Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
D,TD,HDI,JTD, CRD,TDDI,TDCI, D4D, DTI,CRDI,TDI...
Last Updated: Apr 12 2019 23:18, Started by
MAK
, Jun 13 2006 18:14
·
0
#37
Posted 28 July 2006 - 20:24
WildChild, on Jul 28 2006, 16:57, said: Pai stai sa inteleg si eu. La mers subturat se depune funingine, zici tu. Pai si la mers normal ce se depune? Zahar? Scuze pentru sarcasm dar mi se pare normal sa arate asa o turbina folosita. Pe acolo trec gaze arse, exact asa arata si interiorul unei tobe finale, nu? Chestia cu rezonanta indusa de vibratiile inerente mersului subturat nu cred sa se intample mai devreme de 30-40.000 km. Sau ti s-a intamplat tie, pentru ca personal n-am auzit de asa ceva? Mie personal nu mi s-a intimplat ( nu conduc de ieri diesel ), dar eu REPAR turbosuflante (sau mai bine zis le curat ). Eu am pretentia ca un turbo sa tina cel putin 300.000 Km, nu 30-40.000 Km In poza vei vedea cursa pe care trebuie sa o faca un turbo, dar nu mai poate din cauza funinginei. Prin toamna o s-o curat pe a mea ( are deja 185.000 Km )si o sa-i fac poze de la demontat-curatat-montat si o sa le pun pe forum. Clientii se uita cam urit cind vii cu aparatul foto Attached FilesEdited by MAK, 28 July 2006 - 20:29. |
#38
Posted 28 July 2006 - 20:44
In ciuda faptului ca eu sint cam repezit (si mor pe cei care se misca in reluare ) mai fac un ban exact la ce iti trebuie calmitate ( si altii ar da cu ele pe geam ) adica la aranjat chiuloase (honuit supape ) la curatat turbo ( mi-a luat 4 ore la un turbo fix de la un prieten taximetrist, care nu se mai invirtea decit cu patentul ).
Cum am multi prieteni care lucreaza in service imi aduc de lucru exact de ce ei fug. Normal, ei in 4 ore schimba 2 distributii si cistiga dublu, dar mie imi convine, sa fac ce-mi place in timpul liber. Poze cu turbo desfacut am vreo 100 si ceva, dar luate de pe net. Edited by MAK, 28 July 2006 - 21:24. |
#39
Posted 31 July 2006 - 15:21
MAK, on Jul 28 2006, 21:24, said: Vanele se rotesc pe un ax, distanta dintre vana si planul turbo este foarte mica (citeva zecimi ). Mersul subturat face ca funinginea sa se stringa acolo pina intepeneste vana. Mersul in cuplu, sau pe toata plaja de turatie face ca vanele sa-si faca intreaga cursa si sa spulbere funinginea strinsa. Am inteles! Uite, asta e o chestie de care nu-mi dadeam seama singur, thank you! BTW, cum cureti turbinele? Le iei la frecat manual (cu perie, ceva?), sau exista vreo substanta speciala care dizolva funinginea? |
#40
Posted 31 July 2006 - 16:17
WildChild, on Jul 31 2006, 16:21, said: Am inteles! Uite, asta e o chestie de care nu-mi dadeam seama singur, thank you! BTW, cum cureti turbinele? Le iei la frecat manual (cu perie, ceva?), sau exista vreo substanta speciala care dizolva funinginea? Se mai poate folosii si o perie de sirma (de gratar, de preferat), dar frecat cu mila. Spalatul asta dureaza cel putin 2 ore, daca vrei calitate, deci, calm,tutun, cafea, suc, si la treaba |
#41
Posted 08 August 2006 - 19:50
RODAJ
Dupa luni de asteptare si nervi intinsi la maxim, hop ca apare si dieseluta mult asteptata. Dar acum probleme este primul diesel, sau prima masina, sau prima masina noua, cum sa mergem sa nu stricam iubitica noastra Nu va speriati, nu este asa sensibila, trebuie sa stiti citeva date : Turatia la puterea maxima ex. 116/4.000 rpm Cuplu la ce turatie ex 285/1900 rpm Temperatura constanta ex 90 gr C De ce trebuie sa stim ? In rodaj, sau primele 2-3.000 km nu trebuie sa ajungem la turatia de putere maxima, adica mergem pina la maxim 3.000 rpm daca masina noastra are turatia de 4.000 la put. maxima. Trebuie stiuta turatia de cuplu, sa nu mergem subturat in treptele mari ( 4-5-6 ) Temperatura trebuie stiuta pt ca numai la temp normala (data de producator ) toate componentele motorului sint dilatate normal si nu apar uzuri premature. De ex. inainte de temp normala, daca fortati motorul vor aparea forte mult mai mari in motor, si anume : cilindru se dilata si pe interior, iar pistonul numai in exterior, si de aici frecarea este f. mare daca dati forje inainte de temp nominala de mers. Nu va sfiiti sa saltati capota (nu musca ), chiar daca va uitati sub capota ca la o icoana. Va uitati de eventuale pete de ulei, pierderi de motorina, pierderi de lichid de racire, si neaparat controlati uleiul. Se stie ca in rodaj consumul de ulei este mai mare si nu asteptati sa va spuna masina ca nu mai are ulei, ca poate va anunta duminica noaptea prin virf de munte si dati din colt in colt ca nu aveti de unde sa luati si nici de care sa luati. In rodaj sa aveti neaparat un litru de ulei in portbagaj (nu stiti cind va trebuie ) In rest sa le stapiniti sanatosi si sa va bucurati de ele. Poate am omis ceva, nu ezitati sa intrebati, stati linistiti nu va cad galoanele, nu s-a nascut nimeni invatat, moare omul si tot nu stie. |
#42
Posted 09 August 2006 - 08:02
In legatura cu dilatarea pieselor (componentelor) motorului :
Cilindru, prima data se dilata pe interior si dupa ce incalzeste motorul ( blocul motor, chiloasa ) incepe dilatarea si pe exterior. Se spune ca motorul este perfect dilatat cam dupa 30 Km de functionare. De aceea vi se pare ca merge ca "uns", are zgomotul mai mic, si are putere mai mare. Motorul este o componenta a masini care "asculta" de sofer, si nu se va invata "lenes" in rodaj, el va functiona dupa cum ii cereti. De care motorina bagam ? e, acum e acum, bagam motorina (euro 3, 4, 5 ) tot dupa producator. Daca masina este euro 4, putem sa bagam numai euro 4 si 5. Daca este euro 5, bagam numai euro 5. De la ce statii bagam motorina ? greu de spus. Aditivata, sau simpla ? se stie ca aditivi din combustibili fac mai multe in afara de a marii cifra cetanica si calorica, deci dupa mine motorina aditivata. Eu bag motorina petrom simpla si o aditivez eu cu aditiv Metabond Megasel ( pt motorina ). Asa sint sigur ca ii dau tot cei trebuie. |
#43
Posted 09 August 2006 - 08:48
deci e ok daca bag euro 4 petrom + aditivul acela?
megabond M ce este? se pune cumva in ulei?? e necesar/indicat la masina noua? |
#44
Posted 09 August 2006 - 11:26
nashu77, on Aug 9 2006, 09:48, said: deci e ok daca bag euro 4 petrom + aditivul acela? megabond M ce este? se pune cumva in ulei?? e necesar/indicat la masina noua? Atentie, eu m-am referit la aditiv Metabond Megasel, nu la alte firme. Eu folosesc de vreo doi ani, si prieteni de ai mei folosesc si ei. Ultima masina (prieteni ) care foloseste este un Mondeo nou-nout. Nu garantez calitatea altor firme de aditivi pt ca nu stiu. Vezi ca Metabond se gaseste numai la distribuitori. Daca te intereseaza da un PM cu orasul in care stai, sa vad distribuitorul din orasul meu, daca cunoaste pe acolo. Daca cunoaste iti dau un nr de telefon sa iei legatura cu persoana din orasul tau. |
#45
Posted 09 August 2006 - 18:27
Atentie la oprirea motorului, nu turati motorul inante de al opri. Motorul se opreste NUMAI la ralanti.
Motoarele diesel se opresc prin taierea alimentarii cu motorina, deci se opresc cam brusc. La benzina se taie alimentarea cu tensiune, deci nu e totuna. Sint foarte multi care , invatati cu benzina, tureaza dieselul, si atunci cind este turat il opresc ; FOARTE GRAV !!! |
#46
Posted 10 August 2006 - 11:01
Aditivi, tratamente de motor !!!
Se stie ca in general firmele constructoare de masini nu agreaza aditivii de ulei. Un combustibil auto este in general simplu sau aditivat. De ce firmele distribuitoare de combustibil aditiveaza combustibilul, si de ce firmele constructoare de masini agreaza acest combustibil ? Pt ca motoarele care merg cu combustibil aditivat, merg mai curat, mai silentios, au o aprindere mai buna, forta mai mare, consum mai mic. Producatorii de auto isi pot permite sa spuna date mai performante, consumuri mai mici, daca merg cu anumiti combustibili. Eu, am mai spus, merg numai cu aditivi Metabond (pt combustibil) si ambele masini pe care le am acum, am motoarele tratate cu Metabond. Acum am un Golf 4 PD.TDI 130 Cp, si un Peugeot 405 1,9 D 70 Cp. Pt cine nu stie (sau este mai circotas ) Ferrari este sponsor principal Metabond, si toate masinile Ferrari sint Tratate cu Metabond direct din fabrica. Folosesc un tratament pt motoare noi, vaselina Metabond, aerosoli Metabond , deci toata masina este lubrifiata cu Metabond, asa ca daca Ferrari foloseste, nu vad de ce n-ar merge si la mine. Deci nu confundati aditivii de ulei cu tratamente de motor. Pt cine vrea mai multe detalii, cititi aici : http://www.metabond.ro/index.php |
|
#47
Posted 15 August 2006 - 23:35
Tuning motor !
Se stie ca la ora actuala se poate modifica puterea motoarelor (mai ales diesel ) numai prin inlocuirea softului original din calculatorul masinii . Sint multe intrebari privind fiabilitatea motoarelor dupa remaparea ECU-lui, daca tin la gluma. Motoarele sint supradimensionate din fabrica, ele sint concepute sa tina la o putere de cel putin 30 % mai mare decit cu ce iasa din fabrica. Ambreiajul, la fel, cutia de viteze la fel. Ginditi-va ca o masina poate sa care dupa ea o remorca, si asta in garantie. Daca ne gindim un pic, cind folosim noi puterea maxima a masini ? foarte rar, si de ce ? pt ca la puterea maxima se ajunge la o turatie foarte ridicata, si de obicei ne este mila de masina sa o folosim la turatia maxima admisa de producator. Daca marim puterea motorului, folosim puterea maxima a motorului ? f. rar pt ca asta inseamna si turatia maxima. Deci cam ce putere folosim de obicei ? pai, cred ca 70 %. (asta inseamna 70 % din turatia motorului ) Daca tunam motorul, cam ce turatie o sa folosim ? pai tot atit, adica 70 %, dar ce putere avem acum la 70 % din turatie ? Acum avem puterea maxima pe care o aveam inainte de tuning, la turatia maxima. Va avea de suferit fiabilitatea motorului ? nu, pt ca noi folosim acum puterea pe care o aveam inante de tuning. Dar daca folosim puterea maxima care a rezultat din tuning ? nu va scadea fiabilitatea motorului daca tuningul se incadreaza in sarja de 30 %. Cum se distribuie cuplu la tuning ? La un tuning profesional cuplu se distribuie de asa natura incit sa protejeze motorul si adica : Daca inainte aveam cuplu maxim la 1.900 rpm ( de ex. ) si 310 Nm, dupa tuning vom avea tot 310 Nm la 1.900 rpm, dar la 2.300 rpm vom beneficia de cuplul tuningului, adica 370 Nm. Si inainte de turatia de cuplu maxim vom avea forta mai mare pt vom avea un cuplu mai mare inainte de tur de cuplu. Turbo Lag-ul aproape ca va disparea. Consumul . Daca mergem normal, motorul va consuma mai putin, pt ca va merge mai lejer. Daca vrem demaraje si forje ? normal va consuma mai mult decit inainte pt ca si cererea este mai mare. Ce cistigam din tuning motor ? cistigam putere si cuplu si mai putin la viteza maxima, care este data de turatie. Mmm ??? |
#49
Posted 25 August 2006 - 18:55
oviviu, on Aug 25 2006, 12:48, said: MAK, cat se paote scoate dintr-un Mondeo de 115 CP? . Mie nu mi-e teama ca forteaza motorul tuning-ul. Ma gandesc sa nu apara probleme false la o diagnosticare, la Ford la oricare alt service. La altii nu pot sa te indrum pt ca nu stiu cum lucreaza Urmareste site-ul si cind o aparea si la Ford o sa scrie pe prima pagina. http://www.tcmturbo....o...ge&Itemid=1 |
#51
Posted 27 August 2006 - 21:23
Am cateva intrebari pentrul domnul Mak,nu am mai avut diesel pana acum si urmeaza sa primesc masina luna viitoare.Am optat pentru un Renault Megan Sedan 1,5 Dci 100Cp.o prima intrebare ar fi daca cunoasreti ceva despre motorul acesta sunt reusite sau...?
O alta intrebare ar fi:motorul este Euro 3 ,motorina euro 3 nu prea se mai gaseste va avea ceva daca bag motorina euro 4,5? Va multumesc pentru ce ati scris sunt lucruri pe care nu le stiam si sunt de ajutor pentru unul ca mine care nu are experienta la diesel. Multumesc anticipat! |
|
#52
Posted 27 August 2006 - 21:46
Ce parere aveti despre lichidul de racire HEPU? Este printre cele mai scumpe, fabricat in Germania, si cica ar mai fabrica si pompe de lichid de racire pentru unele motoare, nu numai lichid. Sa il torn conform specificatiilor intr-un Diesel de 2000cmc?
|
#53
Posted 27 August 2006 - 22:38
teodoreanu, on Aug 27 2006, 22:23, said: Am cateva intrebari pentrul domnul Mak,nu am mai avut diesel pana acum si urmeaza sa primesc masina luna viitoare.Am optat pentru un Renault Megan Sedan 1,5 Dci 100Cp.o prima intrebare ar fi daca cunoasreti ceva despre motorul acesta sunt reusite sau...? O alta intrebare ar fi:motorul este Euro 3 ,motorina euro 3 nu prea se mai gaseste va avea ceva daca bag motorina euro 4,5? Va multumesc pentru ce ati scris sunt lucruri pe care nu le stiam si sunt de ajutor pentru unul ca mine care nu are experienta la diesel. Multumesc anticipat! Motor euro 3 = se poate motorina euro 3,4,5 Motor euro 4 = se poate motorina euro 4,5 Motor euro 5 = se poate euro 5 |
#54
Posted 27 August 2006 - 22:53
StGermain, on Aug 27 2006, 22:46, said: Ce parere aveti despre lichidul de racire HEPU? Este printre cele mai scumpe, fabricat in Germania, si cica ar mai fabrica si pompe de lichid de racire pentru unele motoare, nu numai lichid. Sa il torn conform specificatiilor intr-un Diesel de 2000cmc? La Golf nu am complectat dar oricum nu puteam sa pun ce am pus la Peugeot. Pt masinile mai noi se cumpara antigel cu certificatul de inmatriculare (seria ) Daca Hepu corespunde normelor cerute de producatorul masini este bine, daca nu... |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users