Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3
 Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...

De ce sunt oamenii nostalgici

Cum vand casa fara factura Hidroe...
 Scor FICO minim

Tonometru compensat CAS?

polita RCA ONLINE

Va rog recomandati echipa serioa...
 Termostat frigider - verificare

Mai au PC-urile vreun viitor?

Centrala termica immergas

Amenda in Lipsa ?
 

Hyundai Santa Fe

- - - - -
  • Please log in to reply
6185 replies to this topic

#6139
daemonus

daemonus

    Active Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 1,702
  • Înscris: 06.05.2008
Dif. tau este central. Imparte "puterea" in mod egal intre cele 2 punti. Atat. Daca ridici cate o roata de pe pamant, de pe fiecare punte, se cheama ca te uiti la masina cum patineaza.
Si Fiatul face acelasi lucru.
Dif. blocabil pe punte in schimb face ce spui tu ... rotile se invart in acelasi timp. Singura masina de serie care are asa ceva este Mercedes G-Klasse. Fata, central si spate. In rest, pot avea central blocabil si spate blocabil (Mitsubishi L200 sau Pajero) sau doar blocant spate (Nissan Patrol). Dupa cum observi, masinile pomenite de mine sunt masini care pe strada nu exceleaza, dar in teren nu prea au rival.
Din stiinta mea, la modelul de SF din 2007, in mod implicit 80% era pe puntea fata si 20% pe puntea spate. Blocarea dif. central asigura distributia egala, si cam atat.

#6140
pauncata2007

pauncata2007

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 53
  • Înscris: 16.02.2011

View Postdaemonus, on 08 februarie 2018 - 13:47, said:

Dif. tau este central. Imparte "puterea" in mod egal intre cele 2 punti. Atat. Daca ridici cate o roata de pe pamant, de pe fiecare punte, se cheama ca te uiti la masina cum patineaza.
Si Fiatul face acelasi lucru.
Dif. blocabil pe punte in schimb face ce spui tu ... rotile se invart in acelasi timp. Singura masina de serie care are asa ceva este Mercedes G-Klasse. Fata, central si spate. In rest, pot avea central blocabil si spate blocabil (Mitsubishi L200 sau Pajero) sau doar blocant spate (Nissan Patrol). Dupa cum observi, masinile pomenite de mine sunt masini care pe strada nu exceleaza, dar in teren nu prea au rival.
Din stiinta mea, la modelul de SF din 2007, in mod implicit 80% era pe puntea fata si 20% pe puntea spate. Blocarea dif. central asigura distributia egala, si cam atat.
Multam ptr raspuns,acum am sa incerc sa revin cu ceva relatari dupa concediu.

#6141
pauncata2007

pauncata2007

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 53
  • Înscris: 16.02.2011
Am revenit cu un consum dupa 1000 km la Santa Fe 2011 2.2 , 197 cp , cv autoamta .

Consum oras (Galati) : 11÷14 % (in general orele de varf si acum iarana , asta blanda).
Consum afara :
- Galati ÷ Slanic Modova (200km) 7.3 % (pana Adjud 6 si ceva). Mers aproape regulamentar .
- Slanic Moldova - Auzuga 7,8 %
(+ unele drumuri de munte gen : barajul uzului de pe valea uzului,etc) aproximativ inca 200 km de munte .
- Azuga - Galati 6,1 %
mers de seara (am alimentat la un petrom prin zona Busteni÷ Poiana si dupa, cred ca sa resetat consumul , cand m-am uitat la Ploiesti aveam consum de 5.1 %).
Tot consumul este numai C.B.
Mentiuni:
- Din ce am obesrvat , motorul , pana ajunge la nominal COMSUM f. MULT, asta vazut de mine si comparand cu ce mai am si ce am avut, dar te obisnuesti cred :) , ii drept ca in maxim un km am caldura buna in masina.
- La cutie automata recomand, la condus exterior cel putin , trecere pe manual .Eu am merscu tr 5 si am avut consum instantaneu sub 6 %, cand dadeam la tr 6 cu aceiasi viteza ma stateam peste 7 ÷ 8 %.
- Concluzie motorul la cv autumata schimba cam jos (1800-2000 rot),iar motorul este de turatie (fie si diesel) si in acest caz tot in jur de 2500 obtii consum bun.
- Am un buton de "econ drive" parca, atunci cand il activez pierd din caluti si consumul creste. Nu stiu concret de ce.

#6142
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,446
  • Înscris: 15.06.2007


View PostGhici_cines, on 04 februarie 2018 - 17:46, said:

Duralube am pus si eu in rezervor cand am facut plinul si nu am avut probleme. Am pus duralube si in ulei. Am gasit la pachet si pentru ulei si pentru motorina.
Ce am observat in legatura cu motorina, am alimentat de la benzinaria MOL de la iesire din bucuresti spre A2. Cu 1 full am mers bucuresti-medgidia-constanta si la retur a trebuit sa mai pun 15 litri de motorina, drum care insumeaza cu tot ce am mers prin constanta in jur de 600 de kilometri. In alta saptamana, am alimentat de la OMV si dupa un drum bucuresti-tulcea si retur care insumeaza cam tot 600 de km am ramas cu un sfert de rezervor cand m-am intors in bucuresti. La ambele drumuri am avut aceleasi conditii: 4 adulti in masina plus bagaje, viteza 140 pe autostrada, 12-130 pe drumurile nationale.

Asa, si? Concluzia ar fi care? Spune-i pe nume. A scazut consumul cu 25%? Asta sa intelegem? Si sa te si credem?  Drumuri diferite, viteze aproximate din burta, si consum la fel estimat din "avion".  
Ma duc si eu la omv sa fac un plin si sa ma astept sa-mi scada consumul cu 25%? Pe bune?

#6143
MMilos

MMilos

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 6
  • Înscris: 04.01.2018
Salutare,

Revin catre voi cu o intrebare si anume:

As dori sa achizitionez un sistem de navigatie pentru Santa Fe-ul meu, ce imi recomandati?

criterii pe care le doresc:
-android pentru Waze
-conectare la intrenet (3g/4g sau WIFI)

Raman in asteptarea indicatiilor voastre.

Multumesc anticipat,
Mihai

#6144
Chonty

Chonty

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 06.04.2018
Salut, am achizitionat un Santa Fe diesel 2003 automatic . Am o problema la haion, manerul cu care ar trebui sa deschid e blocat. Ce trebuie sa fac pot deschide portbagajul? Deocamdata folosesc doar cel de sus dar e incomod...aveti vreo idee?

#6145
Santa fe Ab

Santa fe Ab

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 120
  • Înscris: 10.08.2006
Buna colegilor.
Ma bucur ca dupa atata timp Santa Fe mai este inca o masina indragita.
Este o masina frumoasa si eleganta pentru clasa ei.
Am 258.000km si inca merge ca unsa.
Am schimbat doar piese de uzura normala.
Schimb de ulei si filtre am facut doar la 15.000km.
Am pus ulei Mobil One 5w30 sau 5w40 pentru ca doar acesta a fost pe placul motorului.
Am incercat si altele dar nu au fost ok.
Motorina este foarte importanta. Daca nu e ok motorul face zgomot si trepideaza.
Nu folositi din surse ciudate ca se infunda injectoarele.
Ca si sistem multimedia am un sistem 2Din  si am pus si camera de marsarier, foarte utila la parcare.

Drumuri bune va doresc si sa aveti parte de masinuta.

Edited by morogan, 30 April 2018 - 07:25.


#6146
tibulete

tibulete

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 19
  • Înscris: 18.12.2008
Salut,

Santa fe 2 are sorb de motorina ? sorbul asta e de fapt pompa? Exista pompa/sorb de motorina sau sunt diferite?

#6147
Sorin-65

Sorin-65

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 25
  • Înscris: 12.04.2017
Salut colegi,
Imi poate recomanda cineva un service Hyundai (in afara celui de la dealer, desi poate fi si acela, daca merita), in Constanta?
(Santa mea e constanteanca acum, o conduce fiica-mea, s-au schimbat generatiile... :) )

@Santa fe Ab, daca nu se considera reclama, poti sa ne spui si noua in clar care sunt benzinariile de unde alimentezi tu?

#6148
Sorin-65

Sorin-65

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 25
  • Înscris: 12.04.2017

View Posttfmercedez, on 17 februarie 2018 - 10:25, said:

Asa, si? Concluzia ar fi care? Spune-i pe nume. A scazut consumul cu 25%? Asta sa intelegem? Si sa te si credem?  Drumuri diferite, viteze aproximate din burta, si consum la fel estimat din "avion".  
Ma duc si eu la omv sa fac un plin si sa ma astept sa-mi scada consumul cu 25%? Pe bune?

Eu am bagat DuraLube in ulei imediat dupa "rodaj" (primele cateva mii de km, nu mai retin exact), "profilactic".
Nu am simtit aproape nimic, nici vreo reducere de consum, nici vreo modificare a sunetului motorului (care era inca nou-noutz).
DuraLube nu este un aditiv de ulei (care oricum are aditivii lui, destui), ci este un "conditionator de metal", care adera la suprafetele metalice (se "adsoarbe" de fapt) si reduce foarte mult coeficientul de frecare la frecarea metal pe metal (situatia de la pornire, pana apuca sa se formeze "pana de ulei" - pentru cei interesati de dinamica ungerii intr-un lagar hidrodinamic vezi capitolul 5.4 de aici: http://www.omtr.pub....mrcf/lagare.pdf).
Practic DuraLube este aproape inutil pe timpul functionarii motorului, cand presiunea de ulei este in limite normale, dar pe termen lung poate prelungi viata motorului, reducand semnificativ uzurile in momentele cele mai critice ale motorului (la pornire, dupa cum am spus).
Deci efectul DuraLube-ului introdus de mine acum 10 ani, probabil... de acum incolo sa inceapa sa se simta (un fel de-a spune, ca nu ma mai astept sa mai existe DuraLube de atunci in "porii" metalului din motor...).

Nu stiu mare lucru despre DuraLube-ul pentru motorina, dar pentru cei care aveti filtru DPF (de particule), ganditi-va ca absolut orice "curatat" din motor (calamina si alte depuneri) se va opri la intarea filtrului DPF, pe care il va infunda!
Ideala din punctul asta de vedere este folosirea unui combustibil cat mai de calitate, pentru a preveni sau intarzia cat mai mult formarea de astfel de depuneri.

#6149
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,446
  • Înscris: 15.06.2007
Asta cu lungitul vietii motorului.. ce folos daca pana cand crapa motorul, caroseria e cascaval șvaițer de la rugina, si masina zace la dezmembrari.

#6150
Sorin-65

Sorin-65

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 25
  • Înscris: 12.04.2017
Exact asta era ideea de mai sus, un motor oricum tine suficient (comparabil cu cat tin caroseria si restul echipamentelor) si fara Dura Lube.
Ma refer, evident, la partea de ambielaj (biele, cuzineti, arbore cotit), ca Dura Lube-ul nu ajuta cu nimic la injectoare si alte auxiliare ale motorului (care oricum pica inainte, nu au durata de viata egala cu a motorului, sunt "consumabile" la urma urmei, asa cum sunt si bujiile la motoarele pe benzina, de exemplu).

#6151
diablocristi

diablocristi

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 23.10.2018
Salut, sunt nou pe forum, si posesor de un Hyundai Santa Fe. Ador masina, e din 2007.recent i-am cumparat o navigatie seicane de 9 inci, am montat-o. Avuma i-am comandat o camera marsarier care se monteaza in loc la becul de deasupra numărului de inmatriculare. As dori putin ajutor, stie cineva pe unde se duc firele de la bord pana la locul de montare a camerei?

#6152
pauncata2007

pauncata2007

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 53
  • Înscris: 16.02.2011

View Postpauncata2007, on 31 ianuarie 2018 - 12:26, said:

Salutare !

Sunt proaspat posesor de Santa Fe II facelift 2011, cutie automata.

Am luat-o de la  un "samsar" din Barlad, sambata 27.01.2018. Cand am ajuns in Barlad am avut cateva "surprize" neplacute. In fine colac peste pupaza am considerat eu ca masina merita ca pret si am cumparat-o , se comporta bine motorul si cutia schimba bine, etc. Am alimentat din Barlad si am facut drumul  pana la Galati si inca ceva drumuri (aproximativ 200 km) si totul a fost ok consum 7.3 (barlad - galati), in oras rupe , cred ca sare peste 13-14. Imi pare f.f. mult , in conditiile in care un prieten de al meu cu acelasi motor dar cutie manuala are in jur de 6÷7 afara si 9÷10.

Ieri dimineata am facut plinul, de la o "sursa" personala . O sursa de la care am mai bagat la VW Touran pana acum si nu am avut probleme. Tot ieri asa cum am facut la toate masinele pe care le am sau le-am avut , am bagat  in motor un flacon de Duralube.

PROBLEME:

- MOTORUL si schimbat sunetul incetul cu incetul peste zi, are un sunet usor mai "grav" si parca masina a intrata intr-un pic rezonanta (cea ce inainte nu a fost) asta la ralanti . Parca ia mai scazut si din "vlaga". Am incercat sa o "forjez" un pic si dupa aceste reprize motorul incepuse sa tremure un pic la ralanti. In rest masina schimba ok trage bine, porneste la sfert de cheie,nivel ulei ok,lichid racite ok,nu scoate fun albastru sa negru, etc...

- o alta problema este o eroare P250C (ceva legat de circuit uleiului), am anulat-o si aparau din nou dupa doua zile(ieri am anulat-o si astazi dimineata nu mai era).

- o alta dilema este legata de faptul ca temperatura la apa nu depaseste 75 - 80 de grade indiferent de cat merg cu ia.

In fine , maine merg la un specialist Hyundai, dar vroiam sa stiu la ce sa ma astept , sau poate cineva a trecut prin ceva similar. Nu stiu ce sa cred , daca este de la motorina sau de la duralube (eu zic ca paraca dupa  ce am pus duralube am  inceput sa simt usor usor), sau poate masina a fost "masluita" si cedeaza la mine.

Va rog frumos , daca puteti sa raspundeti , v-as fi recunascator (excludeti criticele, intru-cat nu isi mai au sensul).

Cu stima, Catalin!

Salut !

Revin dupa un an de utilizare. In care sunt f. multumit de masina.

1. Problema functionari atipice a motorului ,realatata in postul de anul trecut a fost si este provocata de fapt regenerarea filtrului de particule (nu ma anunta cand intra in regenerarea cu nici un martor) . Concluzia este ca daca ii pui motorina proasta calitativ ,  o tine in regenerari fcrecvente , regenerarea care schimba mersul motorului si creste si consumul de combustibil. Deci la mine nu a tinut cu motorina asa zisa de la "vapor" .

2. Consumul :

- vreme calduroasa la exterior 7 - 8.5 %
- vreme calduroasa la interior 9 - 10.5 %

- vreme racoroasa la exterior 7 - 8.5 %
- vreme racoroasa la interior 10.5 - 13.5 %

    - drum cu rulota la mare ,  consum 11 - 12 %
    - drum cu rulota la munte ,consum 10 - 11 %

Consumul este cel afisat de computerul de bord , totut consumul este influientat evident de incarcatura de  si de conditiile meteo (vant si frig/ger/zapada ).

3. Cheltuieli in primul an:

- Cand am cumparat-o -
    - placute frana fata/spate si bieletele antirului fata si bucsele bara stabilizatoare + manopera 700-800 lei
    - una dintre bielete antirului am gasit-o smulsa din nuca si am schimbat din nou bielete fata inca 200-300 lei (asta il putem numi accident)
    - am facut acum revizia de un filtre,ulei etc plus flansa si rulment sarcina la amortizor sanga fata aproximat 1000 lei
cam astea sunt cheltuielile facute intrun an (anul trecut am riscat , am mers pe mana vanzatorului ca a fost revezia facuta de el)

4. Partea cu 4x4 , intradevar este usor dezamagitoare , se pare ca acel buton 4wdLock nu face decat sa cupleze puntea spate , si fara el mai cupleaza spatele in mod atuomat cand nu au aderenta rotile din fata datorita sitemului TCS. In rest trage numai fata. are dreptate colegul "daemonus" , daca cate o roata pe fiecare punte patineaza in acelasi timp , masina acolo ramane intepenita din pacate.

Per total sunt multumit, consumul este maricel, mai ales in oras , totusi am cutie automata iar masina are peste 2 tone.
Sanatate!

#6153
pauncata2007

pauncata2007

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 53
  • Înscris: 16.02.2011

View Postdaemonus, on 08 februarie 2018 - 13:47, said:

Dif. tau este central. Imparte "puterea" in mod egal intre cele 2 punti. Atat. Daca ridici cate o roata de pe pamant, de pe fiecare punte, se cheama ca te uiti la masina cum patineaza.
Si Fiatul face acelasi lucru.

Dif. blocabil pe punte in schimb face ce spui tu ... rotile se invart in acelasi timp. Singura masina de serie care are asa ceva este Mercedes G-Klasse. Fata, central si spate. In rest, pot avea central blocabil si spate blocabil (Mitsubishi L200 sau Pajero) sau doar blocant spate (Nissan Patrol). Dupa cum observi, masinile pomenite de mine sunt masini care pe strada nu exceleaza, dar in teren nu prea au rival.
Din stiinta mea, la modelul de SF din 2007, in mod implicit 80% era pe puntea fata si 20% pe puntea spate. Blocarea dif. central asigura distributia egala, si cam atat.

Fiatul 100 % la 100 % nu face la fel, pe probate ... santa fe-ul sigur  DA. Am testat iarna aceasta cu ambele, la Santa Fe poti sa te dai jos din masina in zapada sa vezi cum patineaza, pe cand fiatul e mic tractoras in zapada spulbera tot cu lock si esp blocat (nu stiu ce sistem are...)

Un filmulet care se aseamna cu ce am patit si eu cu santa fe-ul : [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/53EYgb2R8UA?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by pauncata2007, 18 January 2019 - 18:08.


#6154
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,299
  • Înscris: 23.02.2017

View PostSorin-65, on 25 octombrie 2017 - 18:20, said:

este acum la 30.000, o "gaselnita" de marketing care a "ucis" multe motoare la alti producatori...).
am avut Passat din 2004 si inca de pe atunci se mergea cu long-life service la 30.000, si nu a murit nici un motor...
15 ani mai tarziu, inca se merge asa, mai nou si cu interval variabil, calculatorul zice cand sa schimbi, nu la 12 luni sau x km... poate depasi si 12 luni

#6155
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,299
  • Înscris: 23.02.2017
Tinand cont ca (,) Kia Sorento e aceeasi masina, din cate am inteles si la suspensii nu doar la motor, cutie si sistem 4x4, putem posta si despre Sorenta in topicul asta?

A mai luat cineva Sorento? Are 7 ani garantie fata de cei 5 de la Hyundai

#6156
Adrian197071

Adrian197071

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 40
  • Înscris: 13.04.2019
A schimbat cineva distribuția lanț pentru un Santa Fe motor 2.2 de 197 cp? Cam cat ajunge manopera și cât durează..

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate