![]() |
Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Aerisire frane VW Golf 5
Last Updated: Nov 21 2023 17:01, Started by
Qipper
, Nov 18 2023 20:46
·
3

#1
Posted 18 November 2023 - 20:46

Salutare,
Ma dau de ceasul mortii cu aerisitul franelor la VW Golf 5 1.9 TDI. Ceea ce la inceput parea o treaba simpla, s-a dovedit a fi un insucces. Am avut o problema la etrierul stanga spate in sensul ca a ramas roata infranata si m-am decis sa fac reparatia in regie proprie. L-am dat jos, l-am curatat bine, am pus pe el kit de reparatie, toate garniturile si pistonul. Avand o scula de vacuum(cuplata la un compresor care poate face 8bari) pentru aerisire frane pe care am folosit-o pentru prima data azi, m-am decis ca ar fi bine sa schimb tot lichidul pentru ca atunci cand am demontat etrierul, lichidul de frane parca era ulei de motor nu alta, ultimul schimb fiind la reprezentanta in 2017. Am procedat asa: am aspirat o cantitate de lichid din vas, am facut nivelul cu lichid nou si am inceput cu ambreiajul. Culmea, am descoperit niplul destrans si urme de lichid pe carcasa ambreiajului. Asociez asta cu problema pe care o am la pedala de ambreiaj in sensul ca 20% din cursa, pedala merge ca si in gol si tinde sa nu revina inapoi sus iar daca ii fac 3 apasari si las pedala sa revina brusc, pedala "prinde" din prima si nu mai are zona ai moarta. Asta pana la 2 -3 apasari si apoi iar e bleaga. Dar ambreiajul mergea ok si asa cu pedala aia. Bun, sa revin. Aerisesc la ambreiaj pana vine lichid nou. M-am dus la roata spate stanga ca tot era pe cric masina. Completez lichid in vas, pun ala de vacuum dar nu-mi trage lichid din instalatie, orice as face. Vin doar putin lichid si mult aer. Daca dau drumul la niplu, curge lichid incet, fara aer . Guma aia de la furtunul de vacuum se conecteaza bine pe niplu. Sa nu fie bun ala de vacuum sau ce fac gresit? Adica, in 10 minute de " aspirat" abia daca se clinteste din loc lichidul in vasul masinii Faza e ca am pedala de frana. 9 pedale cu motorul pornit si nu s-a intarit pedala. N-am scos inca masina pe drum sa vad cum tin franele. |
#2
Posted 18 November 2023 - 20:53

Cred că sunt aerisite cum trebuie. Atât timp cât desfaci aerisitorul și iese lichid e ok.
|
#3
Posted 18 November 2023 - 21:03

fa si tu aerisire clasica, intai pompa abs, se face cu vcds, sunt destui baieti capabili pe aici, apoi la roti pe fiecare roata in parte
|
#5
Posted 19 November 2023 - 06:22

Alea cu vacuum aspira uneori aer pe la filetul aerisitorului. Apeleaza cu incredere la pedala sau la un aerositor cu presiune.
Daca insisti sa folosesti ala pune vaselina in jurul aerisitorului la filet si pe stutul de furtun ca sa etanseze. |
#6
Posted 19 November 2023 - 10:13

Si pedala este cu risc de tras aer la o nesincronizare intre pedala si inchiderea aerisitorului...
|
#7
Posted 19 November 2023 - 12:49

Aerisitorul il inchizi cu pedala sub presiune la jumatatea cursei, cum sa traga aer in acest caz?
|
#8
Posted 19 November 2023 - 16:43

1. Ambreiajul se aeriseste ultimul.
2. Schimba furtunul la etrier. 3. Schimba lichidul cu presiune sau la pedala. |
#9
Posted 21 November 2023 - 12:54

Am procedat asa: am aspirat o cantitate de lichid din vas, am facut nivelul cu lichid nou si am inceput cu ambreiajul. Culmea, am descoperit niplul destrans si urme de lichid pe carcasa ambreiajului. Asociez asta cu problema pe care o am la pedala de ambreiaj in sensul ca 20% din cursa, pedala merge ca si in gol si tinde sa nu revina inapoi sus iar daca ii fac 3 apasari si las pedala sa revina brusc, pedala "prinde" din prima si nu mai are zona ai moarta. Asta pana la 2 -3 apasari si apoi iar e bleaga. Dar ambreiajul mergea ok si asa cu pedala aia. Aveai atit de mult aer in circuitul de ambreiaj, incit ma mir cum mai mergea. Poate potriveai tu turatiile. A "pazit" cineva vasul de lichid de frina sa completeze cu lichid, astfel incit sa fie intotdeauna peste minim? Ca daca nu, cu vacum-ul ala, ai bagat si mai mult aer in circuit.
M-am dus la roata spate stanga ca tot era pe cric masina. Aia e roata cea mai indepartata din circuit. Trebuia inceput cu stinga fata. |
#11
Posted 21 November 2023 - 13:13

La ce sfaturi dau unii pe aici te apuca groaza, problema colegului este banala, trebuie aerisit ABS-ul si asta se face cu diagnoza VCDS. Mai sunt cateva metode de pacalit ABS-ul dar sunt mai periculoase.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/JhlDjzAdKBo?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] L.E. Aerisirea ambreiajului nu se face ca la frane, conectezi scula de aerisit cu vaccum si slabesti aerisitorul pana vine lichid curat si il strangi la loc fara sa opresti vaccumul. Edited by pufarin, 21 November 2023 - 13:19. |
#12
Posted 21 November 2023 - 13:33

gresit. Nu mai recomandati scule de aspirat, au risc de gresit. D-aia e bine sa mergi la service daca nu ai nici o treaba...
|
#14
Posted 21 November 2023 - 14:39

Sunt sigur ca ai aproape 1 schimb de lichid de frana facut. Aproape..
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users