Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...
 probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National
 Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...
 Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...
 

Imbunatatirea culturi de shopping online a romanului

- - - - -
  • Please log in to reply
13 replies to this topic

#1
necromanc

necromanc

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,563
  • Înscris: 24.07.2002
Pentru a dezvolta acest segment al Romaniei numit internet ar trebui sa imbunatatim in primul si in primul rand "Culturi de shopping online a romanului".Dupa ce acest pas a fost facut usor usor vor incepe sa apara si mai multe reclame, piata de publicitate se va dezvolta si totul va lua o cu totul alta intorsatura.

Mentalitatea actuala a utilizatorului de internet din Romania

- de ce sa cumpar online ? si de aici pot veni o gramada de alte motive ...
- daca iau "tzapa"
- lasa ca mai caut eu prin bazar poate poate aduce cineva

..si lista poate continua

In acest domeniu trebuie facut ceva, trebuie sa apara o schimbare.Legat de treaba cu PayPal vad ca pana la urma s-a luat o initiativa si s-a pornit, se face ceva, macar se incearca.De ce sa nu venim cu idei si in acest domeniu ? Pana la urma toti am avea de castigat daca s-ar schimba aceasta mentalitate.

Va astept cu idei pe aceasta tema ...  :OK:

#2
Krumel

Krumel

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,371
  • Înscris: 19.05.2004
In primul rand ar trebui rezolvata problema securitatii cumparaturilor online.
Nu degeaba nu sintem listati in marile programe ce ofera suport de cumparare online.

Se stie ca sintem "asi" in excrocherii pe internet.

E greu sa recapeti increderea dupa exemple cunoscute de frauda.

#3
WeaselMan

WeaselMan

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 326
  • Înscris: 29.01.2004
Magazinele virtuale sunt cele mai in masura sa iti dea raspunsul la toate intrebarile astea, si de asemenea ele ar trebui sa educe populatia ca este mult mai simplu si mai usor sa cumperi online. Cat despre siguranta, eu nu prea am auzit sa se dea tzepe la magazinele virtuale din Romania :)

Din pacate magazinele virtuale nu prea se ocupa de chestia asta, si mai bine baga bani in publicitate.  :confuzzled:

#4
necromanc

necromanc

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,563
  • Înscris: 24.07.2002

Quote

E greu sa recapeti increderea dupa exemple cunoscute de frauda.

Dar totusi stim ca aceasta este posibil, sa fim constructivi.

Am deschis acest thread pentru a fi contructivi, sa incercam sa gasim metode, sa sugeram anumite lucruri pentru a face ceva, ceva pentru schimbare.

Ei uite ca de cand am deschis threadul am mai citit cateceva pe internet si mi-a venit o idee pentru a imbunatati cultura de shopping online a romanului.Raspunsul este : platile in cantitati mici, de exemplu platile prin sms, prin care utilizatorul plateste o suma mica ( cativa centi ).Astfel cu timpul increderea vizitatorului in platile online va creste.

Va astept si pe voi cu idei constructive.

#5
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,657
  • Înscris: 26.11.2001
Sunt cateva probleme:

1. E prea umflata chestia asta cu frauda online.
Daca casti ochii bine si mergi pe site-uri de incredere nu vor fi niciodata probleme.
Sa nu ignoram totusi ca abia acum incepe sa creasca nr de plati la POS, deci pana sa o invatz pe mama sa cumpere dupa internet... va mai trece o generatie !
Va e frica de plata cu cardul ? Internet banking-ul e la mare moda si e chiar FF sigur. Folositi platile cu OP de pe net !

2. Oferta de pe magazinele online este adesea ff. slaba calitativ si chiar se simte o lipsa a varietatii.
In afara de produse electronice nu prea vad vanzari pe internetul romanesc !

3. In general NU exista stocuri pentru produse.
Exista magazine virtuale ale unor firme mari care te ademenesc cu bunatati si vezi: Stoc 0
E bataie de joc. Nu mai vb de cazul in care dai comanda, platesti si apoi te cauta la telefon si iti spun ca nu mai pot face rost de produsul respectiv sau poate intra in tara dupa o luna !

4. Site-urile de e-commerce din .ro (cu 2-3 exceptii) sunt adesea jenante ! Nu au o multime de facilitati, customer support lasa MULT de dorit, nu exista facilitati de tracking al pachetelor etc.

5. La capitolul garantie e o mare problema pt ca s-ar putea sa ma coste transportul dus-intors al produsului si timpul de asteptare cat produsul in sine!

6. In mod normal ar trebui sa ti se ofere un produs inlocuitor pe durata reparatiei si nu vb de un produs ca un mp3 player, ci vorbesc de unelte de productie, care sunt in general scumpe, cum ar fi: monitoare, laptopuri, placi video etc.
Cum este sa cumperi un produs ff. scump gen laptop si sa ti-l aduca probabil in 3-4 saptamani din garantie, pt ca service-ul se afla la celalalt capat de lume ?

6. Conceptul de Money back guarantee ar isteriza orice comerciant online/offline, care merg pe principiul clientul nostru = viitorul fraier ! Din momentul in care ai semnat factura de primire mai ca iti da un sut in fund ca sa te grabesti sa iesi din magazin ! Daca sunt probleme vb cu importator, distribuitor etc. Ei nu au la ce sa te ajute, asa ca nu-i mai bate la cap !

===========

Platile prin SMS sunt o aberatie si nu pot fi decat pana intr-o anumita suma.
In plus, te taxeaza de te rupe intreg lantul: operator GSP-firme agreata, astfel incat la vanzator ajung bani in cantitati neglijabile, de aceea sunt folosite in general pt servicii.

#6
WeaselMan

WeaselMan

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 326
  • Înscris: 29.01.2004
Courage, bune toate punctele tale de vedere, dar nu prea au legatura cu thread-ul asta mai deloc. Ideea era "cum sa se atraga mai multi cumparatori pe online shopping", nu "ce nu merge la magazinele virtuale din Romania".

Odata cu competitia vor creste si facilitatile oferite, dar nu poti sa te astepti ca serviciile magazinelor din SUA sau EU sa fie aceleasi ca cele din Romania...

In fine, ideea era, din cate am inteles eu, ca sunt multi oameni care ar putea sa cumpere online dar nu o fac din diverse motive, care de care mai *, iar majoritatea acestor motivelor fiind demontate in 2 minute...

#7
Expertu

Expertu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 425
  • Înscris: 21.08.2004

Quote

1. E prea umflata chestia asta cu frauda online.
Daca casti ochii bine si mergi pe site-uri de incredere nu vor fi niciodata probleme.

Niciodata ? E mult prea ambigua declaratia. Vezi Flamingo computers. Ar fi de incredere nu ? Au avut site-ul hackuit.

Quote

Sa nu ignoram totusi ca abia acum incepe sa creasca nr de plati la POS, deci pana sa o invatz pe mama sa cumpere dupa internet... va mai trece o generatie !

Sincer sa fiu, mai reticent as fi la plata cu POS (pt. cei care nu inteleg ce este, este sistemul acela portabil prin care ti se proceseaza un card oriunde, printr-un dispozitiv portabil cu GPRS sau etc) decat la cea online.

Quote

Va e frica de plata cu cardul ? Internet banking-ul e la mare moda si e chiar FF sigur. Folositi platile cu OP de pe net !

Contul meu de IB de la Unicredit este varza. Nu numai ca imi arata ce tranzactii vrea el, dar imi afiseaza platile facute international dupa o LUNA.

Quote

2. Oferta de pe magazinele online este adesea ff. slaba calitativ si chiar se simte o lipsa a varietatii.
In afara de produse electronice nu prea vad vanzari pe internetul romanesc !

Cadouri ? Marius Ciocan stie mai multe si poate oferi detalii.

Quote

3. In general NU exista stocuri pentru produse.
Exista magazine virtuale ale unor firme mari care te ademenesc cu bunatati si vezi: Stoc 0
E bataie de joc. Nu mai vb de cazul in care dai comanda, platesti si apoi te cauta la telefon si iti spun ca nu mai pot face rost de produsul respectiv sau poate intra in tara dupa o luna !

Dar trebuie sa recunosti ca nu ai cum sa ai un stoc constant. E un risc foarte mare dpdv al comerciantului. Poti tine un stoc a celor mai van dute produse.. Asta da..

Si intr-adevar, pot spune ca, chiar in cazul in care nu exista pe stoc, de cele mai multe ori produsul este livrabil in aceeasi zi.

Quote

4. Site-urile de e-commerce din .ro (cu 2-3 exceptii) sunt adesea jenante ! Nu au o multime de facilitati, customer support lasa MULT de dorit, nu exista facilitati de tracking al pachetelor etc.

Cate magazine online din afara au facilitati de tracking ? 1% ? Cred ca cerem prea mult pana la urma .. Nu orice magazin are infrastructura DHL, UPS etc.

Quote

5. La capitolul garantie e o mare problema pt ca s-ar putea sa ma coste transportul dus-intors al produsului si timpul de asteptare cat produsul in sine!

Asta e corect. Cel mai bine iei produsul din orasul de resedinta, sau de la un magazin care suporta cheltuielile de transport (exista?).

Quote

6. In mod normal ar trebui sa ti se ofere un produs inlocuitor pe durata reparatiei si nu vb de un produs ca un mp3 player, ci vorbesc de unelte de productie, care sunt in general scumpe, cum ar fi: monitoare, laptopuri, placi video etc.
Cum este sa cumperi un produs ff. scump gen laptop si sa ti-l aduca probabil in 3-4 saptamani din garantie, pt ca service-ul se afla la celalalt capat de lume ?

Nu ca in mod normal, dar chiar legea consumatorului spune asta.

Quote

6. Conceptul de Money back guarantee ar isteriza orice comerciant online/offline, care merg pe principiul clientul nostru = viitorul fraier ! Din momentul in care ai semnat factura de primire mai ca iti da un sut in fund ca sa te grabesti sa iesi din magazin ! Daca sunt probleme vb cu importator, distribuitor etc. Ei nu au la ce sa te ajute, asa ca nu-i mai bate la cap !

Cred ca generalizezi .. Mai bine spui experienta ta personala .. Eu pot spune ca am avut experiente pozitive pe latura asta.

In general problema descrisa de tine apare la magazinele foarte mari si prost organizate (Best Computers, DCshop, Ktech etc)

Quote

Platile prin SMS sunt o aberatie si nu pot fi decat pana intr-o anumita suma.
In plus, te taxeaza de te rupe intreg lantul: operator GSP-firme agreata, astfel incat la vanzator ajung bani in cantitati neglijabile, de aceea sunt folosite in general pt servicii.

Perfect de acord. Sa nu uitam ca de multe ori, daca e o suma infima chiar (4-5 USD) trebuie sa dai 2-3 SMS-uri .. Ceea ce este iritant.

#8
miromulus

miromulus

    c'mon inner peace...!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,613
  • Înscris: 25.01.2006
E simplu sa-i atragi, daca poti. Oferi preturi si servicii cum au cei de la emag. Eu mi-am pierdut de mult "frica" de a cumpara online apeland la ei.

p.s. din pacate, alte firme mult mai "celebre", gen best, fac de tot rah..ul domeniul

#9
Ecaterina Teodoroiu

Ecaterina Teodoroiu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 92
  • Înscris: 26.05.2005
Cultura asta de shopping se va imbunatati odata cu industria. Si odata cu profesionalismul magazinelor online.

O sa incerc sa scriu cate ceva fara a imi face reclama... dar probabil cateva exemple va trebui sa dau.

Intr-un topic pe blogul nostru intitulat "De ce imi place mie FunGift.ro" dadeam mai multe exemple de ce cred eu ca magazinul pe care-l conduc este fumos... si motivele curg acolo pentru cine are chef.
De la livechat cu operator uman pana la livrare in 24 de ore in toata tara... sunt multe chestii care fac din FunGift un magazin unic. Ei bine, am convingerea ca in momentul in care acele chestii vor deveni obisnuinta nu la toate magazinele online, ci macar la cele mari, consumatorul va avea incredere mult mai mult in industrie.

Legat de microplati si SMS-uri... cred ca sunt vanare de vant. Nu am inventat noi comertul electronic si nici nu-l vom inventa. Altii au batut drumurile astea inaintea noastra si cine are urechi sa auda si cine are minte, sa bage la ea.

#10
Blitzkrieg

Blitzkrieg

    SIR

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,050
  • Înscris: 13.02.2005
cumparaturile online sunt in general ok, dar depinde mult de la ce magazin cumperi si cat de serios este acel magazin.

#11
WeaselMan

WeaselMan

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 326
  • Înscris: 29.01.2004
necromanc mi-ai dat o idee, si tre' sa-ti multumesc pentru asta.

Pornind de la ceea ce ai spus in primul post, am facut un site care sa faca exact ceea ce ziceai, si anume "Imbunatatirea culturi de shopping online a romanului", unde voi adauga articole despre cumparaturi online.

Site-ul se numeste Cumpar Online! si se afla la adresa: www.cumpar-online.ro

L-am gandit ca un site non-profit (adica nu vreau sa pun reclama pe el), si caut sa scriu articole usor de inteles, pentru cumparatorii online din Romania, sau mai bine spus potentialii cumparatori. Daca exista persoane care mai cunosc cate ceva despre acest domeniu si au abilitati la scris, pot sa-mi trimita articole si le voi publica pe site, bineinteles cu numele persoanei respective.

Sper ca site-ul sa ajute pe cei care nu stiu ce inseamna sa cumperi pe Internet sau sunt speriati de acest mod de a face cumparaturile, fapt ce se intampla destul de des la persoanele peste 40 de ani, sau la cei care nu au foarte multa experienta cu Internetul si singurele lucruri care le aud sunt lucruri negative (hackeri, fraude, etc.)

#12
necromanc

necromanc

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,563
  • Înscris: 24.07.2002
Interesant.

Siteul s-ar putea sa se bucure de putin succes, deoarece cateva magazine online ar putea sustine proiectul, articole de pe acel site usor pot aparea in presa scrisa, si la tv, mai ales ca sunt pentru o cauza buna.

Sunt multe persoane care ar putea contruibui la acest site, mai ales proprietarii magazinelor online.

Frumos !

#13
akenathon

akenathon

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 503
  • Înscris: 16.02.2006
"Imbunatatirea culturi de shopping online a romanului"
chestia asta nu o sa se realizeze peste noapte... suntem in urma mai peste tot de ce nu si la shopping online...
dar si cand o avea loc explozia... sa te tii...
:naughty:

#14
WeaselMan

WeaselMan

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 326
  • Înscris: 29.01.2004

 necromanc, on Jun 30 2006, 10:36, said:

Interesant.

Siteul s-ar putea sa se bucure de putin succes, deoarece cateva magazine online ar putea sustine proiectul, articole de pe acel site usor pot aparea in presa scrisa, si la tv, mai ales ca sunt pentru o cauza buna.

Sunt multe persoane care ar putea contruibui la acest site, mai ales proprietarii magazinelor online.

Frumos !
Gracias. Deocamdata am putine articole, dar o sa incerc sa scriu macar cate un articol la cateva zile, iar cand o sa ajung macar pe la 7-8 o sa iau legatura cu niste magazine care ar putea sa sprijine proiectul. In fond, e in interesul lor ca oamenii sa fie informati :)

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate