Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Frauda magazin online

AC Woods Venezia Smart - nu races...

podea ciment denivelata

Îndepartare bule folie reflectoriz...
 Revista imobiliara cu poze... cir...

Recomandare soundbar pentru laptop

Veți renunța in 2025 la...

Coaxial pentru cablare casa
 "Gipane" cu girofar care ...

Mai e cineva pe forum, in afara d...

COSAFA CUP 2024

Cartela internet cu roaming - com...
 Service Liebherr

Modificare lucrare cimentata

Refinanțare credit ipotecar ...

site CNAIR, sectiunea vignettes -...
 

VW e-Up second hand sau alternative.

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
15 replies to this topic

#1
nickthekid2024

nickthekid2024

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 4
  • Înscris: 14.05.2024
Buna,

Detin un Polo luat la mana a doua de 10 ani si jumatate. Este produs in Martie 2005 cu motorizare 1.2 (64 CP).
Pentru ca acum il folosesc exclusiv in oras, astazi sunt in cautarea unei masini electrice second hand cu buget maxim de 11000 euro.
Numarul de kilometri facuti intr-o luna sunt in jur de 370. Incarcarea lui este gratuita la serviciu si 1 leu pe KWh in apropierea blocului.
Rog o parere despre VW e-Up si alternative. Studiez masinile electrice de ceva vreme, deci cunosc cateceva depre ele. Nu am condus inca nici una.
Dacia Spring nu am luat-o in considerare.
Multumesc tuturor anticipat pentru raspunsuri.

#2
Naijax

Naijax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,411
  • Înscris: 13.03.2017
Nu stiu ce cunosti matale despre masini electrice dar Volkswagen Up nu se mai produce de aproape un an
In plus, sunt recunoscute pentru autonomia scazuta in timpul sezonului rece - cica undeva la 80km dar, la una second hand, mai scadem un pic
Eu nu as lua asa ceva

De fapt, o masina electrica "merita" doar noua sau max. 1 an vechime

#3
Leo2006

Leo2006

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,411
  • Înscris: 30.08.2006
Cred ca un scuter electric cu autonomie medie e mai avantajos si ramai si cu 9000 euro economisiti. Masina o folosesti cand conditiile meteo sunt nefavorabile.
Deci faci doar 20Km dus-intors pana la job. Scuterul este ideal pentru distanta asta. Nu vinde Polo pentru un Up electric cu bateria uzata.
1200 euro si 60km autonomie. Nu te costa nimic in plus in zilele cand te deplasezi la job.
https://www.emag.ro/.../pd/DXKD6NYBM/?
Daca stai la casa e ideal.

Edited by Leo2006, 14 May 2024 - 11:15.


#4
roPopa

roPopa

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,337
  • Înscris: 21.01.2011
Nu ai prea multe optiuni. recomand autoscout24 pentru gasire de masina sau autovit dar ...
Poti sa ne spui de ce ai exclus Dacia Spring?
Eu am condus 2 ani acuma merge sotia cu ea. Are chestiuni care nu imi plac (fiind una din cele mai ieftine de pe piata, dar nu in ce priveste mersul ei), dar nu prea sunt alte marci pe piata la banii astia.

#5
r_vlad

r_vlad

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 829
  • Înscris: 12.02.2008
VW e-up! este o masina excelenta de oras. Cauta modelul cu facelift, aparut pe final de 2019, pentru ca are bateria mai mare, 32 kWh. Vad doar una pe autovit cu bateria de 32 kWh si care se incadreaza in bugetul tau. Daca esti sigur ca pe viitor nu vei circula mai mult decat cei 370 km pe luna merge si varianta pre-facelift dar ma astept in curand sa apara mai multe e-up! de 32 kWh care sa se apropie de bugetul tau.

#6
laurcj

laurcj

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,566
  • Înscris: 22.07.2008

View PostNaijax, on 14 mai 2024 - 10:43, said:

In plus, sunt recunoscute pentru autonomia scazuta in timpul sezonului rece - cica undeva la 80km dar, la una second hand, mai scadem un pic

Probabil te referi la prima versiune, cea cu baterie de 16kWh. Din 2019 sau 2020 pana in 2023 s-a produs o versiune cu baterie dubla, 32 kWh si range-ul e practic dublu:  https://ev-database....Volkswagen-e-Up  Mai exista surorile Skoda Citigo iV si echivalentul Seat Mii. Citigo iV a fost disponibila in exemplare foarte putine in 2020, nu stiu daca Seat Mii electric s-a vandut in RO.

Si eu cochetam cu achizitia unui VW eUP / Skoda Citigo iV. Pana la urma am renuntat cel putin deocamdata, deoarece preturile cerute pe piata SH mi se par nejustificat de mari. Cele produse prin 2020, care se apropie de sfarsitul garantiei de 4 ani pe masina (bateria are 8 ani garantie) au preturi in jur de 12000 euro sau mai mari. Daca vrei ceva mai nou, ca sa mai ai garantie mai multa se cer preturi de 14 - 15000 euro, practic mai mult decat au platit proprietarii prin Rabla Plus. In plus problema principala e ca e destul de greu sa afli starea de sanatate a bateriei. M-am interesat la reprezentanta VW din orasul meu si singura modalitate e sa lasi masina la ei cateva zile, timp in care ei descarca complet si reincarca bateria pe ceva aparat special. Testul acesta costa 1000 lei la inceputul anului. Cam mult sa dai 1000 lei si pe urma sa nu mai cumperi masina.

Edited by laurcj, 14 May 2024 - 11:58.


#7
sebastian-ionescu

sebastian-ionescu

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 185
  • Înscris: 18.07.2023

View PostNaijax, on 14 mai 2024 - 10:43, said:

De fapt, o masina electrica "merita" doar noua sau max. 1 an vechime
daca nu merita achizita sigur nu merita nici detinerea . Logic vorbind .

Asta ar inseamna ca toti proprietarii le dau la fier vechi la 1 an vechime.

#8
nickthekid2024

nickthekid2024

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 4
  • Înscris: 14.05.2024

View Postr_vlad, on 14 mai 2024 - 11:18, said:

VW e-up! este o masina excelenta de oras. Cauta modelul cu facelift, aparut pe final de 2019, pentru ca are bateria mai mare, 32 kWh. Vad doar una pe autovit cu bateria de 32 kWh si care se incadreaza in bugetul tau. Daca esti sigur ca pe viitor nu vei circula mai mult decat cei 370 km pe luna merge si varianta pre-facelift dar ma astept in curand sa apara mai multe e-up! de 32 kWh care sa se apropie de bugetul tau.

Multumesc de sugestie. Am sa iau in considerare tot ce a fost scris aici. Majoritatea electicelor dupa 60.000-100.000Km au capacitatea bateriei redusa cu minim 12-15%. (Am gasit teste la VW e-Up si Tesla). deci chiar si una second-hand si km necesari de acoperit intr-o luna costurile de exploatare strict pe consum nu vor fi mai mari de 15 bani/km. Legat de POLO consumul in oras aglomerat pe zi ce trece a ajuns sa ramana la 9%. Este invechit si plin de rugina la cei 19 ani vechime. Aplicatia in care am trecut toate costurile imi arata un cost de 2500 lei pe an doar pe benzina. in cazul electricei nu vor depasi 600 lei strict vorbind de consum.

#9
bobalex18

bobalex18

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,509
  • Înscris: 18.06.2007
la 15k iei un i3 cu baterie de 94 sau 120AH - mașina ideală pentru oraș

#10
jmek4you

jmek4you

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,285
  • Înscris: 22.05.2011
Daca incarcarea e gratis la munca, de ce nu bagi banii de combustibil si de revizie in rate la banca si iti iei ceva nou sau aproape nou ?

#11
bluesnake

bluesnake

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,775
  • Înscris: 22.11.2006
Scuze, dar ce are Dacia Spring?

De ce ti-ai lua ceva SH, cand poti cumparat Dacia asta cu autonomie de vreo 200 km, la aceeasi bani?

Nu ma intelege gresit, nu sunt fan, dar rational, are sens.

#12
andrei_221

andrei_221

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,794
  • Înscris: 22.12.2006

View Postlaurcj, on 14 mai 2024 - 11:50, said:

M-am interesat la reprezentanta VW din orasul meu si singura modalitate e sa lasi masina la ei cateva zile, timp in care ei descarca complet si reincarca bateria pe ceva aparat special. Testul acesta costa 1000 lei la inceputul anului. Cam mult sa dai 1000 lei si pe urma sa nu mai cumperi masina.

ai fost dezinformat mai grav ca poporul roman de politicieni....

dureaza fix 5 minute, platesti maxim o diagnoza... Nu se descarca, nu se incarca nimic... BMS masinii monitorizeaza si contorizeaza in permanenta bateria si stie starea ei de sanatate....

#13
laurcj

laurcj

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,566
  • Înscris: 22.07.2008
@andrei_221, ai facut o asemenea diagnoza la VW eUP si ai reusit sa afli SOH-ul bateriei ? Daca da, la ce dealer VW ?

In cazul meu, daca am fost dezinformat nu stiu, dar am inteles ca la VW eUP nu se poate afla procentajul de sanatate al bateriei cu diagnoza. In perioada aceea am cautat si eu pe internet si intradevar la eGolf se afiseaza ceva valoare folosind interfata de diagnoza OBDEleven din care se poate cumva deduce SOH-ul, dar aceeasi interfata la eUP nu afiseaza nimic. Un coleg de forum posesor de VW ID3 a scris de ceva timp ca si la gama ID de la VW trebuie urmata o procedura specifica la dealer pentru a afla SOH-ul bateriei.

Chiar si la Dacia Spring unde BMS-ul masinii intradevar contorizeaza SOH-ul si se poate citi cu o simpla interfata OBD pe Bluetooth, este doar o valoare foarte estimativa care nu tine cont de cum a fost folosita sau incarcata masina. Acelasi procentaj este afisat si la masini cu kilometri putini cat si la cele cu rulaj mare.

Edited by laurcj, 15 May 2024 - 08:03.


#14
andreyvsjoker

andreyvsjoker

    unProfessional Joker

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,316
  • Înscris: 25.01.2007
SOH-ul asta in 5 min e doar o prostioara. O estimare, care uneori n-are nici o treaba cu realitatea.

#15
andrei_221

andrei_221

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,794
  • Înscris: 22.12.2006
ma rog,. fiecare cu parerea lui. Eu vorbesc din experienta.
cine crezi ca sta sa descarce bateria sa mearga sute de km??  si sa o incarcare cum ? Nicio reprezentanta nu are statie de incarcare cu contor separat ca sa vada cati kw intra in baterie. sa calculeze apoi pierderile din OBC, etc
hai sa fim seriosi si sa vorbim despre ce stim, nu despre ce credem


BMS stie foarte bine ce SOH  are bateria , pentru ca o monitorizeaza in permanenta.

Edited by andrei_221, 15 May 2024 - 17:05.


#16
andreyvsjoker

andreyvsjoker

    unProfessional Joker

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,316
  • Înscris: 25.01.2007
Da, eu vorbesc din ce am visat azi noapte, nu stiu nimic.
BMS e f tare. stie exact care e SOH.

Ce sa faca service-ul cu contorul? sa monitorizeze pierderile la incarcare? Posted image   Curentul ce intra in baterie se vede prin diagnoza nu pe contor.

Edited by andreyvsjoker, 16 May 2024 - 02:57.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate