Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
De ce vor atația politicieni...

ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir
 Succesiune notar versus instanta ...

Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa
 Experiente cu firme care cumpara ...

joc idem Half Life gratis

PC game stream catre Nvidia Shiel...

Pompa de apa HEPU ?!
 Vreau o masina electrica de tocat...

Cum ajunge remorca de tir inapoi ...

Alt "Utilizator nou" pe T...

ULBS INFORMATICA
 

Despre lubrifiantii autoturismelor. Pareri, intrebari, raspunsuri, etc.

* * * * - 14 votes
  • Please log in to reply
15158 replies to this topic

#14797
Masutatsu-Oyama

Masutatsu-Oyama

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,911
  • Înscris: 08.02.2022

 IaSaVedem, on 28 ianuarie 2023 - 14:52, said:

… nu se rezolva problema in unele cazuri cu servisarea uleiului la maxim 10k, fata de 20-30k recomandat?


probabil, da.
pe de alta parte, sint slab calificat in domeniul uleiuri auto, admit, vreau sa spun ca am urmatoarele idei:

1. un motor prost proiectat, chiar uns de un ulei bun, va ramane un motor prost.
2. raportul calitate/pret al unui ulei auto de astazi este sensibil mai prost comparat cu raportul calitate/pret al unui ulei auto de ieri.



#14798
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007

 Masutatsu-Oyama, on 28 ianuarie 2023 - 14:29, said:

1. ador pompele de ulei capabile a produce presiuni mari de barbotare, in ecarturi largi ale viscozitatii.
2. detest pompele de ulei capabile a produce doar span.
3. ador motoarele cu pattern avansat honing al cilindrilor, scump de implementat dar cu retentie science fiction al peliculei de ulei.


apropos de demaraj “rece”.
Ce înseamnă presiune mare de barbotare ?

#14799
Punter

Punter

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,192
  • Înscris: 24.07.2022

 Masutatsu-Oyama, on 28 ianuarie 2023 - 16:56, said:

probabil, da.
pe de alta parte, sint slab calificat in domeniul uleiuri auto, admit, vreau sa spun ca am urmatoarele idei:

1. un motor prost proiectat, chiar uns de un ulei bun, va ramane un motor prost.
2. raportul calitate/pret al unui ulei auto de astazi este sensibil mai prost comparat cu raportul calitate/pret al unui ulei auto de ieri.
eu cred ca ajuta si uleiul ales, mai ales in ziua de azi, si schimbul mai des. si personal, m-a impresionat un aditiv.

#14800
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

 Punter, on 28 ianuarie 2023 - 19:05, said:

personal, m-a impresionat un aditiv.
zi numele aditivului.
Mie imi place Wynns Super Friction Proofing,foarte silentios motorul.

#14801
Punter

Punter

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,192
  • Înscris: 24.07.2022
acesta: https://archoil.co.u...-Tech-Sheet.pdf

si un video gasit, are traducere in engleza:

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/OZByiN20QTQ?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#14802
Masutatsu-Oyama

Masutatsu-Oyama

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,911
  • Înscris: 08.02.2022

 curentelectric, on 28 ianuarie 2023 - 18:19, said:

Ce înseamnă presiune mare de barbotare ?


BARBOTÁJ, barbotaje, s. n. (Tehn.) Ungere automată a unei mașini prin împroșcarea lubrifiantului pe suprafețele de uns. – Din fr. barbotage.



#14803
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Nu esti la 2 timpi unde ambielajul se invarte si loveste uleiul.
La motoarele 4 timpi nu se intampla acest lucru,vibrochenul nu atinge uleiul din baia de ulei .S-ar intampla cavitatie.

#14804
Masutatsu-Oyama

Masutatsu-Oyama

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,911
  • Înscris: 08.02.2022

B A R B O T A J:


U N G E R E    A U T O M A T A   A   U N E I   M A S I N I    P R I N     I M P R O S C A R E A    L U B R I F I A N T U L U I     PE    

S U P R A F E T E L E     D E     U N S

#14805
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

 Masutatsu-Oyama, on 28 ianuarie 2023 - 19:43, said:

BARBOTÁJ, barbotaje, s. n. (Tehn.) Ungere automată a unei mașini prin împroșcarea lubrifiantului pe suprafețele de uns. – Din fr. barbotage.
https://www.rasfoies...a-cu-ulei48.php

Attached File  Screenshot_2023-01-28-21-55-33-95_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg   188.6K   16 downloads

#14806
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007

 Masutatsu-Oyama, on 28 ianuarie 2023 - 19:43, said:




BARBOTÁJ, barbotaje, s. n. (Tehn.) Ungere automată a unei mașini prin împroșcarea lubrifiantului pe suprafețele de uns. – Din fr. barbotage.
Mulțumesc! Acum, la ce mă ajută pe mine, mă rog, pe motor, presiunea asta mare dacă uleiul este prea "gros", prea vâscos, pentru locurile prin care trebuie sa intre ? Asta mai ales la rece ?

Sau la ce mă ajută să trag de baterie rău de tot cu o pompa puternica, dar bine imersată într-o marmelada ? Nu știu dacă ai văzut cum arată un 5w40 la -8...-10 grade Celsius.

Edited by curentelectric, 29 January 2023 - 05:07.


#14807
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
E magiun bine si un 5w40 de viscozitate ridicata la cald, ulei hc, iarna cand e ff frig.
El zicea de 15w50 in alte posturi, vai de capul meu distrugi rapid un motor,fiindca acel va ajunge foarte greu prin tot motorul. La pornirea motorului la rece apar cele mai mari uzuri.
Sunt multi care pun uleiuri groase racing in motor ca asa au auzit ei si dupa o vreme vede ei ca li s-a injumatatit presiunea maxima la ulei pe ceas sau mai rau se aprinde becul rosu la relanti.
Un 15w50 iarna la -10 grade e marmelada, distrugi repede turbina.
De evitat uleiurile cu PourPoint -36 sau -30 si FlashPoint 200 sau 220 grade.
Uleiurile cu Hths foarte ridicat gen 4,4 sau 4 sunt foarte grele ptr motoarele europene, nu mai vorbim de cele asiatice.

#14808
oregano

oregano

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 247
  • Înscris: 14.03.2020
Cine naiba pune 15w50 in masina de strada?
Un 5w40 e foarte fluid la -10 grade. Nu e in niciun caz magiun.

#14809
prometheuss

prometheuss

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 272
  • Înscris: 20.10.2017
Fenomenul de barbotare avem in majoritatea cutiilor de viteze manuale, sunt si motoare in 4T care  sunt proiectate sa lubrifieze prin presiune dar si prin barbotare.
Exemplu: cam orice motor de scuter/moped in 4T, unde cutia de viteze, este corp comun cu ambielajul grupului motor/cilindru-piston(adica folosesc acelasi ulei). La aceste motoare nu se poate utiliza orice ulei avand vascozitatea scrisa in carte, trebuiesc respectate si anumite norme, una ar fi pentru dantura  si rulmentii cutiei + ambreiaj umed iar alta pentru cilindru/piston/segmenti si chiulasa.

#14810
Masutatsu-Oyama

Masutatsu-Oyama

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,911
  • Înscris: 08.02.2022

 curentelectric, on 29 ianuarie 2023 - 04:53, said:

… la ce mă ajută pe mine, mă rog, pe motor, presiunea asta mare dacă uleiul este prea "gros", prea vâscos, pentru locurile prin care trebuie sa intre ? Asta mai ales la rece ?

dupa 800 pagini de discutii despre uleiuri automobil intrebarile de mai sus nu pot fi decat pentru eul fiecaruia.

#14811
Masutatsu-Oyama

Masutatsu-Oyama

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,911
  • Înscris: 08.02.2022

 MembruAnonim, on 29 ianuarie 2023 - 05:30, said:

El zicea de 15w50 in alte posturi, vai de capul meu distrugi rapid un motor,fiindca acel va ajunge foarte greu prin tot motorul. La pornirea motorului la rece apar cele mai mari uzuri.

repetitio est mater studiorum: la pornirea la rece, tensiunea superficiala a uleiului existenta intre circumferinta sus-jos piston si peretele cilindru este cu cel putin 1.6 ordin de marime (> 16 ori) mai mare la 5W vs 0W, 10W vs 5W.

 MembruAnonim, on 29 ianuarie 2023 - 05:30, said:

Sunt multi care pun uleiuri groase racing in motor ca asa au auzit ei…

eu nu “am auzit”. mi s-a explicat.
eu NU spun/insist cum ca uleiurile vascoase sint the holy grail, a se parcurge cu mare atentie!
la motoarele mele, caz absolut particular si absolut irelevant pentru acest thread, linia orange se desfasoara intre 8600 - 10000 rpm. utilizez cu incredere, printre multe altele, 20W50/PAO/100% Ester vara si 10W50/PAO/100% Ester.


 MembruAnonim, on 29 ianuarie 2023 - 05:30, said:

… distrugi repede turbina.

generalizare nefericita, recte cine are.

Edited by Masutatsu-Oyama, 29 January 2023 - 13:15.


#14812
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007

 Masutatsu-Oyama, on 29 ianuarie 2023 - 12:45, said:



dupa 800 pagini de discutii despre uleiuri automobil intrebarile de mai sus nu pot fi decat pentru eul fiecaruia.
Greșit, stimate domn! Astfel de întrebări pot fi numai și numai pentru mașina fiecăruia. Că de-aia se adaptează lubrifiantul la motorul pe care îl unge... De fapt nu astfel de întrebări, ci, mai cu seamă, răspunsurile la acestea.

 Masutatsu-Oyama, on 29 ianuarie 2023 - 13:14, said:



repetitio est mater studiorum: la pornirea la rece, tensiunea superficiala a uleiului existenta intre circumferinta sus-jos piston si peretele cilindru este cu cel putin 1.6 ordin de marime (> 16 ori) mai mare la 5W vs 0W, 10W vs 5W.
La cate studii ați făcut pe motoarele din dotare, mi-e greu sa cred că traseul de ungere e atât de scurt in motoarele dvs.

 Masutatsu-Oyama, on 29 ianuarie 2023 - 13:14, said:

eu nu “am auzit”. mi s-a explicat.
eu NU spun/insist cum ca uleiurile vascoase sint the holy grail, a se parcurge cu mare atentie!
la motoarele mele, caz absolut particular si absolut irelevant pentru acest thread, linia orange se desfasoara intre 8600 - 10000 rpm. utilizez cu incredere, printre multe altele, 20W50/PAO/100% Ester vara si 10W50/PAO/100% Ester.
Valeu, ce bine că am scăpat...

#14813
Masutatsu-Oyama

Masutatsu-Oyama

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,911
  • Înscris: 08.02.2022

 curentelectric, on 29 ianuarie 2023 - 13:36, said:

… se adaptează lubrifiantul la motorul pe care îl unge...

un exemplu la hazard, din manualul consumatorilor de orez: 4D56/Turbodiesel Mitsubishi/2.5L. la paralela 45° se lubricheaza cu 5W40. subecuatorial, 10W40. schimb ulei: 10K Km.
folclor african: 15W50, schimb la 5K km. “interne” impecabile dupa 7-8 asemenea schimburi. aceasta relatare nu este din panoplia istoriilor Grimm brothers.

 curentelectric, on 29 ianuarie 2023 - 13:36, said:

La cate studii ați făcut pe motoarele din dotare, mi-e greu sa cred că traseul de ungere e atât de scurt in motoarele dvs.


conexiunea dintre lungimea circuitului de ungere, tensiunile superficiale specifice diferitelor clase de uleiuri si honing pattern cilindri?




#14814
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
"după 800 de pagini"..."eul fiecăruia"...

Edited by curentelectric, 29 January 2023 - 14:31.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate