Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Despre lubrifiantii autoturismelor. Pareri, intrebari, raspunsuri, etc.
#14797
Posted 28 January 2023 - 16:56
IaSaVedem, on 28 ianuarie 2023 - 14:52, said:
… nu se rezolva problema in unele cazuri cu servisarea uleiului la maxim 10k, fata de 20-30k recomandat? probabil, da. pe de alta parte, sint slab calificat in domeniul uleiuri auto, admit, vreau sa spun ca am urmatoarele idei: 1. un motor prost proiectat, chiar uns de un ulei bun, va ramane un motor prost. 2. raportul calitate/pret al unui ulei auto de astazi este sensibil mai prost comparat cu raportul calitate/pret al unui ulei auto de ieri. |
#14798
Posted 28 January 2023 - 18:19
Masutatsu-Oyama, on 28 ianuarie 2023 - 14:29, said:
1. ador pompele de ulei capabile a produce presiuni mari de barbotare, in ecarturi largi ale viscozitatii. 2. detest pompele de ulei capabile a produce doar span. 3. ador motoarele cu pattern avansat honing al cilindrilor, scump de implementat dar cu retentie science fiction al peliculei de ulei. apropos de demaraj “rece”. |
#14799
Posted 28 January 2023 - 19:05
Masutatsu-Oyama, on 28 ianuarie 2023 - 16:56, said:
probabil, da. pe de alta parte, sint slab calificat in domeniul uleiuri auto, admit, vreau sa spun ca am urmatoarele idei: 1. un motor prost proiectat, chiar uns de un ulei bun, va ramane un motor prost. 2. raportul calitate/pret al unui ulei auto de astazi este sensibil mai prost comparat cu raportul calitate/pret al unui ulei auto de ieri. |
#14800
Posted 28 January 2023 - 19:13
#14801
Posted 28 January 2023 - 19:31
acesta: https://archoil.co.u...-Tech-Sheet.pdf
si un video gasit, are traducere in engleza: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/OZByiN20QTQ?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#14802
Posted 28 January 2023 - 19:43
#14803
Posted 28 January 2023 - 19:56
Nu esti la 2 timpi unde ambielajul se invarte si loveste uleiul.
La motoarele 4 timpi nu se intampla acest lucru,vibrochenul nu atinge uleiul din baia de ulei .S-ar intampla cavitatie. |
#14804
Posted 28 January 2023 - 20:07
B A R B O T A J: U N G E R E A U T O M A T A A U N E I M A S I N I P R I N I M P R O S C A R E A L U B R I F I A N T U L U I PE S U P R A F E T E L E D E U N S |
#14805
Posted 28 January 2023 - 21:56
Masutatsu-Oyama, on 28 ianuarie 2023 - 19:43, said:
BARBOTÁJ, barbotaje, s. n. (Tehn.) Ungere automată a unei mașini prin împroșcarea lubrifiantului pe suprafețele de uns. – Din fr. barbotage. Screenshot_2023-01-28-21-55-33-95_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg 188.6K 16 downloads |
#14806
Posted 29 January 2023 - 04:53
Masutatsu-Oyama, on 28 ianuarie 2023 - 19:43, said: BARBOTÁJ, barbotaje, s. n. (Tehn.) Ungere automată a unei mașini prin împroșcarea lubrifiantului pe suprafețele de uns. – Din fr. barbotage. Sau la ce mă ajută să trag de baterie rău de tot cu o pompa puternica, dar bine imersată într-o marmelada ? Nu știu dacă ai văzut cum arată un 5w40 la -8...-10 grade Celsius. Edited by curentelectric, 29 January 2023 - 05:07. |
|
#14807
Posted 29 January 2023 - 05:30
E magiun bine si un 5w40 de viscozitate ridicata la cald, ulei hc, iarna cand e ff frig.
El zicea de 15w50 in alte posturi, vai de capul meu distrugi rapid un motor,fiindca acel va ajunge foarte greu prin tot motorul. La pornirea motorului la rece apar cele mai mari uzuri. Sunt multi care pun uleiuri groase racing in motor ca asa au auzit ei si dupa o vreme vede ei ca li s-a injumatatit presiunea maxima la ulei pe ceas sau mai rau se aprinde becul rosu la relanti. Un 15w50 iarna la -10 grade e marmelada, distrugi repede turbina. De evitat uleiurile cu PourPoint -36 sau -30 si FlashPoint 200 sau 220 grade. Uleiurile cu Hths foarte ridicat gen 4,4 sau 4 sunt foarte grele ptr motoarele europene, nu mai vorbim de cele asiatice. |
#14808
Posted 29 January 2023 - 10:25
Cine naiba pune 15w50 in masina de strada?
Un 5w40 e foarte fluid la -10 grade. Nu e in niciun caz magiun. |
#14809
Posted 29 January 2023 - 12:44
Fenomenul de barbotare avem in majoritatea cutiilor de viteze manuale, sunt si motoare in 4T care sunt proiectate sa lubrifieze prin presiune dar si prin barbotare.
Exemplu: cam orice motor de scuter/moped in 4T, unde cutia de viteze, este corp comun cu ambielajul grupului motor/cilindru-piston(adica folosesc acelasi ulei). La aceste motoare nu se poate utiliza orice ulei avand vascozitatea scrisa in carte, trebuiesc respectate si anumite norme, una ar fi pentru dantura si rulmentii cutiei + ambreiaj umed iar alta pentru cilindru/piston/segmenti si chiulasa. |
#14810
Posted 29 January 2023 - 12:45
curentelectric, on 29 ianuarie 2023 - 04:53, said:
… la ce mă ajută pe mine, mă rog, pe motor, presiunea asta mare dacă uleiul este prea "gros", prea vâscos, pentru locurile prin care trebuie sa intre ? Asta mai ales la rece ? dupa 800 pagini de discutii despre uleiuri automobil intrebarile de mai sus nu pot fi decat pentru eul fiecaruia. |
#14811
Posted 29 January 2023 - 13:14
MembruAnonim, on 29 ianuarie 2023 - 05:30, said:
El zicea de 15w50 in alte posturi, vai de capul meu distrugi rapid un motor,fiindca acel va ajunge foarte greu prin tot motorul. La pornirea motorului la rece apar cele mai mari uzuri. repetitio est mater studiorum: la pornirea la rece, tensiunea superficiala a uleiului existenta intre circumferinta sus-jos piston si peretele cilindru este cu cel putin 1.6 ordin de marime (> 16 ori) mai mare la 5W vs 0W, 10W vs 5W. MembruAnonim, on 29 ianuarie 2023 - 05:30, said:
Sunt multi care pun uleiuri groase racing in motor ca asa au auzit ei… eu nu “am auzit”. mi s-a explicat. eu NU spun/insist cum ca uleiurile vascoase sint the holy grail, a se parcurge cu mare atentie! la motoarele mele, caz absolut particular si absolut irelevant pentru acest thread, linia orange se desfasoara intre 8600 - 10000 rpm. utilizez cu incredere, printre multe altele, 20W50/PAO/100% Ester vara si 10W50/PAO/100% Ester. MembruAnonim, on 29 ianuarie 2023 - 05:30, said:
… distrugi repede turbina. generalizare nefericita, recte cine are. Edited by Masutatsu-Oyama, 29 January 2023 - 13:15. |
|
#14812
Posted 29 January 2023 - 13:36
Masutatsu-Oyama, on 29 ianuarie 2023 - 12:45, said: dupa 800 pagini de discutii despre uleiuri automobil intrebarile de mai sus nu pot fi decat pentru eul fiecaruia. Masutatsu-Oyama, on 29 ianuarie 2023 - 13:14, said: repetitio est mater studiorum: la pornirea la rece, tensiunea superficiala a uleiului existenta intre circumferinta sus-jos piston si peretele cilindru este cu cel putin 1.6 ordin de marime (> 16 ori) mai mare la 5W vs 0W, 10W vs 5W. Masutatsu-Oyama, on 29 ianuarie 2023 - 13:14, said:
eu nu “am auzit”. mi s-a explicat. eu NU spun/insist cum ca uleiurile vascoase sint the holy grail, a se parcurge cu mare atentie! la motoarele mele, caz absolut particular si absolut irelevant pentru acest thread, linia orange se desfasoara intre 8600 - 10000 rpm. utilizez cu incredere, printre multe altele, 20W50/PAO/100% Ester vara si 10W50/PAO/100% Ester. |
#14813
Posted 29 January 2023 - 14:13
curentelectric, on 29 ianuarie 2023 - 13:36, said:
… se adaptează lubrifiantul la motorul pe care îl unge... un exemplu la hazard, din manualul consumatorilor de orez: 4D56/Turbodiesel Mitsubishi/2.5L. la paralela 45° se lubricheaza cu 5W40. subecuatorial, 10W40. schimb ulei: 10K Km. folclor african: 15W50, schimb la 5K km. “interne” impecabile dupa 7-8 asemenea schimburi. aceasta relatare nu este din panoplia istoriilor Grimm brothers. curentelectric, on 29 ianuarie 2023 - 13:36, said:
La cate studii ați făcut pe motoarele din dotare, mi-e greu sa cred că traseul de ungere e atât de scurt in motoarele dvs. conexiunea dintre lungimea circuitului de ungere, tensiunile superficiale specifice diferitelor clase de uleiuri si honing pattern cilindri? |
#14814
Posted 29 January 2023 - 14:30
"după 800 de pagini"..."eul fiecăruia"...
Edited by curentelectric, 29 January 2023 - 14:31. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users