Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Mufa TV

PPC Energy

Chefi de la Antena 1 s-au intors ...

Camera conferinta Tenveo tevo-vl12u
 Recomandare rulouri exterioare us...

Telefon performant pe parte audio...

Aspecte legale https://registratu...

Filtru de apa curata apa de miner...
 Unde gasesc borcane mari 5 - litr...

sfat achiziție bicicleta pli...

NVIDIA Shield Programe Romania IP

Se opreste motorul in mers Golf 5
 Probleme cu instalator Casa verde

Linie vinetie mana stanga

Opriri și reporniri dese

Protectie soare/vizuala in interior
 

Inversor DC AC pentru masina

- - - - -
  • Please log in to reply
50 replies to this topic

#37
mister_rf

mister_rf

    freelancer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,889
  • Înscris: 22.10.2002

danutgalati81, on Sep 29 2005, 08:03, said:

inmulteste calculele cu 2. ai uitat randamentul convertorului de max 50%
Tu afirmatii de genul: ''maxim 50%'', de unde le gasesti?!... :lol:

#38
dolbys2001

dolbys2001

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 64
  • Înscris: 09.12.2004
O schema ce poate fi usor modificata sa-ti satisfaca nevoile, mai jos.
Daca ai nelamuriri, sa-mi zici ;) cheers!

Attached Files


Edited by dolbys2001, 06 July 2006 - 22:41.


#39
mister_rf

mister_rf

    freelancer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,889
  • Înscris: 22.10.2002

 dolbys2001, on Jul 6 2006, 23:36, said:

O schema ce poate fi usor modificata sa-ti satisfaca nevoile, mai jos.
Daca ai nelamuriri, sa-mi zici ;) cheers!
Asta e din seria: vreau mere...Ok uite pere... B)
Este schema respectiva un convertor de la 12Vcc la 220Vac/50Hz?...  :rolleyes:

#40
dolbys2001

dolbys2001

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 64
  • Înscris: 09.12.2004

 mister_rf, on Jul 7 2006, 09:39, said:

Asta e din seria: vreau mere...Ok uite pere... B)
Este schema respectiva un convertor de la 12Vcc la 220Vac/50Hz?...  :rolleyes:
Cand va aude omul asa...
Pai frate, esti electronist sau gradinar ? Daca esti  gradinar este explicabil...
Pai se schimba traful si se modifica frecventa de lucru a convertizorului si aia e, poate pune un traf de 2 x 10 V / 220 V cu infasurarile de 10 V bobinate cu sarma de CuEm 1.5 mm sau chiar CuEm 2mm, depinde, se face un calcul in functie de putere si treaba e rezolvata, ce este asa de greu ?
Eventual poate schimba partea de comanda a MOS-FET-urilor cu ceva similar, omul vrea sa-si alimenteze calculatorul in masina, poate obine tensiunile necesare direct din secundarul trafului toroidal cu care este inzestrat montajul, asa cum este, fara nicio modificare a schemei, reface doar numarul spirelor si puterea necesara, nu are nevoie de 220 V neaparat...
Jeez   -_-

Detalii traf:

This is the most critical part of the design, and you have two options, buying a commercial unit with the required power rating and turns ratio (hard to find, only a single supplier found at the time of writing), or wind your own.
If you choose to wind your own transformer (as if you have much choice), you have to decide which shape of core to use. The preferred material is ferrite, which has high permeability (ability to "conduct" magnetic flux) or iron powder, which has a lower permeability, but is less likely to saturate. Most commercial transformers use ferrite, and iron powder is generally the best material for filter chokes (inductors) that carry substantial DC.
For example, with a standard ETD39 core you could theoretically build a > 350W supply. Winding this type of cores is not very difficult, but you will have to follow some guidelines I provide below in order to have good results.
Another possibility is using a toroid. You can extract it from a BIG power inductor. As a guide, a 4cm diameter toroid with a section of about 1cm2 can be used for a > 250W SMPS. Winding is a little bit more complicated than with ETD cores but with a little practice is not too difficult either.
Toroidal cores :

ETD-type cores

Toroid from ITL 100 inductor (Wilco Corp).

You MUST use enamelled copper wire for all the windings. Keep also in mind that when working with high frequencies, the effective section of the wire is much smaller than the physical one, due to the "skin" effect (the current concentrates only in the outer part of the wire). As high currents are involved here, the section of the wire is very important, (if you don't want the enamel to fuse due to the heating produced by the resistive losses of the wire and short all the windings). A good practice is to use several thinner wires in parallel rather than a single thick one. This also eases winding. For example, six 0.4mm diameter wires can form a suitable primary for a 300W supply. The same applies to the secondary, although the current is reduced so you can use less wires (3 or 4, for example). From now on, I will refer to each composite wire as "winding", and to each thin wire as "wire".
The wires must be tightly wound. You must wind the primary first, trying to cover all the surface of the core, and then the secondary over it in the opposite direction, to maximise inter-winding coupling.
A good starting point is using 4 turns for each primary (that is, 4 turns, centre tap and another 4 turns IN THE SAME DIRECTION). To calculate the number of turns of the secondary winding, multiply by the turns ratio. For example, if you want to build a +/-30V supply, the turns ratio is 30/13.8=2.2 approx, so wind 2.2 x 4 = 8.8 turns (better 9 turns, to overcome the diode losses) for each secondary (that is, again, 9 turns, centre tap and another 9 turns IN THE SAME DIRECTION).
To start winding, take the number of thin wires you have decided to use (6, for example) in the primary, all together. Leave about 3 or 4 cm out of the core to ease connection to the board and start winding. When you have wound 4 COMPLETE turns, go out the core and cut at 3 or 4 cm. Now you have the first primary. Then start again IN THE SAME DIRECTION winding the other 4 turns and at the end leave another 3 or 4 cm for connection. Twist together the thin wires of each winding at the ends, to ease soldering.
The varnish of the wire is intended to provide electrical isolation, so you have to remove it at the ends to make the connections to the board. Be sure to remove about 1cm to the end in ALL the wires you use. You can do that using a special solvent or with sandpaper and a lot of patience BEFORE winding.

Bibliografie : Sergio Sánchez Moreno and Rod Elliott. All Rights Reserved (to them :) )

Attached Files


Edited by dolbys2001, 07 July 2006 - 10:40.


#41
mister_rf

mister_rf

    freelancer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,889
  • Înscris: 22.10.2002

 dolbys2001, on Jul 7 2006, 11:18, said:

Cand va aude omul asa...
Pai frate, esti electronist sau gradinar ? Daca esti  gradinar este explicabil...
Pai se schimba traful si se modifica frecventa de lucru a convertizorului si aia e, poate pune un traf de 2 x 10 V / 220 V cu infasurarile de 10 V bobinate cu sarma de CuEm 1.5 mm sau chiar CuEm 2mm, depinde, se face un calcul in functie de putere si treaba e rezolvata, ce este asa de greu ?
Eventual poate schimba partea de comanda a MOS-FET-urilor cu ceva similar, omul vrea sa-si alimenteze calculatorul in masina, poate obine tensiunile necesare direct din secundarul trafului toroidal cu care este inzestrat montajul, asa cum este, fara nicio modificare a schemei, reface doar numarul spirelor si puterea necesara, nu are nevoie de 220 V neaparat...
Nu stiu daca sunt electronist si chiar mi-ar place sa fiu gradinar. :lol:
Dar daca tu te pricepi asa de bine de ce nu prezinti  o schema la obiect, cu toate modificarile necesare ca de bla, bla, bla suntem satui...
PS: si electronistule nu amesteca calculele pentru un trafo de la 15-30KHz cu cele pentru unul  la 50Hz...

#42
dolbys2001

dolbys2001

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 64
  • Înscris: 09.12.2004
Se pare ca esti carcotas din nastere :)))
Schema asa cum este poate fi folosita pentru alimentarea unui PC prin modificarea numarului de spire al trafului toroidal, daca va folosi un transformator clasic rezultatele vor fi mult mai slabe, totusi schema poate fi modificata foarte usor, daca nu experimentam si ramanem constipati in idei preconcepute, nu vom progresa niciodata...
Am sa adaug si alta schema pentru a putea face comparatii, care poate fi modificata la randul ei, pentru obtinerea puterii necesare (~300W) dar randamentul va fi mult mai slab, recomand schema originala (cea de mai sus) cu modificarea numarului de spire din secundar pentru obtinerea tensiunilor necesare.

Bibliografie : Revista Tehnium,3/1985

Attached Files



#43
mister_rf

mister_rf

    freelancer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,889
  • Înscris: 22.10.2002

 dolbys2001, on Jul 7 2006, 12:44, said:

Se pare ca esti carcotas din nastere...
Vorbesti cam mult si nu se vede rezultatul.
Ai spus: ''Este simplu si se poate face''... Atunci unde este schema respectiva adaptata la cerintele 12Vcc ->  220Vca/50Hz?
Daca tot mai faci astfel de afirmatii probeaza-le cu scheme concrete ca sa aiba lumea de unde invata.
Ca la categoria ''vorbe'' esti campion... :rolleyes:

Edited by mister_rf, 07 July 2006 - 17:39.


#44
dolbys2001

dolbys2001

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 64
  • Înscris: 09.12.2004
Schema este mai sus, deja facuta (cea din Tehnium), schimba doar traful (il recalculeaza in functie de putere )si in loc de 1 singur KD 607 (sau ceva asemanator ex. TIP35, BD249C etc) pe ramura, pune 2-3 bucati in paralel pe fiecare ramura cu rezistente de  balast ~0,1 Ohm/5W in emitoare, inlocuieste BD135 cu BD 441 sau asemanator, care sa tina curent mai mare si cam atat, nu-s doar vorbe, schema functioneaza sigur, am alimentat cu ea un cass-deck Technics fara probleme, dar original era calculata pentru ~30 W, cum spuneam are de recalculat doar transformatorul in functie de necesitati si partea de putere.
Dar daca se gasesc invertoare DC-AC la 1 milion, este mai rentabil sa cumpere unul deja facut, pretul mi se pare OK.

Edited by dolbys2001, 07 July 2006 - 18:57.


#45
Acidutzu2005

Acidutzu2005

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 121
  • Înscris: 14.07.2006
Mai oameni buni de ce va chinuiti voi cu transformatoare, redresoare si alte chestii din astea ??? Eu zic ca este mai simplu sa isi cumpere omul un PDA ( aprox 8 mil ) si sa il conecteze la casetofonul de la masina ... alimentarea de la PDA se poate realiza cu un incarcator auto pt telefon ( varianta cea mai ieftina ). Singura problema este ca PDA-ul sa aiba mufa pt casti si casetofonul de la masina sa aiba mufa CD-in ... o memorie de 1GB ajunge cam un milion si incarcatorul  cam 500 de mii ...
    Avand in vedere cat spatiu castigi daca scapi de unitatea centrala, tastatura, monitor ( fie el si LCD ) fara sa mai pun chinurile alimentarii calculatorului ... eu zic ca merita ( ca bonus PDA-ul il potzi folosi la o groaza de multe alte chestii ... poate chiar navigare )  
  Ceea ce am scris este o parere proprie si personala  :P

#46
electrocatt

electrocatt

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 148
  • Înscris: 22.07.2006

 Acidutzu2005, on Jul 28 2006, 09:52, said:

Mai oameni buni de ce va chinuiti voi cu transformatoare, redresoare si alte chestii din astea ??? Eu zic ca este mai simplu sa isi cumpere omul un PDA ( aprox 8 mil ) si sa il conecteze la casetofonul de la masina ... alimentarea de la PDA se poate realiza cu un incarcator auto pt telefon ( varianta cea mai ieftina ). Singura problema este ca PDA-ul sa aiba mufa pt casti si casetofonul de la masina sa aiba mufa CD-in ... o memorie de 1GB ajunge cam un milion si incarcatorul  cam 500 de mii ...
    Avand in vedere cat spatiu castigi daca scapi de unitatea centrala, tastatura, monitor ( fie el si LCD ) fara sa mai pun chinurile alimentarii calculatorului ... eu zic ca merita ( ca bonus PDA-ul il potzi folosi la o groaza de multe alte chestii ... poate chiar navigare )  
  Ceea ce am scris este o parere proprie si personala  :P
Ai dreptate... si mie imi plac sursele in comutatie ( invertoarele) dar poate opta pt alte echipamente mai ieftine si mai usor de folosit si depozitat... PDA, MP3 player auto sau... cu casti daca pt muzica dorea sa alimenteze calculatorul la masina. Sa rasfoiesc toate revistele si am sa atasez si eu mai multe invertoare... poate intereseaza pe cineva. Invertorul cu SG3525 era si cu miez feromagnetic care lucra la aprox 50Hz. Trebuie sa il am si pe ala.

#47
electrocatt

electrocatt

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 148
  • Înscris: 22.07.2006
Am revenit cu ce am promis, dar acum atasez ce am gasit prin calculator... din reviste va trebui sa scanez :D Cand sunt gata le atasez

Attached Files



#48
Acidutzu2005

Acidutzu2005

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 121
  • Înscris: 14.07.2006
hi hi hi  ... se pare ca si tu ai dreptate cu MP3 player-ul sau cu CD-player-ul .... dar eu taman mi-am luat un PDA ( care din pacate a ajuns in service ) si ma gandeam sa il folosesc ( pe langa altele ) si la ascultat muzica in masina, binentzeles via casetofon auto cum am descris mai sus.
Personajul in cauza e liber sa aleaga ce varianta doreste dar eu zic ca NUMAI pentru muzica nu se merita sa bagi un desktop in masina ( cu tot ce implica aceasta " bagare " in masina )
Numai bine la toata lumea !!!

#49
pbogaci

pbogaci

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 06.02.2005
da incearca produse ieftine si fiabile nu dati banii pe Waeco platiti numai numele, asta depinde de aplicatie.
Pentru ce ai tu nevoie ia unul de 500W pentru a putea face fata la curentii mari la pornire lucru foarte important altfel nu va merge nimic.
Daca curentul de pornire este mai mare decit peak-uk pe care il duce invertorul intra in avarie si se reseteaza adica nu porneste.
Este bine sa aveti un vortmetru care sa va indice starea bateriilor se poate face un grafic tensiune stare incarcare.

Eu am un sistem de imi tine toata casa pe asa ceva, in zona nu e curent si nuvreau sa va spun cit au cerut cei de la renel pentru asa ceva......
ceva de fara numar fara numar asa ca am cumparat un generator pe motorina de 6kva care porneste atunci cind tensiunea din baterii se apropie de 11,5 v.
Daca aveti nevoie de sfaturi .....
razvan

#50
NightWishMaster

NightWishMaster

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 523
  • Înscris: 16.12.2006
Buna Seara,
Desi topicul propune un invertor DC-AC, autorul a concluzionat ca vrea un PC pe Dacie.
Nu cumva, ar fimai simplu sa construim un ridicator DC-DC 12V-300V, cu care sa alimentam sursa ATX? Adica sa eliminam redresarea din alimentarea ATX, si aplicam direct tensiunea de 300-310V din ridicator.
Avand in vedere lipsa mea de experienta, nu stiu daca e mai complicat de facut un ridictor  DC-DC decat unul DC-AC, dar mi se pare interesanta varianta.

Imi cer iertare daca am spus vreo tampenie.


Cu Stima,

#51
terrorsquad

terrorsquad

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 10.10.2007
SAL Am si eu o probleme cu un Invertor WELL de 350W. L-am folosit la masina sa alimentez un calc si am pus si un UPS de 600VA si a cam iesit fum din el. L-am desfacut si am vazut care e buba la el sa ars un dala mic cu 7 picioare pe ambele parti, pe lungime. Problema este ca nu mai vad ceea ce scrie pe el sa sa pot sa ma duc sa cumpar piesa sa o schimb. daca poate cineva sa m ajute si pe mine. Va multumesc

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate