Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Boxa membrana tweeter infundata

ajutor

Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay
 Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...
 De ce sunt oamenii nostalgici

Cum vand casa fara factura Hidroe...

Scor FICO minim

Tonometru compensat CAS?
 polita RCA ONLINE

Termostat frigider - verificare

Mai au PC-urile vreun viitor?

Centrala termica immergas
 

Autentificare RAR

- - - - -
  • Please log in to reply
48 replies to this topic

#1
MihaelaD

MihaelaD

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 31
  • Înscris: 28.06.2006
Salut! A fost cineva de curand la RAR pentru autentificare? Vreau sa stiu in ce consta mai exact aceasta "vizita"... , cam cat dureaza si, mai ales, daca acel certificat de autentificare se elibereaza pe loc.
Multumesc!

#2
xkz

xkz

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 62
  • Înscris: 03.04.2006
Eu am fost acum 2 saptamani pentru certificatul de autenticitate. Se elibereaza pe loc, la mine toata distractia a durat 1 ora cu totul - cel mai mult (45 min) a durat asteptarea la ghiseul unde se elibereaza documentele. Se verifica corespondenta seriilor caroserie, motor cu cele din CI.
Taxa - 42,7 lei.

#3
MihaelaD

MihaelaD

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 31
  • Înscris: 28.06.2006

 xkz, on Jul 25 2006, 16:04, said:

Eu am fost acum 2 saptamani pentru certificatul de autenticitate. Se elibereaza pe loc, la mine toata distractia a durat 1 ora cu totul - cel mai mult (45 min) a durat asteptarea la ghiseul unde se elibereaza documentele. Se verifica corespondenta seriilor caroserie, motor cu cele din CI.
Taxa - 42,7 lei.
Multumesc! Si unde se achita taxa? Acolo, pe loc??? Ca am o experienta tare neplacuta cu platitul taxelor in n locuri si as vrea sa ma duc pregatita. Asta inseamna ca pot inmatricula masina in aceeasi zi!! In sfarsit , o veste buna!!

#4
ipman

ipman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,810
  • Înscris: 16.05.2004
Sigur, se face pe loc in circa 2-4h, dar si cu programare in prealabil.

#5
MihaelaD

MihaelaD

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 31
  • Înscris: 28.06.2006

 ipman, on Jul 27 2006, 11:34, said:

Sigur, se face pe loc in circa 2-4h, dar si cu programare in prealabil.
:w00t: eu intrebam de taxa, daca se plateste pe loc, sa nu am surpriza, odata ajunsa acolo, ca trebuie sa merg la nu stiu care directie/cec/etc sa platesc taxa pentru autentificare. Se plateste pe loc, la ghiseul lor sau la CEC??

#6
AlexPod

AlexPod

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 238
  • Înscris: 26.06.2006

 MihaelaD, on Jul 27 2006, 13:04, said:

:w00t: eu intrebam de taxa, daca se plateste pe loc, sa nu am surpriza, odata ajunsa acolo, ca trebuie sa merg la nu stiu care directie/cec/etc sa platesc taxa pentru autentificare. Se plateste pe loc, la ghiseul lor sau la CEC??

Se face direct la casieria din sediul lor, aflata langa ghiseul de eliberare acte.

#7
fourmi

fourmi

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 587
  • Înscris: 06.11.2004
So, it's like this:

1. Faci programare pe www.rarom.ro; prima data disponibila o sa fie, probabil, peste o saptamana si jumatate - 2 saptamani [asa ca programeaza-te cat de repede poti]. Tanti la care faci programarea [daca o faci la telefon], respectiv pagina de net [daca o faci pe net] o sa-ti ceara niste date despre masina: serie civ, numele tau, culoare etc.
2. Te prezinti in ziua respectiva [mai devreme, ca sa ai timp sa stai la coada; n-o sa fie problema ca ai ajuns mai devreme]; sa ai la tine cartea de identitate, buletin si bani [parca nu mai era nimic, oricum, pentru siguranta, ia cam tot ce ai despre masina;
3. O sa fii placut surprinsa, totul e bine organizat: completezi un formular, se uita un inginer la masina, timp in care tu platesti taxa [la ei la casierie], apoi astepti [max o ora] intr-o incapere cu aer conditionat sa-ti dea tanti <<docomentu'>>.

Cam asta e tot, cea mai rea parte e drumul de kko pana acolo.

#8
MihaelaD

MihaelaD

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 31
  • Înscris: 28.06.2006

 fourmi, on Jul 27 2006, 20:34, said:

So, it's like this:

1. Faci programare pe www.rarom.ro; prima data disponibila o sa fie, probabil, peste o saptamana si jumatate - 2 saptamani [asa ca programeaza-te cat de repede poti]. Tanti la care faci programarea [daca o faci la telefon], respectiv pagina de net [daca o faci pe net] o sa-ti ceara niste date despre masina: serie civ, numele tau, culoare etc.
2. Te prezinti in ziua respectiva [mai devreme, ca sa ai timp sa stai la coada; n-o sa fie problema ca ai ajuns mai devreme]; sa ai la tine cartea de identitate, buletin si bani [parca nu mai era nimic, oricum, pentru siguranta, ia cam tot ce ai despre masina;
3. O sa fii placut surprinsa, totul e bine organizat: completezi un formular, se uita un inginer la masina, timp in care tu platesti taxa [la ei la casierie], apoi astepti [max o ora] intr-o incapere cu aer conditionat sa-ti dea tanti <<docomentu'>>.

Cam asta e tot, cea mai rea parte e drumul de kko pana acolo.
Multumesc pentru informati! Am facut deja programarea si am invatat de mult ca trebuie sa iau totul cu mine cand am de rezolvat cate ceva! Ma bucur numai ca pot merge sa fac inmatricularea in aceeasi zi, ca sunt niste cozi..

#9
AllNamesIHaveTriedHaveBeenTaken

AllNamesIHaveTriedHaveBeenTaken

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 217
  • Înscris: 10.07.2005
nu mai am timp sa fac programarea. Ce pot face?

#10
cipix

cipix

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 509
  • Înscris: 06.01.2006

 AllNamesIHaveTriedHaveBeenTaken, on Sep 3 2006, 17:13, said:

nu mai am timp sa fac programarea. Ce pot face?


cat s-a mai facut autentificarea?

cine trebuie sa o faca? cumparatorul sau vanzatorul ?

#11
Marius3k

Marius3k

    Rechin de stepã, "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,677
  • Înscris: 14.03.2006
Pai de obicei o face cumparatorul, vanzatorului nu prea ii mai arde de umblat dupa acte dupa ce-si ia banii...
Identificarea costa vreo 60 de lei, eu atata am platit in iarna.

#12
polizei

polizei

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,291
  • Înscris: 05.06.2006
.....iar daca seria de pe motor sau caroserie e ruginita (cum s-a intamplat in cazul meu ) ai surpriza sa constanti ca ai stat degeaba la coada. :lol:

Mie cand mi-a zis ala de la rar du-te si curata seria de pe motor ca a ruginit.I-am zis de unde sa ma duc si cum s-o curat ca nu pot( nici nu stiu unde este aia la ffocus). Omu m-a luat la sto ca ar trebui sa mai invat si eu macar unde e o serie 
de motor si cica sa scot masina afara ,sa vin cu ea curatata si apoi sa stau la rand iar.
I-am zis ca nu scot masina, decat dupa ce vorbesc cu sefu la rar. Imediat omu a luat o periuta cu zimti de fier de la el din ghereta si a inceput sa frece la serie...apoi a dat cu un spray.
Cata amabilitate ! :coolspeak:  :cursing:

Edited by cosmin_miu, 11 August 2007 - 03:27.


#13
filipxxx

filipxxx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,920
  • Înscris: 25.04.2006
Se poate face autentificarea RAR in alt oras decat cel in care se va face inmatricularea masinii. Adica daca eu imi iau masina din Bucuresti si imi dau numere rosii de Bucuresti, dar o voi inmatricula in alt oras, in speta Tulcea, pot sa fac identificarea RAR in Bucuresti?

#14
kondordv

kondordv

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 132
  • Înscris: 05.08.2007
Eu nu inteleg ceva, si nu va inteleg pe toti. Acum vreo 8 ani mi-am luat masina de la un client, eram al doilea proprietar, nu a fost nevoie decat de documentul de radiere ca sa pot sa adaug la alte acte si taxe sa obtin masina ca proprietate a mea. Va intreb pe voi, dupa experineta mea de astazi, ce este porcaria asta "Autentificare RAR"? Ce intelegeti voi prin ea? Va spun cum mi-am petreecut astazi ziua, mai jos, si la fel ceea ce nu inteleg.

O masina noua, adica apropae noua caci are vreo 3 luni de cand a fost luata din magazin, printr-un contract de vanzare cumaprare de la parinte la copil, trebuia radiata si inregistrata dintr-un judet in altul. Am pierdut toata ziua, si asta doar pentru inmatriculare caci radierea s-a facut in alta zi, ca in final la ora 6 seara sa parasesc ultimul punct,  linistit ca am reusit sa adun atatea acte si sa platesc atatea taxe, si mai mult in atat de multe locuri, care se aflau tot la extremele orasului. Fazele au fost urmatoarele, autentificare RAR, in timpul de asteptare de 1 ora, am mers la primarie pentru taxa de inmatriculare, apoi la banca pentru plata asigurarii obligatorii(chiar daca nu vei folosi masina 1-3 luni sa zicem ca esti plecat din tara trebuie sa o platesti pe asta, ca esti fraier si asa sunt regulile), apoi inapoi la RAR de unde am ridicat acel document dubios "Autentificare RAR" si cu restul de acte la sediul inregistrari. La sediul inregistrari aflu ca lipseste ceva, plata impozitului. Pai si impozitul trebuie neaparat platit la inceput de tot, altfel nu te inmatriculeaza nimeni. Am mers inapoi la primarie, am platit si impozitul cu cateva cereri completate si revin la inregistrari in cele din urma, cand totul parea sa fie in regula la sfarsitul zilei, mi se mai cer vreo 85 lei pentru numere preferentiale, dublu fata de un numar banal.

Ce e cu diferenta asta intre numere preferentiale si banal? Daca tot au numarul dorit de mine pe lista liber, de ce costa in plus, e placat cu aur, se munceste manual mai mult sau care e cauza romaneasca pentru o taxa atat de mare, dublu, in plus? Asta o fi ca metoda aia in care ti se spune ca pasaportul se face intr-o luna, adica o luna se tine in sertarul lor, daca il vrei mai repede platesti o taxa de urgenta si cineva venea ti-l scoatea din sertarul de astepatare si primeai pasaportul!

Dar sa revin la problema neainteleasa. "Autentificare RAR". Reamintesc, masina este noua, are o inmatriculare prealabila in alt judet, deci o carte a masinii, si un talon. La RAR doar s-a uitat ca datele masinii corespund cu datele din cartea masinii si de pe talon, si mi-a eliberat o harite ca e adevarat, valabila 60 de zile la pretul de, sper ca stati jos pe scaun acuma, 100 lei. Am zis bine o suta de lei o citire, nu verificare tehnica, nu nimic altceva in plus. Si la urma urmei daca masina avea pe talon o autorizare RAR pana in 2011, de ce a fost nevoie de Autentificare RAR? Au verificat, prostii aia, ca politia si-a facut datoria si a scris datele corect pe talon si cartea masinii? CE REPREZINTA AUTENTIFICAREA ASTA? O taxa de fraieri in plus, chiar mai mare decat o inmatriculare? DE CE? Cum se justifica Autentificarea RAR, caruia eu nu-i gasesc nici  o motivare clara, decat ca statul mai strange bani de la fraieri, doar asa sa se afle in treaba, plus ca ma pune pe drumuri.  Nu putem include aceasta taxa aiurea, care in trecut nu exista, printre taxele prostesti care sa fie eliminate? E chiar fara rost!

Fac aici iar o paralela, asta e ca si cum, de obicei mai nou mergi la institutiile publice si cand platesti o taxa, sau un impozit, nu este suficient o factura in copie dubla si introducerea in baza de date, ci trebuie sa dai si o decraratie ca esti de acord si ca platesti pe propria raspundere, ceva de genul asta! Suntem intr-o tara de nebuni? Era vorba ca se urmareste reducerea birocratiei, insa eu o vad mai mare decat altadata, nu mai vorbesc de statul la cozi, nu exista programari la astfel de institutii si nici plati pe internet. :(

Mi-am mancat nervii si viata pe drumuri, intr-o zi intreaga, lipsind si de la munca, pentru ca alesii nostrii sunt incompetenti sa elimine o astfel de birocratie. Macar sa le puna pe toate intr-o singura cladire, sau sa doteze institutiile publice cu xerox si dosare plic, ca uneori mai dai fuga si pe la librarii sau copiatoare ca sa completezi toata alergatura de fraier. Asa suntem noi cei ce ne platim taxele la zi!

Sunt foarte suparat!

Edited by kondordv, 16 June 2009 - 22:55.


#15
Ade_Dear

Ade_Dear

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,526
  • Înscris: 23.03.2007
eu mi-am pierdut o vara intreaga ingropat in birocratie... RAR, inmatriculari, identificari, verificari tehnice...  :lol:
este adevarat ca este o mare tampenie, dar dupa ce inveti pasii nu mai e problema, te obisnuiesti  :P
impozitul nu e nevoie sa il platesti, de la primarie ai nevoie de o stampila prin care se atesta ca vanzatorul si-a achitat impozitele la zi.
la numere preferentiale nu gasesc nici o explicatie

la identificare... vrea sa vada daca masina e verde sau nu :lol: ... adica am fost cu 2 masini in aceeasi zi si la ambele o gresit cartea de identitate: la una o gresit culoarea (masina neagra tuci, in carte o scris albastru), la cealalta nu o vrut sa imi elibereze actele pana nu m-am dus la notar sa aduc o declaratie cum ca nu am adus modificari masinii (motor fara serie), iar cand scot cartea, anul fabricatiei era trecut gresit  <_<  s-a rezolvat cu o vizita directa in sala cu tupeu, cautat inginerul ce o facut identificarea si luat la intrebari :rolleyes:

Edited by Ade_Dear, 16 June 2009 - 23:30.


#16
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,025
  • Înscris: 24.02.2006

 kondordv, on 16th June 2009, 23:43, said:

............. La RAR doar s-a uitat ca datele masinii corespund cu datele din cartea masinii si de pe talon, si mi-a eliberat o harite ca e adevarat, valabila 60 de zile la pretul de, sper ca stati jos pe scaun acuma, 100 lei. Am zis bine o suta de lei o citire, nu verificare tehnica, nu nimic altceva in plus. Si la urma urmei daca masina avea pe talon o autorizare RAR pana in 2011, de ce a fost nevoie de Autentificare RAR? Au verificat, prostii aia, ca politia si-a facut datoria si a scris datele corect pe talon si cartea masinii? CE REPREZINTA AUTENTIFICAREA ASTA? O taxa de fraieri in plus, chiar mai mare decat o inmatriculare? DE CE? Cum se justifica Autentificarea RAR, caruia eu nu-i gasesc nici  o motivare clara, decat ca statul mai strange bani de la fraieri, doar asa sa se afle in treaba, plus ca ma pune pe drumuri.  Nu putem include aceasta taxa aiurea, care in trecut nu exista, printre taxele prostesti care sa fie eliminate? E chiar fara rost!

.............
Mi-am mancat nervii si viata pe drumuri, intr-o zi intreaga, lipsind si de la munca, pentru ca alesii nostrii sunt incompetenti sa elimine o astfel de birocratie. Macar sa le puna pe toate intr-o singura cladire, sau sa doteze institutiile publice cu xerox si dosare plic, ca uneori mai dai fuga si pe la librarii sau copiatoare ca sa completezi toata alergatura de fraier. Asa suntem noi cei ce ne platim taxele la zi!

Sunt foarte suparat!

autentificarea aia este un proces prin care cei de la rar certifica faptul ca seriile din actele masinii si seriile de pe masina coincid.

daca ai fi avut "norocul" sa cumperi o masina "manarita", cu motorul schimbat, cu seria schimbata (se practica, atunci cand se fura masinile se taie tabla pe care e stantata seria si se sudeaza tabla cu seria de la alta masina), atunci ai fi militat pentru introducerea obligativitatii autentificarii rar.

#17
akeem

akeem

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,937
  • Înscris: 17.10.2003

 Ade_Dear, on 17th June 2009, 00:28, said:

eu mi-am pierdut o vara intreaga ingropat in birocratie... RAR, inmatriculari, identificari, verificari tehnice...  :lol:
este adevarat ca este o mare tampenie, dar dupa ce inveti pasii nu mai e problema, te obisnuiesti  :P

Ai dreptate, dar e ca la proiecte, la TCM: dupa ce muncesti un semestru sa-l faci si vezi ce si cum, pe urma nu mai ai nevoie. Asa si cu birocratia: mai ai nevoie peste cativa ani cand schimbi masina, si pana atunci deja sunt alte reguli. Ba chiar strica, tu crezi ca stii si te duci nepregatit :) Altfel vii si te informezi pe forum mai intai....

 kondordv, on 16th June 2009, 23:43, said:

Macar sa le puna pe toate intr-o singura cladire, sau sa doteze institutiile publice cu xerox si dosare plic, ca uneori mai dai fuga si pe la librarii sau copiatoare ca sa completezi toata alergatura de fraier. Asa suntem noi cei ce ne platim taxele la zi!

Sunt foarte suparat!

N-o sa gasesti asa ceva. Copiatoarele se afla in niste baraci de peste drum, unde trebuie sa dai banu' masiv. Iar baracile alea sunt amplasate strategic pe langa astfel de institutii publice pentru se stie ca oamenii au nevoie si sunt constransi sa le treaca pragul. Asa se face averea in Romania. Stai in pat sau la o bere si astepti sa-ti curga banii in cont. Nu-ti faci ca bou' fabrica, sa dormi 4 ore pe noapte, sa ai probleme cu furnizorii, cu calitatea, cu Garda, cu concurenta (citeste Mafia ramurii respective) si in final sa-ti ramana si tie un 5% profit.
Voila.

Apropo, mie mi s-a cerut o taxa de 50 euro pentru numere preferentiale. Acum trei ani am platit doar 200.000 lei in plus pentru asta (450.000 in loc de 250.000)
Si ai dreptate, daca-mi dadea imediat de pe raft pe cel ne-preferential mai intelegeam, dar tot o saptamana asteptai si pentru unul si pentru altul. Am luat preferential pentru ca nu voiam sa-mi pice cine stie de KKT sau WC sau altele de genul asta.

Edited by akeem, 17 June 2009 - 08:00.


#18
golanski

golanski

    Dresez bizoni

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,322
  • Înscris: 23.11.2006

 _Smiley_, on 17th June 2009, 06:25, said:

autentificarea aia este un proces prin care cei de la rar certifica faptul ca seriile din actele masinii si seriile de pe masina coincid.

daca ai fi avut "norocul" sa cumperi o masina "manarita", cu motorul schimbat, cu seria schimbata (se practica, atunci cand se fura masinile se taie tabla pe care e stantata seria si se sudeaza tabla cu seria de la alta masina), atunci ai fi militat pentru introducerea obligativitatii autentificarii rar.

Las-o balta cu grija fata de cetatean ! Rarul reprezinta o adunatura de capusi care nu fac NIMIC decat sa incaseze taxe ! Sunt niste bagatori de seama care stau zile pana gasesc o serie !
Si in plus te intreb : daca pe acel certificat rar scrie ca este valabil 60 de zile, de ce daca vinzi masina la 2 sapt dupa ce ai facut aceasta operatiune, trbuie sa platesti din nou pentru alt certificat ?
Suntem noi mai catolici decat Papa ? De ce in germania olanda belgia nu se procedeaza asa ? Ca sa hranim capusile incompetente de la rar ?

Edited by golanski, 30 July 2009 - 10:39.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate