Magazine de calculatoare: de unde sa [nu] cumparam
Last Updated: May 23 2004 12:59, Started by
Alice
, Aug 06 2003 05:46
·
0
#1
Posted 06 August 2003 - 05:46
Mi s-a pus pata ca vreau placa de baza ABIT NF7-S rev 2.0 de ceva timp. Azi am facut rost de bani.
www.tape.ro - placa - pe prima pagina si in oferta. Fac comanda on-line si plec la magazin (nu am mai asteptat confirmarea ca mi-era ca inchid). Nici nu m-am gandit ca s-ar putea sa nu aiba placa. Ajung acolo: ceva de genul: "A, pai nu mai avem de ceva timp placa, ce daca e pe prima pagina?" Mi-aduc aminte ca mai aveau la Best. Ma duc in Unirea - intreb, aveau doar NF7 rev 2.0 simplu. Eu vroiam sa aiba si "S"-ul ala neaparat. Imi da o carte de vizita cu numerele de telefon de la toate magazinele, sun la cel din Elisabeta - nu avem, POATE maine sau poimaine. Ma rog, nimic de reprosat la Best. Ajung la munca si intr-o doara dau un search pe google pt. "nf7-s site:.ro". Gasesc placa la HLC (High Level Computers). Dau telefon - e pe stoc - da. Are serillel - da. Ma duc acolo. Iau placa - ma uit la ea, parea totul OK. M-am uitat la mufele de la mouse si tastatura - erau OK (adica pareau nefolosite). A trebuit sa mai trec pe la cineva vreo 3-4 ore si m-am uitat mai atent la placa... Dupa vreo 10 minute de holbat atent la ea incep sa injur de mama focului. Ce descoperisem: ramasese urma de la suruburile cu care a fost montata placa in cositorul din jurul gaurilor. Ma uit si mai atent: putine urme de praf, ventilatorul de pe chipset se vedea (greu) ca a fost desfacut, si un fir de par de la o pensula prins de socket-ul de la procesor. Cu alte cuvinte, o placa second hand vanduta ca noua. Ce ma deranjeaza cel mai tare este ca e a 2-a teapa pe care mi-am luat-o cu placile de baza. Prima a fost de la TAPE, tot cu o placa Abit. Atunci nu am apucat sa ma uit la ea (ma grabeam, era ultima si imi trebuia urgent chiar placa aia). Dar la aia se vedeau clar mufele de la mouse si tastatura zgariate, praf sub ventilatorul de la chipset... Normal, vazute cand am instalat placa si nu in magazin. Voi ce ati face in aceasta situatie? E clar, nu pot sa ma duc la OPC - nu am cum sa demonstrez ca nu am folosit eu placa. Daca aveti experiente cu firmele de calculatoare in general, bune sau rele, scrieti-le aici. Incercati totusi sa aduceti dovezi cand faceti acuze, cel putin acolo unde se poate prin natura problemei. P.S. macar placa merge bine, asa SH cum e ea... desi eu am platit-o de noua :ciocan: edit: cum dreq se redenumeste un thread? nu pot nici macar sa-l sterg si sa fac altul cu numele corect :ciocan: |
#2
Posted 06 August 2003 - 06:14
n'ai spus esentzialul... placa are vreo lipsa? nu merge? e defecta? n'ai toate manualele sau accesoriile?
so, care sunt dezavantajele pe care le intampini? |
#3
Posted 06 August 2003 - 09:46
eu am preferat de cateva ori sa iau o componenta de la un cunoscut, folosita cateva saptamani, avand cetitudinea ca merge perfect decat sa ma duc sa iau una nou-nouta si cu care sa am surprize....
totusi nu e normal ce se intampla, cazuri din acestea am intalnit si eu, dar vanzatorul mi-a explicat clar: este ultima placa, am folosit-o noi pt test, iti dam garantie ca si nou, pret ceva mai mic...daca vrei ok, daca nu...avem si alte modele ar trebui sa te duci la magazin si sa ceri sa vb cu seful, sa-i expui situatia...poate chiar intelege si ajungerti la un compromis.. stiu situatii cand angajatii "imprumutau" cate o placa, o foloseau ceva timp (2-3 sapt..), apoi o aduceau si o videau ca noua, fara sa stie seful nimic :) |
#4
Posted 06 August 2003 - 12:48
arty: nu avea cablurile IDE si FDD. Pacat, cele de la Abit erau negre si frumoase ;)
aeon: din pacate persoana care mi-a vandut-o era chiar patronul :( |
#5
Posted 06 August 2003 - 13:01
eu zic sa faci scandal si sa dai o sarma la OPC, mai mult ca sigur nu o sa rezolvi nimic (poate ceva bonus) dar poate ca la urmatorul client nenea investitoru se gandeste de doua ori inainte sa-l arda.
|
#6
Posted 06 August 2003 - 13:08
rahat, nu ai ce sa faci la OPC in situatia asta.
Nu am cum sa demonstrez ca nu am avut cablurile respective si nici ca placa a mai fost folosita. |
#7
Posted 06 August 2003 - 14:20
Alice.. degeaba suni la OPC sau altundeva.. prinde orbul scoate-i ochii. singurul lucru pe care il poti face este sa fii si mai atenta data viitoare, iar asta cred ca este valabil pt noi toti.. btw.. mersi ca ne-ai avertizat
|
#8
Posted 06 August 2003 - 18:27
In cazul citat de Alice, am asa o intuitie ca patronul e un pic onemanshow pe acolo, scuze daca gresesc, desi nu ar fi nimic rusinos.
Referindu-ma la titlul topicului, de departe as pune in top ansamblul K-Tech/UltraPro. |
#9
Posted 07 August 2003 - 10:40
multumesc celui care a editat titlul thread-ului, oricare ar fi el :)
Greuceanu: ai dreptare in legatura cu prima afirmatie. In legatura cu a 2-a, te rog sa dai mai multe detalii. Am spus ca nu vreau afirmatii gratuite pe acest thread. |
#10
Posted 07 August 2003 - 11:31
Pai, intimplator ii cunosc pe patroni (sint doi soti, si din nefericire doamna este destul de ... agresiva, sa zicem), cunosc atmosfera din firma, stiu cum au inceput si cum pun problema. Pentru a da doua exemple directe (din ce mi s-a intimplat mie):
- problema de garantie. Duc placa, o las, o iau, la fel. Se repeta cele de mai sus de trei ori. Un car de nervi, ajung la service si deduc din discutiile de acolo ca: pentru a preveni consumul inutil de timp, componenta nu este nici macar verificata la primul/primele doua apeluri, dupa principiul (oarecum logic, de altfel, dar neserios) ca cine va ajunge si a treia oara cu ea acolo in mod evident a verificat tot restul eventualelor probleme; si istorii despre garantii, o multime; - primesc regulat oferta lor. Comand ceva, achit cu o.p., cind sa ridic marfa cu copia o.p.-ului mi se spune ca nu se poate, trebuie sa astept sa intre banii in cont si de-abia dupa aia (!!!). Acum, nimeni nu-mi spusese asta initial, iar pe de alte parte lucram deja de ceva vreme. BTW, ma incirt in mediul asta de vreo 13 ani; - modul lor de a proceda relativ la "importurile gri" (adica cele corect legale, dar fara autorizarea producatorului si implicit fara suportul acestuia) mi se pare incorect fata de client, atita vreme cit acesta nu este anuntat - macar in cazul in care e evident ca respectivul client e in tema cu problema. Ma refer aici la cazul Toshiba. |
|
#11
Posted 07 August 2003 - 11:44
de 3 ore sun la service ultra pro unde am de dus un comp defect (cumparat de 12 zile) si nu raspunde nimeni.....pana ieri mi-au zis ca schimba programul de contabilitate si nu pot rezolva nimic cu computerul defect (asta imi spun de joia trecuta, adica fix o sapt).............
|
#12
Posted 07 August 2003 - 12:50
//Alice
mi se pare culmea faza cu tape. si eu am vrut sa-mi iau NFS7-S rev.2 tot pentru S si chiar vroiam sa o iau de la ei. tape, senorg si k-tech sunt distribuitori ABIT pt. romania. Probleme apar si la firmele mari asa ca nu mai cumpara de la firme obscure de apartament (n-am auzit in viata mea de firma aia HLC). Acum vreo 2 luni mi-am luat o placa GA-7VAX de la best si placa era ok cu toate ca lipseau cd-urile. oricum a avut niste probleme si atunci cand mi-au schimbat-o la service mi-au dat si cd-ul cu driveri. faza cu "nu avem in magazin" mi sa mai intamplat si mie de cateva ori (la best in ditamai magazinul unirea), dar am rezolvat-o repede cumparand de la concurenta. |
#13
Posted 07 August 2003 - 13:11
HLC e in regie... trebuia sa-mi dau seama. Acum asta este.
"Nu avem in magazin" mi s-a intamplat de foarte multe ori. Acum ceva timp am vrut sa-mi iau de la DC un controler de turatie Zalman. M-am dus in magazin (produsul respectiv era pe site de mai mult de o luna): A, pai sunt puse acolo produsele zalman, dar nu au venit decat o parte, asta nu a venit pana acum. Mi se pare cel putin stupid sa introduci un produs in oferta daca nu il ai, sau daca nu specifici o data clara cand il poti gasi. Cazurile in care produsele care sunt in oferta, au fost pe stoc, momentan nu mai sunt, dar se asteapta sa vina, sunt scuzabile. daca vrei sa iei NF7-S 2.0 incearca la best, la Tape nu cred ca ai sanse zilele astea. |
#15
Posted 07 August 2003 - 14:01
Nu, cel de pe Stefan cel Mare.
Oricum, la momentul respectiv nu exista nicaieri la DC |
|
#17
Posted 07 August 2003 - 14:10
Si acum, discutia cu Tape...
Mail primit de la Tape Quote Stimate domn, pentru moment nu mai avem disponibile pe stoc placi de baza ABIT NF7-S. Asteptam ca un nou import sa soseasca peste aproximativ 2 saptamani. Am sa va contactez la acea data. Multumesc, Ema Subtirelu Raspunsul meu: Quote Am aflat asta ieri cand am venit sa iau placa. NU este normal ca in momentul in care vad un produs PE PRIMA PAGINA si in lista de produse; il comand, mi se spune 'comanda efectuata cu succes' sa ajung in magazin si sa mi se spuna "stii, nu e". TAPE - firma tipic romaneasca care vinde produse second hand sub forma de produse noi (si mai sunteti si trecuti ca distribuitori pt. respectiva firma), asta cand le are. Din pacate nu e singura. Quote Stimate domn, Va rog sa nu faceti afirmatii gratuite si nefondate, caci nu este vina noastra pentru ca ieri nu v-am putut contacta telefonic ca sa va spunem ca nu mai exista produsul pe stoc. Dvs. v-ati inscris cu un nr. de tel care nu raspundeti (telefon: 0788 87 26 69). Multumesc, Ema Subtirelu Quote Dar este vina dvs. ca vindeti produse second-hand ca produse noi? Quote Ce produse sh vindem noi si eu nu stiu? Dati-mi dvs. un exemplu daca tot o spuneti cu atata convingere :-) Quote Decembrie 2002. Aveam nevoie urgenta de o placa de baza ieftina cu raid abit KT7A-RAID a > fost solutia. Am dat telefon, era pe stoc, singura placa. Am luat-o si nu m-am uitat atent la ea, ma grabeam. Cand am ajuns cu ea unde trebuia instalata, am ajuns la concluzia ca e SH pentru ca: 1. cd-ul cu drivere era desigilat iar partea cu lipici era plina de scame 2. unul dintre cele 2 cabluri ata66 nu era cel original de la abit (negru), era unul alb 3. ventilatorul facea zgomot 4. radiatorul de la chipset era plin de praf 5. mufele de la tastatura & mouse erau vizibil zgariate cu alte cuvinte, placa a fost folosita destul timp. Din pacate imi trebuia placa si nu puteam veni cu ea inapoi, ca iesea un scandal monstru... Quote 1. de multe ori folosim driverele placilor puse la vanzare pentru a face copii clientilor cascati (adica celor care isi pierd cd-urile) 2. se prea poate caci de multe ori clientii dupa ce vad o placa, pleaca cu ceva din cutia ei. 3. sa va arat un intreg lot de placi video cu coolere zgomotoase? 4, 5. sau poate am dat placa la teste la Chip sau Xtrempc si s-a intors (chiar si dupa cateva zile) in starea pe care ati descris-o. Nu cred ca iesea nici un scandal daca veneati a doua zi cu ea la noi, mai ales daca aveati atatea "argumente". Va returnam banii sau va luati alt model de placa. Nu credeti ca este tardiva discutia pe care o purtam mai ales ca a trecut o jumatate de an dupa ce ati achizitionat placa iar acum argumentele dvs. sunt doar niste vorbe care nu se mai pot verifica? Quote Referitor la punctul 4 si 5, un produs folosit (da, in timpul in care au fost facute testele a fost folosita, nu?) nu mai poate fi vandut ca nou. Sau nu cunosc eu legea? Intr-adevar, nu se poate verifica, dar din argumentele pe care mi le-ati dat inteleg ca astfel de lucruri se intampla Quote Ce firma credeti ca nu considera un produs dat in teste 2-3 zile tot produs nou? V-am spus ca cele mai multe dintre probleme se intampla din cauza clientilor si noi nu le descoperim decat dupa ce ne vindem produsele altor clienti. Imi cer scuze, dar trebuie sa consider discutia incheiata deoarece imi rapeste foarte mult timp si nu este constructiva. Cu stima, Ema Subtirelu Mai are rost sa comentez? |
#18
Posted 07 August 2003 - 14:11
Quote Originally posted by blueghost esti prea exigent(a?!). suntem in romania doar. De asta incep sa ma conving din ce in ce mai des :( |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users