Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
La multi ani @creativestar!

La multi ani @Nimcid25!

"Spionul" nostru cel de t...

Care aplicatie are cele mai ok co...
 Parere antrenament incepator

Dilema sursa

Ajutor Android Redmi10

Poti sa conduci o masina cu putin...
 Ce inseamna "izdavoi" ?

Poco X6 Pro vs OnePlus Nord 3

Lirapay

Durata maxima video in Google Pho...
 Deschidere fisiere docx si poze s...

Motivare hotarare

Router wireless ZTE ZXHN H3601P

Server local disponibil pe re5...
 

Cand poti circula pe linia de tramvai si cand nu

* * * - - 2 votes
  • Please log in to reply
251 replies to this topic

#37
titoo

titoo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,410
  • Înscris: 19.03.2007

 flt, on 29 iulie 2023 - 08:13, said:

Nu
Linia discontinuă de delimitare între benzi este una, linia de delimitare a părții carosabile e alta.

Pe Dudești nu este voie pe linia de tramvai. De fapt nicăieri în București nu este voie. Doar in Iași linia de tramvai știu să fie și banda de circulație pt auto

Tati, am realizat din interventiile tale avute in alte topicuri ca tu ai probleme in a interpreta corect lucrurile si nici daca ti se deseneaza nu pricepi, pentru ca ai mari fracturi de logica. Iar pentru a intelege unele lucruri trebuie sa pui cap la cap anumite pasaje din legislatie. Explic pentru altii ca tu oricum nu vei pricepe.
Cand avem marcaj discontinuu legislatia spune ca ne e permis sa trecem peste el. In cazul liniilor de tramvai se aplica acelasi marcaj ca cel aplicat pe autostrazi unde sunt delimitate benzile de circulatie fata de banda de urgenta, idem pe E85 unde cu astfel de marcaj e delimitata banda de circulatie si acostament, banda de accelerare e marcata la fel. Practic se face acel marcaj pentru ca soferii sa stie ca pot folosi partea aia carosabila, pot trece peste acel marcaj, dar au anumite obligatii. Si obligatiile alea sunt scrise in aceeasi carte pe care sigur tu n-ai priceput-o. Concluzia este ca iti e permis sa depasesti pe linia de tramvai unde intalnesti acel marcaj dar ai obligatia sa nu blochezi trecerea tramvaiului.

Edited by titoo, 29 July 2023 - 08:47.


#38
flt

flt

    Euro-Bugetar Esențial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,042
  • Înscris: 10.01.2023
Poți depăși pe linia de tramvai în situație de urgență așa cum poți opri pe acostament in situație de urgență. Dar noi discutam aici despre "e voie" in sensul de circulat pe acolo, ceea ce evident nu e voie.

In practică se circulă ilegal pe linia de tramvai la fel cum se circulă ilegal pe acostament pe E85. Țară de babuini fara lege

#39
LuvRaluK

LuvRaluK

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,583
  • Înscris: 27.09.2006
Asa arata un marcaj rutier atunci cand linia de tramvai se afla pe o banda de circulatie, care se poate folosi si de catre autovehicule: https://goo.gl/maps/PVKqaecMKgi1VaoY6 (locatia: Cluj-Napoca, str. Horea).
@titoo cand avem marcaj discontinuu legislatia spune ca ni se permite sa trecem peste el, nu sa circulam pe bucata de drum delimitata de marcajul ala. Pe "banda" din dreapta se poate circula si aici? https://goo.gl/maps/VQGQctsh1WjepZqA9 (locatia: drumul Cluj-Napoca - Dej)
Numele de "marcaj de delimitare a partii carosabile" nu e suficient de clar pentru linia aia?

Edited by LuvRaluK, 29 July 2023 - 09:06.


#40
me_iauras

me_iauras

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,424
  • Înscris: 08.01.2009
Doar ca problema nu e depasirea folosind linia de tramvai ci utilizarea acesteia ca banda de circulatie .
Si Dudestiul asa este folosit . Vino oricand vrei ( nu la 3 dimineata evident ) si la fiecare semafor rosu la care nu e cineva ( evident nu doar 1 ) oprit pe linia tramvaiului dau eu 10 RON si cand sunt dai tu . Vedem la sfarsitul zilei care pleaca mai sarac. Poti face experimentul asta la oricare din intersectiie cu Mihai Bravu sau Burebista ( ba chiar si la intrarea/iesirea mall Vitan)

#41
titoo

titoo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,410
  • Înscris: 19.03.2007

 flt, on 29 iulie 2023 - 09:05, said:

Poți depăși pe linia de tramvai în situație de urgență așa cum poți opri pe acostament in situație de urgență. Dar noi discutam aici despre "e voie" in sensul de circulat pe acolo, ceea ce evident nu e voie.

In practică se circulă ilegal pe linia de tramvai la fel cum se circulă ilegal pe acostament pe E85. Țară de babuini fara lege
De asta zic ca e degeaba ptr tine, ce obligatii ai scrie in cartea aia sau iti arata indicatoarele, in fiecare situatie in parte. Deci pe banda de accelerare unde marcajul este identic, conform gandirii tale ai voie sa treci peste marcaj doar daca ai o situatie de urgenta, altfel e interzis !!! :)))

#42
tclau

tclau

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,086
  • Înscris: 19.03.2007
Offtopic

@titoo unii chiar considera ca e urgent sa ajungi pe drumul principal, merg cu viteza mare pe banda de acceleratie, apoi o lasa mai moale... probabil ca nu-i incurce pe altii

E voie pe linia de tramvai, dar asa cum apare in linkul lui LuvRaluK (https://goo.gl/maps/PVKqaecMKgi1VaoY6) rotile din spate trebuie dublate, iar administratorul drumului trebuie sa puna si semnul [ https://www.lorencic.ro/0cache/34c65a68259bdd0a8cd17e4a601a6494.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by tclau, 29 July 2023 - 09:31.


#43
LuvRaluK

LuvRaluK

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,583
  • Înscris: 27.09.2006

 titoo, on 29 iulie 2023 - 09:18, said:

... Deci pe banda de accelerare unde marcajul este identic, ...
Daca esti amabil, te rog sa imi dai un exemplu concret de banda de accelerare cu un marcaj identic, sunt chiar curios (ca oricat ma uit in standardul marcajelor rutiere nu gasesc un asemenea marcaj).

Edited by LuvRaluK, 29 July 2023 - 09:36.


#44
flt

flt

    Euro-Bugetar Esențial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,042
  • Înscris: 10.01.2023
Aberează, nu face diferența între marcaje, e doar aici sa se contrazică

Ba titoo omule ăla nu e marcaj de accelerare. E de acostament. Nu ai ce căuta acolo, punct. Da, că ai voie sa calci ai voie. Dar justificat

Citește și tu subiectul topicului. "Putem circula ?" Răspuns nu
Autorul chiar asta făcea, a recunoscut că circula pe acea linie. Deci este in culpă,ilegal. Ăla care l-a lovit e și el vinovat că nu s-a asigurat

Accidentul va fi ori culpa comuna, pentru că s-a întâmplat în afara părții carosabile, ori autorul poate fi scos 100% vinovat pentru că circulă ilegal iar celelalt a ocolit un obstacol. Rămâne să ne spună autorul finalitatea

#45
titoo

titoo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,410
  • Înscris: 19.03.2007

 LuvRaluK, on 29 iulie 2023 - 09:05, said:

Asa arata un marcaj rutier atunci cand linia de tramvai se afla pe o banda de circulatie, care se poate folosi si de catre autovehicule: https://goo.gl/maps/PVKqaecMKgi1VaoY6 (locatia: Cluj-Napoca, str. Horea).
@titoo cand avem marcaj discontinuu legislatia spune ca ni se permite sa trecem peste el, nu sa circulam pe bucata de drum delimitata de marcajul ala. Pe "banda" din dreapta se poate circula si aici? https://goo.gl/maps/VQGQctsh1WjepZqA9 (locatia: drumul Cluj-Napoca - Dej)
Numele de "marcaj de delimitare a partii carosabile" nu e suficient de clar pentru linia aia?

Cand intalnesti marcajul ala pe banda de accelerare, zici ca e interzis sa circuli pe acolo, ori marcajul iti arata ca ai obligatia sa le acorzi prioritate celor care circula pe b1 ? Teoretic acolo unde e marcaj normal cu linie discontinua ca in poza atasata sau in Iasi, banda respectiva e considerata banda normala de circulatie, fara ca soferii sa aiba obligatia sa elibereze calea tramvaiului.
Practic insa marcajul ala se bate cap in cap cu articolul din legislatie care spune ca ai obligatia sa eliberezi linia pentru a-i permite tramvaiului sa treaca.
Astfel ca doar instanta va hotara a cui e vina si gasesti sentinte in care vatmanii au fost scosi vinovati in locurile marcate ca in poza din Cluj, cand au lovit masinile stationate pe linie.
Nu ca ar fi singura anomalie de acest fel. Relativ recent s-a schimbat regula in ceea ce priveste circulatia in sensul giratoriu, dar sunt sensuri giratorii care au marcaj la intrare pentru directia de mers. Si marcajele respective se bat cap in cap cu paragraful din legislatie, deci inevitabil tot in instanta se va ajunge.

 me_iauras, on 29 iulie 2023 - 09:07, said:

Doar ca problema nu e depasirea folosind linia de tramvai ci utilizarea acesteia ca banda de circulatie .
Si Dudestiul asa este folosit . Vino oricand vrei ( nu la 3 dimineata evident ) si la fiecare semafor rosu la care nu e cineva ( evident nu doar 1 ) oprit pe linia tramvaiului dau eu 10 RON si cand sunt dai tu . Vedem la sfarsitul zilei care pleaca mai sarac. Poti face experimentul asta la oricare din intersectiie cu Mihai Bravu sau Burebista ( ba chiar si la intrarea/iesirea mall Vitan)
Aici nu vorbim de experimente sau de cum procedeaza cocalarii ci strict daca iti e permis sa executi o depasire regulamentara pe linia de tramvai in acea zona.

 LuvRaluK, on 29 iulie 2023 - 09:34, said:

Daca esti amabil, te rog sa imi dai un exemplu concret de banda de accelerare cu un marcaj identic, sunt chiar curios (ca oricat ma uit in standardul marcajelor rutiere nu gasesc un asemenea marcaj).

Scrie in google "banda accelerare" apoi da click pe imagini si gasesti sute de poze.

Edited by titoo, 29 July 2023 - 09:47.


#46
LuvRaluK

LuvRaluK

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,583
  • Înscris: 27.09.2006
Iar zici de marcajul ala pe banda de accelerare, da-mi te rog un exemplu concret, ca eu oricate benzi de accelerare am vazut marcajul NU era cel de delimitare a partii carosabile (cel cu distante mult mai mici intre liniile albe).

#47
DannyHuwe

DannyHuwe

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,577
  • Înscris: 30.03.2023
@tclau ha ha ha ce-ti mai place sa bagi batul prin gard contra lui titoo.

N-a zis initiatorul ce zici tu acolo ;)

Edited by dani1985, 29 July 2023 - 09:50.


#48
titoo

titoo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,410
  • Înscris: 19.03.2007

 flt, on 29 iulie 2023 - 09:39, said:

Aberează, nu face diferența între marcaje, e doar aici sa se contrazică

Ba titoo omule ăla nu e marcaj de accelerare. E de acostament. Nu ai ce căuta acolo, punct. Da, că ai voie sa calci ai voie. Dar justificat

Citește și tu subiectul topicului. "Putem circula ?" Răspuns nu
Autorul chiar asta făcea, a recunoscut că circula pe acea linie. Deci este in culpă,ilegal. Ăla care l-a lovit e și el vinovat că nu s-a asigurat

Accidentul va fi ori culpa comuna, pentru că s-a întâmplat în afara părții carosabile, ori autorul poate fi scos 100% vinovat pentru că circulă ilegal iar celelalt a ocolit un obstacol. Rămâne să ne spună autorul finalitatea

Ba zi-le alora pe care ii cunosti si iti permit ! Noi astia care suntem capabili sa gandim, realizam ca a depasi inseamna a circula. De restul aberatiei nu are rost sa mai comentez. Deci accidentul s-a produs in afara partii carosabile ? Chiar nu realizezi cat esti de penibil ?

Edited by titoo, 29 July 2023 - 09:55.


#49
flt

flt

    Euro-Bugetar Esențial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,042
  • Înscris: 10.01.2023
Nu, nu este
A circula pe o bandă de genul asta este ilegal, așa cum este sa circuli pe E85 pe acostament


#50
cosmindaniel12

cosmindaniel12

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 720
  • Înscris: 16.07.2013
Revin cu ce am spus recent pe alt topic:
Articolul 103:
Pe drumul public cu cel mult două benzi pe sens şi cu o a treia bandă pe care este amplasată linia tramvaiului lângă axa drumului, conducătorii de vehicule pot folosi această bandă, cu obligaţia să lase liberă calea tramvaiului, la apropierea acestuia.
Analogie:
Intr-o camera cu cel mult doua mese si cu o a treia masa pe care este amplasat un calculator, oamenii pot folosi aceasta masa, cu obligatia sa lase contabilul la calculator atunci cand are nevoie.
Daca ai doua mese goale si un calculator pus pe un dulap, nu inseamna ca dulapul e a treia masa!

In Bucuresti linia tramvaiului NU este amplasata pe o banda de circulatie. Observam cum in Iasi, Cluj, Oradea avem marcaj de delimitare a sensurilor pe axul drumului si marcaje de delimitare a benzilor de circulatie, plus marcaje destinate autovehiculelor pe banda de circulatie pe care e amplasata si linia tramvaiului, in timp ce in Bucuresti tramvaiul are aproape peste tot propria cale de rulare, fie delimitata prin borduri, fie prin marcaj de delimitare a drumului public:
Iasi:
https://goo.gl/maps/HBa6MeivMY8Ty6eC7
Cluj:
https://goo.gl/maps/5fxuumUzHVmMDQ499
https://goo.gl/maps/qgwnUpGPSDN5wybY7
Oradea:
https://goo.gl/maps/DsKUjBBUTBM2QoYo7
Bucuresti:
https://goo.gl/maps/aEoNiG5DTZoznbWJ6
https://goo.gl/maps/nVaAA8Phfjt62LxK8
https://goo.gl/maps/7atenEwPapWFSgDN8
https://goo.gl/maps/tHxeL9dCgv2qxvBu6

Daca ne prefacem ca nu e nici o diferenta intre marcaje, e rea-vointa! Daca nu vedem nici o diferenta, deja problema e mai grava!
Marcajul dintre banda de accelerare si banda de circulatie e diferit de marcajul de delimitare a carosabilului!

L.E. Art.103 a fost scris de niste dobitoci care nu stiu sa se exprime clar si concis (ca mai toata legislatia romaneasca, de altfel), si este interpretat de niste tembeli care nu stiu sa citeasca o fraza complexa drept "linia de tramvai e banda 3", desi articolul spune cu totul altceva, si se refera strict la situatiile in care linia de tramvai e amplasata pe o banda de circulatie (adica in Iasi, Cluj, Oradea etc)

Edited by cosmindaniel12, 29 July 2023 - 10:11.


#51
titoo

titoo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,410
  • Înscris: 19.03.2007

 cosmindaniel12, on 29 iulie 2023 - 10:01, said:

L.E. Art.103 a fost scris de niste dobitoci care nu stiu sa se exprime clar si concis (ca mai toata legislatia romaneasca, de altfel), si este interpretat de niste tembeli care nu stiu sa citeasca o fraza complexa drept "linia de tramvai e banda 3", desi articolul spune cu totul altceva, si se refera strict la situatiile in care linia de tramvai e amplasata pe o banda de circulatie (adica in Iasi, Cluj, Oradea etc)

Ti-am raspuns si acolo, dar am scris si aici cum e cu marcajele alea. Si pana una alta tembelii aia aplica sanctiunile conform legii, ca tu nu esti de acord si interpretezi diferit "banda de circulatie", desi linia de tramvai in sine indeplineste cerintele unei benzi de circulatie, conform OUG.Si zici ca nu e acelasi marcaj la banda de accelerare si tu opresti si masori cu sublerul marcajul ?
Te sfatuiesc sa opresti in toate locurile in care vezi politisti de la rutiera si sa le spui ca sunt niste tembeli/dobitoci...doar pentru ca nu au aceeasi parere ca tine.

Edited by titoo, 29 July 2023 - 10:21.


#52
cosmindaniel12

cosmindaniel12

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 720
  • Înscris: 16.07.2013
Titoo, postul meu era pentru restul lumii, nu pentru tine. Tu ai ochelari de cal și aere de superioritate (absolut nejustificat). Iar când ți se demonstrează că te înșeli, devii și mai agresiv, și mai lipsit de bun simț!
Îți trebuie șubler să diferențiezi marcajul ăsta de cel de delimitare a carosabilului? Dacă da, problema nu e la mine.
https://maps.app.goo...i63L1sZy46jiP6A
N-am nevoie de sfaturile tale, te tog să te abții în a mă sfătui pe mine în absolut orice privință!

Edited by cosmindaniel12, 29 July 2023 - 10:41.


#53
GlCA_Contras

GlCA_Contras

    Master Mind

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,940
  • Înscris: 21.03.2020
Am senzatia ca limba romana nu prea mai e la moda in Romanika.

Quote

Reguli de circulaţie - Utilizarea părţii carosabile -
Art. 103. -
Pe drumul public cu cel mult două benzi pe sens şi cu o a treia bandă pe care este amplasată linia tramvaiului lângă axa drumului, conducătorii de vehicule pot folosi această bandă, cu obligaţia să lase liberă calea tramvaiului, la apropierea acestuia.

Mai clar de atat ce vreti?

In speta noastra avem Calea Dudesti cu o banda de circulatie si linie de tramvai, deci ne incadram in prevederile articolului 103.

#54
flt

flt

    Euro-Bugetar Esențial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,042
  • Înscris: 10.01.2023
Da, masori cu șublerul daca nu ești capabil sa diferențiezi cu ochiul liber

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate