Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
schema pcb ELECTRA CIM150 PAS

Probleme stomac

Sfat achizitie bicicleta oras

Canalele Sky Showtime 1 și S...
 Recomandare anvelope lexus rx

Extindere rețea wireless int...

Configuratie PC

Mufa TV
 PPC Energy

Camera conferinta Tenveo tevo-vl12u

Recomandare rulouri exterioare us...

Gaoyue 858
 Telefon performant pe parte audio...

Aspecte legale https://registratu...

Filtru de apa curata apa de miner...

Unde gasesc borcane mari 5 - litr...
 

Despre mersul economic

- - - - -
  • Please log in to reply
1241 replies to this topic

#19
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,658
  • Înscris: 26.11.2001
Revenind..

Din pacate masinile pe benzina consuma ff. mult intr-un oras in care opririle si asteptarile la semafoare sunf ff. dese.
Daca mai faci si un drum prin centru te-ai ars...

Asteapta sa consumi cateva rezervoare si vezi media.

Din pacate experienta imi arata ca chiar dupa ce rodajul trece, nu te astepta la minuni...

#20
Tyby

Tyby

    blue balls

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 15,390
  • Înscris: 29.11.2001
fratilor, stati asa, nu va ambalati ...

Omul a facut 600 (SASE SUTE!) de km cu masina ... Nu 6.000, nu 60.000, sase sute. si atat! In mers mixt.

In conditiile date, mi-e greu sa cred ca a putut face o medie de consum serioasa, pentru a iesi acel 9% extraurban.
Plus ca, daca scoti 9% duminica dupa-amiaza pe Valea Prahovei nu e acelasi lucru cu 9% miercurea pe autostrada.

In fine, nu te mai uita la consumul instantaneu, ca nu te ajuta prea mult, lasa-l pe consum mediu si fa media la pompa, si la drumuri mai lungi (macar 200 km / consum).

Asa cum spunea cineva mai sus, abia daca ai mers de un plin. Nu ai CUM sa faci un consum corect la kilometrii astia.

Ca idee, masina ta ar trebui sa consume undeva la 10 - 11.5 in oras si 6.5 - 8 afara, in functie de regimul de condus, de viteza medie obtinuta, de cea maxima sustinuta etc ...

Iar la motoarele relativ noi de la Ford nu te astepta la figuri nasoale la consum ... o sa fie OK, iti spun din experienta proprie si a prietenilor.

PS: fa-i rodajul, indiferent de ce auzi prin stanga sau prin dreapta ... Pana la urma nu-i strica cu nimic, dar motorul - intr-adevar - trebuie sa se "lase" ... Chiar daca el este rodat chimic / electro-chimic din fabrica ...

#21
Blade

Blade

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,371
  • Înscris: 01.01.2002

View PostCourage, on Jun 16 2006, 01:31, said:

Din pacate masinile pe benzina consuma ff. mult intr-un oras in care opririle si asteptarile la semafoare sunf ff. dese.

si daca mai sunt si 4x4, te-ai scos  :death:
mie (bmw e30 325ix) imi ia in oras 16 mers cat se poate de economic, daca o alerg scot 20 :confuzzled:. afara imi ia 9..
eu gasesc raspunzatoare pt consumul aproape dublu in oras pe tractiunea integrala.. e si normal ca motorul consuma mai mult la plecare de pe loc (cazul aglomeratiilor din orase) cand trebuie sa invarta 4 roti in loc de 2.
din curiozitate Subaru cat iti ia afara? pe jumate, nu? :D

#22
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,658
  • Înscris: 26.11.2001
Depinde cine merge cu el...
Daca sunt eu.. ia 17-18%, daca e sotia.. ia 10-12% :D

#23
yo_2fast4u

yo_2fast4u

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,049
  • Înscris: 22.01.2006
imi cer scuze dc nu am postat unde trebuie


Fuel consumption:
Urban 27.2 mpg
Extra Urban 49.6 mpg
Combined 38.2 mpg


imi poate traduce si mie cineva acel consum din mpg in litri?

#24
flor1n

flor1n

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 146
  • Înscris: 01.04.2006

View Postyo_2fast4u, on Jul 30 2006, 20:03, said:

Fuel consumption:
Urban 27.2 mpg
Extra Urban 49.6 mpg
Combined 38.2 mpg

MPG = miles per gallon

urban 8.65 l/100km
Extra 4.75 l/100
Mixt 6.15 l/100

#25
yo_2fast4u

yo_2fast4u

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,049
  • Înscris: 22.01.2006
multumesc mult!

nu stii cat de mult m-ai ajutat. multumesc

#26
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005
Putem sa scriem toti ? daca da zic si eu cu dieselul   :P
Craiova-Bucuresti (metro) = 2 h ,   Bucuresti-Craiova = 1h 45 min   vit max= 210 Km/h consum , media 7,5 L   100 Km.  (trei persoane)
1041 Km timp = 10h 45 min  media 5,12 L/100 Km parca ( sau 5,2, nu mai am bonul ) 4 persoane.
:naughty:

#27
dacia_berlina

dacia_berlina

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 3
  • Înscris: 07.08.2006
am un BMW 316i compact, E36, consum in oras, mers normal, 9 la suta , afara 7,
asta in regim normal de functionare, nu economic.
masina are vreo 160 de mii de km.  
                                                  scz pt offtopic :)

Edited by dacia_berlina, 19 September 2006 - 12:15.


#28
shaftalanu

shaftalanu

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 10
  • Înscris: 05.04.2007
Oameni buni, stiu ca nu e un subiect nou, dar eu abia acum mi`am luat o masina, asa ca apelez la voi sa`mi dati cateva idei.
Cum sa merg, ca masina sa consume cat mai putin? Masina este pe benzina, motor de 1.5 105cp din 2001. Thx!

#29
val18

val18

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 365
  • Înscris: 09.04.2007
Si eu am un Fiat cu motor de 1,6, 106cp, pe benzina
Consuma 9,5 in oras daca las sa treaca pe langa mine toate "trabanturile"
Mers normal e cam 11%
Nici eu nici tu nu avem masini de oras
Ideea e "sa nu apesi acceleratia" -daca poti

#30
dr4qul4

dr4qul4

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 514
  • Înscris: 19.03.2005

View Postshaftalanu, on Apr 18 2007, 22:57, said:

Oameni buni, stiu ca nu e un subiect nou, dar eu abia acum mi`am luat o masina, asa ca apelez la voi sa`mi dati cateva idei.
Cum sa merg, ca masina sa consume cat mai putin? Masina este pe benzina, motor de 1.5 105cp din 2001. Thx!

cel mai putin consuma la jumatate din viteza maxima inscrisa pe talon.
cel putin asa face a mea. am 151 pe talon si la 70-75 consuma foarte putin. in schimb cum sare de 120 consumul se dubleaza.

#31
H725

H725

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,587
  • Înscris: 19.03.2005
La diesel e simplu: diferenta e nesemnificativa...

Mergi cu 130-150 pe autostrada consuma 5.5
Mergi cuminte, 100-120: consuma 4.5

Merita?

PS 1.5 dci symbol

#32
rvic77

rvic77

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,129
  • Înscris: 03.12.2004
Dacie 1300 condusa sportiv : 14%
Dacie 1300 condusa economic (lasata sa curga la stopuri) :10% in oras aglomerat. Afara diferenta e mai mica evident dar in functie de trafic si viteza medie tot e de vro 2%, asa ca eu zic a ca se simt litrii aia la buzunar, dar totusi pentru fluiditatea traficului recomand sa se porneasca in forta de la stop ca sa treaca cat mai multi de intersectie. Economia se poate face cand vezi coloana si nu ai ce face-atunci poti lasa masina sa curga !

#33
rue_baree

rue_baree

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,301
  • Înscris: 18.03.2007
bai daca nu rad toate popoarele de noi cand vad cum oprim motorul la semafor si facem strategii cu masina in secolul 21!
nici negrii in africa nu opreau motorul la semafor.. (ce e drept nici nu preau opreau la semafor) ca sa nu zic ce s-ar distra arabii (unde e 3300 lei vechi litrul acum).

1. oprirea motorului la semafor nu e sanatoasa pt motor, baterie (mai ales noaptea cand tinem si lumini), blocheaza traficul in cazul unui inec cu vapori de benzina etc. unii sunt si f grabiti si mai si tureaza la semafor..

2. economia de carburant are alte principii la baza:
- folosirea cat mai putin a masinii; astfe faceti voi economie la semafor dar mergeti si 50-100 m cu masina pana la orice dugheana sau cand incercati sa parcati in gura targului unde mai adaugati o tura fara sa gasiti loc si nu agreati locurile unde sigur gasiti loc dar refuzati 50-300 m pana la destinatie facuti pe picioare,
- folosirea unor masini de mic litraj pt oras care unele s-au si dovedit economice, chiar daca e cazul unei a doua masini.
- intretinerea in parametrii a masinii (revizii serioase si inlocuiri de filtre etc)


on topic:
- mersul in turatia scazuta nu cred ca e foarte sanatos mai ales in situatia unai masini incarcate sau pe o inclinare.
se intampla sa faci asta fara sa realizezi dar .. toti o facem
- mersul la turatia de cuplu maxim cere un consum mai ridicat (nu e cazul ei in aglomeratii urbane decat cand coloana circula rapid) ajuta pe sofer avand forta la indemana pt manevre rapide pe acceleratie fiind deja la cuplul maxim si apoi in situatia de franare inseamna ca e deja in o treapta adecvata unei frane de motor folositoare in paralel cu franara normala.
- evitati la benzinare sa rulati sub 2500 de turatii, de la 2500 spre 3000, chiar cu schimbul peste 3000 se obtine siconsum bun si rulare comoda a motorului.
- la drum lung accelerati peste turatia de cuplu maxim daca aveti intentia de a accelera si in treapta superioara in care veti schimba astfel avand ceva cuplu si in treapta superioara.
daca vreti din a 4 a sa va opriti la 100-110 si sa calatoriti la aceasta plaja de viteza mergeti cu curaj chiar putin turat pana in 100 si apoi dati a 5 a.
nu dati a 5 a la 80 si apoi accelerati la 100-110, efortul si consumul sunt mai mari, mai ales la o masina incarcata.
completati care mai stiti altele.

Edited by rue_baree, 20 April 2007 - 10:48.


#34
AlexIP

AlexIP

    marele licurici

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,763
  • Înscris: 25.09.2004
Ce masina ai? In cartea tehnica ar trebui sa scrie care e turatia de mers economic.

In rest... fara accelerari bruste, fara bruscari, incearca sa te folosesti cat mai mult de inertia masinii... cu alte cuvinte, las'o sa curga. :P

Bineinteles, chestiile astea nu sunt valabile in oras. Acolo iti bagi picioarele in el consum si fluidizezi traficul.

#35
fiberspeeder

fiberspeeder

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 994
  • Înscris: 09.02.2006

View PostAlexIP, on Apr 20 2007, 11:41, said:

Ce masina ai? In cartea tehnica ar trebui sa scrie care e turatia de mers economic.

In rest... fara accelerari bruste, fara bruscari, incearca sa te folosesti cat mai mult de inertia masinii... cu alte cuvinte, las'o sa curga. :P

Bineinteles, chestiile astea nu sunt valabile in oras. Acolo iti bagi picioarele in el consum si fluidizezi traficul.


Ce vorbesti, unii chiar in oras le tin la 30 si pleaca delicat de la stop de-ti vine sa-i iei familia la plimbare...

#36
H725

H725

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,587
  • Înscris: 19.03.2005

View Postrue_baree, on Apr 20 2007, 11:38, said:

bai daca nu rad toate popoarele de noi cand vad cum oprim motorul la semafor si facem strategii cu masina in secolul 21!
...
1. oprirea motorului la semafor nu e sanatoasa pt motor, baterie (mai ales noaptea cand tinem si lumini), blocheaza traficul in cazul unui inec cu vapori de benzina etc. unii sunt si f grabiti si mai si tureaza la semafor..
...
- mersul in turatia scazuta nu cred ca e foarte sanatos mai ales in situatia unai masini incarcate sau pe o inclinare.
se intampla sa faci asta fara sa realizezi dar .. toti o facem

Dupa 90 mai multi fabricanti straini au montat sisteme START/STOP al motorului, in primul rind pt statul la SEMAFOR. Daca nu stiu cite secunde se opreste motorul si porneste automat cind se apasa acceleratia...

Vad nu stiu citi care se tiriie in depasiri sau la deal cu viteza 5, se mira ca nu trage (si o sa afle ca si consuma mai mult un motor subturat cu acceleratia la podea) :death:
Ma rog, dieselul "trage" cam de la 1700rpm dar cei care ma enerveaza au in general Logan 1.4 si 1.6 mpi... :P


View Postfiberspeeder, on Apr 20 2007, 12:28, said:

Ce vorbesti, unii chiar in oras le tin la 30 si pleaca delicat de la stop de-ti vine sa-i iei familia la plimbare...

Le e frica sa nu se rupa cablul de acceleratie... :death:

Edited by H725, 20 April 2007 - 12:44.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate