Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...
 

D,TD,HDI,JTD, CRD,TDDI,TDCI, D4D, DTI,CRDI,TDI...

- - - - -
  • Please log in to reply
1696 replies to this topic

#19
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005

View PostStGermain, on Jul 15 2006, 00:36, said:

N-a spus nimeni ca folosesti frana de motor in loc de frana de picior, adica sa bagi la 90 a 3-a sau la 50 a 2-a.

CI sa mergi pana in 2500rpm cu a 3-a de ex, si dupa aia daca ai semafor in fata, in loc sa o scoti pe liber si sa o opresti din frana, o lasi in a 3-a si astepti sa incetineasca in frana de motor pana ajunge in 1000 rpm, si abia dupa aia scoti din viteza si o opresti cu frana. Ei, eu la frana de motor de genul asta ma refer. Si eram ingrijorat daca deranjez cumva ceva pe acolo, pentru ca procedeul descris mai sus m-am invatat sa il folosesc tot timpul. Zilnic, cu fiecare ocazie. Adica masina sta acum mult mai mult in viteza decat inainte (in detrimentul starii de debraiere).

Edit: Economisesti intre 0.4-0.8 l/100km in oras, din ce am analizat eu. Nu ca ar avea mare importanta, dar ca idee. De exemplu daca ai o vale de 5km, in loc de liber si tinut pe frana o lasi in 3. Iar sa parcurgi 5km in consum de 0.0 inseamna ceva  -_-
I-a imagineaza-ti sa pui frina tot timpul in locul frinei de motor : placheti mincati, discuri duse prematur, deci economia este mult mai mare, daca folosesti frina de motor, bineinteles in stilul spus de tine.

#20
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005
Pt cei care au 6 trepte :
Sa zicem ca la 2.000 rot/min avem 100Km/h, si masina noastra are cuplul maxim la 1900 rot/min.
De preferat sa nu mergem la 100/h cu a-6-a, mai ales cu masina plina, se va forta mai mult si va consuma mai mult decit cu a-5-a la 100/h.
In ciuda faptului ca este diesel, sa nu uitam ca isi dezvolta forta prin turatie.
Cu a-6-a masina merge pefect de la 2200rot/min (valabil pt motoarele care au cuplul maxim incepind cu 1900rot/min ).
Deci pe romaneste, la a 6-a se merge perfect de la turatia de cuplu +300 rot.
Ex.  -cuplu maxim la 1750 rot, deci a 6-a la peste 2.000 rot
      -cuplu maxim la 1900 rot, deci a 6-a, incepind de la 2200 rot
      -cuplu la 2.000 rot, deci a 6-a de la 2300 rot.
Mai sint motoare care au cuplu maxim f jos, la 1400 rot/min, deci la astfel de motoare se poate merge bine cu a 6-a si la 1550 rot/min.
In general fabricantii aranjeaza cutiile de viteze dupa cuplu si Cp, pt a scoate un produs fiabil si economic.

#21
boom87

boom87

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 464
  • Înscris: 28.06.2004
Acuma o intrebare, ca deja sunt in ceata. Cum e mai economic ? Sa mergi in frana de motor sau sa mergi cu ea scoasa din viteza ?

#22
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005

View Postboom87, on Jul 19 2006, 23:27, said:

Acuma o intrebare, ca deja sunt in ceata. Cum e mai economic ? Sa mergi in frana de motor sau sa mergi cu ea scoasa din viteza ?
Pt cei care au computer de bord le este mai usor, in frina de motor consumul este 0, in rallanti este 0,4 sau chiar 1 daca aerul este dat drumul mai puternic.

#23
exelero

exelero

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 47
  • Înscris: 25.07.2006
CDI....eu ma gandeam ca are COMPRESSOR. K, care e diferenta?  :P

#24
akeem

akeem

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,944
  • Înscris: 17.10.2003

View Postboom87, on Jul 19 2006, 23:27, said:

Acuma o intrebare, ca deja sunt in ceata. Cum e mai economic ? Sa mergi in frana de motor sau sa mergi cu ea scoasa din viteza ?

Nu e vorba numai de economie. In primul rand, cum a zis si Mak, uzezi franele aiurea, plus ca daca incep sa puta, sigur ai sanse sa o iei peste parapet.
In al doilea rand, uzezi arborele secundar din cutia de viteze. Pentru ca el se invarte corespunzator rotilor in timp ce pinioanele se tin dupa motorul in relanti.

#25
WildChild

WildChild

    Moderator

  • Grup: Members
  • Posts: 1,972
  • Înscris: 11.05.2006

View PostMAK, on Jul 19 2006, 22:48, said:

Pt cei care au 6 trepte :
Sa zicem ca la 2.000 rot/min avem 100Km/h, si masina noastra are cuplul maxim la 1900 rot/min.
De preferat sa nu mergem la 100/h cu a-6-a, mai ales cu masina plina, se va forta mai mult si va consuma mai mult decit cu a-5-a la 100/h.
Tin sa te contrazic (oarecum): aproape orice diesel modern poate merge cu 50 km/h aproape de turatia de ralanti. "Modic" e un cuvant mult prea mare pentru a exprima consumul atins mergand la acea viteza si la acea turatie. La 100 km/h intervine prea mult frecarea cu aerul si masa masinii, de aici si "fortarea motorului in ture mici" de care spui tu, dar un diesel are cuplu suficient de mare cat sa sustina mentinerea unei viteze constante la turatii chiar sub cea de cuplu maxim. Nu o sa consume mai mult (atat timp cat viteza e constanta) intr-a sasea la 1.800 rpm, sa zicem (cuplu la 1900 cum ai spus tu), decat intr-a cincea la 2.200-2.300 rpm.
Am inteles ca ai diesel, incearca si ai sa vezi.
BTW, pentru un condus cat mai economic (a la Gerhard Plattner, deci extrem), mersul subturat e una dintre solutiile cele mai extreme, dar nu dauneaza cu nimic motorului. La fel si pentru utilizarea franei de motor in exces, nothing wrong with that atat timp cat nu se "sar" mai mult de doua trepte.

#26
boom87

boom87

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 464
  • Înscris: 28.06.2004
Deci, practic, care varianta e mai economica si care e mai sanatoasa pt masina ?

#27
WildChild

WildChild

    Moderator

  • Grup: Members
  • Posts: 1,972
  • Înscris: 11.05.2006

View Postboom87, on Jul 27 2006, 18:52, said:

Deci, practic, care varianta e mai economica si care e mai sanatoasa pt masina ?

Practic nu poti afla decat singur, din experienta, noi nu dam decat sfaturi (care, normal, se contrazic ca suntem multi :D ). Eu zic ca daca ai sange scotian in tine sa mergi subturat, schimbari de treapta cat mai rapide, oprit motor la semafor (sau inainte daca e din acela cu timer), utilizarea cat mai deasa a franei de motor (fara a exagera cu "saritul treptelor"), iar viteza (respectiv turatia) trebuie sa fie cat mai constanta/e.

Inca o data, cel mai bine incerci singur! :P

#28
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005
Varianta sanatoasa ?
Sint multe detalii :
Treptele 4,5,6 a se accelera numai in cuplu.  Se poate mentine o viteza constanta sub cuplu, dar nu cu mult, maxim 2-300 rpm. Treapta a 6-a, a se folosii numai in cuplu. Motorul, la trepte mari, sub cuplu iti spune singur ca nu-i convine (se aude un grohait)
Economica ?
dupa mine, in cuplu la treptele mari.
Ultimul drum lung :  4 persoane, 1041 Km, consum motorina, 53,2 L , media:5,11 l/100Km. Mers, fara demaraje fulminante, 135km/h pe autostrada si ceva depasiri pina in 180km/h, in afara localitatilor, pina in 130km/h, in localitati maxim 80km/h, aer dat drumul ce si ce (mers mai mult noaptea).
In treptele mari ( 5,6) am mers numai in cuplu.
Am studiat mersul sub cuplu constant, si este foarte ineficient la treapta a 6-a ( motorul grohae, nu trage )

#29
WildChild

WildChild

    Moderator

  • Grup: Members
  • Posts: 1,972
  • Înscris: 11.05.2006

View PostMAK, on Jul 27 2006, 19:17, said:

Am studiat mersul sub cuplu constant, si este foarte ineficient la treapta a 6-a ( motorul grohae, nu trage )

Si zici ca iti consuma mai mult asa? Foarte ciudata mi se pare treaba.
Un fost coleg de breasla a participat anul trecut la o sesiune de "Economical Driving School" sau ceva de genul, organizata de cei de la smart. Masinile de "test" erau alcatuite din smart-uri ForFour CDI, si avea de parcurs un traseu dat cu un consum cat mai mic. La prima incercare  (in care a mers cum spui tu, schimbat de treapta la cateva sute de rpm deasupra momentului maxim motor, pentru ca dupa schimbare sa ramana in cuplu etc) a scos un consum mediu de aproximativ 7 litri/100km. Inainte de a doua incercare i s-a explicat ce am spus eu mai sus, si a reusit sub 6 litri/100km. Isn't it weird?

#30
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005
Am citit ca Golf 5 TDI 140cp poate merge cu 35km/h in a 5-a parca, dar sanatos ? in nici un caz.
Cutiile automate tin motorul sanatos. De ce ? pt ca gindesc, au un soft care protejeaza motorul, in treptele superioare tin motorul numai in cuplu, chiar daca ei piciorul de pe acceleratie ( scade viteza ) si vrei sa accelerezi mai brutal schimba automat, daca nu esti in cuplu. De aceea masinile cu cutii automate consuma mai mult. (ma refer la diesel, la benzina nu stiu )

La un motor puternic poate merge economic in a 5-a sub cuplu, dar in nici un caz la a 6-a.
La teste nu-i intereseaza sanatatea motorului, ci economia, pt laude.

#31
WildChild

WildChild

    Moderator

  • Grup: Members
  • Posts: 1,972
  • Înscris: 11.05.2006

View PostMAK, on Jul 27 2006, 19:27, said:

De aceea masinile cu cutii automate consuma mai mult. (ma refer la diesel, la benzina nu stiu )
Nope, cutiile automate de tip "old school" au convertor de cuplu (nema ambreiaj), asta fiind motivul pentru consumul mai mare. Convertorul de cuplu arata oarecum ca o suita de turbine si este antrenat de fluide (ulei), de aici rezultand pierderi de putere, respectiv consum mai mare. La cutiile automate moderne (gen 7 G-Tronic de la Mercedes sau noul TipTronic de pe 911 Turbo) se trece peste aceste probleme din soft si din etajarea treptelor, masina avand un consum mai bun si o repartitie a puterii de la motor la roti mai eficienta, rezultand intr-un comportament mai bun decat cu o cutie manuala, dar asta e o discutie pentru alt topic.

On-Topic: Din cunostintele mele, mersul subturat nu dauneaza motorului decat in proportii mult prea infime pentru a conta, mai ales daca motorul (uleiul) e deja incalzit. :peacefingers:

#32
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005

View Postexelero, on Jul 26 2006, 22:32, said:

CDI....eu ma gandeam ca are COMPRESSOR. K, care e diferenta?  :P
Compresor se foloseste la benzinare, si este pus in functie printr-o curea actionata de motor.
Turbo-compresor, sau turbo-suflanta (este una si aceeasi), sint actionate de gazele arse, deci merg aproape gratis.
Oricare din ele sint pt a marii put. motorului , numai ca la Compresor motorul foloseste un pic din putere pt a pune in functie compresorul.

View PostWildChild, on Jul 27 2006, 19:37, said:

Nope, cutiile automate de tip "old school" au convertor de cuplu (nema ambreiaj), asta fiind motivul pentru consumul mai mare. Convertorul de cuplu arata oarecum ca o suita de turbine si este antrenat de fluide (ulei), de aici rezultand pierderi de putere, respectiv consum mai mare. La cutiile automate moderne (gen 7 G-Tronic de la Mercedes sau noul TipTronic de pe 911 Turbo) se trece peste aceste probleme din soft si din etajarea treptelor, masina avand un consum mai bun si o repartitie a puterii de la motor la roti mai eficienta, rezultand intr-un comportament mai bun decat cu o cutie manuala, dar asta e o discutie pentru alt topic.

On-Topic: Din cunostintele mele, mersul subturat nu dauneaza motorului decat in proportii mult prea infime pentru a conta, mai ales daca motorul (uleiul) e deja incalzit. :peacefingers:
Dar turbo ? asta merge bine la o anumita turatie, iar turatia in care se simte el bine este turatia de cuplu.

#33
WildChild

WildChild

    Moderator

  • Grup: Members
  • Posts: 1,972
  • Înscris: 11.05.2006
Pai turbina merge oricum tot timpul, doar ca sub o anumita turatie (la diesel de obicei sub cuplu maxim) nu este eficienta (lag). La TD-urile mai vechi singura problema indusa de catre "user" era faptul ca dupa ce se oprea masina din mers de obicei se oprea si motorul (ca de, asa e obisnuit fiecare sa faca), rezultand astfel in "mancarea" prematura a palelor turbinei sau chiar indoirea lor din cauza schimbarii bruste de presiune si de temperatura. La cele moderne am inteles ca nu mai exista aceasta problema, dar la cele vechi se recomanda ca dupa oprirea masinii sa fie lasat motorul la ralanti cateva secunde, pentru a se scapa de presiunea in exces. Concluzie, mersul subturat dauneaza doar pilotului din tine! :D

#34
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005
uite un turbo cu geometrie variabila, si cum ajunge datorita mersului subturat

Attached Files



#35
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005
Problema cu oprirea motorului dupa forje este valabila si la noile motoare care au geometrie variabila.
O turbosuflanta cu geometrie variabila este mai greu de intretinut decit cele simple. Dupa cum se vede in poza, are niste vane care sint controlate de catre calculatorul motorului ( se inchid si se deschid dupa cererea de putere ceruta de sofer ) . Cind se blocheaza (datorita funingini ) masina (motorul ) cade in Limp Mode, adica scade puterea motorului si va functiona in regim de avarie.
Cum se depune funingine ? datorita mersului subturat.
Tot mersul subturat da o rezonanta (vibratie) turbinei si asta duce la uzura prematura a axului sau a lagarelor turbinei, si de aici consumul de ulei ( scapind pe linga ax )

#36
WildChild

WildChild

    Moderator

  • Grup: Members
  • Posts: 1,972
  • Înscris: 11.05.2006
Pai stai sa inteleg si eu. La mers subturat se depune funingine, zici tu. Pai si la mers normal ce se depune? Zahar? Scuze pentru sarcasm dar mi se pare normal sa arate asa o turbina folosita. Pe acolo trec gaze arse, exact asa arata si interiorul unei tobe finale, nu?
Chestia cu rezonanta indusa de vibratiile inerente mersului subturat nu cred sa se intample mai devreme de 30-40.000 km. Sau ti s-a intamplat tie, pentru ca personal n-am auzit de asa ceva?

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate