Probleme C4 Picasso 2010 pe partea electrica
#1
Posted 31 May 2023 - 20:47
Detin un C4 Picasso 2010 - 155 THP benzina de ceva vreme si am o problema pe partea electrica, dupa aproximativ 3 minute de la pornire (timp cronometrat de cel putin 10 ori) se aprinde martorul de baterie in bord, probabil sistemul face un fel de "self check" dupa timpul asta.
Problema a inceput de mai bine de 2 luni, insa nu am sesizat "adevarta" problema pana de curand, odata cu venirea caldurii, cand am fost nevoit sa pornesc sistemul de climatizare. Am masurat cu un multimetru valorile si mai jos puteti vedea valorile: 1. motorul oprit - 12.69V - dupa o plimbare de 30 minute si repaus 10 minute 2. la pornirea motorului - 11.03V cea mai mica valoare din 3 porniri dupa care a sarit in cateva secunde la 13.34V 3. motorul pornit - nici un consumator (mai putin ecranul central) care sincer nu stiu daca se poate inchide - 13.34V - nici o eroare in bord pana acum 4. motorul pornit - totul pornit (radio la maxim, toate luminile posibile, AC, turatie 2000-3000 rpm) - valoarea ramane la 13.35 - nici o eroare in bord 5. apare eroarea - AC este taiat (doar racirea, aerul inca sufla la aceeasi intensitate) - 14.05V si ramane acolo Pe diagnoza nu apare nici o eroare - atat pe Diagbox dedicat Citroen / Peugeot cat si pe multimarca Autel si Launch. Se face cald si nu mai suport situatia. Am fost in 3 service-uri si am primit 3 pareri diferite, daca ma mai duc in alte 2 sau 3 ma duc cu pretul constatarii cat probabil reparatia in sine. Diagnostice puse: 1. Bateria are voltaj dar nu are amperaj - incearca cu o baterie de la un prieten si daca nu dispare eroarea inseamna ca nu e de acolo ca sa nu zic sa dai banii aiurea pe una sau alta 2. Posibil sa fie cablul de la alternator la baterie dar trebuie sa o urcam pe rampa care nu e disponibila momentan - vino maine sa verificam conexiunea (nu mi-au luat nici un ban dar nici nu am revenit a doua zi insa ma duc maine) 3. Incercam cu bateria in prima faza, daca nu e bateria "dar eu zic sigur ca e" mergem la alternator Multumesc si seara linistita. Edited by mariusblk, 31 May 2023 - 20:50. |
#2
Posted 31 May 2023 - 21:41
Asa din ce ma pricep eu din tinerete si din ce tin eu minte dar nu trebuie sa te iei dupa mine ca pe vremea aia nu erau asa multe electronice la masini. Totul eram mai din topor...
Incarcarea cu motorul pornit fara consumatori e ok sa zic la 13 si ceva ca la tine dar cu consumatori ar trebui sa treaca de 14.2 lejer. Practic nu incarca cat trebuie cu consumatori... Aici sunt mai multe aspecte, depinde de service si de electrician. Nu trebuie sa dea eroare in diagnoza dar trebuiesc facute cateva masuratori. In primul rand daca e cureaua intinsa bine. Sa nu patineze cand dai consumatori si se impileaza alternatorul. Carbunii de verificat sa nu fie la capat de viata. Releul, cam complicat ca banuiesc ca e electronic, doar sa il schimbi. In alternator vreo dioda dar deja in generatia masinii se schimba cu totul... |
#3
Posted 31 May 2023 - 21:47
mariusblk, on 31 mai 2023 - 20:47, said:
3. Incercam cu bateria in prima faza, daca nu e bateria "dar eu zic sigur ca e" mergem la alternator Multumesc si seara linistita. As zice ca 3 e cel mai aproape de adevar. Cu mentiunea ca as paria pe alternator. Insa bateria e mai simplu/ieftin de verificat. Deci e primul pas logic. Cu mentiunea ca daca e incarcata bine, s-ar putea sa ramana in standarde primele 3 minute. Nu da eroare, pleci fericit. Dupa care esti inapoi in service. Incearca sa faci schimb de baterie cu un prieten. Edited by stevetlangat, 31 May 2023 - 21:48. |
#4
Posted 31 May 2023 - 22:18
Seteh, on 31 mai 2023 - 21:41, said:
Asa din ce ma pricep eu din tinerete si din ce tin eu minte dar nu trebuie sa te iei dupa mine ca pe vremea aia nu erau asa multe electronice la masini. Totul eram mai din topor... Incarcarea cu motorul pornit fara consumatori e ok sa zic la 13 si ceva ca la tine dar cu consumatori ar trebui sa treaca de 14.2 lejer. Practic nu incarca cat trebuie cu consumatori... Aici sunt mai multe aspecte, depinde de service si de electrician. Nu trebuie sa dea eroare in diagnoza dar trebuiesc facute cateva masuratori. In primul rand daca e cureaua intinsa bine. Sa nu patineze cand dai consumatori si se impileaza alternatorul. Carbunii de verificat sa nu fie la capat de viata. Releul, cam complicat ca banuiesc ca e electronic, doar sa il schimbi. In alternator vreo dioda dar deja in generatia masinii se schimba cu totul... stevetlangat, on 31 mai 2023 - 21:47, said:
As zice ca 3 e cel mai aproape de adevar. Cu mentiunea ca as paria pe alternator. Insa bateria e mai simplu/ieftin de verificat. Deci e primul pas logic. Cu mentiunea ca daca e incarcata bine, s-ar putea sa ramana in standarde primele 3 minute. Nu da eroare, pleci fericit. Dupa care esti inapoi in service. Incearca sa faci schimb de baterie cu un prieten. Edited by mariusblk, 31 May 2023 - 22:19. |
#5
Posted 31 May 2023 - 23:56
mariusblk, on 31 mai 2023 - 22:18, said:
Maine dimineata ma duc la un service specializat in reparatii alternatoare, Poate A/C e decuplat de calculator ca sesizează el ceva. Poate ar trebui verificata si cureaua de accesorii , s-ar putea sa aiba indicator de uzura/ întindere al curelei. Sunt 3 linii ...trebuie sa fie intre primele 2. Mie pe OBD îmi arata min. 10.3V si max. 15.0V. La 13.34V nu încarcă nimic deci mai mult ca sigur ai alternator smart. Îți recomand aplicația FAP Citroen/Peugeot ELM327 OBD2 . Versiunea 1.50 cred ca o gasesti full pe net. |
#6
Posted 01 June 2023 - 05:00
Cand da eroarea si aerul este taiat merge ventilatorul?
La viteza mai mare constanta - sa zicem 70-90 in afara - mai apare eroarea? Tot oprit e aerul? Auzi clar clickul cand se decupleaza aerul? |
#7
Posted 01 June 2023 - 06:05
quantico2708, on 31 mai 2023 - 23:56, said:
poate ai alternator smart = nu încarcă bateria tot timpul Poate A/C e decuplat de calculator ca sesizează el ceva. Poate ar trebui verificata si cureaua de accesorii , s-ar putea sa aiba indicator de uzura/ întindere al curelei. Sunt 3 linii ...trebuie sa fie intre primele 2. Mie pe OBD îmi arata min. 10.3V si max. 15.0V. La 13.34V nu încarcă nimic deci mai mult ca sigur ai alternator smart. Îți recomand aplicația FAP Citroen/Peugeot ELM327 OBD2 . Versiunea 1.50 cred ca o gasesti full pe net. Am facut si diagnoza dedicata Citroen/Peugeot. Cu Diagbox si am obtinut 0 erori la scan. In momentul in care eroarea nu era in bord, calculatorul spunea AC-ului sa porneasca, ambreiajul compresorului era cuplat iar cand eroarea aparea, dupa 3 minute, decupla compresorul. Evident instalatia AC a fost verificata, are freon, are presiune are tot ce-i trebuie. Cureaua de accesorii e aproape noua. viotl, on 01 iunie 2023 - 05:00, said:
Cand da eroarea si aerul este taiat merge ventilatorul? La viteza mai mare constanta - sa zicem 70-90 in afara - mai apare eroarea? Tot oprit e aerul? Auzi clar clickul cand se decupleaza aerul? Ventilatorul nu scade nici 1 rpm in intensitate, am scris in postarea initiala. Eroarea apare indiferent de ce fac. Daca nu pornesc nici un consumator, daca pornesc consumatorii, daca stau pe loc, daca rulez cu 10 la ora, daca rulez cu 130 pe autostrada, in 3 minute eroarea e pe bord. Edited by mariusblk, 01 June 2023 - 06:11. |
#8
Posted 01 June 2023 - 07:15
Pot fi mai multe.
Alternatoul in mers ar trebui sa pompeze peste 14V (ideal 14,5) non stop indiferent de consumatori. Dar merge bine si asa cum ai masurat. Vezi ca exista si self test se face dupa o combinatie de comenzi si iti arata rezultatele de display-ul de bord. Bateria este buna pentru ca tensiunea masurata este in parametri. Instalatia de climatizare - aeroterma - ceva stricat pe acolo. Poate fi un senzor, poate chiar cel de temperatura. Daca eroarea apare pe bord ar trebui sa iasa si la diagnoza. Nu exista nicio eroare care odata aprins un martor in bord sa nu se stocheze in ECU. Edited by adip1962, 01 June 2023 - 07:16. |
#9
Posted 01 June 2023 - 10:57
adip1962, on 01 iunie 2023 - 07:15, said:
Pot fi mai multe. Alternatoul in mers ar trebui sa pompeze peste 14V (ideal 14,5) non stop indiferent de consumatori. Dar merge bine si asa cum ai masurat. Vezi ca exista si self test se face dupa o combinatie de comenzi si iti arata rezultatele de display-ul de bord. Bateria este buna pentru ca tensiunea masurata este in parametri. Instalatia de climatizare - aeroterma - ceva stricat pe acolo. Poate fi un senzor, poate chiar cel de temperatura. Daca eroarea apare pe bord ar trebui sa iasa si la diagnoza. Nu exista nicio eroare care odata aprins un martor in bord sa nu se stocheze in ECU. Acum m-am intors de la un service specializat in alternatoare / baterii. Au bagat alernatorul pe tester special si merge brici, au bagat bateria pe tester special de baterie si este buna. Pe Diagbox Citroen (Lexia 3) - diagnoza dedicata 100% nu apare nici o eroare - testat pe 2 dispozitive la 2 persoane diferite! A fost testata masina si cu Autel la un service oarecare si nici o eroare. Mai am o singura varianta, sa o duc in reprezentanta si sa sper ca nu-mi zic, ar putea fi de la, sau de la, sau de la ... |
#10
Posted 01 June 2023 - 20:20
quantico2708, on 31 mai 2023 - 23:56, said:
poate ai alternator smart = nu încarcă bateria tot timpul Poate A/C e decuplat de calculator ca sesizează el ceva. Poate ar trebui verificata si cureaua de accesorii , s-ar putea sa aiba indicator de uzura/ întindere al curelei. Sunt 3 linii ...trebuie sa fie intre primele 2. Mie pe OBD îmi arata min. 10.3V si max. 15.0V. La 13.34V nu încarcă nimic deci mai mult ca sigur ai alternator smart. Îți recomand aplicația FAP Citroen/Peugeot ELM327 OBD2 . Versiunea 1.50 cred ca o gasesti full pe net. |
|
#11
Posted 01 June 2023 - 22:50
florinellll, on 01 iunie 2023 - 20:20, said:
Opaaaaa,alternator smart,paiii nici la Dacia 1100 din 1969 nu incarca tot timpul,de unde le scoti? [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/CUPtxJBXZUw?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] https://frenchcarfor...pic.php?t=64943 https://www.12voltpl...alternator.html adip1962, on 01 iunie 2023 - 07:15, said:
Alternatoul in mers ar trebui sa pompeze peste 14V (ideal 14,5) non stop indiferent de consumatori. Nu stiu ce sa zic . Nu ma pricep. Chiar nu ma pricep la electricitate dar mai citesc si eu pe net. Doar ca am fost speriat cand am vazut 13.3V in mers la masina mea https://www.redarc.c...ween 12.3V-15V. How do I tell if I have a smart alternator? Smart alternators are par for the course in most modern vehicles, but when measuring or monitoring output voltage from a vehicle with a variable voltage alternator you will find the voltage can range between 12.3V-15V. It’s not easy to tell if it’s a variable voltage alternator by only measuring voltage as sometimes the result may be deceiving or look similar to a standard alternator at time of testing. A good way to determine whether your vehicle has a variable voltage alternator is to look at the vehicle start battery. What you are looking for is a module mounted on or close to the battery terminal (usually the battery negative). This is the battery sensor, if it’s got one of these, you have a variable voltage alternator. https://www.alibaba....0258673737.html[ https://ae01.alicdn.com/kf/H2e86f7d7eb764c8d9d4236c7c1d23b59X.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Eu nu zic ca asta e problema lui OP dar ar fi bine sa clarificam daca are sau nu alternator smart si ce voltaje produce un astfel de alternator. mariusblk, on 01 iunie 2023 - 10:57, said: Acum m-am intors de la un service specializat in alternatoare / baterii. Au bagat alernatorul pe tester special si merge brici, au bagat bateria pe tester special de baterie si este buna. |
#12
Posted 01 June 2023 - 23:06
scriu asta mai mult pentru mine :
https://www.vunked.c...art-alternator/ Key facts Efficiency: Smart alternators and more efficient and help the manufacturer to comply with low emission regulations. Variable voltage: Unlike a traditional vehicle alternator, which supplies the battery with a constant voltage of between 13.8v – 14.4v when the engine is running, a smart alternator voltage is variable. Reduced voltage: The smart alternator reduces the voltage supplied to the battery when you are driving. This helps to reduce emissions. Fast charge your car battery: When you lift your foot off the accelerator, the voltage output of the alternator spikes to 17v–18v which will fast charge your car battery in stages. This encourages better overall efficiency. Uite aici un screenshot de pe un log OBD in care se vede corelatia intre spike-urile de voltaj (albastru) si frana (10X rosu) . (Frana > BR este logata doar cu 0 sau 1 . Din cauza asta i-am pus 10x pe grafic ca sa fie mai usor de vazut) Evident nu de fiecare data cand am luat piciorul de pe acceleratie am si pus (imediat) pe frana . Sunt sigur ca si la Dacia 1100 e la fel doar ca nu avea OBD. Attached Files |
#13
Posted 02 June 2023 - 14:35
quantico2708, on 31 mai 2023 - 23:56, said:
poate ai alternator smart = nu încarcă bateria tot timpul Poate A/C e decuplat de calculator ca sesizează el ceva. Poate ar trebui verificata si cureaua de accesorii , s-ar putea sa aiba indicator de uzura/ întindere al curelei. Sunt 3 linii ...trebuie sa fie intre primele 2. Mie pe OBD îmi arata min. 10.3V si max. 15.0V. La 13.34V nu încarcă nimic deci mai mult ca sigur ai alternator smart. Îți recomand aplicația FAP Citroen/Peugeot ELM327 OBD2 . Versiunea 1.50 cred ca o gasesti full pe net. im schimb restul nu au incarcare smart Bafta! Edited by dani1985, 02 June 2023 - 14:36. |
#14
Posted 04 June 2023 - 12:19
Daca era alternator smart ma gandesc ca isi ajusta puterea in functie de consumatori. El tine 13.8 sa zicem iar cand apare eroarea urca in 14.2 instant, fara probleme, deci alternatorul poate.
Pe testerul de alternator i-a dat sa bage si 15.5 si nu a dat nici o eroare. Mi-a zis ca daca avea probleme la cat s-a jucat cu el pe tester trebuia sa-i dea o eroare. Uitandu-ma la curea, pare noua, poate nu o fi calibrata/intinsa corespunzator. Acum pe bune, am fost la 3 service-uri, cred ca imi ziceau ceva daca era cureaua. O sa ma duc marti cu ea in reprezentanta si asta e, informatia costa, sper macar sa-mi zica ce are si sa nu ma ia cu "ar putea fi" de la aia sau aia ... |
#15
Posted 05 June 2023 - 12:42
Cere la reprezentanta diagnoza cu interfata originala. Este imposibil sa nu exista o eroare stocata daca ti se aprinde bec in bord.
|
|
#16
Posted 06 June 2023 - 19:54
#17
Posted 07 June 2023 - 11:29
Ieri am fost in reprezentanta Citroen din Pipera. Partea buna este ca au descoperit problema, cel putin asa sper pentru ca pana la "remediere" nu am certitudinea asta. Aparent cablul de minus, ce are montat un senzor de baterie pe el trebuie schimbat cu totul, nu se poate doar senzorul, este incorporat in cablu. Partea proasta este ca piesa nu se mai fabrica si nici nu se gaseste pe aftermarket. Drept urmare singurul sfat pe care l-am primit este sa caut prin dezmembrari cablul. Tipul de la "front desk", nu mecanicul care a pus diagnoza, a zis ca nu stie si nici nu imi poate garanta ca acest cablu de minus luat de pe un alt C4 Picasso dar cu o alta motorizare poate functiona, ele avand un cod diferit de referinta pe piesa. Apropo codul de piesa pentru mine este: 9664067880.
Problema este ca sunt destule C4 Picasso in dezmebrari insa nici unul cu motorizarea mea si nu stiu ce sa fac. Acces la manuale tehnice nu am ca sa pot compara valori sa-mi dau seama daca in ciuda diferentei de cod ele fac acelasi lucru. Practic ca sa aflu, nu stiu ce "rau" as putea face este sa cumpar un cablu de minus din dezmembrari, undeva la 150 lei sa mai platesc un demontat / montat poate chiar remontat (e destul de dificil sa scoti bateria daca nu ai sculele necesare) si sa vad daca merge. Voi ce parere aveti? |
#18
Posted 07 June 2023 - 13:55
mariusblk, on 07 iunie 2023 - 11:29, said:
Voi ce parere aveti? Poti incerca bineinteles cu alt cablu. Dar probabilitatea sa fie cu aceeasi problema cred ca e mare. Acum sau in viitorul apropiat. Si nu vad sensul. Problema inteleg ca valorile masurate eronat de senzor, nu lasa pornit AC. Varianta simpla pare a fi sa pacalesti senzorul sa indice mereu valori corecte. Da. E posibil sa ramai cu bateria descarcata. Ca la o masina veche. Dar poti sa previi si asta manual - cu un cititor voltmeter de bricheta. Sau legat pe circuit separat. Avantaj: Nu desfaci tot. Si verifici si daca intra-adevar de acolo e problema. Apropo, daca scoti mufa senzorului respectiv. Ce face? Poate e suficient un spray de contacte. Sau poate il ignora complet. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users