Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Pornire dificila

Diferential wifi

Model gard

Termosistem cu spuma sau adeziv?
 VoWiFi sau WiFi Calling

Problema temperatura ACM centrala...

La Sinesti pe magistrala

,,Razbunarea tocilarilor: la ce s...
 Bardonecchia, stațiunea de s...

Cum il poate incerca Zeul biblic ...

Avocat imobiliar pentru vicii asc...

Achizitie miniPC.
 In ce an este bine sa cumperi tel...

Cablu electric pentru exterior

La multi ani indragostilor! D...

Germania a legalizat consumul de ...
 

RCA pe sofer

* * * - - 2 votes
  • Please log in to reply
107 replies to this topic

#1
murdar

murdar

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,838
  • Înscris: 24.05.2020
Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a trimis Parlamentului un set de propuneri pentru schimbarea legislației RCA.

Quote

Mult discutatul concept „RCA pe șofer” va fi până la urmă implementat, cel mai probabil anul acesta, prin lege, după ce ASF a venit cu propuneri de modificare în ceea ce privește definiția Contractului de asigurare RCA. Mai precis, în momentul în care este asigurat vehiculul ,trebuie declarați toți utilizatorii, iar la formarea prețului va fi luată în calcul analiza de risc a tuturor celor care conduc, inclusiv categoriile lor de bonus malus. Este o măsură care pe de o parte poate duce la reducerea primei, însă pe de alta va aduce penalizări și un preț mai mare pentru RCA, în cazul în care se constată că mașina este condusă de un șofer nedeclarat ca utilizator.

Evident sunt mai multe propuneri, dar asta mi se pare de departe cea mai importanta. Asigurarea RCA pe sofer ii va nemultumi pe multi. Totusi asta e normalitatea. Masina nu face accident de capul ei.

Articolul complet aici: https://www.economic...iri_723881.html

#2
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 23,937
  • Înscris: 22.05.2003
Posibilitatea exista si inainte, doar ca acum se face o romaneasca, motiv pentru a mari si mai mult polita.
Problema e simpla..
Ce se intampla daca masina e implicata intr-un accident si soferul Nu era trecut pe RCA?

In cazul meu, sotul detine ambele masini in familie si nu am clasa BM, desi conduc masina de 20+ ani.

E o idiotenie, o jumatate de masura clasica.

#3
Sephh

Sephh

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 673
  • Înscris: 28.04.2006
Nu le convenea ca aia de 20 de ani plateau mai putin punand masina pe numele unui parinte.

Insa ce te impiedica daca te opreste politia sa spui ca mergi cu masina aceea doar in acea zi, daca dai masina la un prieten sa faca un drum ii trebuie si aceluia rca?

#4
Valy_User

Valy_User

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,833
  • Înscris: 02.08.2021
Dar tot pe mașină va fi, nu?
Că ia in calcul si ceilalți utilizatori declarați, ok.
Dar vor interzice conducerea mașinii de alți utilizatori?

#5
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,467
  • Înscris: 03.12.2005
E cazul sa se incheie o data cu falsurile astea, masina pe numele parintilor, catelului samd cand nu ei sunt utilizatorul. Singura nu face nici un accident, ci doar ca urmare a actiunilor soferului. E normal ca prima de asigurare sa tina cont de istoricul soferului real.

#6
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 23,937
  • Înscris: 22.05.2003
Daca cititi articolul, o sa vedeti de fapt ca e o crestere mascata in practica a tuturor asigurarilor RCA.
Faza cu fransiza e bombona de pe coliva, pentru ca (vezi CASCO), foarte rapid nu vei mai vedea RCA fara fransiza, iar fransizele in cativa ani vor deveni grosolan de mari.

Situatia 1:
- o masina, sotul proprietar, sotia nu aparea nicaieri.
Acum va aparea ca utilizator, BM0 => motiv de crestere RCA.

Situatia 2:
- 2->N masini in familie, daca treci utilizatori la toate ambii soti -> penalizare pe toate

Situatia 3
- mai adaugi la Sit 1 sau 2 un tanar => ai dat de dracu.

#7
sanderoalex

sanderoalex

    Nefumător înrăit

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,574
  • Înscris: 26.03.2009
Nu știu cum să mai scoată bani din piatră seacă ( secată)! Or să vină unii să zică " vai, asta e normalitatea" uitând că ce se întâmplă pe la noi e anormal de anormal. Puriștii or să sară că mașina e un moft, e ptr hoți, că lumea cinstită e o raritate

#8
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,467
  • Înscris: 03.12.2005
Sunt minim 5 ani de cand poti adauga nominal soferi si pe asigurarile noastre. Stiu pentru ca m-am adaugat pe o masina din familie pe care o mai imprumut. Pe baza lui s-ar putea constitui istoric in conditiile astea.
Evident ca n-a facut nimeni pentru ca in majoritatea cazurilor cel care trebuia adaugat are istoric mai mic si creste prima.

#9
alex342

alex342

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,244
  • Înscris: 23.09.2017
Pai daca este RCA pe sofer, cum se diferentiaza rca-ul pe capacitate cilindrica?

#10
fqx

fqx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,171
  • Înscris: 23.08.2014

View PostAdm, on 10 februarie 2024 - 13:00, said:

Daca cititi articolul, o sa vedeti de fapt ca e o crestere mascata in practica a tuturor asigurarilor RCA.
Faza cu franciza e bombona de pe coliva, pentru ca (vezi CASCO), foarte rapid nu vei mai vedea RCA fara franciza, iar francizele in cativa ani vor deveni grosolan de mari.

Situatia 1:
- o masina, sotul proprietar, sotia nu aparea nicaieri.
Acum va aparea ca utilziator, BM0 => motiv de crestere RCA.

Situatia 2:
- 2->N masini in familie, daca treci utilizatori la toate ambii soti -> penalizare pe toate

Situatia 3
- mai adaugi la Sit 1 sau 2 un tanar => ai dat de dracu.
Da e absolut normal, ca ala care are risc mai mare sa plateasca mai mult.E plin de tineri care fac accidente si asigurarile sint pe numele parintilor.Exista si exceptii, nu zi ca nu.

#11
__Dan__

__Dan__

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,697
  • Înscris: 15.04.2019
Ok. Cum isi asigura masinile o firma care are 20 autoutilitare + 40 soferi care lucreaza pe ture si schimba si dubele (defectiuni, concedii s.a.m.d.)?
Sau firme de taxi, politia etc.?

Edited by __Dan__, 10 February 2024 - 13:55.


#12
lex2010

lex2010

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,405
  • Înscris: 21.10.2009

View Postsebulbus, on 10 februarie 2024 - 13:08, said:

Sunt minim 5 ani de cand poti adauga nominal soferi si pe asigurarile noastre. Stiu pentru ca m-am adaugat pe o masina din familie pe care o mai imprumut. Pe baza lui s-ar putea constitui istoric in conditiile astea.
Evident ca n-a facut nimeni pentru ca in majoritatea cazurilor cel care trebuia adaugat are istoric mai mic si creste prima.

M-am trecut si eu, dar nu imi apare numele pe asigurare. Cred ca e doar la ei in sistem. Tie iti apare numele, ca utilizator(al doilea sofer), pe langa cel al titularului politei?

Edited by lex2010, 10 February 2024 - 13:50.


#13
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,467
  • Înscris: 03.12.2005
Apare, e doua rubrici mai jos pe aceeasi coloana. Un pic deasupra clasei de bonus.

#14
sebastian-ionescu

sebastian-ionescu

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 117
  • Înscris: 18.07.2023

View PostAdm, on 10 februarie 2024 - 12:31, said:


Ce se intampla daca masina e implicata intr-un accident si soferul Nu era trecut pe RCA?

da in Germania cum e ? sau alte tari cu apa calda.


Nu înțeleg de ce România se chinuie de 34 de ani sa reinventeze roata având antecedente de anomalii genetice grave in societate si implicit si la conducere.

#15
blogeranonim

blogeranonim

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 304
  • Înscris: 08.02.2010
Dupa parerea mea, ar trebui RCA pe sofer, fara sa implice vreun autoturism, si sa se plateasca pentru fiecare categorie de permis detinuta, separat.
Adica fac RCA pentru cat A si B, si pot sa conduc orice autoturism sau motocicleta(A), iar in caz de accident sa plateasca RCA-ul meu, chiar daca masina pe care o conduc este a lu Vericu'.
Si pentru diferentiere la capacitate cilindrica sau putere, sa coste mai putin daca conduc pana in x CP, sau pana in x cm3.
Ce rost are sa platesc pentru 6.3V8, cu peste 600CP, daca eu merg cu 1.4MPI de aproape 75CP, si poate ocazional conduc maxim vreo duba cu 2.2 de max 130CP?
Este doar parerea mea, si nu trebuie sa fie agreata de restul omenirii.

#16
alex342

alex342

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,244
  • Înscris: 23.09.2017

View Postblogeranonim, on 10 februarie 2024 - 14:40, said:

Si pentru diferentiere la capacitate cilindrica sau putere, sa coste mai putin daca conduc pana in x CP, sau pana in x cm3.
Ce rost are sa platesc pentru 6.3V8, cu peste 600CP, daca eu merg cu 1.4MPI de aproape 75CP, si poate ocazional conduc maxim vreo duba cu 2.2 de max 130CP?

Si cum faci daca tu ai rca pe sofer pt <1.4, insa un prieten cu moto de >2.0 te roaga sa ii conduci masina. Iti faci 5 rca-uri pt capacitati cilindirce diferite?

O porcarie. Subscriu de la spunea amd., o posrcarie totala rca pe sofer.

#17
cipinet

cipinet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,019
  • Înscris: 25.08.2010
Nu am citit articolul!
Parerea mea: RCA pe numele meu, daca fac accident sa ma bage la ce bonus malus se considera in fuctie de ce masina am condus la momentul accidentului, ani de condus, cilindree, categorie permis etc. Atunci cand ma urc la volan imi asum eu vina.

Edited by cipinet, 10 February 2024 - 15:00.


#18
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,785
  • Înscris: 01.03.2013
Daca chiar ar fi "pe sofer" ar fi o masura buna, dar asta ar insemna sa NU mai implice nimic legat de masina, ceea ce nu rezulta din articol.

Adica daca eu imi fac RCA pentru categoria B, sa pot conduce ORICE autoturism categoria B cu acel RCA.

Asa cum este propunerea, nu este "pe sofer".
Este "pe masina + soferi".

Iarna asta un coleg si-a rupt piciorul la ski si m-a rugat pe mine sa-i aduc acasa masina - DIN ALT JUDET.
Daca era in vigoare RCA conform acestei propuneri, eu in nici un caz n-as fi fost trecut pe RCA-ul masinii respective. As fi avut dreptul sa conduc masina respectiva?

Edited by kolfleading, 10 February 2024 - 14:57.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate