Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Sfaturi recuperare cont facebook

Piese pentru trenul de rulare Meyle

o masina legendara, Moskvitch 408

Problema Service - Preturi diferite
 IP Camera HikVision nu o gasesc i...

Cand devine un film clasic?

Cu mașina spre Budapesta ...

Ridicare act de identitate cu pro...
 Calorifere + incalzire in pardose...

Sfat achizitie laptop buget 1500-...

Boxe Devialet

Mai poarta careva papuci prin oras?
 Amortizoare - 2024 - gaz / ulei ?...

Calatorie Bucuresti - Timisoara, ...

Țuica are gust ciudat

Copii nascuti in Romania
 

Proiect de lege: Românii vor achita și o coplată la repararea mașinilor, pe lângă polița RCA

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
96 replies to this topic

#1
Fane

Fane

    cipat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,459
  • Înscris: 05.06.2002
Șoferii din România ar putea plăti direct din propriul buzunar o serie de costuri cu repararea mașinilor, chiar dacă au Răspunderea Civilă Auto (RCA) obligatorie achitată la zi, conform amendamentelor depuse în Parlament la legea asigurărilor de răspundere civilă auto, avertizează transportatorii.

Reprezentanții transportatorilor solicită eliminarea punctelor respective și cer demiterea lui Sorin Mititelu, noul vicepreședinte al Autorității de Supraveghere Financiară (ASF), care se ocupă de sectorul de asigurări, pe care îl consideră responsabil de amendamentele în cauză.

„Costuri de piață” Concret, în Parlament se află un proiect de lege care transcrie o directivă europeană privind asigurările de răspundere civilă auto și controlul obligației de asigurare. La proiectul de lege inițial au fost adăugate o serie de amendamente, între care unul face precizări despre „costuri de piață” ale reparațiilor.

Altul prevede ca reparațiile să se facă doar în service-uri cu care asigurătorul are convenții semnate, iar altul elimină acordarea mașinilor de înlocuire în caz de accident, dacă în familie mai există un vehicul. De asemenea, un alt amendament prevede că, în viitor, cuantumul despăgubirii să fie stabilit doar între păgubit și asigurător, deși aceștia nu sunt experți care să poată evalua dimensiunea daunelor. Ce prevede amendamentul „Costurile de piață” sunt definite astfel: „prețurile/costurile finale de vânzare ale operatorilor economici autorizați, obținute pe baza cererii și ofertei, la care orice persoană are acces neîngrădit atunci când intenționează să achiziționeze un bun sau un serviciu și pe care aceasta se angajază se le suporte la achiziția unui bun sau la efectuarea unui serviciu”.

Practic, dacă paragraful de mai sus rămâne în lege, șoferii vor trebui să scoată din propriul buzunar diferența între „costul de piață” și costul efectiv al reparației. „Prin acest articol, păgubiții RCA nevinovați de producerea unui accident vor fi obligați să suporte o coplată din propriul buzunar pentru a acoperi costurile reparațiilor către unitățile reparatoare, ceea ce este contrar principiului reparării integrale a prejudiciului și a asigurării RCA”, se arată într-un comunicat al Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR).


Asigurătorii centrează, asigurătorii dau cu capul De asemenea, transportatorii acuză că amendamentul care prevede stabilirea cuantumului reparațiilor prin negociere directă între asigurători și păgubiți afectează masiv drepturile consumatorilor, fără să-i protejeze.

COTAR: "Această propunere va obliga păgubitul să accepte orice sumă oferită ca despăgubire, chiar dacă aceasta nu ar fi suficientă pentru acoperirea costurilor reparației vehiculului avariat."

Un alt amendament arată că păgubiții nu vor mai avea dreptul de a ceda altor persoane încasarea banilor din reparații. Sunt vizate aici convențiile între service-uri și păgubiți, care sunt folosite în acest moment.


Acum, un șofer cu mașina lovită își duce mașina la orice service, care face reparațiile și returnează vehiculul, dar devine apoi proprietarul creanței către asigurător și încasează banii direct. În cele mai multe cazuri, service-urile se judecă în instanțe pentru bani.

Fără mașină de schimb În fine, un alt amendament elimină dreptul de a primi mașină de schimb în caz de accident, dacă în familie există un alt vehicul. „Nu înțeleg, ce facem aici? RCA-ul se plătește în familie?”, întreabă ironic Vasile Ștefănescu, președintele COTAR, care găsește măsura aflată acum în vigoare justificată, din moment ce pentru fiecare mașină se achită asigurarea obligatorie. Lipsă de opțiuni Transportatorii acuză că societățile de asigurări „doresc să controleze atât prețul de vânzare al RCA, cât și cuantumul despăgubirilor, reducându-i astfel pe păgubiți la o poziție vulnerabilă și lipsindu-i de opțiuni, în scopul maximizării profitului asigurătorilor și cu ignorarea cerințelor de siguranță și calitate și a principiilor care consacră dreptul la despăgubire integrală”. În acest moment, 90% din procesele din instanțe sunt câștigate de păgubiți și de service-urile auto, „în timp ce societățile de asigurări nu vor să își asume obligațiile de plată”, acuză organizația.

ASF transmite că nu comentează Libertatea a solicitat un punct de vedere din partea oficialilor ASF în privința amendamentelor aflate în dezbare în Parlament și a acuzațiilor aduse de COTAR. Autoritatea nu a transmis că nu comentează: „Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) nu comentează comunicatul transmis de COTAR, în virtutea respectării dreptului la liberă opinie, care este garantat în România. Conform legislației în vigoare, ASF are obligația de a asigura stabilitatea pieței asigurărilor și de a proteja consumatorii și acționează activ în acest sens”.

Transportatorii avertizează că vor protesta Transportatorii cer eliminarea propunerilor pe care le caracterizează drept „abuzive” și amenință cu proteste în fața Guvernului, în caz contrar. De asemenea, cer „reorganizarea din temelii” a ASF și un control real al instituției și al sectorului de asigurări din România. ASF s-a aflat în centrul mai multor scandaluri în ultimii ani, după falimentele Euroins, City Insurance, Carpatica Asig și Astra Asigurări. S-au scumpit cu 7%, deși erau plafonate Prețul polițelor RCA este înghețat din 2023, după falimentul Euroins. Cu toate acestea, tarifele RCA au crescut cu 7% anul trecut, conform datelor oficiale, iar după eliminarea plafonării ar urma să crească din nou, conform transportatorilor. Sorin Mititelu, vicepreședintele ASF responsabil pentru sectorul asigurărilor, declara recent pentru Libertatea că prețurile nu ar trebui să crească după eliminarea plafonării. Instituția va elabora un ghid prin care ASF va putea cere lămuriri companiilor care au prețuri mult mai mari față de tarifele de referință și va putea impune măsuri. Vasile Ștefănescu nu este însă foarte optimist cu privire la acest cod: „Asigurătorii nu respectă acum legea și va trebui să ne așteptăm că vor respecta un cod?”. Asigurătorii din România au înregistrat anul trecut profituri-record, dar Mititelu spune că rezultatele vin din alte linii de business, nu din RCA. Asigurătorii acuză un „fake news” din partea transportatorilor Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din Romania (UNSAR) acuză COTAR de fake news și spune că nu va exista nicio coplată. Organizația insistă că prețul este cel stabilit de piață, adică de cerere și ofertă. „Prețul de piață nu poate fi decât acela obținut prin cerere și ofertă și este cel pe care o persoană fizică sau juridică îl acceptă (asigurătorul RCA sau persoana prejudiciată) și se angajează să îl suporte. Prin urmare, nu va exista nicio coplată”, arată UNSAR. În privința reparațiilor care vor trebui făcute doar pe bază de convenție între service și asigurător, organizația acuză că sunt „simple speculații tendențioase fără nicio bază legală, dar care, cu rea-credință, pornesc de la falsa premisă că unitățile reparatoare care vor colabora cu asigurătorii sunt deja vinovate de încălcarea reglementărilor privind efectuarea activității de reparații”. Legat de neacordarea mașinii de înlocuire, uniunea spune că articolele în cauză „nu reprezintă altceva decât o aplicare a principiilor legii civile care implică responsabilizarea persoanelor prejudiciate de a se comporta cu diligență în cazul producerii unui prejudiciu și de a preveni majorarea nejustificată a cuantumului despăgubirii peste ceea ce este obiectiv necesar acoperii prejudiciului”. În privința cesiunii de creanțe, UNSAR afirmă că o hotărâre a Curții Europene de Justiție a disociat în mod expres calitatea de „persoană prejudiciată” de cesionarii de creanțe.

sursa



nu stiu cum, dar daca-i adevarat, legea asta pare dictata de asiguratori. ei au toate drepturile din lume, clientii au dreptul doar sa plateasca.

#2
geo76com

geo76com

    Maninc clone fara memorie si stresez userii bugetari

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 23,304
  • Înscris: 14.09.2004
Sa mai plateasca fratele lui Dan Spataru si atunci o sa aiba venituri zero asiguratorii...

#3
gogosaru100

gogosaru100

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,667
  • Înscris: 06.08.2015
un cacat. dar sa faca o galgara cu stil nu vor?

#4
Fane

Fane

    cipat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,459
  • Înscris: 05.06.2002

View Postgeo76com, on 14 mai 2024 - 12:05, said:

Sa mai plateasca fratele lui Dan Spataru si atunci o sa aiba venituri zero asiguratorii...
cum o sa faci asta? renunti la masina si devii biciclist?

#5
gogosaru100

gogosaru100

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,667
  • Înscris: 06.08.2015

View PostFane, on 14 mai 2024 - 12:22, said:

cum o sa faci asta? renunti la masina si devii biciclist?
"Activist" de mediu

#6
stefan0011

stefan0011

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,466
  • Înscris: 01.09.2021
S a găsit motivul pentru care asiguratorii au dat faliment...romanii se tamponează prea mult și au mașinile prea scumpe.
Avea dreptate ala care și a distrus masina in direct, devine greu de trăit în romanica asta. Taxe ca în vest și mafie ca în est...sau ambele sunt ca în vest?

#7
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 123,257
  • Înscris: 07.02.2003
Coplata daca se depaseste valoarea de piata si pana la cea reala solicitata este menita sa blocheze smenarii care supraevalueaza reparatiile si piesele. Iar asta evident supara pe unii. Nimeni nu vrea sa plateasca in plus pentru smecherie, asa ca sa faca reparatiile mai ieftin. Pe de alta parte asiguratorii nu mai vor nici ei sa plateasca in plus fata de "cat face" real.

Edited by andreic, 14 May 2024 - 12:40.


#8
eiffel

eiffel

    BusyWorm

  • Grup: Moderators
  • Posts: 68,873
  • Înscris: 15.06.2004
Tamponari pre multe sunt, dar pe langa soferii beti/drogati/nesimtiti mai e o chestie aici - nici drumurile noastre nu sunt prea sigure - daca am fi avut autostrazi peste tot...

View PostFane, on 14 mai 2024 - 12:22, said:

cum o sa faci asta? renunti la masina si devii biciclist?

Daca ai stii ce economii faci...

#9
Kunzite

Kunzite

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,213
  • Înscris: 12.06.2004
ASF sunt aia cu 16 salarii, prin masurile astea vor sa-si mai dea inca 2-3...

#10
stefan0011

stefan0011

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,466
  • Înscris: 01.09.2021

View Postandreic, on 14 mai 2024 - 12:38, said:

Coplata daca se depaseste valoarea de piata si pana la cea reala solicitata este menita sa blocheze smenarii care supraevalueaza reparatiile si piesele. Iar asta evident supara pe unii. Nimeni nu vrea sa plateasca in plus pentru smecherie, asa ca sa faca reparatiile mai ieftin. Pe de alta parte asiguratorii nu mai vor nici ei sa plateasca in plus fata de "cat face" real.
Supraevaluarile le fac service urile, asigurătorul nu vrea sa plătească prețul umflat, plătește asiguratul, nu? Super afacere pentru asigurat, ce vina are el ca service-urile au libertatea sa umfle preturile? Și cum se poate apara de practica asta?

View Posteiffel, on 14 mai 2024 - 12:38, said:

Tamponari pre multe sunt, dar pe langa soferii beti/drogati/nesimtiti mai e o chestie aici - nici drumurile noastre nu sunt prea sigure - daca am fi avut autostrazi peste tot...



Daca ai stii ce economii faci...
Pun pariu ca după ce se vor da în folosință autostrăzile astea ce se fac acum, nr accidentelor va creste, și accidente grave la viteze mari. Aia care au condus căruță pana mai ieri dau acum de autostrada și se cred la raliu.

Edited by stefan0011, 14 May 2024 - 12:50.


#11
shiva

shiva

    Nameless hero. Professional bug slayer mom.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,941
  • Înscris: 06.10.2003
E obligatorie? Atunci nu am de ce plăti frașiză sau altele.
Fă-o opțională și atunci pot alege.

ASF nSF

#12
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 52,251
  • Înscris: 30.10.2003

Vizualizare mesajstefan0011, pe 14 mai 2024 - 12:36, a scris:

S a găsit motivul pentru care asiguratorii au dat faliment...romanii se tamponează prea mult și au mașinile prea scumpe.
Avea dreptate ala care și a distrus masina in direct, devine greu de trăit în romanica asta. Taxe ca în vest și mafie ca în est...sau ambele sunt ca în vest?
Eu cred ca romanii se tamponeaza mai des dacat isi pot permite sa plateasca.  Nu vreau sa apar asiguratorii.

Vizualizare mesajstefan0011, pe 14 mai 2024 - 12:50, a scris:

Pun pariu ca după ce se vor da în folosință autostrăzile astea ce se fac acum, nr accidentelor va creste, și accidente grave la viteze mari. Aia care au condus căruță pana mai ieri dau acum de autostrada și se cred la raliu.
Ai sa pierzi. E deja dovedit ca accidentele scad odata cu aparitia autostrazilor: mai putine depasiri, dobitocii sunt imprastiati pe o suprafata mai mare, deci sansele de accidente sunt masini. Soferii raman aceiasi, doar autostrazile reduc sansele de producere a unui accident.

#13
stefan0011

stefan0011

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,466
  • Înscris: 01.09.2021
Pai sa facă tarifele în funcție de istoric, nu de vârstă. Ai istoric nasol, plătești mai mult

#14
Fane

Fane

    cipat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,459
  • Înscris: 05.06.2002

Vizualizare mesajandreic, pe 14 mai 2024 - 12:38, a scris:

Coplata daca se depaseste valoarea de piata si pana la cea reala solicitata este menita sa blocheze smenarii care supraevalueaza reparatiile si piesele. Iar asta evident supara pe unii. Nimeni nu vrea sa plateasca in plus pentru smecherie, asa ca sa faca reparatiile mai ieftin. Pe de alta parte asiguratorii nu mai vor nici ei sa plateasca in plus fata de "cat face" real.
cine stabileste "valoarea de piata" si de ce trebuie clientul sa aiba grija asta?

#15
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 52,251
  • Înscris: 30.10.2003

Vizualizare mesajstefan0011, pe 14 mai 2024 - 13:05, a scris:

Pai sa facă tarifele în funcție de istoric, nu de vârstă. Ai istoric nasol, plătești mai mult
Pai din cate citesc se pune si istoricul ...

#16
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,677
  • Înscris: 08.01.2021
Eu sunt surprins că nu s-a băgat și pe la mine chestia asta.
Devizele reparațiilor pe asigurare sunt absolut aiuritoare. E drept ca și primele de asigurare sunt altele.

#17
stefan0011

stefan0011

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,466
  • Înscris: 01.09.2021
Se pune, dar se pare ca nu acoperă cheltuielile.

#18
tatimeu

tatimeu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,426
  • Înscris: 15.10.2007

View Postandreic, on 14 mai 2024 - 12:38, said:

Coplata daca se depaseste valoarea de piata si pana la cea reala solicitata este menita sa blocheze smenarii care supraevalueaza reparatiile si piesele. Iar asta evident supara pe unii. Nimeni nu vrea sa plateasca in plus pentru smecherie, asa ca sa faca reparatiile mai ieftin. Pe de alta parte asiguratorii nu mai vor nici ei sa plateasca in plus fata de "cat face" real.
mai explica o data chestia asta ca eu ...mai prost si nu inteleg

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate