Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
La multi ani @creativestar!

La multi ani @Nimcid25!

"Spionul" nostru cel de t...

Care aplicatie are cele mai ok co...
 Parere antrenament incepator

Dilema sursa

Ajutor Android Redmi10

Poti sa conduci o masina cu putin...
 Ce inseamna "izdavoi" ?

Poco X6 Pro vs OnePlus Nord 3

Lirapay

Durata maxima video in Google Pho...
 Deschidere fisiere docx si poze s...

Motivare hotarare

Router wireless ZTE ZXHN H3601P

Server local disponibil pe re5...
 

banda sau acostament DN2 E85?

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
179 replies to this topic

#163
sanderoalex

sanderoalex

    Nefumător înrăit

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,653
  • Înscris: 26.03.2009
Problema pe DN2 se poate rezolva cu sectoare alternante de 2+1 benzi. În localități e oricum o singură bandă pe sens, așa că trebuie repliere pe o singură bandă. Dacă ar băga în lege și "fermoarul" atunci s- ar circula mai omenește.

#164
relu11051

relu11051

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,298
  • Înscris: 02.05.2008
Ca pe Valea Oltului...

#165
MareleIntelept

MareleIntelept

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,764
  • Înscris: 26.07.2023
Frica pazeste bostana. Decat sa-i provoc vreunui Napoleon o criza de personalitate la 100-120 km/h, mai bine ma sterg la fund cu articolul care interzice circulatia pe acostament. Ultima aventura pe E85 am avut-o acum vreo trei sau patru ani, cand am venit acasa de la Iasi. Cand am ajuns teafar la Bucuresti, mi-a venit sa pup asfaltul. Soseaua kamikaze, unde daca scapi de accident, poti face apoplexie.
Si am constatat o treaba: aborigenii sunt mandri de drumul ala si de stilul de conducere pe care l-au dezvoltat pe el. Viniturile sunt victime sigure.

#166
DannyHuwe

DannyHuwe

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,577
  • Înscris: 30.03.2023
relu11051 nu incape 2 tiruri pe acelasi sens pe E85

Edited by DannyHuwe, 09 February 2024 - 14:14.


#167
slai

slai

    User Incredibil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,919
  • Înscris: 25.01.2007
Io ma intreb care era scorul mortilor pe dn2, daca nu era acostamentul, la cat de aglomerat e drumul si toate depasirile se faceau pe contrasens. Macar acum, de bine, de rau, 8 din 10 depasiri se fac fara a intra pe contrasens.

#168
flt

flt

    Euro-Bugetar Esențial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,042
  • Înscris: 10.01.2023
sau poate nu se faceau depasiri...  se mergea normal in coloana, linistit

#169
0v1d1u

0v1d1u

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,187
  • Înscris: 10.03.2007

View Postslai, on 09 februarie 2024 - 14:31, said:

Io ma intreb care era scorul mortilor pe dn2, daca nu era acostamentul, la cat de aglomerat e drumul si toate depasirile se faceau pe contrasens. Macar acum, de bine, de rau, 8 din 10 depasiri se fac fara a intra pe contrasens.

E greu de zis, deși și eu sunt de părere că acostamentul ăla a salvat mai multe vieți decât a luat, faptul că se circulă așa haotic din cauza lui posibil să fi contribuit în plus la numărul morților. Statistica pare să ne contrazică pe amândoi, oricum:

Quote

Drumul Național 2 a fost în 2020 cel pe care s-au produs cele mai multe accidente rutiere. Mai multe decât pe Drumul Național 1, care e cu 200 de kilometri mai lung.

Sursa

Pe deasupra, DN1 e și mult mai tranzitat:

Quote

În topul celor mai circulate drumuri din România conduce DN 1 Bucureşti-Borş, care are un trafic însumat al sectoarelor ce îl compun de aproape 720.000, fiind urmat la distanţă considerabilă de DN 2 Bucureşti-Siret, cu puţin peste 400.000 de ve­hicule zilnic

Sursa

Stastisticile sunt din ani diferiți, totuși nu cred că e relevant asta căci orice modificări ale numerelor or fi fost în cazul celor două șosele, cel mai probabil au fost proporționale.

Edited by 0v1d1u, 09 February 2024 - 17:04.


#170
DanyHiker

DanyHiker

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,329
  • Înscris: 06.07.2007

View Postslai, on 09 februarie 2024 - 14:31, said:

Io ma intreb care era scorul mortilor pe dn2, daca nu era acostamentul, la cat de aglomerat e drumul si toate depasirile se faceau pe contrasens.
Exact ca pe alte drumuri asemanatoare ca trafic si arhitectura, dar fara acostament. Deci mai putini morti.
Sa luam ca exemplu Ploiesti-Valenii de munte sau portiunea Dn1 Sibiu-Fagaras sau Constanta-Tulcea unde vara e haos si plin de vitezomani.. Trafic asemanator, fara acostament largit, fara binevoitori care-ti fac loc sa depasesti implantandu-te in alte masini care randul lor au "beneficiat" de alti binevoitori care se dau pe acostament, accidente mai putine.
Acostamentul ala a fluidizat traficul, dar produce morti fara numar. Daca nimeni n-ar mai folosi acostamentul, ar scadea numarul mortilior din accidente. Bineinteles, toata lumea va ajunge mai tarziu la destinatie din cauza traficului.

#171
flt

flt

    Euro-Bugetar Esențial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,042
  • Înscris: 10.01.2023

View Post0v1d1u, on 09 februarie 2024 - 17:03, said:


Sursa

Pe deasupra, DN1 e și mult mai tranzitat:

Sursa


interesant, contrazice postul de mai devreme

View Postcsi1, on 08 februarie 2024 - 18:44, said:

In 2022 DN1   640 km 16400 masini iar DN2 , 440 km , 14800 masini. Is pe telefon ca iti puneam si tabelul INS. Cu 200 km mai scurt, DN2 e mai aglomerat ca DN1 !
Si la segmente de drum, DN1 Bucuresti-Ploiesti 47 mii masini pe 2 benzi, Bucuresti-Urziceni 42 mii pe 1 banda si un acostament :)

deci cum e?

csi1 susține că traficul este doar cu 10% mai mare pe DN1, deci practic cele două DN-uri ar fi cam la fel de aglomerate
iar tu vii cu cifre care indică 80% mai mult

deci cineva a greșit statisticile

și eu cred că traficul este aproape dublu pe DN1, deci luând asta în considerare, coroborând cu nr de accidente și nr. de km, avem cam de 2x mai multe accidente pe DN2 decât pe DN1
lucru foarte explicabil, DN1 are separatori pe majoritatea segmentelor, sau trafic lent (zona montană) fără posibilitatea de acostament sau depășiri

DN2 trebuie convertit la 2+1 alternativ, și urgent.
cu separatori, că altfel nu va respecta nimeni

#172
relu11051

relu11051

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,298
  • Înscris: 02.05.2008
DN1 acum cativa ani nu avea separator de beton pana la Ploiesti, era cel putin un accident grav pe saptamana. Accidentele au ramas fix unde nu sunt separatoare de beton si unde lumea nu respecta indicatoarele, respectiv intersectia cu Snagov unde e greu sa opresti la cedeaza cand mergi pe drept de la Ploiesti la Bucuresti sau la Corbeanca sau la iesirea din Otopeni spre Ploiesti.

#173
DannyHuwe

DannyHuwe

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,577
  • Înscris: 30.03.2023
ar trebui militieni pusi sa stea la panda ptr dat amenzi,  sa dirijeze circulatia..

#174
piratu2191

piratu2191

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 237
  • Înscris: 05.10.2005

View PostDanyHiker, on 09 februarie 2024 - 11:00, said:

Pai aici e problema.
Tu facilitezi, ceilalti de pe contrasens faciliteaza si ei. Si uite asa se trezesc 2 "beneficiari" ai facilittatilor voastre ca se pupa bot in bot la 140 kmph.
Scenariu concret(sint convins ca majoritatea accidentelor greve de pe acel drum fix asa se intampla).
1. Mergi pe banda ta.
2. Din spate vine un grabit.
3. Te tragi pe acostament pentru a-i face loc
4. Grabitul intelege ca-l "ajuti" si depaseste, insa neincapand, musca cu rotile vreo juma' de metru din contrasens.
5. De pe contrasens se repeta in oglinda punctele 1-4.
6. Asa ca se izbesc frontal cei 2 din mijloc.

Sigur ca de vina sunt cei doi morti. Insa o parte din vina au si cei care incurajeaza astfel de manevre. Cand te dai la o parte din cale grabitului practic il incurajezi in prostia lui.
Solutia este ca nimeni sa nu mai circule pe acel acostament.. Acela nu este cel mai aglomerat drum din tara. Si totusi pe drumurile mai aglomerate decat acela nu se intampla atatea accidente mortale, fiindca lipsind acostamentele de acel tip, fiecare merge pe banda lui. Cand se poate, se depaseste. Altfel ba. Daca ghertoiul vede ca nu te tragi din calea lui, iar de pe contrsens vin masini, sunt convins ca nu se va baga la sacrificiu.
Si asta se poate face doar prin amenzi fara numar si politie non stop pe acel drum.
Sau blocuri de beton pe toata lungimea traseului si care sa separe sensurile de mers.
Deocamdata se circula pe principiul: mai bine el decat eu.

Exact. Scenariul tau se aplica tocmai celor ce nu folosesc acostamentul dar de la presiunea altora, incalca legea pe care vor sa o respecte. Unii nehotarati sa le zicem asa.
Daca mergi pe acostament tot timpul nu ai cui face loc. E mult mai sigur asa pentru ca venind schumacher cu 150 intrand in depasirea ta, tu fiind deja pe acostament, el avand distanta si vizibilitatea necesara pentru a trece de tine nu va intra pe contra-sens.

Totusi, intr-adevar, acest drum in forma actuala este foarte ok pentru soferi, ceilalti macar sa se decida daca incalca sau nu legea. Ori o respecti si nu te dai la o parte la flash-uri ori mergi pe acostament ca si cum ar fi banda.

#175
DanyHiker

DanyHiker

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,329
  • Înscris: 06.07.2007
Studii de caz
https://youtu.be/AOp...lFeS9Q4jwU49hqj
https://youtu.be/X2v...Wcl_VgyGUfAqDoC

#176
DannyHuwe

DannyHuwe

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,577
  • Înscris: 30.03.2023
pt DanyHiker studiaza studiul acesta de caz
https://youtu.be/A0w...?feature=shared

#177
stefteo21

stefteo21

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 245
  • Înscris: 11.01.2009

View Postflt, on 09 februarie 2024 - 15:09, said:

sau poate nu se faceau depasiri...  se mergea normal in coloana, linistit

Ca peste tot in tara de altfel unde exista drum fara acostament largit cu o singura banda pe sens Posted Image))

Multi nu se dau pe acostament fiindca prefera sa se enerveze sau dintr-un ego prostesc, nu neaparat ca s-ar simti foarte in pericol sa mearga cu jumate de masina pe acostament... si cum drumul este foarte aglomerat intalnim soferi de tot felul.

PS: eu sunt un fraier care merge pe acostament cu jumatate de masina cand se poate.

Edited by stefteo21, 09 February 2024 - 20:50.


#178
csi1

csi1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,181
  • Înscris: 05.09.2007

View Postflt, on 09 februarie 2024 - 17:24, said:

deci cum e?

csi1 susține că traficul este doar cu 10% mai mare pe DN1, deci practic cele două DN-uri ar fi cam la fel de aglomerate
iar tu vii cu cifre care indică 80% mai mult

deci cineva a greșit statisticile

și eu cred că traficul este aproape dublu pe DN1, deci luând asta în considerare, coroborând cu nr de accidente și nr. de km, avem cam de 2x mai multe accidente pe DN2 decât pe DN1
lucru foarte explicabil, DN1 are separatori pe majoritatea segmentelor, sau trafic lent (zona montană) fără posibilitatea de acostament sau depășiri


e cum spun eu , in sursa citata de tine e anul 2010 , vezi cum arata 2022 :

Attached File  Screenshot 2024-02-10 at 07-42-56 INFOGRAFICE INTERACTIVE Drumurile naționale în 2022. Care au fost cele mai circulate și ce vehicule au mers pe ele.png   40.94K   17 downloads

#179
December

December

    Liberate te ex inferis !

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 20,351
  • Înscris: 14.06.2006
Sunt fascinat cand vad cum soferii romani in 2024 sunt extraordinar de agresivi. Soferi care cunosc legea si au impresia ca merg dupa lege dar uita mereu ca mai mult de 3 zile nu te ține nimeni pe năsălie și ca mai apoi, cam in 2-3 luni îi uită nemurile și nevasta se marita cu altul.

Vad filmari cu zeci de flashuri si claxoane ca s-a bagat unul de pe banda 1 in fata lui prin oras, cand se merge oricum cu 10 km/h. Nu concepem sa-l lasam sa se bage si mai mult, trebuie sa-i bagam pula-n gura ca altfel nu se poate.

Pe autostrazi, te ingroapa de viu daca unul de pe banda 1 semnalizeaza stanga si intra pe banda 2 ca sa depaseasca un camion. Nu stim sa luam o secunda piciorul de pe acceleratie ca sa intre si ala. Nuuu.... e vinovat, nu s-a asigurat. Lasa-l frate sa intre ca ori poate nu e atent ori poate e obosit ori poate e neamt si stie ca daca semnalizeaza poate sa intre.

"E85 are o banda si acostament si gata. Nu am ce cauta pe acostament."

Pai daca nu ar fi acostamentul ala, s-ar tripla numarul mortilor pe ulița aia.

Vad filmari puse aici cu "mortii ma-tii" si claxoane ca a depasit unul un tir si a trecut pe contrasens 10 cm. Asa, si? Trage oleaca de volan ca nu te costa nimic si mergi mai departe.
Vezi ca vine unul tare din spate? Trage oleaca dreapta si lasa-l sa se duca, ca nu se infasoara linia aia care separa acostamentul de roata masinii tale.

Va aduceti aminte cum era drumul ala inainte de a fi largit? Ati mers pe el? Nu era nicio diferenta intre un drum satesc si E85. Doar ca erau marcaje.

Nu reusesc sa pricep de unde atata ura pe soferii din Romania. Frustrare ca nu avem autostrazi?

Edited by December, 10 February 2024 - 08:22.


#180
December

December

    Liberate te ex inferis !

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 20,351
  • Înscris: 14.06.2006
Si oricum mai sunt inca 27 de pagini de discutii aici:  https://forum.softpe...-pe-acostament/

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate