Bateria sau alternatorul ?
Last Updated: Nov 25 2023 00:26, Started by
SeaM932
, Nov 20 2023 22:08
·
10

#1
Posted 20 November 2023 - 22:08

Mi s-a intamplat ceva ciudat, pt prima oara.
Am plecat cu una din masini Logan benzina 1.4 pe la ora 20:00 sa iau pe cineva, a plecat fara probleme din parcare, era cam inghetata si am mers cu incalzirea la maxim, dezghetul pe luneta spate si ventilatorul clima la maxim sa dezaburesc tot ce se poate cat mai repede. Cam dupa 3 km - la semafor - am auzit ca fluctueaza turatia la ventilator, navigatia s-a oprit, relanti-ul la motor s-a turat, au cazut luminile (se aprindeau insa slab). Motorul si comenzile functionau ok. Am mai mers inca vreo 2 km, am asteptat persoana in cauza cu motorul pornit timp in care m-am uitat la contactele bateriei, nu parea nici unul slabit, am tras de ele, sa zicem ca unul nu era foarte fix. Am plecat inapoi, dupa aproape 1 km a cazut si bordul, aratau toate benzina, temperatura ulei 100% etc, noroc ca era liber pe strada, aveam doar cativa km / h ca se oprise si motorul, am aprins avariile, s-a blocat servodirectia, s-a blocat servofrana, noroc ca era parcare libera, am bagat-o in parcare. Intrebare: bateria a murit sau alternatorul ? Eu cred ca este alternatorul (nu ca mi-as dori asta) insa am mai avut baterii pe care le-am schimbat insa atunci simptomul era ca nu mai plecau deloc din parcare. Teoretic, daca alternatorul ar fi incarcat ar fi trebuit sa tina consumul de la bord atat timp cat motorul n-a fost oprit nici o secunda. Masina s-a oprit ruland pe strada. Bateria este inca 10 zile in garantie, 3 ani garantie, luata la inceputul lui dec 2020. Maine o sa merg cu masina nr. 2 si o sa incerc sa vad daca porneste cu cabluri, daca porneste o sa vad si daca alternatorul ii da tensiune sau nu. Daca as sti sigur ca e bateria terminata as cumpara una pe drum si as merge direct cu ea s-o schimb. |
#2
Posted 20 November 2023 - 22:16

Cel mai probabil e alternatorul, sau tot ce tine de el (releu, curea, etc.).
Ai remarcat bine: Teoretic, daca alternatorul ar fi incarcat ar fi trebuit sa tina consumul de la bord atat timp cat motorul n-a fost oprit nici o secunda. Masina s-a oprit ruland pe strada. Edited by pasilla, 20 November 2023 - 22:18. |
#3
Posted 20 November 2023 - 22:19

Alternatorul. Nu statea aprins martorul de baterie in bord cu motorul pornit?
|
#4
Posted 20 November 2023 - 22:39

Bateria este inca 10 zile in garantie, 3 ani garantie, luata la inceputul lui dec 2020. Daca nu ai fost din 6 luni in 6 luni la service autorizat pentru bateria ta sa-ti verifice incarcarea(pe care o platesti de fiecare data),nu mai ai garantie la acumulator din nefericire. |
#5
Posted 20 November 2023 - 22:43

Bateria mai greu daca era pornit motorul, alternatorul, cable de masa...
Nu-i greu de depsistat asta. |
#6
Posted 20 November 2023 - 22:44

#7
Posted 20 November 2023 - 23:03

Alternatorul. Nu statea aprins martorul de baterie in bord cu motorul pornit?
Daca nu ai fost din 6 luni in 6 luni la service autorizat pentru bateria ta sa-ti verifice incarcarea(pe care o platesti de fiecare data),nu mai ai garantie la acumulator din nefericire. Nu scrie asa ceva in certificatul meu de garantie, dar e bine de stiut.
Bateria mai greu daca era pornit motorul, alternatorul, cable de masa... Nu-i greu de depsistat asta. |
#8
Posted 20 November 2023 - 23:49

A fost frig si probabil ai bateria la limita din cauza drumurilor scurte cu porniri dese !
Deci ai o baterie la limita , ai stat in mod majoritar la ralanti , cu APROAPE MAXIMUL CONSUMATORILOR ! Iar la 1,4 benzina nu cred ca masina e dotata cu vreun alternator prea potent ! Daca nu ai robot de pornire , mergi cu un prieten cu masina cu cabluri de pornire lasa la incarcat cateva minute putin turat ! Daca porneste , mergi cu cat mai putini consumatori pana acasa in regim ceva mai turat ! Dupa ce ajungi acasa treci la studiat https://forum.softpe...page__st__14004 Edited by Alltrack, 20 November 2023 - 23:58. |
#9
Posted 21 November 2023 - 01:50

Nu cred că sunt suficiente câteva minute, daca bateria e de 60Ah și alternatorul scoate 100Ah, plus ce cădere mai ai pe cabluri, minim o ora sa încarci bateria. Plus de socotit bine unde pleci cu ea că bateria aia se descarcă fara alternator.
|
#10
Posted 21 November 2023 - 03:05

Bateria sau alternatorul ? La alternator sigur e o problemă. Şi în funcție de ce tensiune mai este în baterie, după ce ai consumat aşa din ea, e posibil ori să o mai poți încărca pe un redresor, ori să fie nevoie de o baterie nouă. Cum a întrebat şi alt coleg, martorul de baterie nu l-ai observat aprins pe bord, înainte să rămâi fără curent? Cureaua de accesorii o mai ai, stă bine la locul ei? |
|
#11
Posted 21 November 2023 - 03:16

#12
Posted 21 November 2023 - 04:04

A mea avea aceasi simptome cand a murit bateria.Chiar daca cu motorul pornit, merge pe alternator, bateria are rolul de a echilibra sistemul.
|
#13
Posted 21 November 2023 - 07:52

E la ghici asa fara masuratori...un voltmetru ar pune in evidenta imediat fara o suta de intrebari .
Daca sta becul aprins in bord - 90% alternator Daca masina porneste azi e bateria . Era mai simplu pe loc sa opresti motorul si sa claxonezi , daca sunetul era ferm , puternic era alternatorul, daca era gatuit bateria . La cati ani are masina cu acesta ocazie as schimba si platoul de diode de la alternator, acolo sunt si periile - nu exista separat perie , releu etc , totul e monobloc turnat in rasina , nu este scump si se schimba usor . |
#14
Posted 21 November 2023 - 08:33

Ca sa nu deschid alt topic (aproape) identic...
Cat as putea sa circul doar pe baterie (noua)? Ideea este ca bateria mea era oricum veche si proasta, iar acum a cedat si alternatorul. Am alternator, inca nu am baterie... voi lua una noua... Problema este ca intre locul unde a "cazut" masina si service (pentru pus alternatorul) sunt vreo 20 km. Daca pun bateria noua, pornesc si parcurg cei 20 km asa, fara incarcare, vor fi probleme ulterior? Sincer, as vrea sa evit sa mai dau bani si pe platforma si sa o duc pe rotile ei... |
#15
Posted 21 November 2023 - 09:01

te duce 20 de km doar pe baterie...doar sa stingi farurile, radioul, incalzirea..tot .
Se masoara alternatorul cu un voltmetru de 50 lei...daca indica sub 13 cand e masina pornita, ar trebui schimbat/reparat. |
|
#16
Posted 21 November 2023 - 09:02

Maxim 50 km fara faruri- depinde ce procent de incarcare avea .
Mai ia imprumut de la cineva una sa fi sigur ca atingi distanta. Decupleaza tot ce consuma, ma refer daca ai day light pe ea . Edited by ldpe, 21 November 2023 - 09:02. |
#17
Posted 21 November 2023 - 09:14

Se masoara alternatorul cu un voltmetru de 50 lei...daca indica sub 13 cand e masina pornita, ar trebui schimbat/reparat. Am voltmetru permanent in bord (activat la contact) si m-a "anuntat"... asta este o poza de cand era in "toate mintile"... ![]() |
#18
Posted 21 November 2023 - 09:20

Acel voltmetru este aur la bord , multe vezi in timp util si rar vei intampina probleme grave .
Ramane doar calitatea bateriei cu semnul intrebarii, daca pica un separator clar nu ai cum sa vezi dar te asiguri cand cumperi o baterie ca iei ceva mediu ca si calitate macar. Edited by ldpe, 21 November 2023 - 09:21. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users