Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...
 Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...
 Renault Android

Recomandare bicicleta e-bike 20&#...

Bing-Content removal tool

Nu pot accesa monitorulsv.ro de l...
 Cum sa elimini urmele de acnee?

Wc Geberit

Routere detinute in trecut si in ...

Teii din fața casei
 

7.500 de euro, taxa de inmatriculare pentru o masina din 2000

- - - - -
  • Please log in to reply
195 replies to this topic

#109
blindshutter

blindshutter

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 567
  • Înscris: 11.08.2003
maaaaxime! :)

Hai sa rationam un pic. E vorba de prima inmatriculare, da?
Taxa pentru o masina Euro 4 este insignifianta. Producatorul intern este obligat sa produca motoare Euro 4, deci nu este afectat in niciun fel de aceasta taxa.
Prin contrast, o masina de 6 ani adusa din afara este afectata de aceasta taxa, pentru ca ii creste pretul cu cel putin 20%!

Comisia Europeana se va uita la efectele acestei taxe, si va vedea ca desi taxa se aplica tututor masinilor, in realitate masinile produse in Romania, precum si masinile noi importate nu sunt afectate de taxa, in timp ce masinile putin mai vechi sunt.

Cum masinile produse deja in Romania au fost inmatriculate, lor nu li se mai aplica aceasta taxa. Ok? Deci raman celelalte 99.9% care sunt second hand si care sunt aduse din afara.

Nu taxa in sine face o discriminare, ci cuantumul ei, care este prohibitiv pentru masinile care au maxim Euro 3 si sase ani vechime.

Pun pariu ca asta va fi si atitudinea Comisiei Europene, care va recomanda reducerea taxei aplicate respectivelor masini sau, asa cum ar fi normal, impunerea ei pentru toate inmatricularile facute in Romania.

Sa vezi atunci cetateanul roman care vrea sa vanda o Dacie non-euro "in stare buna" din 1992, si care va fi taxat cu 4000 de euro! Prin contrast, cetateanul german care vrea sa vanda un Opel Euro 2 din 1992 in stare excelenta va fi discriminat, pentru ca rumanul nu va mai veni in Jermanica sa ii cumpere Opelul, fiind snopit cu o taxa de 3000 de euro pentru o masina care costa acolo 2500 de euro!

Ar trebui sa intelegem ca Uniunea Europeana inseamna in primul rand libera circulatie a bunurilor. Taxele impuse de Guvernul Romaniei, asa cum sunt concepute acum, impiedica libera circulatie a anumitor bunuri. Scurt.

#110
rvic77

rvic77

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,129
  • Înscris: 03.12.2004

View Postblindshutter, on Jan 11 2007, 11:01, said:

Ministrul mediului si ala de finante au TUPEUL sa declare ca taxa nu este discriminatorie!

Uita sa spuna ca:
1. Taxa se aplica numai pe prima inmatriculare, deci in proportie de 99,9% doar masinilor aduse din import, pentru ca stocurile producatorilor romani sunt insignifiante.
2. Taxa devine prohibitiva doar pentru masinile Euro 3 mai vechi de 6 ani, ca sa nu mai vorbesc de masinile Euro 2, deci are o tinta precisa, si anume masinile accesibile buzunarului romanilor.
3. Taxa NU SE APLICA CAMIOANELOR, ceea ce spulbera dintr-un foc orice pretentii de protectie a mediului invocate de sus-numitii infractori
4. Efectele taxei, iar nu intentiile sale declarative, sunt cele care conteaza. Iar efectele sunt acelea de a bloca libera circulatie a bunurilor numite masini mai vechi de 6 ani..

Eu stau si ma intreb: astia chiar ne cred prosti? Chiar ii cred prosti pe aia de la Comisia Europeana?

Dar ceea ce este si mai grav, si a mai fost spus putin mai sus.
Romania isi asuma riscul, de fapt Guvernul Romaniei isi asuma riscul de a plati o amenda usturatoare la UE din cauza acestei taxe. Dar de fapt cine va plati?

TOT NOI! DE DOUA ORI!

Asadar, eu, cetatean roman, cetatean european, sunt taxat de doua ori: o data cand imi iau o masina Euro 3 din 2000, pentru care platesc 1100Euro, si inca o data cand platesc din buzunarul meu amenda statului roman din cauza acestei taxe.

Cine pierde? EU!
Cine castiga? Simplu: Dacia Automobile. Si ailalti de-or veni sa faca masini la noi. In total vreo 10.000 de oameni din aceasta industrie.

Se putea gasi o alta cale?
Da.

Impozitarea tuturor masinilor vechi si poluante, in special a camioanelor care polueaza printr-o singura apasare de pedala de cincizeci de ori cat un Opel Euro 3 din 2000!!!

Impozitare scalata astfel incat pentru o rabla non-Euro din 1985 sa platesti matale 500Euro pe an impozit, in timp ce pentru un Euro 3 din 2000 sa platesti doar 200, iar pentru o masina Euro 4 nimic. Sa vezi cum ar disparea toate cadavrele de masini vechi de pe strazi! S-ar strange tot la fel de multi bani, oamenii ar fi imbolditi sa-si ia un credit la Logan, toata lumea fericita, pupat Piata Independentii!
Foarte corect, mai putin statul nostru care nu mai pupa atatia bani...pana la urma e o taxa numai pentru el, nu pentru mediu, Dacia sau altceva ! Adica cei saraci sa intretina harburile de acum 20 de ani ca nu au bani de taxa pentru o masina de 4-8 ani, iar aia bogati daca nu vor ceva de pe piata Ro, sa plateasca domne prostia aia de taxa ca au de unde :cursing: . Si daca tot suntem prosti sa o platim, atunci sa-i dam ceva si lui UE ca sa-i vindece piciorul lui Hans. Asa au fost romanii dintoteauna: istoria o confirma : tribut la turci, rusi, acum la UE, halal sa-i fie !

#111
blindshutter

blindshutter

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 567
  • Înscris: 11.08.2003
lol, ca sa zic asa!

Am calculatde curiozitate cat m-ar fi costat sa aduc un Opel Vectra din 1996, cu motor de 1.8 litri (1798cmc), dar Euro 2.

3600 de euro!?!?!?!? Cand l-as lua din Germania, full-options si in stare exceptionala la vreo 4500 de euro?! (vorbesc de echiparea de top si stare impecabila, altfel sunt mult mai ieftine).

Deci in loc sa fie strazile pline de Opeluri Astra si Vectra, sau VW Golf vechi de 10 ani, dar in care ai si siguranta, si cat de cat fiabilitate, stabilitate pe sosea, etc, RAR-ului ramanandu-i doar sa le verifice starea de sanatate, o sa ramana in continuare plina de Dacii 1310, cumparate cu 3500 Euro in targ, non-Euro si un real pericol atat pentru trafic cat si pentru pasageri!

Toate astea doar pentru ca onor guvernului roman ii pasa de mediul inconjurator, ce sa zic!

Daca ii pasa de mediu baga RAR-ul peste toate sutele de mii de harburi care scot fum pe strazi din cauza starii tehnice precare, si oprea 90% din camioanele care scot nori de fum la o singura apasare de pedala.

Ipocriti!

Edited by blindshutter, 12 January 2007 - 11:26.


#112
turbo trabannt

turbo trabannt

    gogule, probleme mah? no, stai sa termin berea asta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,519
  • Înscris: 18.05.2006
dragilor,

stati pe aproape ca sulfina si-a luat-o in bot de la UE rau de tot.

o sa scada taxa acusica. poate la jumate dar s-ar putea sa fie chiar la o treime- daca o sa anuleze procentul acela discriminatoriu de 2,5 ori mai multa taxa la masina veche decat la una noua. acolo e de fapt marul discordiei si lipsa de concurenta si spaga data de apia.

auzi la sulfina" daca partnerii nostri europeni" . toanto, daca nu era UE nu aveai nici tu minister!  :cursing:

http://www.revistapr...e-cuantumul.htm

#113
blindshutter

blindshutter

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 567
  • Înscris: 11.08.2003

Quote

stati pe aproape ca sulfina si-a luat-o in bot de la UE rau de tot.

Cool. Astept sa vad in mod exact daca se va tine si de cuvant.

#114
nashu77

nashu77

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 752
  • Înscris: 10.11.2004
am vazut si eu conferinta de presa de azi, mi se pare cea mai mare prostie.
daca este taxa ptr mediu, nu ptr a spori bugetul, atunci:
1. hai s avedme concret ce se face cu banii incasati
2. de ce nu pun o suma modica la euro 4, chiar daca sh undeva la 50 de euro si sa creasca exponential la coborarea normelor euro.
zic ca ii intereseaza doar s anu polueze masina, pai atunci sa dea liber la cele cu grad de poluare mic, nediscriminatoriu cum afirmau ei ca e noua sau sh, si sa puna taxe porhibitive pe cele foarte poluante.
asa vad eu impacarea caprei si a verzei.

#115
romaximusro

romaximusro

    ↑↑ Fiabilitate by Fauve :D ↑↑

  • Grup: Banned
  • Posts: 40,874
  • Înscris: 16.05.2005

View Postturbo trabannt, on Jan 12 2007, 11:34, said:

dragilor,

stati pe aproape ca sulfina si-a luat-o in bot de la UE rau de tot.

o sa scada taxa acusica. poate la jumate dar s-ar putea sa fie chiar la o treime- daca o sa anuleze procentul acela discriminatoriu de 2,5 ori mai multa taxa la masina veche decat la una noua. acolo e de fapt marul discordiei si lipsa de concurenta si spaga data de apia.

auzi la sulfina" daca partnerii nostri europeni" . toanto, daca nu era UE nu aveai nici tu minister!  :cursing:

http://www.revistapr...e-cuantumul.htm

nu se face pe fata diferentierea asta intre nou si sh. totul se calculeaza in functie de norma de poluare si cilindree. cat despre minister e ministerul mediului nu ministerul integrarii europene


View Postnashu77, on Jan 12 2007, 13:25, said:

am vazut si eu conferinta de presa de azi, mi se pare cea mai mare prostie.
daca este taxa ptr mediu, nu ptr a spori bugetul, atunci:
1. hai s avedme concret ce se face cu banii incasati
2. de ce nu pun o suma modica la euro 4, chiar daca sh undeva la 50 de euro si sa creasca exponential la coborarea normelor euro.
zic ca ii intereseaza doar s anu polueze masina, pai atunci sa dea liber la cele cu grad de poluare mic, nediscriminatoriu cum afirmau ei ca e noua sau sh, si sa puna taxe porhibitive pe cele foarte poluante.
asa vad eu impacarea caprei si a verzei.

2. la un euro4 cilindree mica e in jur de 150 euro. modic daca tinem costul unei masini euro4.

#116
turbo trabannt

turbo trabannt

    gogule, probleme mah? no, stai sa termin berea asta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,519
  • Înscris: 18.05.2006

View Postromaximusro, on Jan 13 2007, 00:59, said:

nu se face pe fata diferentierea asta intre nou si sh. totul se calculeaza in functie de norma de poluare si cilindree. cat despre minister e ministerul mediului nu ministerul integrarii europene
2. la un euro4 cilindree mica e in jur de 150 euro. modic daca tinem costul unei masini euro4.
tu te prefaci ca nu intelegi sau chiar nu intelegi?  :cursing:

coeficientul ala de 2.5 ori mai mult nu se aplica la masinile noi.
la aceeasi masina , acelasi an dar un pic mai veche taxa sare imediat de 2.5 ori mai mult.  :death:

#117
klodoma

klodoma

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 3
  • Înscris: 04.10.2005

View Postromaximusro, on Jan 12 2007, 13:59, said:

nu se face pe fata diferentierea asta intre nou si sh. totul se calculeaza in functie de norma de poluare si cilindree. cat despre minister e ministerul mediului nu ministerul integrarii europene
2. la un euro4 cilindree mica e in jur de 150 euro. modic daca tinem costul unei masini euro4.


Maximus draga, ne-am mai intalnit si pe alte forumuri. Daca esti asa "impacat" cu taxa asta, nu mi-o platesti si mie? Motorul va fi un 1.8 Benzinar, Euro4 ... adiq va trebui sa dai la tzara noastra draga vreo 1070 EURO(cu tot cu TVA)... iti dau in schimb o lada de bere. Pe cuvant. Ah era sa uit. Euro va fi calculat la cursul din Oct. 2006... adiq vreo 3.5x.

Daca ai citi forumul asta si celelalte pe unde s-a scris, ai putea sa vezi si tu ca esti "gica contra" vs noi.

----------------------------------------------------

... si in alta ordine de idei, cica nu prea se stie care este procedura de inmatriculare. Vreau sa aduc o masina din germania, cu tot cu taxa aia... dar am sunat la un birou de inmatriculari si mi-au spus ca inca nu se stie ce va fi cu taxa, si in orice caz nu prea ai unde sa o platesti.
Si apoi de se scoate taxa in vreo 2 luni , cred ca o sas putem da in judecata statul pentru "jaf la drumul mare"... macar diferenta sa ne-o da inapoi(dar cred ca sunt vise).

Stima la toti!.

Daca stiti careva care sunt procedurile de inmatriculare pentru SH aduse de afara sa ma luminati va rog si pe mine. Si ce acte ai nevoie din germania. Din cate stiu eu: Brief, Contract/factura, Cert. Eur1 si actele de radiere... Se mai face tranzit vamal?

#118
romaximusro

romaximusro

    ↑↑ Fiabilitate by Fauve :D ↑↑

  • Grup: Banned
  • Posts: 40,874
  • Înscris: 16.05.2005
singurul lucru cu care sunt impacat cu taxa asta ar trebui sa fie faptul ca nu ar permite sa patim ce a patit polonia: invazie de masini sh foarte vechi. acolo media valorii masinilor a fost in jur de 250 de euro.. ei ... te intreb.. in ce stare crezi ca e o masina de 250 de euro?

#119
blindshutter

blindshutter

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 567
  • Înscris: 11.08.2003
Mai, daca in Romanica RAR-ul si-ar face datoria, atunci problema poluarii s-ar pune altfel. Nu am mai vedea rable cu nori de fum in spate, nu am mai vedea camioane invelite in ceata alburie, nu am mai scuipa motorina de la VAG-uri din 1975 toamna si nici benzina de la Dacii din 1979 care tremura din toate incheieturile.

Ce masina e 250 de euro? Hm... let me think. Dacia 1300 din 1976-1985? Cred ca cel putin 10% din masinile din Romania au fix valoarea asta. :)

Prin impozitarea anuala mai mare la astfel de masini poluante si vechi, nu s-ar incalca nici principiile UE, si ar fi indemnati si oamenii sa se orienteze catre masini noi, mai putin poluante. Dar prin taxarea actuala se impiedica nu se va realiza nimic decat ca noi vom plati de trei ori: o data cand luam masina, o data cand statul va plati amenzi la UE, si a treia oara cand platim benzina, care are deja inclusa in ea, daca va mai amintiti, taxa de mediu, ce-i drept nu mai e defalcata dar banii tot ii dam.

Deci fraierul plateste. Da, chiar si ala cu Logan nou si aparent "scutit" de aceasta taxa.

#120
eddymutu7

eddymutu7

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 389
  • Înscris: 04.12.2005
Cum a ramas cu acea prima inmatriculare?cum se taxeaza?Nu a dat Ue romania in judecata si pt aceasta lege?

#121
eb2e2

eb2e2

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,667
  • Înscris: 16.05.2003

View Posteddymutu7, on Jan 12 2007, 22:03, said:

Cum a ramas cu acea prima inmatriculare?cum se taxeaza?Nu a dat Ue romania in judecata si pt aceasta lege?
nu  :nonobad:
mai asteapta si tu sa se limpezeasca...se pare ca taxa ramine...dar ,mai scade valoares ei

#122
tkd29

tkd29

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 5,231
  • Înscris: 01.09.2003

View Postromaximusro, on Jan 12 2007, 19:57, said:

singurul lucru cu care sunt impacat cu taxa asta ar trebui sa fie faptul ca nu ar permite sa patim ce a patit polonia: invazie de masini sh foarte vechi. acolo media valorii masinilor a fost in jur de 250 de euro.. ei ... te intreb.. in ce stare crezi ca e o masina de 250 de euro?

Pai deaia esti tu impacat ca nu ii convine la om sa dea o carca de bani pe masina de afara mai buna ca Loganul si atunci saracul va trebui sa mearga la Colibasi sa isi cumpere masina autohtona care nici nu viseaza sa ajunga la nasul unei masini germane si atunci o sa ai motiv sa urli ca uite ce vanzari face Dacia , pai deaia face ca bulangii de la ministerul de finante te impiedica sa cumperi o masina de 10 x mai buna ca Loganul.

#123
blindshutter

blindshutter

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 567
  • Înscris: 11.08.2003
Tin sa va reamintesc. Camioanele sunt scutite de la aceasta taxa "ecologica".
Pentru ca ele, dupa cum se stie, emana oxigen pur cu miros de floricele...

http://www.ziaruldei...are_137989.html

Motivul invocat: sa avem un transport ieftin. Mediul mai asteapta...

#124
akajohn

akajohn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,814
  • Înscris: 15.07.2004

View Postromaximusro, on Jan 10 2007, 22:39, said:

:lol: raman la parerea mea si pot face un pariu cu oricine doreste: taxa nu va fi scoasa B)

pe pariu ca va fi scoasa? intre noi fie vorba, Franta nu are oua asa de mari incat sa se puna cu Germania in UE... Pana la urma de asta e vorba... Piata romaneasca este protejata prin aceasta taxa ca francezii sa-si pastreze profiturile intacte aici iar nemtii vin tavalug... cum cu nemtii nu te pui eu zic ca ori se scoate taxa ori o sa fie introdusa in toata comunitatea europeana... si apropos, in cel mai rau caz eu vreau referendum ca doar nu o sa platesc o viata din cauza unui ministru retard (fotomodelul) si a unei tari de infantili (adica Franta)....
deci, daca vreti frigidere incercati Arctic nu Logan... ;) Logan desi arata a frigider nu e ceea ce pare... Chiar nu ati vazut ca are rotile alea mai mari decat un frigider vechi? :P

#125
romaximusro

romaximusro

    ↑↑ Fiabilitate by Fauve :D ↑↑

  • Grup: Banned
  • Posts: 40,874
  • Înscris: 16.05.2005

View Posttkd29, on Jan 12 2007, 23:29, said:

Pai deaia esti tu impacat ca nu ii convine la om sa dea o carca de bani pe masina de afara mai buna ca Loganul si atunci saracul va trebui sa mearga la Colibasi sa isi cumpere masina autohtona care nici nu viseaza sa ajunga la nasul unei masini germane si atunci o sa ai motiv sa urli ca uite ce vanzari face Dacia , pai deaia face ca bulangii de la ministerul de finante te impiedica sa cumperi o masina de 10 x mai buna ca Loganul.

imi spui ce masina la 250 de euro e concurent pentru logan? Si nu mi-ai spus tu ce masina crezi ca gasesti in 250 de euro si in ce stare tehnica crezi ca e?

View Postakajohn, on Jan 13 2007, 01:00, said:

pe pariu ca va fi scoasa? intre noi fie vorba, Franta nu are oua asa de mari incat sa se puna cu Germania in UE... Pana la urma de asta e vorba... Piata romaneasca este protejata prin aceasta taxa ca francezii sa-si pastreze profiturile intacte aici iar nemtii vin tavalug... cum cu nemtii nu te pui eu zic ca ori se scoate taxa ori o sa fie introdusa in toata comunitatea europeana... si apropos, in cel mai rau caz eu vreau referendum ca doar nu o sa platesc o viata din cauza unui ministru retard (fotomodelul) si a unei tari de infantili (adica Franta)....
deci, daca vreti frigidere incercati Arctic nu Logan... ;) Logan desi arata a frigider nu e ceea ce pare... Chiar nu ati vazut ca are rotile alea mai mari decat un frigider vechi? :P

eu zic ca nu va fi scoasa, posibil sa fie diminuata, totul depinde ce oo are fiecare. Si ca sa fie clar se vor ciocni interesele romanilor cu interesele nemtilor..care nu cred ca vor face presiuni de dragul unor reguli ue, ci pentru ca au interese clare.

#126
tkd29

tkd29

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 5,231
  • Înscris: 01.09.2003
Nu m-am referit la masini de 250 euro, am facut referire la pretul actual al masinilor din Germania , Golf , Opel cu an de fabricatie 2000  si alte marci care costa pana in 6-7000 euro . acele masini sunt peste Logan la orice capitol.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate