Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cand se inlocuiesc bujiile?

Situatie ciudata Whatsapp

Exclusivitate: „Regele moar...

Germanistan
 Romanii vor putea intra in SUA fa...

Doresc estimare dimensiuni camera

Obtinere ip dedicat Romania

Partitia System Reserved stearsa,...
 Probleme acte constructor casa la...

Legatura dintre religiile dominan...

ochelari achizitionati azi 27 sep...

Ce producator de placi gpu ar fi ...
 Plita cu inductie si circuitul pa...

Care este procedura pentru a deve...

Elemente cheie pentru achizitia u...

Bluray player-ele vechi pot reda ...
 

De unde fetisul pentru masini asiatice si ura pentru masini nemtesti?

* - - - - 9 votes
  • Please log in to reply
51 replies to this topic

#1
neaRica

neaRica

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 324
  • Înscris: 08.02.2023
Prima mașină în care am mers a fost un w124 300d, mașină care actual are 380mii km și nu mai este folosita, dar inca este păstrată drept amintire și scoasă din când în când la o tura scurta.

Următoarea mașină a fost un w203 220cdi pre facelift, mașină care sincer nu mai știu câți km avea, dar a fost condusă în prostie de către taicamiu și unchiul meu. Din păcate avea problema cu rugina așa că în 2004 a fost schimbata cu s203 facelift.

Mașină nu a avut nici o problema, și acum când îl întreb pe taicamiu îmi zice doar de senzori de parcare și brațe pe fata, alea erau probleme mașinii și cam atât. A fost vândută la aproape 400mii km sau ceva de genul.

După aceea a urmat prima mea mașină (a ajuns la mine in 2018, când avea deja 340mii) un w211 320cdi.

Încă am mașină, o folosesc pentru drumuri externe (cum trebuie folosite asemenea mașini, nu frecate prin oras) Nu a avut niciodată probleme majore, încă are dpful original la 420mii, nu scoate gram de fum, nu troncane nimic și să nu uit sa menționez că la interior nu scârție nici un plastic.

Tot ce nu funcționează este ștergătorul de la luneta. Pe langa masina asta, am și o coreeană, un i30n luat aproape nou, la 24mii km din Germania.

Iubesc și masina aia, este prima mea mașină cu adevărat sportivă, ador totul la ea. Dar sunt convins că nu o să vadă kilometrii nemțoaicelor din familia mea. Ceea ce e ok, they don't make them like they used to. Desi mașina este extraordinara, la interior nu se compara nici cu s203-ul de acum 19 ani. Dar cum am spus, este super pentru prețul și puterea ei, ELSD și aproape 300 cai la puțin peste 20mii de euro? Perfect.

Revenind la nemțești, tata acum are un w212 din 2018 care se apropie de 300mii și iarăși, merge impecabil, fara probleme majore.

Sa nu mai menționez nenumărate povesti auzite de fiabilitatea passatului, sau de m54 de la BMW, sau 3.0tdi din grupul vag. Toate motoare extraordinare.

Singurul "dezavantaj" la nemțești este întreținerea, totul costă mai mult, un schimb de ulei la w211 este 1100 lei. Mai scump ca la i30n

Dar consider că aceste costuri se scot prin fiabilitate.

Deci de unde ura asta pentru nemțești? Chiar nu înțeleg, consider că majoritatea comentariilor anti mașini nemțești provin de la oameni ce nu au deținut niciodată una sau nu și-au permis întreținerea la una și după au avut probleme.

Cum am zis, îmi iubesc i30n-ul, dar ceva îmi spune ca pe la 150mii o sa fie înlocuit în timp ce w211 încă o sa fie prin zona.

Edited by neaRica, 17 September 2023 - 08:28.


#2
Phobos

Phobos

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,196
  • Înscris: 23.09.2005
NeaRica, aia care au incercat sa-ti zica finut ca esti bolund si ti-au zis doar ca te gandesti prea mult la imperiul Roman, sunt colegi, sefi, sau subalterni? :D

Edited by Phobos, 17 September 2023 - 08:33.


#3
pufarin

pufarin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,488
  • Înscris: 21.02.2006
Folosești cuvinte mari că să epatezi, vezi în dex ce înseamnă fetiș, alegerea mașinilor asiatice este pur pragmatică, oferă mai mult la banii mai puțin, inclusiv fiabilitate,adaugă și faptul că nu au umblat cu fofarlica să le iasă noxele.

#4
Valy_User

Valy_User

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,495
  • Înscris: 02.08.2021
Ei de unde, se promovează in online.
La mijloc sunt interese economice, industria noastră europeană a decăzut, iar noi incepem sa importăm de prin alte părți.
In mediul online auzi tot felul de povești urbane despre masinile japoneze, dar n-au inventat ei alternatorul sau compresorul de climă liftime.
Una e o mașină nouă, si alta e una de 15 ani și 6000000 de km, nu trebuie comparate.

Toți au făcut parte din dieselgate. Dar nu vreți să recunoașteți.
https://www.google.c...n-australia/amp

Edited by Valy_User, 17 September 2023 - 08:36.


#5
hamal

hamal

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,415
  • Înscris: 23.09.2010
Ai vazut VW Polo mai vechi cu punti forjate si VW Polo nou cu punti din tabla ambutisata?
Ai vazut cablajul electric la vechile Mercedes, BMW si "firele de par" cu conexiuni snap-on la cele noi?
Astea noi sunt pline de senzori, care dau erori la mici vibratii.

Japonezii, Sud Coreenii sunt mult mai cinstiti cu ce ofera. Da, am japoneza si nu m-a tradat pana acum....
Dar nu dispretuiesc marcile germane, (anumite) franceze, suedeze, britanice, (anumite) americane. Depinde de model, de intretinere, de stilul de sofat si depinde de drumurile pe care le folosesti. Daca te informezi si mai ai si putin bulan, n-o sa mai faci versus....

#6
victor29cr

victor29cr

    Python Architect

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,414
  • Înscris: 04.06.2016
Nu are nimeni nimic cu nemtii.

Doar ca de exemplu, cu 25K iei mai multa masina de la coreeni, decat de la nemti.
Exemplu aiurea dar oarecum pertinent: Korando vs T-roc.

#7
Maryus89

Maryus89

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 650
  • Înscris: 02.05.2008
Mi-a adus aminte de episodul asta: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/ecnS1Ygf0o0?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Inlocuieste masina din filmulet cu o japoneza si acolo ajungi. Nu neg ca sunt bune, dar cei care le sustin atata aduc un pic cu Randy. Calmati-va, toate au probleme. Depinde cat de repede gasesti un service unde sa repari

#8
exqusit_drunk

exqusit_drunk

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,140
  • Înscris: 17.12.2019
Când compari mere cu pere îți dau astfel de rezultate. Sfatul meu e să compari mașini din aceleași clase și ai să vezi de ce sunt preferate asiaticele. Spre exemplu, eu am fost fan Opel până am cumpărat una care a mâncat ulterior mai mulți bani decât am dat pe ea. Urmarea acestei sutuații e logică: săptămâna viitoare vine cea de-a doua Toyota a familiei.

Edited by exqusit_drunk, 17 September 2023 - 10:30.


#9
Jimbo91

Jimbo91

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 118
  • Înscris: 22.06.2023
https://www.reddit.c...iatice_și_ura/

:)

#10
mannyx92

mannyx92

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,953
  • Înscris: 15.04.2017
Bro tu vorbesti de masini nemtesti din perioada in care inca se faceau MASINI.
Un W203 C220 am si eu in momentul de fata si pot spune ca e tanc DAR masina asta, noua a costat undeva la 45.000 EUR. La banii astia cam trebuia sa fie tanc si sa nu aiba mari hibe de productie.
Eu am facelift, deci 0 probleme cu rugina dupa 18 ani. Motorul este practic indestructibil atata timp cat este servisat corect iar consumul se bate cu gama VAG 2012-2020 care teoretic are motoare mai avansate.

In acelasi timp am si o japoneza in familie deci sunt in ambele tabere.

DAR marea problema a celor care hulesc masinile nemtesti este ca au in posesie tot felul de cazaturi neintretinute, masini entry level, nicidecum ceva la nivelul C Class si este perfect normal sa nu ai aceeasi fiabilitate sau acelasi confort.

Unde mai pui ca in ultimii ani grupul VAG a pus bine de tot la preturi in timp ce performantele si fiabilitatea nu sunt cele mai stralucite. Au avut destule motoare cu probleme.

#11
Sef-chenko

Sef-chenko

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,018
  • Înscris: 17.04.2006
Bazandu-te pe ce ai in familie generalizezi pentru intreaga industrie?

#12
neaRica

neaRica

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 324
  • Înscris: 08.02.2023

View PostSef-chenko, on 17 septembrie 2023 - 10:43, said:

Bazandu-te pe ce ai in familie generalizezi pentru intreaga industrie?
nu generalizez ci asa este din toate discutiile avute si auzite cu diversi oameni.

View PostJimbo91, on 17 septembrie 2023 - 10:30, said:

ce vrei sa zici cu asta? tot eu sunt ala care am postat si acolo. btw, tu a cui clona esti?

View Postmannyx92, on 17 septembrie 2023 - 10:31, said:

Bro tu vorbesti de masini nemtesti din perioada in care inca se faceau MASINI.
Un W203 C220 am si eu in momentul de fata si pot spune ca e tanc DAR masina asta, noua a costat undeva la 45.000 EUR. La banii astia cam trebuia sa fie tanc si sa nu aiba mari hibe de productie.
Eu am facelift, deci 0 probleme cu rugina dupa 18 ani. Motorul este practic indestructibil atata timp cat este servisat corect iar consumul se bate cu gama VAG 2012-2020 care teoretic are motoare mai avansate.

In acelasi timp am si o japoneza in familie deci sunt in ambele tabere.

DAR marea problema a celor care hulesc masinile nemtesti este ca au in posesie tot felul de cazaturi neintretinute, masini entry level, nicidecum ceva la nivelul C Class si este perfect normal sa nu ai aceeasi fiabilitate sau acelasi confort.

Unde mai pui ca in ultimii ani grupul VAG a pus bine de tot la preturi in timp ce performantele si fiabilitatea nu sunt cele mai stralucite. Au avut destule motoare cu probleme.
Pai da, aia care au cazaturi neintretinute au inceput sa huleasca masinile nemtesti plus ca au fost pacaliti de nu stiu ce samsari.

#13
abac

abac

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,261
  • Înscris: 28.10.2018
Orice ti se strica fix dupa ce ai dat banii, este subiect de ura viscerala.

Ghici ce se strica mai repede: masinile germane cumparate SH sau masinile japoneze cumparate noi?

In plus, chiar daca se strica ceva la o masina in garantie, nu pui la inima ca la una sh la care trebuie sa decartezi miile de iepuroi din buzunar.

Edited by abac, 17 September 2023 - 10:55.


#14
vladut01

vladut01

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,301
  • Înscris: 23.12.2015
peste ocean se spune despre masinile nemtesti ca sunt overengineered si cred ca e adevarat. Ca sa schimbi o baterie trebuie sa o inregistrezi in calculatorul masinii. Mi-aduc aminte ca acum ceva ani, peste ocean, ma uitam la o emisiune auto cu sfaturi despre probleme, reparatii, alegere masini, etc si un ascultator da telefon si spune indignat ca un schimb de ulei la un Mercedes il costa vreo CAD$300. I se spune ca e masina europana, de lux, dar omul tot nu era convins. La un moment dat unul dintre realizatori, mecanic, il intreaba ce masina a avut inainte si cat il costa schimbul de ulei. Omul raspunde ca o Toyota si il costa vreo CAD$70.

Cat despre fiabilitate eu am avut un Ford Escort din 1997 pe benzina cu motor de Mazda pe care l-am cumparat avand 5 ani vechime cu vreo 50 K KM si l-am mai tinut inca vreo 15 ani cand trecuse de 300K KM si s-a rupt curaua d distributie si nu l-am mai reparat. Aerul conditionat se stricase cu vreo 3 ani inainte de a-l trimite la junk yard, dar nu adaugam ulei intre schimburi desi mi se spusese ca pierdea ulei. Am fost foarte multumit de el

In privinta fiabilitatii,peste ocean, mai toat masinile europene nu rup gura targului. E adevarat ca majoritatea sunt masini de lux, mai complicate, dar chiar si asa. Daca vrei sa te convingi cauta pe google daca gasesti vreo revista de la Consumer Reports (o organizatie non profit americana ce testeaza fel de fel de lucruri, dar in special masini si nu accepta reclame) si vezi cam ce fiabilitate au masinile nemtesti si europene. Majoritatea oamenillor care-si doresc masini nemtesti, de lux peste ocean le cumpara in lease (lease operational in Romania), iar dupa ce expira lease-ul si garantia le dau inapoi si-si cumpara altceva. Dezavantajul e ca ai mereu rata de platit. Cine vrea fiabilitate isi cumpara o Toyota (in special Corola) sau Honda (in special Civic)

#15
george_alexandru

george_alexandru

    Mwe Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,278
  • Înscris: 30.08.2017
Am folosit Passat CC vreo 6 ani (mașină am cumpărat-o când avea 6 luni și 2800 km) și Mazda 6 vreo 8 ani (mașină cumpărată când avea 18 luni și 20k km).
Ambele mi s-au părut ok, Passat-ul mi s-a părut că are materiale mai bune la interior, Mazda mi se părea mai închegată, nici un greiere după atâția ani (la Passat aveam câțiva).
Mazda mi s-a părut mai sportivă și mai confortabila în același timp, dar e mai degrabă o caracteristica a modelului respectiv.
Pe zona electrica Mazda a avut probleme de-a lungul timpului, însă este și plina de senzori, comparativ cu CC-ul care era o mașină cu mai puține dotări.

Dacă as lua azi mașină, la preturi similare tot pe Mazda as merge, dar nu as zice nu nici unui VW dacă prețul e bun.

Altfel, nu împărtășesc obsesia față de mașini dintr-o anumită țară. Franțuzești să nu fie :icecream:

Edited by george_alexandru, 17 September 2023 - 10:58.


#16
neaRica

neaRica

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 324
  • Înscris: 08.02.2023

View Postabac, on 17 septembrie 2023 - 10:53, said:

Orice ti se strica fix dupa ce ai dat banii, este subiect de ura viscerala.

Ghici ce se strica mai repede: masinile germane cumparate SH sau masinile japoneze cumparate noi?

In plus, chiar daca se strica ceva la o masina in garantie, nu pui la inima ca la una sh la care trebuie sa decartezi miile de iepuroi din buzunar.
Ba eu zic ca pui la inima si la aia noua stiind faptul ca ai luat-o de noua si s-a stricat chiar daca are garantie

Edited by neaRica, 17 September 2023 - 10:56.


#17
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,571
  • Înscris: 08.01.2021
Acum un milion de ani "mașinile" erau englezești, și nemții făceau junk.
Apoi nemtii făceai mașini și japonezii junk.
Ulterior japonezii făceau mașini și coreenii junk.
Ieri coreenii faceau mașini și chinezii junk.
Ghiciți cine o sa facă mâine mașini.

Edited by KiloW, 17 September 2023 - 10:57.


#18
abac

abac

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,261
  • Înscris: 28.10.2018
Deja Chinezii au inundat piata Europeana cu masini electrice iar UE este disperata, vor sa ia masuri de restrictionare ca sa nu distruga industria europeana de masini.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate