Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Pornire dificila

Diferential wifi

Model gard

Termosistem cu spuma sau adeziv?
 VoWiFi sau WiFi Calling

Problema temperatura ACM centrala...

La Sinesti pe magistrala

,,Razbunarea tocilarilor: la ce s...
 Bardonecchia, stațiunea de s...

Cum il poate incerca Zeul biblic ...

Avocat imobiliar pentru vicii asc...

Achizitie miniPC.
 In ce an este bine sa cumperi tel...

Cablu electric pentru exterior

La multi ani indragostilor! D...

Germania a legalizat consumul de ...
 

Jurnal constructie casa parter

- - - - -
  • Please log in to reply
102 replies to this topic

#1
adrianpop1988

adrianpop1988

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 48
  • Înscris: 11.08.2021
Salut,

In primul rand, sa stiti ca am citit si rascitit multe jurnale ale caselor si sunt surprins placut sa vad cati oameni vor sa ajute aici pe forum.
Sper sa va faceti timp si sa-mi oferiti si mie cateva sfaturi iar mai departe, sa pot oferi si eu ulterior, altor novici in "ale constructiilor".

Ne luam inima in dinti (stim ca va fi greu, dar in acelasi timp frumos, iar la final satisfactia va fi imensa) si dorim sa incepem constructia casei curand .. undeva prin primavara anului viitor (autorizatia este deja aprobata), dar nu gasim constructor bun disponibil.

Locatie: Corunca, Judetul Mures (zona foarte linistita, fara praf, galagie, etc.)

Teren - 1100 mp cu deschidere 20 m
Utilitatile la vecini (dar pentru gaz, este posibil sa fiu nevoit sa aduc conducta separata de la 70 m (nu era asta in plan, dar se pare ca teava vecinilor, nu are suficient debit, ca sa ma pot bransa si eu), asa ca incep sa caut alternative ... ))
Casa simpla, 150 mp utili, 3 camere, 1 living, 2 bai, 1 bucatarie, 1 camara, 1 camera tehnica, 1 garaj (stiu, garajul este scump, dar e un moft, pe care mi-l asum/doream).

Ne dorim o casa buna, pentru toti cei 4 membri, deoarece ne-am saturat de locuit in apartament ..
Ne dorim sa utilizam materiale de calitate (peste medie), dar NU avem buget nelimitat ..

Casa va fi construita conform proiect pe structura clasica, beton fier si caramida porotherm 30 cm, izolata termic (destul de bine zic eu, 10 cm fundatii, 10 cm elevatii (in proiect, insa este posibil sa punem mai mult) 15 cm sub placa, 20 cm fatade, 35 cm (tavan), pod nelocuit, tamplarie (salamander blue evolution 92 sau ceva similar), IPAT (teoretic cu centrala in condensare, gaz), gresie bai, parchet camere, holuri, bucatarie, garaj (epoxi sau gresie), acoperis tigla ceramica/beton.
Nu avem in plan sa montam aer conditionat/ventilatoare cu recuperare de caldura ..

Am cateva intrebari/nelamuriri de la cei care au deja experienta cu constructia casei .. si sper sa ma ajutati Posted Image
Deasemenea, sunt deschis la orice sugestii, primesc orice sfat pentru optimizarea constructiei si a costurilor, dar accept si critici, acolo unde am gresit sau voi gresi Posted Image

1. Tinand cont de costurile actuale ale materialelor de constructii/manopera, pentru o casa buna, cu materiale de calitate (nu lux), un pret de aprox 800-850 euro/mp la cheie (fara mobila, electrocasnice, draperii, etc), incluzand aici tot ce tine de constructie, gard, bransamente, etc este plauzibil?

2. Costurile de bransare, si extindere retea utilitati/de la x metri, cam care ar fi? pentru apa/gaz/curent? Instalare un stalp nou de curent si iluminat public pe drum de servitute?

3. Captare apa pluviala si drenaj langa casa? solutii? costuri?

4. Organizare santier? sfaturi?

5. Preturi manopera actuale? rosu/gri/cheie?


Multumesc anticipat pentru suport, sfaturi si disponibilitatea voastra!

Cele bune,
Adi.

Attached Files



#2
viotl

viotl

    Straight ahead ... middle of the road

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,417
  • Înscris: 03.04.2013
Ma, colegule... hai si bine ai venit...
Sfat nr 1. Ma, daca nu intentionezi sa pui aer conditionat, fa proiectul ca si cum ai pune....  Ca nu stii peste ani. ...

#3
victor29cr

victor29cr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,438
  • Înscris: 04.06.2016
1. Cu putin efort, da, te incadrezi lejer in 850euro/mp fara mobila.

2. Complicat, depinde de unde tragi. Acum 7 ani m-a ajuns ~35.000 ron sa extind reteaua de energie electrica de la 700m. Partea buna este ca o sa fii despagubit... eventual.

3. Nu prea vad de ce, toata apa o sa se duca ... in vale la vecini :lol:

4. Nu prea e dupa tine cu organizarea. O sa cam trebuiasca sa te multumesti cu.. ce gasesti. Poate ai noroc de o echipa profi.

5. Calculeaza undeva la 450 euro/mp sa o vezi ridicata + acoperis si geamuri. De aici in colo, se pune problema de gust, materiale, oferte.

#4
kesarion111

kesarion111

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,029
  • Înscris: 15.06.2009
Faina locatie, schimbarea in bine a calitatii vietii merita cheltuiala. O opinie, garajul costa mai mult decat masina, nu merita. O aplecatoare langa casa si inca o latura gard viu e suficient. Avem patru masini, pe sub pomi, nicio bataie de cap cu deschide-inchide usi, zoaie de strans de sub ele, o maturica si racleta la indemana alea 10-15 zile din an cand e nevoie. Asta cu gaze la 70 de metri, dupa cum pare proiectul ca si izolatii, poate iei in calcul pompa caldura, panouri solare ca si costuri sunt cam cat e adusul gazelor in casa.

#5
crocko.dilul

crocko.dilul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,425
  • Înscris: 30.07.2007

Quote

1. Tinand cont de costurile actuale ale materialelor de constructii/manopera, pentru o casa buna, cu materiale de calitate (nu lux), un pret de aprox 800-850 euro/mp la cheie (fara mobila, electrocasnice, draperii, etc), incluzand aici tot ce tine de constructie, gard, bransamente, etc este plauzibil?
Eu nu cred. Mai mult decat atat, nu cred ca e plauzibil nici pentru constructia in sine, fara garduri, bransamente etc...

#6
Prototype2

Prototype2

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,913
  • Înscris: 20.11.2008
Salut, raspund punctual daca ajuta cu ceva:

- caramida ajungea sa fie de 25, structura de fier beton oricum nu e in cadre si cred ca proiectantul a majorat stalpii la 30/30 sa confineze zidaria, pe zona ta ar fi ajuns stalpi de 25/25 la zidaria confinata, poti face asta fara sa reduci din fier unde cred ca armatura stalpului are doar 4 bare de 16. Castigi niste spatiu util daca vrei, desi daca esti incepator nu cred ca te mai complici pe santier.

- e mare pacat sa nu iti tragi tubulatura hdpe pentru sistem centralizat de ventilatie sa fie acolo pe cand te razgandesti, nu costa mult, nu e vorba de recuperare ci de filtrare praf si insecte fiind in camp langa padure sau latrat de caini etc centrale de ventilare sunt de pe la 1000e, tubulatura si accesoriile nu cred ca trec de 2000e, montajul il faci singur ca nu e cine stie ce stiinta.

- parchet alege spc sau lvt

- la ipat ai mare grija sa nu ti se puna GPA, alege un pas de 10 ca sa poti pune oricand in viitor ce parchet, covoare sau mobile vrei. Circuitele sa fie de 70-80m cu teava de 17 (eu recomand rehau ca e consacrat).

- atentie la izolatia de la placa de pe fundatie, as pune 5-10 sub si 10 deasupra ca sa eviti mai usor puntile termice din fundatie, aici trebuie sa ai grija la inaltimea parterulu sa ridici nivelul din centura cativa cm daca e nevoie

1 2 3 . - tine de preturile practicate de firmele din zona, doar cei din zona ta te pot ajuta

4 camere de supraveghere online, un parinte pe post de diriginte

5 - 80-100e mp la rosu
LE - e vorba doar de manopera la rosu

Edited by Prototype2, 08 September 2023 - 18:27.


#7
crocko.dilul

crocko.dilul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,425
  • Înscris: 30.07.2007
Zic asta pentru ca ma raportez la cei 770 e/mp care au rezultat la mine, inceputa in 2017, cu utilitatile la poarta.

 crocko.dilul, on 08 septembrie 2023 - 18:16, said:

Eu nu cred. Mai mult decat atat, nu cred ca e plauzibil nici pentru constructia in sine, fara garduri, bransamente etc...

 Prototype2, on 08 septembrie 2023 - 18:16, said:

5 - 80-100e mp la rosu
Oi fi eu mai pesimist....

#8
Prototype2

Prototype2

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,913
  • Înscris: 20.11.2008

 crocko.dilul, on 08 septembrie 2023 - 18:22, said:

Oi fi eu mai pesimist....

Scuze, atat am auzit ca e manopera. Materialele au fluctuat mult nu mai am idee.

Edited by Prototype2, 08 September 2023 - 18:28.


#9
superbec

superbec

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 421
  • Înscris: 04.03.2006

 adrianpop1988, on 08 septembrie 2023 - 15:08, said:

Salut,

In primul rand, sa stiti ca am citit si rascitit multe jurnale ale caselor si sunt surprins placut sa vad cati oameni vor sa ajute aici pe forum.
Adi.

Sal

Multa bafta si putere iti doresc !

Ai observat ca multi vor sa ajute ... de astia mi-e cel mai frica :)

Daca un constructor incearca sa te convinga sa nu faci garaj , eu as cauta altul.

Chiar zilele astea am avut discutia asta, in primele 2 minute omu incearca sa ma convinga sa nu-mi fac beci , sa fac garajul langa casa , motivul ca e scump ,  poate masinile mele sunt si mai scumpe dar omu are gandul scurt . Trebuie sa intelegi din start ca doreii sunt niste unelte, unele mai ascutite altele boante, foloseste-i si asta basta.

Casa trebuie sa iti placa tie nu constructorului , am observat 2 probleme in postul tau , reticenta la ventilatie si izolare suficienta.

(o sa vina tot felu de dorei cu clase cat trenu sa-ti explice ca e inutil sa pui mai multa izolatie ca 10 cm e suficient , ca asa a auzit la nevasta-sa , eu iti spun ca 20cm e minim in 2023 lege Nzeb, poate nu te afecteaza daca ai deja AC , ventilatia cu recuperare de caldura NU este optionala intr-o cladire izolata si inchisa suficient de bine . Blue evolution este o alegere foarte buna dar TREBUIE montate corespunzator , glaful trebuie montat corect , daca dldezi nomenclatura de pe site-ul lor vezi imediat cum si ce trebuie facut , nu e rocket science )

#10
razvan-softpedia

razvan-softpedia

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,045
  • Înscris: 06.10.2019
Salutare, si spor la treaba.

Si eu am fost unul dintre cei care isi doreau o casa cu garaj incorporat, dar cred ca voi renunta la idee, in principal din doua motive:

1. Izolatia dintre casa si garaj. Ca sa pot sa izolez foarte bine zona asta, ar trebui sa scot casa din pamant, sa izolez fundatia si soclul ( pe latura comuna cu garajul ), dupa care sa ma apuc de garaj. In acest mod, cele doua ar fi independente. Daca as face in acelasi timp si casa si garajul, latura comuna ( care la mine ar avea vreo 10 m ), ar reprezenta o punte termica, care nu stiu ce impact ar avea asupra utilizarii constructiei ( mucegai, senzatie de rece, costuri crescute la incalzire, etc. ).

2. Bugetul. Avand in vedere fluctuatiile preturilor la materiale si manopera, n-as vrea sa ma trezesc cu banii blocati intr-o casa cu garaj, dar neterminata. Prefer sa termin casa, dupa care vedem cum va sta treaba si cu garajul, daca mai este cazul. Acum stau la bloc, masinile stau afara, si nu am murit. Nu spun ca nu este mult mai confortabil sa ai garaj, dar cand bugetul este limitat, te incadrezi in ce ai, si incerci sa obti maxim din suma aia. Mai ales ca, din momentul in care faci credit, orice lucru pe care il cumperi, in realitate te costa dublu.

#11
cipaul

cipaul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,950
  • Înscris: 15.10.2006

View Postrazvan-softpedia, on 09 septembrie 2023 - 05:34, said:

Salutare, si spor la treaba.

Si eu am fost unul dintre cei care isi doreau o casa cu garaj incorporat, dar cred ca voi renunta la idee, in principal din doua motive:


Ce parere ai de forma acoperisului?
Ce costuri implica?

#12
Prototype2

Prototype2

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,913
  • Înscris: 20.11.2008
Daca proiectul e autorizat nu se mai poate schimba arhitectura.
Daca se scoate garajul trebuie regandita toata casa sa arate cumva.
Daca nu se face acum garajul mai tarziu e cam imposibil sa il anexezi casei fara sa arate adaugat (nu zic ca e rau neaparat dar fiecare decide ce vrea) deoarece casa e parter si trebuie refacuta invelitoarea ca sa fie la aceasi nuanta, modificata structura etc adica santier in casa care nu se va face sigur.
Deci daca nu se face acum garajul ca sa il lipesti mai tarziu de casa va costa dublu.
Daca casa era cu etaj era cumva mai simpla treaba ca puteai face acoperis nou fara sa-l deranjezi pe cel vechi, sau in cazul de fata se poate face ulterior independent de casa desi eu cred ca o sa se sature lumea de betoane si daca nici buzunarul nu zambeste...

Legat de pierderile termice din garaj eu am inteles ca se izoleaza fundatiile si placa de peste ele deci catre pamant puntea termica va fi minima.
Dar daca nu se izoleaza fundatia si placa garajului aceasta va tinde sa mentina o temperatura constanta vara-iarna datorita sau din cauza solului (in functie de cum vede problema fiecare), adica vara reduce temperatura spre 20 de grade, iar iarna o mentine pozitiva chiar daca casa nu e incalzita. Daca se decupleaza termic garajul de sol exista probabil riscul sa inghete daca e izolat foarte bine si fata de casa dar se poate incalzi mai mult daca se doreste incalzire activa. Totul depinde de ce se doreste si cat de bine se gandesc aceste detalii.

Garajul se anvelopeaza exterior oricum ca sa arate bine fatadele dar problema va fi la usa, segmentele sunt izolate in interior dar garniturile nu sunt gandite termic, sunt proiectate sa nu bata vantul prin ele sau sa nu intre apa de ploaie deci nu se poate mentine temperatura din casa in garaj.
Aici apar doua curente de gandire: incalzire activa adica cei care instaleaza sistem de incalzire in garaj si cei care beneficiaza pasiv intr-o mica masura de tranferul de caldura din casa. Banuiesc ca ne aflam in cazul 2 si nu se doreste incalzirea activa a garajului ci una pasiva prin influenta. La incalzirea pasiva a garajului contribuie peretii comuni cu casa si intr-o masura mica placa de beton. Daca se doreste se izoleaza cu 5-10cm peretii comuni cu casa in garaj (zona mai rece) si pierderile vor fi neglijabile.
Oricum inainte de izolarea garajului eu recomand sa se studieze cateva ierni ce se doreste de la garaj si cum e utilizat (daca e folosit ca atelier iarna) daca nu e necesara caldura respectiva se izoleaza oricand fara deranj vizibil.

Edited by Prototype2, 09 September 2023 - 09:33.


#13
razvan-softpedia

razvan-softpedia

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,045
  • Înscris: 06.10.2019

View Postcipaul, on 09 septembrie 2023 - 09:04, said:

Ce parere ai de forma acoperisului?

Nimic deosebit, doar ca avand multe coame inclinate si multe dolii, manopera va fi maricica.

View Postcipaul, on 09 septembrie 2023 - 09:04, said:

Ce costuri implica?

Nu stiu sa iti spun, sunt ceva ani de cand nu mai vand si nu mai montez invelitori, deci as vorbi in necunostinta de cauza.

#14
AWE

AWE

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,509
  • Înscris: 12.10.2005

View Postadrianpop1988, on 08 septembrie 2023 - 15:08, said:

Nu avem in plan sa montam aer conditionat/ventilatoare cu recuperare de caldura ..

Eu te-as sfatui sa iei in calcul ambele, neaparat. Vara la 38-40 de grade afara vei avea in casa spre 30, crezi ca poti dormi la temperatura aia? Eu sigur nu. Ventilatia cu recuperare de caldura as zice ca e obligatorie pentru orice casa/apartament cu izolatie bine facuta si cu ferestre etanse, mai ales cand e frig afara si nu e eficient termic sa tii geamurile deschise pentru aerisire (si nici confortabil).

#15
adrianpop1988

adrianpop1988

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 48
  • Înscris: 11.08.2021
In primul rand, vreau sa va multumesc tuturor, care din timpul vostru, v-ati facut timp sa aruncati o privire peste postul meu, si sa-mi dati sfaturi! Le apreciez pe toate, sa stiti!

Chiar daca nu am mentionat mai sus in prima postare, pozitionarea casei este est-vest, dormitoarele copiilor (est), terasa(est/sud), living (sud), bucataria (sud/vest), garaj (vest), restul incaperilor (nord).
Motivul pentru care am optat pentru a avea living si bucataria pe zona de sud, este deoarece si acum in apartament, aceste 2 zone le utilizam cel mai frecvent, si toti suntem impreuna. La casa speram, ca vom fi tot in zona aceasta + sa ne bucuram de aer curat, la curte.

Pentru partea electrica, am sa las tubulatura si cele necesare pentru istalarea ulterioara a panourilor fotovoltaice.


 viotl, on 08 septembrie 2023 - 18:10, said:

Ma, colegule... hai si bine ai venit...
Sfat nr 1. Ma, daca nu intentionezi sa pui aer conditionat, fa proiectul ca si cum ai pune....  Ca nu stii peste ani. ...
Tin cont, si am sa last fir, pentru montarea unui AC ulterior, pe zona de sud (care sa deserveasca living-ul si eventual bucataria.

 Prototype2, on 08 septembrie 2023 - 18:16, said:

Salut, raspund punctual daca ajuta cu ceva:

- caramida ajungea sa fie de 25, structura de fier beton oricum nu e in cadre si cred ca proiectantul a majorat stalpii la 30/30 sa confineze zidaria, pe zona ta ar fi ajuns stalpi de 25/25 la zidaria confinata, poti face asta fara sa reduci din fier unde cred ca armatura stalpului are doar 4 bare de 16. Castigi niste spatiu util daca vrei, desi daca esti incepator nu cred ca te mai complici pe santier.

- e mare pacat sa nu iti tragi tubulatura hdpe pentru sistem centralizat de ventilatie sa fie acolo pe cand te razgandesti, nu costa mult, nu e vorba de recuperare ci de filtrare praf si insecte fiind in camp langa padure sau latrat de caini etc centrale de ventilare sunt de pe la 1000e, tubulatura si accesoriile nu cred ca trec de 2000e, montajul il faci singur ca nu e cine stie ce stiinta.

- parchet alege spc sau lvt

- la ipat ai mare grija sa nu ti se puna GPA, alege un pas de 10 ca sa poti pune oricand in viitor ce parchet, covoare sau mobile vrei. Circuitele sa fie de 70-80m cu teava de 17 (eu recomand rehau ca e consacrat).

- atentie la izolatia de la placa de pe fundatie, as pune 5-10 sub si 10 deasupra ca sa eviti mai usor puntile termice din fundatie, aici trebuie sa ai grija la inaltimea parterulu sa ridici nivelul din centura cativa cm daca e nevoie

1 2 3 . - tine de preturile practicate de firmele din zona, doar cei din zona ta te pot ajuta

4 camere de supraveghere online, un parinte pe post de diriginte

5 - 80-100e mp la rosu
LE - e vorba doar de manopera la rosu

Nu m-am gandit initial la partea de ventilatie cu recuperare de caldura din 4 motive.
1. Apartamentul in care locuim, este pozitionat similar cu casa, si este un apartament bine izolat, care se bucura de soare, aproape toata ziua. Suferim mai mult de caldura decat de frig. Ca idee, vara 27 grade, iarna 22 grade, 100 lei costuri de incalzire/luna).
2. Ventilatia ar fi utila doar pentru recuperare de caldura (nu stiu daca se justifica costul), praf nu prea exista in zona, galagie aproape 0, doar insecte.
3. Nu cred ca am spatiu suficient pentru a pregati acum, casa pentru asa ceva (cati cm sunt necesari pentru tubulatura?)
4. Pretul? am cerut o oferta de pret pentru ventilatie cu recuperare de caldura centralizata si am primit niste oferte ..... 45.000 lei +

 superbec, on 08 septembrie 2023 - 20:10, said:

Sal

Multa bafta si putere iti doresc !

Ai observat ca multi vor sa ajute ... de astia mi-e cel mai frica Posted Image

Daca un constructor incearca sa te convinga sa nu faci garaj , eu as cauta altul.

Chiar zilele astea am avut discutia asta, in primele 2 minute omu incearca sa ma convinga sa nu-mi fac beci , sa fac garajul langa casa , motivul ca e scump ,  poate masinile mele sunt si mai scumpe dar omu are gandul scurt . Trebuie sa intelegi din start ca doreii sunt niste unelte, unele mai ascutite altele boante, foloseste-i si asta basta.

Casa trebuie sa iti placa tie nu constructorului , am observat 2 probleme in postul tau , reticenta la ventilatie si izolare suficienta.

(o sa vina tot felu de dorei cu clase cat trenu sa-ti explice ca e inutil sa pui mai multa izolatie ca 10 cm e suficient , ca asa a auzit la nevasta-sa , eu iti spun ca 20cm e minim in 2023 lege Nzeb, poate nu te afecteaza daca ai deja AC , ventilatia cu recuperare de caldura NU este optionala intr-o cladire izolata si inchisa suficient de bine . Blue evolution este o alegere foarte buna dar TREBUIE montate corespunzator , glaful trebuie montat corect , daca dldezi nomenclatura de pe site-ul lor vezi imediat cum si ce trebuie facut , nu e rocket science )
Asa este, este o casa pe gustul nostru, nici prea mica, nici prea mare, iar costul garajului (chiar daca nu-si merita poate investitia), mi-l asum.
Verific, partea de ventilatie ... daca se poate adauga acum si costurile aferente.
Tamplaria va fi montata pe precadre, iar instalarea se va efectua de catre firma specializata, si voi cere garantie pe montaj (blow door test)

 Prototype2, on 09 septembrie 2023 - 09:23, said:

Daca proiectul e autorizat nu se mai poate schimba arhitectura.
Daca se scoate garajul trebuie regandita toata casa sa arate cumva.
Daca nu se face acum garajul mai tarziu e cam imposibil sa il anexezi casei fara sa arate adaugat (nu zic ca e rau neaparat dar fiecare decide ce vrea) deoarece casa e parter si trebuie refacuta invelitoarea ca sa fie la aceasi nuanta, modificata structura etc adica santier in casa care nu se va face sigur.
Deci daca nu se face acum garajul ca sa il lipesti mai tarziu de casa va costa dublu.
Daca casa era cu etaj era cumva mai simpla treaba ca puteai face acoperis nou fara sa-l deranjezi pe cel vechi, sau in cazul de fata se poate face ulterior independent de casa desi eu cred ca o sa se sature lumea de betoane si daca nici buzunarul nu zambeste...

Legat de pierderile termice din garaj eu am inteles ca se izoleaza fundatiile si placa de peste ele deci catre pamant puntea termica va fi minima.
Dar daca nu se izoleaza fundatia si placa garajului aceasta va tinde sa mentina o temperatura constanta vara-iarna datorita sau din cauza solului (in functie de cum vede problema fiecare), adica vara reduce temperatura spre 20 de grade, iar iarna o mentine pozitiva chiar daca casa nu e incalzita. Daca se decupleaza termic garajul de sol exista probabil riscul sa inghete daca e izolat foarte bine si fata de casa dar se poate incalzi mai mult daca se doreste incalzire activa. Totul depinde de ce se doreste si cat de bine se gandesc aceste detalii.

Garajul se anvelopeaza exterior oricum ca sa arate bine fatadele dar problema va fi la usa, segmentele sunt izolate in interior dar garniturile nu sunt gandite termic, sunt proiectate sa nu bata vantul prin ele sau sa nu intre apa de ploaie deci nu se poate mentine temperatura din casa in garaj.
Aici apar doua curente de gandire: incalzire activa adica cei care instaleaza sistem de incalzire in garaj si cei care beneficiaza pasiv intr-o mica masura de tranferul de caldura din casa. Banuiesc ca ne aflam in cazul 2 si nu se doreste incalzirea activa a garajului ci una pasiva prin influenta. La incalzirea pasiva a garajului contribuie peretii comuni cu casa si intr-o masura mica placa de beton. Daca se doreste se izoleaza cu 5-10cm peretii comuni cu casa in garaj (zona mai rece) si pierderile vor fi neglijabile.
Oricum inainte de izolarea garajului eu recomand sa se studieze cateva ierni ce se doreste de la garaj si cum e utilizat (daca e folosit ca atelier iarna) daca nu e necesara caldura respectiva se izoleaza oricand fara deranj vizibil.
Voi lua in calcul izolatia peretilor interiori, dupa prima iarna. Sunt constient, ca poate fi necesar.

 AWE, on 09 septembrie 2023 - 15:20, said:

Eu te-as sfatui sa iei in calcul ambele, neaparat. Vara la 38-40 de grade afara vei avea in casa spre 30, crezi ca poti dormi la temperatura aia? Eu sigur nu. Ventilatia cu recuperare de caldura as zice ca e obligatorie pentru orice casa/apartament cu izolatie bine facuta si cu ferestre etanse, mai ales cand e frig afara si nu e eficient termic sa tii geamurile deschise pentru aerisire (si nici confortabil).
Tin cont.


Daca mai aveti si alte sfaturi, idei, critici constructive, sunt deschis sa le primesc :)

intre timp, am gasit 2 constructori, cu care au lucrat prieteni de-ai mei, si au fost multumiti. Am vazut lucrari la amandoi, iar unul dintre constructori, m-a chemat pe 2 santiere, lucreaza dpmdv la o calitate superioara fata de ce am mai vazut. Este si disponibil din Octombrie .. Posted Image
110 euro/mp construit la rosu, cu montare invelitoare inclusa. Panouri doka, cost suplimentar, sau cu cheresteaua mea.

#16
razvan-softpedia

razvan-softpedia

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,045
  • Înscris: 06.10.2019

 adrianpop1988, on 17 septembrie 2023 - 10:20, said:

110 euro/mp construit la rosu, cu montare invelitoare inclusa. Panouri doka, cost suplimentar, sau cu cheresteaua mea.

Ce inseamna mai exact 110 euro/mp construit la rosu ? Aici nu prea am inteles eu cum se calculeaza manopera .

Daca am o casa cu un singur nivel ( doar parter ), cu placa de beton peste parter, si cu amprenta la sol de 120 mp, pretul manoperi va fi 110 euro x 120 mp = 13200 euro ?

Intreb pentru ca am vazut niste variante in care luau in calcul si suprafata podului ( in cazul in care aveai placa peste parter ).

#17
Prototype2

Prototype2

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,913
  • Înscris: 20.11.2008
Cred ca pretul e corect daca lucreaza bine calitativ.

Legat de ventilatie:
- ideea nu e de economie a caldurii, poti sa faci ce sistem de ventilatie vrei pana la urma in sistem diy fara recuperare de caldura. Chiar si la sat sau in camp poate fi avantaj sa poti tine geamurile inchise. Pe unii ii deranjeaza caldura/frigul de afara, sau insectele, pe altii latratul, pe altii greierii... exista motive pentru toti, ideea e sa ai tubulatura montata inainte de finisaje
- tubulatura o poti duce foarte usor prin pod in garaj intr-un colt unde crezi ca iti ramane loc pentru distribuitoare si centrala, ea va fi ingropata in izolatia din pod, izolatia suplimentata pe zona traseelor, montajul il poti face tu cu cineva mai indemanos daca nu te descurci, costul tubulaturii ar pe la 1000e
- poti alege tubulatura circulara de 75mm sau 90, exista si plata la dublu pret dar nu merita fiindca au pierderi de presiune mai mari.
- cel mai convenabil e sa mergi pe cate un traseu de 90mm, dar in lipsa de spatiu poti merge pe 2x75mm ceea ce nu-i cazul pentru pod, ideea pentru astfel de dimensiuni mari e sa nu ai zgomote ale aerului pe tuburi si consum mare al motoarelor.
- distribuitoarele si centrala se pot cumpara cand doresti sa pui in functiune ventilatia

Care e stratificatia tavanului pana in pod? (probabil nu va fi greu sa montezi tubulatura ulterior)
Placa de beton? (atunci trebuie lasate goluri tehnice pentru plenumuri)

#18
adrianpop1988

adrianpop1988

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 48
  • Înscris: 11.08.2021

 razvan-softpedia, on 17 septembrie 2023 - 12:54, said:



Ce inseamna mai exact 110 euro/mp construit la rosu ? Aici nu prea am inteles eu cum se calculeaza manopera .

Daca am o casa cu un singur nivel ( doar parter ), cu placa de beton peste parter, si cu amprenta la sol de 120 mp, pretul manoperi va fi 110 euro x 120 mp = 13200 euro ?

Intreb pentru ca am vazut niste variante in care luau in calcul si suprafata podului ( in cazul in care aveai placa peste parter ).

Conform proiectului meu, care NU are placa beton la pod, este pretul acesta.
Daca ai proiect, mergi catre mai multi constructori sa iti ofere niste preturi.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate