Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
recomandare GPS android

La multi ani @MindArchitect!

La multi ani de Sfantul Nicolae&#...

Cum accesez Whatsapp daca ma obli...
 Ce melodie ati vrea sa ascultati ...

Recomandare radio muzica veche in...

OnePlus 12

tv jvc(vestel) cu dungi brusc
 Apel la relații clienți...

Debranșare de la curent elec...

IPS Teodosie este cercetat de DNA...

Race for Glory (2024)
 Apogeul frumusetii feminine 65+?

Achizitionare placa video Palit s...

Stie cineva daca tableta va funct...

Contract mandat SRL pentru micro ...
 

Probe instalatie apa casa noua

- - - - -
  • Please log in to reply
46 replies to this topic

#19
roman

roman

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 154
  • Înscris: 16.12.2004
La instalatia de incalzire nu sunt probleme; sta la 7 bari de doua zile. La distribuitorul de apa sunt probleme; scade in continuare si dupa ce am inchis robinetul de la WC (TECE). Acum a ajuns la 2 bari.

#20
dan210

dan210

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,751
  • Înscris: 24.06.2006
nu-i normal sa faci proba de presiune la instalatie de apa cu azot

#21
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,641
  • Înscris: 03.12.2005
E mai scump azotul, dar cam aia e tot. Aerul atmosferic e majoritar azot, oricum.

View Postroman, on 15 septembrie 2023 - 20:23, said:

La distribuitorul de apa sunt probleme; scade in continuare si dupa ce am inchis robinetul de la WC (TECE). Acum a ajuns la 2 bari.

E ceva sertizat incomplet la vreo imbinare, vreun dop pus mai la misto la unul din capetele nefolosite inca sau vreun robinet uitat neinchis complet.
Fie iei un spray cu spuma si verifici fiecare imbinare ca pe butelie pana gasesti bule, fie pompa din aia de care ti-am aratat anterior si impingi apa in instalatie si vezi unde se umezeste.

E un pic mai multa munca cu spuma, dar o poti face pe loc cu costuri minime. Incepe cu robinetii si dopurile, capatul dinspre consumator. E mai probabil sa fie ceva uitat deschis.


#22
roman

roman

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 154
  • Înscris: 16.12.2004
Acum am in instalatie 0.8 bari. Instalatia de incalzire in pardoseala, care e umpluta tot cu azot, sta pe presiunea cu care a fost umpluta de 3 zile. Si tot apa trebuia sa circule prin ea. Ma ingrozeste ce ar insemna refacerea unui traseu de apa, acum dupa ce s-a pus polistirenul XPS si s-a facut IPAT cu placa cu nuturi. Cred ca voi amana turnarea sapei. Ce ziceti?

#23
dan210

dan210

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,751
  • Înscris: 24.06.2006

View Postsebulbus, on 16 septembrie 2023 - 07:30, said:

E mai scump azotul
si mai rece, poate se comporta diferit componentele instalatiei la temperaturi joase

#24
modoran

modoran

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,060
  • Înscris: 08.02.2011
Zic ca trebuia sa faci proba inainte de orice altceva, acum roaga-te sa descoperi unde-i cauza si sa nu trebuiasca sa refaci tot. Daca nu refaci acum o vei face mai tarziu, dar la alte costuri, mult mai mari.

#25
hamal

hamal

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,431
  • Înscris: 23.09.2010
Ai acces vizual la toata instalatia? Exista lichid fluorescent pentru vizualizarea punctelor de scapare. De exemplu:

https://www.amazon.c...1zcF9hdGY&psc=1

Dar sunt si altele.

Umpli instalatia cu solutie de lichid fluorescent si apa si presezi instalatia cu aer comprimat / azot. Cu o lampa UV vezi toate locurile de scapare.

Foloseam o pasta japoneza de consistenta unei paste de slefuit la verificarea schimbatoarelor de caldura acum vreo 25 de ani. Nu stiam ce e, pana ce am spalat mana murdarita cu putina pasta la chiuveta si apa era colorata ca sangele ala verde fluorescent din "Predator".  Am folosit-o cu succes pana s-a terminat, era fantastic de buna.

Faci o investitie acum, dar nu demolezi casa pe viitor...

#26
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,641
  • Înscris: 03.12.2005

View Postdan210, on 16 septembrie 2023 - 08:45, said:


si mai rece, poate se comporta diferit componentele instalatiei la temperaturi joase

Aerul, si implicit azotul inmagazineaza foarte putina energie, si as zice ca pana trece de regulator si primii metri de furtun a absolut din mediu destula caldura cat sa ajunga cu temperatura inapoi la ambiental sau oricum in plaja in care trebuie sa lucreze tot ce-i intr-o instalatie de apa.

Verificat si in practica tot pe instalatia lui de incalzire, dupa cum vezi.

#27
dannvlas

dannvlas

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 726
  • Înscris: 16.07.2022
Pe unde se pierde  gaz, pe acolo se va pierde si lichid. Si invers.

Edited by dannvlas, 16 September 2023 - 10:43.


#28
superbec

superbec

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 259
  • Înscris: 04.03.2006
am testat sute de sisteme hidraulice (niciodata cu aer ) , in industrie instalatiile de aer comprimat de multe ori se testeaza hidraulic , niciodata invers .

acestea fiind spuse , in instalatii de ACM este ok testarea cu aer/azot/co2, alte gaze non-flamabile. dar mare atentie cand avem ""puffere"" sau vase de expansiune mari legate la sistem

daca nu tine aer sunt 99% sanse sa nu tina nici apa

daca presiunea scade asa de repede as zice ca e foarte clar ceva ne strans , o garnitura lipsa sau un fitting ne-sertizat , dar cat timp ai teava care-ti trece pe placa si a stat fara shapa turnata chiar si cateva minute cu un dorel in casa ... orice este posibil

nu da nici un ban pana nu testeaza , cum si cu ce nu e problema ta , e problema lor . dpmdv deja treaba pute si incearca sa te plimbe cu zaharelu

numai un instalato-gradinarus nu stie cum sa testeze o instalatie chiar si fara apa curenta la indemana.

#29
roman

roman

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 154
  • Înscris: 16.12.2004
@superbec

Multumesc pentru sfaturi. Aman cat pot turnarea sapei si intre timp sper sa rezolve problema cu instalatia sanitara. Ma gandesc ca ar trebui sa desfaca distribuitorul (care oricum nu stiu cat de corect mai lucreaza dupa ce au insurubat si desurubat conectorii de "n" ori, batut conectorii cu cheile etc) si sa testeze apoi cu aer fiecare circuit separat. In felul acesta s-ar depista o eventuala teava fisurata. Daca se descopera, se scoate incalzirea in pardoseala din zona aceea si se remonteaza alta teava. Sper sa nu fie cazul, sa fie ceva conectica. La distribuitor au verificat si cu sapun lichid; parea sa nu mai iasa nimic. La dopurile de proba de la bideu si lavoarul din bucatarie tot asa, nu se vedea nimic. Alta solutie de testare care ar mai fi? Nu mai am acces vizual la toata instalatia, pentru ca se grabeau si au montat instalatia de incalzire in pardoseala inainte sa faca probe la instalatia sanitara.
Are cineva un link catre un manual/fisa tehnica de distribuitor? Vreau sa vad daca scrie ca nu se utilizeaza/testeaza cu aer. Distribuitorul folosit este Distribuitor cu robinet, 4 x 1", NTM 21604B de la Euroinstal dar pe site-ul lor nu este niciun document.

Edited by roman, 16 September 2023 - 12:03.


#30
roman

roman

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 154
  • Înscris: 16.12.2004
WC-ul este acesta: "Rezervor WC, incastrat, TECEbase 9400413, 50 x 112 cm, clapeta de actionare Tece Now alba si sistem de fixare incluse" tot de la Euroinstal. Poate fi blocat mecanismul clapetei/flotorului pentru testare?

#31
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,641
  • Înscris: 03.12.2005
Mai, ratiunea pentru care un sistem nu se testeaza cu gaze e pentru ca sistemul inmagazineaza foarte multa energie pana sa cedeze, fiind compresibil, si orice element detasat din instalatie e un mic proiectil. Ca la airsoft.
Astea fiind zise, total la negru, si cu ochii beliti la maxim se poate testa si cu aer relativ safe, daca in instalatie nu sunt vase de expansiune sau alte volume mari. Se poate testa si cu alea, dar daca ai ghinion testezi doar o data.

Acum, nu ai nevoie sa blochezi flotoare si sa nu stiu ce desfaci. Inchizi toate circuitele si testezi distribuitorul si sus si jos. Daca tine presiunea, deschizi cate un circuit, refaci presiunea si revizitezi in cateva ore. Evident, cand ai introdus in sistem un circuit cu defect nu vei mai gasi presiune si mergi pe el sperand sa gasesti defectul la fittingaraie. Nu e realist sa speri ca vei gasi defect pe tub la testare cu aer. Poate sa fie pe partea de jos a tevii sau in cine stie ce colt si e munca de chinez.

Asta valabil la testarea cu aer.

La testare cu apa pur si simplu deschizi tot si vezi ce se uda.

#32
a_r_C

a_r_C

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 699
  • Înscris: 09.07.2019
Eu nu înțeleg ce mare lucru să testeze cu apă. Chiar dacă e apa oprită, iei/cumperi cateva bidoane de apă și o pompă de apă - cea de tip accesoriu la bormașină e vreo 50 de lei.
Sau există temerea că rămâne apa pe instalație și îngheață peste iarnă?

#33
roman

roman

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 154
  • Înscris: 16.12.2004
@sebulbus

Problema nu e ca nu am apa, ci ca nu am o pompa/hidrofor care sa asigure 6 bari. Am o fantana in curte care are o pompa de 100-200 lei si cu care si-au facut treaba lucratorii la udat placa, zidire, tencuire etc. Nu cred ca e potabila apa din fantana avand adancimea de vreo 4-5 metri.Alta problema este ca acum nu mai vad nimic; instalatia sanitare este pe podea, la marginea zidurilor. Podeaua este termoizolata cu 10cm XPS peste care este acum placa cu nuturi si tevile de la incalzirea in pardoseala. Daca sunt scapari pe la dopurile de proba sau pe la distribuitor si tot ce e in el, vad apa care curge. Tevile de apa sunt cu izolatie albastra. (se vede in poza cu distribuitorul) Lucratorii care au facut instalatia au fost cu "gabarit" normal Posted Image. Doar daca am ghinionul sa fie un defect din fabricatie al tevilor. Nu exista vase de expansiune montate acum. Din distribuitor pleaca o conducta de 1-1,5m care alimenteaza masina de spalat rufe si unde s-a cuplat butelia de azot. Langa camera tehnica unde este montat distribuitorul este baia; doua circuite scurte de 1-1.5m pentru WC si bideu, unul de 2m pentru lavoar si unul de 3m pentru cabina de dus. Mai este un circuit mai lung (aproximativ 10m) pana la lavoarul de la bucatarie. Asta e tot! Instalatie mai simpla la o casa nu cred ca exista. Toate circuitele sunt pe aceeasi parte a casei. Asa cum am mai spus, la dus s-au scos dopurile de proba si s-a montat un manometru intre circuitul de apa rece si cel de apa calda. S-au deschis toate circuitele de la distribuitor, s-a deschis robinetul de la masina de spalat si butelia de azot pana s-a ajuns la 6 bari. S-a inchis robinetul de la masina de spalat si s-a decuplat butelia de azot. Rezultatul este cel mentionat: in cateva ore presiune in circuite zero.
Nu ma intereseaza sa fac eu nicio proba! La 10000lei sa le faca ei! Cu azot, cu apa, cu ce vor. Nu as baga apa ca sa nu ma trezesc cu casa inundata inainte de a turna sapa. Nici nu pot sa vad rapid daca e apa datorita polistirenului de care am spus.

Edited by roman, 16 September 2023 - 18:16.


#34
hamal

hamal

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,431
  • Înscris: 23.09.2010
Exista pompe manuale, nu trebuie sa presezi cu pompe electrice / hidrofor:
https://www.google.c...chrome&ie=UTF-8
Umpli instalatia cu apa si, eventual lichid fluorescent, si presezi cu pompa manuala. Cel putin, cu una d-asta am testat la mine.
Cu gaz poti testa daca vrei sa nu umpli instalatia cu apa si:
1. asculti pe unde scapa aerul / gazul
2. Dai cu saponada / lichid de testare pe la imbinari si vezi unde apar bule.
Presarea cu gaz nu e relevanta. Exista variatii mari de volum / presiune mai ales cu variatia temperaturii.
Oricum, se pare ca n-ai acces la toata tubulatura, o parte ai ingropat-o.... cam nasoala treaba.

#35
phoenix76

phoenix76

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 802
  • Înscris: 25.09.2014
In unele orase, exista posibilitatea inchirierii de scule de toate felurile. Vezi prin zona, poate gasesti sa inchiriezi o pompa hidraulica pentru teste. Vorbesti cu "instalatorii" si le opresti din bani, costul inchirieii. Daca ei dau din colt in colt, ia tu initiativa.

#36
roman

roman

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 154
  • Înscris: 16.12.2004
Vin maine. Daca initial ma puneau pe mine sa ma interesez de compresor pentru proba de presiune cu aer si apoi si-au adus aminte ca au in portbagaj o butelie de azot, maine au promis ca vin cu pompa. Am inteles ca pompele astea au nevoie de max 10l de apa asa ca sper ca inundatia sa nu fie foarte mare si sa pot turna sapa peste doua zile. Citisem undeva ca in normativul I9-2022 scaderea maxima de presiune acceptata este de 5%, dar nu imi mai aduc aminte in ce interval de timp. Scadere 5% in 24 ore, 48 ore?
Daca nu am gresit la calcule, ca sa umplu 41m de teava de 1.6cm diametru mi-ar trebui aproximativ 8,24 litri de apa, deci cu doua bidoane de 5 litri de apa plata rezolv.

Edited by roman, 17 September 2023 - 17:42.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate