Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
D,TD,HDI,JTD, CRD,TDDI,TDCI, D4D, DTI,CRDI,TDI...
Last Updated: Apr 12 2019 23:18, Started by
MAK
, Jun 13 2006 18:14
·
0
#19
Posted 15 July 2006 - 04:56
StGermain, on Jul 15 2006, 00:36, said: N-a spus nimeni ca folosesti frana de motor in loc de frana de picior, adica sa bagi la 90 a 3-a sau la 50 a 2-a. CI sa mergi pana in 2500rpm cu a 3-a de ex, si dupa aia daca ai semafor in fata, in loc sa o scoti pe liber si sa o opresti din frana, o lasi in a 3-a si astepti sa incetineasca in frana de motor pana ajunge in 1000 rpm, si abia dupa aia scoti din viteza si o opresti cu frana. Ei, eu la frana de motor de genul asta ma refer. Si eram ingrijorat daca deranjez cumva ceva pe acolo, pentru ca procedeul descris mai sus m-am invatat sa il folosesc tot timpul. Zilnic, cu fiecare ocazie. Adica masina sta acum mult mai mult in viteza decat inainte (in detrimentul starii de debraiere). Edit: Economisesti intre 0.4-0.8 l/100km in oras, din ce am analizat eu. Nu ca ar avea mare importanta, dar ca idee. De exemplu daca ai o vale de 5km, in loc de liber si tinut pe frana o lasi in 3. Iar sa parcurgi 5km in consum de 0.0 inseamna ceva |
#20
Posted 19 July 2006 - 21:48
Pt cei care au 6 trepte :
Sa zicem ca la 2.000 rot/min avem 100Km/h, si masina noastra are cuplul maxim la 1900 rot/min. De preferat sa nu mergem la 100/h cu a-6-a, mai ales cu masina plina, se va forta mai mult si va consuma mai mult decit cu a-5-a la 100/h. In ciuda faptului ca este diesel, sa nu uitam ca isi dezvolta forta prin turatie. Cu a-6-a masina merge pefect de la 2200rot/min (valabil pt motoarele care au cuplul maxim incepind cu 1900rot/min ). Deci pe romaneste, la a 6-a se merge perfect de la turatia de cuplu +300 rot. Ex. -cuplu maxim la 1750 rot, deci a 6-a la peste 2.000 rot -cuplu maxim la 1900 rot, deci a 6-a, incepind de la 2200 rot -cuplu la 2.000 rot, deci a 6-a de la 2300 rot. Mai sint motoare care au cuplu maxim f jos, la 1400 rot/min, deci la astfel de motoare se poate merge bine cu a 6-a si la 1550 rot/min. In general fabricantii aranjeaza cutiile de viteze dupa cuplu si Cp, pt a scoate un produs fiabil si economic. |
#21
Posted 19 July 2006 - 22:27
Acuma o intrebare, ca deja sunt in ceata. Cum e mai economic ? Sa mergi in frana de motor sau sa mergi cu ea scoasa din viteza ?
|
#22
Posted 19 July 2006 - 22:32
boom87, on Jul 19 2006, 23:27, said: Acuma o intrebare, ca deja sunt in ceata. Cum e mai economic ? Sa mergi in frana de motor sau sa mergi cu ea scoasa din viteza ? |
#23
Posted 26 July 2006 - 21:32
CDI....eu ma gandeam ca are COMPRESSOR. K, care e diferenta?
|
#24
Posted 27 July 2006 - 14:57
boom87, on Jul 19 2006, 23:27, said: Acuma o intrebare, ca deja sunt in ceata. Cum e mai economic ? Sa mergi in frana de motor sau sa mergi cu ea scoasa din viteza ? Nu e vorba numai de economie. In primul rand, cum a zis si Mak, uzezi franele aiurea, plus ca daca incep sa puta, sigur ai sanse sa o iei peste parapet. In al doilea rand, uzezi arborele secundar din cutia de viteze. Pentru ca el se invarte corespunzator rotilor in timp ce pinioanele se tin dupa motorul in relanti. |
#25
Posted 27 July 2006 - 17:51
MAK, on Jul 19 2006, 22:48, said: Pt cei care au 6 trepte : Sa zicem ca la 2.000 rot/min avem 100Km/h, si masina noastra are cuplul maxim la 1900 rot/min. De preferat sa nu mergem la 100/h cu a-6-a, mai ales cu masina plina, se va forta mai mult si va consuma mai mult decit cu a-5-a la 100/h. Am inteles ca ai diesel, incearca si ai sa vezi. BTW, pentru un condus cat mai economic (a la Gerhard Plattner, deci extrem), mersul subturat e una dintre solutiile cele mai extreme, dar nu dauneaza cu nimic motorului. La fel si pentru utilizarea franei de motor in exces, nothing wrong with that atat timp cat nu se "sar" mai mult de doua trepte. |
#26
Posted 27 July 2006 - 17:52
Deci, practic, care varianta e mai economica si care e mai sanatoasa pt masina ?
|
#27
Posted 27 July 2006 - 18:10
boom87, on Jul 27 2006, 18:52, said: Deci, practic, care varianta e mai economica si care e mai sanatoasa pt masina ? Practic nu poti afla decat singur, din experienta, noi nu dam decat sfaturi (care, normal, se contrazic ca suntem multi ). Eu zic ca daca ai sange scotian in tine sa mergi subturat, schimbari de treapta cat mai rapide, oprit motor la semafor (sau inainte daca e din acela cu timer), utilizarea cat mai deasa a franei de motor (fara a exagera cu "saritul treptelor"), iar viteza (respectiv turatia) trebuie sa fie cat mai constanta/e. Inca o data, cel mai bine incerci singur! |
#28
Posted 27 July 2006 - 18:17
Varianta sanatoasa ?
Sint multe detalii : Treptele 4,5,6 a se accelera numai in cuplu. Se poate mentine o viteza constanta sub cuplu, dar nu cu mult, maxim 2-300 rpm. Treapta a 6-a, a se folosii numai in cuplu. Motorul, la trepte mari, sub cuplu iti spune singur ca nu-i convine (se aude un grohait) Economica ? dupa mine, in cuplu la treptele mari. Ultimul drum lung : 4 persoane, 1041 Km, consum motorina, 53,2 L , media:5,11 l/100Km. Mers, fara demaraje fulminante, 135km/h pe autostrada si ceva depasiri pina in 180km/h, in afara localitatilor, pina in 130km/h, in localitati maxim 80km/h, aer dat drumul ce si ce (mers mai mult noaptea). In treptele mari ( 5,6) am mers numai in cuplu. Am studiat mersul sub cuplu constant, si este foarte ineficient la treapta a 6-a ( motorul grohae, nu trage ) |
|
#29
Posted 27 July 2006 - 18:25
MAK, on Jul 27 2006, 19:17, said: Am studiat mersul sub cuplu constant, si este foarte ineficient la treapta a 6-a ( motorul grohae, nu trage ) Si zici ca iti consuma mai mult asa? Foarte ciudata mi se pare treaba. Un fost coleg de breasla a participat anul trecut la o sesiune de "Economical Driving School" sau ceva de genul, organizata de cei de la smart. Masinile de "test" erau alcatuite din smart-uri ForFour CDI, si avea de parcurs un traseu dat cu un consum cat mai mic. La prima incercare (in care a mers cum spui tu, schimbat de treapta la cateva sute de rpm deasupra momentului maxim motor, pentru ca dupa schimbare sa ramana in cuplu etc) a scos un consum mediu de aproximativ 7 litri/100km. Inainte de a doua incercare i s-a explicat ce am spus eu mai sus, si a reusit sub 6 litri/100km. Isn't it weird? |
#30
Posted 27 July 2006 - 18:31
Am citit ca Golf 5 TDI 140cp poate merge cu 35km/h in a 5-a parca, dar sanatos ? in nici un caz.
Cutiile automate tin motorul sanatos. De ce ? pt ca gindesc, au un soft care protejeaza motorul, in treptele superioare tin motorul numai in cuplu, chiar daca ei piciorul de pe acceleratie ( scade viteza ) si vrei sa accelerezi mai brutal schimba automat, daca nu esti in cuplu. De aceea masinile cu cutii automate consuma mai mult. (ma refer la diesel, la benzina nu stiu ) La un motor puternic poate merge economic in a 5-a sub cuplu, dar in nici un caz la a 6-a. La teste nu-i intereseaza sanatatea motorului, ci economia, pt laude. |
#31
Posted 27 July 2006 - 18:37
MAK, on Jul 27 2006, 19:27, said: De aceea masinile cu cutii automate consuma mai mult. (ma refer la diesel, la benzina nu stiu ) On-Topic: Din cunostintele mele, mersul subturat nu dauneaza motorului decat in proportii mult prea infime pentru a conta, mai ales daca motorul (uleiul) e deja incalzit. |
#32
Posted 27 July 2006 - 18:41
exelero, on Jul 26 2006, 22:32, said: CDI....eu ma gandeam ca are COMPRESSOR. K, care e diferenta? Turbo-compresor, sau turbo-suflanta (este una si aceeasi), sint actionate de gazele arse, deci merg aproape gratis. Oricare din ele sint pt a marii put. motorului , numai ca la Compresor motorul foloseste un pic din putere pt a pune in functie compresorul. WildChild, on Jul 27 2006, 19:37, said: Nope, cutiile automate de tip "old school" au convertor de cuplu (nema ambreiaj), asta fiind motivul pentru consumul mai mare. Convertorul de cuplu arata oarecum ca o suita de turbine si este antrenat de fluide (ulei), de aici rezultand pierderi de putere, respectiv consum mai mare. La cutiile automate moderne (gen 7 G-Tronic de la Mercedes sau noul TipTronic de pe 911 Turbo) se trece peste aceste probleme din soft si din etajarea treptelor, masina avand un consum mai bun si o repartitie a puterii de la motor la roti mai eficienta, rezultand intr-un comportament mai bun decat cu o cutie manuala, dar asta e o discutie pentru alt topic. On-Topic: Din cunostintele mele, mersul subturat nu dauneaza motorului decat in proportii mult prea infime pentru a conta, mai ales daca motorul (uleiul) e deja incalzit. |
#33
Posted 27 July 2006 - 18:49
Pai turbina merge oricum tot timpul, doar ca sub o anumita turatie (la diesel de obicei sub cuplu maxim) nu este eficienta (lag). La TD-urile mai vechi singura problema indusa de catre "user" era faptul ca dupa ce se oprea masina din mers de obicei se oprea si motorul (ca de, asa e obisnuit fiecare sa faca), rezultand astfel in "mancarea" prematura a palelor turbinei sau chiar indoirea lor din cauza schimbarii bruste de presiune si de temperatura. La cele moderne am inteles ca nu mai exista aceasta problema, dar la cele vechi se recomanda ca dupa oprirea masinii sa fie lasat motorul la ralanti cateva secunde, pentru a se scapa de presiunea in exces. Concluzie, mersul subturat dauneaza doar pilotului din tine!
|
|
#34
Posted 27 July 2006 - 20:12
uite un turbo cu geometrie variabila, si cum ajunge datorita mersului subturat
Attached Files |
#35
Posted 27 July 2006 - 20:23
Problema cu oprirea motorului dupa forje este valabila si la noile motoare care au geometrie variabila.
O turbosuflanta cu geometrie variabila este mai greu de intretinut decit cele simple. Dupa cum se vede in poza, are niste vane care sint controlate de catre calculatorul motorului ( se inchid si se deschid dupa cererea de putere ceruta de sofer ) . Cind se blocheaza (datorita funingini ) masina (motorul ) cade in Limp Mode, adica scade puterea motorului si va functiona in regim de avarie. Cum se depune funingine ? datorita mersului subturat. Tot mersul subturat da o rezonanta (vibratie) turbinei si asta duce la uzura prematura a axului sau a lagarelor turbinei, si de aici consumul de ulei ( scapind pe linga ax ) |
#36
Posted 28 July 2006 - 15:57
Pai stai sa inteleg si eu. La mers subturat se depune funingine, zici tu. Pai si la mers normal ce se depune? Zahar? Scuze pentru sarcasm dar mi se pare normal sa arate asa o turbina folosita. Pe acolo trec gaze arse, exact asa arata si interiorul unei tobe finale, nu?
Chestia cu rezonanta indusa de vibratiile inerente mersului subturat nu cred sa se intample mai devreme de 30-40.000 km. Sau ti s-a intamplat tie, pentru ca personal n-am auzit de asa ceva? |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users