Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Intrebari srl nou

Amenintat cu moartea de un numar ...

La multi ani @AndReW99!

Alegere masina £15000 uk
 TVR vrea sa lanseze o platforma d...

Strategie investie pe termen lung...

Modulator FM ptr auto alimentat p...

orange cablu f.o. - internet fara...
 Robinet care comuta traseul

A fost lansata Fedora 40

Samsung S24 plus

Imi iau un Dell? (Vostro vs others)
 Abonati Qobuz?

transport -tren

Platforma electronica de eviden&#...

Cot cu talpa montat stramb in per...
 

Despre lubrifiantii autoturismelor. Pareri, intrebari, raspunsuri, etc.

* * * * - 14 votes
  • Please log in to reply
15158 replies to this topic

#10045
SirCypress

SirCypress

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 279
  • Înscris: 15.04.2010
Care este uleiul in cauza? Ai voie sa spui

#10046
fan81

fan81

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 56
  • Înscris: 11.04.2011
La Ford Focus 2 1.6tdci - lei 5w30 sau 5w40? Ford stiu ca recomanda 5w30, mecanicul spune ca e mai bun 5w40. Masina are vreo 190.000 km.

#10047
Deenman

Deenman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,570
  • Înscris: 22.09.2013
Masina are filtru de particule, deci 5w30.

Daca masina nu e folosita in regim extraurban, carat greutate, mers in turatii foarte mari des (3500-5000rpm pt diesel) atunci 5w30 este uleiul ideal pentru o masina cu turbina ce merge mixt.

#10048
officer_nats

officer_nats

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 776
  • Înscris: 14.10.2018

View PostDeenman, on 20 mai 2019 - 14:27, said:

Masina are filtru de particule, deci 5w30.

Daca masina nu e folosita in regim extraurban, carat greutate, mers in turatii foarte mari des (3500-5000rpm pt diesel) atunci 5w30 este uleiul ideal pentru o masina cu turbina ce merge mixt.
5w30 ca 5w30 dar sa fie ACEA C1/2/3 (in functie de cere Ford pt motorul asta) nu A sau B.

#10049
Day17

Day17

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 178
  • Înscris: 23.06.2015
Salut,

Opel Insignia 1.4T E6 @170cp benzina (80k km), mers cam 15k km pe an. 90%din km in oras si drumuri scrute (5-6km). Mers preponderent sportiv.

Ce ulei imi recomandati? Am folosit la schimbul anterior Motul 8100 X-clean FE 5W30.
Masina nu consuma ulei.
As vrea sa protejeze cat mai bine, nu conteaza pretul. Aveti ceva recomandari?
Ce spuneti de MOLY MOLYGEN 5W30 sau RAVENOL 1141091 RUP RACING ULTRA PERFORMANCE 5W40 ?

Multumesc.

@Kspic mai viziteaza forumul asta Posted Image

Edited by Day17, 21 May 2019 - 12:29.


#10050
burkina

burkina

    Shemhamphorash

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,799
  • Înscris: 07.10.2017
Daca scrie Racing si Ultra Performance, e clar potrivit pentru un turbo mic cu multi cai.

#10051
eolianu

eolianu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,171
  • Înscris: 01.03.2010
Kspic cred ca are disable la cont.

#10052
TLGTLC

TLGTLC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,700
  • Înscris: 27.06.2007
@Day17 Kspic a renunțat să mai scrie despre acest subiect.
Pentru motorul tău opțiunile se restrâng la Dexos 1 gen 2. Am aruncat o privire pe forumurile din afară și recomandarea nr 1 este Motul 8100 Eco-Lite 5w30 și nu este deloc indicat să părăsești norma.


#10053
maryo81_cta

maryo81_cta

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 337
  • Înscris: 18.03.2011

View PostTherodot, on 02 mai 2019 - 11:11, said:

Scuze, tabelul se vede deformat in format pentru telefoane mobil, l-am editat, poate se intelege mai bine.
1)Motul specific 913d  
2) Liqui Moly Top Tec F    
3) Ravenol FO

Vascozitate 100c: 10.2      9.9         10.15
Vascozitate 40c:   58.3      52.4       58.9
HTHS:                 3.1        2.9-3.5    3.13
TBN:                   10.1      11.1        9.6
Ash:                    1.09.     0.85        1.1

Am 1.5 tdci 75cp din 2014 cu dpf ON. Care din cele 3 uleiuri e mai ok pt mașina mea?

#10054
DMIHNEA

DMIHNEA

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 495
  • Înscris: 11.06.2005
inca nu au falsificat Motul?Posted Image

#10055
TLGTLC

TLGTLC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,700
  • Înscris: 27.06.2007
@maryo81. Ravenol, are pachet de aditivare mai performant și conținut mai mare de sintetic. Alternativă bună este uleiul FE de la Valvoline, un pachet de aditivare excelent și rezultate foarte bune la uzuri.

#10056
maryo81_cta

maryo81_cta

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 337
  • Înscris: 18.03.2011

View PostDMIHNEA, on 22 mai 2019 - 08:20, said:

inca nu au falsificat Motul?Posted Image
La ce te referi?

View PostTLGTLC, on 22 mai 2019 - 09:47, said:

@maryo81. Ravenol, are pachet de aditivare mai performant și conținut mai mare de sintetic. Alternativă bună este uleiul FE de la Valvoline, un pachet de aditivare excelent și rezultate foarte bune la uzuri.
Am înțeles ca Motul făcut în Franța este f bun pt acest motor. Sa înțeleg ca este mai bun Ford formula sau nu?

#10057
DMIHNEA

DMIHNEA

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 495
  • Înscris: 11.06.2005
In traducere-Inca nu au falsificat Motul?Semnul de intrebare arata faptul ca am pus o intrebare.

#10058
TLGTLC

TLGTLC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,700
  • Înscris: 27.06.2007

View Postmaryo81_cta, on 22 mai 2019 - 11:03, said:

Am înțeles ca Motul făcut în Franța este f bun pt acest motor. Sa înțeleg ca este mai bun Ford formula sau nu?
Ideea este să respecți norma dată de fabricant. Pasul 2 este să identifici uleiul cel mai performant care are aprobarea producătorului mașinii. Fișele tehnice nu spun tot iar informații în România găsești foarte greu, așa că soluția rămâne site-uri și forumuri din alte țări. Motul a prins foarte bine cu produse medii calitativ în România, rețea de distribuție bună și efectul de turmă. Oricum, nu crapă nici un motor de la Motul, nu se consumă și place urechii dar este departe de a fi numit foarte bun. Ravenol face realmente produse bune dar au ridicat prețul pentru a atinge coarda sensibilă a romanilor care sunt ferm convinși că scump = super bun, cred că au procedat corect ținând cont de specificul pieței noastre. Ți-am pasat Valvoline pentru că chiar protejează foarte bine la uzură deși este un FE și vândut la un preț corect. Spor la studiu!

#10059
fastohandle

fastohandle

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 19.05.2019
Experienta mea cu Ravenol :
Masina : Opel Astra G Classic 1.4 aspirat distrib lant + Gpl
Uleiul folosit : Ravenol Vsi 5w 40 schimbat la 10k de la 70k pana in prezent cand are 175k
Stil sofat : normal, 90% in Buc ( in perioada 2014-2016 am facut si taxi pe aceeasi masina )
Impresii: multumit de ulei ca si zgomot la relanti in turatii, desi iarna la drumuri scurte mai gasesc mazga sub capac .
De consumul uleiului nu ma pot pronunta, fiindca am avut o pierdere pe la un semering in zona distributiei si completam cam 1l intre schimburi .
La 174k am inlocuit distributia pe lant si prin motor era destul de curat desi se putea mai bine ( nu stiu regimul schimburilor pana la cei 70k cand a intrat in posedia mea ).
De la urmatorul schimb parca as incerca si altceva :
Rowe Synth Rs 0w40 ( desi greu de procurat )
Ravenol VST 5w40
Fuchs Titan GT 1 xtl 5w40

De aproximativ un an in familie a venit si o Skoda Octavia 1.4 tsi CAXA ce am servisat-o cu Ravenol HCL 5w30 full saps A3 B4 VW 502 intrucat nu sunt ferm convins ca benzina de la noi din Ro nu are sulf ca cea europeana . Vad ca multi de pe acest topic au folosit 5w30 C3 vw 504 pt 1.4 tsi, stie cineva ceva concret legat de continutul sulfului din benzina din Ro ?

Edited by fastohandle, 27 May 2019 - 09:58.


#10060
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013
tu vrei sa auzi doar ce stii tu "de pe net".....hcl-ul ala e de drujbe antice. treci la vw504/507. la ambele masini.

#10061
eolianu

eolianu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,171
  • Înscris: 01.03.2010
Poti folosi oil guide de pe site ul Raveno.de sa vezi ce spune pt masinile tale. VST ar fi fost mai ok fata de VSI. VST are si ceva tungsten si cateva valori mai bune in fisa tehnica.

#10062
Deenman

Deenman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,570
  • Înscris: 22.09.2013
Lasati Ravenol pt cei care nu au ce face cu banii. Sau pentru cei care au masini luate la mana a 2a/a3a si au impresia ca daca pun un ulei mai scump si calitativ (nu neg ca Ravenol este un ulei calitativ) o sa-si trateze printr-un miracol motorul uzat.

In momentul de fata Fuchs 5w30 sau 5w40 costa ~ 30 ron litrul eu l-am folosit intens 5 schimburi si am desfacut capacul de la culbutori dupa astea 5 schimburi in motorizare diesel cu 310.000km si nu am avut nici o urma de depuneri, nici un fir de mizerie, uleiul era maroniu dupa 8000km de utilizare. Fuchs este doar un exemplu, exista alte uleiuri la pret similar care ofera fara doar si poate protectia necesara oricarui motor.

Pentru mine este suficient. Nu ma dau banii afara din casa sa platesc 250-280 ron pe 5 litri de ulei. Cu 250-280 ron imi cumpar toate filtrele si uleiul necesar pt revizie.

Un produs bun, nu are nevoie de mediatizarea pe care o primeste de cateva luni Ravenol. Daca intrati pe youtube si va uitati la niste vloguri cu masini, sau persoane care au canale despre masini, o sa vedeti ca fac reclama la greu la Ravenol.

Edited by Deenman, 27 May 2019 - 18:07.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate