![]() |
Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Bobine arse in prostie - VW 1.4 TSI 122cp CAXA
Last Updated: Nov 20 2023 19:40, Started by
marconius
, Nov 19 2023 19:30
·
4

#1
Posted 19 November 2023 - 19:30

Va salut! 1.4tsi CAXA. Problema sta in felul urmator: am luat masina la 161k km cu un martor EPC aprins si limp mode, schimbat bobina nr 4, totul perfect. La 173k km masina a inceput din senin sa vibreze si sa mearga in 3 pistoane, EPC aprins, missfire cilindrul 1 si 2 -> bobinele 1 si 2 schimbate, totul perfect din nou (ciudat ca m-au lasat 2 bobine in acelasi timp…
Pe la aprox. 183k km am simtit din nou relanti neregulat, vibratii in scaun, dar nu indeajuns cat sa aprinda martori de eroare. Prin deductie logica, bobina nr. 3 fiind singura ramasa neschimbata si fiind veche ca masina, am schimbat-o (toate fiind NGK 48003). Tin sa mentionez ca inainte sa schimb bobina masina mergea foarte bine, dar din moment ce a mers prost in ziua aceea am zis sa o schimb preventiv. Dupa schimb, masina a inceput sa mearga prost, palpaiau becurile inauntru, miros de benzina foarte puternic, pops&bangs la evacuare ![]() Attached Files |
#2
Posted 19 November 2023 - 20:25

ai schimbat bujiile inainte sa pice bobinele? fisele le-ai shimbat? ai condus prin balti recent? alimentezi de la lukoil?
![]() |
#3
Posted 19 November 2023 - 20:32

Fisele le schimba cand i le arati tu. Bobina e in capatul bujiei, lasa visele.
... Verifica cablajele bobinelor si punctele de masa ale motorului. Prin verifica vreau sa zic masoara rezistenta electrica unde ai ce si inspecteaza starea pinilor mufelor. Uita-te si in tuburile bujiilor pe intuneric, cu motorul pornit de scantei parazite. |
#4
Posted 19 November 2023 - 20:33

Punter, pe 19 noiembrie 2023 - 20:25, a scris:
ai schimbat bujiile inainte sa pice bobinele? fisele le-ai shimbat? ai condus prin balti recent? alimentezi de la lukoil? ![]() Edited by marconius, 19 November 2023 - 20:33. |
#5
Posted 19 November 2023 - 20:38

Fisele le schimba cand i le arati tu. Bobina e in capatul bujiei, lasa visele. Verifica cablajele bobinelor si punctele de masa ale motorului. Prin verifica vreau sa zic masoara rezistenta electrica unde ai ce si inspecteaza starea pinilor mufelor. Uita-te si in tuburile bujiilor pe intuneric, cu motorul pornit de scantei parazite. cablaje/fise tot aia. ![]() daca bobinele au inceput sa cada dupa ce ai schimbat bujiile, poate nu sunt potrivite? |
#6
Posted 19 November 2023 - 20:42

bobinele nu s-au ars in prostie
s-au ars pe rand, deci odata le-a venit randul la toate e problema cunoscuta cu bobine individuale, la multe marci, nu doar la VAG iar ca se mai ard si cele noi... asta e calitatea pieselor din ziua de azi. |
#7
Posted 19 November 2023 - 21:07

Fisele le schimba cand i le arati tu. Bobina e in capatul bujiei, lasa visele. Verifica cablajele bobinelor si punctele de masa ale motorului. Prin verifica vreau sa zic masoara rezistenta electrica unde ai ce si inspecteaza starea pinilor mufelor. Uita-te si in tuburile bujiilor pe intuneric, cu motorul pornit de scantei parazite. Multumesc, intrebari de amator, cum masor rezistenta cu multimetrul, adica pe care pini sa pun cablurile de la aparat? Si cum ar trebui sa fie rezistenta, cat mai mica sau cat mai mare? Din ce am citit pe net trebuie masurata pe pinii 1 si 4, dar mai multe nu cunosc… iar la bobina banuiesc ca este acelasi principiu, masor tot pe pini rezistenta si imi pot da seama daca este stricata sau nu? |
#8
Posted 19 November 2023 - 21:10

Motorul asta e varza. Am avut un Golf cred ca cu acelasi motor luat de nou in 2009. La 2000 de km mi s-a ars prima. La 6000 a doua. La 15.000 a treia bobina. La 22.000 doua bobine.
La 30.000 de km si doi ani am vandut-o. Cred ca 20% din timp am mers in 3 pistoane ca reprezentanta ma programa mereu dupa vreo saptamana doua si aveam nevoie de masina sa merg cu ea. Facea misto la semafor, zici ca era preparata, dadea rateuri pe toba. Cand intra in limp mode doar o reporneam si gata. Un motor varza... Edited by Seteh, 19 November 2023 - 21:11. |
#9
Posted 19 November 2023 - 21:12

bobinele nu s-au ars in prostie s-au ars pe rand, deci odata le-a venit randul la toate e problema cunoscuta cu bobine individuale, la multe marci, nu doar la VAG iar ca se mai ard si cele noi... asta e calitatea pieselor din ziua de azi. Edited by marconius, 19 November 2023 - 21:13. |
#10
Posted 19 November 2023 - 21:32

E foarte posibil să fie ECU prăjit. Partea care alimentează bobinele.
Măsoară voltajul pe firele prin care sunt alimentate bobinele. Edited by Mike1alike, 19 November 2023 - 21:34. |
|
#11
Posted 19 November 2023 - 21:32

bobinele le identifici pe rand, o muti pe aia suspecta si vezi daca se muta si eroarea, daca nu, nu e bobina defecta
|
#13
Posted 19 November 2023 - 22:55

Cred ca ar trebui sa schimbi toate bobinele odata cu acelasi model...
Edited by GlCA_Contras, 19 November 2023 - 22:55. |
#14
Posted 20 November 2023 - 08:28

Cauta bobina inductie cu mufa rosie cod (trebuie cautat exact pe motorul tau) 06C905115 L
Denso sunt mai reusite la VW vs NGK , la bobine ma refer . Din pacate problema este cunoscuta , face parte din "asa face toate" , obligatoriu o bobina in portbagaj ca deobicei te lasa unde ti-e lumea mai draga . Poate mai gasesti ceva interesant pe aici https://vwforum.ro/t...ne-de-inductie/ Edited by ldpe, 20 November 2023 - 08:29. |
#15
Posted 20 November 2023 - 13:23

Pentru a remedia pe termen lung problema este solutie.
Trebuie montat un filtru RC pe partea de alimentare electrica a bobinei de inductie, cat mai aproape de bobina. Se formeaza curenti tranzienti in timpul fuctionarii care mai repede sau tarziu vor deteriora invelisul sirmei din bobina de inductie. Pentru detalii vezi aici - https://bimmerprofs....oils-episode-2/ Articolul este petru BMW dar situatia care a fost rezolvata este la fel. |
|
#16
Posted 20 November 2023 - 17:57

ldpe, pe 20 noiembrie 2023 - 08:28, a scris:
Cauta bobina inductie cu mufa rosie cod (trebuie cautat exact pe motorul tau) 06C905115 L Denso sunt mai reusite la VW vs NGK , la bobine ma refer . Din pacate problema este cunoscuta , face parte din "asa face toate" , obligatoriu o bobina in portbagaj ca deobicei te lasa unde ti-e lumea mai draga . Poate mai gasesti ceva interesant pe aici https://vwforum.ro/t...ne-de-inductie/ |
#17
Posted 20 November 2023 - 18:00

Nu sunt așa zice. Sunt bobine de r8. La unele motoare nu mai trebuie să umbli la cablaj.
|
#18
Posted 20 November 2023 - 19:40

Bobinele de inducție pot genera o tensiune teoretic infinita, practic pana la valoarea la care circuitul bobinei se închide/descarcă prind bujie sau prin izolația proprie. Bobina se descarcă întotdeauna. Nu se descarcă prin bujie cand bujia e uzata (spațiu pentru scânteie mărit, depuneri) sau amestecul benzina/aer e sărac.
Bobinele pot ceda cand izolația îmbătrânește, se fisurează din cauza temperaturii, si e normal ca odată ce a căzut una si celelalte nu mai au mult timp. Alta varianta de defecțiune este cand dupa un numar de aprinderi esuate izolatia se distruge permanent si se descarca exclusiv prin propria izolatie carbonizata. E indicat sa se verifice/remedieze cauzele: se înlocuiesc bujiile si se rezolva eventualele probleme de amestec. Bobinele se ard cand le vine vremea sau e o cauza care le forțează sa genereze o tensiune mai mare decât sunt ele proiectate (cat poate rezista izolația). |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users