Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Telefon Nou de la Digi

La multi ani @creativestar!

La multi ani @Nimcid25!

"Spionul" nostru cel de t...
 Care aplicatie are cele mai ok co...

Parere antrenament incepator

Dilema sursa

Ajutor Android Redmi10
 Poti sa conduci o masina cu putin...

Ce inseamna "izdavoi" ?

Poco X6 Pro vs OnePlus Nord 3

Lirapay
 Durata maxima video in Google Pho...

Deschidere fisiere docx si poze s...

Motivare hotarare

Router wireless ZTE ZXHN H3601P
 

Accident evitare obstacol- avarii

* - - - - 2 votes
  • Please log in to reply
79 replies to this topic

#37
Magicwisewolf

Magicwisewolf

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,131
  • Înscris: 29.01.2016

 minx, on 29 mai 2023 - 03:24, said:

Acest post nu e despre vina sau nevina soferului 2( masina din spate). E vorba despre obligatiile primei masini.
Esti liber sa crezi ce vrei Posted Image, dar cineva spunea ca 'inainte sa judeci, incearca mult sa iubesti'
Stationarea era interzisa in acel loc, dar sa spunem ca era stationare involuntara, desi prima masina putea ocoli toba pe banda 2 ....

Ce rezolvi cu obligatiile primei masini ? Sau vrei o amenda si pt cel pe care l-ati lovit, doar ca sa fie mai usor de digerat intamplarea ?
Zi mersi (pe bune) ca a fost impact usor si ca nu a fost unul serios, cu viteza mare, ca nu a avut nevoie de spitalizare, sau investigatii si nu s-a lasat cu dosar penal pentru vatamare corporala din culpa.

#38
FlapJack7

FlapJack7

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,905
  • Înscris: 11.02.2023

 minx, on 28 mai 2023 - 23:02, said:

Eu am lovit-o foarte foarte putin in spate. A cui este vina?
100% a ta.
Nu ai nici o scuză.

#39
abac

abac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,462
  • Înscris: 28.10.2018
edit

Edited by abac, 29 May 2023 - 09:38.


#40
FlapJack7

FlapJack7

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,905
  • Înscris: 11.02.2023

 minx, on 29 mai 2023 - 03:24, said:

Acest post nu e despre vina sau nevina soferului 2( masina din spate). E vorba despre obligatiile primei masini.
Esti liber sa crezi ce vrei Posted Image, dar cineva spunea ca 'inainte sa judeci, incearca mult sa iubesti'
Stationarea era interzisa in acel loc, dar sa spunem ca era stationare involuntara, desi prima masina putea ocoli toba pe banda 2 ....
Noroc că ai avut volan și frâne, că altfel dădeai în mașina aia.
Sau stai așa...

#41
realnick

realnick

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,025
  • Înscris: 22.10.2007
Ca era normal ca masina oprita sa aiba niste lumini aprinse...da..era normal. Ca ai ajuns sa-l lovesti din spate tu sau prietena sau cine conducea nu e decat vina aceluia din spate. Ca si sofer, trebuie sa stii sa anticipezi ce se poate intampla. Din pacate, multi soferi/soferite...nu se uita in oglinizile laterale sau cea din mijloc decat o data pe ora, astfel cand este nevoie sa evite un obstacol sau sa schimbe banda de mers nu o pot face pentru ca nu stiu sa se asigure din timp ca pot face manevra. Din pacate sunt foarte multe persoane care opresc aiurea pe banda de mers, pe unde le vine, de aceea ideal este sa tii cat mai mare distanta fata de masina din fata,sa stii sa apesi frana sau sa iei piciorul de pe acceleratie .Sunt soferi care chiar si dupa 15 ani de sofat, tot nu se descurca.

#42
unknown_35

unknown_35

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,870
  • Înscris: 20.05.2013

 caiuscorneliu, on 29 mai 2023 - 08:23, said:

Asta era specificată în codul rutier comunist, așa, la modul general. S-a abrogat între timp.

Poate formularea a fost adaptata dar preveredea exista - vezi articolul 48
"Art. 48
Conducătorul de vehicul trebuie să respecte regimul legal de viteză şi să o adapteze în funcţie de condiţiile de drum, astfel încât să poată efectua orice manevră în condiţii de siguranţă."

E o prevedere de "bun simt", dar tocmai acest lucru lipseste majoritatea soferilor.

Personal mi se pare corect sa iti recunosti greseala si sa platesti pentru ea conform dispozitiilor legale.

#43
dannvlas

dannvlas

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 737
  • Înscris: 16.07.2022

 realnick, on 29 mai 2023 - 09:43, said:

Ca era normal ca masina oprita sa aiba niste lumini aprinse...da..era normal.

De ce e asa de "normal"? Nu s-a precizat nicaieri ca accidentul a avut loc pe intuneric. Iar ziua exista obligatia aprinderii farurilor (care aprind si pozitiile spate) sau DRL-urilor (care NU aprind pozitiile din spate). Asa ca cel oprit din motive obiective nu avea nici cea mai mica obligatie legala fata de cel care l-a busit din spate.

#44
gabrieln2016

gabrieln2016

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,270
  • Înscris: 04.11.2016
"Polemică:
Cine e de vina? Motociclistul sau soferul autoutilitarei?
"

Din punctul meu de vedere soferul autoutilitarei a efectuat virajul la dreapta pentru a intra in curtea spalatoriei direct de pe banda a doua fara sa se asigure.
Motociclistul? Placerea provocata de adrenalina l-a dus la spital cu ruptura de splina si fractura de femur.

https://www.buzoieni...3/05/moto-2.mp4

Edited by gabrieln2016, 29 May 2023 - 10:28.


#45
realnick

realnick

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,025
  • Înscris: 22.10.2007

 dannvlas, on 29 mai 2023 - 10:22, said:


De ce e asa de "normal"? Nu s-a precizat nicaieri ca accidentul a avut loc pe intuneric. Iar ziua exista obligatia aprinderii farurilor (care aprind si pozitiile spate) sau DRL-urilor (care NU aprind pozitiile din spate). Asa ca cel oprit din motive obiective nu avea nici cea mai mica obligatie legala fata de cel care l-a busit din spate.
Este normal sa ai luminile aprinse tot timpul. Sa fii vazut. Nu sa ai o masina gri care pe timp de ploaie sau pe inserat sa nu aiba nici o lumina aprinsa in timp ce se deplaseaza. Este o chestie de bun simt combinata cu simtul responsabilitatii. Umbla unii cu tot felul de "rachete" Audi, BMW si n-au niciun bec aprins la masina. Sau au noaptea cate o sparcaiala de bec aprins si cand nu le merge un bec pe faza scurta aprind faza lunga si proiectoarele de ceata.

#46
trandafirdoru

trandafirdoru

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,596
  • Înscris: 11.03.2010

 minx, on 28 mai 2023 - 23:02, said:

Eu am lovit-o foarte foarte putin in spate.

 minx, on 29 mai 2023 - 01:45, said:

Hmmm, ma uit la comentarii si sincer ma intristez.Nici macar nu am fost eu la volan, dar nu conteaza.
Ai lovit-o cu picioarele sau pur si simplu nu-ti asumi nici macar ceea ce ai scris?

#47
diahim

diahim

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,045
  • Înscris: 24.04.2011
Priveste partea buna, daca nu era baiatul cu masina oprit, intrai in toba. Atunci procesede constiinta cu cine e vinovat...

#48
dannvlas

dannvlas

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 737
  • Înscris: 16.07.2022

 realnick, on 29 mai 2023 - 10:29, said:

Este normal sa ai luminile aprinse tot timpul. Sa fii vazut. Nu sa ai o masina gri care pe timp de ploaie sau pe inserat sa nu aiba nici o lumina aprinsa in timp ce se deplaseaza. Este o chestie de bun simt combinata cu simtul responsabilitatii. Umbla unii cu tot felul de "rachete" Audi, BMW si n-au niciun bec aprins la masina. Sau au noaptea cate o sparcaiala de bec aprins si cand nu le merge un bec pe faza scurta aprind faza lunga si proiectoarele de ceata.

Bunul simt este o chestiune subiectiva. Unii au, altii n-au. Mai mult, unele lucruri care ii par unuia de bun-simt, pentru altul sunt adevarate meltenisme.
Obiectiva e legea. Daca nu prevede obligatia de a avea luminile din spate aprinse, atunci pot ramane stinse.
Masina mea are DRL si aprinde farurile in mod automat la inserare. Pe cale de consecinta, stopurile sunt stinse pe timpul zilei. Am vreo responsabilitate daca vine un neatent din spate si ma loveste?
Pe ploaie sau ceata aprind farurile tocmai ca sa se aprinda stopurile, dar nu e cazul in topicul de fata.

#49
dan210

dan210

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,339
  • Înscris: 24.06.2006

 minx, on 29 mai 2023 - 03:16, said:

Folosirea avariilor e in articolul 114 alineat 5 si 6 cu actualizare 2021.
Alineat 6 spune ca in cazul blocarii circulatiei pe sensul de mers, trebuie sa pui avariile in ordinea opririi masinilor.
de asemenea tot in cartea aia scrie despre conducerea preventiva, da probabil ca inca n-ai ajuns la alineatul ala

 minx, on 29 mai 2023 - 03:24, said:

Acest post nu e despre vina sau nevina soferului 2( masina din spate). E vorba despre obligatiile primei masini.
deci cand intrebi in primul post, citez: "A cui este vina?", de facto ne spui si raspunsul printre randuri, da noi, bolovanii, nu ne-am prins: A masinii din fata 100%, tu esti nevinovat!

#50
AdrianHH

AdrianHH

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,414
  • Înscris: 23.04.2007

 aladdin2k, on 29 mai 2023 - 09:03, said:

Conducătorul unui vehicul care circulă în spatele altuia are obligația de a păstra o distanță suficientă față de acesta, pentru evitarea coliziunii.
Problema e ca in tara noastra s-a impamantenit ideea ca ala care incurca traficul e de vina sau poate fi pus la culpa comuna. Ala care nu merge cu macar x km/h(chiar era un topic de curand vis-a-vis de mersul pe autostrada cu minim X km/h etc), ala care nu "trage cu, coloana" etc. Sau oricine care nu poate merge grupat in coloane cu 2m intre masini la 100km/h, etc(pe ideea asta, daca apare o groapa sau o veverita pe sosea si primul pune frana, iese carambolul, groapa sau soferul 1 sau veverita sunt de vina).
Multi pleaca la drum cu ideea ca e regula scrisa ca daca intre A si B ai 90 km distanta si 90 km/h viteza maxima admisa, ei trebuie sa faca maxim 1h(ca oricum ii mai dau si ei peste si mai "castiga"), oricine ii incurca merita claxonat, lovit, injurat, etc.
De obicei, multi ani la volan cizeleaza aceste manifestari.

Edited by AdrianHH, 29 May 2023 - 11:40.


#51
Magicwisewolf

Magicwisewolf

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,131
  • Înscris: 29.01.2016

 diahim, on 29 mai 2023 - 10:40, said:

Priveste partea buna, daca nu era baiatul cu masina oprit, intrai in toba. Atunci procesede constiinta cu cine e vinovat...

Cum cine ? Toba ! Ce cauta in mijlocul drumului nesemnalizata ?

#52
GlCA_Contras

GlCA_Contras

    Master Mind

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,940
  • Înscris: 21.03.2020
Cand nu te prinzi ca ai o masina oprita pe directia ta de mers inseamna ca ai o problema grava cu realitatea inconjuratoare (pot fi varii motive)... Renunta la condus cat mai esti in viata!

#53
dan210

dan210

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,339
  • Înscris: 24.06.2006
faptul nefericit ca ai produs un accident n-ai ce-i face, se mai intampla, oboseala, neatentie etc, a trecut, important este sa-ti calci pe ego, sa realizezi greseala si sa tragi invatatura din situatia asta, concentrare la condus cand esti la volan, ca nu esti singur pe drum

din pacate, cu deschiderea acestui topic, nu esti pe drumul cel bun

Edited by dan210, 29 May 2023 - 11:50.


#54
crisstonne

crisstonne

    Ἀταραξία

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,454
  • Înscris: 13.01.2011

 Magicwisewolf, on 29 mai 2023 - 11:46, said:

... nesemnalizata ?
Fără să semnalizeze  :D

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate