
 Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...

Cumparat/Locuit in apartament si ...
 

Despre lubrifiantii autoturismelor. Pareri, intrebari, raspunsuri, etc.

* * * * - 14 votes
  • Please log in to reply
15158 replies to this topic

#7309
Kspic

Kspic

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,354
  • Înscris: 29.04.2011
Generatii diferite de motoate care au tabieturi diferite. In prezent nu prea mai ai nevoie de uleiuri foarte groase. La 1.8 Turbo BAM exista frica legata de vascozitatea uleiului si turbosfulanta care se incingea bine.  Clar este ca un 5w40 isi face treaba excelent in cazul lor stock. Cu soft, evacuare si tot ce trebuie aveau nevoie de cel mult 5w50.
Dar la cele cu interne schimbate si cifre faine de CP, nu se mai punea problema de folosire zilnica iar pentru drag sau alte competitii clar se bagau uleiuri 10w60.

In prezent,  motorul TSI/TFSI are nevoie de 5w30 cel mult 5w40 cand apar modificari.   Alegerea optima 0w40 pentru cele de 1.8/2.0 cu sau fara modificari si alergate.

Pompa de ulei face o anumita presiune in functie de vascozitatea uleiului. Exista sisteme de redresare a prsiunii dar efectul unui 10w60 la porniri dese nu este cel mai placut. Ajunge greu unde trebuie iar felul in care protejeaza un motor care tine uleiul rece nu este cel mai bun. Uleiul trebuie sa aiba in full load un anumit prag al vascozitatii. Daca este prea subtire sau prea gros afecteaza foarte mult parametrii de ungere.

Daca alegi redline iti recomand 0w40 mai ales pentru ca mergi mult la oras.

Iti recomand sa urmaresti clipul de mai jos pentru a intelege mai bine circuitul de ungere si de ce un 10w60 sau un ulei foarte gros nu este idicat.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/mmmcj53TNic?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Traseul nu este unul foarte scurt si nu foare usor de strabatut mai ales ca uleiul trebuie si filtrat.

Si inca un aspect, filtrul de ulei Hengst sau original.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/U53yl4zQFV0?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

OCI-ul este la alegerea ta pentru ca stii cel mai bine cum mergi cu ea si simti cel mai bine schimbarile. 6k km cu un ulei de performanta.... ideal mod de a trata motorul.
Eu tot la 6k km am OCI-ul dar cu uleiuri de comert. Oricum.... motorul meu e scobitoare pe langa ce ai tu Posted Image)

In schimb imi place foarte mult faptul ca ai o temperatura a uleiului excelenta.

Edited by Kspic, 24 July 2017 - 01:22.


#7310
TSI11

TSI11

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 111
  • Înscris: 23.07.2017
Interesant filmuletul , ai dreptate dar asa era la masina aia plus ca am multi cunoscuti cu TFSI uri de generatia aia care folosesc cu succes 10w60 dar acum nu mai e cazul , asta-i clar ! Eram setat pe Motul 0w40 Trophy cum am spus si mai sus dar o sa iau Redline ( n-am folosit niciodata) Da, sta foarte ok temperatura la ulei , n-am sesizat vreo diferenta la uleiurile folosite pina acum, toate se-nvart cam p-acolo , ma refer la temperatura.
In alta ordine de idei se poate folosi Motul 300V intr-un motor care are kat ???

Edited by TSI11, 24 July 2017 - 01:34.


#7311
sctnicu

sctnicu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 481
  • Înscris: 26.02.2016
La urmatorul schimb de ulei dupa redline, sa incerci Amsoil Extreme Power 0W40, ca alternativa la RedLine 0W40
Din caracteristici, pare peste M1 si destul de apropiat de RL.
Are cea mai mica valoare de Noack din cate am vazut la un 0w40. TBN are valoarea 10.
Insa, pe de alta parte vad ca intervalul de schimb recomandat este de 8000km... sau 6 luni care e primul

Attached Files



#7312
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,555
  • Înscris: 15.06.2007

View Post41ex, on 22 iulie 2017 - 22:22, said:

e dacie de-i trebuie 10w-40? e de epoca de ii trebuie 20w-50?
Dacia mergea cu elf 15W-25  sau ceva de genul 20W-30 mineral.



Sunt tare curios cat de "reliable" sunt senzorii de ulei din zilele noastre  din motoare, in ceea ce priveste estimarea lor asupra "vietii uleiului" ramas.
Cand am luat masina noua, imi arata ca mai am 30000km pana la schimb.  Nu a apucat 23000km si l-am schimbat pentru ca deja cerea singura masina "oil service".
Acuma am inlocuit uleiul, si dupa 700 km a sczut viata lui cu peste 7000km. Mai am 17800km dupa 11 zile de la schimb. Ori uleiul ori senzorii sunt dubiosi.

#7313
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,663
  • Înscris: 24.10.2015
Ori stilul de condus. In manual la masina mea scrie ca.... calculatorul masinii calculeaza in functie de stilul de condus. A ta e mai recenta, nu stiu, poate e altfel.

Uleiul prezent in motor ( shell helix ultra) are vreo 8000 si ma gandesc sa-l dau jos" ca am abuzat un pic de masina data asta. In obd scrie ca mai tine vreo 14000 insa eu am verificat cu degetul si parca nu mai este asa unsuros.

#7314
TSI11

TSI11

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 111
  • Înscris: 23.07.2017

View Postsctnicu, on 24 iulie 2017 - 10:04, said:

La urmatorul schimb de ulei dupa redline, sa incerci Amsoil Extreme Power 0W40, ca alternativa la RedLine 0W40
Din caracteristici, pare peste M1 si destul de apropiat de RL.
Are cea mai mica valoare de Noack din cate am vazut la un 0w40. TBN are valoarea 10.
Insa, pe de alta parte vad ca intervalul de schimb recomandat este de 8000km... sau 6 luni care e primul

Am inteles , nu-i problema cu intervalul de schimb eu oricum il dau jos la 6 k deci e ok... Ai idee uleiurile astea mai aditivate decat cele de " comert" merg si la masini
care au inca catalizatoarele pe evacuare !?

Multumesc...

#7315
XDrifter13

XDrifter13

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 22.07.2017

View PostKspic, on 23 iulie 2017 - 16:54, said:

Fara sa spui ce motor are masina nu poti alege uleiul.

1.6, 16 valve, carburator

#7316
Kspic

Kspic

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,354
  • Înscris: 29.04.2011

View PostTSI11, on 24 iulie 2017 - 19:26, said:

Am inteles , nu-i problema cu intervalul de schimb eu oricum il dau jos la 6 k deci e ok... Ai idee uleiurile astea mai aditivate decat cele de " comert" merg si la masini
care au inca catalizatoarele pe evacuare !?

Multumesc...

Nu are nici o treaba. Poti sa il folosesti linistit.  
Cu downpipe cu de-cat scoti ceva fain din masina, adica se simte diferenta bine bine.

Legat de amsoil, o data am folosit si sa nu mai aud de ei. Pana nu vad ulei aprobat amsoil nu mai bag in masina. Poate fac uleiuri bune pentru tancurile lor.... pentru masini europene inca mai au de invatat.


View PostXDrifter13, on 24 iulie 2017 - 20:38, said:

1.6, 16 valve, carburator

Cu succes poti folosi orice 5w40 de pe piata A3B4. Cu 10w40 nu ai nici un beneficiu dpdv al protectiei.
Eu iti recomand Ravenol VST 5w40 fabricat in 2017 sau Eneos Sustina 5w40

Edited by Kspic, 24 July 2017 - 21:29.


#7317
sctnicu

sctnicu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 481
  • Înscris: 26.02.2016

View PostXDrifter13, on 24 iulie 2017 - 20:38, said:

1.6, 16 valve, carburator
Ravenol 5w40 VST 2017 ultima reteta, e cea mai buna alegere in cazul tau.
Plus ca sunt cazuri care au scapat de consumul de ulei sau macar redus considerabil, cu acest ulei Posted Image

Edited by sctnicu, 24 July 2017 - 22:16.


#7318
Deenman

Deenman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,570
  • Înscris: 22.09.2013
Pt 5w40 exista un singur ulei, one oil to rule them all:

motor la 315.000km cu ulei de 9000km in el, ultimii 60.000km in el facuti cu acelasi ulei, ieftin si bun, vorba lui Kaufland:

Fuchs gt1 Pro XTL 5w40 bidoane de 4 litri luate doar de la importatorul oficial RO.

Atentie, pt cardiaci, asa arata uleiul in fostul meu motor 4 cilindri 1.9 TDI PD VW, dupa 9000km, observati maroneala si lipsa totala a negrului? sa va zic ca am egr functional, si nu e anulat? sa va zic ca dupa 42.000km de la ultima curatare egr-ul nu avea absolut nici o depunere pe interior? nici o pelicula de cenusa? Asta inseamna ulei bun.

Attached Files



#7319
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,555
  • Înscris: 15.06.2007
Domnilor.
Voi de unde aveti siguranta ca uleiurile "exotice" pe care le comandati online sunt veritabile?    Adica toata lumea zice despre castrol ca e contra facut, ca-i adus din turcia in butoaie si ambalat pe nu stiu unde.  De ce nu s-ar aplica asta si la restul uleiurilor? Cine si cum garamteaza pentru ele?

#7320
TSI11

TSI11

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 111
  • Înscris: 23.07.2017

View PostKspic, on 24 iulie 2017 - 21:27, said:

Nu are nici o treaba. Poti sa il folosesti linistit.  
Cu downpipe cu de-cat scoti ceva fain din masina, adica se simte diferenta bine bine.

Nu mai am catalizator la Seat , intrebam pentru alta masina ! Posted Image

Edited by TSI11, 25 July 2017 - 00:17.


#7321
Kspic

Kspic

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,354
  • Înscris: 29.04.2011

View PostTSI11, on 25 iulie 2017 - 00:16, said:

Nu mai am catalizator la Seat , intrebam pentru alta masina ! Posted Image

Da, fie ca ai catalizator fie ca nu ai tot se poate pune ulei cu pachet de aditivare ce ofera valori ale cenusilor mai mari.
Ideea este in felul urmator, multe masini moderne mananca ulei iar cel mai nesimtit exemplu este 2.0 TSI din generatia cu probleme parca la pistoane.  Este un baiat cu 2.0 TFSI de A5 cu pachet ABT care avea consum de 1 litru la 100 km la mers extrem de sportiv...... Catalizatorul chiar nu a zis nimic saracul.....  
Dar aceleasi motoare ( aceeasi generatie cu probleme ) mananca frecvent 1-2 litri la 1000 km.

Orice motor consuma ulei in cantitate infima, folosind uleiuri cu pachete de aditivare mai bune si baze mai bune nu faci altceva decat sa scazi consumul de ulei fata de un ulei de comert deci la final de zi iesi la aceleasi valori de cenusi care sunt pe evacuare, poate o idee mai mari.

In concluzie, catalizatorul nu este un obstacol in folosirea unui ulei bun.

Problema se pune in cazul celor cu motoare diesel cu DPF.

View Posttfmercedez, on 24 iulie 2017 - 22:41, said:

Domnilor.
Voi de unde aveti siguranta ca uleiurile "exotice" pe care le comandati online sunt veritabile? Adica toata lumea zice despre castrol ca e contra facut, ca-i adus din turcia in butoaie si ambalat pe nu stiu unde.  De ce nu s-ar aplica asta si la restul uleiurilor? Cine si cum garamteaza pentru ele?

Hmmmm, buna intrebare.

Redline este produs de o singura fabrica si distribuit in Romania de o singura firma. Aici cu siguranta ai ganratia originalului.
Sunt multi care vad americanii si uleiurile lor ceva wow ..... ( intr-adevar Valvoline si Redline chiar au uleiuri faine rau ).  Dar nu discutam despre firme mari gen Valvoline ci firme ca Amsoil, Amtecol Polytron sau alte firme de genul.

Ei tanjesc dupa uleiurile noastre europene pentru ca sunt constienti ca ale lor sunt .... meh.... iar unii de la noi sunt invers.
Eu am testat Amsoil Euro 5w30 pentru 504 507. O gluma de ulei atat pot spune la pretul cerut.   Dar faima si lauda lui...... mama ..... Amsoil......

Avem un stil aparte, ne place sa ne complicam viata mai mult decat este cazul.Avem uleiuri foarte bune pe piata europeana, cu care masinile noastre pot duce motorul la maximul lui de viata

Edited by Kspic, 25 July 2017 - 09:59.


#7322
danut101958

danut101958

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 223
  • Înscris: 09.04.2013
Intrebare : Cum s-a comportat Eneosul Sustina 5w-40 in motorul lui Cupra ?

#7323
Kspic

Kspic

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,354
  • Înscris: 29.04.2011
Postul de mai devreme legat de uleiurile americane cu care ne complicam viata exclud varianta Redline.  Faceam referire la Amsoil, Amtecol, Polytron sau alte nume de genul asta.

#7324
TSI11

TSI11

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 111
  • Înscris: 23.07.2017

View Postdanut101958, on 25 iulie 2017 - 10:47, said:

Intrebare : Cum s-a comportat Eneosul Sustina 5w-40 in motorul lui Cupra ?

Uleiul Eneos Sustina 5w40 l-am folosit la Cupra 1p , foarte silentios motoru iarna chit ca erau si -12 grade afara dar partea mai putin neplacuta a fost consumul exagerat de ulei
( masina nu dadea fum sau chestii d-astea ) Cand am folosit alt tip de ulei situatia s-a schimbat radical , acest consum disparand !

#7325
danut101958

danut101958

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 223
  • Înscris: 09.04.2013
ok multumesc . la mine se comporta impecabil deocamdata ( peste 10.000 km ) .Acum sa vedem cum se comporta si pe un Volvo S60R de 300 CP  din 2005 masina achizitionata recent de un vecin .

#7326
sctnicu

sctnicu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 481
  • Înscris: 26.02.2016

View PostXDrifter13, on 24 iulie 2017 - 20:38, said:

1.6, 16 valve, carburator
Recomand  LIQUY MOLLY LEICHTLAUF HIGH TECH 5W40  ce a fost facut pt motoare de MERCERDES AMG deci este ff bun si este dopat ff mult cu MoDtc
https://www.liqui-mo...pszi8jz9uh.html

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

3 user(s) are reading this topic

0 members, 3 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate