Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Succesiune notar versus instanta ...

Montaj aer conditionat in balcon ...

joc idem Half Life gratis

PC game stream catre Nvidia Shiel...
 Pompa de apa HEPU ?!

Vreau o masina electrica de tocat...

Cum ajunge remorca de tir inapoi ...

Alt "Utilizator nou" pe T...
 ULBS INFORMATICA

Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata

Am nevoie de poze cu un curcubeu
 Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3
 

Despre mersul economic

- - - - -
  • Please log in to reply
1241 replies to this topic

#37
shaftalanu

shaftalanu

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 10
  • Înscris: 05.04.2007
thx all    !

#38
CT-27-DRM

CT-27-DRM

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 3
  • Înscris: 11.05.2007
Apropos de mersul economic - am un Logan 1,6 MPI (8valve). Pentru mers economic bineinteles e bine sa mergi cu treapta cea mai mare de viteza la o turatie de minim ..2000 de ture , sub 2000 nu e indicat, nu ca ar vibra grupul motor (asta se intampla pe la sub 1500 de rot) dar functionarea este neuniforma si daca e nevoie de o accelerare mai rapida, trebuie automat sa treci in treata de viteza inferioara - ceea ce ia putin timp pretios.
Asadar mentinerea turatiei de 2000-2200 rot/min este, zic eu, un compromis intre asigurarea consumului si o buna functionare pe termen lung a motorului.

In alta ordine de idei:
1) Nu sunt de acord cu oprirea/pornirea motorului la semafor - se stie ca o pornire a motorului arde aproximativ 50 de grame de benzina (valori mai ridicate iarna).
Sa facem un calcul:
(posed varianta de Logan cu indicator pe computerul de bord a consumului instantaneu) la mersul ralanti, consumul orar dedus de mine este de aproximativ 1,5 - 2 litri. La un semafor se stationeaza ..maxim 1,5 minute - adica cam 1h/40.  Asta ar insemna ca daca motorul e lasat sa functioneze relanti va consuma 2litri/40 (maxim) aidca - surpiza : 50 de grame. Ceea ce inseamna cam acelasi lucru (neluand in calcul utilizarea bateriei si consumul suplimentar de energie pentru reincarcarea ulterioara a bateriei).
Concluzionez astfel ca nu se castiga mare lucru cu opritul si pornitul motorului la semafor. Daca e vorba de stationari mult mai mari de 1,5 minute la semafor ... probabil lucrurile sunt altfel.

2) Mersul in frana de motor in localitati - in spatiul de franare disponibil. Mi se pare extrem de daunator din doua motive  - mersul in frana de motor ar insemna retrogradarea treptata de la viteza a 4-a sa zicem pana la viteza a 2-a sau 1 - oprire totala. Acest lucru se face de fiecare data practic cu mici socuri in grupul ambreiaj si al suportilor acestuia si motorului, fapt care nu poate fi deloc benefic pentru mentinerea functionarii silentioase - se genereaza in timp jocuri mari mecanice ale acestor elemente. Al doilea motiv care este si cel mai important: cand franezi in regim "frana de motor" nu stie absolut nimeni din jurul tau ca tu de fapt franezi!! Adica cel care face o depasire sau se deplaseaza simplu in spatele tau se bazeaza pe faptul ca tu neavand luminile de frana aprinse ca tu iti pastrezi in linii mari viteza sau chiar accelerezi, dar stim ca daca retrogradezi in treapta a 3-a sau mai ales a 2-a, franarea data de motor este mai mult decat serioasa... ceea poate duce inevitabil la accidente destul de urate chiar...

Asadar - ptr o economie de carburant reala...mentineti turatii moderate ale motorului in orice situatie - asta implica si plecari de pe loc mai putin .."sportive". Las' ca n-a murit nimeni ca a ajuns cu 5 minute mai tarziu in cealalta parte a orasului..o economie de un litru de benzina face in schimb bine OIRCUI - mai putin celor de la Petrom , OMV, LUKOIL etc.  :rolleyes:

#39
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006
mister CT-27-drm...aici se accepta sfaturi reale. cea mai tare e aia, ca daca faci frana de motor, nu stie nimeni ca franezi...stai sa intre ceilalti veterani sa vezi ce te vor lua la misto...eu nu am chef ca am treaba...dar...hm, nu mai da sfaturi...din ce vad eu aici...tie ti se pare un soc trecerea din 4-3 de exemplu? si zici ca in timp se va strica masina? hmm...conceptie de posesor de Logan. no offense...dar gresesti grav. macar nu da sfaturi. punct

#40
crazyAlex

crazyAlex

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 548
  • Înscris: 06.02.2007

 CT-27-DRM, on May 14 2007, 12:00, said:

2) Mersul in frana de motor in localitati - in spatiul de franare disponibil. Mi se pare extrem de daunator din doua motive  - mersul in frana de motor ar insemna retrogradarea treptata de la viteza a 4-a sa zicem pana la viteza a 2-a sau 1 - oprire totala. Acest lucru se face de fiecare data practic cu mici socuri in grupul ambreiaj si al suportilor acestuia si motorului, fapt care nu poate fi deloc benefic pentru mentinerea functionarii silentioase - se genereaza in timp jocuri mari mecanice ale acestor elemente. Al doilea motiv care este si cel mai important: cand franezi in regim "frana de motor" nu stie absolut nimeni din jurul tau ca tu de fapt franezi!! Adica cel care face o depasire sau se deplaseaza simplu in spatele tau se bazeaza pe faptul ca tu neavand luminile de frana aprinse ca tu iti pastrezi in linii mari viteza sau chiar accelerezi, dar stim ca daca retrogradezi in treapta a 3-a sau mai ales a 2-a, franarea data de motor este mai mult decat serioasa... ceea poate duce inevitabil la accidente destul de urate chiar...
Frana de motor pentru un mers economic nu se face cum zici tu. Nu dai din viteza a 4-a in viteza a 2-a si gata ai facut economie, faci exact ce zici tu mai sus si nu este bine.
Frana de motor se face sa mergi cati mai multi metri cu consum 0% si nu mai ai nevoie de acceleratie.
De exemplu esti in viteza a 4-a si mergi cu un 70 km/h si pana in intersectie mai ai sa zicem 50m, in intersectie mai sunt alte masini care asteapta sa intre sau ai vazut ca tocmai sa facut culoarea rosie pentru tine sau este o intersectie cu STOP, deci sti ca va trebuii sa opresti.
In acest caz frana de motor se face foarte simplu, ridici piciorul de pe acceleratie, atat trebuie sa faci si motorul va intra in regim frana de motor si pana cand turatia va ajunge pe la 1300 rot/min (nu sunt sigur ca asta este valoarea exacta), deceleratia va fi mica si nu esti in pericol sa iti intre cineva in spate iar masina nu va fi in nici un fel bruscata. Daca va ajunge la 1300 de rotatii si vrei atunci poti sa ii mai dai si viteza a 3-a dar asta depinde si de cat mai ai pana la intersectie ca daca mai ai putin nu are rost sa mai bagi a 3-a dar este in functie de caz.
Avantajele sunt ca ai consum 0 pentru cativa zeci de metri, economie la placutele de frana deoarece franezi de la 40 Km/h si nu de la 70 Km/h si dupa ce te inveti sa mergi cu frana de motor vei fi mult mai relaxat.
Daca tot au scos astea injectie comandata de computer si EBC sau cum drac io zice de ce sa nu beneficiezi de toate avantajele.

#41
Night Elf

Night Elf

    El Comandante

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,883
  • Înscris: 22.03.2005
Mai eu nu va inteleg pe cei cu mersul economic.
De ce v-ati luat motoare de 100+ CP daca nu aveti bani de benzina?
Nu era mai simplu sa luati un motor mai mic care sa consume mai putin decat unul mare pe care sa-l chinuiti la 2000 rpm si sa incurcati traficul?

P.S. Mersul subturat (aka sub 2500 rpm) e moarte sigura pentru un motor pe benzina.  :peacefingers:

Edited by Night Elf, 14 May 2007 - 12:50.


#42
crazyAlex

crazyAlex

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 548
  • Înscris: 06.02.2007

 Night Elf, on May 14 2007, 13:49, said:

P.S. Mersul subturat (aka sub 2500 rpm) e moarte sigura pentru un motor pe benzina.  :peacefingers:

Mersul subturat sub 2500 rpm si frana de motor sub 2500 rpm sunt doua lucruri diferite. In primul caz iti bati joc de masina si in al doilea caz iti raman niste bani in buzunar.

#43
IonutNFS

IonutNFS

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 91
  • Înscris: 02.12.2006
Fratilor dc va mai luati masina daca nu vreti sa dati bani pe benzina ??? Vindeti masina luativa bicicleta sau mai bine !!!MERGETI PE JOS !!!

#44
hasu

hasu

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 8
  • Înscris: 14.05.2007
Am si eu un Audi A 4 din 2002. Are 260 pe bord,nu am decat o carte in germana si nu inteleg nimic. Ce inseamna la mine sa merg ''subturat'' si la cat este cuplul maxim? Are motor 1.9 t.d.i. 101 cai. Merci mult... :mellow:

#45
test_driver

test_driver

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,681
  • Înscris: 30.01.2006
mers subturat la diesel in general inseamna sub 1700-2000 RPM.

@Night_Elf, o masina cu putere mica consuma mai mult decat aceeasi masina cu o putere mai mare, bine acum nu pune un M5 cu un 520i, de exemplu Golf 1.4 FSI consuma mai mult ca un Golf 1.6 FSI, la fel si BMW seria 1, 116 consuma cel mai mult in afara de 130i. Si tot asa. Si la instalatia GPL, daca scazi cat poti de mult debitul de gaz, consumul creste enorm, asa am facut eu o data la fosta masina, in ideea de a face economie, pe vremea aia nu stiam prea multe, si de la 16% cat consumam cu el deschis rezonabil am ajuns la 20%, apoi cand l-am deschis foarte mult mi-a consumat 14%. Conteaza mult sa fie o armonie intre greutatea masinii, marimea motorului si puterea dezvoltata de acesta.

Un condus economic este un condus in care nu se prea calca frana, decat in situatii in care este neaparat necesar, sau la opriri pe loc.  Cel mai bine e ca pedala de frana sa fie ca noua pe intreaga perioada a vietii masinii. Cum era reclama aia la un Seat acum cativa ani. :P

#46
Night Elf

Night Elf

    El Comandante

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,883
  • Înscris: 22.03.2005
@crazyAlex
Stiu foarte bine ce e frana de motor din pacate pe Bucuresti e complet inutila. Pana reduci tu viteza masinii cu frana de motor, se mai baga 4 in fata ta la semafor. Eu sincer nu va inteleg cu stiul asta de condus bosorogesc. Ne mai intrebam de ce avem traficul care il avem, si de ce avem viteza medie de deplasare in Bucuresti pe care o avem. Pana pleaca 3 care merg la consum de la semafor se face rosu.

Puneti-va bre GPL, daca vreti sa mergeti mai ieftin.

@test_driver
Depinde de tipul de motor si de cat de greu e sasiul sau mai bine zis din ce clasa e masina pe care e pus motorul respectiv, ca la una din clasa mica nu cred ca sta chiar asa treaba. :)

LE: Oricum, eu ma refream la faptul ca decat sa-ti iei o masina mai mare@puternica pe care sa o tii in parcare ca n-ai bani de benzina sau sa te tarasti cu ea IN trafic, mai bine iti iei una mai mica@economica pe care iti permiti sa o folosesti, dar la noi in in Romania primeaza fitelele si nu utilul. :)

Edited by Night Elf, 14 May 2007 - 22:31.


#47
test_driver

test_driver

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,681
  • Înscris: 30.01.2006
Pai una de clasa mica deja e greu sa aibe peste 100 de cai, dar ia pune si pe aia un motor de 20 de cai, sau mai putin, sa vezi distractie cand incepi sa concurezi cu Ferrari la consum. Depinde mult de greutatea masinii. Uite eu am si un Ford Fiesta de 1.3l si 60 de cai parca, masina are 1100 si ceva de kg, si consuma vreo 7 litri in conditii de mers combinat, jumate afara jumate in oras, nu e cam mult? mie asa mi se pare. La mers in exterior, viteze decente, in limita legala, a avut consum de 6, chiar daca e pe benzina, concureaza cu BMW-ul meu de 136 de cai.

#48
Night Elf

Night Elf

    El Comandante

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,883
  • Înscris: 22.03.2005
Ei uite a mea are 1300 de kile si 109 CP si consuma 11-12%. E mai grea cu 200 de kile ca a ta, dar are cu 49 de cai mai mult. Diferenta de consum o calculezi tu. :)

#49
dixy

dixy

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 3,910
  • Înscris: 06.09.2004
De ce ar face rau motorului mersul subturat? Eu merg prin Bucuresti de 3 ani cu viteza a 4-a cu 50-60 kmh si cam 1800-2000 RPM. Cu a treia nu merg decat cand iau curbele. Pur si simplu imi place mai mult in viteza a 4-a, nu am alt motiv.

Cat despre economia de combustibil, aia o faci cand cumperi un diesel. Orice fel de alta economie, gen mers subturat, oprit motor la stop, mers ca melcul, tuartie de cuplu maxim, etc, e fix frectie. Nu vad ce rost are sa-ti bati capul si sa te stresezi inutil pentru o economie de 2,3,4 litri pe luna.

Am mers Bucuresti-Sibiu la ducere cu 160 ca eram grabit si la intoarcere cu 100 ca eram obosit. Nu am observat o diferenta notabila la consum. Pur si simplu o calci mai mult, merge mai repede, consumul e cam acelasi.

#50
crazyAlex

crazyAlex

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 548
  • Înscris: 06.02.2007
@Night_Elf tu ce titlu vezi la topic?
Cum circulam in Bucuresti?, Merita 100+CP daca nu am bani de benzina?, ca eu vad tiltu "Cum sa merg cu masina economic?".

Ca nu sti sa mergi economic sau sa beneficiezi de frana de motor nu este o problema, asa este in primele 20-30.000 Km de soferie, insa nu inteleg de ce te lauzi cu chestia asta.

#51
amandigi

amandigi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,114
  • Înscris: 13.12.2006

 Night Elf, on May 14 2007, 13:49, said:

P.S. Mersul subturat (aka sub 2500 rpm) e moarte sigura pentru un motor pe benzina.  :peacefingers:

Esti sigur? Eu am un A4, 1.8 (125CP, 1300kg) cu 185.000km, din care am condus cca. 75.000 cu destule ocazii cand motorul merge intre 1500-2000rpm. Nu se trepideaza, si se poate accelera si din viteza a 5-a (daca nu te grabesti). Pana acum nici o problema la motor.

Ca a fost mentionate si acest lucru: consumul pe distante mici (nu spun urban, ca merg dintr-un sat in oras aproape zilnic ~10km, marea majoritate cu motorul inca "rece") este intre 10-11l estimati, mai mare iarna. Extraurban 7.5-8.5, depinde de viteza si gradul de incarcare. Ultima data cu cca. 250km in afara, 350km in oras a iesit 9.5l.

#52
VipeR85

VipeR85

    Il Magnifico

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,659
  • Înscris: 13.12.2006

 dixy, on May 14 2007, 23:48, said:

De ce ar face rau motorului mersul subturat? Eu merg prin Bucuresti de 3 ani cu viteza a 4-a cu 50-60 kmh si cam 1800-2000 RPM. Cu a treia nu merg decat cand iau curbele. Pur si simplu imi place mai mult in viteza a 4-a, nu am alt motiv.

Cat despre economia de combustibil, aia o faci cand cumperi un diesel. Orice fel de alta economie, gen mers subturat, oprit motor la stop, mers ca melcul, tuartie de cuplu maxim, etc, e fix frectie. Nu vad ce rost are sa-ti bati capul si sa te stresezi inutil pentru o economie de 2,3,4 litri pe luna.

Am mers Bucuresti-Sibiu la ducere cu 160 ca eram grabit si la intoarcere cu 100 ca eram obosit. Nu am observat o diferenta notabila la consum. Pur si simplu o calci mai mult, merge mai repede, consumul e cam acelasi.


chestia cu subturatu n-am inteles-o nici eu....merg cu loganul 1.4 mpi de obicei cu 1700-2000 cum a trecut de 2200 am schimbat viteza, asta doar in oras. cand ajung la semafor si vad ca e rosu de la 3-400m o las la punctul mort si o calc usor pe frana sau nu - depinde de viteza. chestia cu lasatu in a 5-a cu 110-120(ca mai mult nu merge) la coboratul unui deal...iti da compiuterul o valoare de 0% dar doar pana ajungi iar la drum drept.
diferenta de consum am observat-o comparativ la un Logan de politie si la al meu....la al meu, cu mers de 1700/2000 rpm consuma in oras 7-8l%, loganul politiei ....mers de 2500/3000 rpm si schimbat dupa 3000/3200 e consum de 9-10l %

ca mersul cu un benzinar intre 1500/2000 rpm dauneaza motorului, asta n-o mai stiu, tre sa intreb un mecanic. oricum de un an jumate de mers asa inca nu am avut probleme cu loganu.

#53
dixy

dixy

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 3,910
  • Înscris: 06.09.2004

 amandigi, on May 14 2007, 23:57, said:

Esti sigur? Eu am un A4, 1.8 (125CP, 1300kg) cu 185.000km, din care am condus cca. 75.000 cu destule ocazii cand motorul merge intre 1500-2000rpm.

Valeu, dar la 1500 e subturat serios, mai ales un motor puternic ca al tau. La ce turatie ti se ineaca?

#54
amandigi

amandigi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,114
  • Înscris: 13.12.2006
Se ineca sub 1000rpm. Incepe sa vibreze in jur de 1200 (depinde si in ce viteza esti).
De exemplu cu motorul acesta pot sa pornesc de pe loc fara a apasa pe acceleratie si sa schimb incet-incet pana in a 5-a si sa merg asa cu ~40km/h. Dar nu fac experimentul acesta prea des. :)

Uitam sa spun ca cateodata merg si cu turatii mari (in a 3-a de exemplu, sau in a 5-a dar nu prea des ca atunci inseamna ca merg cu peste 160), ca sa nu sa faca motorul "lenes" si esapamentul sa fie curatat de eventualele depuneri. Totusi de cand folosesc mai mult pe distante mici a fost vizibil la ITP cand spuneau ca trebuia sa tureze mai mult (nu prea mult, ca eram de fata si eu n-am observat nimic deosebit) pana cand valorile au fost bune. Fum nu se vedea nimic, dar probabil compozitia nu a fost buna pana nu s-a curatat putin sistemul.

Edited by amandigi, 14 May 2007 - 23:37.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate