![]() |
Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Spor de putere energie electrica pentru statie incarcare auto
Last Updated: Jun 10 2023 22:00, Started by
4tlas
, Jun 07 2023 10:11
·
5

#1
Posted 07 June 2023 - 10:11

Salutare!
Caut ajutor in ce priveste solicitarea unui spor de putere de la distribuitorul de energie electrica (Delgaz Grid) si reconfigurarea sigurantelor . Nu reusesc sa gasesc local un electrician care sa imi clarifice situatia si as evita sa fac o cerere la distribuitor doar ca sa vad ulterior despre ce e vorba. Locuiesc la apartament unde am un bransament monofazat de joasa tensiune de 5 kW (Puterea maximă simultană ce poate fi absorbită 5.88 kVA 5.00 kW conform ATR), contorul si siguranta generala de 32A din imaginile atasate. Consumatorii sunt eficienti energetic si niciodata nu ajung la un consum simultan atat de mare insa intentionez sa montez o statie de incarcare pentru masina electrica de 7.4 kW sau macar 3.7 kW. Ma intereseaza sa fac aceasta solicitare in asa fel incat sa nu fie schimbat contorul (din motive de costuri), ci doar siguranta generala de 32A. Din informatiile mele si din felul in care inteleg eu problema (nefiind electrician), daca solicit un spor de putere la 13 kW ar trebui inlocuita doar siguranta generala (cea de 32A cu una de 60A care ar merge pe acelasi contor) si apoi creat un nou traseu din tabloul electric interior al apartamentului pana la statia de incarcare (cu o siguranta de 32A sau 16A in functie de tipul de statie ales). Astfel as avea 7.4 kW (sau 3.7 kW) pentru incarcare auto si restul pentru consumul electrocasnicelor. Bineinteles ca as putea solicita si mai putin, dar incerc sa imi dau seama care ar fi solicitarea maximala fara schimbarea contorului. Nu imi dau seama daca in acest scenariu ar trebui sa inlocuiesc si cablul de la siguranta generala pana la tabloul intern si nici ce fel de cablu ar trebui sa folosesc de la noua siguranta din tabloul intern pana la statia de incarcare, distanta fiind de aproximativ 10 metri. Apreciez daca imi poate oferi cineva o parere profesionala. Multumesc! Attached Files |
#2
Posted 07 June 2023 - 10:28

Treci la trifazat. Stiu, mai greu la bloc dar asa e cel mai bine.
Trebuie trifazat sau chiar un monofazat mai puternic luat direct din firida scarii, coloanele alea pentru etaje nu duc mai mult. In Slatina apar statii de incarcare EV intre blocuri, cu bransament trifazat luat direct din PTCZ. |
#3
Posted 07 June 2023 - 10:32

Eu atat pot sa spun: peste 10kw nu se mai acorda monofazat.
|
#4
Posted 07 June 2023 - 10:33

Cei de la blocuri vor trebui sa caute statii daca vor EV. Dar orice masina ar trebui sa permita incarcare lenta monofazica, unele se incarca cu prelungitorul pe geam.
Dar statie de incarcare profi nu poti pune daca nu ai trifazat. Masina electrica este o masina de oras si mai mult pentru cei care stau la casa. Baga incarcare lenta noaptea si aia e. |
#5
Posted 07 June 2023 - 10:36

la bloc cred că ai alte 100 de probleme pentru a putea incarca masina, pana la putere
![]() |
#6
Posted 07 June 2023 - 11:01

No offence, initiator, dar esti putin naiv. E ca si cum ai putea trage internet cu o viteza mai mare schimband doar ruterul fara sa apelezi la furnizor. Gandeste-te ca circuitele de acum is dimensionate pt monofazat 5kw si vrei mai mult ca dublu fara sa anunti furnizorul. Confor normativelor din Romania, curent pe o faza se da cu maximum 11kw, deci ai nevoie de trifazat si pt asta se incepe cu o cerere tip la distribuitor Electrica Distributie-singurul din Romania. Succes!
|
#7
Posted 07 June 2023 - 11:02

Iti trebuie ATR de la e-distributie. Se obtine online dupa ce incarci multe documente
Cere minim 11kw de preferat 22kw daca pui statie AC22 S-ar putea sa te taxeze vreo 2000-4000 lei ![]() ATR-ul costa parca 75 lei Edited by radu103, 07 June 2023 - 11:04. |
#8
Posted 07 June 2023 - 11:16

Nu poti cere oricat ca nu duuc liniile lor. Prin ATR o sa-ti dea solutia tehnica. Nu se cere nici o taxa de mii de lei, platesti daca vrei mai repede sa faci lucrarile din ATR pe spezele tale sa nu astepti dupa ei si apoi iti dau ei banii inapoi esalonat, dar nu cu oricine ci doar cu electricieni (persoane fizice sau juridice) atestati ANRE.
|
#9
Posted 07 June 2023 - 11:40

1. instalația electrică este parte a autorizației de construcție.
2. unde montezi stația? dar traseul până acolo? pe proprietate ta sau pe spații comune? ce acorduri îți trebuie? câteva întrebări la care trebuie să răspunzi înainte de a vorbi despre putere. |
#10
Posted 07 June 2023 - 12:00

Ceea ce doresti este asemanator cu montarea unui motor de 700cp in locul celui original de 65cp, cu frane, suspensii si tot tacamul neschimbat. Crezi ca merge?
Trebuia sa te gandesti inainte la chestia asta. Vrei sa stii, dar bani nu vrei sa dai. Crezi ca merge? Poti sa pui siguranta de 1000 A daca vrei, dar bransamentul este tot pentru 32A. Tu ai nevoie sa ti se schimbe bransamentul iar fara ATR nu se poate, adica fara sa iei contact cu distribuitrul, care este proprietarul instalatieil. Degeaba apelezi la electricieni, ei iti vor spune doar parerea lor, ca se poate. Doar prin ATR-ul emis vei vedea ca se poate sau nu. Si tot acolo vei avea si solutia, daca se poate. |
|
#11
Posted 07 June 2023 - 12:02

Salut
Conform ordinului ANRE din 2015, puterea maxima avizata pentru bransamentele monofazate este 11 kVA. Daca luam in calcul factorul de putere minim considerat de 0.92 atunci puterea maxima a bransamentului va fi de ~10 kW. Daca nu vrei trifazat, fa o cerere pentru spor de putere de 10 KW si vezi ce solutie ti se ofera. Te costa 55 ron (fara TVA). In ATR ti se va prezenta solutia tehnica. In orice caz contorul nu va fi schimbat. In cel mai bun caz vei avea de plata: - inlocuirea disjunctorului din BMP - reprogramare contor - dosar instalatii interioare (daca nu il ai deja) Daca vrei sa trezi la trifazat evident costurile vor fi mai mari si va fi nevoie sa iti schimbe si contorul. |
#12
Posted 07 June 2023 - 12:32

@4tlas: Solutiile cele mai simple: statie publica de incarcare sau prelungitor scos pe fereastra. In momentul in care incarci masina electrica nu folosesti consumatori mari. Eventual poti s-o incarci peste noapte, nu cred ca speli rufe atunci, gatesti la cuptorul electric samd. Totusi ce te faci, vine vara, poate folosesti AC-ul, mai vrei sa speli si rufe, n-o sa mai aduc aminte de alti consumatori.
Gandeste-te ca pe langa respectiva statie de incarcare vei mai avea nevoie si de alte aprobari, presupun, nu sunt sigur. Sa fie vorba de acordul vecinilor, ISU, poate Primarie? Habar n-am! Ia in calcul si faptul ca s-ar putea sa gasesti "binevoitori" care s-o sparga sau fure. Viata la bloc si masina electrica nu prea impaca, in momentul de fata nu exista infrastructura necesara. Nici prea curand nu vad s-o faca, daca in momentul de fata masinile electrice sunt intr-un numar limitat ce se va intampla mai tarziu cand vor avea 10 din 20 de vecini masina electrica la o singura scara de bloc? Edited by un_el, 07 June 2023 - 12:32. |
#13
Posted 07 June 2023 - 12:55

Pai de asta ar trebui sa lase hibridele, EV integral este o pura utopie. Eu consider sa fie statii publice, chiar si in actualele benzinarii. Desi stau la casa si am trifazat, tot nu mi-as lua electrica, poate un hibrid, mai aproape de Apocalipsa din 2035. Daca ramane asa. Eu doresc si scindarea UE de la ce gandire de rahat au ajuns sa aiba dansii.
Electricele au aparut din cauza traficului blocat din marile orase. Dar aceasta problema o rezolva cu succes si hibridele. Edited by Neaceasca85, 07 June 2023 - 13:04. |
#14
Posted 07 June 2023 - 13:22

Eu personal nu vad nici o solutie la cerinta ta.
Pentru ca infrastructura si birocratia nu permite. Mult mai lejer daca ai un vecin ce locuieste la casa cu bransament trifazic unde poti face un contract cu acesta pentru incarcarea bateriei la masina, desi nici asta nu e chiar "legal", ca redistribuirea energiei in alte scopuri decat consum propriu nu e permisa. Edited by keta, 07 June 2023 - 13:24. |
#15
Posted 07 June 2023 - 13:30

Omul nu a zis daca sta la parter sau la etaj, la parter se poate baga mai usor trifazat, din firida scarii, aia de la intrare, asa am eu la bloc la un fost spatiu comercial.
|
|
#16
Posted 07 June 2023 - 13:34

Si asta e un punct bun de vedere. Ar fi mai usor din punct de vedere structura, dar greu birocratic.
|
#17
Posted 07 June 2023 - 13:35

Da, eu avand contract pe persoana juridica, a fost mai usor. In 2009.
|
#18
Posted 07 June 2023 - 13:57

Salut
Si la bloc se poate baga foarte usor trifazat. Si fratele meu a solicitat si primit asa ceva (bloc vechi, comunist). Majoritatea (daca nu chiar toate) blocurilor vechi au cele trei faze in fiecare firida de palier. De acolo se face distributia pe apartamente. Imi imaginez ca asa este si la blocurile noi. Nu ar avea cum un bloc intreg sa fie pe o singura faza. Cei care au contoarele in afara apartamentelor nu mai trebuie sa faca nimic special. Se ocupa distribuitorul. Cei care au contoarele in casa trebuie sa obtina aprobare de la asociatie pentru daca fi nevoie sa traga cabluri prin spatiile comune de la firida pana in apartament. Asta a fost cazul fratelui meu. Cablurile au fost trase printr-un canal de cablu paralel cu celelalte (puse de firmele de cablu). |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users