Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Primele supermaketuri, hypermarke...

Combinatie de conturi pentru tran...

Adaptor semnal hi to low

Jocuri Android Multiplayer online...
 Diferenta consum smart meter - Co...

Recomandare demontare+instalare ...

CAIET SERVICE PREDEAL II

Internare spital psihiatrie
 CM de snooker 2024

Scot penele dupa montajul tamplar...

Masina de spalat vase si grasimea

Noua lege de acces in paduri
 Sunt ouale proaspete?

Aplicatie invatare limba Germana

Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul
 

Angajata la unitate de pompieri. Am voie sa preiau functie in asociatia de locatari?

* * * * * 2 votes
  • Please log in to reply
14 replies to this topic

#1
sabinaromantm

sabinaromantm

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 18
  • Înscris: 18.09.2023
Buna seara, dragilor,
daca sunt angajata in cadrul unei unitati de pompieri, am voie sa preiau functia de presedinte in cadrul unei asociatii de locatari? Unii spun ca da, altii ca nu. Va multumesc!

#2
petre-vitan

petre-vitan

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 946
  • Înscris: 10.06.2014
Sigur ca poti candida la aceasta functie.Nu exista in legea 196/2018 nicio precizare care sa te opreasca.
Nu vei primi somaj daca in acel moment vei fi presedinte de bloc, in rest, nimic.
Treaba e sa nu accepti functia de presedinte daca nu vei fi platita. O sa vezi cu cate probleme te vei confrunta mai ales la incept cand vei dori sa te implici in profunzime si crede-ma ca nu merita sa o faci gratis.
Eu sunt presedinte de bloc de 10 ani si nu as mai accepta niciodata aceasta functie.
In Romania se spune ca orice presedinte de bloc si orice administrator fura. Chiar daca nu este adevarat tot vei trai cu povara asta pana vei reusi sa te imunizezi la vorbele lumii.
Daca iti vei cumpara un aragaz, o canapea sau orice altceva o sa auzi vecinii susotind ca le-ai luat din banii blocului Posted Image

Edited by petre-vitan, 19 September 2023 - 04:18.


#3
strongsss

strongsss

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,238
  • Înscris: 27.10.2007
Daca esti cadru militar, intreaba la Resurse Umane ce spune regulamentul.
Legea 80/1995 privind statutul cadrelor militare,
Art. 29
(1) Cadrelor militare în activitate le este restrânsă exercitarea unor drepturi şi libertăţi, astfel:
e) constituirea în diferite forme de asociere cu caracter profesional, tehnico-științific, cultural, sportiv-recreativ sau caritabil, cu excepția celor sindicale ori care contravin comenzii unice, ordinii și disciplinei specifice instituției armatei, este permisă în condițiile stabilite prin regulamentele militare.

#4
foreverbanned

foreverbanned

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,965
  • Înscris: 06.05.2020
Prima dată întreabă la Serviciul Resurse Umane din cadrul Inspectoratului Județean unde ești încadrată.
Nu vrei să ai surprize pentru care să faci zeci de rapoarte.

Nu ai menționat dacă ești încadrată ca militar sau personal civil.

#5
maccip

maccip

    46 ani

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 33,220
  • Înscris: 06.01.2007
Poti!
Pai daca locuiesti intr-o scara unde toti sunt militari activi, unul dintre ei tre sa fie presedinte de asociatie, nu?
Deci, se poate. Stiu ofiter activ care a fost presedinte de bloc sau de scara.
Dar totusi intreaba, ca regulile astea se interpreteaza in fel si chip. In cel mai rau caz ajungi in consiliul de onoare, unde nu cred ca-i problema.

#6
Swerige

Swerige

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,525
  • Înscris: 09.01.2010
Asociatia mea nu are presedinte, cenzori ci doar administrator (e prea lacom si nu renunta, doar ca sa-si incaseze salariul). Exista vreo entitate a statului care are in atributie controale la asociatiile de proprietari? Daca se constata ca asociatia nu functioneaza corespunzator ce masuri pot fi luate?

Edited by Swerige, 19 September 2023 - 08:09.


#7
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,565
  • Înscris: 08.03.2017
Exista in cadrul Primariei birou specializat pe asociatii de proprietari - daca cineva reclama ii veti cunoaste , se lasa cu amenzi si controale pana bate mapa cu pixul ...

Edited by ldpe, 19 September 2023 - 08:11.


#8
Prophecy

Prophecy

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 863
  • Înscris: 29.07.2023
Initiator, depui o cerere la ANI, ăia vor spune ca nu exista situatie de incompatibilitate , raspunsul il fuci la resurse umane, faci un raport la comandant si spor la munca de presedinte.

Dar e multă bataie de cap, a fost tata, de cateva ori a trebuit să intervin, sa iau de guler cate un cretin care zbiera sa vina instalatorul sa i repare o teava sparta la 11 noaptea...

Edited by althea, 20 September 2023 - 04:33.
citat + răspuns la mesaj sters


#9
sabinaromantm

sabinaromantm

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 18
  • Înscris: 18.09.2023

View PostSwerige, on 19 septembrie 2023 - 08:08, said:

Asociatia mea nu are presedinte, cenzori ci doar administrator (e prea lacom si nu renunta, doar ca sa-si incaseze salariul). Exista vreo entitate a statului care are in atributie controale la asociatiile de proprietari? Daca se constata ca asociatia nu functioneaza corespunzator ce masuri pot fi luate?
Daca sunteti mai multi nemultumiti, puteti organiza o adunare generala a membrilor asociatiei si acolo decideti schimbarea administratorului. Spune in lege ce drepturi si obligatii au proprietarii.

#10
petre-vitan

petre-vitan

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 946
  • Înscris: 10.06.2014

View PostSwerige, on 19 septembrie 2023 - 08:08, said:

Asociatia mea nu are presedinte, cenzori ci doar administrator (e prea lacom si nu renunta, doar ca sa-si incaseze salariul). Exista vreo entitate a statului care are in atributie controale la asociatiile de proprietari? Daca se constata ca asociatia nu functioneaza corespunzator ce masuri pot fi luate?
Legea 196/2018 spne ca o ascoiatie de proprietari nu pot functiona fara un presedinte mai mult de 90 de zile.
Pe administrator il trimiti foarte usor acasa printr-o sedinta extraordinara in care sa fie prezenti cel putin 50+1 din proprietarului blocului. Daca acestia sunt de acord, se face un proces verbal din care sa rezulte demiterea administratorului prezent pana in acea clipa.
Treaba e ca trebuie sa preia altcineva aceasta functie pentru ca vor fi de platit utilitatile blocului, fara aceste plati veti ramane fara apa, curent etc.
Se poate angaja si o firma care sa preia locul administratorului insa acea firma va avea doar rol de casier. Nu va fi deloc interesata de problemele blocului.
O alta solutie este sa faceti o plangere catre asociatia de proprietari din cadrului primariei de care apartine-ti insa repet, adunarea generala poate schimba tot staff-ul din bloc fara nicio problema.
Aveti nevoie de un presedinte care sa cunoasca problemele proprietarilor si ale blocului. Acesta poate fi doar unul din proprietarii de drept a unei locuinte din acel bloc. Administratorul poate fi si din alt judet, nu conteaza.
Mai aveti nevoie de un cenzor principal care sa verifice listele de intretinere inainte de a fi afisate si mai aveti nevoie de un comitet care sa fie compus din cate un proprietar de pe fiecare nivel al blocului. Daca blocul este cu 10 nivele nu o sa pune-ti 10 membri ci alegeti minim 5 (neaparat nr fara sot) care si acestia trebuiesc sa fie proprietari a unei locuinte din acel bloc.
De asemenea cheltuielile care au rezultat in luna pentru care sa afiseaza lista de intretinere trebuiesc sa fie transparente.
Spre exemplu nu se scrie pe tabelele de intretinere "300 lei cheltuieli" ci "300 de lei cheltuiei administrative:
100 lei aplica pentru parter
150 de lei amortizor usa intrare in bloc
50 de lei dero, matura si hartie pentru femeia de servici".
Daca un proprietar nu este lamurit de ce plateste atat de mult la intretinere, trebuie sa faca o sesizare catre presedintele blocului iar acesta are termin de 10 zile sa-i de-a omului un raspuns insa de regula unde exista transparenta pe lista de intretinere, fiecare poroprietar intelege ce anume plateste.

#11
DannyHuwe

DannyHuwe

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,577
  • Înscris: 30.03.2023

View Postldpe, on 19 septembrie 2023 - 08:10, said:

Exista in cadrul Primariei birou specializat pe asociatii de proprietari - daca cineva reclama ii veti cunoaste , se lasa cu amenzi si controale pana bate mapa cu pixul ...
Poate sa ocupe functie in asociatia de proprietari,nu sunt incompatibile.
Problema este ca jobul la pompieri are tura de 12 sau 24h. Va fi obositor sa munceasca in 2 locuri.

#12
foreverbanned

foreverbanned

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,965
  • Înscris: 06.05.2020
24 la tură sau 8 ore cei din comandament.
Încă așteptăm ca inițiatoarea să dea detalii.

#13
sabinaromantm

sabinaromantm

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 18
  • Înscris: 18.09.2023
Personal militar. Am mai raspuns o data la mai multe intrebari care aparusera pe site, dar vad ca nu imi apare raspunsul... Nu stiu ce s-a intimplat... cred ca au fost si sterse mesajele la care raspunsesem... unele, e adevarat, nu aveau nici-o treaba cu subiectul (desigur la astea nu am raspuns!)...

#14
foreverbanned

foreverbanned

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,965
  • Înscris: 06.05.2020
În cazul ăsta, întreabă la Serviciul Resurse Umane.
Sunt unele activități pe care au voie să le faci, altele nu.

#15
claudiu1

claudiu1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,801
  • Înscris: 01.10.2004

View Postsabinaromantm, on 18 septembrie 2023 - 21:26, said:

daca sunt angajata in cadrul unei unitati de pompieri, am voie sa preiau functia de presedinte in cadrul unei asociatii de locatari? Unii spun ca da, altii ca nu.
Da, fara probleme. Nu ceri voie nimanui, preventiv poti face un raport catre comandant in care il instiintezi ca incepand cu data de... ai fost aleasa presedinte al asociatiei de proprietari bla, bla, bla si ca acea activitate nu iti va influenta nicicum activitatea de baza.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate