Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

Hyundai Santa Fe

- - - - -
  • Please log in to reply
6185 replies to this topic

#6103
CrudeS1

CrudeS1

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 26
  • Înscris: 29.04.2014
ursfe...ai pornit-o?
Daca da. Ce a avut?

#6104
ursfe

ursfe

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 34
  • Înscris: 24.07.2006

View PostCrudeS1, on 17 octombrie 2017 - 15:33, said:

ursfe...ai pornit-o?
Daca da. Ce a avut?
platforma, service... de 3 zile rage acolo.
Au inceput cu sorbul de ulei (nu stiam ca exista).
Anul acesta mi s-a aprins martorul de ulei de mai multe ori in mers. Am completat si a mai tacut, dar tot a mai aparut. Se pare ca nu are presiune uleiul si de aceea nu porneste.
Prin urmare, astept verdictul (sper sa fie doar ceva infundat).

#6105
CrudeS1

CrudeS1

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 26
  • Înscris: 29.04.2014
Am mai auzit de problema asta la Santa.
Din cauza saibelor de la injectoare se face un fel de mazga in baia de ulei, care infunda sorbul.
Rezultatul... crapa motorul din cauza neungerii.
Clar, la urmatorul schimb dau si baia jos sa curat sorbul (nu am reusit la schimbul anterior asa cum imi propusesem).
Sa nu uiti sa ne scrii rezultatul.

#6106
daemonus

daemonus

    Active Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 1,702
  • Înscris: 06.05.2008
Saibele la injectoare ....hm...eu le-am schimbat la 280.000. Alea cand se duc ai urmatoarele simpotome:
- cu motorul pornit, scoti busonul de umplere ulei si asculti. Daca ai zgomot infundat, sunt OK....daca este un zgomot spart, ca si cum ar fi o teava sparta ... atunci minim o saiba e dusa.
- cand saibele sunt duse, simeringurile de la injectoare vor incepe sa "scape" ulei si o sa ai ulei pe capacul de la culbutori.
Am mers multi km cu ele terminate, din lipsa de vreme si nu s-a intamplat nimic ... si vorbesc de cateva zeci de mii de km.
Jegul din baia de ulei se trage de altundeva si cel mai bun lucru care poti sa-l faci dupa ce cureti baia, este sa blochezi rahatul ala de EGR si sa micsorezi intervalul de schimb de ulei. La fiecare schimb, foloseste solutie "Engine Flush". Tot ai masina demontata, da jos galeria de admisie si fa-i luciu.

#6107
Sorin-65

Sorin-65

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 25
  • Înscris: 12.04.2017
Indiferent de cauza (valvula EGR pare totusi o cauza mult mai plauzibila), daca se ajunge pana la infundarea sorbului Pompei de Ulei, teoretic (ca n-am nici un exemplu) ma gandesc ca problema poate fi foarte grava si nu atat pentru motor in sine, cat pentru Turbina.
Dupa ce au avut ani la rand probleme cu infundarea tubulaturilor de ulei catre Turbine, BMW a sfarsit prin a adopta un ulei mai subtire la cald (5W-30 in loc de 5W-40).
Nu sustin catusi de putin schimbarea tipului de ulei (BMW-ul cu treaba lor), ci vreau sa arat cat de sensibila este ungerea Turbinei (si e mai mare probabilitatea sa se infunde o tubulatura subtire decat un sorb...).
Solutia folosita de Daemonus (care schimba uleiul mai des, la 5-6.000 km, din cate retin) pare a fi una castigatoare, odata ce a reusit sa treaca de 300.000 km fara probleme.
Se pare ca mai utila este schimbarea mai deasa a uleiului decat folosirea unui ulei "super super", dar pe care sa-l schimbi la mai multi km (iar cei 15.000 la care se face service-ul la Santa nu sunt deloc putini!... - nu stiu daca am retinut bine ca la noul Tucson revizia, deci inclusiv schimbul de ulei, este acum la 30.000, o "gaselnita" de marketing care a "ucis" multe motoare la alti producatori...).

Cat despre EGR, problema devine inca si mai complicata de atat la nivelele Euro superioare (ca Santele noastre, in 2008, erau Euro 4), cu sensori multi si potential problematici, cu filtru DPF si SCR (presupun ca si la Santele noi, Euro 6, au acum injectie de AdBlue).
Romanii, popor inventiv Posted Image  au reusit sa depaseasca si impasul asta (se anuleaza totul), dar intrebarea mea este in ce masura la masurarea noxelor la inspectiile ITP nu exista riscul ca asta "sa se vada" (pe la englezi cel putin, trecerea de inspectia de noxe este cel mai mare stress al oricarui conducator auto...)?

Mai revin si cu intrebarea (in speranta ca suntem mai multi... decat doar 4 participanti pe-aici Posted Image ), daca poate sa spuna cineva ceva despre longevitatea filtrelor de particule DPF pe Santa Fe-urile din generatia veche (modelul CM - 2006 - 2009)?

Edited by Sorin-65, 25 October 2017 - 18:27.


#6108
CrudeS1

CrudeS1

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 26
  • Înscris: 29.04.2014
Ma bucur sa vad ca 2 "GREI" ai forumului nu ne-au dat uitarii.
Nu mai am curajul de altadata (cand desfaceam in fiecare weekend cutia de viteze la Dacia 1300) sa ma apuc sa demontez pe la motor. Trebuie sa dau un search prin topic sa vad cum ai blocat EGR.(am un vecin care se mai pricepe)
Solutia "Engine Flush" cum se foloseste? Ca pe vremuri (cand foloseam motorina) : pun peste uleiul vechi, pornesc motorul 2 min si golesc tot?
Eu ma gandeam sa schimb uleiul la 10000 fiind unul mai bun (Castrol edge), sau e prea mare si intervalul asta?
Oricum primul pe lista este schimbul de ulei cutie de viteze AT, cateodata smuceste intre viteza 1 si 2. Nu prea des dar cred ca asta este motivul. Sau nu?

#6109
daemonus

daemonus

    Active Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 1,702
  • Înscris: 06.05.2008
Uleiul din cutie se schimba cu filtru cu tot. Nu stiu la cutie automata de la SF ce inseamna aceasta operatiune si cat se intinde ca durata de timp. Eu la cutia manuala schimb uleiul odata cu distributia. Am hotarat insa ca urmatoare distributie o schimb la 60.000km, nu 100.000 (sau aproximativ) cum am facut pana acum. Antigelul 2 ani sau 40.000km.
In privinta uleiului de motor, Castrol nu mai este de multa vreme un nume de referinta pentru ulei. A ramas intiparit in mintea romanilor ca un mit, perpetuat cu aceeasi indarjire cu care se ridicau in slavi masinile lui Adolf. Realitatea este insa alta. Cauta pentru cutia de viteze ulei de origine, eu am pus anul asta dupa multi ani ulei de la Hyundai 75W85 si se simte o diferenta in bine fata de ce aveam inainte.

Pentru blocarea EGR-ului, ia-ti un spaclu din care o sa confectionezi placuta. Dai jos intercoolerul, in partea dinspre parbriz, jos, o sa vezi racitorul de gaze, are 2 stuturi (tur, retur lichid de racire). Desfaci racitorul in partea stanga (3 suruburi) si acolo fixezi placuta de blocare. Masina mea nu are DPF, are doar catalizator. Nu s-a aprins nici un bec in bord, totul este OK (si sunt totusi cativa ani).
Engine Flush se foloseste in felul urmator. Motorul adus la temperatura de lucru, pui solutia, dupa care il lasi la relanti 5-10 minute (conteaza ce solutie pui, de regula se urmeaza prospectul). Dai drumul la ulei dupa aia.

#6110
CrudeS1

CrudeS1

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 26
  • Înscris: 29.04.2014
1.Am vazut pe Youtube blocare EGR la alte marci (nu am gasit pentru Santa) ca se blocheaza si furtunele. Tot asa si la Santa?
2.Intercoolerul are un mic por si scoate vapori de ulei (cred) si murdareste capacul. E vreo problema? Sau pot sa-l mai las asa?
3.Sunt in plin proces de inlocuire becuri (interior si pozitii) cu unele LED. Lampa centrala de la sofer nu se aprinde la deschiderea usii. Am dat search si ma vazut ca se inlocuiese o dioda arsa. Dar dilema mea este ca eu nu am butoanele de comutare "usa" sau "on"(am doar "on"). Asa este si la voi? Sau eu chiar nu am optiunea asta? (se aprinde doar plafoniera centrala din spate la deschiderea usii)

#6111
daemonus

daemonus

    Active Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 1,702
  • Înscris: 06.05.2008
Am spus mai sus cum am facut blocajul. Valva EGR este inca functionala, dar daca "pe intrare" nu mai e nimic, logic ca si la iesire nu o sa mai fie nimic. La noi valva functioneaza pe principiul unui motor pas-cu-pas, care comunica cu ECU-ul masinii. Cand ceva nu e in regula, arunca un cod de eroare sau inceteaza comunicatia total cu ECU - Check engine aprins in bord.

#6112
Ghici_cines

Ghici_cines

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 7
  • Înscris: 25.11.2017
Va salut cu respect,

Din 15 ianuarie 2017 sunt si eu posesorul unui Hyundai Santa Fe model 2007 2.2 crdi 4x4 cutie manuala.
Masina am achizitionat-o SH de la un cetatean chinez si avea la momentul respectiv 93.000 km.
Am descoperit tarziu topicul acesta de pe softpedia, dar am fost ambitios si am citit de la prima pagina, pana in seara asta cand am incheiat cu ultima pagina si mi-am propus sa postez si eu prima mea parere legata de masina.

Am facut cu ea 13.000 km de cand am luat-o.
In toata perioada asta am intampinat si cateva probleme.inainte de achizitie vanzatorul cerea pe masina 7400 de euro, dupa vizita la DAB AUTO am scos masina la 6300 de euro pentru ca nu avea revizia facuta si trebuiau schimbate si placutele de frana.
La 1 saptamana dupa achizitie am intampinat si prima problema, la -15 grade pornea dupa ce dadeam la automat de 6-7 ori. Dupa o vizita in service, sindromul "mecanicul roman" m-a lovit si pe mine. Primul diagnostic pus: "bateria domnule e moarta". Dupa ce am cumparat alta, varta G7 ce sa vezi? Facea fix la fel. Bateria de pe masina avea doar 2 ani, era ca noua si uite asa m-am ales cu 2 baterii bune. Dupa ce am inceput sa fac singur cercetari in mediul online cu privire la problema mea, am constatat ca vina era a bujiilor incandescente. Am sunat la DAB AUTO si dupa ce mi-au dat niste cotatii de pret de parca vroiam sa lansez un satelit pe orbita, m-am reorientat catre service-ul king auto unde am rezolvat totul cu 240 de lei 4 bunii si 150 de lei manopera.dupa aceasta operatiune porneste la sfert. Cand am facut revizia am gasit o scurgere de ulei pe la semeringul de la planetara stanga fata. Sunat la DAB AUTO, primit preturi cat roata carului, m-am reorientat si am rezolvat cumparand semeringul din alta parte cu 32 de lei original hyundai si manopera 100 de lei. A3a problema a fost cand intr-o zi ,conducand linistit pe strazile minunate ale patriei,m-am trezit cu parasolarul de la pasager cazut si atarnand in firele de alimentare a lampii de iluminare de sub parasolar. Dupa un telefon la DAB AUTO  unde am primit ca pret pentru un parasolar nou infima sume de 500 de lei, l-am reparat singur cu superglue picatura.astea au fost singurele probleme intampinate de mine pana acum. Una peste alta sunt multumit de masina, am mers pe transfagarasan, am mers pe transalpina, am mers pe cheile oltetului am fost la mare cu toata casa dupa mine ca bineinteles ca lu' madam pana nu ii iei si cabina de dus de acasa nu o dai la pace.

Va salut cu respect si toata stima pentru primii pioneri care au pus bazele si si-au adus aportul la acest topic adaugand atat de multe informatii legate de aceasta masina( parpaneata, daemonus, sorin-65, emy de la constanta, santa fe ab,laurentiu)

#6113
CrudeS1

CrudeS1

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 26
  • Înscris: 29.04.2014
Salutare!
Bine ai venit pe forum!
Aseara am schimbat becurile xenon 6000k cu unele 4300k. (primele erau criminale pe ceata, nu vedeam nimic).
Acum astept un drum in afara cu ceata/ploaie sa vad diferenta in conditii extreme.
Nu gasesc becuri led pentru pozitii fata. Peste tot sunt ''out of stock''. Voi de unde ati luat?
Am verificat si nivel antigel, e la minim. Pot sa pun orice fel de antigel? Sau e vreun cod ceva?

#6114
Ghici_cines

Ghici_cines

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 7
  • Înscris: 25.11.2017
Salut, eu am pus pe pozitii becuri led luate din auchan sau carefour, unul din cele 2 magazine, nu mai stiu sigur. Pe fasungul becului sunt 2 bobite, la Santa Fe nu sunt simetric pozitionate in soclu locasele pe care trebuie sa intre cele 2 bobite de pe fasung. Ledurile pe care le-am luat eu aveau bobitele simetric pozitionate pe fasung si initial nu reuseam sa le bag in soclu. Am rezolvat problema cu o pila cu care am razuit una din bobitele de pe fasungul de la led.
Inca o chestie la care sa fi atent, polarizarea ledurilor, la santa fe( cel putin la masina mea) in soclul de la pozitie plusul era pe margine si minus pe centru si din cauza asta nu se aprindeau. A trebuit sa desfac soclul si sa schimb cablurile intre ele.

Attached Files


Edited by Ghici_cines, 19 December 2017 - 16:40.


#6115
CrudeS1

CrudeS1

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 26
  • Înscris: 29.04.2014
Asa cum am promis revin cu parerea schimbului xenon 6000k cu 4300k: mult mai ok pe timp ploios/ceata.
In schimb am problema cu reglatul lor. Dupa schimb am fost sa le regleze. Pe faza scurta e ok dar cand merg si cu lunga am o pata neagra (linie) intre faza scurta din stg si faza lunga din stg.
Pe coclauri e super enervant ca imi ''fug'' ochii in sus si in jos (conform tangajului masinii) dupa linia aia .
Verific in weekend pozitionare becuri. Am vazut ca nu pot regla oglinzile separat, doar farul cu totul.
Sapam.

#6116
Ghici_cines

Ghici_cines

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 7
  • Înscris: 25.11.2017
Sa nu fie de la pozitia becului in far, eu am pus la un moment dat putin stramb becul si imi focusa lumina aiurea.

#6117
CrudeS1

CrudeS1

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 26
  • Înscris: 29.04.2014
Am gasit buba (cu farurile):
Cine a montat lupele pentru xenon faza scurta nu a aliniat corect lupa din stanga.
Aceasta bate un pic spre stanga si nu se aliniaza corect cu faza lunga. (faza lunga suprapunandu-se cu rampa de urcare a fascicolului fazei scurte si nu in golul acesteia)
Trebuie sa dau farul jos si sa vad cum pot regla lupa.

#6118
MMilos

MMilos

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 6
  • Înscris: 04.01.2018
Salutare posesori de Santa Fe

Am citit intregul jurnal de bord si am decis sa achizitionez si eu un Santa Fe 2.2 crdi 4x4 AT din 2008(sfarsitul anului).

Sunt foarte incantad de masina, spatiu mai mult decat suficient, pozitia de condus ok(mentionez ca este primul meu SUV, vin de pe o masina sport) tractiune integrala, ce sa mai o masina "cinstita" din punct de vedere calitate/pret.

Masina am achizitionat-o in urma cu 1 luna de la o cunostinta a mecanicului meu (tipul are si el un service) la 125.000 km, cumparata de noua din reprezentanta.

Dupa ce am achizitionat-o am facut urmatoarele schimbari:
- distributie compelta- role, filtre,curele, poma apa etc (desi nu trebuia schimbata am ales sa o schimb pentru siguranta)
-revizie- filtre,ulei etc.
Lururi mai serioase:
- rectificat turbina ( am zis ca daca tot ma apuc de ea sa o fac calumea- nu necesita rectificare dar am facut-o si pe asta)
- am schimbat injectoarele (mai bine zis rectificat)- erau murdare din cauza faptului ca masina nu a masina a "stat" mai mult pe dreapta :)
- am schimbat si intercoolerul deoarece avea o scurgere :)

In urma schimbarilor de mai sus( sper sa nu fi scapat ceva) masina imi pare destul de lenta + ca se aude motorul destul de pronuntat.

in urma prezentarilor as avea cateva intrebari :

1- Ce consum aveti pe SF urile voastre?
2- Mai trebuie verificat ceva (excluzand cele de mai sus)?
3- nu sunt obijnuit cu SUV uri dar mi se pare ca este cam zgomtos motorul, este normal?
4- desi motorul este micut pentru gabaritul ei, este normal sa iti cam fie frica sa intri in depasire?
5- exista vreo modalitate de a seta becurile din fata( de la lampa de citit) sa se aprinda odata cu lampa centrala (la deschiderea usilor)?
6- ce imi puteti spune despre resiftare, merita din punctul vostru de vedere?
7- cum se comporta in conditii de iarna?


As dori sa montez un sistem de navigatie si nu ma pot decide, imi puteti recomanda ceva?


Multumesc si sper ca nu v-am plictisit :)


Drumuri bune si fara incidente,
Mihai

#6119
CrudeS1

CrudeS1

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 26
  • Înscris: 29.04.2014
Bine ai venit!
Nu pot sa ma compar cu "greii'' forumului care au mult mai multa experienta ca posesori de Santa Fe dar iti pot impartasi cate ceva:
1. 9 in afara 12 in oras
2. - sorbul de ulei (la multi s-a infundat si a avut repercursiuni dezastruoase asupra motorului)
- in primavara eu vreau sa schimb lichidele: ulei cutie si grupuri, lichidul de frana, antigelul si servodirectie
3. nu este mai zgomotos ca alte SUV-uri.
4. nu este mic, setarile sunt proaste (revin cu detalii la punctul 6)
5. si eu am avut dilema asta. daca vrei neaparat trebuie sa tragi fir de la usi si sa achizitionezi lampa fata din America/Rusia (ei au asta din fabrica)
6. imediat dupa schimbul lichidelor urmeaza remaparea. Si pe mine ma scoate din sarite timpul de reactie si gandirea proasta a cutiei AT. Sorin a facut-o si a spus ca toate astea dispar. Abia astept ca e super enervanta.
7. Nu stiu. O am din vara si pana acum nu am avut iarna. Dar s-a descurcat bine in noroi (chiar am scos pe cineva care se asezase pe burta). As putea spune ca l-am scos foarte usor.

Cam atat deocamdata.
Bafta!

Edited by CrudeS1, 11 January 2018 - 11:27.


#6120
MMilos

MMilos

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 6
  • Înscris: 04.01.2018
Multumnesc pt info.

Sorbul a fost curatat si el Posted Image uitasem de sa mntionez mai sus...

In ceea ce priveste remaparea, cunosti pe cineva care se ocupa si un pret aproximativ?

Eu am schimbat lichidele in totalitate Posted Image new blod.

tnx

Edited by MMilos, 11 January 2018 - 16:37.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate