Schimb ulei cutie
Last Updated: Nov 26 2023 21:20, Started by
alexandrualexww2
, Nov 20 2023 19:46
·
5

#1
Posted 20 November 2023 - 19:46

Salut, maine am programare la schimbul uleiului din cutie, o cutie Aisin AF 40 de Opel, convertizor si in 6 trepte.
Nu cunosc de cate ori si cum sa schimbat inainte. Ce ma sfatuiti sa aleg? schimb dinamic cu aparat automat ? sau schimb classic? Schimbul cu aparat 1100 complet cu tot cu ulei, schimbul clasic 1600. Nu e vorba de bani, cutia functioneaza ok, nu am observat vreodata derapaje sau schimbat greoi, am inteles ca exista riscuri sa schimbi cu aparat.....dar la schimbul normal e riscul ca nu se schimba defapt tot uleiul ci se dilueaza pana e mai ok la culoare. Nu stiu ce sa aleg, maine am programarea. |
#3
Posted 20 November 2023 - 19:58

Aia care scoate cel mai mult ulei din ea ca tot nu iasa la astea.
Sper ca schimbati si filtrul de ulei. |
#4
Posted 20 November 2023 - 20:04

#5
Posted 20 November 2023 - 20:11

Habar n-am da aici cica scrie de AF40
https://www.ebay.co....486.c101224.m-1 O fi alta, habar n-am da` la A960E exista ditamai placinta si la automate cam trebuie filtru de ulei. |
#6
Posted 20 November 2023 - 21:15

Nu ai filtru pe capacul baii de ulei a cutiei,acolo ar trebui sa mai fie si niste magneti?Intreb ,ca de obicei asa este la cutiile cu convertizor.La mine asa este filtrul, dar masina este alta marca.
|
#7
Posted 20 November 2023 - 21:39

Aici asa apare ,filtru compatibil pentru Aisin AF 40,cat si garnitura. https://motone.ro/fi...dMaAimQEALw_wcB
|
#8
Posted 20 November 2023 - 21:52

Sfatul meu si al multora este ca NICIODATA sa nu faci schimb dinamic cu aparatul respectiv. Exista marele risc sa "deblochezi" ceva depuneri care este oarecum normal sa existe dupa atatia ani care iti pot cauza probleme la cutie daca ai ghinion.
Poti cauta pe internet, in special pe forum-urile din afara si vei vedea ca marea majoritate NU recomanda schimb dinamic. Pana la urma in manualul de service al masinilor se recomanda schimbul clasic, nicidecum dinamic. Lasa-l clasic ca esti mai safe, chiar daca nu-l schimbi pe tot, mai ales in conditiile in care nu ai nicio problema cu acea cutie in prezent. Teoretic ai avea si un filtru acolo, este imposibil sa nu existe. Regula de aur ar fi sa mergi 2-3.000km cu noul ulei, dupa care sa mai faci operatiunea inca odata sau poate chiar de 2x. In felul asta stii ca ai schimbat uleiul in proportie de 99% DAR prin varianta clasica, cea mai safe. Ulterior, orice Dorel te poate ajuta sa faci celelalte schimburi pentru ca practic desfaci busonul, scurgi uleiul, cantaresti cat ai scos, pui busonul si pui inapoi aceeasi cantitate pe care ai eliminat-o. Edited by mannyx92, 20 November 2023 - 21:59. |
#9
Posted 20 November 2023 - 22:34

Aici asa apare ,filtru compatibil pentru Aisin AF 40,cat si garnitura. https://motone.ro/fi...dMaAimQEALw_wcB Citeam pe un forum ca la Aisin astea trebuie dat jos blocul de valve ca sa ajungi la filtru.Si masina mea e cu Aisin, dar AM6. |
#10
Posted 20 November 2023 - 23:17

am inteles ca exista riscuri sa schimbi cu aparat.....dar la schimbul normal e riscul ca nu se schimba defapt tot uleiul ci se dilueaza pana e mai ok la culoare.
Sper ca schimbati si filtrul de ulei.
Sfatul meu si al multora este ca NICIODATA sa nu faci schimb dinamic cu aparatul respectiv. |
|
#11
Posted 21 November 2023 - 00:45

mannyx92, on 20 noiembrie 2023 - 21:52, said:
Sfatul meu si al multora este ca NICIODATA sa nu faci schimb dinamic cu aparatul respectiv. Exista marele risc sa "deblochezi" ceva depuneri care este oarecum normal sa existe dupa atatia ani care iti pot cauza probleme la cutie daca ai ghinion. Poti cauta pe internet, in special pe forum-urile din afara si vei vedea ca marea majoritate NU recomanda schimb dinamic. Pana la urma in manualul de service al masinilor se recomanda schimbul clasic, nicidecum dinamic. Lasa-l clasic ca esti mai safe, chiar daca nu-l schimbi pe tot, mai ales in conditiile in care nu ai nicio problema cu acea cutie in prezent. Teoretic ai avea si un filtru acolo, este imposibil sa nu existe. Regula de aur ar fi sa mergi 2-3.000km cu noul ulei, dupa care sa mai faci operatiunea inca odata sau poate chiar de 2x. In felul asta stii ca ai schimbat uleiul in proportie de 99% DAR prin varianta clasica, cea mai safe. Ulterior, orice Dorel te poate ajuta sa faci celelalte schimburi pentru ca practic desfaci busonul, scurgi uleiul, cantaresti cat ai scos, pui busonul si pui inapoi aceeasi cantitate pe care ai eliminat-o. |
#12
Posted 21 November 2023 - 08:23

Cutia are filtru de ulei dar e munca de chinez batran sa ajungi in acea zona, trebuie dat jos blocul de valve .
|
#13
Posted 21 November 2023 - 09:31

#14
Posted 21 November 2023 - 09:40

D-aia va plangeti de masini stricate, ca fiecare face cum crede mai bine. Masina se ingrijeste de pe manualul de reparatii. Tu sigur nu schimbi lichidul de frana ca sa nu se strice pompa de frana. Tine-ti porcariile pentru tine, nu le mai spune si altora.
|
#15
Posted 21 November 2023 - 23:13

Eu am vorbit strict din experienta mea (tot masina cu AT + convertizor am) si din ce am fost sfatuit de-a lungul timpului. in alta ordine de idei, agregatul ala de schimba uleiul nu lucreaza cu presiuni extraordinare, de fapt uleiul vine-n agregat prin presiunea de lucru creata de convertizor, agregatul respectiv introducand ulei in cutie la aceiasi presiune, ma gandesc, deci nu vad cum s-ar disloca aia aia sa blocheze ceva de asemenea agregatul se cupleaza la orificiile/tevile care merg la racitorul de ulei, logica imi spune ca uleiul ala va trece prima data prin filtru la cutiile mai noi nu se mai poate cupla agregatul, racitorul fiind montat pe cutie, poate cu ceva dispozitiv mai complict, nu stiu, n-am studiat problema |
|
#16
Posted 22 November 2023 - 00:49

Clar cu aparat , ce dracu sa disloce ? Pai imagineaza-ti ce presiune de lucru are convertizorul ala si cu ce presiune iti plimba uleiul aparatul ala de schimb. Mult mai important este uleiul pe care il bagi plus facut operatiunea completa cu uleiul cald in cutie si dat nivelul cum trebuie. Pff...cica nu baga cu aparat , ca o strici...baga cu tevusca ca e mai safe.
|
#17
Posted 26 November 2023 - 09:32

Update.
Am fost la reviziecutie . ro, respectat programarea. Mecanicul nu a folosit aparatul ravenol, ci lunch, a zis ca la ravenol e prea mult de apasat la butoane si nu are rost oricum. A desigilat bidonul de ravenol in fata mea,. SURPRIZA : Aparent, ei zic ca ofera schimb + cativa litri sa spele, ghici ce, dupa ce spala cu 10/11 litri, daca nu ai facut revizia in ultimii 2 ani, iese maro deschis in loc de negru, am mai platit 2 L suplimentar sa o spele extra si sa schimbat culoarea, dar tot nu era rosul, mecanicul si seful de service au zis ca nu are rost sa iasa ROSU, e ca la motor in 3 luni e maro inapoi. Mecanicul a zis ca e important sa schimbi tot uleiu sa fie vascozitatea buna, asta e tot : ). Deci cine are pitici pe creier si vrea rosu, o sa-l coste vroe 70 de lei fiecare litru extra cu care spala cutie, eu cred ca se spala toata abea cu 18 20 de Litri de ulei, din care in pretul de 1090 de lei sunt inclusi doar vreo 10 litri. |
#18
Posted 26 November 2023 - 09:39

Abureala. Inseamna ca prin cutia aia s-au petrecut multe nasoale. Erai mai castigat cu doua schimburi clasice la interval scurt, cu filtru de fiecare data.
Acum, daca japonezii l-au pus la dracu ghem e problema lor. Si a celor care ii lauda, eventual. Am schimbat uleiul la cutii ZF cu aproape 300k km si nu a iesit prea diferit de uleiul nou din cutie. Si stiu sigur ca uleiul precedent avea spre 100k km la masina cu 300 de cai. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users